NO VOTARÉ ERC. NO BASQUITIS
Per neofit-indepdntista no-nacionalista el 24 de gener de 2014 a les 18:23
HI ARA ! qUE SE US HA PERDUT AMB euzkadi. Feu recolar l'imatge internacional de Catalunya. HO CONSIREO MOLT GREU. Entreu en el joc oportunista dels bascos.
votar sí-sí
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 18:14
Les eleccions al parlament europeu han de ser el SÍ al referèndum, el SÍ a l'estat propi i el SÍ a la independència. No anar a votar és donar vots a l'unionisme. El món mirarà els resultats a Catalunya, als partits del SÍ-SÍ. Encara que sigui amb el nas tapat s'ha de votar un partit del SÍ - SÍ
PEL PEDREGAR
Per IONA el 24 de gener de 2014 a les 17:28
ja tornem anar pel pedregar,ERC sempre ha fotut igual, son capaços de fer President a un Espanyol sensa cap sentiment catalanista, i ara potser aniran amb Bildu, que aquets bascos ens aprecien tant com els espanyols, i no podent anar amb CDC, amb un candidat excepcional com es en Ramon Tremosa, dos milions de vots perduts cuans perlamantaris tindruiem a Europa si tots junts CIU ERC ICV CUP fesin una sola llista junt amb personalitats independents ?CATALUNYA MEREIX UNITAT.
PEL PEDREGAR
Per IONA el 24 de gener de 2014 a les 16:08
ja tornem anar pel pedregar,ERC sempre ha fotut igual, son capaços de fer President a un Espanyol sensa cap sentiment catalanista, i ara potser aniran amb Bildu, que aquets bascos ens aprecien tant com els espanyols, i no podent anar amb CDC, amb un candidat excepcional com es en Ramon Tremosa, dos milions de vots perduts cuans perlamantaris tindruiem a Europa si tots junts CIU ERC ICV CUP fesin una sola llista junt amb personalitats independents ?CATALUNYA MEREIX UNITAT.
No ho entenc
Per Emma el 24 de gener de 2014 a les 16:02
Francament no entenc els comentaris que retreuen actituds passades. Tots tenim memòria i sabem perfectament allò que ens agradat i allò que no tant d'Esquerra com de Convergència. Però ara estem vivint una situació nova, provocada perquè a la Generalitat hi ha el president Mas que s'ha posat al davant, o al costat com li agrada dir a ell, del seu poble i el condueix, fins ara amb molt encert, cap a l'objectiu. No em sembla ètic fer comentaris malèvols que afebleixen la figura del president, del president dels catalans, en un moment que necessita el suport de tots. Hi ha comentaris que destil·len odi, odi entre partits i aquestes actituds tenen conseqüències negatives. Primer Catalunya
Em sap greu però si no foten fora en Duran és el millor.
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 15:02
M'hauria agradat més una candidatura única formada per tots els partits independentistes.
Però anar a qualsevol elecció amb en Duran de cavall de Troia a dins és completament suïcida. ERC no té més remei que fugir de CiU com de la pesta mentre hi hagi en Duran.
De fet CiU ja s'ho trobarà amb totes les duranades que els fotrà als morros durant la campanya per tal d'enfonsar els resultats de la coalició en favor dels del PP.
cap problema
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 14:13
La majoria dels comentaris estan fora de lloc, les elecions al Parlament Europeu permeten votar tres candidats de diferents partits, es por perfectament votar a en Tremosa i a en Terricabres i el tercer a gust del consumidor.
Aturada de burru.
Per prius el 24 de gener de 2014 a les 13:31
Doncs a mi tant se m´enfot, però si diré a aquells que quan la CUP no fa el que CiU diu, acusen a la CUP d´anti catalana i no se que, que quan els de CiU obren la boca ells ja han donat suport sense saber a que (document Rigol) ja està bé, una mica de rigor.Que de catalans també hi ha que no som de dretes, i si el procès ha de ser transversal com s´omplen la boca tants, no pot ser que sigui tant de dretes que al final la gent treballadora pensi que; ja s´ho faran.
Votaré TERRICABRAS-ERC-
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 13:28
Colla de comentaris fariseus i farsants. Pregunteu a CIU qui es qui no ha fet res per fer una coalició conjunta amb ERC i sabreu si es que voleu saber qui es qui ha imposat (un cop mes) la seva directiva de posar obstacles. Dins de la federació convergent-unionista, hi ha un partit encapçalat per Duran Lleida, que mai han volgut cap mena d'acord per fer una coalició electoral conjunta amb ERC. Qui ha impedit la coalició es UNIÓ i el seu cap DURAN LLEIDA. En Junqueras ha estat prou pacient per esperar una decisió per part de CIU.,que anava dilatant el procés per que les seves pròpies contradiccions internes impedint arribar a cap mena d'acord amb ERC, per interessos d'en DURAN LLEIDA i UDC. Cal ser mes objectius i no caure al parany de Duran Lleida, que el que busca es provocar la ruptura d'els acords de govern amb ERC i distanciar Oriol Junqueras de Artur Mas. ERC no provocara la ruptura de la federació en uns moments tant decisius per la nació. Cal que siguin CDC i UDC els que aclareixin quin es el seu paper dins de la seva pròpia coalició. Mentre tant crec que el partit del senyor Junqueras a actuat amb tota claredat i dignitat tant amb el president MAS com amb CDC i UDC.
CIU, (UDC) NO VOL ANAR AMB ERC
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 13:27
Titular tendenciós. CIU (UDC), NO vol ANAR AMB ERC
Votaré TERRICABRAS-ERC-
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 13:25
Colla de comentaris fariseus i farsants. Pregunteu a CIU qui es qui no ha fet res per fer una coalició conjunta amb ERC i sabreu si es que voleu saber qui es qui ha imposat (un cop mes) la seva directiva de posar obstacles. Dins de la federació convergent-unionista, hi ha un partit encapçalat per Duran Lleida, que mai han volgut cap mena d'acord per fer una coalició electoral conjunta amb ERC. Qui ha impedit la coalició es UNIÓ i el seu cap DURAN LLEIDA. En Junqueras ha estat prou pacient per esperar una decisió per part de CIU.,que anava dilatant el procés per que les seves pròpies contradiccions internes impedint arribar a cap mena d'acord amb ERC, per interessos d'en DURAN LLEIDA i UDC. Cal ser mes objectius i no caure al parany de Duran Lleida, que el que busca es provocar la ruptura d'els acords de govern amb ERC i distanciar Oriol Junqueras de Artur Mas. ERC no provocara la ruptura de la federació en uns moments tant decisius per la nació. Cal que siguin CDC i UDC els que aclareixin quin es el seu paper dins de la seva pròpia coalició. Mentre tant crec que el partit del senyor Junqueras a actuat amb tota claredat i dignitat tant amb el president MAS com amb CDC i UDC.
Votaré TREMOSA
Per Pere Mas el 24 de gener de 2014 a les 12:37
En Tremosa ha fet una gran feina a l'eurocambra. Una llàstima la desició d'ERC però sovint els interessos de partit es posen per davant dels interessos de país.
PROPOSTA PER A CDC
Per Carolingi el 24 de gener de 2014 a les 12:32
Devant de la politica de genocidi contra la cultura catalana planificada per la FAES i executada per el govern del PP, LLEI wERT, TANCAMENT DE CANAL NOU, DECRET DE TRILINGUISME DEL GOVERN BALEAR, LA proposta que hauria de fer CDC com a consequencia de la negativa de ERC A LA CANDIDATURA CONJUNTA DELS partits sobiranistas, oferir la candidatura de CDC a entitats com OMNIUM CULTURAL, OBRA CULTURAL BALEAR I ACCIO CULTURAL VALENCIANA, encara que aixo representi deixa fora de la llista el millor diputat que ha tingut Catalunya a Europa en Ramon TREMOSA, i amb els bascos qque hi pactin UNIO i ERC, i veurem que fan els votans.
Junts
Per Corberan d'Alet el 24 de gener de 2014 a les 12:08
Els polítics catalans no en après la lliçó, sí ni no anem junts no farem la independència, portem molts anys amb CiU i ERC fen el mateix paper galdós, crec que si volem un ESTAT caldrà canviar els representants polítics, ells només és miren el seu melic ( Generalitat,Ajuntaments, Diputacions, Consells Comarcals, Congreso de la Diputados, Parlament Europeu) i no pensem amb el poble català. Decebut ( un altre cop).
Oportunitat d'or perduda
Per Albert Gil-Matamala el 24 de gener de 2014 a les 11:46
És sorprenent com un historiador com Junqueras renuncii a aquesta oportunitat d'or que la història ens ha posat en safata: l'acció internacional més potent que podíem fer.
Un error monumental.
Gràcies, ERC!
El poble mana
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 11:35
Els politics estan al servei del poble, el poble vol unió.
Al final no votare, estig perdent la fé amb tots plegast, prou protagonisme, per culpa vostra em vindra un atac de cor,
Correcte o incorrecte ja ho veurem.
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 11:05
Boi, 23/01/2014 a les 21:53
Cap problema , votaràs CDC i al mateix temps UDC, vols dir que del que acuses a ERC no seria millor que ho diguessis d´UDC? i amb el tema Tripartit , no trobeu que ja cansa? i als que critiquen i al final diuen que no votaran , que critiquen?
COM SEMPRE
Per Roure el 24 de gener de 2014 a les 10:11
Com sempre, ERC contra la Independència, ERC només a defensar el seu corralet, ERC contra la societat catalana, ERC a desmarcar-se de tota responsabilitat, nofos cas que semblés que donen suport a Mas, ERC a preparar-se per passar al davant de CiU, que és la única cosa que els interessa: Triturar Mas, triturar CiU, exactament com en temps del seus Tripartits. Odi a CiU, odi a Mas, odi a tot el que CiU o Mas proposin, encara que sigui la Independència. No guanyareu, botiflers de merda!
Un vot a CiU a Europa, és un vot al PP...
Per Canyís el 24 de gener de 2014 a les 10:02
És possible que ERC s'equivoqui... Però votar CiU és votar a Salvador Sedó d'UDC, que en la legislatura passada va figurar en el grup del PP europeu i MAI va donar suport a cap iniciativa a favor de Catalunya, de les moltes que va presentar Ramon Tremosa de CDC (grup liberal europeu), al contrari...La UDC de Duran y Lleida és el cavall de Troia del PP a CiU.
quin país
Per pepito el 24 de gener de 2014 a les 09:21
A tots els qui digueu que votareu a CDC, us informo que en el pack hi va el paquet d’en Salvador Sedó, d’UDC, que per sistema vota sempre igual que el PP. Us felicito fills!
Convergents de la punyeta
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 09:12
Escolteu, és molt injust culpar a ERC de no voler una llista unitària. No se si heu anat llegint les noticies però Unió ni de conya volia anar amb ERC (ni tampoc amb ICV) i CDC ni de conya hagués partit peres amb UDC. Des d'un inici ERC estava oberta a una llista conjunta i de país i UDC CUP i ICV no sumàven.
Dit això, no es dolent anar per separat i defensar el mateix programa a Europa. No fem escarafalls per unes eleccions que la major part de la població ni vota. Malauradament!
Amb una sola veu tindriem més força per a fer-nos sentir....
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 08:42
..oh no ?
Vergonya! I ho feu el dia q tothom parla del Barça
Per Dorotea el 24 de gener de 2014 a les 08:35
Aquesta vegada ERC no ens feu passar la vergonya de tenir un espanyolista President de la Generalitat, com veu fer amb en Montilla.
Aquesta vegada, ERC, ens feu perdre una oportunitat que la història ens havia donat en safata: l'acció internacional més important de tot el procés.
No us mereixeu res, ERC.
Oportunitat perduda.
Per Gentleman el 24 de gener de 2014 a les 08:33
S'ha perdut la oportunitat d'anar a Europa amb una sola veu. Es cert que CiU perd vots per l'acciò de govern amb el seu conseqüent desgast. Es per això que el Sr. Junqueres ha preferit actuar amb tacticisme i tractar de treure rèdits d'això i, sobretot, "pescar" vots de socialistes desencantats que mai s'acostarien a una llista amb noms de CiU.
Malament Sr. Junqueres, malament.
Sense llista conjunta votaré sens dubte en Tremosa: Gràcies ERC!
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 00:29
El Junqueras ha pres aquesta decisión unilateralment més pensant amb el partit que amb el país. La sociatat civil ens vam unir majoritàriament a la via catalana, en canvi els pilítics no estan a l'alçada. Aquest cop és ERC que no li interessa anar amb ningú pq les enquestes li bufen a favor. Com sempre, ja us ho trobareu. Desvelar l'escenari, a casa votarem en Tremosa, sens dubte el millor eurodiputat que Catalunya mai ha enviat a Brussel.les.
AQUESTA ERA LA NOTICIA QUE MOLTS VOLIEN ESCOLTAR E.R.C. NO ANIRA AMB LA DRETA QUES C.I.U. A EUROPA
Per Josep Pagès Canaleta ( CARDEDEU ) el 24 de gener de 2014 a les 00:27
Junqueras noi val més tard que mai de fer bé les coses ben fetes no anar amb C.I.U. A EUROPA es de sabis .ES NO SER IDIOTA Com diría carretero he .Es de valents anar sols a tot arreu pasi el que pasi he .Val més anar sola E.R.C. que mal acompañada amb C.I.U. Ara els que volem votar a la ESQUERRA Independentista ques E.R.C. la tenen .Qui vol votar la Dreta Nacionalista de C.I.U. tambe la tenen
SiSi
Per Roberto el 24 de gener de 2014 a les 00:14
També coneguts com botiflERCs
El partidisme ha perdut un vot.
Per robertg el 24 de gener de 2014 a les 00:07
Jo hagués votat per una candidatura unitaria per la independència.
Ara m'abstindré.
Jo ja només votaré pel pais, mai per cap partit, sigui el que sigui.
SEMPRE IGUAL......
Per Anònim el 24 de gener de 2014 a les 00:05
No m'agrada aquest comentaris de culpa sempre per a un sol partit. CiU sempre ha fet la puta i la ramoneta, qui pot assegurà que ara no ho el fa? sobre tot amb Unió?.Be ERC no es que sigui una "SANTA" però no crec que tingui tota la culpa del poc enteniment.....
Quan el poble vol unió .... els politicons donen des-unió.
Per Sigma el 23 de gener de 2014 a les 23:37
Desprès critiquem la CUP.
Això em fa pensar que quan els politicastres s'uneixen ... deu ser per els seus interessos personals, llavors no troben cap excusa : com el mariASNO en canviar la Prostitució del 78.
Per als Borbons, sí. Per al poble , NO.
Ara ho tinc clar
Per Otger el 23 de gener de 2014 a les 22:53
Bona notícia ara ja se que votaré ERC
Sempre igual
Per Carolingi el 23 de gener de 2014 a les 22:10
La decisio de Junqueras i ERC, son excusas de mal pagador, i amb la coalicio amb Bildu, es posara en perill tot el proces i demostra la escasa capacitat de compromis, i molt tacticisme de partit, ja va sent hora que tothom comenci a obrir els ulls.
Ja m'ho esperava...
Per Anònim el 23 de gener de 2014 a les 22:09
Pensava que Jnqueras representava un canvi en l'alçada dels nostres polítics, però, malauradament, tot torna a allò de sempre: és més important mirar pel partit que pel país.
No res, si no són capaços ni de posar-se d'acord per consensuar una llista única a les europees (al capdavall segur que asquest ha estat el motiu, que si jo vull els dos primers números de la llista, que si jo també els vull...)
Res de nou, un cop més els polítics ens deceben.
La meva dona la meva filla i jo sopant ho comentàvem, NO ANIREM A VOTAR.
Si no són capaços de fer una llista unitària no es mereixen que hi anem.
I el proper pas serà no fer la consulta. No res, comença la davallada de la "febre" per la independència.
Me'n vaig a dormi emprenyat com una mona!!!
Estravagancia
Per Sorpeur el 23 de gener de 2014 a les 22:06
Ja podem dir que hi ha fisures i grosses, era una arma de veure a tots els grups per la independencia junts internacionalment... pero la bandera es la bandera, i es clar, els de la senyera no podien anar de la ma, amb els de la estelada.. i menos amb els de la radical, CIU PER UN CANTO, ERC PER UN ALTRE, I ELS DE ICV AMB ELS ECOS, I ELS DE LA CUP BUFAN AL VENT, JA HO VAM DIR SI EL POLITIC VEU PERILLA LA SEVA POLTRONA, FARA EL QUE SIGUI PERQUE QUEDI VENT INTACTA, EL QUE NO PODIA SER ES QUE AMB LA REPARTICIO DE VOTS A LA EUROCAMARA, ELS DE CIU EN TINDRIEN MES QUE ELS DE ERC, I ES CLAR ELS QUE SOBREN CAP A CASETA... UFFFF JOC POLITIC I JOC DEL TAM TAM... QUINA LECTURA FARA DE TOT AIXO EL CIUTADA D´APEU A L´HORA DE ANAR A VOTA?????
Ja hi tornem a ser
Per Anònim el 23 de gener de 2014 a les 22:02
Un altre error. ERC el va cometre amb dos tripartits. I, ara, en un momento crucial per al país, hi torna. No anem bé...!
Abans que Catalunya escolliu la basquitis¿?
millor
Per Anònim el 23 de gener de 2014 a les 22:01
Per mi crec que han encertat això de no barrejar amb el Mas.
Independència ja
Per Boi el 23 de gener de 2014 a les 21:53
Certament el meu vot serà per CDC. ERC fa com sempre actuar des de el tacticisme partidista i oblidar-se del que vol la gent del país, alla ells ja s'ho trobaran. els hi ha sortit be la jugada de controlar al Mas, però la gent no ha oblidat qui va ser el responsable de fer president a un espanyol antiindependentista i que ara per desprestigiar el carrec és senador espanyol.
suma
Per Anònim el 23 de gener de 2014 a les 21:52
Una llista conjunta podria haver aspirat, amb bona feina, a 2 milions de vots... Quants diputats serien? Crec que més que ara. No m'atreveixo a dir que és un error, però no ho acabo de veure clar. Tot i així, és fonamental que els partits del SI SI, vagin amb qui vagin, treguin molts vots per no debilitar el procés.
Dubtes
Per Marbresents el 23 de gener de 2014 a les 21:36
Tinc molts dubtes que els polítics catalans estiguin a l'alçada del poble català.
Sr. tot el poble ha arraconat diferencies i anem UNITS...cosa que es veu impossible per part vostre!!!!
SOLS EL POBLE SALVARÀ AL POBLE
GRAN DECEPCIÓ...no heu estat a l'alçada