Damm preveu arribar per primer cop als 1.000 milions de facturació

La direcció del grup cerveser observa un repunt del consum intern en el sector de la restauració des de finals del 2013 i especialment a partir del març d'aquest any

per Redacció/ACN , 30 de juny de 2014 a les 12:48 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 30 de juny de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La direcció de Damm observa una corba ascendent en el consum intern des de finals de l'any passat i molt especialment des del maç passat cosa que permet assegurar que s'està davant d'un ''canvi de tendència'' en el comportament de les vendes de cervesa en el mercat interior que acumulen una línia descendent en els últims cinc anys, segons ha explicat la direcció del grup cerveser. Aquest canvi de tendència en el mercat interior, especialment en el món del consum a través dels establiments de restauració, més un creixement del 18% de les vendes a l'exterior, fan preveure que el grup Damm arribi aquest 2014 als 1.000 milions de facturació, un any abans de la previsió que es va fer l'any passat.
 
La direcció del grup Damm, encapçalada pel president Demetrio Carceller i el director general Enric Crous, han fet balanç del 2013 i una previsió per el 2014. Carceller ha assegurat que aquest 2014 s'arribarà a facturar per primera vegada la xifra de 1.000 milions d'euros, cosa que suposa avançar-se a les previsions que va anunciar la companyia el juny de l'any passat de què a aquesta xifra s'arribaria al final del pla estratègic 2013-2016. 
 
Aquest avançament de l'objectiu de 1.000 milions s'arribarà abans del previst per la recuperació del mercat intern del consum de cervesa, especialment en els bars i restaurants, i també pel bon posicionament que s'ha consolidat en el mercat exterior on les vendes el 2013 han crescut el 18% i ja suposen el 15% de la facturació del grup, quan fa cinc anys, al principi de la crisi, no arribava al 5% de les vendes. En l'actualitat Damm està present en 85 països. 
 
Les previsions d'inversió per els pròxims dos anys només preveuen desemborsos per operacions de manteniment i eficiència energètica, amb una suma que podria estar a l'entorn dels 40 milions anuals. 
 
Les inversions industrials ''s'han acabat'' per els dos anys pròxims, ha explicat Carceller, que ha afegit que després d'haver invertit entre el 2003 i el 2013 un total de 900 milions d'euros en capacitat industrial, en aquests moments hi ha un excés de capacitat de producció que és suficient per absorbir la demanda. Tot i això, el president de Damm no descarta que a l'exercici del 2015 es puguin començar a construir les noves instal·lacions en els terrenys adjacents de la planta del Prat, condicionat a la marxa del consum intern. 

Cacaolat facturarà 55 milions
 
En relació amb Cacaolat, Carceller preveu que aquest any 2014 la companyia de batuts arribi als 55 milions de facturació, després d'haver tancat el 2013 amb una facturació de 45 milions i després d'haver recuperat una quota de mercat a Catalunya del 40%. En el conjunt de l'estat espanyol, Cacaolat ha passat a ocupar el segon lloc per rànquing de marques de batuts, per rere de Puleva. 
 
Carceller ha destacat que en poc menys de dos anys, i després d'haver estat una marca desapareguda del mercat, Cacaolat ja ''ha recuperat el lideratge a Catalunya'' i actualment es pot assegurar que ''la situació està salvada industrialment'', després d'una reconversió radical que ha passat pel tancament de les dues fàbriques que tenia Cacaolat al carrer Pujades de Barcelona i a Saragossa i la posada en marxa del nou centre de producció a Santa Coloma de Gramenet. 
 
Els accionistes de la companyia que aquest dilluns celebraven la junta general d'accionistes ordinària a la seu corporativa de Damm al carrer Rosselló de Barcelona, veuran com el seu dividend s'ha incrementat gràcies a un pay out de 40 milions dels beneficis, un milió més que l'any passat, amb un augment de la rendibilitat del 2,5%, passant dels 17,43 cèntims del 2012 als 17,86 cèntims el 2013. 
 
Carceller preveu que els pròxims anys la companyia seguirà creixent en l'àmbit internacional especialment en països desenvolupats de l'àrea de l'OCDE i a través d'entrar en noves empreses o incrementant la participació d'empreses on actualment té participació. 
 
El pes de les cerveses locals (Turia a València; Estrella de Llevant a Múrcia; Estrella del Sud i Victoria a Andalusia; i Keler al País Basc) ja suposen el 22% de les vendes del grup cerveser a l'estat espanyol.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació