ERC veu un nou escenari de relacions amb CiU després del 9-N

Rovira avisa que els ciutadans ja van dir el 9-N que estan preparats per decidir quin país volen i no han d'esperar al 2016

, Barcelona | 15/11/2014 a les 15:45h
Arxivat a: Política, consulta, eleccions al Parlament, 9-N, CiU, ERC
Aquesta notícia es va publicar originalment el 15/11/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La secretària general d'ERC, Marta Rovira, creu que després del 9-N s'ha obert un nou escenari de relacions amb CiU com a partit de Govern, perquè el dia de les votacions es va donar "un missatge molt clar per part de la ciutadania". Segons Rovira, els ciutadans han dit als polítics que ja estan "preparats" per decidir lliurement en quin país volen viure, un missatge que els republicans entenen que no és compatible amb allargar la legislatura fins el 2016.

Tot i que aquest dissabte el líder d'Unió, Ramon Espadaler, ha dit que la formació aposta perquè el president Mas esgoti la legislatura per prioritzar l'estabilitat política, per la republicana, la resposta al missatge ciutadà ha de ser "claríssima". ERC proposa tornar a donar la oportunitat de parlar "clar" a través d'unes eleccions constituents, perquè els ciutadans puguin escollir "de forma definitiva" si volen crear un nou estat.

La posició d'ERC també contrasta amb la de CDC, que avui ha demanat temps per poder consolidar la base social de l'independentisme i no utilitzar les eleccions com un objectiu sinó com una eina per aconseguir una consulta legal on el Sí guanyi de forma clara. 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Rres de res com al Quebec i Escocia.
bj, 15/11/2014 a les 16:26
+6
-65
TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS SOBRE EL TOTAL DE POSIBLES VOTANTES 9N: 28,40% (menos de uno de cada tres posibles votantes) TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS 9N SOBRE LA POBLACION TOTAL CATALANA: 23,85% (menos de un catalán por cada cuatro) OSEA, CONTANDO ELLOS LOS VOTOS.
Calens us presupostos
Anònim, 15/11/2014 a les 16:36
+23
-47
Per cert encarà no he trobat a ningú de ERC o CIU donant les gàcies als funcionaris que malgrat les amenaçes vam fer de voluntaris, ningu a dit de calens uns presupostos per no haver de retallar tant, com els dos ultims anys
ERC torna a "Caroteja" caminem cap un altre tripartit, del que encara estem pagat el deute deixat per el primer tripartit.
Cartanya, 15/11/2014 a les 16:54
+48
-56
ERC esta vivint els escenaris que ella mateixa a creat, tornem a estar com en la etapa del Carod. Arribo a la conclusió que possiblement en Junqueras no decideixi res, tinc la impressió que esta empentat per la militància dels antics "carotistes" o "puigcercoristes" que van quedar en el partit, com l`Anna Simó i altres vells gregaris, que volen imposar els seus criteris, i et tenen ennuvolat fent-ha creure que tens la Presidència a tocar. Llàstima de patriota que a perdut o li han fet perdre el nord, que no es un altre que la independència de Catalunya, no la de pogué ser el partit mes votat. En fi Oriol pensava que tenies mes caràcter, i no que fossis tan fàcil de manipula. Eleccions ara, però units!!!!, el que
Els missatges dels partits d'aquests dies són... patètics.
1410, 15/11/2014 a les 17:39
+28
-3
El tacticisme continua fent estralls després del 9N. Ningú no es mereix aquestes declaracions partidistes. Cap empatia cap als ciutadans. Què caldrà, potser, una llista electoral de l'ANC amb personalitats socials per treure'ns de l'atzucac? Ja n'hi ha prou.
Unio escalfa les cadires...
Laporte, 15/11/2014 a les 17:49
+34
-0
Estan acollonits: ¨amb lo que ens ha costat arribar fins aqui¨ deuen pensar Espadaler i cia...Sangoneres!!!
Amb molesten certes ignoràncies.
Cartanya, 15/11/2014 a les 17:50
+24
-0
Calens us presupostos

Anònim, 15/11/2014 a les 16:36
Per la teva informació, dir-te que tots els voluntaris varen rebre una felicitació de la vicepresident-ha Joana Ortega. Ep! per cert; si no as fet de voluntari per que et preocupes per ells. Sigues mes positiu, que tot no es mai tan negre home!!!
si us plau
Anònim, 15/11/2014 a les 17:55
+9
-1
Ben segur que per la democràcia els partits són necessaris i imprescindibles. Ara bé, quan es tracta d´aconseguir la llibertat la gent se´n pot estar.
Partits, quan ho entendreu ? ..... la llibertat comporta partits; sense llibertat, cap problema: només n´hi sol haver un.
Evident
Anònim, 15/11/2014 a les 18:04
+42
-17
Si CiU encara no ha entès que el 9-N vam dir que estem fins als recollons i que o tiren pel dret o els passarem per sobre, doncs que s'ho facin mirar.

Marta, estem amb tu.
Vol ser unica.
Anònim, 15/11/2014 a les 18:14
+21
-35
ERC vol se unica, i aixo de que el President Mas aigui guanyat al 9N, no els hi agrade gaire, es demostre cada dia...
Que en pensa el Sr. Mas Collell ?
Anònim, 15/11/2014 a les 18:19
+17
-4
Si CDC es veu en cor d'administrar Catalunya amb els pocs diners que li arriben de Madrid , dons endavant. Però si vol anar passant temps venent patrimoni i fent retallades , soc del parer que tenim pressa.
Tampoc es tant mala idea
Anònim, 15/11/2014 a les 19:09
+3
-26
Amb les generals a Espanya el 2015, no es millor idea esperar a un govern sense majoria absoluta abans de la DUI?

El Cartanya insulra ERC
Anònim, 15/11/2014 a les 19:17
+18
-13
i despres vol que vagin units. Als convergents s'us veu el plumero de lluny...! Que friquis que sou amb el vostre Mesies. El tripartit com a mínim va fer escoles, en canvi el Pujol s'ho va quedar per ell. O no te'n recordes del 3%?
Ep
Anònim, 15/11/2014 a les 19:21
+30
-11
No es que el Mas hagi guanyat, és que ha passat de la resta de partits i ha devaluat la consulta...!
CDC no s'adona que ja li hem vist el llautó
Anònim, 15/11/2014 a les 19:29
+22
-14
Madí, t'hem vist el llautó! La farsa de CyU independentista ja no se la creu ningú. Ni unitat ni osties, sou uns traïdors i ho sabem.
CDC no s'adona que ja li hem vist el llautó
Anònim, 15/11/2014 a les 19:30
+14
-14
Madí, t'hem vist el llautó! La farsa de CyU independentista ja no se la creu ningú. Ni unitat ni osties, sou uns traïdors i ho sabem.
ja ha començat la campanya convergent?
Anònim, 15/11/2014 a les 19:39
+23
-11
O sigui que desqualificar a ERC és la millor manera d'enfocar la unitat del sobiranisme? sou patètics, el que sigui per no tenir que cercar feina eh! politics professionals vosaltres...
Ha guanyat el SÍ-SÍ, no en Mas
Anònim, 15/11/2014 a les 19:59
+24
-6
Cal recordar que en Mas no ha guanyat cap consulta. En tot cas, l'ha guanyat el SÍ-SÍ.
I si aquest "procés de participació", que no consulta, ni encara menys referèndum s'ha arribat a fer no ha estat únicament gràcies a en Mas, que sí, molt astut, però es va passar pels baixos la unitat pactada, sinó també gràcies al tremp de la CUP que van veure la jugada i al de tothom que hi va participar, ja fos com a voluntaris o anant a "donar la seva opinió". I Esquerra, malgrat haver caigut en el parany inicialment, van donar suport al succedani de consulta.
No té sentit barallar-nos entre nosaltres, però tampoc no podem deixar q els convergents ens tornin a prendre el pèl, tenim pressa per marxar i ja hem tingut molta paciència amb les seves històries de carregar-se de raons, de fer les coses bé, etc. que qui dia passa, any empeny i ja n'han passat més de 2 d'anys d'ençà de la caiguda del cavall d'en Mas. I de moment és ben trist que qui més hagi fet per la independència siguin els Rajoy Boys & Girls ...
Anònim, 15/11/2014 a les 19:17 que insulta a Catalunya, al fer partidisme amb ERC. Mira ja estem barallats que això a Madrid els posarà a 1000
Cartanya, 15/11/2014 a les 20:22
+7
-4
El Cartanyà no insulta a ningú, el cartanyà va votar sempre a ERC fins que el Carod i el Puigcercós van posar al Montilla de President,per un interès que pont-ser tu mal podràs explicar. ERC no va fer net, l`Anna Simo i d`altres van aguantar i van quedar com l`anima de aquell tripartit. Jo al contrari que tu, no estic per votar un partit estic per votar independència, i això es farà anan tots junts o no es farà. En quan el President Mas, crec que es la persona que ens hauria de portar a l`independència, per que ell a sigut qui s`ha tingut que empassar tot els gripaus, però si hi poses cap entrebanc per interès com esta fent l`Oriol, dons fora i a per un altre. I tu que vols la independència o la Presidència per ERC?
pues claro que ha ganado el sr.Mas y el Si-Si
Anònim, 15/11/2014 a les 20:30
+8
-1
Si los partidos politicos no se unen, si no se unen ERc y CDC junto con los sectores de la sociedad catalana, tendra que ser la ANC y Omniun cultural los que se presenten y los ciudadanos les podamos votar y dejarnos de estos partidos politicos que no estan a la altura de nada.
ANC entrarà el dia 26
Anònim, 15/11/2014 a les 20:45
+5
-0
A partir del dia 26 la Forcadell entrarà a tort i a dret , es posaran d acord en menys d una setmana, ja ho veureu, i si no fan la ANC mobilitzarà a tot Catalunya en tres o cuatre dias i es veuran obligats a fer ho igualment.Fins ara jo veig totalment presible el que està passant i crec que tambe el que passarà. Es convocaran eleccions sobre el 15 de desembre, haurem de veure si plebiscitàries o constituents, per mi es l únic dubte.
El tripartit d'en Carod va fer escoles
Manel Roure, 15/11/2014 a les 22:13
+8
-3
El tripartit va fer escoles però no va aprofitar mai per avançar ni un pas cap a una consulta de sobiranisme.

Ara bé, les escoles les van fer i les van inaugurar, si, però van quedar molts deutes que va haver de pagar el nou Goveern.

En Mas va prometre urnes i, em moltes dificultats, però les vam tenir diumenge passat. En Junqueras les va menystenir d'entrada i després, quan es veia l'èxit, s'hi va apuntar.

De moment, me'n fio més d'en Mas que d'en Junqueras. I crec que s'equivoca retirant el suport al Govern en un moment tant delicat com l'actual. Si junts estaven arribant més lluny que mai, i a més, ERC guanyava vots (encara que no hauria de ser la prioritat) i això és bo.
Partidisme
Carlemany, 15/11/2014 a les 22:39
+5
-0
Els partits son partidistes, es cert, però jo em pregunto : I tots els que feu comentaris uns contra els altres no sou partidistes? Doncs si voleu que no ho siguin, hem de començar nosaltres mateixos per no ser-ne.així potser guanyarem.
que passa,ara
jaume estany, 16/11/2014 a les 06:05
+5
-4
Com es que ciu es tira enrere.l' objectiu ha de ser clar: elecciones plebiscitaries o constituients urgentment. El poble catala va parlar clar el 9 nov, que no ens enganyin. Endavant catalunya¡ hem de reaccionar respecte aixo¡
no vull esperar al 2016
Anònim, 16/11/2014 a les 15:51
+4
-3
Recordeu les paraules de Joana Ortega,de que sino es fes el 9N,es faria`un altre 9N,doncs els d'unio ja comencen a llançar bombetes, volen acabar la legislatura...el Sr. Mas ens ha estat fen perdre molt el temps, ja que encara no ja res fet, si no és desfa d'unio,ens aniran marejant la perdiu.
Gràcies President!
Anònim, 16/11/2014 a les 22:09
+1
-0
Gràcies a la determinació del President Mas diumenge passat vaig poder anar a votar.