Mapa interactiu de les carreteres més perilloses de Catalunya

| 19/12/2014 a les 10:28h
Arxivat a: Societat, trànsit, carreteres, Mapa interactiu, perillositat, accidentalitat, estudi EuroRAP, RACC
Aquesta notícia es va publicar originalment el 19/12/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Des de l’any 2002, el RACC presenta puntualment abans de festes els resultats de l'estudi EuroRAP, que recull el llistat dels trams de carretera més perillosos per als conductors.

En aquest mapa interactiu es poden consultar les 14 carreteres més perilloses de Catalunya: 




L’edició de 2014 ha estat més exigent i presenta un canvi en relació a estudis anteriors: els criteris d’anàlisi de la xarxa viària s’han endurit per adaptar-los als nous objectius de reducció de l’accidentalitat de la Unió Europea (50% menys de morts a la carretera l’any 2020). Segons els nous criteris d’anàlisi, el 17% dels trams de xarxa viària catalana presenta un risc “molt elevat” de patir un accident.

Nous bàrems

L'últim estudi EuroRAP ha adaptat els paràmetres d'análisi als nous objectius de reducció de la sinistralitat de la Unió Europea: un 50% menys de morts a la carretera al 2020. Així, s'ha reduït a la meitat el barem de les bandes de risc.

Segons aquests nous paràmetres d'anàlisi i davant la reducció en un 2,5% dels accidents greus i mortals a Catalunya en els últims tres anys, el risc a la xarxa analitzada per EuroRAP pràcticament no ha variat (-0,1%). Els quilòmetres de risc "molt alt" representen un 17% del total de la xarxa analitzada, mentre que els trams de risc "alt" suposen un 15%, d’acord amb el nou barem de mesura del risc.

Per províncies, els quilòmetres de risc "molt alt" han pujat un 4%, un 0,3% i un 0,5% a Barcelona, Girona i Lleida, respectivament. A Tarragona, han baixat un 3,7%. La demarcació amb major percentatge de quilòmetres de risc "alt" i "molt alt" és Lleida (36,5%).

Estudi EuroRAP Catalunya 2014

Mapa de trams de risc a Catalunya (EuroRAP 2014)

Llistat complet de trams de risc a Catalunya (EuroRAP 2014)

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

QUIN MUNT DE MORTS . .
Narcís1, 20/12/2014 a les 20:19
+1
-0
.. li devem a espanya, ço és, quants familiars, compatriotes i d'altres moren per despossei'ns-hi de nostres rendiments, rendiments que serien invertits a estructures .. territori i sostenibilitat? PD: i per manca de lleis pròpies en pro d'aquestes carreteres? Nota: i què dir-ne de normes, regles i tot allò que regula el tràfic? Anotació al marge: per no parlar-hi de munt de conductors transitant no justament catalans provocadors de molts d'aquests accidents!
carretera de la vergonya
Anònim, 30/12/2014 a les 15:01
+0
-0
I el tram de angles girona que?
Es diu de un punt negre al mig de l'eix transversal a l'altura de st hilari que hi han 2-3 carrils. La carretera dangles-girona que es una nacional passa enmig de dos pobles i en hores puntes es va a 60-70 fora de poblat, la carretera sense arcen i plena de tractors i ciclistes . Es una vergonya, ja s'hi ha mort massa gent i perque ultimament no passi res no bol dir que hi hagi millora. Aquestes queixes no seveixen per res perque es demana una bona carretera i ens canvien els guardarrails i els posen arran de carretera perque quan hi hagi un accident, el cotxe, encomptes de que surti de la carretera es quedi al mig.
Es una vergonya.

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Íñigo Méndez de Vigo i Cristóbal Montoro, en la roda de premsa d'aquest divendres. | Europa Press
01/01/1970
El portaveu Íñigo Méndez de Vigo assegura que el ministre remetrà "immediatament" la informació que ha requerit el jutge Pablo Llarena i que caldrà veure la seva "verosimilitud"
01/01/1970
Pretén elevar a rang legal la ràtio d'una llicència de cotxe de lloguer amb conductor (VTC) per cada trenta taxistes davant la previsió que el Suprem la pugui anul·lar
01/01/1970
El curs vinent hi haurà tres centres municipals nous i la preinscripció podrà fer-se per Internet
The Chanclettes a La Daurada Beach Club
01/01/1970
NacióDigital sorteja quatre entrades dobles per a l'espectacle #DPutuCOOL de The Chanclettes
La nova portaveu d'ERC, Marta Vilalta. | Adrià Costa
01/01/1970
La portaveu republicana fixa com un possible desllorigador l'elecció d'un president temporal mentre s'acaba de tramitar la llei que permeti investir Puigdemont a distància | Assegura que "probablement" la independència s'aconseguirà "de la mà del diàleg, la negociació i l'acord" i no descarta tornar a abordar el referèndum pactat amb l'Estat
El restaurant Pitarra, tancat | Albert Alcaide
Toni Vall | 6 comentaris
01/01/1970
«No pot ser que Barcelona tracti tan malament la història, la seva història, el seu patrimoni material i immaterial, el seu llegat físic i emocional. No pot ser aquest campi qui pugui»
Pep Martí | 1 comentari
01/01/1970
La junta d'Ignacio García-Nieto ha encarregat un informe jurídic per aclarir si disposa de tots els permisos
Inés Arrimadas, Carlos Carrizosa i Fernando de Páramo, durant un ple del Parlament. | Josep Maria Montaner
Pep Martí | 9 comentaris
01/01/1970
La formació taronja espera que s'aclareixi l'escenari polític a Catalunya per decidir la seva estratègia de cara a les municipals