CiU guanyaria amb 34 diputats

ERC seria segona amb 32 i la CUP pujaria a 4 representants i Podem entraria al Parlament amb 14 diputats, segons una enquesta de La Razón

, Barcelona | 16/11/2014 a les 08:27h
Arxivat a: Política, eleccions al Parlament, enquestes, independència, eleccions al Parlament
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/11/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Després del 9-N el bloc independentista al Parlament obtindria 70 escons -un menys que el 2012- si ara es convoquessin eleccions. Així ho apunta una enquesta d'NC Report per al diari La Razón, que dóna a CiU 34 escons (-16), i per tant, recuperaria el lideratge que li havia arrabassat ERC a les últimes enquestes, els republicans n'obtenen 32 +11) i la CUP 4 (+1). L'enquesta atribueix aquests canvis als efectes positius del 9-N per a Artur Mas. D'altra banda, Oriol Junqueras obté una valoració superior al president.  
 
L'altre fenomen que recull l'enquesta són els 14 diputats que obtindria Podem a Catalunya, passant a ser la cinquena formació del Parlament. El PSC n'obtindria 16 (-4), Ciutadans 15 (+6), el PP 13 (-6) i finalment ICV en tindria 7 (-6). Això deixaria el bloc unionista pur en 44 diputats de PSC, C's i PP, amb un descens global de 4 en relació als 48 actuals, mentre que la suma d'ICV-EUiA i Podem -partidaris del referèndum però no de la independència- tindria 21 escons que sumarien a un bloc sobiranista.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

NC Report
Anònim, 16/11/2014 a les 09:28
+46
-0
LLegiu aixó sobre NC Report.




‘ubi-est’-i/
Sumem bé?
Anònim, 16/11/2014 a les 09:36
+6
-1
14 i 7 fan 21 Podem-ICV, però 16,15,13 del Front Unionista són 44 i no 37.
Feu de Camacho?
Pere López, 16/11/2014 a les 09:38
+6
-9
Jo crec que el bloc sobiranista ara té 74 diputats, CIU (50) erc (21) cup (3).
I ara ciu + erc en tenen 71, amb la nova enquesta no sumen majoria i es queden a 66.

Llista unitària ja!
Per que a la caverna li convé que continui governant CyU?
Anònim, 16/11/2014 a les 10:18
+69
-30
Per que amb CyU mai hi haurà independencia, només enganyar-nos per continuar saquejant el pais.

Fem fora a aquests lladres i estafadors del govern!
50+21+3=74
roger33 bdn, 16/11/2014 a les 10:21
+18
-3
Sóc independentista però a veure si sumem be companys, d'acord que la razon cuina i escombra cap a les espanyes i ningú es creu aquesta enquesta però almenys nosaltres no cal fer-nos trampa tambpoc.
No cal donar-li cap crèdit
Alerta, 16/11/2014 a les 10:30
+14
-0
Venint d'aquests mentiders és qualsevol cosa menys una foto de la realitat, i no entro a fer cap valoració de "qui guanya i qui perd".

Seguim a la nostra, si us plau.
credibilitat?
Marhundido, 16/11/2014 a les 10:36
+18
-0
''...SEGONS UNA ENQUESTA DE LA RAZÓN''. No cal dir res més. No cal que faceu comptes per veure quants diputats tendria un bloc unionista o sobiranista.
La Razon???
Anònim, 16/11/2014 a les 10:45
+11
-1
Ja,ja,ja,ja,, qui pot creure una enquesta similar?, segur que Nacio Digital , i mira que aquí tampoc SOM imparcials, treuria una enquesta mes real. No se com han fet l enquesta, pro la CUP ha un paper boníssim al 9N, ningú es creu que ara mateix nomes guanyi un diputat, jo crec, que, com a mínim , arribaria als 8 o 9 , la majoria , sortits del bloc sobiranista de ICV, mentre que l equbri CIU-ERC es molt " granític" son vasos comunicants. Per mi seria mes real CIU+ERC=74 i CUP 8 total 82 després del 9N. Tot i així faltarien els vots de la Nova esquerra-Avancem que podrien ser 5 o 6 mes i arribaríem al voltant de 85-90, i tot quedaria mes o menys igual. Pot ser baiixarem 5 o 6 escons per Unio i ICV, per aixo es crucial captar aquests vots del SI-NO , amb lo cual prodriem quedar en 92-98 escons que ja s acosta molt als 100 escons que es repte màxim. Jo crec que si es fa bé treuríem entre 90 i 95 segur.S ha de fer bé i ja , aprofitant el " momentum", i es farà segur.
Lectura real
Lluis l'Espluguenc, 16/11/2014 a les 10:58
+13
-1
Si una enquesta cuinada a Madrid ja dona quasi la majoria absoluta a CiU i ERC és que com deia fa un mes el CEO, la tendència ens porta a que el vot del SI-SI superi amb escreix els 70/75 diputats en el nou Parlament. Que no us entabanin, a Catalunya encara ara guanya ERC i CiU, com a molt s'ha estabilitzat però res més. El que ens confirma aquesta lectura com a més real que la feta pel diari és el tema de Podemos i més ara que ja sabem que com el PSOE son contraris al SI-SI i el que prediquen és una nova Constitució però espanyola, algú creu que obtindrà més vots que la CUP?.
Males vibracions
Òscar, 16/11/2014 a les 11:03
+12
-19
Jo no faria massa cas a les enquestes de la Razón pero estic amuinat, penso que l'independentisme ha tocat sostre, i que la irrupció de Podemos ens ho ha posat més dificil. Fa poc jo era força optimista, a dia d'avui ho veig magre. La societat catalana està massa dividida, hi ha massa gent que podria passar del si al no amb facilitat. Cal que no ens adormim i seguim lluitant per la plena sobirania, no serà pas fàcil.
Junts amb la mateixa direcció!
Josep C&C, 16/11/2014 a les 11:05
+8
-16
Hem d'estar junts fins el final. Podem criticar certes actituds, però ha de quedar clar que sense la tots els grups (ERC,CDC,CUP) no podrem aconseguir la independència mai!

Si algú proposa no tenir en compte alguns dels altres grups únicament té un interès...És que no vol que guanyi la independència!!!!

Per una Catalunya lliure!!!
Bona senyal
Anònim, 16/11/2014 a les 11:07
+4
-22
CDC és francament plural i Unió,el record del passat estil ERC,grup gens plural,per cert.
Qui ha fet l'enquesta?
Anònim, 16/11/2014 a les 11:07
+9
-0
Per què us creieu aquesta enquesta, totalment cuinada? Ara en vindran moltes de tots els mitjans amb la intenció de crear incerteses. I que ens fotem els plats pel cap com esteu fent ja. Les enquestes no canvien els fets. Som els que som. Confiança i ull.
:)
Anònim, 16/11/2014 a les 11:31
+9
-14
Bones notícies! I jo crec que si CDC es separés d'Unió encara pujarien molt més! S'estan fent les coses bé... Orgull del nostre President!
com es pot ser tab gilipolles de votar encara al psc?
sergib, 16/11/2014 a les 11:34
+7
-3
Amb aquests percentatges no fem la DUI ni bojos. Espero que siguin molts més els vots cap a erc i les cup, i que Jodenos s'ofegui dins la seva pròpia merda. No els necessitem per a res, que es quedin a espanya.
La Caverna
Anònim, 16/11/2014 a les 11:37
+11
-0
Les enquestes aquestes que fan els de la caverna són totes tendencioses. Haurien de posar dalt "propaganda".
Enquestes reals ara mateix després de l'impacte del 9N
karles, 16/11/2014 a les 11:48
+23
-0
Però com feu cas a les enquestes de la Razon?? Si van dir que al 9N no hi hauria més d'1 milio de persones votant!!

Ara mateix, i per fonts fiables, els resultats són aquests:

ERC 39
CiU 36
Podemos 13
PSC 12
C's 10
PP 10
IC 8
CUP 7
La razón?
Anònim, 16/11/2014 a les 12:31
+13
-0
Credibilitat zero. Si us plau!
No s'ho creuen ni ells
Anònim, 16/11/2014 a les 12:32
+12
-0
Com sempre la Razón, donant notícies "fiables", ha ha ha
Oooooh què tendres que sou els indepes!
Corrupgència, 16/11/2014 a les 12:34
+2
-7
Encara us penseu que CiU i ERC van junts? Pobrets, apa, a dormir i a portar-se bé, que els reis us estan mirant.
Llegiu el comentari NC Report
BondiaCatalunya, 16/11/2014 a les 13:14
+10
-0
Si llegiu el link del primer comentari, ja veureu que aquestes enquestes de La Razon són un muntatge, en sentit estricte.
Podemos o no
Anònim, 16/11/2014 a les 14:01
+7
-0
Podemos aquí a Catalunya no será pas decisiu com a Espanya. Primer, aquí l'esquerra no està enfonsada com allà. Segon, com que no estarà a favor de l'indepenència prendrà vots espanylistes: Ciutadans, PP i part dels d'IC. D'altra banda veurem quan comencin a votar al Parlament si hi ha gaire disciplina de vot. Per tant... més aviat tranquils
Referendum real i vinculant ja
Raquel, 16/11/2014 a les 14:15
+25
-0
Tela el tema de l'empresa de la Razón...
De totes maneres, les faci qui les faci, les enquestes han demostrat no ser mai fiables.
Haurem d'esperar a veure que passa aquests dies. Desgraciadament tampoc sóc optimista pensant que CIU i ERC aniran junts a les eleccions... Sento que Junqueras està "ressentit" perquè al final el 9N de Mas ha acabat sent un èxit i això l'ha deixat de costat.
Arribi qui arribi al poder, que pactin i es faci un referendum real i vinculant ja.
Segons l'enquesta
Anònim, 16/11/2014 a les 14:46
+6
-0
els 14 de podem els resten a ICV (6), psc (4) i CIU (4)
és a dir del pp i c's no se'n perd res,
molt estrany !!!
Vaya vaya
Anònim, 16/11/2014 a les 15:37
+6
-3
¿Quien ha dicho que Podemos e ICV son soberanistas? Creo que está claro que la balanza vuelve a caer del lado unionista/federalista y más después del 9N. No dudeis de que, a quien ha favorecido totalmente el 9N no es al soberanismo. Es a CiU y por ende a Mas. Es el gran ganador. El gran perdedor es Junqueras. Y es una lástima porque, aunque no esté de acuerdo con sus ideas, personalmente me parece una buena persona y sobre todo una persona de fiar. Te dice lo que piensa sin problemas. Una verdadera lástima que no se presente a presidente de España. Lo votaría a ojos cerrados
Fidelitats
Anònim, 16/11/2014 a les 15:46
+3
-2
Totes les enquestes diuen una cosa veritable:

1.- Ningu te mayoria abasoluta, podem veure fins hi tot un Tripartit a la bulgara, es a dir nous actors.

2.- El tant per cent de gent que no va a votar son mes o menys 30 ascons, on els poseu....pot ser fins hi tot la segona força.

3.- Finalment un parlament dividit, es un parlament sense rum, no es d´estranyar que amb aquest panorama el President de catalunya vol esgota la legislatura, no hi ha cap partit que arriva al 50 diputats, cosa que amb 35 no es va a cap lloc.


Nota: Les instencions de vot a les municipals seran diferentes al 9N, i pot haver sorpreses, i poden ser desagradables, preneu nota.
AIXO NOMES ME DIU AMI QUE LA RAZON VOL QUE GUANYI C.I.U. VOL UN GOVERN DE ARTUR MAS NO PAS DE JUNQUERAS NO VOL A E.R.C. A LA GENERALITAT DE CATALUNYA
Josep Pagès i Canaleta de Cardedeu, 16/11/2014 a les 16:00
+36
-3
LA Lectura que faix jo , es una molt facil que vol que Guanyi C.I.U. vol a Artur Mas de President . No volem a JUNQUERAS DE President de la Generalitat de Catalunya Els fa POR pogui Guanyar E.R.C. a Catalunya seria mes dificil de controlar desde MADRID .. Si els catalans no son tontoas no votaran a C.I.U. Nomes per portar la contraria a la RAZON
La caiguda ICV es dolenta per al procés
Anònim, 16/11/2014 a les 16:05
+6
-12
És una pena que ICV caigui, que tot i no ser un partit independentista, ha aconseguit suport per al procés a nivell europeu(els Verds i EUE) i estatal(IU). Els aliats d'Iniciativa serien molt útils per fer front al govern espanyol, i per aconseguir reconeixement internacional després d'unes plesbicitaries i ua DUI. I desgraciadament, Podem que s'emporta els seus vots, no està compromés amb el dret a decidir ni té els mateixos "amics".
Vaya vaya
Anònim, 16/11/2014 a les 16:06
+3
-3
¿Quien ha dicho que Podemos e ICV son soberanistas? Creo que está claro que la balanza vuelve a caer del lado unionista/federalista y más después del 9N. No dudeis de que, a quien ha favorecido totalmente el 9N no es al soberanismo. Es a CiU y por ende a Mas. Es el gran ganador. El gran perdedor es Junqueras. Y es una lástima porque, aunque no esté de acuerdo con sus ideas, personalmente me parece una buena persona y sobre todo una persona de fiar. Te dice lo que piensa sin problemas. Una verdadera lástima que no se presente a presidente de España. Lo votaría a ojos cerrados
La caiguda ICV es dolenta per al procés
Anònim, 16/11/2014 a les 16:07
+6
-11
És una pena que ICV caigui, que tot i no ser un partit independentista, ha aconseguit suport per al procés a nivell europeu(els Verds i EUE) i estatal(IU). Els aliats d'Iniciativa serien molt útils per fer front al govern espanyol, i per aconseguir reconeixement internacional després d'unes plesbicitaries i ua DUI. I desgraciadament, Podem que s'emporta els seus vots, no està compromés amb el dret a decidir ni té els mateixos "amics".
Podemos
Anònim, 16/11/2014 a les 18:24
+0
-0
Penso que no es valora bé la importància que pot tenir aquest nou partit. Els seus vots no sortiran majoritàriament de votants unionistes sinó de desencantats que ja no van votar a les anteriors autonòmiques; això vol dir que reduirien a tots els altres.
Calma molta calma
Anònim, 16/11/2014 a les 19:15
+3
-0
Imaginem un posible fracas de les eleccions, donan la rao al que diu "antes se rompera Catalunya". Jo imaginava una llista unica amb P.e. Mas, Junqueras i la representacio de la ciutadania i no dels partits. Un cop guanyat, fer un govern de concentracio. Catalunya mereix tots els esforços i de tots els partits que de debo estiguin per la independencia. Altres calculs de partit poden servir "per qui pagara la vaselina" i aixi no ens faci tante mal España.
No entenc
Anònim, 16/11/2014 a les 19:43
+0
-0