Margallo ja veu Catalunya com Ossètia del Sud i Abkhàsia

Insisteix que una declaració unilateral d'independència suposa quedar fora de "totes i cada una de les institucions internacionals"

| 03/12/2013 a les 16:13h
Arxivat a: Política, procés català, DUI, Margalló
Aquesta notícia es va publicar originalment el 03/12/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El ministre espanyol d'Exteriors, José Manuel García Margallo, a l'arribada a la seu de l'OTAN de Brussel·les Foto: ACN

Després que l'OTAN digués que una Catalunya independent quedaria fora de l'Aliança Atlàntica , el ministre espanyol d'Exteriors, José Manuel García Margallo, ha afegit que també quedaria exclosa del sistema de Nacions Unides i de la Unió Europea. Segons el ministre, si Catalunya s'independitzés a través d'una declaració unilateral no reconeguda per l'ordenament constitucional, quedaria fora de "totes i cada una de les institucions internacionals", ja que quedaria fora del "sistema de Nacions Unides, de les organitzacions que en formen part, com el Banc Mundial i el Fons Monetari Internacional" a més que, "per descomptat, no formaria part de l'OTAN ni de la Unió Europea".

Margallo ha dit també que Catalunya podria acabar com Abkàsia i Ossètia del Sud, reconegudes per una minoria d'estats i fora dels organismes internacionals. Les escissions de territoris "són moviments que van en contra del corrent de la història", ha dit.

Segons ha avisat aquest dimecres el ministre a la seva arribada a la seu de l'OTAN a Brussel·les, "s'està produint un rosari de declaracions amb cadascuna de les institucions internacionals de les quals Espanya forma part".

Margallo ha assegurat que "el principi bàsic perquè un estat sigui membre d'una organització és que compleixi les condicions d'un estat". Ha apuntat que és necessari que, si es produeix una declaració unilateral, "sigui reconeguda internacionalment", fet que, segons Margallo, "depèn del reconeixement per l'ordenament constitucional." "Si no hi ha reconeixement, queda automàticament exclosa de totes les organitzacions internacionals", ha dit en al·lusió a Catalunya.

En aquest sentit, Margallo ha insinuat que el procés català podria acabar com Abkàsia i Ossètia del Sud, "estats recent nascuts que estan reconeguts per Rússia, Bielorússia, dues illes del Pacífic i dos estats d'Amèrica Llatina", i que han quedat fora dels organismes internacionals.

Preguntat per si una Escòcia independent, amb l'acord del Regne Unit, tindria cabuda a la Unió Europea, Margallo ha respòs que "quan això passi li preguntin" però també ha afegit que les seves "simpaties per les escissions dels territoris és perfectament descriptible". "En un procés d'integració europea que cada vegada ha de ser més accelerat són moviments que van en contra del corrent de la història", ha dit.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

PEL QUE SERVEIXEN AQUESTES MAFIES INTERNACIONALS QUE VAN CONTRA ELS DEBILS!
Anònim, 03/12/2013 a les 16:36
Interessant
+82
-1
Pit i collons i DDEMA declaració de la INDEPENDENCIA!!!!
Margallo,... i d'Espanya no tens res a dir?
Anònim, 03/12/2013 a les 16:38
Interessant
+91
-1
I jo a Espanya sense Catalunya la veig com el nord d'africa. Sense Catalunya i sense els futurs diners de la EU, Espanya ho passarà molt malament... DUI JA!!!!! sense Europa i sense Espanya!!!
Rotundament fals...
SIl, 03/12/2013 a les 16:42
+40
-0
...però tanmateix, millor sols que mal acompanyats.
a òsties?
Anònim, 03/12/2013 a les 16:43
+35
-1
Potser el que volen a Espanya és que els hi fotem quatre òsties i callarien de cop, oi?

Perquè la gran quantitat d'estats que hi ha a l'ONU s'han fet a òsties, no?

Llavors no hi ha cap problema. Tot són portes obertes.

Que li semblaria a l'OTAN que un cop expulsada de l'OTAN (¿?) Catalunya signés un acord amb Rússia? Jajaja... Margallo, margallo!!
VOLEM LA DUI //*//
LLAFRANC, 03/12/2013 a les 16:43
Molt interessant
+102
-0
Més val ser un país lliure com Ossètia o Abkhàsia que estar al costat d´un país feixista con España.
España la riota de tot el món.Sou el país més corrupte d´Europa.Vergonya de ser Español.Els catalans per sort, només ens sentim catalans.
CATALUNYA NO ÉS NI SERÀ MAI ESPAÑA.
VISCA LA VIA CATALANA PER LA INDEPENDÈNCIA.//*//
Bona senyal
Anònim, 03/12/2013 a les 16:44
Interessant
+58
-0
Els exemples i arguments ridiculs son bona senyal. De debo esta comparant una nacio de 55.000 persones que ha quedat completament destruida despres d'una guerra de quasi 20 anys contra Russia amb una nacio de 7.500.000 persones que representa el 30% de les exportacions d'Espanya i el 20% del seu PIB i que, entre altres coses, sera la porta d'Europa una vegada acabin les obres del corredor mediterrani? No li cau la cara de vergonya?
SEREM INDEPENDENTS, TANT SI COM NO
Anònim, 03/12/2013 a les 16:46
Interessant
+56
-0
ARA JE VEUEN LA POSSIBILITAT QUE PODEM SER INDEPENDENTISTES, PREFERIM SER LLIURES I NO ESTÀ SOTA LA OPRESSIÓ D'UN PAIS ANTIDEMOCRÀTIC, SI ESPAÑA NO ENS RECONEIX PITJOR PER ELLS, TINDRAN QUE PAGAR PER PASSAR LES MERCADERIES I PAGAR ELLS SOLETS TOTA LA DEUTA
NOSALTRES ANIREM FEN AMICS I TOTS ELS PAISOS VEURAN EL POTENCIAL DE CATALUNYA I EL TARANNÀ DEMOCRATIC
Rotundament fals...
SIl, 03/12/2013 a les 16:51
+37
-0
...però tanmateix, millor sols que mal acompanyats.
Els traeix el subsconscient.
Anònim, 03/12/2013 a les 16:52
+40
-0
Ja veuen una Catalunya lliure.
I jo també.
Millor pobres (que en dubto) que de genolls.
Burkina Faso
Fedor, 03/12/2013 a les 16:55
+42
-0
Perdona ecspanya sense Catalunya seria inferior a Burkina Faso. Ja voldria estar com el Marroc o tenir el gas d'Algèria.
Quant el Gargall ja pot anar dient missa que ell és el primer que ho sap.
I de pas la guerra contra EEUU!!!
Lluis Blanc, 03/12/2013 a les 16:55
+37
-0
Quant arribi el moment ja ho veurem. España es la mes interessada en que es reconegui a Catalunya, ja que cas contrari hauran de pagar totes les pensions dels caralans sense tenir les contrapartides dels ingresos i el deute l'hauran d'assumir al 100%.
Si els espanyols fesin servir tota la mala llet i xuleria per treballar serien primera potencia mundial, i fins i tot farian com aquella vegada "declarar la guerra als Estats Units, llastima per ells la historia els traeix,
a qui li preocupa..??
abcdari, 03/12/2013 a les 16:58
+29
-0
Jo crec que quedar fora dels organismes internacionals en aquest moment només li preocupa a en Duran i Lleida. Fins i tot si ICV fos una mica congruent que ens facin fora de l'OTAN els hauria de fer sentir mes independentistes, no?

Em fa gràcia que tots els mals en cas que Catalunya fos independent només serien per Catalunya, dic jo que algún problema hi veuen els espanyols per a ells sino ens volen deixar marxar.. .no??
Volen l'exclusiva
Anònim, 03/12/2013 a les 16:59
+27
-0
Caram, si que es preocupen per nosaltres, deu ser que ens estimen tant que no volen que prenguem mal o que volen tenir l'exclusiva per fer-nos-el, què creieu?
Què vols dir, que ens reconéixereu???
Anònim, 03/12/2013 a les 17:00
+33
-1
Hostia! demà mateix!

Un cop fora de la esfera ecspànica tot esdevé possible!

Perquè si no ens reconeixeu, l'endemà continuem DINTRE de TOT, o és que no hi heu pensat??? Nosaltres sí. Saps, ens agrada el pòker, i es veu molt clar quan et tires un farol!

Visca la Terra Lliure!!!
El més importat, i que més ens interessa és?
Vicenç Ramoneda, 03/12/2013 a les 17:00
+33
-0
El més importat, i que més ens interessa és que quedarem fora d'Espanya!
Visca Catalunya LLIURE d'independents!!!
Anònim, 03/12/2013 a les 17:00
+2
-47
“Segons el ministre, si Catalunya s'independitzés a través d'una declaració unilateral no reconeguda per l'ordenament constitucional, quedaria fora de "totes i cada una de les institucions internacionals", ja que quedaria fora del "sistema de Nacions Unides, de les organitzacions que en formen part, com el Banc Mundial i el Fons Monetari Internacional" a més que, "per descomptat, no formaria part de l'OTAN ni de la Unió Europea".”

O sea, si Cataluña aprueba la DUI, no pensáis hacer nada. Pues simplemente quedará fuera de todos los organismos internacionales, lo cual supondría la ruina completa de nuestra comunidad, seguida de una guerra civil entre catalanes de ambos bandos. ¿Pero qué estás diciendo Malgallo? ¿ésta es la forma que tenéis de defender a los catalanes que nos sentimos españoles, y que no son menos de la mitad? ¿Has pensado que los municipios grandes de Cataluña como Tarragona, Badalona, Hospitalet, Sabadell, Terrassa, Mataró, Cornellá, Esplugues, etc., y hasta la propia Barcelona no se sumarían a este desatino independentista?

La proclamación de la DUI, Malgallo, a ver si te enteras, sería igual a NADA. Hasta el propio Mas ha confesado que es impensable, dado que no tenemos estructuras de Estado. Es verdad que, como es un político mediocre, se ha enterado tarde. Pero veo que tú lo superas en cuanto a mediocridad.
Desde luego, ¡vaya estafa lo del PP! sois iguales que el P$O€.

¿PP? nunca más con mi voto.

A partir de ahora C's. Y si también me engañan, ya buscaré otro.
Fora de tots els tractats
Emprenyat, 03/12/2013 a les 17:02
+38
-0
Estarem fora de tots els tractats internacionals però fora d' Espanya també?, on he de singar?. Després de la DUI ja veurem a la resta del mòn amb qui li interessa mes fer tractes si amb Espanya o amb Catalunya, jo ho veig bastant clar.
CATALUNYA INDEPENDENT JA
Anònim, 03/12/2013 a les 17:05
+38
-0
I Escanya tindra que treballar,i no tindra cap credibilitat,i no podrá pagar mai mes la deute que te,i també surtira de la UE, aixi com ja es public que la corrupció es total en definitiva pais bananero,pandereta toros ole,ole
Els catalans van per bon camí
Josep ( Cullera), 03/12/2013 a les 17:07
+37
-1
Llegint eixa notícia em sembla molt bona ,això vol dir que els catalans van pel bon camí ( quan sents dir eixes bajanades).
Dallonses...
Anònim, 03/12/2013 a les 17:07
+16
-2
Senyor Margallo, l'ha trucat la seva dona? És que després de fer-me-la m'ha dit que li trucaria per comentar-li que queda expulsat de casa seva.
Espanya estima Catalunya?
Anònim, 03/12/2013 a les 17:07
+34
-1
Si democraticament ens independitzem Espanya intentara enfonsar-nos.
Si ens obliguen a ser espanyols com ara, ens enfonsen dia a dia.

Veient aquest odi a la llibertat democratica penso que els unionistes haurien de ser reescolaritzats. O que paguin de les seves butxaques l expoli q toys patim.
Cal dir-ho
Anònim, 03/12/2013 a les 17:10
+45
-1
Al món s'han independitzat més d'una vintena de països des de l'any 1990. Després de la independència de la República del Sudan del Sud ja en són 26. El primer que ho va aconseguir va ser Namíbia l'any 1990; el 1991, un total de setze estats més van ésser reconeguts arreu del planeta, Estònia, Letònia, Lituània, Eslovènia, Croàcia, Rússia, Bielorússia, Geòrgia, Azerbaitjan, Turkmenistan, Uzbekistan, Kazakhstan, Kirguizistan, Tadjikistan, Ucraïna i Moldàvia.

El reconeixement d'Eslovàquia, Macedònia, la República Txeca i Eritrea va esdevenir-se el 1993. Els darrers països en proclamar llur independència han estat Bòsnia-Herzegovina (1995), Timor Oriental (2002), Montenegro (2006), Kosovo (2008) i finalment la República de Sudan del Sud (2011).

En total al món hi ha 193 estats independents, 43 dels quals ho són des de després de l'any 1977.

L'Onu el 1945 tenia 51 estats el 2013 en són 193, nosaltres també hi serem!
uff
Anònim, 03/12/2013 a les 17:11
+26
-1
Es que no tenen res mes a dir des de Madrid ?
Aquest en Margallo cada cop que el sento parlar sempre parla
del mateix, es que no té prous problemes amb els anglesos i escocesos.
Oooooooh!!
María Pérez Moreno, 03/12/2013 a les 17:12
+36
-1
Quina por que tens Margallet, has de tenir moltíiiiiiiisima por per dir aquestes estupidesses! Vinga home "menos lobos " Deu ser que ja ens veuen independents que cada dia diuen una de mès grossa. No t'ho creus ni tú "guapo" ( per dir algo)
O sigui què ens veu independents i lliures d'Espanya!
Vicenç Ramoneda, 03/12/2013 a les 17:16
+35
-2
Ja no ens veu fora de la galàxia què ès el que ens preocupava de veritat!
Sembla un iaio explicant contes de por.
Anònim, 03/12/2013 a les 17:16
+28
-1


uuuuuuuuhh
Senyor Margallo, on farà cap l'ex-Regne d'Espanya quan Catalunya esdevingui un estat?
Tronada, 03/12/2013 a les 17:19
+36
-1
Doncs, jo li diré, no s'amoïni: quan l'estat català es constituexi, l'ex-Regne d'Espanya -invertebrat, caciquil, prepotent, imperialista i desestructurat- entrarà en fallida política, jurídica, econòmica, cultural, social i de mentalitat.

I si van a males amb Catalunya, el desastre castellano-espanyol encara serà més irrecuperable. Comencem per l'economia...?
Oooooooh!!
María Pérez Moreno, 03/12/2013 a les 17:20
+21
-0
Quina por que tens Margallet, has de tenir moltíiiiiiiisima por per dir aquestes estupidesses! Vinga home "menos lobos " Deu ser que ja ens veuen independents que cada dia diuen una de mès grossa. No t'ho creus ni tú "guapo" ( per dir algo)
Ai quina por
Anònim, 03/12/2013 a les 17:23
+28
-1
Tot sigui perque Catalunya esdevingui un país, despres ja hi haura temps per preocupar se per altres temes
GUSTARA O NO
Anònim, 03/12/2013 a les 17:25
+4
-44
Pero MARGALLO tiene razon
Oooooooh!!
María Pérez Moreno, 03/12/2013 a les 17:38
+20
-1
Quina por que tens Margallet, has de tenir moltíiiiiiiisima por per dir aquestes estupidesses! Vinga home "menos lobos " Deu ser que ja ens veuen independents que cada dia diuen una de mès grossa. No t'ho creus ni tú "guapo" ( per dir algo)
Graciós Margallo
AnònimVFR, 03/12/2013 a les 17:39
+25
-1
Si, Si molt graciós el Margallo. Compte que dintre d´un temps siguem els catalans el que els que faigin el acudit tant esplendit com ruc que li recordarem.
Segur?
Almogàver, 03/12/2013 a les 17:43
+34
-1
Sr. Margallo, que passaria amb el deute a compartir?
Està segur que no els interessarà que ens reconeguiessin com a nou Estat sobirà?
En quina situació quedaria llavors Espanya?
Perquè pensi que sense reconeixement, nosaltres tampoc assumiríem ni un € del deute que ens pertoqués...

Delenda est Hispania
quina por!
jdrg, 03/12/2013 a les 17:49
+27
-2
Però quanta misèria arrossega aquest senyor. Només li falta dir que Catalunya independent quedaria fora de la galàxia. Dins d'Espanya sí que fa por. O independència o desaparició com a nació.
independencia
Anònim, 03/12/2013 a les 17:52
+26
-1
Endevant sense renuncia Marxem i deixem allò que es UN ABISME
DUI el mes aviat posible abans del 31 de maig del 2014
Margallo
Anònim, 03/12/2013 a les 17:53
+22
-1
Quina sort esser com ossetia almenys serem alguna cosa , ja veurem com serà el pais del Sr Margallo
FORA DE TOT EL MON I SENSE DEUTES!!
Anònim, 03/12/2013 a les 17:56
+24
-1
Molt be Sr. Mafiós-Margallo. Ens volen fer fora de tot arreu, crec que hi haurà més països que els 3 o 4 que diu que ens reconeixeran, Israel, els bàltics, i a la UE potser Espanya s'emporta una sorpresa, de tota manera si no ens reconeix Espanya no cal que paguem el seu deute, Escanya s'enfonsa...ai no que potser volen negociar...es clar, sense el 20% del PIB no en tenen ni per pipes...volen negociar??? Doncs llavors estarem a TOT ARREU ON VULGUEM ESTAR. NOSALTRES DECIDIM.
Espanya no pinta res, es un deutor de tothom i haurà de pagar si o si.
Protectorats russos
Anònim, 03/12/2013 a les 17:57
+30
-1
Ossètia del Sud i Abkhàsia són protectorats de la Federació Russa. Res a veure amb Catalunya. El Sr. Margallo ens hauria d'explicar quin mal fa un poble que democràticament vota ser independent. Caldran moltes explicacions d'Espanya per a vetar-nos internacionalment.
I tambe quedarem fora...
Moragues, 03/12/2013 a les 17:58
+13
-1
Del sistema solar, la Via Làctia i l'univers. Aquesta gent no participen als concursos d'idiotes per que ho son tant (de burros) que quedarien sempre en segon lloc.
Mentides
Anònim, 03/12/2013 a les 18:13
+11
-1
Perquè no ens explica en Margallo quins països estan interessats en perdre un mercat de 7500000 milions de persones?
Kikirikiiiii
Anònim, 03/12/2013 a les 18:22
+13
-1
En tal de no estar amb subjectes com vostè: A on s’ha de firmar?
Ara vostè comenci a pensar en Corea, Iemen, Sudan,...
Ha explicat un acudit!
Anònim, 03/12/2013 a les 18:32
+14
-1
¡Hostia, riem-li una mica, que el pobre ho fa pitjor que l'Arguiñano, i tots sabem que d'on no n'hi ha no et pot rajar! XD

Perquè la veritat, un país al qual el WSJ acaba de dir-li que ens han de netejar els draps bruts del franquisme a la Argentina, que la ONU li ha donat un termini per fer-ho també (compte! tan sols un any!) tot just després de demanar entrar en el conseil de seguretat, i que tot just ahir els va visitar la troika, doncs si un ministre surt a dir això, només pot ser un acudit XDDDD

Que no ho veieu que amb la por no aneu enlloc? De fet, ja ens va bé que siguin tan burros. De fet, crec que ja veuen que no hi poden fer res, que serem independents tan sí com no.

No oblideu comprar cava de l'assemblea! Ells sí que s'ho han guanyat!

Visca la Terra Lliure!
POR FAVOR
Anònim, 03/12/2013 a les 18:32
+4
-25
La dui no, la expulsión inmediata y sin derecho a volver pero no mañana, esta tarde sin perder un minuto. Que ascazo dais todos los días con la misma historia. Como si Cataluña fuera el paraíso pero claro la corrupta España no la deja vivir. Iros ya a esparragar, si se hiciera el referéndum en toda España ganabais de calle. No os imagináis lo hartos que estamos en el resto de España de vuestra actitud. Ya veremos a quien culpáis de vuestros males cuando seais independientes, ya que es lo que llevais haciendo años y años. todo menos admitir que quizás no seais tan buenos ni tan fantásticos como creeis. A alguien encontrareis para que cargue con todos los males, sino al tiempo.
Com més parlen
Anònim, 03/12/2013 a les 18:40
+16
-1
Més em convencen que necessitem fer una DUI, urgent!!!
On ets Pau Claris?
Anònim, 03/12/2013 a les 18:52
+12
-0
Estàs ben cagadet.
Us costarà molt aixecar el cap.
Déu nos en guard si no plou massa sovint ......
Espanyols: És molt senzill
Anònim, 03/12/2013 a les 18:58
+14
-1
Els catalans som, i volem ésser al món amb el nostre estat propi, sense intermediaris, com la resta dels 193 estats que hi ha al món.

Ja podeu dir les poca-soltades que vulgueu, ja ens feu ni fred ni calor.

Independència!
quina novetat
erik, 03/12/2013 a les 19:31
+18
-1
Doncs clar que sortirem de tots els convenis. Es de sentit comú. Espanya és qui ha signat, i ja no serem Espanya. El que tb es de sentit comú és que desde el dia 1 després del referendum (en cas que guanyi el si) fins al dia de la declaració d'independència poden passar sense problemes un parell d'anys en el que es negocii la reentrada inmediata a tots aquests organismes, mentres, hi estarem com a espanya. El problema dels espanyols és que el seu únic argument és el de la por, i els catalans ja som una societat madura per a aquestes monsergues.
Endavant!
Per perdre l'Espanya feixista de vista tot preu és poc
Anònim, 03/12/2013 a les 19:45
+14
-1
Com a mínim el ministre espanyol diu sense embuts que "ens reconeixeria un mínim d'estats", és a dir, algú. Ja hem guanyat alguna cosa des de les últimes declaracions d'aquest senyor. De totes maneres, per mi, com si ens fan fora del sistema solar. Com més lluny de l'Espanya que ell representa, millor.
Uiiii, quina poooorrrrrrr
Anònim, 03/12/2013 a les 19:46
+11
-1
Segurament que ens passarà com a Kossovo, que no ens reconeixerà ningú, hehehehe... estan ben bojos aquests espanyols.
TENIM PRESSA!
Anònim, 03/12/2013 a les 20:17
+11
-1
No n'esteu farts? Ei, govern, fem-ne via i no perdem més el temps. Són molt pesats amb la cançoneta de la por. L'única por que tenim és haver de seguir dins d'aquest estat tronat i caspós.
El principi de la continuïtat
Anònim, 03/12/2013 a les 20:28
+11
-0
És el principi internacional que s'aplica quan es crea un nou estat, les lleis i tractats internacionals del estat, en aquest, cas espanyol, s'aplicaran a l'estat català des del moment de la independència i fins que l'estat català no creï noves lleis pròpies i ratifiqui nous tractats internacionals.
Per una altra banda, per a resoldre la qüestió catalana caldrà remetre’s al dret propi de l’organització internacional, més que no pas al de la UE, ja que les lleis de la UE no preveuen casos com el d'Escòcia o el nostre país.


Espanyols
Anònim2, 03/12/2013 a les 21:18
+5
-0
Es el mateix que dir corruptes i inquissidors
apa a pendra p..,.
un de pages, 03/12/2013 a les 21:33
+7
-0
Quin deute hem de pagar despres de 25 anys d espoli,lladrocini o com cullons li volgueu dir...deuta pagat ja s el han cobrat,si no saben estalviar que es fotin.
Ja va be!
Anònim, 03/12/2013 a les 22:03
+8
-0
Si més no, això significa que ja accepta que marxarem! A partir que siguem fora (Déu ho permeti!) ja ens encarregarem nosaltres de passar depressa la posició d'espanya en aquest "ranking" del Sr. Margallo que, pel cap baix, no deu ser massa lluny de 10 ó 20 punts per sota d'Ossètia del Sud i Abkhasia...(comptant encara amb Catalunya en el seu sí, imagineu-vos quan, per fí, siguem fora!...).
Adéu, Espanya, adéu! Us recordo que vosaltres mateixos dieu allò tan cert (potser l'única veritat que mai heu encertat a formular) de "es español quien no pude ser otra cosa"... Misèria d'espanya, "como el perro del hortelano, ni come ni deja comer"... Adéu, Espanya, adéu!
Anem be
Ramon, 03/12/2013 a les 22:35
+4
-0
Doncs aixo vol dir que espanya es georgia. Quin nivell per la indissoluble i sagrada nacio de tots els espanyols! Viva Tbilisi
T´en deixes una
ALDOSON, 03/12/2013 a les 23:01
+9
-0
Fora de la NATO, fora de la UE, fora de la ONU, peró et deixes que quan siguem independents estarem fora de España||||
abkhàsia y los pegamoides!!!
Anònim, 03/12/2013 a les 23:55
+3
-0
Ja, ja, ja!!!
D'Espanya, ni monarquia ni republica. Catalunya Estat independent-sobira!
Blai, 04/12/2013 a les 00:07
+6
-0
No desdenyem els arguments basats en la basarda. Son potentissims. Funcionen. Fan l'esfecfte esperat per Espanya. Catalunya hi ha d'oposar la unitat mes ferrenya i decidida de tot el moviment separatista; en contra no hi ha por que hi valgui.
D'Espanya, ni monarquia ni republica. Catalunya Estat independent-sobira!
Blai, 04/12/2013 a les 00:20
+4
-0
No desdenyem els arguments basats en la basarda. Son potentissims. Funcionen. Fan l'esfecfte esperat per Espanya. Catalunya hi ha d'oposar la unitat mes ferrenya i decidida de tot el moviment separatista; en contra no hi ha por que hi valgui.
D'Espanya, ni monarquia ni republica. Catalunya Estat independent-sobira!
Blai, 04/12/2013 a les 00:30
+5
-0
No desdenyem els arguments basats en la basarda. Son potentissims. Funcionen. Fan l'esfecfte esperat per Espanya. Catalunya hi ha d'oposar la unitat mes ferrenya i decidida de tot el moviment separatista; en contra no hi ha por que hi valgui.
Visca Catalunya LLIURE d'independents!!!
Anònim, 04/12/2013 a les 07:06
+2
-4
1.“Que li semblaria a l'OTAN que un cop expulsada de l'OTAN (¿?) Catalunya signés un acord amb Rússia? Jajaja... Margallo, margallo!!”

No sé de qué le sirvió a Irak y otros países tener acuerdos con Rusia, China, etc. Pues cuando USA ha querido a aplastado todo lo que le ha venido en gana. Y si a Rusia se le ocurriera mandar submarinos nucleares, de seguro que destruirían Cataluña y todo lo que la envolvieran. EEUU es y seguirá siendo la primera potencia mundial. Y no solo hablo del PIB, dos veces superior al de China con una población cuatro veces inferior. Así que, tonterías las mínimas.

2.“amb una nacio de 7.500.000 persones que representa el 30% de les exportacions d'Espanya i el 20% del seu PIB i que, entre altres coses, sera la porta d'Europa una vegada acabin les obres del corredor mediterrani?”
Las exportaciones de Cataluña representan el 24,94% del total español, y no el 30%. Y en cuanto al PIB, representa el 18,701%, haciendo notar que Madrid ya lo supera en el PIB per cápita.

3. España es la mes interessada en que es reconegui a Catalunya, ja que cas contrari hauran de pagar totes les pensions dels caralans sense tenir les contrapartides dels ingresos i el deute l'hauran d'assumir al 100%.

¡Qué disparate! Eso será si las cotizaciones sociales se siguen ingresando en el INSS y los impuestos en la AEAT. Pues en caso contrario, os tendríais que espabilar. Pero claro, no habrá caso contrario. Pues la única forma de impedir la vida normal del Estado español en Cataluña es atentando contra el mismo. Luego lo tenéis clarito.
Cataluña ha sido, es y SERÁ española. Pues no hay forma de desmembrarla de España más que por el uso de la fuerza.
Por cierto, ¿por qué no siguen ustedes el consejo de la ANC, cuando en sus carteles escriben eso de MARXEM! Hombre, ya sería hora que os largarais de España con viento fresco, cruzando los pirineos o mar adentro.

En serio. ¿Pero cómo es posible que podáis creer en vuestras fantasías independentistas, fruto de la historia manipulada y falseada de Cataluña y de la contabilidad que se os presenta de nuestra magnífica región que no es más que otro supuesto o fantasía.

Cataluña, además de ser española (leed los versos de Mossen Jacint Verdaguer), depende económicamente de España. Vean, si no, la balanza comercial con el resto de nuestros hermanos españoles.

Sin España tendríamos más pobreza de la que tenemos ahora gracias a los inútiles que nos mal gobiernan.
Amb referendum o sense, Catalunya tornara a ser Estat independent tan bon punt els catalans en paguem el preu, en tots els dominis.
Blai, 04/12/2013 a les 09:01
+1
-0
-
Margallo home llest
corcatalà, 04/12/2013 a les 09:48
+3
-0
En Margallo és un home ben informat. La seva croada és en relació a les conseqüències de la independència, mai no menciona que no es pugui fer. Suposo que com a bon estadista ja sap de primera mà que podrem tenir-la, que no la podran impedir, i tracta de convéncer-nos basant-se en el dia després.
Fora-dins
Joan-Ignasi Elias, 04/12/2013 a les 12:56
+2
-0
Difícil quedar-ne fora quan encara no hi has entrat. I hi entrarem quan ens vingui de gust, si és que ens ve de gust...
Alguna bestiesa més?
PERFECTE!!!
Anònim, 04/12/2013 a les 15:32
+0
-0
Per mí perfecte, si quedem fora de la UNIÓ EUROPEA, de la OTAN i de tot plegat, perfecte. Així, com que no tindrem tractats de lliure circul·lació amb Espanya, els espanyols ho tindran més difícil per tal de emigrar a Catalunya quan, a la seva estimada Espanya, es morin de gana perquè ja noreberan tot el que els hi arriba de Catalunya.
Ummmmm .... que bé !!
Sigma, 04/12/2013 a les 20:12
+0
-0
Aquest, cada vegada ens dóna més pistes de que la INDEPENDÈNCIA ja es un fet .