Arrenca a mig gas el primer cap de setmana de rebaixes d'estiu

per ACN/RF , 6 de juliol de 2014 a les 19:11 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de juliol de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Gent comprant a l'Espai Gironès de Salt durant el primer diumenge de rebaixes d'estiu Foto: ACN

Botigues obertes, aparadors engalanats i descomptes de fins al 70%. Aquestes han estat algunes de les estampes que s'han reproduït arreu de Catalunya durant el primer diumenge de rebaixes d'estiu amb les botigues obertes. Els ciutadans s'han mostrat satisfets amb els descomptes tot i que s'hi pensen més a l'hora de comprar i porten un pressupost tancat i molt meditat. Per la seva banda, els comerciants assenyalen que esperaven més afluència de públic durant els primers dies de rebaixes però no tiren la tovallola perquè, durant aquest primer cap de setmana, han notat que va augmentant gradualment el nombre de visitants. La roba, el calçat i els complements continuen sent els productes estrella.


Els comerciants catalans preveuen facturar 725 milions d'euros durant la campanya de rebaixes d'estiu que va començar dimarts i que finalitzarà el pròxim 31 d'agost. De moment, gran part de les botigues han començat amb grans descomptes que arriben fins al 70%. Unes xifres que són més habituals de les segones rebaixes.

La majoria de compradors i veïns de les comarques gironines que s'han apropat aquest diumenge al centre comercial de l'Espai Gironès, a Salt, han explicat que "veuen bé" els descomptes. Molts d'ells han assegurat que guarden part dels seus diners per poder aprofitar aquests descomptes i acabar de comprar aquelles petites coses que els fa falta.


Un any més, la roba, el calçat, el material esportiu o els complements són els productes estrella, els més sol·licitats. No obstant això, els consumidors ja no actuen de la mateixa manera que ara fa uns anys. El gerent del centre comercial Espai Gironès de Salt, Pau Jordà, ha explicat que els ciutadans solen anar a les botigues "amb els deures fets". "Això és degut a la crisi econòmica, ja no hi ha la compra compulsiva d'abans, les persones saben el que volen, el producte en concret i el preu que es pensen gastar", ha assegurat. Tot i que la gran majoria de comerciants i botiguers esperaven més afluència de visitants durant els primers dies de les rebaixes, Jordà assegura que aquest cap de setmana s'ha notat un increment de públic i augura una bona campanya.

"Només aquest diumenge ja han passat 2.000 persones més pel centre que no pas el mateix dia de l'any passat; esperem acabar la setmana amb un 8% més de visitants, al final de mes ho notarem", ha assegurat. Segons Jordà, enguany no hi ha hagut "l'explosió de públic" dels primers dies del 2013. "No hi ha hagut una gran allau de visitants però sí que tenim una pluja fina, és a dir, cada dia anem superant lleugerament l'afluència de l'any passat", ha apuntat.


A més, com és habitual en aquestes campanyes, els centres i botigues de Girona també han notat un increment del nombre de compradors francesos. Uns veïns que baixen a les comarques gironines buscant preus baixos i roba de temporada. En definitiva, els comerciants apunten que es tracta d'un inici de temporada de rebaixes una mica fluix, a mig gas, però confien que pugui millorar en les pròximes setmanes.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació