Les estelades omplen el Concert de Sant Esteve del Palau

, Redacció | 26/12/2013 a les 23:10h
Arxivat a: Cultura, estelades, Palau de la Música, Cant de la senyera
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/12/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.


El 26 de desembre de 1913 l'Orfeó Català va estrenar el concert de Sant Esteve al Palau de la Música. Avui, 100 anys després, tota la família coral s'ha reunit per commemorar la història del Cor, del Palau i de retruc, de Catalunya, i el seu reclam de sobirania, amb una estesa d'estelades per part dels cantaires. El concert emblemàtic ha tancat de manera reivindicativa el procés polític Catalunya cap a la independència.

El programa ha inclòs obres de compositors clàssics, com Händel, i de figures emblemàtiques de la música catalana, com Josep Anselm Clavé i Pau Casals. 'El rabadà' i altres cançons tradicionals i temes de Maria del Mar Bonet i Els Amics de les Arts han arrodonit el repertori. Els actors Pep Anton Muñoz i Pep Munné han conduït el concert amb una narració per les dècades passades de l'Orfeó i el Palau i per la història de Catalunya.




Les estelades al Palau. Foto: TV3

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

VIJCA CATALUÑA LLIBRE !
Ciutadanu ( de l 'Albertillo Riverola ) .. o sigui ... PPePPerru de marca blanca ., 26/12/2013 a les 23:19
+44
-17
Ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,


EJPPAÑA SE HUNDEEEEEEEEEEE !!


Ha,ha,ha,ha,ha,
Otra estelada centelleando gracias al alumbrado público
Eduardo González Palomar (Manlleu), 26/12/2013 a les 23:23
+24
-114
Ahí va esta fotografía con este partidista adorno navideño centelleando gracias al alumbrado público… por si alguien tiene alguna duda de cómo funciona la democracia en Cataluña:


@N07/11572776356/
100 anys de l orfeó
Anònim, 27/12/2013 a les 00:08
Interessant
+105
-16
A l última actuació, la del cant de la senyera ha estat impressionant, feia emocionar, fins i tot alguna noia de cor plorava!!! Visca catalunya!!
100 anys de l orfeó
Anònim, 27/12/2013 a les 00:11
+53
-14
A l última actuació, la del cant de la senyera ha estat impressionant, feia emocionar, fins i tot alguna noia de cor plorava!!! Visca catalunya!!
Insuperable, màgic
Anònim, 27/12/2013 a les 00:58
Interessant
+85
-10
Sense paraules per descriure el que he viscut avui al Palau. Un repàs a tota la història de l'Orfeó, on un dels moments més emotius ha estat la menció de la Guerra Civil que tant de mal va fer a Catalunya i al catalanisme... I per suposat, podré dir als meus fills que vaig ser una de les mooooltes estelades que van fer que aquest centenari màgia i música es confonguin...
2013
Anònim, 27/12/2013 a les 07:42
+14
-80
Es indudable que esta gente no son españoles, son los que son y no más y conforman una tribu a la que toca conllevar, pero no lograrán sus fines, salvo que el PSOE se dedique a marear la perdiz otros 30 años más .
Ha ha ha ha
Anònim, 27/12/2013 a les 08:10
+18
-78
Menuda orgia la de estos indepes!
Ahir...
Anònim, 27/12/2013 a les 08:37
Interessant
+77
-5
Ahir va tornar a sortir tota la força d'un poble, espontània, sense fer soroll, amb seny i sentiment de llibertat. Enhorabona catalans, sense estridències però anem fent camí.
Quarta fila, a la dreta
Anònim, 27/12/2013 a les 09:33
+9
-7
Fixe-us hi bé: és el Millet.
¡Llarga vida!
Anònim, 27/12/2013 a les 09:33
+31
-7
Consistent i emocionant. ¡Llarga vida!
O cantas o te vas
Anònim, 27/12/2013 a les 09:48
+17
-60
Otro nuevo capitulo del extremonacionalismo catalan, en el que por supuesto hay cabida para todas las personas y opiniones (eso si, que opinen como ellos, y se sepan la letra, que ya te la eseñan en la escuela), decir que uno se siente español y catalan es hacerse un Harakiri social en cataluña.
Me gustaria ver los comentarios de una noticia asi, pero con banderas españolas...
Voluntat catalanista a més.
Carles Figols, 27/12/2013 a les 09:51
+34
-5
Malgrat la estupida manera de pensar del PP i PSOE , la voluntat catalanista anirá cada dia a més, com es vá poder veure al Palau de la Musica.L´independencia catalana ha de ser una realitat ben aviat. No pot haver cap altre solució politica democratica.
LOS CANTAMAÑANAS EN LAS ESTRELLAS
YES CATALONIA, YES SPAIN, WE CAN TOGETHER, 27/12/2013 a les 09:54
+20
-60
No estuve este año. Pero lo que sí puedo apreciar en la foto es que la mayoría de los cantores no portan esteladas. Esa es la metáfora de Cataluña: la mayoría silenciosa ganará a los radicales.
Al Anònim del 2013
Brunet, 27/12/2013 a les 10:16
+44
-6
Es indubtable que aquesta gent no som espanyols (variació semàntica de castellans), som el que som i només ens conformem en alliberar-nos. i assolirem el nostre objectiu malgrat les traves que ens posen des de fa 299 anys.
Efe4ctivament, no en som
Emma, 27/12/2013 a les 10:33
+49
-7
Resposta a l'anònim de les 7.42

Efectivament has encertat una part del teu diagnòstic. Els catalans no som espanyols. T'has equivocat en la segona part de l'esmentat diagnòstic perquè faci el que faci el PSOE, faci el que faci el PP, ens en sortirem. Aquesta vegada SÍ, SÍ
quatribarrada
saragossà, 27/12/2013 a les 10:52
+15
-47
Quin fàstic, quin horror cromàtic!!com podeu fer això amb el senyal reial d´aragó!

Aneu-vos-en d´una vegada, a Espanya tenim pressa!!
President!
Anònim, 27/12/2013 a les 11:05
+52
-7
Una prova més de que el poble unit està amb vostè. Aixó és Catalunya, aquests són els catalans. Siusplau President, porteu-nos a la llibertat. Jo ja en tinc més de 70 i tant sols ho vull veure, però els meus fills i néts que ho gaudeixin plenament.
Als trolls
Anònim, 27/12/2013 a les 13:01
+33
-5
El que mes m'agrada d'aquesta noticia és que ha posat a 100 als unionistes-prohibicionistes que han corregut a vomitar la seva ràbia, enveja, frustració acomplexada, a més dels seus deliris habituals (com els del "maño" que insisteix en insultar la intel.ligència amb les parides de la seva inventada historiografia, a l'alçada de la sens dubte ben erudita lingüística del "lapao"... o l'incapaç sàtir que confon una "perfomance" en una orgia a la qual ell mai podrà aspirar...). Formidable! Anem bé, a bon ritme, molt bé... A hores d'ara, fa 40 anys ja ens hagueren enviat els tancs! Quan es limiten a deixar anar els ignorants indocumentats que no poden aguantar ni ells, tipus el tarat de l'Iván... Fabulós! Glòria al procés! Visca el concert!
Fora de l'UE?
Vicenç Ramoneda, 27/12/2013 a les 13:08
+25
-7
Si Espanya ens amenaça que ens fotran fora de l'UE, sabent el bé que ens volen, millor no ser-hi!

Orales - España (VIDEOCLIP OFICIAL)



Soooooo!!!
Anònim, 27/12/2013 a les 13:37
+25
-3
Eeeiiiii saragossà, para el carro de la ignorància. Els senyal reial es el que aporta a la casa d´Aragó el comte de Barcelona Ramon Berenguer IV, que no era ni més ni menys que el seu emblema personal. El Rei Jaume I (s. XIII) el va nomenar "signi nostri regium", tinguem en compte que els reis de la corona d'Aragó no eren aragonesos sino catalans, encara que aleshores era el comptat de Barcelona i els altres comptats depenents, que sumats eren el doble que l'Aragó. El corònim Catalunya ja apareix al s. XII, concretament a la crònica pisana de la croada catalano pisana a Mallorca.

Els emblemes de l´Aragò son dos : La Creu d´Alcoraz, creat per Pere II el Gran, que representa les armes " del Regne d'Aragò" i la Creu d'Aïnsa, el senyal antic del Rei d´Aragó.
Quedeu-vos amb el que més us agradi però no volgueu fer com els castellans que es pensen que tot es seu.

El fet de que en la unió del regne de l´Aragó amb el comptat de Barcelona s´adoptés la denominació de Corona d´Aragó, no es més que la simplificació a una referència (la corona va arribar, entre regnes i territoris vasalls, a dominar-ne 55 ) i es dona la preferència a la denominació "Aragó" per ser el regne més antic.

Per acabar, recordar que no hi pot haver corona si no hi ha dos regnes (llegiu Historia del Derecho e Historiografia Jurídica Española).

2013
Anònim, 27/12/2013 a les 15:42
+17
-42
Acto patético, además de ridículo.
Noche mágica...
Anònim, 27/12/2013 a les 15:52
+15
-35
Recordaba algún concierto con música de Richard Wagner en la Opera de Berlín, hace unas décadas.
Ui, ui, ui.
Anònim, 27/12/2013 a les 16:00
+26
-47
Amb tanta estelada quadribarrada s'assembla més a un circ que a un concert.

L'altre dia va parar a Manresa l'autobús independentista, i també ho vaig confondre amb l'anunci d'un circ.

La veritat és que, a part de muntar diàriament un circ, són patètics, semblen un moviment nazi, amb aquest fervor a l'hora d'agafar la bandera i enarborar.
Fins i tot fan una mica de por.






Y
Anònim, 27/12/2013 a les 16:31
+24
-28
Los votos contra la independencia, llenaron la encuesta de este digital
Zaragozano
FELIU DE CASTELLA, 27/12/2013 a les 17:09
+20
-4
Ya se lo comenté: Dios o quien sea le oiga y haga caso; por si acaso vaya haciendo campaña en mañolandia, se lo agradeceré.
Molt bonic
Anònim, 27/12/2013 a les 18:17
+9
-7
Molt bonic. Però on eren totes aquestes estelades fins fa tot just dos anys? On han estat aquestes estelades durant trenta-cinc anys? No era la gran majoria d'aquesta gent que ahir la lluïa cofoia, la mateixa que fins fa quatre dies es fotia dels quatre gats independentistes, considerant-los "radicals" eixelebrats? És que potser no hi havia els mateixos motius per a la independència abans de la crisi o de la denegació de l'estatutet? No han estat sempre els mateixos motius? La dignitat catalana és nul·la. Ahir, quan estava temptat d'emocionar-me sentint el Cant de la Senyera i veient les imatges, em vaig desenganyar a l'acte pensant en tot això. No ho vaig poder evitar. L'autoengany és l'últim que em permeto i allò que amb tanta alegria els catalans conrínuament es permeten. Un poble llastimós.
evident
saragossà, 27/12/2013 a les 18:23
+2
-13
Que el senyal reial d´Aragó tingui origen català o aragonès és irrelevant. És el senyal reial que representa a la Casa d´Aragó i la versió estelada és un atemptat cromàtic impresionant.

Tranquil amic Feliu, que aquesta mateixa nit farè campanya per la independència de Catalunya fent uns vins al centre de Saragossa, cap i casal dels Països!!! Només espero que vostè faci el mateix al seu poble o ciutat.

Per cert, jo no escric en el dialecte català de la franja de llevant. Escric en català estandaritzat de Barcelona.
la censura de TVE3 en el concert de Sant Esteve
un altre jordi, 27/12/2013 a les 20:39
+11
-2
La retransmissió de la televisió espanyola amb seu a Sant Joan Despí ha censurat un mig quart del mig del concert -corresponent a la part que s'explicava com els espanyols van obligar l'Orfeó Català a actuar per al cap de l'estat d'ocupació espanyola dels anys quaranta, i al qual li van dedicar implícitament la cançó El Lyadre, i a la interpretació de la cançó coral que en seguia- i sobretot ha censurat vora els dos quarts finals, que és quan el públic ha pres més protagonisme en tot fent la manifestació per la lyibertat de Catalunya -o almenys de la part innominada- amb crits d'independència i enarborant senyeres -tant hi fa que siguin estelades; el que fa pena és que n'hi agi d'estelades que siguin blaveres, amb l'excusa impertinent que és l'etimològica. Sobre això cal remarcar la censura de realització a no voler mostrar l'escenari tot vist de cara. Sols l'ensenyaven de part darrere, des d'on es veia i de lyuny el públic, o detalys de les lyotges ocupades per cantaires. El fet era estalviar l'impacte de l'escenari del Palau ocupat per l'Orfeó Català que enarborava una vintena de senyeres estelades. Antany solament n'hi via una que travessava per damunt del darrere envant.
La retransmissió que n'ha fet Diagonal Ràdio ha estat sencera en el temps; però s'an estalviat les descripcions que poguessin donar testimoni cert de l'esdeveniment patriòtic -no és tot u imaginar-s'ho que sentir-ho dir.
Per tot plegat n'hi ha per escopir-los a la cara quan ho comparem amb el desplegament de mitjans logístics, materials i umans, el collapse de programació, l'exaustivitat informativa i l'afany inexaurible a fer parlar tants de personatges i gent del públic com puguin arreplegar, que oi els mereix la colyonada d'un qualsevol partit del Barça. S'an confegit un país que nom Barçòvia i on se xerra el xava correcte.
Para el de las 19:28
Anònim, 28/12/2013 a les 08:42
+11
-13
Totalmente de acuerdo contigo.

A unos por robar 100 euros para comer en un supermercado lo largan a la cárcel. Y a otros, que pretenden robar 32.114 km2 de territorio con todo lo que hay dentro, les van dando dinero (29.000 millones de euros en dos años) para que sigan viviendo como jeques e intenten destruir España desde las mismas Cortes Generales.

Nunca he entendido que las Cortes Generales puedan estar integradas por independentistas que quieren destruir España. ¿No representan la soberanía nacional? ¡¡¡Insólito!!!

Esto no pasa en Francia, donde tampoco tienen problema con el catalán porque simplemente ni se enseña en las escuelas.

Esto es el resultado cuando se practica el buenismo o se es, simplemente, cobarde con unos sujetos que no tienen media bofetada. Pues, tarde o temprano, llegará el choque. Y es que no se puede tolerar que una clase dominante catalana adoctrine en el odio hacia los españoles empleando la mentira.

Felicidades por tu comentario.
politització
Anònim, 28/12/2013 a les 10:21
+15
-20
Actualment a Catalunya no es pot fer ni un partit de futbol, ni un concert, ni una cursa esportiva ni cap acte públic que no es converteixi en un meeting politic, osti tu, quan aneu al lavabo també us envolteu de l'estelada?
Alerta amb el triomfalisme
Anònim, 28/12/2013 a les 11:13
+9
-1
Fugim d´ell com de la pesta,perqué es el camí segur cap a la derrota.
Que hi ha a Catalunya un gran sentiment nacionalista,és cosa sabuda el contrari seria no ser ben educats.
Que aspirem a la independència?Pues sí.
Que aquesta independencia va unida a una regeneració democràtica?Absolutament,si la volem guayar votant.
Que això no ho entenen alguns catalans i molts espanyols?Doncs tenim un problema,De fet seria un gran avenç que a Espanya s´acostumessin a fer referendums sobre els partis polítics,les seves competències i la millor forma de representar als ciutadans
Manipulaciò a tuti plen
Anònim, 28/12/2013 a les 11:17
+10
-2
"...una pregunta como la catalana, con dos partes —¿Quiere que Cataluña sea un Estado? y, si es así, ¿Quiere que Cataluña sea un Estado independiente?—, sería rechazada por los quebequeses, que la verían como “un intento de manipulación”


ADIOS CAGALUÑA , ADIOS.
Anònim, 28/12/2013 a les 11:28
+3
-13
que verguenza de charnegos , la mitad de esa gente sin apellidos catalanes .

puaggggg, gente asi no la quiero como compatriota , que se vayan ya mediante una DUI.
Quina gràcia
Dolors_cat_cat, 28/12/2013 a les 12:28
+14
-3

Uhmmmmm, com gaudeixo de tots aquests comentaris dels que esteu rabiant!!! Si, Si, rabieu, rabieu

jajajaja, jajajaja, jajajaja

estais enfermos
Anònim, 28/12/2013 a les 13:14
+8
-10




en un medio secesionista catalan , esto es lo que hay , ja, ja, ja, 28 de diciembre , "dia del secesionista".
per Dolors
Anònim, 28/12/2013 a les 16:50
+8
-9
Lola, en el fons em fas una mica de pena, et veig il.lussionada (amb il.lussió que diría aquell que us ha enganyat)i quan comprovis que no hi haurà independencia ni consulta ni res de res tindràs un gran desengany, pero mentre tant aprofita i segueix rient. Salut.
No entren be...
Abeleur, 28/12/2013 a les 17:15
+2
-1
Sr. President de catalunya, quina bandera te voste al despatx, no es la senyera... doncs algo no quadre dins del moviment independentista, que recordem no son tots els catalans, i ara amb l´anunci que si diuen No a Madrid, doncs vols comvocar eleccions anticipades... pues tot aixó de la consulta quedara avocada al pasat i al fracas, no es el mateix una consulta independentista amb partits de la independencia, que unes eleccions al parlament de catalunya, que hi son tots... HO TORNEM A DIR ALGO NO QUADRE AL MOVIMENT, TANT JOC POLITIC COM JOC DE TAM TAM, QUE JA HO SURTEN LES MIDES PER TOT ARREU...
per Dolors
Anònim, 28/12/2013 a les 17:34
+4
-8
Lola, en el fons em fas una mica de pena, et veig il.lussionada (amb il.lussió que diría aquell que us ha enganyat)i quan comprovis que no hi haurà independencia ni consulta ni res de res tindràs un gran desengany, pero mentre tant aprofita i segueix rient. Salut.
paranoia
francesc12345, 28/12/2013 a les 18:48
+5
-6
Quina es la bandera oficial de Catalunya?, sembla que sigui la independencista que manipuli tot, amb el vots de les ultimes eleccions:496.292 vots ens volan portar a l´hort?
No s´ho creu ni un nen de primaria, som majoria el catalans i també espanyols i també europeus i oberts a tots que volem unitat, pau, progrés.
No volem iluminats, ni fantasmas, ni corruptes, ni manipuladors ...
Ja som lliures, moltes gràcias
Volem una ¡CATALUNYA LLIURE de INDEPENDENCISTES¡
¿i del
Anònim, 29/12/2013 a les 09:17
+3
-0
Millet antic amo sen sap res d´nou.
Estratègia independentista ...
Anònim, 29/12/2013 a les 10:51
+4
-7
...Omplir tot d'estelades aprofitant qualsevol esdeveniment per donar una falsa imatge d'unanimitat i fer veure que tot el poble català està d'acord. I en realitat el que es veu són un grapat de fanàtics estelats. Sou molt cansins eh.
¿No os dais cuenta?
@SrMarlafu, 29/12/2013 a les 15:03
+4
-7
Una cosa es ser independentista y pensar que la independencia será buena, cosa que es legítima, allá cada uno con su pensamiento. Pero estos actos dan mucho miedo porque ese fervor nacionalista no está ni si quiera en el de la derecha más rancia española. Parad un momento y miraros.
Foteu el camp de Catalunya
Anònim, 30/12/2013 a les 07:23
+3
-5
Si no us agrada la nostra bandera. Ja tardeu una mica.
Anònim de les 7,23
Anònim, 30/12/2013 a les 09:36
+4
-6
Ah, o sigui que, si no estem d'acord amb la bandera puertorriqueña, hem de fotre el camp oi? I per què no fots el camp tu si no vols ser espanyol? Et recordo que Catalunya és una regió d'Espanya...
A TOTS VOSALTRES
Anònim, 30/12/2013 a les 18:29
+3
-3
A tots els unionistes...!!BON ANY I BONA INDEPENDÈNCIA I ANEU A CAGAR A LA VIA AMB ELS FOTUTS ESPANYOLS !!!!
Els bons catalans
Anònim, 31/12/2013 a les 08:53
+0
-3
Sres. Millet y Montull y CDC con su sede embargada, un gran ejemplo para las personas de buena voluntat.
Buen año nuevo.
Foteu el camp de Catalunya
Anònim, 31/12/2013 a les 13:00
+0
-0
Si, és una regió (una manera més fina de dir colònia, no?). Si amb això et conformes a la vida, diria que ets un fracassat en general, i no et conec de rés. Ni cal.
Desperta "foteu el camp"!
Anònim, 31/12/2013 a les 16:28
+0
-0
Vaja, no entens la diferència entre regió i colònia? I em dius a mi fracassat? hahaha. Es tracta de veure la realitat, no de conformar-se.

Feliç any nou