Unió demana explicacions a ERC per haver plantat el Govern

Els democristians insisteixen que volen esgotar la legislatura i refusen de ple unes plebiscitàries, a l'espera que Rajoy s'obri al diàleg

, L'Hospitalet de Llobregat | 15/11/2014 a les 12:20h
Arxivat a: Política, UDC, eleccions al Parlament, ERC
Aquesta notícia es va publicar originalment el 15/11/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El secretari general d'Unió, Ramon Espadaler, ha aprofitat la lectura de l'informe del Comitè de Govern que el partit ha celebrat aquest matí per valorar el 9-N per retreure a ERC que ha deixat l'executiu català en minoria. Espadaler, com ja va fer Artur Mas durant la seva compareixença dimarts passat per explicar les línies mestres del seu full de ruta, ha lamentat “la paradoxa que quan hem complert el programa electoral perdem el suport parlamentari". En aquest sentit, Unió no creu que calgui avançar eleccions, i aposta per “l'estabilitat i la continuïtat”. Per a Espadaler, la resposta al 9-N ha de ser “la serenitat, la mateixa que ha permès a Mas poder fer el 9-N". 
 
Per altra banda, Espadaler també ha criticat l'actitud hostil del govern espanyol amb l'exercici del dret a decidir i ha criticat el “gran atemptat” a l'estat de dret que fa la líder del PP català, Alícia Sánchez-Camacho, “fent de portaveu de la fiscalia”. Al seu entendre, Rajoy i el PP haurien de limitar-se a “fer política i articular-la des del diàleg i les urnes”. 
 
En aquesta línia ha afirmat que Unió vol un acord per una "consulta pactada" i que serà "inevitable" que aquest acord acabi arribant, ja que al seu entendre, l'èxit del 9-N i la puixança de Podem constitueix “un còctel preocupant”, a qui ha titllat de populista, “no pot quedar desatès per Rajoy”. 
Ara bé, per a Espadaler, aquest “populisme potser omplirà urnes i parlaments, però que no donarà resposta als problemes de la societat”.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Llista conjunta.
Joan Pere, 15/11/2014 a les 12:27
+40
-0
Aquests d'Unió l'únic que fan es ensorrar els convergents.
No ho sabeu?
Anònim, 15/11/2014 a les 12:36
+27
-2
Simplement s'ha de fer net, tots no som iguals. Turime, Formacio, etc. a mes solament cal esperar, sugur que es fareu endarrera, segur que al Palas ho esta negociant el Duran.
Mira qui parla
Anònim, 15/11/2014 a les 12:48
+40
-2
I qui collons es pensa que és l'Espadaler per a anar demanant explicacions? Li hem demanat explicacions cada cop que el carallot del seu quefe ha gitat el que li ha rotat contra els independentistes?

Doncs que calli d'una puta vegada o que es presenti les pròximes eleccions en solitari, a veure quants vots treuen.
MHP
Anònim, 15/11/2014 a les 12:52
+44
-2
Los de UDC toman por imbéciles a todos los catalanes!

ERC, tiene mucha razón pidiendo que se debe tener muy claro "el qué" "el cuándo" y "el cómo". Tienen motivos para desconfiar...

Los de UDC pretenden seguir "templando gaitas por los siglos de los siglos con España" para seguir en el Palace.

Es una pena pero con UDC no pienso dar mi voto al MHP hasta que no rompa de una vez con UDC!
Qui, com
elfonts cumelles, 15/11/2014 a les 13:00
+27
-4
Penso que més aviat va ser CiU qui va trencar el pacte (per la consulta il·legal), però m'agradaria que ERC no tingués manies i ho expliqués.
CIU es una ESTAFA permanent.
Anònim, 15/11/2014 a les 13:04
+28
-7
No ho sé , però crec que es prou evident que els acords no respectats per part de CIU i el govern de Artur Mas, amb ERC son la causa. CIU mai ha estat de fiar, amb res i per a res. Crec que l'engany ha que ha estat sotmesa ERC i ORIOL JUNQUERAS es de manual del que històricament ha estat i encara es CIU i Artur Mas.
Buenu jo te'n dono una….
Anònim, 15/11/2014 a les 13:06
+19
-1
Perquè i ets tu.
Unitat
Marxem ràpid, 15/11/2014 a les 13:07
+9
-10
Sembleu nens petits. Una mica més de sentit d'Estat, senyors, d'altura de mires. El poble català espera molt de vostés. Fins ara heu estat tots genials, el 9N ha estat un exit, continueu així, no defraudeu...
EXPLICACIONS ???
L'As de Bastos, 15/11/2014 a les 13:12
Interessant
+52
-1
Qui és Espadaler per demanar explicacions a ERC ? Pot si que s'ha cregut la qualificació de "socis" del Govern que han fet moltíssimes vegades els mitjans de comunicació i també els diputats del Parlament de Catalunya referint-se a ERC., que ha donat suport a CiU sempre que ho ha necessitat, ho ha cregut oportú i que era de raó, però mai ha estat soci. ERC ha fet bé de no entrar al Govern perquè sempre hagués estat l'escolanet d'un bisbe orgullós i prepotent, a qui considerarien culpable si quelcom no sortís bé. Qui ha fet més mal a CiU ha estat el propi Duran Lleida. Unió ha estat una càrrega molt pesada per la coalició. Més val sols que mal acompanyats. Mentre ERC votava SI-SI el 9N el propi Duran i segurament la majoria de consellers, militants i simpatitzants d'Unión (si n'hi ha) van votar SI-NO. Molt malament Espadaler. No tens raó ni arguments vàlids per fer aquestes afirmacions. Com a bon catòlic - suposo - fés examen de consciència.
I encara pregunteu perque, traïdors?
Anònim, 15/11/2014 a les 13:17
+37
-3
CiU ha traït el 9N dient que no era un referèndum i que no genera un mandat democràtic. Unió en concret va decidir trencar el pacte sometent-se als desigtjos del govern espanyol i va eliminar tota implicació del govern, que si ha tingut un èxit és gràcies a la societat civil, aquest 40.000 voluntaris, que no s'han deixat intimidar ni per Madriz ni per la generalitat. Des de presidencia i interior s'ha fet tot el possible per evitar el referendum, fins i tot enviant els mossos a apallisar a qui protestes la resolució del TC. Recordeu que des interior, just les darreres 24h abans d'obrir els colegis electorals, l'Espadaller anava dient que els mossos retirarien les urnes. El mateix dia en Duran sortia a tots els mitjans amenaçant a tothom, inclòs el president, que s'allunyes del 9N. Es intolerable aquest atac a la democràcia. I encara tenen la barra de preguntar perque els deixen de banda ? Traïdors!
Acabar la legislatura?
Marxem ràpid, 15/11/2014 a les 13:36
+22
-1
Espadaler ha declarat que vol acabar la legislatura. Esperar fins 2016 i remontar la crisis economica. Per què? Per que baixi el 'sufle'?? No ho entenc, però és clarament una idea de federalistes. Així es fa impossible votar CIU....
Ho sento, MHP Mas! :(
Anònim, 15/11/2014 a les 13:43
+27
-3
Amb el 9N ha fet una jugada magistral, i pensava tornar-lo a votar SI ES DESFEIA D'UNIÓ.

Com que pel que sembla no serà el cas, votaré ERC a les municipals, aviam si es queda on es mereix, al puto carrer, per botifler de merda!

És clar, si convoca plebiscitàries abans de cap d'any SENSE UNIÓ, tot canviaria...

Visca Catalunya Lliure! 2015: L'any de la proclamació de la independència!
Aquesta vegada tenen raó els del Carrasco i Formiguera.
Anònim, 15/11/2014 a les 13:51
+3
-33
Uns tenen tanta pressa que el més fàcil és que ens estimbin a tots.Ha parlat amb el poble ERC sobre si podrem obtenir l'entrada de gas natural per Catalunya per abastir mitja Europa i estalvïar-nos Rùssia i Ucraïna i els seus problemes??Ha parlat ERC amb el poble sobre si España està lluïtant per instalar-ho a Cartagena com va fer amb REPSOL en el seu moment i aflabir el Principat amb les intencions molt clares??Vol ERC un pais pobre i abrupte on haguem de marxar-ne??Els empresaris en general volem la llibertat i les coses clares,i tenim una part important del poble que depén de nosaltres.Per ser empresari cal paciència i per ser polític,també,cosa que ERC no demostra.
UNA EXPLICACIO D'UN QUE NO MILITA A ERC
Anònim, 15/11/2014 a les 14:02
+13
-3
El suport al govern de CiU era per a fer una CONSULTA VINCULANT que per tal com ho volia fer CiU (seguir la legalitat española) s'ha transformat amb una pseudoconsulta sense campanya plural ni vinculant.
Fet l'esguerro i vist que la resposta de l'estat espanyol mani qui mani es NO FER LA CONSULTA el suport s'havia d'acabar
I les plebiscitàries IMMEDIATES era el que tocava.
CiU en canvi anteposa pressupostos i seguir la legislatura 2 anys més.
ERC i CUP estan per la netega de la corrupció i CiU n'està emmerdada. D'aqui la llista unitària encapçalada per Mas-CiU


esperant Duran
waves, 15/11/2014 a les 14:07
+13
-1
les explicacions de Duran gastant-se 400 euros publics cada nit en una suite on estan? els viatges que fa Duran al Panamà, què?
Unió ha parlat.
Anònim, 15/11/2014 a les 14:38
+13
-0
"a l'espera que Rajoy s'obri al diàleg" quans cops us han de dir NO perquè entengueu que NO és NO, i quan no sigui el Rajoy serà un altre els que us dirà que NO , inclossos aquests de PODEMOS , mireu la crònica del seu Congrès.
La relació entre Convergència i Unió és de caire sadomasoquista. Com més em perjudiques, més t'estimo. És de bojos!
Blai, 15/11/2014 a les 14:42
+11
-1
Catalunya ha de ser tan independent com ho és Espanya, ni més ni menys.
La nació catalana, d'Unió Democràtica, n'espera cops baixos, paranys, hipocresia, encaixisme, maldat, botiflerisme pur i dur.
Anònim, 15/11/2014 a les 14:49
+7
-2
N'hi ha per maleir els ossos d'en Carrasco Formiguera per haver parit un partit tan hispanista, escudat en un confederalisme peninsular.
No esteu en condicions de demanar res
Anònim, 15/11/2014 a les 15:03
+12
-0
Que demana que?......Duran + Herrera + Iceta = 10% dels vots. Qui us creieu que sou?. Preteneu imposar el vostre ridícul 10% enfront del 80%?....La vella política s'ha acabat. No esteu en condicions de demanar res.
"un còctel preocupant" - per a qui ?????? Put fort a Botifler ! Què hi fa CDC amb UDC?
Jordi (Català i Suís - Brasil), 15/11/2014 a les 16:33
+11
-3
UDC és desemascara sense cap vergonya perquè afirmar que el 9N i Podemos és "preocupant" i que cal que Rajoy se n'ocupi vol dir que UDC està fent coaching del Govern dels Espanyols.

Fer de coach de l'Enemic que et produeix un shutdown dels sistemes, t'insulta i agredeix diàriament, et roba 240 miliards d'Euros en 30 anys i t'impedeix de votar amenaçant-te cada minut via conferències de premsa i via tota la purriassa botiflera que infecta els mitjans catalans, és simplement ESSER TAMBé L'ENEMIC.

UDC és la cinquena columna i potser en un futur llunyà ens assabentarem que varen treballar per a l'Enemic.

FEU NET ! ELS TENIU DINS !
Botiflers
Anònim, 15/11/2014 a les 17:22
+8
-3
Estic esperan que Junqueras expliqui lo impresentables que son estos de ciu
Per botifler que sigui en Duran, Convergència el continuarà sostenint. Que no veu que en Duran l'està enfonsant?
Anònim, 15/11/2014 a les 17:25
+6
-1
Catalunya mai no serà Espanya.
Unió, para d'una vegada de mortificar Convergència!
Anònim, 15/11/2014 a les 17:28
+9
-0
-
Dins d'un Estat espanyol confederal, Catalunya continuaria sotmesa a Espanya, no tant com ara, però l'encaix i l'espoliació fiscal romandrien ben sòlids.
Blai, 15/11/2014 a les 17:31
+12
-0
-
VAYANSE YA DURAN Y UNIO