El Govern intervindrà si Mas es rebel·la al TC, segons l'«ABC»

Rajoy té dissenyades totes les respostes en funció de les decisions de Catalunya

| 01/09/2014 a les 11:30h
Arxivat a: Política, ABC, Artur Mas, 9N2014
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/09/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Captura de la web d'ABC

“El Govern assumirà les competències en seguretat i educació si Mas es rebel·la al TC”, segons explica el diari ABC d’aquest dilluns. 
 
El diari assenyala que el Govern espanyol té dissenyades totes les respostes en funció de les decisions que adopti la Generalitat. Si la decisió de la Generalitat és la desobediència, l’estat espanyol activaria la més dràstica, inclosa en l’article 155 de la Constitució. L’Estat assumiria les competències que té Catalunya en matèria d’educació i de seguretat per mirar de prohibir expressament la celebració de la consulta.
 
Si l’Estat assumís aquestes competències no deixaria obrir cap col·legi electoral i ni un sol mosso d’esquadra podria permetre la seva obertura. El Govern tampoc permetria “simulacres de votació” en ajuntaments ni en diputacions. 
 
Com apunta el diari ABC, la decisió seria personal i política de Mariano Rajoy, tot i que confia que Mas mantingui la seva paraula de “no fer res il·legal” i no els obligui a fer aquesta “intervenció política” per primera vegada en una autonomia d’Espanya.
 
19-S, la suspensió de la consulta
 
El proper 19 de setembre, una setmana després de la Diada, quedarà aprovada la llei de consultes al Parlament per poder convocar el referèndum del 9 de novembre. Una vegada sigui publicat al Butlletí Oficial de la Generalitat, el Govern impugnarà tant la llei com el decret davant del Constitucional, que deixarà automàticament en suspens els dos instruments jurídics de Mas i formalment quedarà anul·lat el referèndum.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Aquests del PP estan locos
Anònim, 01/09/2014 a les 11:56
+16
-4
He sentit dir aquest mati q hija in grup dempresaris que deixaran dongresar els impostos ? Algú em pot dir alguna cosa
Involució
Anònim, 01/09/2014 a les 12:06
+24
-4
Pobra España.
ARA MES QUE MAI
JORDI60, 01/09/2014 a les 12:22
+26
-4
ARA MES QUE MAI tenim que fer insimissio fiscal que no rebin ni un euros de nosaltres ja veurem si baixan del burro ó no
èxit segur
Anònim, 01/09/2014 a les 12:27
+21
-3
Al qui disposa de la força no li cal la raó.
per què Rajoy i no Raxoi ?. ( senzillament perque es tracta d´un gallec botifler)
Anònim, 01/09/2014 a les 12:49
+19
-3
Que n´és de trist haver de suportar les continuades amenaces d´un partit ,corrupte de dalt a baix , i que "governa" fent trampes a tort i a dret, amb un president que no respecta ni els topònims(Soutomayor-Sotomayor) de la seva terra i que és per lley obligatori, ni el seu propi nom ( Raxoi- Rajoy). Que trist i decebedor.
Aixo ja no hi ha qui ho pari
Anònim, 01/09/2014 a les 13:04
+26
-6
Aixo ja no hi ha qui ho pari,ni a la força aquest gobern central pot frenar l´independencia de Catalunya.Hem estat enganyats,maltractats,expoliats,massas anys i encara que portesin els carros de combats i la força,Catalunya te maneres de respondra democraticament,aixi que quedarian els dictadors retratats a tot el mon continuan el proces imparable.
VISCA CATALUNYA LLIURE
Una pregunta.
Koti-on, 01/09/2014 a les 13:19
+17
-3
Es pot saber perquè les competències en educació? Són estratègiques i vitals per a la consulta? O només serveix per aturar la nostra "adocrinació" mitjançant una espanyolització no-adocrinant?

Españolizar a los alumnos catalanes (alias minvar el català a les escoles i no mencionar els comptats catalans ni cap guerra contra nosaltres als llibres d'historia)
Sort que no s'ho creuen ni ells.
A veure
Anònim, 01/09/2014 a les 13:29
+2
-9
Els catalans hem d'estar units per la consulta/referendum o per la independència? Es que no em queda gens clar, molts independentistes comentaristes d'aquest portal donen per fet que Catalunya s'ha mostrat partidària d'un Estat independent com si la consultació hagués esdevingut i s'hagués decantat per aquesta opció.

Aclarim conceptes.

Por fin! Arriba España!
Iván, 01/09/2014 a les 14:45
+4
-35
Vuestro fin se acerca, separatistas, y con ello, mis predicciones también se acercan: intervención del Ejército, y suspensión de la autonomía.
Separatistas, se os acerca el fin., Y esto estaba cantado. Ahora sí puedo decir, sin ningún miedo: Mas, tienes que celebrar la consulta, y debes de desobedecer el Constitucional!! Haz caso a la CUP, a la ANC, a ERC, etc!!!
Y por fin, por fin!!! Podremos celebrar el fin del separatismo, el fin de esta pesadilla! España, os lo dije, os aplastará sin miramientos!
Pronto nos veremos en la Diagonal de Barcelona, pero no para hacer la V de la vergüenza, sino para celebrar el desfile de las tropas españolas después de la total derrota del separatismo!!!
Aleshores que passa amb els Governs Balear i Valencia,
Anònim, 01/09/2014 a les 15:05
+15
-2
que s'han passat pel forro un munt de sentencies del TC sobre la llegua catalana. El que passa és que incomplir una ordre del TC no esta penat. És una falta administrativa. O sigui que totes aquestes amenaces són paper mullat. Si el TC diu NO nosaltres diem SI i la fem igualment la consulta. La legalitat del TC ha deixat de ser la nostre. Després del que va passar amb l'estatut, el pacte constitucional esta mort i ben mort.
Ivan...
un senyor antic, 01/09/2014 a les 16:03
+18
-1
S'ha tornat a descompensar, haloperidol 150gotas 3 cops al dia, pobre criatura, quina desgracia pel seus pares.
PARA IVAN
Anònim, 01/09/2014 a les 17:21
+2
-0


Eres un COBARDE,MENTIROSO,Y ENCIMA,INCULTO.
Diagonal?.Si,yá.Tú eres muy valiente de boquilla.
Eres tan cobarde y cagao que hasta los
psicotécnicos de tu "glorioso ejécito" lo tienen
detectado.....¡¡¡¡por eso no te quieren!!!!.
"todos esperamos que algún día des argumentos
lógicos y no peroratas de miting de 3ª".
La independencia es imposible
Anònim, 01/09/2014 a les 21:06
+0
-4
sin derramamiento de sangre.
Normal
Anònim, 01/09/2014 a les 23:14
+0
-2
Que esperábais?: Banda de música? Golosinas? Destructores y portaaviones gratis? Ah, y pensar por una vez, muchos miles no estamos de acuerdo con vosotros...y estamos aquí.
vinga va!
Anònim, 01/09/2014 a les 23:39
+1
-0
pinten trèvols!
PARA NORMAL...ANORMAL
Anònim, 02/09/2014 a les 13:05
+1
-0


DESTRUCTORES?PORTAVIONES?...SERÁN LOS QUE TIENE LA
ARMADA EPAÑOLA!!!!!CHATARRA QUE NO COMPRA NADIE.
ESTAIS AQUI,MILES?
SI,COMO EL 12-O,QUE TENEIS QUE TRAER GENTE DE FUERA.
POR CIERTO,NOSOTROS SOMOS MILES QUE NO ESTAMOS DE
ACUERDO CONTIGO....PERO VARIOS MILES MÁS QUE TÚ.