El cometa Siding Spring frega Mart avui diumenge

per G.A , 18 d'octubre de 2014 a les 20:30 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 18 d'octubre de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Recreació artística de l'aproximació a Mart del cometa Siding Spring Foto: NASA

Un estel que ha viatjat milers de milions de quilòmetres procedent del núvol d'Oort, en els confins del sistema solar, sobrevolarà Mart demà diumenge 19 d'octubre a una distància sorprenentment propera de 132.000 km, un terç de l'existent entre la Lluna i la terra. Encara que una col·lisió contra la superfície del Planeta vermell està descartada, és probable que aquest quedi envoltat per la llarga cua de pols i gas de la roca espacial. Com a mesura de precaució, la NASA ha reajustat les seves naus en òrbita per evitar que siguin tirotejades per una pluja de partícules, que poden actuar com un projectil.

El cometa, anomenat C / 2013 A1 Siding Spring, va ser descobert el 3 gener 2013 des de l'observatori australià Siding Spring. En aquell moment, l'objecte, que porta un milió d'anys de viatge, estava més lluny del Sol que no pas Júpiter. Travessa l'espai a 56 km per segon, cinquanta vegades més ràpid que una bala d'alta potència i el doble o el triple de la velocitat de l'impacte d'un meteorit. La NASA considera que l'aproximació és realment “íntima”, especialment si es compara amb el cometa més proper que ha visitat la Terra, el Lexell, l'any 1770, que va passar a 384.400 km.

Les partícules que deixi Siding Spring poden ser prou grans com per assolir l'atmosfera de Mart i tenen el potencial de danyar les naus especials que estan en òrbita allà. El cometa Siding Spring no està estabilitzat en cap òrbita i el més probable és que sigui expulsat cap a fora del sistema solar, de manera que mai més no tornarà. Per als científics, l'aproximació del cometa suposa una oportunitat única per descobrir noves pistes sobre l'origen del sistema solar. El màxim acostament es produirà a les 20.28 hora catalana.

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor