Junts fem més Nació     FES-TE SUBSCRIPTOR


The Wall Street Journal critica el «biaix» independentista de TV3

El diari nord-americà considera que a la televisió catalana s'ha situat a favor del sobiranisme | “Si vostè és un pinxo o una prostituta, el més probable és que parli en espanyol”, assegura el reportatge

per J.P., 3 de gener de 2014 a les 15:22 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 3 de gener de 2014 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Article aparegut al Wall Street Journal sobre TV3 i l'independentisme

“Si vostè és un pinxo, una prostituta o un delinqüent en un programa de la televisió en català TV3, el més probable és que parli en espanyol”. Amb aquestes paraules comença el reportatge 'What's on Catalan TV? Separatists' que publica en la seva edició d'avui el diari nord-americà The Wall Street Journal, on critica el posicionament independentista de la cadena pública catalana.


Signat per David Román i datat a Sant Joan Despí, el reportatge considera que els espectadors “noten la inclinació” de TV3 “a favor de la independència de Catalunya” i assegura que empleats actuals i exdirectius consideren “excessiu el biaix” que ha pres la televisió pública. Una d'aquestes veus és la d'Alfons Quintà, primer director de TV3, que assegura que “de vegades, TV3 és pitjor que la televisió soviètica".

Així mateix, l'article es fa ressò de la posició oficial de Televisió de Catalunya en el sentit que la programació “reflecteix el creixent fervor separatista” i esdevé un “contrapunt” a la línia editorial de les televisions d'abast espanyol, que “ignoren en gran mesura el moviment d'independència i posen l'accent en la visió del govern central a Madrid, que considera il·legal el referèndum previst”.

Tot i això, segons el text, TV3 va ser “àmpliament criticada” per la cobertura de l'última Diada Nacional, quan “els catalans van formar una cadena humana de 400 quilòmetres” i destaca que la cadena pública catalana “va emetre entrevistes amb nens i nenes de fins a 11 anys proferint consignes separatistes”.

El reportatge, que recorda que TV3 va iniciar les transmissions el 1983 “per promoure l'idioma català” considera que ha evolucionat fins a esdevenir “una veu política”, que exemplifica com “els governs regionals en un dels països més descentralitzats d'Europa promouen identitats i agendes regionals”.


Així mateix es fa ressò del tancament de Canal 9 per “problemes de liquiditat” i conclou que això seria “impensable” a Catalunya, ja que forma part de “la campanya de construcció nacional” del Govern català i recorda que el castellà “poques vegades s'escolta a TV3”.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació