La Fiscalia General no iniciarà el procés per il·legalitzar l'ANC

El ministeri públic considera que no té massa sentit obrir un procediment d'aquestes característiques a partir de la denúncia de Manos Limpias contra l'Assemblea i la seva presidenta, Carme Forcadell

, Madrid | 24/05/2014 a les 10:48h
Arxivat a: Política, il·legalització, Fiscalia, ANC, Manos Limpias
Aquesta notícia es va publicar originalment el 24/05/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Fiscalia General de l'Estat no iniciarà cap procés per il·legalitzar l'Assemblea Nacional Catalana com demanava Manos Limpias. Aquest organisme considera que no té massa sentit obrir un procediment d'aquestes característiques a partir de la denúncia del sindicat ultradretà contra l'ANC i la seva presidenta, Carme Forcadell. El ministeri públic ja va avançar fa uns dies que no tindria massa recorregut. Segons ha pogut saber Nació Digital, la Fiscalia traslladarà pròximament la seva decisió per escrit a l'autoanomenat col·lectiu de funcionaris públics. Ho farà de manera discreta perquè no té cap intenció de fer-li publicitat gratuïta.
 
El president de Manos Limpias, Miguel Bernad, va denunciar Forcadell el passat 24 d'abril per provocació a la sedició i per malversació de fons públics i va demanar que es procedís a il·legalitzar l'ANC argumentat que actuava de manera il·lícita i al marge de la llei. L'escrit del sindicat ultradretà carregava contra el full de ruta de l'Assemblea pel plantejament del control de les comunicacions i de la declaració d'independència l'abril del 2015.
 
Amb la negativa de la Fiscalia General de l'Estat, Miguel Bernad acumula un nou fracàs per aturar el procés català. Primer va ser el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya qui va rebutjar la querella contra el president de la Generalitat, Artur Mas, per sedició. Posteriorment, va ser l'Agència Espanyola de Protecció de Dades qui va dir que no tenia competències per obrir un procés sancionador contra l'Ajuntament de Barcelona per aprovar la cessió del padró a la Generalitat per a la consulta.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

No poden
Anònim, 24/05/2014 a les 10:59
+52
-3
Senzillament, no s´atreveixen. A Catalunya hi hauria un verdader daltabaix si il.legalitzessin l´ANC!
Hay que decirlo todo
Anònim, 24/05/2014 a les 11:05
+9
-63
Lo que diga la Fiscalía General, no es vinculante.La cuestión es que la denuncia sea aceptada por un juez.
Y si lo que diga la fiscalía os interesa tanto,hay que decirlo todo:
La fiscalía juzga ilegal ceder el padrón para la consulta del 9-N
endavant
Anònim, 24/05/2014 a les 11:14
+42
-1
Que ho facin! endavant si teniu c. !
Ai, ai, ai...
Jordi Oliva, 24/05/2014 a les 11:57
+42
-1
Quin gran favor ens faríeu, feixistes!
A les 24h ja tindríem la independència!
Us animem a fer-ho, si teniu el que heu de tenir...
No té res a veure amb la llei.
Anònim, 24/05/2014 a les 12:03
+49
-1
La llei se la passen pels collons.

Si no ho tiren endavant és perquè calculen que hi sortirien perdent.
Tacticisme
Josep Fourier, 24/05/2014 a les 13:17
+31
-0
Ho fan per pur tacticisme, com sempre. Saben que l'Assemblea duplicaria els seus membres l'endemà de ser il·legalitzada.
Ni
Anònim, 24/05/2014 a les 13:31
+2
-31
facistas no rojillos, la leyes están para en teoria cumplirlas todos.
Al Josep Fourier
Anònim, 24/05/2014 a les 13:40
+7
-38
No me hagas reir.Dicen que tienen 30.000 afiliados y, en sus últimas elecciones, votaron 6000.
Catalunya no és el País Basc...
Panellet, 24/05/2014 a les 14:12
+27
-0
Volen aplicar a Catalunya la mateixa política que van seguir al País Basc i que tan bon resultats els hi van donar, però els hi falta una variable molt important i básica per fer-la servir d'excusa: la violència.
La ANC una asamblea pacifica, democratica con mas de 50.000 afiliados
Anònim, 24/05/2014 a les 15:27
+23
-2
Son mas de 50.000 afiliados en esta asamblea todos democráticos, pacíficos, con palabras amistosas, amigas sin odios a nadie ni a pueblos ni a personas. Manos limpias la pregunta que uno se hace es de donde se nutre (dinero) para presentar denuncias en todos los asuntos? Se necesita mucho dinero para presentar hoy denuncias y esto no esta al alcance de muchas personas.
@ 15:27
Anònim, 24/05/2014 a les 15:57
+9
-22
Son mas de 50.000 afiliados en esta asamblea todos democráticos, pacíficos, con palabras amistosas, amigas sin odios a nadie ni a pueblos ni a personas.

................

Si le añades música,puedes presentarte a Eurovisión.
Ni pio
Anònim, 24/05/2014 a les 18:11
+4
-8
¿Qué le pasó a la Sra. Forcadell con los cónsules destinados en Barcelona?
N D QUI US HA" XIVAT" ?
neofit-indepdntista no-nacionalista, 24/05/2014 a les 18:43
+3
-2
Es divertida aquesta informacio en el dia de reflexio. GERMANS......REFLEXIONEMMM . PREGUEMMMM.... MEEDITEMMMMM.
@ 13:40
Josep Fourier, 24/05/2014 a les 19:32
+6
-0
Saps perfectament que aquestes xifres no presenten cap contradicció, per altre costat jo no parlava del nombre real. Voldria fer-te dues preguntes: Vius a Catalunya? Per què fas servir sempre aquest estil crispat?
@19:32
Anònim, 24/05/2014 a les 22:51
+0
-2
1.Si, visc a Catalunya.
2.És crispació donar unes xifres constatables ?