Podem creu que el pacte amb Guanyem i ICV és «a punt de tancar-se»

| 17/01/2015 a les 10:38h
Arxivat a: Política, municipals 2015, Guanyem Barcelona, Podem, Marc Bertomeu, ICV, Ricard Gomà
Aquesta notícia es va publicar originalment el 17/01/2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Marc Bertomeu, líder de Podem a Barcelona.


El secretari general de Podem a Barcelona, Marc Bertomeu, ha explicat aquest dissabte que estan "a punt de tancar-se" les negociacions per ultimar la candidatura Guanyem Barcelona, una plataforma unitària d'esquerres on també hi participaran ICV, EUiA i independents.


En una entrevista a Europa Press, ha concretat que confia que l'acord es rubriqui la setmana vinent, i que després sigui ratificat per cadascuna de les organitzacions que integraran Guanyem, cosa que el seu partit farà mitjançant una assemblea ciutadana.

Quant al rol que hi jugarà a la llista l'actual líder d'ICV-EUiA a l'ajuntament, Ricard Gomà -que va governar amb el PSC en mandats anteriors-, ha declarat: "És treball d'ICV veure com soluciona aquest tema. Encara han de fer el seu procés intern d'elecció, i és un tema en el qual no ens posem."

Bertomeu ha assegurat que no es presentarà a les primàries per elegir al febrer els candidats de Podem, i que qualsevol dels 11.000 inscrits a l'organització pot fer-ho, amb una única condició: complir amb el codi ètic del partit.

Sobre aliances postelectorals, ha apreciat pel que fa el PSC que la ciutat necessita alguna cosa més que "maquillatge", com ha definit l'acord pressupostari al qual va arribar amb Trias i que inclou una rebaixa en el bitllet del transport públic.

Després de preguntar-li per una possible aliança amb Alfred Bosch (ERC), ha dit que el seu partit creu que el que cal és presentar un "projecte que doni més poder a la ciutadania i de ruptura".

En aquest sentit, ha dit que la prioritat de Guanyem ha de ser "guanyar" i que seria un error que en el pròxim mandat el principal assumpte fos el debat sobiranista.

Així, ha recordat que Podem defensa que es pugui decidir sobre tots els temes, no únicament sobre la independència, i ha dit que el full de ruta sobiranista "com a mínim a curt termini és indiferent" respecte al model de ciutat, que és la seva prioritat.
 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

El de 23 anyets i els que sempre han manat a BCN
Anònim, 17/01/2015 a les 11:01
Interessant
+58
-7
Aquest nen que surt de la universitat amb un pa sota el braç què ens ha d'explicar als que patim la crisi?

Pactar amb ICV que ha governat 30 anys a Barcelona no és ruptura.
Així queda més clar
100% LLIURES de CARRONYAIRES 27-S, 17/01/2015 a les 11:05
+49
-6
Millor que els unionistes d'esquerra vagin units...igual que els de dretes i mitjes tintes com PSC(que deien ser d'esquerres), C'S, PPC, falta els d'UNIÓ per afegir-se.

Per cert, ICV no és de la casta? EXEMPLE: Doncs perquè un conseller d'ICV de mèdi ambient en el tripartit anava a buscar bolets amb helicòpter i amb la family a les Llosses (Ripollès)...entre d'altres, podeu consultar alguna hemerotèca de tant en tant per recordar qui són...quina sort que ICV vagi amb aquests dos partits unionistes, així els hi restarà vots.
LÒGIC
Roure, 17/01/2015 a les 11:16
+49
-6
Espanyolistes amb espanyolistes. Ells no fan com nosaltres. Ells s'ajunten per fotre'ns. La seva prioritat és la sagrada unitat d'Espanya, i ho demostren pactant, per sobre d'interessos de partit.
foc nou
Anònim, 17/01/2015 a les 11:47
+47
-7
S´hauran de refer totes les teories: les matemàtiques i les físiques; si s´ajunten aquests tres quedarà demostrat que 1+1+1 = 0.
Casta?
Karles, 17/01/2015 a les 11:50
+42
-6
Com és possible que una organització de nova creacio i anti caspa, reproduexi les denominacions dels carrecs com els partits de la caspa. Secretari General" collons que fort que sóna. Simplement l'inici del "poder"
Puc parlar clar?
Anònim, 17/01/2015 a les 12:19
+36
-5
Si? val.
Es millor que s'ajuntin tots: Podem, ICV, PSC, Guanyem, PP i Ciutadans.
Tots aquets només pensen amb quedar-se a España, per tant han d'anar tots junts. Només tenen una cosa al cap: la no independència.
Temes socials: per l'amor de Deu, tindrem diners de sobres..... El que tenim que fer es canviar les polítiques.
com us fot el de podem eh les esquerres unides , i per el canvi social no per la indapandenchia, i per cert no em callareu bloquejant.me el ordinador feixistes
fenollosa, 17/01/2015 a les 12:23
+5
-32
no no puc escriure respuc escriure rs
quina por
fenollosa, 17/01/2015 a les 12:30
+5
-34
indepes que la esquerra transformadora de l'estat que el vol canviar pero legalment i per a tots, es a dir fer una republica federal hispanica, seuneix i us puga fotre el vostre somni identitari de fer un nou pais , que no arriba a ser ni un pet cosmic, us fa mal be us foteu en castella, sancho ladran luego cabalgamos.
Aquest tal Bartomeu fill de Pedralbes
Anònim, 17/01/2015 a les 12:33
+48
-5
Amb un pare que ocupa un alt càrrec d'empreses de la casta amb un sou astronòmic.

Aquest nen no farà res que vagi en contra els interessos de la seva família.

Per això el sistema vol que votem els suposats anti-sistema. Fer una gran operació de maquillatge perquè només canvii la cara i sobretot perquè tot segueixi igual.
El càrrec és el més important.
Tònim, 17/01/2015 a les 12:34
+38
-5
Aquest és el qui no vol la independència.
Si està informat veurà que és la única solució per en sortir-nos. I segur que està informat.

Però ell té l'aspiració al càrrec per sobre del país. Per tant, si creu que sent unionista tindrà el càrrec, no tindrà cap problema en ser-ho.

En política professional la major part de les coses funcionen així.
El infanto de la complutense (neo-casta ja es aqui)
Anònim, 17/01/2015 a les 12:35
+43
-5
aquets de podemos son com la infanta o com la ministra mato que tenia un jaguar a casa i no ho sabia. Tenen parelles sota sospita i diuen que no, ho que no ho sabien. Eus aqui al consistori de Rivas. Despres diran que es un complot. Ara van de victimes com els avis de les preferents,que aquets si que ho ignoraben, no tenien coneixements de productes financers. Pero aquets de la super Complutense... de que parlen el jefe de podemos i la de Rivas a casa.
Quina colla!
Anònim, 17/01/2015 a les 12:36
+39
-5
Ja està tot dit! El submarí escanyol amb els poca-pena dels ecopastanagues i la colaunocola... Quina munió d'impresentables!
Romeva, Bosch marxeuuuuuuuuuuuuuuu!
El infanto de la complutense (neo-casta ja es aqui)
Anònim, 17/01/2015 a les 12:36
+28
-5
aquets de podemos son com la infanta o com la ministra mato que tenia un jaguar a casa i no ho sabia. Tenen parelles sota sospita i diuen que no, ho que no ho sabien. Eus aqui al consistori de Rivas. Despres diran que es un complot. Ara van de victimes com els avis de les preferents,que aquets si que ho ignoraben, no tenien coneixements de productes financers. Pero aquets de la super Complutense... de que parlen el jefe de podemos i la de Rivas a casa.
no podran
Lawrence de l'àvia, 17/01/2015 a les 13:07
+19
-5
Jo,Lawrence de l'àvia,crec qué:a Catalunya Podem no es "menjarà" res. Ni tan sols les sobres.
podem
Lawrence de l'àvia, 17/01/2015 a les 13:15
+17
-5
Podemos fracasar? Segur que sí.A Andalucia ja han començat,i no hi haurà aturador que ho aturi,i molt menys encara a Catalunya.
Rebotats
Xavier Picanyol, 17/01/2015 a les 13:24
+24
-5
I la Gemma Galdón que ferá al grupet ?. Pot ser ideolaga de nou tall. Quina colla de "salvadors"....rebotats.
Si volem "podem" aconseguir la independència
Anònim, 17/01/2015 a les 13:55
+19
-4
Podem, volem i guanyarem la independència política del nostre país respecte a Espanya, amb la força dels vots a les urnes.
Visca!
Anònim, 17/01/2015 a les 14:12
+15
-4
Amb aquesta aliança ICV-Podemos ICV es trencarà, els independentistes d'ICV marxaran i les coses quedaran mes clares. El PSC-PSOE quedara mes sol que la una... L'unionisme dividit i barallat, allò que els desitjaven pels sobiranistes.
escolta fenollosa, 17/01/2015 a les 12:30
Anònim, 17/01/2015 a les 14:47
+18
-4
dius: "que la esquerra transformadora de l'estat que el vol canviar pero legalment i per a tots"

ja ja ja, doncs que comencin per casa i el pare del Líder de Podemos Barcelona pagui impostos que és una de les grans fortunes catalanes (amb Fainés, Olius, Montellà i altres aristòcrates de la casta) o el seu fill només mira que pagui impostos el treballador català per mantenir el banquer espanyol (ja sigui català unionista o madrileny)

ni casta ni caspa,
ICV + Podemos = més vots per l'esquerra de veritat (CUP)
Anti cinisme
Anònim, 17/01/2015 a les 15:12
+17
-4
Vaja el nen pijo que va d'alternatiu donant carnets d'esquerres....quina vergonya...
es lo que hay
Anònim, 17/01/2015 a les 15:47
+3
-11
LA GRAN MAYORIA DE LOS SEPARRATAS VOTARAN PODEMOS , YA QUE SABEN QUE ES EL CAMINO MAS CORTO PARA LLEGAR A LA INDEPENDENCIA.
El que ND no ho vol publicar: foc d'encenalls (3ª versió enviada també a d'altres mitjans)
Anònim, 17/01/2015 a les 15:48
+12
-3
Reprodueixo PER TERCERA VEGADA (aquesta també ho he enviat a algun altre mitjà perquè ja està bé la broma dels censors d'ND...!) el que he enviat fa mitja hora PERÒ TREC algunes paraules UNA PART DEL TEXT que, segons que sembla, per ND deu creure que no són publicables tot i ser veritat i assumits públicament pels propis interfectes, per tal que el censor/(a?) de ND ho trobi políticament correcte i m'ho deixi publicar... (Quina colla! I s'omplen la boca de "llibertat d'expressió"... sembla que només per a "Charlie Hebdo" que pot ofendre tant com vol les creences religioses de les persones i els símbols republicans però no pot enfotre-se'n dels "totems" dels petit-burgesos pseudo-progres... Quin país!).
Som-hi, doncs, a veure si hi ha sort!

"Ja es veu ben bé que aquesta colleta pessigolleta de "PUDEM" (de "pudor"... és clar!) són foc d'encenalls, una flor que no fa estiu... Què poc que ha durat el somni pseudo-progre! Encara pitjor que els "feng-shuis" de tota la vida... Les contradiccions internes dels fills dels petit-burgesos!
Si voleu alteritat, voteu CUP, cony! I deixeu-vos d'imitadors del laboratori de la Complutense.
Pijo-progres de la Complutense amb pijo-progres fills de la burgesia catalana! Ah! I no ens oblidem de la "santeta seglar", la COLAUNOCOLA, eterna aspirant a ser la reinona de les càmeres! Quin invent! Per aquest viatge no calien tantes alforges: ja hi havia el PS(OE)c que, a més, incorporava algun treballador del Baix llobregat i tenia secretaris generals "super-guais" (us agrada més així, moralistes de baixa estofa?), per acabar de fer el "mapping" complert del pseudo-progressisme... Hahahaha, quin ridícul! I quina cara! I encara hi haurà qui es deixi entabanar!

Foc d'encenalls! (4ª i darrera, de debò)
Anònim, 17/01/2015 a les 16:26
+11
-2
ND, pactem aquesta versió "ligth"? A veure si aquesta, per fi, us agrada...

Ja es veu ben bé que aquesta colleta pessigolleta de "PUDEM" són foc d'encenalls, una flor que no fa estiu... Què poc que ha durat el somni pseudo-progre! Encara pitjor que els "feng-shuis" de tota la vida... Les contradiccions internes dels fills dels petit-burgesos!
Si voleu alteritat, voteu CUP, cony! I deixeu-vos d'imitadors del laboratori de la Complutense.
Pijo-progres de la Complutense amb pijo-progres fills de la burgesia catalana! Ah! I no ens oblidem de la "santeta seglar", la COLAUNOCOLA, eterna narcisista!
Quin invent! Per aquest viatge no calien tantes alforges: ja hi havia el PS(OE)c que, a més, incorporava algun treballador del Baix Llobregat i tenia secretaris generals "mega-guais" per acabar de fer el "mapping" complert del pseudo-progressisme... Hahahaha, quin ridícul! I quina cara! I encara hi haurà que es deixi entabanar!

Vaaaaa, "porfaaaaaaaaaaaaaa"!
icv
Anònim, 17/01/2015 a les 16:28
+13
-2
ICV es la que abre la entrada a partidos de carater españolista y se junta con ellos solo para sacar un interes particular para su partido.
I Procés Constituent ja s'ha despenjat?
Anònim, 17/01/2015 a les 16:59
+11
-2
I l'Ada Colau que?... Els de la CUP us trepitgen els talons, a veure qui es mes d'esquerres, la CUP per suposat!
Ciutat morta
Anònim, 17/01/2015 a les 23:56
+3
-0
ICV es casta
Em semble be
Anònim, 18/01/2015 a les 00:27
+0
-5
La CUP es de las esquerres, el geto de periferia, igual a caldo de cultivo de... ?
Cualwuier prrsona sensata quedria salir de alli, no entrar.

Y hablando de estar dento, deixeubos de tonterias hi mireu mes per els interesos de la gran mayora del ciutadans. Cuan se esta a dins de la realitat, hi no fora, les coses es veuen mes en pespectiva.

Es normal que es pensi de forma realista hi es vulgui cambiar las cosas desde dintra, hi fe les coses com cal.

Tanbe la casta, son els politics que es creuen dueños y señores de catalunya, hi els estupits que els segueixen estan tanbe comdenats a desapareixe de la vida pública

Per vendre les seves llibertats a una causa que ni toca, ni es necesaria hi seria una desgracia per que son una colla de corruptes, de vividos hi desgraciats.

Imposan les seves voluntats hi fen hi desden com hi cuan volen.
Lara, promotor de C's i PODEMOS, un imperi creat a punta de pistola per un militar franquista.
Anònim, 18/01/2015 a les 11:39
+5
-1
Lara, promotor de C's i PODEMOS, un imperi creat a punta de pistola per un militar franquista.

%E2%80%99imperi-de-les-pistoles/