Què és i com es transmet l'Ebola?

Teresa Forcades es posiciona sobre l'ebola

| 07/10/2014 a les 07:04h
Arxivat a: Societat, ebola, OMS, virus, Ebola
Aquesta notícia es va publicar originalment el 07/10/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Què és? 

L’Organització Mundial de la Salut explica que la malaltia del virus d’Ebola és una malaltia greu amb una mortalitat que pot arribar al 90% en alguns brots. Creuen que l’origen rau en els ratpenats frugívors. Actualment encara no hi ha un tractament específic per aquesta malaltia, tot i que en alguns casos els pacients s’han recuperat amb cures intensives i un fàrmac experimental anomenat ZMapp
 
Com es transmet?

El virus es transmet mitjançant els fluids i secrecions corporals de les persones infectades. Pot ser sang, orina, excrements, saliva, suor... Les persones també es poden infectar amb el contacte directe amb animals morts o malalts de les zones afectades. 

Quins símptomes té? 

Cal saber que la infecció d’Ebola només es pot confirmar amb proves de laboratori a la saliva i a l'orina. Les persones malaltes d’Ebola poden incubar aquest virus entre 2 i 21 dies i, durant aquest temps, prèvia a l’aparició dels primers símptomes, el virus no és contagiós. Aquests primers símptomes són la febre sobtada, la debilitat intensa, els dolors musculars i mal de cap i de coll. A més, també van seguits de diarrea, vòmits, erupcions cutànies, disfunció renal i hepàtica, i hemorràgies tant internes com externes. 

Les recomanacions de l’OMS

L’OMS recomana no viatjar a les zones afectades tot i que el risc del contacte directe amb líquids corporals i secrecions és mínim. I també aconsella que les persones que han viatjat en alguns països afectats visitin el metge al notar qualsevol símptoma. Aquest dimecres passat l’Organització Mundial de la Salut (OMS) va explicar que han mort fins a 1.350 persones per culpa del virus de l’Ebola a Guinea, Sierra Leone, Libèria i Nigèria

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Es una malaltia que prové dels banquers omnívors
Anònim, 22/08/2014 a les 17:56
+9
-12
Segur que tindrem la vacuna a punt d'aquí ben poc.
Coincidències?
Anònim, 22/08/2014 a les 18:16
+22
-19
Últimament passen moltes coses rares a Catalunya coincidint amb el desig de llibertat dels catalans, és normal que la gent comenci a pensar en guerra bruta per part d'un estat que ha ha tingut dues dictadures feixistes durant el segle XX.
Respostes
TheWalkingCatalans, 22/08/2014 a les 18:29
+17
-34


Què és? Una gran putada.


Com es transmet? A través dels estrangers i dels que viatgen a l´estranger.

És diu Ter, Llobregat, Tet, Sènia o Ebre potser? Ebola, doncs això, carallots, A TANCAR LES PORTES AMB PANY I FORRELLAT, i si cal, a usar l´altre FORRELLAT.


Són capaços de tot .....
Anònim, 22/08/2014 a les 18:47
+23
-10

Perquè no puguem fer el planificat, són capaços de manar les 7 plagues.
Foto d'Ebola, Motawa a la peli Estallido.
Anònim, 23/08/2014 a les 02:32
+7
-4
Els casos presumptes d'Ebola a Catalunya i Alacant no són cap conspiració del govern espanyol. Qui pensi això li falta sentit comú, per no dir que és ruc com un sabatot. Una plaga deliberada d'Ebola sense clausurar la zona, escamparia l'epidemia per tot Espanya i part d'Europa via ferroviària i aèria.

Si és producte dels viatges que han fet persones a o desde paisos on hi ha l'Ebola i que a més han estat en contacte amb infectats.
no sé...
Anònim, 23/08/2014 a les 08:34
+26
-5
Es una malaltia que fa estralls en països subdesenvolupats.
Per si de cas, jo no aniré a les espanyes en una bona temporada.
Pels rucs...
Anònim, 23/08/2014 a les 09:05
+6
-21
No cal que vagis a les espanyes, no poden entrar animals infectats d'estupidesa...
Així que tampoc et deixaran passar.
Quan vulgueu fer un comentari estupid a nivell politic, busqueu altres llocs on podeu escriure barbaritats.
Aquí s'escriu sobre un virus que es prou important com per desviar el tema a sentiments nacionalistes frustrats.
??
Anònim, 23/08/2014 a les 09:07
+4
-14
No cal que vagis a les espanyes, no poden entrar animals infectats d'estupidesa...
Així que tampoc et deixaran passar.
Quan vulgueu fer un comentari estupid a nivell politic, busqueu altres llocs on podeu escriure barbaritats.
Aquí s'escriu sobre un virus que es prou important com per desviar el tema a sentiments nacionalistes frustrats.
l'ebola es una BOLA com la grip porca
Anònim, 23/08/2014 a les 11:39
+4
-4
contraperiodismomatrix.com

Ebola a Catalunya
Victorianacclivis, 23/08/2014 a les 13:16
+6
-13
Estic segur que la "culpa del "Ebola" es de "Espanyaensroba" y "Madrit"
Jo penso
Irene7, 24/08/2014 a les 02:15
+9
-3
que es com el sida, un altre estafa farmaceutica-bancaria, l'ébola esta patetada per l'exercit dels eeuu, amb el
nº US20120251502.

Ens volen mimbar com a població mundial a 500 milions de "esclaus" nou ordre mundial, al estil "1984"



(conspiraci%C3%B3n)

//*//

Ens hi va al 99% de la població global. Veurem quanta gent prén conciencia... o estem fumuts.


ZP i RAJOY:DOS TONTOS MOLT TONTOS
Anònim, 07/10/2014 a les 08:43
+8
-0
Rajoy ha gastat una milionada per dur l'ebola a la península,sabent que no hi havia cura possible i sabent que lo més lògic era anar cap allà personal qualificat.I ara veurem,açò acaba de començar,no sabem quantes persones més poden estar infectades i,a la vegada haver pogut infectar-ne a més.
Quan pensàvem que no podia haver ningú més inútil que l'anterior president....Tachaaaannn!!!!
Typical spanish, però pringarem nosaltres
Jordi M, 07/10/2014 a les 09:34
+2
-0
Que hi ha molt comentari borderline i no només entre els anticatalans de guàrdia, d'acord. Pretendre o insinuar que la propagació de l'èbola és fer impedir-nos la consulta és una idiotesa però sí que hem de tenir molt present que les conseqüències polítiques del cas, que n'hi haurà segur, ens afectaran i em temo que negativament. Perquè això pot ser-li letal al PP, saps?
Plan Español lucha contra Ebola
Anònim, 07/10/2014 a les 09:38
+3
-0
El Gobierno envia l´Ebola al Tribunal Constitucional, aquest el declara inconstitucional. I ja està.
No more
Anònim, 07/10/2014 a les 09:52
+3
-0
''L’OMS recomana no viatjar a les zones afectades'' però si portar els infectats cap aqui amb avions d'ús turistic, tapats amb quatre plastics furadats com vam veure ultimament.
Això si, els operaris usaven mascaretes. Que eren per evitar altres casos d'intoxicació, però vaja...
ebola
Anònim, 07/10/2014 a les 10:34
+2
-0
El problema ja no és només declarar-nos independents, sinó desenganxar-nos d´España.
De moment
Dr. Livingstone, suposo?, 07/10/2014 a les 10:37
+6
-0
...segueix a l'Àfrica tot i que més a prop: ara s'ha situat a 600 kmts de casa nostra...
Per cert, escoltant el Dr. Trilla aquest matí queda clar que tot aquell espectacle de sanitaris vesdtits d'astronauta per rebre els dos religiosos infectats va ser "teiatru del buenu"... (als EUA no ho van fer pas, i això que són els reis de l'espectcle...)... Malauradament, ni això els ha estalviat la xapusa "tipycal spanish" (ara anomenada MARCASPAÑA) que ha representat que una pobra sanitària n'hagi quedat infectada. veien la ministra ahir... el què dèiem, quan siguem independents aquests hauran de demanar ampara al seu escenari habitual: la Unió d'Estats Africans, amb el rescat dels xinesos...
Es contagiós
Pepita, 07/10/2014 a les 16:02
+0
-1
...per respirar el mateix aire, com una grip. Això no ho posa ningú per no asusta'ls pobrets
No tinc clar a que venen tants comentaris independentistes
Capità patata, 07/10/2014 a les 16:14
+0
-0
Però el que sé és que m'agrada l'informació exposada aquí. És concreta, organitzada i de fet m'interessava saber-ho.

Últimament hi ha molta gent malalta i per el que veig no es pot distingir gens d'un virus comú.
Anònim 09:38 MAL , te has dejao la mitat, apunta
Pepita, 07/10/2014 a les 18:50
+0
-0
Pla espanyol infalible de lucha contra el Ebola
El Gobierno envia el bicho al TC, el tribunal el declara inconstitucional, si alguien lo propaga se le enchirona. Y ya está. ß
Reconeixament mundial al PP
Anònim, 08/10/2014 a les 09:34
+1
-0
Per fi el PP tindrà el reconeixament mudial a la feïna "ben feta". Gràcies al PP, i sobretot a Rajoy i a Ana Mato els seus noms passaran a ser recordats i estudiats als llibres d'historia per ser els responsables a l'entrada de l'ebola a Europa. A ser els responsables de que un virus passi d'un continent a un altre i que el continent vell sigui hagui obert les portes a la mort.
Gràcies a ells, l'economia d'espanya s'enfonsarà per que: l'Ibex baixarà (quins inversos voldran invertir a Espanya b l'Ebola?), el turisme desapareixerà (qui voldrà anar a on hi ha ebola?) i els espanyols ja no podran sortir d'espanya, ja que cap pais voldrà gent infectada.
Gràcies Rajoy i Mato, per posar els vostres noms a l'historia per ser els precursos de la fi de l'era moderna.