Els avalots per Can Vies salten al centre de Barcelona

Barricades i contenidors i cotxes cremant a l'Avinguda Drassanes i la Rambla del Raval

225 identificacions i set detencions a darrer hora a la Gran Via

I ara, «reconstruir» Can Vies

, Redacció | 31/05/2014 a les 23:50h
Especial: Can Vies
Arxivat a: Política, Manifestació, Can Vies
Aquesta notícia es va publicar originalment el 31/05/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.


Després que dissabte al matí s'ha vist una acció de fort contingut simbòlic amb la “reconstrucció” de Can Vies, al vespre es va celebrar una manifestació que ha aplegat milers de persones -3.500 segons la Guàrdia Urbana- al centre de Barcelona que ha acabat com el rosari de l'Aurora. De fet, a quarts de dotze de la nit, continuen les detencions i les identificacions sense que, de moment, els Mossos confirmen 6 detinguts i 225 identificacions. En aquest sentit, els Mossos graven en vídeo els manifestants així com els DNI i els fan posar el tapaboques per possibles identificacions posteriors.
 
Tot i així, la manifestació ha transcorregut tranquil·la des que s'ha encetat a la plaça Universitat on hi han fet cap sis columnes que han sortit direcció al centre de la ciutat des de diferents punts de la ciutat. Un cop les columnes a la plaça Universitat s'ha iniciat la marxa encapçalada per la pancarta que obre la manifestació, que ha començat a avançar pel carrer Sepúlveda, diu "Construïm alternatives. Defensem els barris". Superat el Barri de Sant Antoni, i després d'avançar per Ronda Sant Pau, els manifestants s'han endinsat pel barri del Raval, per alguns dels carrers més estrets de Barcelona fins a arribar a Drassanes.
 
Precisament a Drassanes han volgut girar en direcció la part sud de la Rambla on han topat amb un cordó sanitari dels Mossos just al davant del Centre d'Arts Santa Mònica. Els Mossos inicialment han cedit enrere fins a tancar l'accés a aquesta via turística i, de fet, alguns paradistes han optat per abaixar la persiana.

Un manifestant celebra el foc. Foto: Jordi Borràs
 
Els manifestants han llençat alguns petards. Després d'uns minuts de tensió, i mentre la cua de la manifestació s'afegia al darrere de la capçalera per intentar avançar per la Rambla, els mossos han avisat reiteradament que no hi havia autorització per avançar. Els manifestants no s'han mogut i llavors els agents s'han col·locat les màscares antigàs i han alertat que l'utilitzarien si no desistien de seguir per aquella via.
 
Finalment els manifestants han optat per girar cua i enfilar de nou l'avinguda cap a l'Avinguda Drassanes i la Rambla del Raval  on s'han produït els primers aldarulls, amb crema de contenidors al llarg d'aquest carrer que ha afectat un vehicle.
 
Tot seguit els manifestants s'han dividit. El gruix ha arribat a la plaça Sant Jaume on han cridat consignes contra l'alcalde, Xavier Trias. Però un fort contingent policial de Mossos i de la Guàrdia Urbana han aturat qualsevol atzucac. L'altre grup de manifestants ha marxat per Gran Via cap a Sants provocant més aldarulls. Els Mossos han encapsulat més un centenar de manifestants i han procedit a identificar-los i fiotigrafiar-los un per un. Segons algunes informacions, set d'ells s'hi han negat i han estat detinguts
 
Crida a la convocatòria
 
Alguns dels manifestants han reivindicat la dimissió de l'alcalde Xavier Trias, i del regidor del districte, Jordi Martí. També han reclamat l'alliberament sense càrrecs dels detinguts en els aldarulls d'aquesta setmana. Els congregats han respost així a la crida dels col·lectius que durant 17 anys han ocupat l'antic magatzem aixecat durant la construcció de la primera línia del metro de Barcelona.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

TRIAS, DIMISSIÓ, venut als terrroristes
Anònim, 31/05/2014 a les 19:09
+46
-137
Trias, manifestacions illegals i tu aplaudint? A Barcelona volem un ALCALDE, no un OKUPA COM TU, carallot!!! i si no que vingui l'EXERCIT, ja n'estem tips de violencia i que els terroristes siguin els amos i senyors de Barcelona;
Vergonyós!!
Anònim, 31/05/2014 a les 19:21
Interessant
+146
-49
Per arrogar-se la representació del poble cal estar escollit majoritàriament en uns plebiscits plurals…
Al·legar, per tal de justificar la violència, que “el sistema” és violent, i per tant, aquesta gent que crema tot el que li plau son en realitat víctimes, és un atracament a mà alçada…

A mi em fa vergonya ésser català…, apropiar-se del carrer amb absoluta impunitat és propi d’estadis crepusculars d’absoluta incivilització…, una conculcació de les llibertats…, la llei del més fort és quelcom pretèrit que ha menat la evolució de les especies en els estadis més peremptoris i injustos, estadis de pre-consciència…

Tot això ha estat “orquestrat” pels qui volen encendre-ho tot a Catalunya…
Ja hi són!
Anònim, 31/05/2014 a les 19:55
+48
-63
Els "dos" comentaristes de dalt mostren el tarannà del PP, C's i extrema dreta espanyolista. Ja m'estranyava el seu silenci. Ni cas!
Creant xarxes solidàries????
Anònim, 31/05/2014 a les 20:01
Interessant
+128
-29
Sóc de Sants. Ho sento, però veient el "grafitti" del mur no puc fer altra cosa que riure! "Creant xarxes solidàries"? Potser si que d'entrompar-se, fer xivarris de tota mena especialment els caps de setmana i generar un tou de porqueria s'arriba a crear "solidaritat"... Jo no ho he sabut veure... Vaig haver de mudar-me (al mateix barri però més lluny!) perquè allí al costat no s'hi podia estar. Tampoc vull dir que tots els que hi anaven fossin iguals. Concedeixo que hi hagués alguna activitat que no fos nociva per la salut... però no ho sabria quantificar!
TRIAS acaba el que vas començar! No pots deixar la ciutat a mans dels violents...
Infiltrats
Anònim, 31/05/2014 a les 20:02
Molt interessant
+122
-16
Estic convençut que aqui hi ha infiltrats que esperen treure'n profit...
Meravellós exemple, Senyor Tries!
Anònim, 31/05/2014 a les 20:04
Interessant
+87
-23
Molt bé, senyor Tries! Gràcies a vostè tenim Can Vies per estona! Ells ho veuen com a una victòria i, en certa manera, tenen raó. És aquesta la capital que volem per un nou país? Una ciutat on els bancs desallotgen famílies senceres per no poder pagar la hipoteca però no es pot tocar uns okupes per la por a les destrosses que faran?! Quin exemple de gran capital europea!!
vacances populars
Anònim, 31/05/2014 a les 20:08
+76
-27
El castellers de Sants no trobaven tan bé anar contra el poder quan van rebre una subvenció de la Generalitat per anar a l'Índia.
Déja vu
Jordi M, 31/05/2014 a les 20:13
Interessant
+106
-16
Els anys 20 hi havia tiroteigs pels carrers de Barcelona, arran una violència d'extrema esquerra resposta per pistolers de la patronal. Allà no s'hi va posar ordre fins que l'exèrcit va fer un cop d'estat que, de passada, ja posats, va abolir la Mancomunitat que ja em diràs tu què hi tenia a veure amb aquell fregat. A finals dels 30 Catalunya vivia una pau comparativa a la violència extremista d'esquerres que hi havia a la resta de l'estat, que d'aquí ve el famós oasi català, però aquella violència va acabar arribant a Catalunya i de quina manera. Només a Montserrat, 22 monjos assassinats. Es matava gent per tenir un talleret o simplement perquè anava a missa. L'exèrcit espanyol va muntar un altre cop d'estat per posar ordre i, de passada, ja posat, va abolir la Generalitat que no era en absolut culpable d'aquella violència però que tampoc no hi havia sabut fer-hi front. Acabada la dictadura franquista que havia intentat exterminar de la més etnocida de les maneres la nació catalana, es reprèn la democràcia i amb ella una autonomia que de seguida que aquí va guanyar les eleccions Jordi Pujol, contràriament al pla sucursalista: no havien comptat amb l'abstenció de Can Zam, aquella represa nacional ja els va fer iuiu. No va trigar gaire, que una terrible violència esquerranista -sortíem a assassinat d'ETA per dia-, va acabar amb un altre cop d'estat militar que en principi s'escudava en l'objectiu d'acabar amb el terrorisme marxista-leninista etarra però, de passada, ja posats, van fer tot de lleis per laminar l'autonomia catalana que encara avui en notem les conseqüències (la Llanos de Luna denunciant els ajuntaments que no tenen penjada la bandera espanyola). Ara podrien repetir la jugada per enèsima vegada. Pinta que intentaran el mateix de sempre. Tornaran a aprofitar una violència esquerranista perquè es produeixi una restitució de l'ordre que la població la comprengui i que, de passada, ja posats, aprofiti per carregar-se el procés sobiranista.
Treballar a la construcció
Oficial de 1ra., 31/05/2014 a les 20:22
Interessant
+93
-21
El paradigma d'aquesta gent:

El primer dia de "reconstrucció" i a la tarda en comptes d'anar a treballar, abandonen la obra i se'n van de manifestació. Passant pel bar es clar.

I sort que es la seva obra, que si treballessin per els altres el matí del primer dia ni hi haguessin anat.

Ja deuen estar cansats. Diumenge descans, dilluns assemblea, dimarts taula de (no) negociacions, dimecres comissions i tallers, dijous discutir la jugada, divendres fer veure que es penca movent algun carretó (el pic pesa massa), dissabte manifestació, diumenge descans per alló dels drets de la classe obrera, etc.

Drets laborals:

Jornada màxima de treball de 8 hores, de les quals 1/2 per esmorzar el matí i 1/2 més a la tarda per agafar forces (per la festa nocturna, les obreres tenen dret a mitja jornada els dies "rosa" (quan tenen la regla), embaraçades no, cada matí al bar es farà una reunió informativa podent-se allargar més de la mitja hora, cada dilluns a primera horaes farà una assamblea per planificar la setmana, si algú es fa mal o es despentina agafarà la baixa, els dies movilitzacions en solidaritat els oprimits del mon i contra el kapitalisme inmobiliari seran dies lluita i no caldrà anar a kurrar, entre mig i per tenir als companys formats es faran taller de saber fer anar el volant de la màquina de pastar i concursos de qui tira el pic més lluny.



No tenen collons ni ovaris per començar-la!
Al darrere hi ha el CNI
Anònim, 31/05/2014 a les 20:33
Molt interessant
+124
-15
Si darrera la crema de contenidors i altres destrosses hi ha el CNI, el que haurien de fer aquesta colla de Can Vies és desvincular-se dels actes violents i condemnar la violència.
Una reivindicació no es defensa cremant contenidors ni destrossant-ho tot.
Anònim, 31/05/2014 a les 20:37
Interessant
+80
-19
És vergonyós l'ús de la violència, però també és vergonyós que alguns intel·lectuals l'hagin justificat. No només això, com és que ERC, i els d'Iniciativa no l'han condemnat al Parlament?
De la CUP ja fa temps que no n'espero res.

La violència és només violència, tant és que vingui de la dreta com de l'esquerre com del centre.

CNI+ninyatos+populisme d'esquèrres=Can Vies
Anònima, 31/05/2014 a les 20:48
Interessant
+73
-16
El senyor Trias ha fet santament (i ha demostrat molta intel·ligència política) d'estendre la ma als ninyatos de Can Vies: els ha tret tots els arguments. Si no esteu a la seva alçada i llegiu els fets a l'inrevés (ho dic per tú, TRIAS, DIMISSIÓ, venut als "terrroristes" Anònim, 31/05/2014 a les 19:09 i per d'altres als quals seria exigible que estiguessin a més alçada) el senyor Trias no en té la culpa i prou pena té d'haver de tirar perles als porcs.
El
Anònim, 31/05/2014 a les 21:07
+15
-33
Caos es otro gran problema que se instalará en el planeta.

De aquí a nada viviremos como las tribus salvajes.
Representants de que ?
Joan Carabassa , 31/05/2014 a les 21:14
+38
-19
Avui a Salou s'ha manifestat l'Assemblea Aturem Bcn World , que recolzen 50 entitats . La manifestació ha comptat amb la presencia de 200 persones , 4 per entitat , SENSE COMENTARIS .
Segons Nacio Digital a Barcelona pel tema de Can Vies s'han manifestat un miler de persones , SENSE COMENTARIS
Els de la cara tapada = CNI
Anònim, 31/05/2014 a les 21:16
Interessant
+83
-17
Detinguts i a la garjola, fins que cantin.
infiltrats
Anònim-nasi, 31/05/2014 a les 21:19
+43
-14
TRIAS, DIMISSIÓ, venut als terrroristes--Ni els terroristes, ni els infiltrats, ni els entrenats en guerres de guerrilles a Itàlia i USA, ni els del CNI infiltrats, ni són ni seran mai els amos de Barcelona, potser sí que t'hagués agradat que l'exèrcit Espanyol hagués irromput a apallissar als catalans de cara descoberta, sense vergonya d'amagar, i obviar els encaputxats amb motxilles d'ampolles de gasolina, si potser és el volien molts que l'assumpte de Can Vies els importa una merda, però aquí no ha guanyat ningú, al contrari s'han perdut aquells que volien donar la imatge d'una Catalunya violenta al Món, el contrari de la Via Catalana, s'ha vist la imatge d'uns violents, encaputxats, que no representen a ningú, potser a algú que trobaríem en les clavegueres podrides de l'estat.
Obrers de mon sensé unim-nos
Anònim, 31/05/2014 a les 21:32
+22
-40
Solidaritat amb els obrers per la Reconstrucció de Can Vies.

Mentrestant els de la Comissió i falsos companys se'n van de manifestació i no penquen, el altres avui ja hem treballat més de dues hores seguides i gràtis.

Contra el kapitalisme inmobiliari que en explota.

Dilluns assemblea general i dimarts vaga indefinida.
i els que treballem
Anònim, 31/05/2014 a les 21:50
+57
-13
sempre tenim que aguantar feixistes,progres,okupes,terroristes pagats per l'estat,delegacions de governs repodrides,falangistes,egoïstes de tota mena,pp,exèrcits i cossos de seguretat orgullosos i soberbis,espanyolistes,etc,etc,etc
Quins collons
Anònim, 31/05/2014 a les 22:03
+57
-13
Ens queixem de la garruleria espanyola, pero aquí també deunido, algú es dona compte que tots aquets aldarulls apart de crear una mala imatge a Europa, fan perillar el proces, ¿es possible que la falta de vista de l'Ajuntament s'encomani també als manifestants? ¿ja algú amb dos dits de seny? tot Catalunya unit per el proces i vosaltres envian tot a rodar, increible Srs. per dir-ho d'alguna manera
Son brètols o son provocadors d'ofici?
Anònim, 31/05/2014 a les 22:08
+10
-2
Els unionistes han aconseguit el seu objectiu: que NO es parli de les eleccions i el bon resultat de les llistes sobiranistes. Molts havien parlat que des de el poder central buscarien la manera de provocar violència al carrer i ho estan aconseguint. Mentres l'alcalde de BCN i el conseller d'Interior no tenen el valor de treure pit i acabar de soca-rel amb els provocadors. Qué fan els Mossos? La seva feina és acabar amb tots aquests feixistes violents que cremen la ciutat i el pais.
Ahir van fer festa...
Anònim, 31/05/2014 a les 22:19
+13
-3
Tornen els aldarulls a Barcelona (ahir no n'hi va haver: hi havia partit de la "roja" i l'organització estava ocupada mirant-lo)
No podem amagar la veritat
Independentista sense carnet, 31/05/2014 a les 22:28
+17
-3
L'anarquisme amb totes les seves variants és una de les ideologies i praxis més nefastes que hi ha hagut i hi ha a Catalunya i Barcelona
Tothom a manifestar-se per 4 okupes i per res més
Anònim, 31/05/2014 a les 22:30
+15
-3
Gran manifestació de suport per Can Vies, a favor d'un cau de brutícia i soroll, i poques, ben poques, activitats socials. La manifestació contra Barcelona World o la per una Sanitat de Qualitat, només 4 gats. Als manifestants els hi pregunto: Quina és la vostra prioritat?! Perquè, realment, no sóc capaç d'entendre-ho...
Garruleria la de qui només és capaç de veure un contenidor cremat
catalaneta cabrejada , 31/05/2014 a les 22:42
+4
-7
Condemnar la violència està estupendament bé, però assimilar els contanidors cremats amb la lluita que pot haver-hi en aquestes protestes... em sembla d'una poca visió política brutal. Sincerament, creure que la gent s'està manifestant (especialment joves) únicament pq han enderrocat can vies és de ser bastant "curtet de mires". És una mostra més del malestar social que s'està creant amb les polítiques impulsades per tots aquests MARAVELLOSOS polítics que ens han de portar a la catalunya independent/alicia en el país de las maravillas 2, on tot serà preciós i perfecte. I de la mateixa manera, prestar únicament atenció en els mitjans que poden utilitzar un 1% dels q es manifesten i no anar a buscar les raons d'aquest descontentament...és caure en el mateix error dels que moltes vegades en aquest diari critiquen: aiiii pobres els de la resta d'espanya, q només es creuen el q veuen a les notícies I AQUESTA VISIÓ ÉS LA QUE TENEN DE CATALUNYA. ALUCINANT. Jo ja no valoro si can vies fa també una "maravellosa obra social" o no, pq està clar ara ja s'ha convertit en un "símbol" de un malestar social molt més gran. En el moment en que es manifesta gent d'altres barris, fins i tot d'altres zones de catalunya, ja no pots dir que aquesta manifestació és cosa de quatre peluts que es pixen a la porta de can vies i ara estan enfadadets. No fotem. Mirem més ennllà i no ens quedem en els quatre que cremen contanidors. Us asseguro que si només fossin quatre contanidors en TRIES no s'hauria tirat enrrer, que no és tan imbècil home. Simplement ha vist que això podria ser l'espurna d'alguna cosa més gran.
CURTS DE GAMBALS
Anònim, 31/05/2014 a les 22:53
+1
-3
AIXO NO ES AL QUE DIUEN DE AQUET CAN VIES, LA MOTO QUE ENS VOLEM VENDRE ALS OCUPAS O ANTISISTEMA FA MOLTA PUDO, NO AMB SOLIDARITZO AMB RES DE AQUESTA GENT, NO CREC RES DEL QUE DIUEN. NO SE PAS ALS VEINS DE SANTS AMB LAS CAZOLAS QUE PENSAN DE TOT AIXO, QUE VINGUIN APAGA AL FOC AMB LAS CAZOLAS I POTS US EU EQUIVOCAT....
Carta d'un veí
Anònim, 31/05/2014 a les 22:55
+4
-3
LA DRETA NO SAP PERDRE LES ELECCIONS
Anònim, 31/05/2014 a les 23:01
+6
-5
I engega el foc
A MADRID CANTAN ARA ... BARCELONA SE QUEMA SE QUEMA BARCELONA ..
Anònim, 31/05/2014 a les 23:01
+6
-4
Recordeu cuan els Catalans podien CANTAR -.....Madrid se quema .. se quema Madrid . Quina putada ara resulta quels que cantan son los Madrileños ara cantan....BARCELONA SE QUEMA ..SE QUEMA BARCELONA ..i asobre es veritat he
Quants dies més ha de durar?
Anònim, 31/05/2014 a les 23:10
+7
-3
El que em rebenta més de tot això és el cinisme de tota aquesta gent, que representa que són gent que es fan preguntes, lluiten per allò que és just i són molt savis...

Estic pràcticament segura de que el 70% dels assistents avui a la manifestació no havien sentit a parlar mai abans de Can Vies, i ara es sumen a la causa com si els hi anés la vida... Manifestacions a Girona, Sant Celoni, Terrassa.. Què és tant de cinisme? Per no parlar ja de com de cínic és el moviment okupa.. Antisistemes que s'aprofiten del sistema. Impostos no en paguem però bé que aniran al CAP si no es troben bé. Ocupen un espai inhabitat, fins aquí d'acord, però i si el propietari ho reclama? "Doncs no ara és nostre perquè hi hem fet un centre social". I jo puc muntar-hi una floristeria si em sembla bé? Lamentable tot plegat.

Sóm tots uns indignats i ens sumem a la causa perquè som uns antisistemes... i així anem...

M'agrada la gent amb iniciativa, que es fa preguntes, que lluita pel que no és just. La idea de Can Vies en sí, és genial. Però així no.
Ni tan bons ni tan dolents
Anònim, 31/05/2014 a les 23:11
+9
-1
Personalment crec que la reivindicació és més o menys acceptable, tot i que si ja feia anys que s'anaven posant denuncies ja es podia veure per on anirien el trets... El que sí que s'ha de denunciar és la crema indiscriminada de mobiliari urbà, així com el cotxe que s'ha cremat de forma intencionada. Una cosa és fer una manifestació i una altra és creure's els amos de la ciutat apel·lant a que el govern fa ús de la violència repressiva. Conec a bastants mossos que se'ls cau la cara quan reben les ordres de fer el que han de fer, però és això o deixar que els quatre desgraciats de sempre es dediquin a cremar-ho tot. En aquest sentit, el suport de la ciutadania a les detencions a aquest col·lectiu hauria de ser total. Es poden fer manifestacions pacifiques i que s'hi apuntin quatre inútils a rebentar-la, però si des dels mateixos organitzadors i participants no se'ls redueix no sé què esperen que faci la policia, perquè vidents encara no ho són.
hem perdut el seny
Anònim, 31/05/2014 a les 23:14
+9
-2
Com es pot donar suport a tota aquesta colla d'energumens? Totalment d'acord amb el comentari del I ELS QUE TREBALLEM i TREBALLAR A LA CONSTRUCCIO.
Sr.Trias no s'arronsi i ma dura a tota aquesta colla antisistema que nomes son feliços destroçant-ho tot i gandulejant tot el dia i amb el suport dels d esquerres, pah, etc. Pero que no deixaran pas de cobrar els seus grans sous i pensions vitalicies per solidaritat oi?
No podrem ser mai independents amb tanta ambicio i odi. I ens ho perdem nosaltres per no estar units.
terroristes?
Anònim, 31/05/2014 a les 23:17
+4
-21
Els unics terroristes que he vist són els anitavalots! No es pot caminar per Sants a partir de les 11 sense por que un grup de policies feixistes carreguin contre tu i et fotin una pallisa, els encaputxats tenen un enemic comú i no és el poble!
A cada població hi ha locals d'aquesta gent
No, 31/05/2014 a les 23:18
+14
-2
No se si tots, però a la majoria l'immundícia es el que et sobta al entrar. En més d'un las peces del bany son negres de la crosta acumulada.

El comentari de les 21:32, 'Obrers del mon sencer, unim-nos', reflexa clarament la seva ideologia.
Es digne de parar-hi molta atenció: Ell vol unir als obrers del mon i a la primera, ja es queixa dels de la comissió i falsos companys que no penquen, mentre ell ja ha treballat dues hores i sense cobrar.
Xaval quants anys tens? Que no saps que els de la COMISSIÓ TENEN UN RANG I NO PENQUEN!
Tu a qui vols unir,a obrers o a treballadors? D'obrers ni ha molts, de treballadors menys.
A la vinya del senyor hi ha de tot. Jo en conec un bon grapat d'obrers, (per sort no la majoria) que en l'època gloriosa de feina, feien el possible per anar al paro hi viure del momio.
El que teniu de fer es pagar les destrosses amb la vostra suor i no amb la dels treballadors d'aquest país
CUP: "Houston, we have a problem"
Ferran Davidez, 31/05/2014 a les 23:24
+18
-3
El merder en què s'ha ficat la CUP. Comences amb violència i la violència acaba amb tu.
Can Vies contra La Via
Marduix, 31/05/2014 a les 23:26
+14
-4
CNI, fot el camp
Trias, com en Manolete ... "si no sabes, pa'qué te metes".
Un senyor gran que ja no entén aquest món, 31/05/2014 a les 23:37
+6
-4
Vostè vagi "negociant", senyor Trias ... Que ja veu com negocia l'altra part: amb destrosses i amb flames.

Sr. Trias, si no es veu amb cor de retornar l'ordre als carrers de Barcelona, dimiteixi i deixi pas a algú amb més competència que Vostè. Senyor meu, ha fet el ridícul més absolut abaixant-se els calçotets davant de tota aquesta patuleia de brètols. Patètic. Se li han pixat a la cara. La seva incompetència ens surt molt cara a tots els ciutadans. Plegui i deixi pas a algú amb idees clares.

Sóc sobiranista i són votant de CiU i visc a Badalona. I "no se me caen los anillos" per a admetre que l'alcalde PPero de Badalona, el Sr. Albiol, mai no toleraria que passés el que està passant a Barcelona.

Determinades provocacions només admeten una resposta, es sigui sobiranista o es sigui unionista: mà dura. I si cal disparar, es dispara. I tal dia farà un any. I si algun brètol s'hi deixa la pell ... tampoc haurem perdut gran cosa.
CUP aneu jugant amb foc
Anònim, 31/05/2014 a les 23:37
+13
-2
Els de la CUP que vagin jugant amb foc que al final es cremaran. I ens cremaran a tots.
Que tots els desperfectes els paguin aquests de Can Vies, si aquest es el seu plaer doncs que assumeixin el cost.
Fernándes Naits es deu estar fregant les mans.
Anònim, 31/05/2014 a les 23:50
+10
-1
Començant pel portantveu "·Pau Guerra" ,que li deu fer vergonya dir-se Molina Marín, impuitat pels fets del juny del 2011 a la Generalitat i acabant amb l´ultim detingut i d´altres que s´hauran de detenir i empresonar una bona temporada i que aprenguin que es el sacrifici i el treball i aguantar bous i carretes tota una vida com aquest septuageneari que us escriu.

Ni reconstrucció ni òsties a can vies . Primer que paguin el que han destroçat i els enviïn un temps a l´ombra per que es calmin.

Visca Catalunya lliure. I lliure de brètols, ganduls i terroristes.
Crear un millor pais
Anònim, 31/05/2014 a les 23:53
+3
-6
Jo crec que si volem la independencia es per.crear un pais millor del que estem. No podem permetre que en nom del "proces" ens destrossin centres civics autogestionats des de fa 17 anys i a sobre no poguem manifestarnos
trist tot plegat
Anònim, 01/06/2014 a les 00:14
+5
-2
sense voler polemitzar amb ningú.....
però TOTHOM ha actuat malament...la traïdoria en l'actuació del regidor Martí,la gent de can vies que no ha sabut desmarcar-se prou dels violents, la brimo fent pagar justos per pecadors,la indecisió de l'alcalde,part de la premsa fent de voltors....i podria seguir....
El més trist és la divisió i desunió a ca nostra....veient els comentaris d'una i altra banda, veig difícil arreglar-ho..
jo no visc a Sants, i no puc parlar del què ha passat al barri....només veig que els nostres enemics es freguen les mans...si us plau..qui sigui...de la banda que sigui...seiem-nos, parlem i mirem d'arreglar les coses entre nosaltres..no sé si és massa tard...només sé que tenim 160 dies per fer justícia social, i fotre una bona botifarra a Espanya....
Potser em guanyo vots negatius, però realment crec que si mirem d'entendre les causes i les raons de tothom que hi és implicat...trobarem solucions segur..!!
Nois i noies, jo avui no puc sortir de casa....passeu un bon dissabte i gaudiu la nit.....
Companys....Salut, República i Estat Català...!!
Reflexions d'un liberal i Català
Liberal i Català , 01/06/2014 a les 00:20
+5
-1
Nosaltres,la majoria silenciosa d'aquest país no tenim caper mena de simpatia cap el moviment ocupa.Hi ha hagut i hi ha massa tolerància,lleis de pa sucat amb oli i una justícia molt lenta.Tenim un país sense autoritat on el discurs "Progre" ha estat i és nefast.Ara recollim el que per acció i omissió hem sembrat.
.....
Anònim, 01/06/2014 a les 00:28
+2
-5
Amb el titular "Can Vies crema Barcelona" sembla que us hagueu venut al sensacionalisme i perdiodisme de pa sucat amb oli, a part de poc prudents i rigorosos, allò que us agrada tan criticar d'altres diaris.
a tots els policies i convergents
Anònim, 01/06/2014 a les 00:48
+3
-13
A policies I convergents que heu escrit aquests comentaris seguint tractant la gent com si fos imbècil. Podeu abandonar aquesta actitut? Heu de deixar l,amiguisme I convertir-ho en fraternitat, heu de combatre la corrupcio I no avalar-la amb les seus. La casta no pot quedar impune, com Blesa, Millet, la resta... mentre aixo no ho canvieu, aquest pais no avança, heu creat massa desconfiança I impotencia. Pareu de dir ximpleries de CNI I feu les coses democraticament, ho necessitem pel proces I pel pais que s,esta construint. PROU CORRUPCIO!
Espanyolisme és violència
Anònim, 01/06/2014 a les 01:09
+11
-3
Aquesta violencia li convé molt a l'espanyolisme.

Perquè, com ja sabem, el nacionalisme espanyol, de sempre, històricament, des dels Reis Catòlics ençà, no utilitza arguments, raonaments, sinó amenaça, violencia i destrucció.

Benvolgut alcalde Trias, no hauria de ser vostè tan débil i comprensiu amb els que ocupen la propietat privada.

Si vostè o jo violéssim la casa d'una altra persona contra la seva voluntat, oi que cometriem un delicte?..... Sí o no?

Com és possible que es puguin cometre delictes contra la propietat, i al damunt se'ls premiï amb "negociacions"?
ANTICAPITALISTES...
JUDAS PRIEST., 01/06/2014 a les 01:21
+14
-2
...amb Smartphone. Sense comentaris.
Lerrouxisme de manual
Ja tenim uns anyets per empassar-nos això, 01/06/2014 a les 01:30
+14
-2
És el mateix lerrouxisme de sempre: el de la Setmana Tràgica. I qui hi era al darrera?
Mireu, mireu manuals d'història, mireu el paperot d'en Lerroux i de les seves joventuts... I qui els pagava sobradament per fer la feina bruta.
No siguem ingenus: el lerrouxisme no era només anticlericalisme demagògic i enfrontament de la classe obrera -immigrada o no- amb la burgesia catalana. Era molt més.
I ara és calcat: no és només el seguici de barbaritats de la Rosa Diez o del Rivera. Hi ha molt més contingut de fons. És prou palés.
Quines casualitats, oi? En ple procès sobiranista, a menys de sis mesos del referèndum, al dia següent de la victòria d'ERC a les europees...
Qui tingui ulls per veure i cap per comprendre ho tindrà molt clar...
I si no és així, llegiu novel.les de l'Agatha Christie o del Conan Doyle penseu sempre en el mòbil de tot crim: a qui beneficia?
Ja sabia jo ... aquets, de les CUP i rodalies, els va destrossar per comptes de treballar .
Sigma, 01/06/2014 a les 02:01
+3
-5
Aquests el que necessiten és 30 anys de presó i treballs forçats ! No volen ? No mengen, ni beuen ... tancats allà dins sense fer despeses de cap mena ( ni de llum, ni aigüa ) fins que s'autoliquidin i se'n `perdi la mena.
Periodisme??
undeperalla, 01/06/2014 a les 02:08
+4
-10
El titular de la notícia em sembla imfumable i molt poc professional. Es pot afirmar que els usuaris de canvies han cremat els contenidors de la manifestació o eren una part dels manifestants que han expressat el seu suport?? Pots tenir una línea editorial concreta però d'aquí a fer sensacionalisme barat n'hi ha un tros! Vergonyós!
Amb els violents tolerància zero
Anònim, 01/06/2014 a les 02:15
+13
-2
amb els violents tolerància zero
i un cop a dins que es quedin per molt de temps,

les lleis han de:
1_ facilitar als mossos la detenció de violents i cares tapades també,
2_ assegurar que els jutges (o la justícia) s'encarreguin de deixar-los dins per un bon temps.

Que aquests entenguin que la violència no és la forma de manifestar-se en aquest país, que si utilitzen la violència seran detinguts i tancats per molt temps.

No és tant la conducta dels mossos el que ha de canviar
sinó les lleis que fan els polítics i
la manera en què la justícia les aplica.

Les destrosses que fan no són tan sols un dany material,
sinó principalment són un dany a la marca Barcelona-Catalunya.

Els estrangers detinguts per violència (o cara tapada) haurien de ser deportats sense possibilitat de tornar.

Sr Trias, no tracti l'assumpte amb mà dura sinó amb mà ferma.
Si la justícia ha donat l'ordre de desallotjar, que sigui ella la que actuï amb duresa a l'hora de jutjar els violents.
Reconstruccio Can Vies ja!
Patufet, 01/06/2014 a les 02:38
+5
-18
Si l'ajuntament vol enderrecar alguna cosa hi ha milers de cases buides que mantenen els bancs per a especular, es una presa de pell haver destruit un local utilitzat per activitats per al barri.
Que bonic, i que cívic...
Anònim, 01/06/2014 a les 03:05
+5
-3
Hi ha moltes coses que em fan vergonya del país i aquests dies se'n suma una altra... Estimo Catalunya però de veritat, tinc ganes d'emigrar i no tornar més.
Que facin pública l'enquesta als veïns del 2013
Jordi de Sants, 01/06/2014 a les 03:28
+7
-3
L'any passat jo vivía al carrer Andalusia (Sants-Bordeta) i em va venir un tècnic de l'ajuntament a fer-me una extensa enquesta sobre serveis. La última pregunta era específicament sobre si estàvem d'acord amb l'existència de Can Vies. QUE LA FACIN PÚBLICA! I així tots plegats sabreu el quid de la qüestió: Els veïns hi estàn d'acord? Els que viviu a Barcelona i altres no teniu ni veu ni vot del que passa al nostre barri. Nosaltres decidirem si Can Vies es queda o no. I a qui li piqui que es rasqui! O que facin una nova enquesta, però no ténen pebrots! A que no? No ho decidim tot democràticament aqui? QUE FACIN PÚBLICA L'ENQUESTA DEL 2013
La violencia és autoritarisme
Anònim, 01/06/2014 a les 06:50
+9
-1
I dels 17 anys gratis, ni les gràcies.
Quina diferpencia hi ha entre ells i els que defensen la poltrona? Tot són drets adquirits?
Mimats, ganduls, egocentristes…, com més cas els fem, pitjor!

La débil unidad política catalana y la debilidad de ANC
Votaré si/no, 01/06/2014 a les 07:34
+3
-8
Para mí en los momentos difíciles es donde se aprecian las voluntades y las valías de las personas o grupos. El problema y las soluciones de Sants son ,entre otras cosas, una manifestación de la desigualdad social de Catalunya. Detrás de esta desigualdad hay votantes y hay partidos que están enzarzados en este proceso soberanista. Ya estamos en una situación de no retorno soberano y por tanto, hay muchas ganas fuera de Catalunya de desprestigiarlo todo. No tan solo de algunos españoles. Mas que nada, algunos expertos violentos e intolerantes europeos, están aprovechándose de la debilidad de la unidad catalana para marcar el paso de los acontecimientos sobre los intereses europeos. Hecho en falta la facilidad de palabra de nuestros políticos y también hecho en falta la implicación de la ANC en estos momentos difíciles. Si se está a las maduras, tambien hay que estar a las verdes. Y para eso, lo mejor es el diálogo constructivo entre los partidos hacia la ciudadanía y las aportaciones de iniciativas como la ANC. Trias y CIU no deberían apoderarse de las soluciones que causan los problemas de Sants, que al fin al cabo lo tenemos todos los catalanes. ¿Seremos capaces de convertir Sants en algo mejor que los problemas del Gamonal? ¿Donde está la responsabilidad social de los partidos catalanes? ¿Por qué es tan lenta su participación? ¿De qué tienen miedo? ¿Por qué no bajan a la arena? ¿El proceso soberanista quiere ser un proceso de élite política? ¿Por qué seguimos teniendo la facilidad de buscar primero a los culpables y luego aportar soluciones? ¿Por qué queremos construir un país con las mismas herramientas con las que hemos mantenido la situación anterior? Un nuevo país necesita de la fuerza de unos nuevos valores sociales y la política catalana actual es débil en criterios de unidad social. Sucede como en casi toda Europa.
I no podríeu esperar a acabar amb el capitalisme mundial fins passada la consulta, cabrits?
Jordi M, 01/06/2014 a les 08:27
+9
-2
Quina mania amb el CNI. Però que no veieu que no els cal infiltrar agents? Que no sabeu que això, aquesta porqueria, la tenim aquí perquè és producte de tres dècades d'educació, informació i justícia progres? Si TV3, l'endemà que aquests salvatges li (ens) cremés una unitat mòbil satel·lital, va muntar un debat i semblava que el dolent de la pel·lícula fos l'alcalde. Si la pròpia conductora del programa semblava l'advocada defensora de la salvatjada antisistema! Què esperem, doncs? Tot això no té absolutament res a veure amb la crisi econòmica perquè ja ve de molt abans i perquè aquests salvatges pertanyen a sectors socials privilegiats. No, no cal que el CNI ens enviï d'aquesta purriassa perquè la que en tenim de permanentment instal·lada ja ens surt per les orelles. Tot això ho han covat, fomentat, aplaudit i en el pitjor dels casos contemporitzat entre el PSC i Iniciativa. Que per cert, són els partits que van denunciar Can Vies per aconseguir-ne el desallotjament. El que passa, també, és que aquests partits ja no manen enlloc i, per tant , contra l'administració ara s'hi val tot. I espera, que són capaços de postular-se per tornar a l'Ajuntament perquè amb ells no hi hauria cristos així. Tipus com la màfia, que els comerciants havien de pagar-los perquè si no els cremaven la botiga.
estelades al vent
davids, 01/06/2014 a les 08:38
+8
-1
els perroflautes fen la pinça amb la pasma apañola contra catalunya....si no ho veig no ho crec...en fí,seguirem caminant cap a la llibertat..sense dubte
Molta reivindicació, poca feina.
Anònim, 01/06/2014 a les 08:38
+6
-3
El paradigma dels anti-sistema : el primer dia dels treballs de reconstrucció, se'n van de manifestació.

Tot sigui per no haver d'ajupir l'esquena. Es clar que sempre es veu més una fotografia cremant contenidors que posant totxanes i no cansa.

Ara entenc els tallers que hi feien, cremar contenidors, guerrilla urbana, subversió, anti-sistema, tallers de (no) negociació.

Autogestionaris pagant els altres.

Un contenidor 450€. La furgoneta de TV3 uns 500.000€.

Abans s'acabarà la Sagrada Familia que reconstruiran Can Vies,
Qui es l'estratega??
Anònim, 01/06/2014 a les 09:45
+1
-0
Com es pot cometre un pas en fals tant important com el que han fet els del 'ajuntament de BCN.
Un problema enquistat com aquest (recordem que porta 17 anys de recorregut) es te que anar afrontar precisament l'endema del cop de força democràtic mes important del sobiranisme reafirmat el posicionament mes favorable per la nostre independència en els últims 300 anys. Que us heu begut l'enteniment??? Heu posat el misto en la palla seca i servit amb safata la perfecte viabilitat de la estratègia del enemic ultra espanyolista. Com es pot anar tant descoordinat entre el govern de la Generalitat i els responsables municipals de la capital de Catalunya fent front comú en una política i estratègia consensuada EN TOTS ELS DETALLS de les parts per afiançar el proces i aconseguir la nostre llibertat. Només hi veig una explicació, el subconscient d'alguns polítics (amb responsabilitats molt importants i que diuen estar per el proces) els ha traït, demostrant que ni estan i ni s'el creuen el nostre proces nacional. Un polític professional implicat amb tots els seus sentits amb el proces d'independencia del seu país no comet un error tant infantil i estratègic com aquest.

Després de 17 anys que importava ara esperar un mesos (mantenint les converses) per afrontar de manera maximalista la sol.lucio d'aquest problema particular deTMB, desencadenant aquest negatiu cost d'oportunitat per el nostre país, que pot ser de consecuencies desastroses, donant ales a les clavegueres de l'estat per posar en marxa la Sevé maquinaria.
Fins el collons
Isaac, 01/06/2014 a les 09:48
+2
-0
Fins el collons de "Can Vies", que no tenen res millor a fer?
Que poder no haurien d'estar buscant feina?
O es que esperen que d'aquesta manera se solucioni tot?
Mireu ja ho vaig dir l'altre dia, cadascú fa amb casa seva el que vol, i si algú l'estan ocupant i ara l'amo la vol tirar a terra, doncs adéu i bon vent!!
I sis-plau deixeu de fer l'imbècil destrossant mobiliari urbà i vehicles de gent que no te res a veure...
Indignat amb aquesta societat. Guanyeu-vos les garrofes!!
Com deuen disfrutar els franquistes!!!!
Pere Comadevall, 01/06/2014 a les 09:53
+2
-0
Aviat i després d'una mica més de merder,intervendran la Generalitat,el govern i enviaran un "corregidor" que ens intervendrà de tal manera que d'aqui a finals d'any hauran JA prohibit el català,l'himne del barça,la sardana i el Pare Nostre.I amb els diners dels jubilats reestauraran Can Vies per fer-hi la caserna en honor a la "salvación de la patria de rojos separatistas de mierda".Com si no es veiés a venir,caram.
Aquests "ciutadans"
Anònim, 01/06/2014 a les 10:24
+1
-0
el que estan fent és crear les condicions perquè els antiavalots espanyols entrin a reprimir a Barcelona. Llavors, quan ja hagin aconseguit el seu objectiu, es retiraran. I segurament, papà Estat els condecorarà en la intimitat. Em sembla lamentable, patètic i vergonyós el suport que està donant la CUP a tot aquest muntatge.
Si alga ho enten m'ho explica.......
Ramon A., 01/06/2014 a les 10:27
+1
-0
Aldarulls, container cremats, vidres trencats, mobiliari urba destroçats, "bolas explosives" coctelss Molotov etc., aprox 60 detinguts i nome dos a la presó, i el reste fora amb l'unica condició que no vagin a manifestacións( qui ho pot controlar) i un dia al mes devant del jutje.
Aqui falla alguna cosa......
Argumentos
Anònim, 01/06/2014 a les 10:50
+2
-0
En los primeros dias sacaron por la tele al portavoz de estos antisistema,a la pregunta de la periodista de si condenaban la quema de contenedores, el jovenzuelo responde " con el dinero que ha robado Millet se pagan miles de contenedores". Excelente argumento; como resulta que Millet robó, con la connivencia de algunos políticos, la solución es quemar la ciudad, no meter al ladrón en la cárcel y que devuelva lo robado. Vamos que no me imagino a este sinvergüenza, administrando dinero público. Por cierto a estos "democratas" quién los ha votado, por que al Sr. Trias se le puede cuestionar lo que se quiera, pero se presentó a unas elecciones. A lo mejor no nos representa, pero quién seguro no me representa es un quema contenedores, pagados con el dinero de mis impuestos.
CDC no es Catalunya!
Anònim, 01/06/2014 a les 12:15
+1
-1
Convergencia no es Catalunya, sabeu que la BRIMO, la brigada que usa el govern per reprimir aquest tipus de manifestacions esta ben inpregnada encara de franquisme, no se si veu veure aquella gravacio que sortien mossos cridant “que viva españa“, realment creieu que defensen la catalunya que voleu?

Convergencia, que ven tot el patrimoni català a empreses externes, i el barcelones al turisme. Que destrueixen la ciutadania, i a sobre deuen que es per civisme...
Catalunya....
Ulbit, 01/06/2014 a les 13:05
+1
-0
POBRA CATALUNYA EN QUIN MERDE TANT FICAT.. LES MATEIXOS AUTOCTOS TEUS DEL PAIS.. QUE NO SABEN ARA COM SOLUCIONAR-HO, ARA ES DONEN LA CULPA UNS ALS ALTRES... QUE SI CIU... QUE SI ERC...QUE SI ICV... QUE SI LA CUP...QUE SI PSC.. QUE SI PPC...PERO CREMA I CREMA PER TOT ARREU...I POSA EN UN PENSAMENT ENCONGIT AL POBRE CIUTADA D´APEU...QUE NI LES RETALLADES, QUE NI EL PROCES SOBERANISTA, QUE NI LA CORRUPACIO...ELS HI SOLUCIONARA CAP PROBLEMA DEL DIA A DIA QUE TENEN...I RECORDEM QUE LES HIPOTEQUES NO ENTENEN NI DE ALDEREULLS, NI DE CORRUPCIO, NI DE RETALLADES... I MENOS DE PROCESOS SOBERANISTES... POBRA CATALUNYA D´APEU QUE AQUEST PUTAM POLITIC QUE TENIM DIVIDIT EN CINQUATA MIL BOSSINS.. ARCAIC, ABSOLET, E INOMERANT D´ANTIGUA GUARDIA, QUE ENCARA ESTAN EN BATALLETES DE ROJOS CONTRA NACIONALS.. NO ENS PORTA CAP SOLUCIO.. POTSER QUE TOTA AQUESTA ANTIGUA GUARDIA DE ROJOS I NACIONALS.. VIVIDORS QUE TENIM, ELS TENIM D´ELIMINAR I TIRAR-LOS FORA DEL PAIS... JA SIGUI DE CIU, ERC, ICV, CUP, PSC, PPC, C,S.. NO ENS PORTEN A CAP LLOC PERO CAP...
callats