Deixaríeu de fumar a canvi de diners?

| 30/01/2015 a les 10:45h
Arxivat a: Societat, tabac, fumadors, embarassades, Glasgow, Escòcia
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/01/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Foto: ACN

 

Un grup d'investigadors de Glasgow i Stirling (Escòcia) han comprovat com un incentiu econòmic en dones embarassades i fumadores els ajudava a deixar el tabac, segons ha publicat el British Medical Journal

Entre 612 dones, l'equip de científics va oferir abonaments de compra per un valor màxim de 600 dòlars a la meitat del grup. A canvi, les dones havien de deixar de fumar. Es van entregar altres tipus d'abonaments: de 74 dòlars a les dones que es reunien amb un professional per fixar una data per deixar de fumar, de 150 dòlars a les que no fumaven durant 12 setmanes i de més de 300 dòlars a les que no fumaven durant 34 i 38 setmanes. 


Els científics van fer anàlisis mèdics per comprovar les condicions de l'experiment. Els resultats van reflectir que el percentatge de dones que va deixar de fumar era més elevat entre les que tenien una motivació econòmica. Un 23% va deixar el tabac, mentre que només un 9% de les que no rebien abonaments van aconseguir fer-ho. 

David Tappin, de la Universitat de Glasgow, diu que la motivació econòmica pot funcionar en totes les categories socials.  

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Un gran estudi
Anònim, 30/01/2015 a les 12:15
+9
-2
Un gran estudi! Oi tant! Han descorbert que les persones que tenen un incentiu econòmic fan coses a canvi.

Potser algun dia publicaran un estudi que digui que les persones si els hi pagues un sou van a treballar o si els hi dones diners es posen a dieta amb més probabilitat.

Sort en que tenim de "científics" que es dediquen a estudiar coses d'aquestes.
Serios
Anònim, 30/01/2015 a les 12:23
+2
-1
Coi, ...jo fins i tot començaria a fer-ho
i tannnt!!
Anònim, 30/01/2015 a les 14:25
+1
-0
Si a mi hem paguessin....tb ho deixaria....tindria un bon motiu en akests temps de crisis
El fet de deixar de fumar ja es un incentiu
TD, 30/01/2015 a les 14:55
+1
-0
Amb els diners que la gent es deixa en aquesta merda de vici, el fet de deixar-ho ja és un guany econòmic
A canvi de diners?
Anònim, 30/01/2015 a les 16:35
+0
-0
A canvi de diners compraria bon tabac turc,egipci o de Virginia,amb aquell aroma i flaire extraordinaris,sense adhitius ni manipul.latges i resaria a Déu tornar a trobar aquell Dunhill de pipa o aquell Partagas d'abans.
Recuperaria el Celtes,sens dubte.
Això amb diners i ara que sobornar sembla ser tan fàcil,no hauria de ser problema.
a canvi de diners?
Anònim, 30/01/2015 a les 17:31
+1
-1
HI HA CAP FORTUNA MES GRAN QUE NO TINDRE CANCER DE PULMO ?
deixar de fumar a canvi de premi?
Anònim, 30/01/2015 a les 18:00
+0
-0
Es una mena d'estafa, aixo de deixar de fumar es molt difícil, ho sé perque una vegada a la meva feina, van fer una campanya per deixar de fumar, i si els que s'apuntaven durant un temps curt crec que devia ser mig any, i es portaven bé. Entre tots els que estaven apuntat per intentar fer bondat de deixar de fumar, rifaven un creuer pel mediterrani.

Francament això trobo que es una estafa, i si la persona agraciada va trencar la seva bondat el que tenia que haver fet es pagar en concepte de multa a la organiització el preu del creuer.
Si deixo de fumar tabac ja tinc una renda.
Jaume (Poble Sec), 31/01/2015 a les 00:06
+0
-1
Fumar,(la nicotina) és una de les substàncies que més dependència provoquen en el seus consumidors. Deixar de fumar és una decisió personal. Aquesta notícia és una collonada.
Retroactivitat?
Anònim, 31/01/2015 a les 13:20
+0
-0
Jo vaig deixar de fumar fa més de 10 anys. Em pagaran també amb efectes retroactius? Bé, amb interessos, clar.