El Consell d'Informatius de TVE denúncia una «purga» per motius ideològics

per Elvira Vilardell , 21 de gener de 2015 a les 11:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 21 de gener de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Consell d'Informatiu de TVE ha publicat aquest dimarts, 20 de gener, al seu web un comunicat on denuncia “els canvis realitzats aquests últims mesos” a la cadena els quals “intenten crear una redacció submisa i al servei del poder polític”.

L'escrit assenyala que aquest darrer any aquesta televisió pública ha “aguditzat el procés de purga o caça de bruixes iniciada ja fa més de dos anys”, una data que coincideix amb el cessament, entre altres periodistes, d'Ana Pastor de “Los desayunos de TVE”. En aquest sentit el Consell denúncia que gran part d'aquesta “purga” s'ha fet a l'àrea d'Economia, on TVE ha col·locat al capdavant Cecília Gómez Salcedo, “distingida per elaborar llistes negres i classificacions ideològiques dels treballadors”.


La periodista Cristina Puig, l'última acomiadada de la cadena, també apareix en l'escrit, a la qual es refereixen com “una companya de la redacció de Barcelona”. El seu cas sumat a altres esdeveniments que han anat succeint, com “la marginació d'editores adjuntes dels matins del Canal 24 hores”, fan pensar als membres del Consell que estan “davant d'una estratègia de provocació i por per part de la Direcció, encapçalada per José Antonio Álvarez Gundín”, qui abans havia treballat a diaris com “La Razón” i “ABC”.

Els professionals que hi ha darrera el comunicat no tenen cap dubte que aquests canvis tenen “un transfons ideològic” i que estan conduint a “aberracions informatives”. Això els ha provocat, diuen, una sensació de “desànim” i ha fet créixer la seva “preocupació pel futur de TVE”.


Aquesta polèmica, que ha anat creixent a poc a poc, no és nova. De fet, Jordi Évole ja va abordar l'assumpte a finals del 2012 en un capítol del programa “Salvados”. En l'espai hi apareixien diversos periodistes queixant-se sobre la manipulació a la televisió pública, una televisió a la qual Iñaki Gabilondo es referia com a “privada” ja que, segons el comunicador, està al servei del govern de torn.
 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació