CDC demana temps per poder assegurar la victòria del 'Sí'

Josep Rull insisteix que cal consensuar primer el 'què' i el 'com' abans que el 'quan'

Unió demana explicacions a ERC per haver plantat el Govern

, Barcelona | 15/11/2014 a les 13:45h
Arxivat a: Política, consulta , CDC, eleccions al Parlament, consulta
Aquesta notícia es va publicar originalment el 15/11/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Josep Rull, durant la seva intervenció al Consell Nacional de CDC avui. Foto: ACN
 

CDC aposta per “trobar el moment clau” perquè els catalans votin sobre el futur polític de Catalunya i que guanyi l'opció de la independència. Així ho ha explicat el coordinador general de CDC, Josep Rull, durant el Consell Nacional del partit. “L'objectiu no és córrer, sinó arribar, votar i guanyar”, ha destacat davant de més de 300 membres del partit. De fet, les paraules de Rull estan en total consonància amb els primers detalls del full de ruta que va donar Artur Mas dimarts passat, en què va deixar clar que les eleccions avançades no eren un objectiu, sinó una eina a disposició per assolir una consulta vinculant. 
 
Rull ha apostat per dirigir-se a les bases que dubten sobre quina és la millor opció per a Catalunya, per fer-los veure que la independència és la millor alternativa. Al seu entendre, la millor manera de convèncer-los és explicar-los com Catalunya aconseguirà ser viable econòmicament i com aconseguirà ser reconeguda a nivell internacional, entre d'altres aspectes.
 
I sobre dates i fórmules, Rull ha reblat: "Sembla que la primera pregunta sigui el 'quan' i el 'quan' és la resposta que hem de ser capaços de donar quan siguem capaços d'haver construït i consensuat el 'què' i el 'com'". Sense pronunciar directament el concepte eleccions, Rull ha assegurat també que "cap govern ni cap tribunal ni cap fiscalia" pot aturar "aquest anhel de llibertat".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Uiuiuihhhhh!
Anònim, 15/11/2014 a les 13:59
Interessant
+156
-90
Ui que veig que aquests volen esgotar la legislatura i donar-nos gat per llebre!,si és que no ets pots fiar de la dreta....en fi espero equivocar-me!
El xantatge del Mas: si no vaig jo de cap d'una llista unitària, no hi ha eleccions
Anònim, 15/11/2014 a les 14:04
Molt interessant
+125
-23
Aquests convergents estan passats de rosca.

Tard o d'hora haurem de votar, i aleshores ens alliberarem d'aquests botiflers per sempre més, que han patrimonialitzat el poder del nostre país.

Mentre més s'ho facin durar, pitjor per a ells.
Malament rai...
Anònim, 15/11/2014 a les 14:04
Interessant
+83
-28
Malament rai...
Ara ja veig clar que mai no serem independents! Quina colla de polítics merdosos. Des d'ara, sempre ABSTENCIÓ. Que vegin que el poble n'està fart, d'enganyifes.
fulla de ruta
Anònim, 15/11/2014 a les 14:05
Interessant
+73
-22
qui dia passa any empeny i qui calla otorga
Prepareu-vos
Anònim, 15/11/2014 a les 14:07
+61
-23
No hi haurà plebiscitàries al febrer, de fet, probablement vinguin municipals i generals abans. En Mas està espetant una nova composició del Congrés i alhora treballant internacionalment i també en la gènesi de les estructures d'Estat. La precipitació pot dur a Catalunya a l'embarracada definitiva, tot això segons CiU. Al no haver-hi llista unitària crec que posaran el procés al ralentí. En cap cas estic dient que m'agradi, dic el que crec que passarà. I la mass media convergent ja està treballant en modular l'opinió pública en aquest sentit.
Caram, caram
Anònim, 15/11/2014 a les 14:07
+64
-23
Així que "hem de convèncer les bases de les bondats de la independència". No serà, Rullet, que qui heu de convèncer són els del sector negocis de Conveniència?

Comenceu a fer figa abans de començar les eleccions plebiscitàries. Després us queixareu, com va fer ahir el vostre amiguet el Llevarán, que ERC us passa la mà per la cara.
NECESSITEM 300.000 VOTS, CARAI!!!!
no nacionalista neoindependentista, 15/11/2014 a les 14:09
+44
-51
A PENCAR !!!! AJUDEM SUMATE
no ho entenc
Anònim, 15/11/2014 a les 14:10
+59
-20
¡que heu fotut fins ara!
CONFIANÇA SI
Anònim, 15/11/2014 a les 14:13
+40
-5
PERO NO A QUALSEVOL PREU

EL PRESIDENT MAS HA FET UNA JUGADA MAGISTRAL I MEREIX TOTAL CONFIANÇA, PER LO TAN CDC TAMBE

ARA UNIO TE MOL QUE DESITJAR, TE QUE FER NETEIXA DE CALAIXERES

JO ALMENYS VULL SABER A QUI VOTO, NO VULL VOTAR SI, NO

VULL VOTAR SI, SI I SIIIIIIIIIIII

AIXO HO ENTENEU ? DONCS PUNTA AL LLAPIS O EL MEU VOT NO EL TINDREU
CDC... no ens manipulareu!
Anònim, 15/11/2014 a les 14:15
Interessant
+79
-27
Des del pacte del estafatutet amb en ZP fins a dinamitar la consulta del 9N des de dins Mas només ha cercat mantenir-nos sotmesos al espanyistan per així tenir una excusa quan se li demana que actui i mentrestant anar-nos robant per l'esquena. El poble català ja ha viscut masses traicions des de CiU. Volem no tenir res a veure amb Madriz. Fora traïdors protectors de Pujols i Millets.
Em fan por
Tònim, 15/11/2014 a les 14:18
+61
-18
Temps? més temps encara?
No m'estranya que baixin a les enquestes.
Per una part, ja tenim majoria assegurada.
Per altra part, comença a haver cansament i podria ser pitjor esperar més.
I per últim, no podem aguantar amb aquesta asfíxia quan podríem estar molt millor.

Cal acabar ràpid!
Cercle viciós
Anònim, 15/11/2014 a les 14:32
+28
-53
La mateixa errada que va cometre Carod, la d'empenyer Convergència cap a la dreta, sembla que és l'actual estratègia d'en Junqueras.
Jo no em sento pas de dretes i votaré allà on vagi Mas.
No és qüestió de dretes o esquerres, és qüestió d'intel·ligència, i d'això, poqueta hi ha a Esquerra, com abans.
Quin patir
Tonii, 15/11/2014 a les 14:34
+53
-24
AI que no convocaran eleccions aquests, tot per la poltrona

I dir que els independentistas som minoría, és el mateix discurs q el PP.
Molt be de cara a la galeria.
Anònim, 15/11/2014 a les 14:35
+15
-2
Aixo dels retets dels partits pro consulta esta molt bé de cares a la galeria per desconcertar Espanya, pero espero que de portes en dins sigueu tot molt coerents i aneu tots a la una i pogueu escollir el millor cami per arribar fins a la nostra independecia democraticament.
Visca Catalunya lliure e independent.
SOBIRANISME (CiU) NO ES PAS INDEPENDENTISME (ERC)
Anònim, 15/11/2014 a les 14:42
+35
-29
Quants encegats en el "procés" no han vist encara que Mas-CiU no son ni seran mai independentistes? Que tant sols han instrumentalitzat els independentistes catalans per a
1)guanyar temps
2) comptar els independentistes i ridiculitzar-los com CiU ha fet sempre. Ells (CiU) son de sempre el partit de l'"encaix" . Com el PSC o ICV.
3) Utilitzar les plebiscitàries definitives com una "amenaça" al PP amic i conxorxat per tal de fer la pseudoconsulta del 9-N i oblidar-se a partir de l'endemà.
4) Amenaçar amb liderar una llista única per tal de seguir manejant els fils amb el PP i PSOE. Així ho ha estat fent en Rigol (UDC- president del dit Pacte pel Dret a Decidir)amb Arriola (PP) i Serrano (PSOE)
5) Utilitzar la possible inhabilitació per obtenir més vots fidels a ell i a Ortega (CiU)
6) La història política, però, si que és un procés vertader i un cúmul de lliçons. (els politicòlegs entren a la política). Les dretes catalana i espanyola han sabut controlar el procés independentista (2010-2014). Vindran però unes properes eleccions municipals, unes generals i unes autonòmiques i els independentistes catalans tornarem a parlar, sabent del que son capaços de fer i aparentar.
No es cosa de plorar sr. Junqueras. Més intel-ligència i astúcia que ells. No més.
Molt be de cara a la galeria.
Anònim, 15/11/2014 a les 14:43
+20
-1
Aixo dels retets dels partits pro consulta esta molt bé de cares a la galeria per desconcertar Espanya, pero espero que de portes en dins sigueu tot molt coerents i aneu tots a la una i pogueu escollir el millor cami per arribar fins a la nostra independecia democraticament.
Visca Catalunya lliure e independent.
Contamos contigo y tu poca memoria, catalufo.
Anònim, 15/11/2014 a les 14:44
+29
-7
The Economist: "Rajoy espera que Mas i Junqueras es barallin"

Mentre tot el CNI va escampant la idea que una llista única -cosa que causa un veritable TERROR a Espanya- és una mala cosa, els noiets d'Esquerra s'hi afegeixen a la causa hispana amb el fervor dels màrtirs, creient que així afavoreixen el curs del procés.

Sempre ballen al son del flautista de torn, Carod, Puigcercós, Maragall, Montilla...

Tenen sort que la memòria dels catalans és més curta que la dels peixos, que diuen que és de sis segons.
El temps s'esgota
Anònim, 15/11/2014 a les 14:47
+55
-10
El temps no hauria de ser motiu de discòrdia: tothom qui vol la independència de debò, sap que el temps se'ns està acabant i si no ho fem ja, vindrà el reflux.


que els déus ens agafin confessats, si el Mas calcula tornar-nos a deixar tirats, com va fer fa uns anys.
Ánimo!
Anònim, 15/11/2014 a les 15:10
+0
-8
Ánimo, chicos!
Todo forocoches está con vosotros!
.
Anònim, 15/11/2014 a les 15:12
+24
-10
Qui ho anava a dir, el CNI i Esquerra, votant del mateix cantó.
No cola, espaÑoleitors
Anònim, 15/11/2014 a les 15:23
+31
-7
Cada cop que hi ha un comentari crític amb ERC o favorable amb Convergència, apareixen VUITANTA o més vots del no res, impossible que vinguin de simpatitzants d'Esquerra.
Els serveis d'inteligència espanyols ja saben prou bé per qui aposten.
Comenceu a semblar-vos a e-bruticies
Anna A., 15/11/2014 a les 15:26
+40
-47
Des del 9N, totes les votacions en aquest fòrum han estat trucades, suposo que ja t'has adonat, Cot.
LÒGIQUES
JA, 15/11/2014 a les 15:36
+33
-45
Demana CiU saber el "què" i el "com" abans de convocar eleccions. Demana, per tant parlar-ne amb tothim amb una mínima tranquil·litat.

A qualsevol país del món això no caldria ni explicar-ho ni demanar-ho: És tan evident, tant obvi, que les persones amb un dit d'enteniment no en necessiten cap recordatori.

Però Catalunya no és un país qualsevol, no és un país normal. Aquí hi ha una camada de llops impacients, molt impacients. No els importen raons, ni lògiques, ni consensos. Només volen manar, depressa, guanyar vots, ràpid, assegurar-se cadires, poder, més poder per ells, immediatament, còrrer, vinga, va, tan se val si ens estrellem en el procés principal.

El que els importa, el seu objectiu, són ells mateixos: el seu poder, el seu tros de pastís.

Ni unitat, ni reflexió, ni fulls de ruta, ni hòsties: ERC vol manar ja. Veuen que l'estratègia de Mas ha estat victoriosa i massiva, i no ho poden suportar. Es pensen que guanyaran les eleccions i les volen ja, peti qui peti: només per derrotar Mas i manar, manar, manar.

I tots sabem què fa ERC quan arriba al Govern...un, dos, i TRES!!!
LÒGIQUES
JA, 15/11/2014 a les 15:38
+30
-44
Demana CiU saber el "què" i el "com" abans de convocar eleccions. Demana, per tant parlar-ne amb tothim amb una mínima tranquil·litat.

A qualsevol país del món això no caldria ni explicar-ho ni demanar-ho: És tan evident, tant obvi, que les persones amb un dit d'enteniment no en necessiten cap recordatori.

Però Catalunya no és un país qualsevol, no és un país normal. Aquí hi ha una camada de llops impacients, molt impacients. No els importen raons, ni lògiques, ni consensos. Només volen manar, depressa, guanyar vots, ràpid, assegurar-se cadires, poder, més poder per ells, immediatament, còrrer, vinga, va, tan se val si ens estrellem en el procés principal.

El que els importa, el seu objectiu, són ells mateixos: el seu poder, el seu tros de pastís.

Ni unitat, ni reflexió, ni fulls de ruta, ni hòsties: ERC vol manar ja. Veuen que l'estratègia de Mas ha estat victoriosa i massiva, i no ho poden suportar. Es pensen que guanyaran les eleccions i les volen ja, peti qui peti: només per derrotar Mas i manar, manar, manar.

I tots sabem què fa ERC quan arriba al Govern...un, dos, i TRES!!!
Ja n'hi ha prou...
Anònim, 15/11/2014 a les 15:46
+53
-16
Aquests es pensen que som tontos, fa anys que ens estem esperant, quina culpa i tenim si els partits van tard, eleccions ja i deixeu de marejar la perdiu, falsos!!!!
No badeu
Ramon-2, 15/11/2014 a les 15:47
+52
-50
Les puntuacions als missatges estan manipulades.
Qui té poder i mitjans per fer-ho?
el principal perill per l independència és Convergència.
toni c , 15/11/2014 a les 15:50
Interessant
+85
-29
Ens van vendre que es convocava el 9n per durant l any preparar estructures d'estat( hisenda etc..) el més calent a l aigüera .Un any perdut . Quan arriba el 9n trenca un altre vegada els pactes que ha fet i quan la gent el converteix en un èxit(quin remei ,s'havia d'anar a votar) es pengen totes les medalles .
I ara com que només el president pot convocar eleccions torna a perdre el temps amb l'excusa que s'ha de fer la feina que ja havien promès fer .
Sr Mas recordi que li va passar quan es van pensar que traurien majoria absoluta ,a les pròximes si ens fa esperar gaire li farem el mateix que al Psc.
Si no tenen pebrots o l' ùnic que busquen es fer descarrilar el proces tingui per segur que li enfonsarem el vaixell!!!!!!!!
Ho juro
Jim, 15/11/2014 a les 15:51
Interessant
+65
-6
Mira, Rull, és ben senzill.

Si entre ara i la primavera tenim plebiscitàries, us votaré com el darrer cop. Llista conjunta o no, tant me fa. DUI immediata o prèvia negociació amb Espanya, tant me fa.

Però si les posposeu ¿2016?, haureu perdut la meva confiança i no us votaré ni llavors ni mai més a la vida. Ho juro.
a veure si teniu...
Anònim, 15/11/2014 a les 16:31
Interessant
+67
-4
Per posar-lo al vostre programa electoral, ben clar: indepedència.
Jo, com és llògic, votaré (com sempre) a un original i no votaré la còpia del top manta.
Cal que concreti qui és qui?
Fixeu-vos bé!
Anònim, 15/11/2014 a les 16:53
+36
-40
Els vots del primer i segon missatges (potser més encara) han estat alterats per manipulació electrònica o informàtica.
Qui ho fa? Per què dóna suport a la divisió? Per què apareixen cent vots de cop? Per què els vot espanyolistes van sempre en la línia de donar suport a Esquerra i difamar Mas?
A tot internet, als fòrums espanyolistes juguen la carta de les llistes separades i l'enfrontament entre CDC i ERC.
És impossible que ningú més amb dos dits de seny ho hagi deixat de notar.
Molt estrany
Anònim, 15/11/2014 a les 17:07
+26
-31
Hi ha un missatge de les 14:09 que diu:

NECESSITEM 300.000 VOTS, CARAI!!!!
A PENCAR !!!! AJUDEM SUMATE

Doncs al mateix temps que pugen els vots dels missatges contra Convergència, pugen els vots contra aquest missatge.
Què té de dolent, on critica ERC?
Enlloc.

Per tant, o el fil està manipulat en la seva majoria pel CNI o per gent a la que la independència no és la seva meta sinó aconseguir poder aviat i com sigui.

O per tots dos alhora, agafats de la maneta, que la política fa estranys companys de llit.

Treieu conclusions vosaltres mateixos.
Per llogar-hi cadires
Anònim, 15/11/2014 a les 17:20
+26
-30
Així que els detractors de Convergència i "suposats" independentistes d'Esquerra han pogut votar positivament 139 vegades a favor d'aquest primer missatge d'aquest fil que copio a sota:

"Uiuiuihhhhh!

Anònim, 15/11/2014 a les 13:59
Ui que veig que aquests volen esgotar la legislatura i donar-nos gat per llebre!,si és que no ets pots fiar de la dreta....en fi espero equivocar-me!"



...Però només ho han fet negativament (si descomptem el meu vot) QUATRE VEGADES al tercer missatge, que escampa el desànim i promou l'abstenció:



"Malament rai...

Anònim, 15/11/2014 a les 14:04
Malament rai...
Ara ja veig clar que mai no serem independents! Quina colla de polítics merdosos. Des d'ara, sempre ABSTENCIÓ. Que vegin que el poble n'està fart, d'enganyifes."


Una de dues, o aquí hi ha més Anacletos que a Diagonal 666 o la gent jove d'Esquerra és profundament idiota.
CARAI quina intransigencia
n, 15/11/2014 a les 17:36
+8
-13
Em tatxeu perque demano que penquem per 300.00 mes i perque ajudem SUMATE. Es clar pocs i collonuts OI ?
Aiiiiiii
Anònim, 15/11/2014 a les 18:11
+28
-9
Que ha tornat a sortir la Ramoneta del armariiiiiiiiii.
Si encara no teniu respostes es que no heu treballat
Anònim, 15/11/2014 a les 18:18
+28
-4
Hores d'ara heu de tenir les respostes a les preguntes que us feu que aquesta moguda no va començar ahir i que teniu prou mitjans per trobar-les.
Deixeu-vos de discussions bizantines i treballeu!
Ara demanan temps?.
XavierCastelldefels, 15/11/2014 a les 18:56
+20
-10
Us adoneu ara el que vol fer aquesta gent de CiU?, mai han sigut indepes, només els interessa seguir a la cadira, si no hagues sigut per la gent ells s'haguessin conformat amb qualsevol pacte amb l'estat, no veieu que són el mateix?, és retroalimenten!, l'únic que de da bo els interessa es perpetuarse al govern, són casta i o seran sempre i estan plens de corrupció, no us deixeu enganyar companys per al bé de les nostres famílies.
Hem d'actuar amb el cap fred i el cor calent.
Anònim, 15/11/2014 a les 18:56
+10
-27
CDC demana temps per poder assegurar la victòria del 'Sí'

Tot i els greus problemes que té la Generalitat amb els migrats recursos econòmics amb què compta això és la cosa més assenyada del món per no prendre mal i assegura-nos la victòria.
Ara demanan temps?.
XavierCastelldefels, 15/11/2014 a les 19:02
+22
-10
Us adoneu ara el que vol fer aquesta gent de CiU?, mai han sigut indepes, només els interessa seguir a la cadira, si no hagues sigut per la gent ells s'haguessin conformat amb qualsevol pacte amb l'estat, no veieu que són el mateix?, és retroalimenten!, l'únic que de da bo els interessa es perpetuarse al govern, són casta i o seran sempre i estan plens de corrupció, no us deixeu enganyar companys per al bé de les nostres famílies.
CDC no s'adona que ja li hem vist el llautó
Anònim, 15/11/2014 a les 19:13
+28
-11
Us creieu que som imbècils o que? que perque ens heu enganyat durant 30 anys ara ho podreu continuar fent?
CDC no s'adona que ja li hem vist el llautó
Anònim, 15/11/2014 a les 19:19
+27
-11
Us creieu que som imbècils o que? que perque ens heu enganyat durant 30 anys ara ho podreu continuar fent?
Ai CiU
Anònim, 15/11/2014 a les 19:30
+25
-9
No volem temps eleccions ja!
Al·lucino
Liberté, 15/11/2014 a les 19:42
+10
-30
Al·lucino amb tots aquests que després de veure com ha donat la cara la Generalitat i sobreetot Mas, desobeint l'Estat, continueu dubtant. I no li falta raó a Rull, de moment no s'ha fet campanya per la independència, només pel dret a decidir. S'ha de fer campanya ara i demostrar que Catalunya és molt millor independent per convèncer als indecisos que poden ser una gran ajuda o un inconvenient per la independència del nostre país. O us penseu que això serà només convocar el·leccions i votar, axi de facil?
Jo em preocuparia més de ERC, que no vol llista unitària (cosa que sí volen ANC i el Consell de Transició, així com CiU) i que al veure que la Consulta ha nat bé i pot ajudar molt a CiU en les el·leccions volen convocar-les ja. No hi ha d'haver pressa, les coses s'han de fer ben fetes. No podem tampoc estancar-nos ni badar, però si ens precipitem tot el que hem fet fins ara s'enva a la merda (i perdoneu per l'expressió).
Així que impacients i cagadubtes, tranquilitzeu-vos que aquest procés no és cosa de 4 díes.
PARANOICS
j. torrent, 15/11/2014 a les 20:06
+31
-12
Els del club de fans d'en Mas no poden entendre que hi hagi tanta gent que no pensi com ells i veuen manipulacions a per tot..... QUINA PENA!!
i ja esta?
Anònim, 16/11/2014 a les 11:06
+21
-0
A les hores, tot el que hem fet fins ara no ha servit de res?. Volem votar SI o SI i si perdem, ja guanyarem un altre vegada pro volem unes eleccions, ja.
El seny s'imposarà
Lluis l'Espluguenc, 16/11/2014 a les 11:08
+24
-5
Crec que el President Mas s'adonarà que no té cap possibilitat de superar l'any 2015 sense eleccions avançades, en primer lloc per haver promès la consulta definitiva de manera immediata la nit del 9N i en segon lloc perquè els pressupostos aprovats amb el PSC serien la seva desfeta política ja que consolidarien les retallades de més de 4.000 milions i acceptarien un cop més els sistema de finançament injust que ens imposa Montoro.S'entén que ERC hagi dit prou a uns pressupostos autonòmics l'any 2015 oi?.
S'han tornat paranòics?
Anònim, 16/11/2014 a les 21:29
+1
-0
COM MOLT BÉ HA DIR UN COMENTARI


"Qui ens ho havia de dir que, el CNI i Esquerra, votant del mateix cantó.

Aquesta gent d'ERC s'han equivocat d'enemic. És vergonyós.
Brams d'ase no pugen al cel.
Gràcies al President Mas diumenge passat vàrem poder votar
Anònim, 16/11/2014 a les 21:49
+1
-0
Les presses no porten enlloc

Jo vaig estudiar en castellà, tinc seixanta anys i des dels dinou que sempre he treballat pel meu compte, res a dir dels que tenen pressa, jo també en tinc, però de jove era impetuós i moltes vegades les coses no sortien com esperava, al dia d'avui normalment tot em surt bastant bé: cap molt fred, molta determinació, molta passió.
Visca Catalunya lliure! , tothom amb el President Mas