Sistach reitera l'oposició a l'avortament, també en cas de malformacions

Sosté que la llei del govern espanyol és "positiva"

| 03/02/2014 a les 10:09h
Arxivat a: Política, cristianisme, Lluís Martínez Sistach, avortament
Aquesta notícia es va publicar originalment el 03/02/2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, assegura que la llei de l'avortament presentada pel govern espanyol és "positiva", perquè "en reduir els supòsits que es pot avortar pot reduir el nombre". Així mateix, si aquesta norma acaba permetent la interrupció de l'embaràs en cas de malformacions, l'Església "hi sortirà en contra"."La llei, per reductiva que sigui, és injusta perquè hi ha vida humana", ha dit en una entrevista emesa aquest diumenge al vespre a La Sexta.

Sistach ha assegurat que el mateix Papa ha dit que "la pau perilla quan es falta a la dignitat de les persones, i un aspecte important és respectar la vida humana del més dèbil: un fetus que està a punt de néixer".


Sistach ha defensat que als homosexuals "se'ls ha de respectar com a qualsevol altra persona", tot i que no ha valorat si són malalts o no, com opina part de l'Església. "La moral cristiana qualifica com a bones o com a dolentes determinades coses, però no només els homosexuals", ha aclarit.

Finalment, ha defensat que l'església també ha patit retallades "entren menys diners per les necessitats pastorals" i ha justificat que el seu sistema de fiançament "respecta la llibertat religiosa i la voluntat dels ciutadans" perquè poden decidir en la declaració de la renta si destinen el 0'7% dels seus impostos a l'església. "El 0'7% no ens dóna ni per pagar els sous dels sacerdots, que no arriben als 1.000 euros mensuals, no els arriba ni per viure", ha assenyalat.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Reponsabilitats col·laterals
J.P.M., 03/02/2014 a les 10:27
+10
-8
Respectant el dret que tenen uns pares i en concret una dona per decidir si tenen un fill, concretament penso que en el cas de malformació, encara estan més legitimats a decidir-ho i més tenint en compte els grans ajuts que tenim cada vegada més per part de l'administració i les grans dificultats que pateixen les famílies que es troben en aquest cas.
Si el clero considera que s'han de tenir si o si (tant de bó també votin si si...) per què no munten una residència gratuïta per aquests casos i assumeixen el cost que supusa tenir un fill d'aquestes característiques i se`n fan càrrec ells?
Doncs el Papa no pensa el mateix
Anònim, 03/02/2014 a les 10:28
+9
-2
El Papa Francesc I va dir que us deixéssiu d'obsessionar pels homosexuals, les dones que avorten i el divorciats.
Si sou catòlic heu d'acatar el que diu el Papa de Roma.
I si seguiu per aquest camí, l'únic que aconseguireu és que l'església es vagi buidant.
I li asseguro que qualsevol organisme sense una clientela, ja pot plegar i tancar la barraca.
Malformacions...
Panellet (Amposta/Sabadell), 03/02/2014 a les 10:29
+10
-8
Per a malformacions les que teniu al cervell i la llengua, a banda de la vostra excrescència de la COPE insultant a tort i a dret! I d'això, en dieu propagar la paraula del Senyor...

Autoritat
Anònim, 03/02/2014 a les 10:34
+5
-12
I amb quina autoritat es permet d'opinar un senyor, membre d'una organització de senyors que no es volen casar?

I per quants vots va ser escollit representant d'aquesta organització? Zero o cap?
Sí a la vida
Anònim, 03/02/2014 a les 11:27
+8
-5
Em sembla molt lògic el que diu. Llàstima que el dret a la vida només el defensi l'Església gairebé en solitari i molta gent l'ataca amb l'excusa que és una cosa de l'Església, quan és una cosa que hauria de preocupar a tota la societat.
La gent parla amb frivolitat de l'avortament sense saber ni pensar en el que és realment. Recomano a tothom que s'informi del que és un avortament, de l'evolució del fetus, etc... Qualsevol que ho faci ha de sentir repugnància per un avortament i veure que és una cosa que prohibit o no, la societat ha d'evitar tant com pugui.
HIPOCRITES
R. Areip, 03/02/2014 a les 12:55
+4
-9
NO ES ESTRANY QUE AMB MENTALITATS COM AQUESTA, CADA COP ELS PRACTICANTS SIGUIN MES REDUÏTS I MES FANÀTICS O IGNORANTS, CALLEU DAVANT LA CRUELTAT DE LES GUERRES I EL SEUS EFECTES COL•LATERALS A LES POBLACIONS I ALS NEN, PERQUÈ DEUEN SER D’UNA ALTRE RELIGIÓ.
VERGONYOSA E HIPÒCRITA LA VOSTRA ACTITUD.
Hipocresia social amb els minusvàlids i discapacitats
Anònim, 03/02/2014 a les 13:50
+14
-4
La nostra societat, seguint l'exemple dels seus dirigents, és cada vegada més hipòcrita.
Als minusvàlids i discapacitats de tota mena, físics o psíquics, se'ls té en compte, es pensa en ells, se'ls valora, se'ls hi donen facilitats, s'exigeix que les construccions estiguin adaptades a les seves necessitats específiques, etc.
Sí?
Doncs resulta que quan es parla de l'avortament es diu obertament d'ells que "així no val la pena viure", "és una càrrega insuportable", "pateixen molt" i s'arriba a insultar fins al punt de dir que "no és una vida plenament humana". Tot això per a justificar l'avortament per minusvalies i discapacitats del fetus.
En que quedem?
Perquè una cosa o l'altre. Si es diu el segon es que tot el primer és comèdia. I si es diu el primer no pot ser que aleshores s'al·leguin totes les barbaritats del segon.
Què hipòcrita que és la nostra societat!
Els escarabats farien bé d'ocupar-se més dels seus PProPPis violadors de nens i nenes ( també relacionas forçades homsexuals en major part )
Sigma, 03/02/2014 a les 15:13
+16
-7
L'Esglèsia el primer que ha de fer és una Pprofunda confessió pública, un PPrPPòsit d'esmana i pagar imdemnitzacions civils i sancions penals que corresponen pels PPecats PProPPis .


O digué Jesucrist : Qui estigui lliure de pecat , que llançi la primera pedra !

Però als escarabats , com els del PP , PPrefereixen més PParlar semPPre dels pecats dels altres !
Incoherència total
Ciutadà, 03/02/2014 a les 16:54
+6
-7
Els qui lideren realment el món, siguin qui siguin, sembla que han perdut el nord.
Posar el "benestar" com a criteri és molt perillós, tant que arriba a ser absurd. Tant si és personal com familiar o col·lectiu.
Perquè:
Quins són els criteris?
Quins són els límits?
Qui ho decideix si és prou benestar o no?
Quines conseqüències pot tenir això a la curta i a la llarga? (com obligatorietat en determinats casos, p.e.)
Perquè despenalitzar l'avortament en alguns casos, on no hi hagués mala fe, podria ser encara tolerable, sempre que contribuís a que n'hi haguessin menys; legalitzar-lo ja són paraules majors, és molt greu. I considerar-lo un "dret" ja és una barbaritat, està fora de mida, no té nom.
Quan hem de vigilar tant tothom amb el que fem, diem o deixem de fer, perquè per moltes coses de molta menys importància, com aparcar malament o fora d'hora, ens poden multar i per altres, com un pare o una mare que pega a un fill, fins i tot anar a la presó, com és que se'ns indueix a veure l'avortament com un "dret"? Quina base té doncs tot l'altre? Què porta als qui realment dominen el món a aquesta bestiessa? La superpoblació? Perquè aquí a Catalunya, a Espanya i a Europa no, res d'això.
Aquesta barra lliure, aquest tot s'hi val per l'avortament, és molt incoherent amb el fet que alhora se'ns possin normes, prohibicions i restriccions per a gairebé tot. Perquè doncs precisament en un fet tan greu com l'avortament volen imposar el no passa res i el fes el que vulguis, el que et doni la gana? I si és així perquè no ho podem fer amb temes molt menors com el tabac, l'alcohol i tants altres? Perquè aquesta grandíssima incoherència?
Alguna cosa de molt bàsica falla.
En canvi l'Església com a mínim té una postura clara, lògica i coherent en aquest tema com en d'altres.
11.27
Anònim, 03/02/2014 a les 17:09
+0
-11
Abans de dir imbecilitats, llegeix-te l'article del Joan Francesc Mira "El bateig de la mòrula". No és el primer cop que en parla com a expert en moralitat i doctrina de l'Església.
Que pensin en la Helen Keller
Anònim, 03/02/2014 a les 22:24
+5
-6
Amb els avenços de la ciència preocupa on es posaran les fronteres d'aquestes suposades "malformacions".
Els avortistes citen els casos pràcticament inviables o extrems, però i els altres?
Si el nen serà cec és prou motiu? I si serà sord? Amb síndrome de Down? amb qualsevol malaltia hereditària greu o ni que sigui lleu? Coix, mut, nan? I així fins arribar al pur caprici de la que el porta a les entranyes: si serà lleig, amb qualsevol imperfecció física, etc. I al final potser si no és del sexe desitjat, si algun dels progenitors té alguna tara psicofísica - en el qual cas primer sels convidarà a avortar i amb el pas dels anys, quan la cosa estigui ben consolidada es pot donar que se'ls arribarà a obligar a fer-ho - o és "econòmicament inviable" encara que sigui saníssim. I moltes més coses que poden afectar psicològicament a la portadora quan ho decideixi ella per causes internes o externes, i que la ciència aviat dictaminarà des de quasi el moment de la concepció.

Malgrat tota la oratòria oficial en contra, que és que implícitament en el fons hi ha la idea que aquests col·lectius no haurien d'existir o, en el millor dels casos, pensen que són inferiors? S'ho han preguntat a ells si tenen ganes de viure i si se senten amb tants drets com els altres?
No estem parlant d'uns pocs casos excepcionals sinó de 117 mil avortaments a l'any amb l'agreujant que en una recent estadística que ha sortit uns partidaris es queixaven que només el 0'9 % dels casos en que s'avorta per malformació o per perill de la mare posen en risc la vida de la dona o creen una veritable incapacitat vital per l'infant i que per tant només aquests entrarien en la nova llei. I el 99'1 % que ara s'avorten també sobre aquests supòsits, què?
Les vides humanes, per deficiències que tinguin respecte a la "normalitat" i al "standard", que poden variar amb el temps i amb els llocs, sempre són vàlides i valuoses i per sobre de tot són humanes. Es podria citar el cas de la famosa Helen Keller, sord-muda i cega i tot i així amb doctorats universitaris, conferenciant de gran qualitat per tot el món i molt feliç de viure; clar que ella va tenir com a mestra a una altra dona extraordinària, Anne Sullivan. Sort va tenir perquè ara si detectessin un cas així en el ventre matern segurament s'avortaria pràcticament sempre.
Resulta que creient-nos més llestos que la Natura ens estem posant en un carreró sense sortida.
Que n heu anat a missa els missaus avui que esteu tot s per aquí ?
Sigma, 04/02/2014 a les 01:24
+5
-5
O és que us paguen hores extres ?


NO A LES GUERRES I UNA XIC MÉS D'AMOR PELS ANIMALS ... MISSAUS !

AHHHH I SI POT SER ... UNA MICA MENYS D'HIPOCRESIA CATÒLICAQ , EH !

APA , ADÉU ... MACOS !
El PProblema dels catòlics : SON MASSA CATÒLICS i MASSA POC CRISTIANS !
Sigma, 04/02/2014 a les 01:45
+5
-5
Això fa que siguin essencialemnt HIPÒCRITES FINS AL MOLL DELS OSSOS !


A la merda ja ! ..... Fatxes !
Tot torna
D'aqui, 04/02/2014 a les 11:31
+3
-5
Amb les avortistes torna el "Lo amté porque era mio" ara d'algunes dones amb els seus fills nonats. I a més legal i progre, tu!
I si?
Anònim, 04/02/2014 a les 13:27
+3
-5
I si els avenços genètics descobreixen ja a l'úter que patirà autisme o anorèxia o serà diabètic o de gran tindrà predisposició hereditària a desenvolupar un càncer, què?
Posats a filar prim a qui deixaran viure per no tenir cap defecte?