El pla de treball dels Mossos per preparar la«desconnexió»

Interior haurà de bastir per abans del 15 de juliol un projecte d'unitats de control fronterer, informació antiterrorista, registre d'identitat, control de la immigració, control d'armes i ciberdelinqüència

També s'obriran contactes amb la Interpol i Europol

, Parlament/Palau de la Generalitat | 20/02/2015 a les 00:25h
Especial: 27-S Eleccions Parlament 2015
Arxivat a: Política, Estructures d'Estat, 27-S, Mossos, procés català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 20/02/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Informe per a Interior del Govern Foto: QS/ND

 



Als tècnics dels Mossos se'ls gira feina. Així es desprèn d'un document de treball que té el Govern sobre la taula, i al que ha tingut accés Nació Digital, per bastir els cossos especialitzats de la policia catalana que caldran per fer efectiva la “desconnexió” que va citar Artur Mas dimarts d'aquesta setmana per una victòria independentista el 27-S.

Segons aquest document, Interior haurà de tenir en perfecte estat de revista el 15 de juliol un informe per crear sis unitats essencials de la policia per posar en marxa un  futur estat català: control fronterer, informació antiterrorista, registre d'identitat, control de la immigració, control d'armes i de ciberdelinqüència.

Unitat de control fronterer

El pla del Govern passa per la creació d'una unitat de control fronterer que “haurà d'estar especialitzada en el control del territori nacional i de frontera externa de la IE, sigui marítima, terrestre o aèria”. 

Unitat d'informació antiterrorista

Aquesta brigada haurà “d'establir estratègies de coordinació amb les agències internacionals especialitzades per combatre el terrorisme internacional i prevenir les eventuals conductes terroristes, relacionades amb l'islamisme radical gihadista o salafista. 

Unitat de registre de la identitat

Aquesta secció policial tindrà la missió de “dur a terme el registre de les dades d'identitat personal, passaports, automòbils i conductors que pugui gestionar la transferència de dades des del govern espanyol i assegurar la coordinació internacional”.

Unitat de control de la immigració 

Creació d'una secció de policíaca especialitzada en el “control de moviments migratoris legals i il·legals d'acord amb els criteris de la UE”.

Unitat de Control d'armes

Aquesta unitat estaria especialitzada en el “control del comerç i tinença d'armes, formació, permisos i adquisició de material tècnic necessari”. 

Unitat contra la ciberdelinqüència

Aquesta unitat hauria de “combatre la ciberdelinqüència en coordinació amb els centres TIC de Catalunya i amb l'European Cybercrime Center”. 

Internacionalització dels Mossos

D'altra banda, aquest informe de treball també insisteix en encetar de manera imminent els “contactes i obrir negociacions” abans del 15 de juliol per tal que la policia catalana entri a formar part de l'Europol i la Interpol.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

emocionat
Anònim, 20/02/2015 a les 00:37
Interessant
+80
-25
M'encanta la paraula "desconexiò". Es escaient, elegant i educada.
Els partits unionistes fan burla però nosaltres anem fent. Poc a poc i bona lletra. Tots a treballar !!!
La maquina es va engrasant
Capgros, 20/02/2015 a les 00:44
+67
-25
Tot això ja va agafant color, i em fa venir trempera.

VISCA LA TERRA LLIURE !!*!!
Ja era hora!
Anònim, 20/02/2015 a les 01:04
+50
-22
És trist, però poble armat, poble respectat.
Per la desconnexió
Anònim, 20/02/2015 a les 02:01
+32
-66
Volem espies catalans !! Inclosa alguna Mata-Hari i bons Fu - Manchu's.

Quina manera de fer el ridicul...

Normal
Miquel Manzano, 20/02/2015 a les 04:10
+58
-25
Absolutament normal. No sé on és la notícia. El 27 de setembre s'ha de declarar la independència i hem d'anar per feina i deixar de parlar ja.
De la utopia als fets.
Cal Marxant, 20/02/2015 a les 07:06
+45
-15
Estem fent el que cal. A l'independentisme li comencen a fer falta fets per ser creïble. Ahir al .Cat de TV3 em va quedar la sensació de que cal superar la fase reivindicativa i anar als fets. D'Alguna manera tant l'Ekaizer com en Fernández Deu ens ho deien de forma indirecta tot prenent un posat displicent i tractant de transmetre la idea que això que volem és uns utopia. No ho és. I no ho serà en la mesura que anem en la direcció dels fets. Cal insistir en aquesta idea que entrem en la fase dels fets i els hem de fer visibles i aquesta notícia dels Mossos va en aquest sentit.

Per cert, de quin partit és la Conselleria que governa als Mossos?
Burros
Anònim, 20/02/2015 a les 07:37
+32
-70
No me hagáis reír! Los Mossos es cuerpo de seguridad del estado y lo que harán es cumplir con las leyes del estado! Pero que os pensáis que la gente es tonta!
chiste
Anònim, 20/02/2015 a les 07:54
+32
-64
¿esto es un chiste, no?
Molt bé, ND
Anònim, 20/02/2015 a les 08:31
+39
-20
És molt necessari anar fent evident que es treballa per garantir que tot estarà a punt. Felicitats a la publicació per explicar aquestes coses.
desprès del 15 de juliol jugarem tots a voleibol
Anònim, 20/02/2015 a les 08:35
+23
-49
és correcta l'expressió "cantamanyanes patètics" en bon català?
malalts
Anònim, 20/02/2015 a les 08:45
+30
-57
I tot aixo pagat amb els impostos d tots..q ho paguin els separatistes!!
Tenim un pais malalt.
Milló
Anònim, 20/02/2015 a les 08:47
+20
-53
que aquestas atribucions les ingui la Guardia Civil.
Entrar a l'Europol no hauria de ser difícil
Anònim, 20/02/2015 a les 09:00
+43
-20
Ja es preocuparà prou la Unió Europea d'integrar els Mossos a l'Europol tan aviat com puguin, Europa no és pot permetre de tenir un país sense lleis al mig de la Unió Europea.
Temps
Anna G., 20/02/2015 a les 09:16
+42
-14
Que m'expliquin perquè s'ha trigat tant. Mentrestant les clavegueres de l'estat ens porten avantatja, molta. D'altra manera ens hauria anat si aquesta proposta hagués estat operativa fa anys. Doncs si senyors si, mala llet, s'ha d'investigar a la Camatxo, a C's, a tots els estaments de l'estat a Catalunya, i anar traient draps bruts. La resta és anar amb el lliri a la mà, i abocar-nos al fracàs. Per cert això no s'hauria d'haver fet públic. Hi ha coses que es fan i no es diuen.
Unionistes, on son els tancs?!
Anònim, 20/02/2015 a les 09:25
+29
-19
Aneu foten conya amb Catalunya que mentre nosaltres treballem per alliberar-nos d'Espanya... Qualsevol dia us demanaran el passaport per residir a Catalunya.
@malalts
Anònim, 20/02/2015 a les 09:50
+41
-16
Això ho pagarem entre tots perquè els beneficis de la Catalunya independent també seran per a tots. Inclòs tu.
Voluntat
sobirà sempre, 20/02/2015 a les 10:44
+23
-13
El major capital del catalans, és la nostra voluntat. Caminem cap la llibertat i la independència, això és del tot irreversible. !!*!!
Manipulem tant com podem
Anònim, 20/02/2015 a les 11:09
+13
-27
Que n'es de facil d'engrescar els capsigranys!!! Aquells que fa quatre dies deien que passaven de la politica,ara,amb tota la seva manca de cultura politica,s'atreveixen a opinar sobre temes que desconeixen per complert.
Que os han venut una moto sense motor,a veure quan us en doneu compte,passarells.
jajajajajajajajajaj no pot ser real es broma no
fenollosa, 20/02/2015 a les 11:15
+22
-29
esteu malats, cal anar al psiquiatra, tinc un dubte qui vigilara les fronteres, posant ploro junqueras ja ocupa un tros gran jajajajajaj, pel sud mirant al senia la forcadell com es lletja espanta, cap a ponent el spot que xilla molt, cap a franca el ploro que ja he dit per la costa, i per l'interior abans de aran que ara es quasi un estat, la maria lapiedra que s'aixeca el vestit, i aci no entra ningu mirant -li la mamella, i despres pel mitja de puigcerda cap a dalt, algu de la cup que donen por, malt vestits i sense dutxar espanten, per exexmple el david fernandez amb una camiseta estrambotica us asegure que aci no entra ni deu, jajajajajaaj
ja ja ja
Anònim, 20/02/2015 a les 11:55
+18
-31
seguimos soñando .

pero los sueños sueños son .

como dijo calderon .

sigue soñando campeon.
¿Vigilarán las fronteras con España?
Conde Duque de Olivares, 20/02/2015 a les 11:58
+13
-18
Migajas para alimentar a la galería secesionista...mientras Cataluña sea España, los mossos podrán hacer aquello para lo que tengan competencias
a todo cerdo le llega su san martin.
Anònim, 20/02/2015 a les 12:01
+12
-28
ninguna nacion se ha roto sin violencia , esa es la realidad y viendo ukrania poned las barbas a remojar cagalanes(nada que ver con los catalanes), lo de checoslovaquia , reino unido y alguna parte de yugoslavia nada tiene que ver con vuestra realidad , esas eran naciones de menos de un siglo y juntadas artificialmente y por politica, en el caso del reino unido por una union voluntaria de dos naciones.
ja ja ja
Anònim, 20/02/2015 a les 12:02
+15
-19
los mossos dependen del estado y haran lo que este les mande, ja, ja.
agente pantumaca.
Anònim, 20/02/2015 a les 12:06
+13
-17
me ofrezco como espia para el servicio de inteligencia catalan, dispongo de coche y el zapatofono me lo compro yo, acepto no ser dado de alta en la seguridad social catalana , de eso ya saben mucho los MAS tontos.
tengo buenas credenciales de la vieja del visillo y puedo pasar gran informacion de las marujas de mi pueblo ,.
digo yo.
Anònim, 20/02/2015 a les 12:07
+17
-15
nunca pense que hubiese gente tan infantil en cataluña.
Hoy que MAS...
Conde Duque de Olivares, 20/02/2015 a les 12:12
+18
-13
...acude a una comida de inauguración de una nueva conexión energética España-Francia, a través de Cataluña, viene MAS diciendo que quiere preparar la "desconexión"...es un buen símil de cómo la realidad le pilla con el pie cambiado
ES L'HORA DE TREBALLAR
Anònim, 20/02/2015 a les 12:21
+18
-12
L'IDEPENDENCIA COMENÇA A AGAFAR COS, TENIM QUE ESTAR PREPARATS PEL POST 27S, ARA TAMBÉ ELS EL MOMENT D'EXPLICAR LES AVENTATGES D'UN ESTAT CATALÀ AMB ASPECTES SOCIALS, ARRIBAR ALS INDECISOS I A LES ZONES DE LA GENT QUE NO SON NACIONALISTES, AQUI POT FER UNA MOLT BONA FEINA EL GRUP SUMATE
ES L'HORA DE MENYS POLÈMIQUES I MES L'HORA D'EXPLICAR I TREBALLAR PER L'INDEPENDENCIA
millor sommiar Catalunya...
Anònim, 20/02/2015 a les 12:22
+19
-11
... Que viure en el malson d'Espanya!
No hi teniu res a fer!
Anònim, 20/02/2015 a les 12:26
+21
-7
Tan se val quant intenteu desmoralitzar-nos: no hi teniu res a fer!

Ja ho veieu: fins i tot fem plans d'actuació amb la NOSTRA policia. Ho teniu magre, tan se val quants dels NOSTRES diners gasteu amb agents del CNI per tocar la pera als posts de ND! A hores d'ara tan sols ens feu riure!

27-S: porta de la nostra llibertat!
Quins diners?
Art de Reus, 20/02/2015 a les 12:29
+13
-6
Quins diners s'han de pagar perquè la policia faci un informe, sobre com fer les seves propies actuacions?

Els informes son de franc, CARALLOT!!!!

I si no pregunta-li als de l'UDEF
Unionistes obriu els ulls.
Anònim, 20/02/2015 a les 12:36
+17
-11
Que veureu néixer un nou país! Hi ho farem democràticament.

Suposo que acceptareu els resultats, i que el moviment unionista avui a Catalunya és clarament minoritari.
A trabajar vagos
Anònim, 20/02/2015 a les 13:12
+11
-13
ja ja ja

Anònim, 20/02/2015 a les 11:55
seguimos soñando .

pero los sueños sueños son .

como dijo calderon .

sigue soñando campeon.
**************************************+
NO TE ESFUERCES COMPAÑERO CALDERÓN LES HA DE SONAR A CHINO
A MUCHOS DE ESTOS INTELECTUALES
I les barquetes de Toys r us?
Anònim, 20/02/2015 a les 13:20
+14
-14
Els mossos fa dies que s´en foten de les tonteries d´uns polítics innútils.
Cada vez...
Iván, 20/02/2015 a les 13:49
+7
-11
me estoy planteando más votar a ciutadans en las generales. En las autonómicas tenéis mi voto asegurado.
jajajajajajajajajajaja!!
Iván, 20/02/2015 a les 14:05
+7
-12
jajajajajajajajajajaajajaja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jajajajajajajajajajajajajaja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No puedo para de reír con estos separatistas, y sobre todo, con el tonto del Arturito... de verdad. Es el no parar.
Espero que de una vez por todas, el gobierno ponga freno a estos sinvergüenzas. Pero da igual, la guardia civil está y seguirá estando en puertos, fronteras, etc. A ver quien tiene los "CO-JO-NES" de decirles que se marchen. Un separatista, seguro que no. No tiene de eso.
Por otra banda, me río aún más conciertos comentarios de aquí, como uno que dice que nos reímos mucho los unionistas pero ellos van haciendo.
Por eso mismo nos reímos, campeón! Porqué lo peor de todo, es que os lo creéis de verdad, que estáis haciendo algo, y que va a llegar la independencia. Pero no! No van a haber cambios, y la independencia nunca se va a producir. Y como un buen amigo dice por arriba, "las naciones no se rompen sin violencia". Mirad Ucrania. Aquí en España, nos iremos a otra guerra civil si es necesario. No vamos a permitir burlas del separatismo. Y no nos vamos a quedar de brazos cruzados"
així m'agrada
Anònim, 20/02/2015 a les 14:50
+14
-8
anem fent, i els espanyols que grinyolin el que vulguin. abans que se n'adonin, ja haurem fet DUI i serem a fora.

el que més em fot, és que per culpa d'ERC no estem fent les plebiscitaries ara, al febrer.

per culpa d'esquerra republicana hem d'esperar un any més dintre d'espanya. UN ANY MES! i tot per culpa de junqueras i la seva ambició desmesurada. a l'hora de la veritat, ha optat pels seus interessos de fer-se presi com abans millor, ignorant els interessos de tots nosaltres per ser lliures com abans millor.

llàstima. per excés d'ambició, ERC ha perdut de cop tot el que havia guanyat aquets anys.

si s'haguessin sumat a la llista transversal del poble de catalunya, a hores d'ara serien primers a les enquestes apropant-se a nivell de majoria absoluta.

pero no van voler, perquè per ells era 'la llista d'en mas', i no la del poble de catalunya. ambiciosos.
No m'enfio dels politics
Anònim , 20/02/2015 a les 15:08
+5
-6
Crec que es pot fer però no per part dels politics, si treiem una majoria el 27S, será una moguda popular com las que hem fet els 11S que obligarà als politics fer el pas que els imposarem.
La resposta ja la van donar els mossos:
Anònim, 20/02/2015 a les 17:47
+10
-7
"¿Y eso cómo lo haremos? No tenemos ni para papel higiénico en las comisarías ni tenemos coches. Iremos al Toys r'us y compraremos unas barcas hinchables. Tenemos veinte mil niños que no pueden comer, no tenemos los chalecos antibalas, no tenemos los Mossos necesarios ...".
"Ya me imagino a cuatro compañeros míos, conociendo la casa como la conozco, con una barquilla inflable del Toys r'us. Puestos a decir tonterías, cogemos a los Mossos y los ponemos a dar vueltas en parapente por el espacio aéreo catalán". Y en el espacio habrá "una estación internacional y la catalana, por ser diferentes", ha continuado con la imaginación disparada.
Primer cal fer neteja
Miquel Soler, 20/02/2015 a les 19:02
+12
-7
Per a poder dur això a la pràctica el primer que cal és fer neteja dels elements espanyolistes que hi ha dins del Cos dels Mossos d'Esquadra.
Que voleu netejar...?????
Anònim, 20/02/2015 a les 20:50
+6
-3
Els Mossos cos internacional...??? escolteu no ho es l´ertzantzia, que te mes anys que vosaltres i ho siran el Mossos, aixó que vol dir que ja es dona per fet que hi haura tancament de fronteres, i tancament del espai aeri, i tancament per als ports maritims, pero vigileu tancament electric no, aquest com a estructura d´estat ja ha caigut, no entenc res de res, algu m´ho pot esplicar... si es veritat que hi ha MENTIRES A CANVI DE VOTS...
Esta tot desestructurat.
Anònim, 20/02/2015 a les 21:00
+2
-2
Ja amb tot el merde que tenim a sobre, no mes falta la nova comarca del Moianes, ja ho saben els Mossos que tenen d´estudiar mes, apa a prepara la nova comissaria dels Moionans, ai pobre Ausas, amb tant que va patir per les vagueries, i ara destructures o restructuren tot el mapa comarcal catala, pero si al 27S, ja entraran automaticament les vegueries, doncs quina vida util tindra aquest comarca, a que no sigui la vuitena vegueria, com diu el anunci del acuarios, NI AND CHICHI, NI AND LEMONA.
Els mossos també desconecten, comptat i debatut
Observant, 21/02/2015 a les 04:24
+2
-4
Els mossos faràn el que els ordeni el govern democràticament elegit pels catalàns, i sinó se'l reclamarà l'arma i la placa.


Els mossos depenen de la Generalitat, que és l'organisme que els crea, i la Generalitat de la població que n'elegeix els governs. Només des d'un punt de vista juridic la Generalitat pertany a l'Estat espanyol i per tant està sotmesa jeràrquicament al govern espanyol, i aquest respectivament depèn dels votants altre cop, però de tot Espanya.
Els habitants d'un Estat no sóm propietat de l'Estat, sinó al revés. El conflicte, per tant, és entre el poble català i els altres pobles dins de la frontera de l'Estat espanyol.

Si s'ha de dil·lucidar el problema com a Ucraïna, amb Paris i Berlin pressionant Madrid, personalment no em faría desistir. Al capdavall l'armat, i per tant criminal, és l'Estat. M'agradaría veure com se les arregla Margallo i la marca Espanya davant les cancelleries europees i els EUA davant de les noticies e imatges de repressió Estatal contra els catalàns a Barcelona, ciutat mundialment reconeguda. De ben segur Russia s'hi posaria només per trepitjar l'ull de poll als europeus, per no parlar del moll xinès del port que mou els contenidors asiàtics del sud d'europa.
Anònim, 20/02/2015 a les 20:50
Observant, 21/02/2015 a les 04:31
+2
-2
Tenim la conexió directe amb França. La MAT és una umbilical elèctrica. Igual que a Barcelona arriba ja el SNCF directe desde Tolosa a través de les vies d'alta velocitat. La desconexió no és pas amb França amb quí ja tenim una frontera politica de fa molts anys.
2015
Anònim, 21/02/2015 a les 09:26
+2
-4
els mossos ke no estigin d´acors ke vaigin de nacionals o a la guardia civil ke nosaltres ens espavilarem

imaginat cuanta gent tindra feina !! no tindrem PARO!!
ke digin cuans son i ens anirem preparan que ya tenim preparats els de uab amb prevencio i seguretat


Votaré ERC o CUP
Anònim, 21/02/2015 a les 13:10
+1
-4
Aquests informes arriben tard. No me'n refio dels convergents. Només fan informes i no s'atreveixen a tirar pel dret (o no volen realment).
2015
Anònim, 21/02/2015 a les 20:24
+3
-1
Sí aixo s'ha filtrat a aquest diari anem molt malament