Una empresa de Terrassa bateja el seu calçat amb noms del 1714

per Josep Lluís Alonso, 26 de novembre de 2014 a les 09:51 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 26 de novembre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Els promotors i fundadors de 17x14, a Terrassa Foto: Josep Lluís Alonso


17x14 Barcelona és la marca d'una empresa amb seu a Terrassa que bateja els seus models de calçat amb el nom de personatges o indrets lligats a la Guerra de Successió i que van jugar un paper important en aquell esdeveniment. Els seus promotors, a més, destinaran un 6% dels beneficis a campanyes de promoció de la llengua i la cultura catalanes i/o organitzacions socials. Cada mes de setembre, coincidint amb la Diada, valoraran amb els seguidors i clients les millors idees per tal de fer la donació dels diners.


Amb tot això, els emprenedors que han fet aquesta empresa diuen que volien “crear a partir d'un producte comercial una marca que tingui nom aquí i sigui a més un producte atractiu per la seva qualitat, preu i marca”. La marca està gravada amb el logo a la planta del calçat, per dins, i a la llengüeta de la vamba, per sota dels cordons. També es pot veure, discretament, en forma d'etiqueta a l'exterior del calçat. Aquesta porta el nom 17x14 Barcelona. L'any està escrit en lletra blanca sobre un fons blau i el nom de la capital catalana en vermell sobre fons groc.

La marca fou creada a finals del 2013 per uns joves al voltant de la trentena, després de mesos treballant en l’ambiciós projecte. Són quatre persones de perfils força diferents: Arnau Colominas, professor que viu a Andorra, responsable de les xarxes socials; Víctor Puig, economista de Rubí, que porta les finances; Magí Sanserrich, expert en màrqueting i comunicació, i Lambert Parera, dissenyador i cap de producció del calçat, que ha treballat en algunes de les millors cases de moda de París i Londres. Aquests darrers viuen a Terrassa.

Fins ara han tret al mercat més d'una vintena de models per a home, dona i nen. 
Van començar la comercialització a través de la seva botiga virtual fa tres mesos, però ara tenen també una xarxa de sabateries, botigues de moda multimarca i establiments esportius que s'han interessat pels seus productes. Les primeres es van començar a incorporar tot just fa un mes, dintre d'una xarxa de 17 punts de venda que llavors s'estava configurant: 14 a Catalunya, un al País Basc francès, un al País Basc espanyol i un a Perpinyà. Tanmateix, no ha estat fins a aquest mes de juny que han començat a distribuir-les des de les botigues.


Vambes amb història

L'empresa ha començat amb una producció de 1.260 parells de sabates. Dos mesos després del llançament a través del seu web havia venut 205 parells. Les previsions són produir i distribuir entre 1.500 i 1.800 parells aquest any i elevar la xifra fins als 2.500 l'any vinent. “Són objectius a què podem arribar. Si després les expectatives ens superen, molt millor”, comenta Parera.

Un dels models que més sortida està tenint és el Baluard, nom amb què s'anomena una fortificació projectada cap a l’exterior del cos principal d’una fortalesa i que va jugar un paper cabdal en la defensa de Barcelona davant les tropes borbòniques de Felip V. Altres noms relacionats amb el període del setge a Barcelona són Brichfeus, en homenatge al regiment del coronel Pere Brichfeus, que lluità a les ordres del Marquès del Poal; Brigadier, inspirat en el cavaller Josep Moragull; Elisabet Cristina, coneguda com la reina dels catalans, que es va casar amb l’arxiduc Carles d’Àustria; Manuela Desvalls, abadessa del monestir de Santa Maria de Vallbona i reconeguda austriacista que va jugar un paper important en la trama d'espionatge de l'època, i moltes altres. Cada model porta un nom relacionat amb aquella històrica batalla.

El Baluard, per exemple, és un model per a home, fet amb serratge de vaca, sola de goma i folrat amb cotó orgànic. Com tota la gama, té un disseny que va una mica més enllà del casual, de manera que es pot portar amb roba còmoda i informal, però també en moments que requereixen una certa elegància. Aquest és, segon el seu dissenyador, un dels distintius del producte. 

"El que volíem era crear un calçat que fos còmode i atractiu que es pogués portar en diversos ambients", explica Parera, que treballa en el món de la sabata des de fa deu anys. "Hi ha marques que duen un segell d'identitat, que en el nostre cas no s'hi presta. Però volíem aportar-lo en un producte discret, que es pogués calçar en qualsevol moment". Aquest dissenyador el defineix com “un producte vamba, però amb una línia més elegant, que et permet portar-lo també en un sopar, una reunió de treball... No és un calçat exclusivament casual, és més de vestir i de qualitat".

El magatzem, al Port de Barcelona

L'empresa té ADN local i les seves oficines centrals se situen a Terrassa, si bé el magatzem està ubicat en un lloc estratègic i amb sortida a tots els mercats del món com és el Port de Barcelona, aprofitant la infraestructura d'una altra companyia en què treballa també Lambert Parera i que exporta el 90% de la producció. Uns grans importadors australians, clients d'aquesta altra empresa, ja estan molt interessats en les noves vambes 17x14, com també ho està un prestigiós distribuïdor al Japó, on els contactes estan molt avançats, així com a Holanda. 

Els diversos models de 17x14, ja siguin línia de vamba o bé de botí, tenen diverses versions de colors i estan fets majoritàriament de pell de vedella, adobats a Catalunya i fabricats a Portugal, i n'hi ha també de pell de vaqueta o serratge de vaca (pell girada). A més, disposa de models fets amb roba de texà reciclat d'alta qualitat, Les sabates estan folrades amb 100% cotó orgànic i amb sola de goma de la casa Flexiflex (lleugera i durable). Els preus que ja estan al mercat van entre els 59 i els 105 euros, encara que alguns models arribaran fins als 130 aproximadament.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

 

Participació