Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR

L'aeroport de Castelló acull el primer vol 4 anys després d'obrir

Un vol xàrter del Vila-real CF amb destinació Sant Sebastià inaugura la instal·lació

per Xavier Borràs Pla, València, 14 de gener de 2015 a les 20:20 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de gener de 2015 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Estàtua a l'entrada de l'aeroport de Castellò

L'aeroport de Castelló deixa de ser un passeig per a vianants. Avui, quatre anys després de ser inaugurat, un Bombardier CRJ 900 de la companyia Air Nostrum ha tingut l'honor de convertir en útil la instal·lació més inútil de tot el País Valencià i, probablement, de la Mediterrània sencera. Les 90 places de l'aeronau han estat cobertes. Una llàstima que el seu promotor, l'il·lustre i venerat Carlos Fabra, estiga a la presó pagant l'ànsia dinerària.

No procedeix, però, fer-se falses il·lusions ja que el vol d'Air Nostrum no implica l'inici d'activitats regulars. Es tracta d'un servei xàrter noliejat específicament per al Vila-real CF, que ha volat a Sant Sebastià per a disputar els octaus de final de la Copa del Rei espanyola contra la Reial Societat. No sembla una casualitat: patrocinat durant sis temporades per l'aeròdrom, anys abans fins i tot de començar les obres, l'equip groguet s'ha endut un total de vint milions d'euros per lluir el logotip a la samarreta.



Tal és la implicació del club en la promoció de l'aeroport que intentarà “vendre'l” als clubs de futbol que hagen de visitar el seu camp, singularment en competicions europees. Fins ara, la referència aeroportuària per a viatjar a Vila-real era la terminal de Manises. L'equip de la Plana Baixa té la intenció, si arriba als octaus de final de la Europa League, de presentar un dossier a la UEFA explicant les virtuts de l'aeròdrom: proximitat, simplicitat i accessibilitat. És evident que rendibilitzar aquesta instal·lació, fruit del capritx i l'errada de càlcul, comportarà esforços titànics.

El director de l'aeroport, Alain Russell, intenta donar ànims assegurant que “cap a finals de març”, coincidint amb l'inici de la temporada turística, començaran a arribar els primers vols regulars. Un optimisme difícil de creure si tenim en compte la reiteració de promeses incomplides. Fins ara, l'única certesa són els 61 milions d'euros de dèficit que arrossega l'aeròdrom i els destrellats que han acompanyat la seua posada en marxa. Els 90.000 euros pagats anualment a una empresa falconera per mantenir la pista lliure d'aus són només un exemple.


 

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació