Neix al Bages el primer moviment catalanista antiindependentista

El col·lectiu Somatemps planteja "una reformulació històrica de la catalanitat en contra de la secessió"

| 15/11/2013 a les 00:01h
Arxivat a: Política, unionisme, Somatemps
Aquesta notícia es va publicar originalment el 15/11/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El dissabte se celebrarà a les 12 del migdia al restaurant Cal Ramon de Santpedor (el Bages) l'assemblea fundacional del col·lectiu Somatemps, el primer moviment que s'autodefineix com a catalanista antiindependentista, segons informa el portal Crónica Global. Segons aquesta informació, a l'acte ja hi ha confirmada l'assistència d'una cinquantena de persones del Bages, el Solsonès, el Berguedà i el Ripollès, i s'han convidat militants i regidors del PP, Ciudadanos, PSC i Unió. Entre els constituents, però, no hi ha cares destacades.
 
Durant l'assemblea es debatrà un document fundacional de deu pàgines amb un contingut pretesament historicista que denuncia "la derivació del catalanisme cap al secessionisme" enfront del "sentiment de pertinença a la catalanitat amb lleialtat hispana". Entre els seus referents mencionen Josep Pla, Salvador Dalí, Francesc Cambó, Prat de la Riba, Jaume Vicenç Vives, Josep Torras i Bages, Miquel Batllori, Eugeni D'Ors, el general Prim, Joaquín Costa, Jacint Verdaguer, Ferran Valls i Taberner o Joan-Lluís Marfany.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Catalanistes antiindependentistes?
Anònim, 15/11/2013 a les 00:28
Molt interessant
+133
-18
A casa meu en diem d´una altra manera: BOTIFLERS!!!
Duran fot el camp
Agustí, 15/11/2013 a les 00:32
+50
-10
Ara només falten els espanyolistes antiunionistes.
JA LA FLIPEN!
Anònimxxxx, 15/11/2013 a les 00:33
+38
-2
JAQUIN COSTA? ERA CATALÀ? Ara els NACIONALISTES ESPAÑOL fan català a un polític ARAGONÉS!!!! JA LA FLIPEN!!! i diuen de nosaltres!!!!!
Com mola
O Madelman Percebeiro, 15/11/2013 a les 00:45
+44
-5
A la nostra susiasió ans trubem catalans mes catalans que ningu hi som antindepentistes parque es millo par Catalunya, parque España es mes impurtan y as pudrien anfada. Allavorans fem un dina da charmanó par parla da las nostras cosas parque nusatras som mol catalans pro aspañols par sho matesh: parques mol impurtan. Visca Catalunya sotmesa a la manca de vergonya!
Quant heu cobrat del CNI?
Anònim, 15/11/2013 a les 00:56
+40
-6
Els vostres referents tenien lleialtat hispana? I això com ho sabeu? Recordeu que vivim en una colònia, i dóna rèdits llepar la mà de l'amo. Segur que tenien 'lleialtat hispana'? O eren simplement llepaculs?
hereus dels negreros
fideli, 15/11/2013 a les 00:59
+24
-4
tots uns hereus dels que vivien del cuento español, de ser negrero...uns ancorats a l'imperialisme tronat, que volen ser emperadors i en resulten esclaus, pobrets ells!
Qui forma aixo??
Sabadellenc, 15/11/2013 a les 01:01
+36
-3
Esmenten PP, Ciudadanos, PSC y Unió... ... RES MES A DIR!
espanyolistes no saben com justificar-se
Anònim, 15/11/2013 a les 01:16
+32
-6
Colla de freakis!
_
Anònim, 15/11/2013 a les 01:19
+17
-3



si algú es mira la 2ª i 3ª frase de l'imatge veurà qui són, o qui volen ser "Somos Catalunya Somos Espanya".
Sense més que negar el que es diu, alabant fins i tot el Conde Duque de Olivares



Recorden a certa persona del PSC 2011:



"aposta per una Catalunya forta dins d’Espanya, que és el que representa el president Montilla i el PSC (..)
La gent sap el què proposem: una Catalunya forta, dins d’Espanya. (..) Nosaltres no som ni independentistes, ni de dretes. Som catalanistes i d’esquerres, aquestes són les nostres credencials. "
hi surt certa alcaldesa. Però sobretot, aquest diumenge continuarà aquest panhispanisme suposadament "catalanista", tant com el botifler Navarro.

Tampoc era el catalanisme un "renovador" d'Espanya, si no una cerca del federalisme perquè no es volia fer ni autonomisme, intentant convèncer d'altres propers i per això es va entendre com separatisme, que certament a l'època en devia ser.

I neguen totes les opcions, deixant-ne 1, perdre més competències mentre veiem com s'enfonsa més i més Catalunya, a pesar del maquillatge de morts que ens vol posar PP i Moncloa.

Volen l'Espanya una grande y libre, i la veritat, les paraules que empren són simplement sinònims poc emprats i poc més. No defensen ses idees, et diuen que són així i punt, i cerquen que ens agradi el 12-O de l'"hispanitat", però sobretot se'ls nota en el "Espanya Gran” que proclamava En Cambó"



%C3%B3_i_Batlle
el fundador de la Lliga Regionalista, que va ajudar a Franco
"En esclatar la Guerra Civil Espanyola, es trobava a l'estranger. Malgrat no estar inicialment a favor dels militars revoltats, va acabar ajudant el cop d'estat dirigit pel general Franco amb importants recursos econòmics, pel temor que s'establís una República d'esquerres si guanyaven la guerra els republicans lleials"

"la Lliga Regionalista era un partit catalanista, conservador i monàrquic"
és a dir un partit absolutista que donava encobertament suport a l'absolutista que "tractaven d'aminorar" però que el deixaven fer el que volia.

" La derrota espanyola i la pèrdua de bona part de les seves colònies d'ultramar feren trontollar el règim de la Restauració i propicià que el sector regeneracionista del partit conservador encapçalat per Francisco Silvela arribés al poder al mateix any"
per tant, unionista

"Tot i la corrupció electoral, la Lliga obtingué una inesperada victòria a Barcelona trencant per primer cop el bipartidisme dels partits dinàstics obtenint 6 diputats a les Corts."

"Prat de la Riba redactà el manifest Per Catalunya i l'Espanya gran, signat pels membres de la Lliga, que anunciava la nova política del partit: la conquesta de l'ideal iberista basat en la federació dels pobles peninsulars."
si bé els anti-altres partits (sobretot republicans com feia la Lliga) copien Cambó ni tant sols atenen a l'ideal de federar, que neguen al principi del manifest

"Durant la transició democràtica alguns partits fundats per antics militants, com Lliga Liberal Catalana i Lliga de Catalunya-Partit Liberal Català, es presentaren a les eleccions generals espanyoles de 1977, però cap d'ells va reeixir."








"Cuanto más fuertes sean las regiones, más fuerte será España"
Més històries falses.--
Anònim, 15/11/2013 a les 01:26
+28
-5
Ho sento però no. No hi ha catalanitat sense secessió.
Quatre vius posant morts il·lustres de referent
Anònim, 15/11/2013 a les 01:33
+26
-6
Els seus referents són morts que no poden parlar, si puguessin fer-lo els enviarien al infern, començant per Mossen Cinto verdaguer..

Un catalanista no pot ser mai anti-independentista, de la mateixa manera que un españolista no pot ser mai anti-independestista español. La contradicció és fragran
Farem la truita trencant els ous.
Observant, 15/11/2013 a les 02:31
+9
-5
Pertinença a Espanya....no es pertany a allò que dia rera dia s'entésta a ofendre't. La felicitat no serà complerta tot i una independència fins que Espanya no s'ensorri en el seu propi fang i reventi per dins. En Rubianes va deixar prou clar abans de morir quin és el millor destí d'Espanya i els seus adeptes pel bé de tota la resta d'espanyols.
Jajajaja
Anònim, 15/11/2013 a les 02:41
+15
-5
¿Que tiene que ver Joaquín Costa con Cataluña? Que me lo expliquen.
Botiflers disfressats
Santi F., 15/11/2013 a les 04:37
+20
-5
A casa meva també. Botiflers, manipuladors i anticatalans
S'obliden dels senyors Lara i Piqué !!
Anònim, 15/11/2013 a les 06:24
+22
-4
S'han oblidat d'incloure el senyor Josep Piquer i el senyor Lara. Els grans amics de l'insigne senyor Aznar,
El problema és que l'espanyolisme no ens permet ser ni tan sols regionalistes i només sap lluitar per anorrear-nos.
Apoyo
David, 15/11/2013 a les 06:37
+7
-30
Todo mi apoyo
Està clar
Anònim, 15/11/2013 a les 06:43
+16
-2
Aquest tius veuen que al PSC hi ha faccions que no quedaran a les ordres del Balmont i el sector llepa dels Herrera-Camats pot quedar en minoria si el Romeva i el Milà s'atrevissin a liderar el sector ecoindepe, i fan una mena de Ciudadanus a la inversa per veure què poden arreplegar tant d'ex-psc, com d'iniciatius que quedaran també dividits. Home, com operació per dividir el sector anti, no està mal pensat, ja que, quants més en siguin, més esmicolats queden.
Somatemps ? (sic !)
AnTònim, 15/11/2013 a les 07:08
+34
-5
No nanos no, no "sou a temps".
//*//
Catalanistes?
Anònim, 15/11/2013 a les 07:23
+24
-4
Si són catalanistes no haurien de convidar regidors del PP i de C's, que no en són gens!!!
CNI
Anònim1, 15/11/2013 a les 07:26
+23
-6
Quant diners deu haver gastat el CNI per aquesta operació?
Oxímoron
Anònim, 15/11/2013 a les 07:32
+25
-5
Ser catalanista i antiindependentista és una contradicció. Com és que aquests "catalanistes" només van en contra del sobiranisme i mai contra el centralisme? Que calladets van estar amb el tema de l'estatut...Aunque la mona se vista de seda...
hmm
Tomppa, 15/11/2013 a les 07:45
+14
-6
Jo també sóc antiindependentista ... sóc contra independència d'estat espanyol, a manera ràdical, penso que els espanyols són tant fatalas al cap que no mereixen un estat ... qualsevol estat que té atur d'25% deixa el meitat de joves sense feina, vota majories absolutes de persones que no condemna regims feixistes culpables de crims contra humanitat ... quin fàstic de país ... fa fàstic que no hi ha criteris quin tipus de país té dret a ser independent .. si hi fos, estat espanyol no tindria dret ni existir ... tinc ganes de vomitar quan penso que hi ha persones que defensa independencia d'estat espanyol!
pffff
Oriol, 15/11/2013 a les 08:05
+13
-3
Salvador Dalí referent: No tengo más preguntas señorita.
||*||
Vergonya que usin alguns noms
petrus, 15/11/2013 a les 08:19
+19
-3
A la llista de referents que diuen, s'apropien d'una gent que ara, amb tota seguretat serien totalment indepenedentistes i acèrrimament militants, com per exemple en Vicenç Vives i en Jacint Verdaguer.
En aquells temps no hi havia independentistes perquè es considerava una cosa impossible. Es necessitava una guerra que era impossible guanyar-la contra Espanya, per tant, intentaven el màxim poder per Catalunya, però ara, com tants altres que coneixem, serien independentistes.

Per altra banda posen Cambó de referent, el que va ajudar econòmicament el cop d'estat de Franco.


Ya era
Anònim, 15/11/2013 a les 08:56
+7
-33
hora que naciera una plataforma de catalanes con la cabeza en su sitio, no como otros descelebrados que destruyen todo lo que tocan.
Avancem
Anònim, 15/11/2013 a les 08:57
+19
-5
Aquests fa un temps eres d'ADES (Adelante España) i FN (Fuerza Nueva), ara es diuen catalanistes... No s'enganyen ni a ells mateixos i ajuden a fragmentar encara més els del No. Anem avançant...
ESTÀ MOLT BE!!!
JV, 15/11/2013 a les 09:08
+10
-0
Una diferència constatable es que al nostre país es respecten totes les sensibilitats. Espero que aquest moviment defensi que la globalitat dels catalans puguin manifestar-se amb les seves idees i que les decisions majoritàries siguin respectades. No cal dir que esperem que aquest grup de ciutadans defensin procesos democratics i siguin significats defensors del que pensa la majoria.
SI ES AIXÍ BENVINGUTS AL CLUB, ELS VALORS DEMOCRÀTICS IMPRESCINDIBLES!!!
Prou
Pep Cirera, 15/11/2013 a les 09:15
+18
-4
Prou de publicitat a botiflers i mentiders.

Catalanista un grupuscle on hi ha gent de Ciudadanos?

Per cert, si algú s'apunta jo vull crear grupets:

Del Ku Kux Klan i antiracista
Del Tea Party i comunista
D'aragonesos catalanòfils
De musulmans feministes

Algú s'anima?
& ara en exclusiva: el collectivo taurino anti carnivoro.
Anònim, 15/11/2013 a les 09:19
+9
-3
Encara han d'inventar moltes coses.

Els serveis espanyols & unió no saben què fer del temps i dels nostres impostos.

Què fan els 87 diputats del Parlament de Barcelona?
Per què no declaren un nou estat independent?
Tenen majoria absoluta per fer-ho.
O és que ens prenen el pel?
Una pregunta..,
Apa, 15/11/2013 a les 09:34
+7
-6
Que te a veure alguna coda amb els magnates de l'Escola Llisdach de Santpedor?

Sempre he escoltat que darrera aquesta escola hi han els Legionarios de Cristo, i que a Santpedor es fan reunions d'extrema dreta de catalans

Algu pot confirmar?
Definició urgent
Emprenyat, 15/11/2013 a les 09:57
+10
-3
És urgent buscar una definició de catalanista, una possible seria estimar-se Catalunya, però llavors com és que la volem sotmesa?. Segurament la definició que fan ells és "nos gusta pertenecer a esa bonita provincia española llamada Cataluña", llavors ja ets catalanista?.
Crec que és només una provocació.
Una de xai a la brasa
Anònim, 15/11/2013 a les 09:59
+5
-1
Al menys em sembla que menjaran bé.
No som castellans = no som espanyols
Anònim, 15/11/2013 a les 10:10
+11
-2
Què entenen aquests traïdors per "lleialtat hispana"? Assimilació castellana? Els catalans som tan hispans com els portuguesos o els espanyols-castellans, ni més ni menys. I no recunciarem als drets que tenen aquestes dues nacions. Si aquests arreplegats es consideren inferiors, allà ells. La resta de catalans estimem Catalunya i no volem ser esclaus de ningú.
Somatemps
Anònim, 15/11/2013 a les 10:28
+6
-14
esteu nerviosos?, insulteu?, heu llegit el manifest?... anem pel bon camí... somatemps.
Hipocresia
Patriota català, 15/11/2013 a les 10:29
+9
-2
Portem masses anys tractant de buscar un encaix dins d'Espanya.

Espanya no vol canviar per a que ens hi sentim còmodes, ni nosaltres volem canviar per fer que Espanya se senti còmode amb nosaltres.

Totes les personalitats de que parlen potser encara creien amb un encaix Catalunya-Espanya que s'ha demostrat impossible.

Serem més feliços els dos per seperat. I en un futur serem amics i defensariem junts els interessos ibèrics al món, però com diuen, cadascú a casa seva.

Millor veïns.
Joaquín Costa
saragossà, 15/11/2013 a les 11:20
+3
-14
Tant me fa indepentistes que espanyolistes. Els catalans sempre apropiant-se allò que no és seu. En aquest cas, Joaquín Costa.

PD al senyor Pep Cirera. A mi també m´agradaria trobar un català que reconegués la veritable història i no pas les manipulacions del vostre establishment. Fixa-t´hi Pep, història catalana i veritat: un altre oxímoron.

Salut i Països Aragonesos.

Recordatori
Anònim, 15/11/2013 a les 11:32
+7
-3
Cal pendre el nom del restaurant per no anar-hi mai mes...per botiflers
Units
Catalans, 15/11/2013 a les 11:51
+7
-2
Conviden a agent del PP,C'S ...... us hi heu deixat a en Duran. A ell li agradaria assistir-hi.
quina pena
senyor senyor, 15/11/2013 a les 12:00
+6
-2
Felicitats per que un hostaler del Bages fara calaix,no tenen malgust.D'altre bande tinc curiositat per aber la catalanitat de ciudadanos i peperos , tret esclar que la sev catalanitat,quedi reduida a la !educación y descanso¡,de epoques que alguns volen fer tornar.
"eramos pocos y parió la abuela"
abcdari, 15/11/2013 a les 12:20
+6
-2
Com que ja han vist en les successives concentracions que aquests "semos" españoles y catalanes no apleguen mes de 30.000 persones (o la meitat, no ens discutirem per 15.000) deuen haver pres la decisió de fer 1.000 grupets de 30 persones (o 100 grups de 300 persones) així els hi semblarà que són molts i quant facin una concentració podran dir que hi assisteixen molts i molts grups diferents. Vaja, mes o menys seria com que si els que demanessin la independència només fossin (per posar un exemple nostrat) les colles sardanistes (i tot i així els sardanistes encara aplegarien mes gent).
que divertit
Anònim, 15/11/2013 a les 12:33
+2
-7
M' encanta veure que aquellas que s'omplem s'omplem la boca de democracia es dediquen a insultar a tots aquells que no pueden com ells

Jo no soc independentista pero no soc menús catala que tpts vosaltres
"Entre els assistents no hi ha cares destacades"
Anònim, 15/11/2013 a les 13:08
+9
-2
I cervells destacats per suposat tampoc
mmm...
Iván, 15/11/2013 a les 13:13
+2
-9
Suena interesante. Mientras sea antiindependentista, siempre tendrán mi apoyo!!
Unidos, los separatistas no tienen nada que hacer. España se salvará de esta trepa de malnacidos que nos quieren romper el país, y llevarnos otra vez a una guerra.
Cinquanta persones.....
Anònim, 15/11/2013 a les 13:17
+5
-1
....mmmm, no està malament. Ànims, nois, tenacitat i perseverància, potser així a la propera reunió en sigueu una seixantena.

Potser en algun temps el catalanisme -o millor dit, cert catalanisme que arribà a ser hegemònic- va voler fer compatible la catalanitat amb la idea d'integració a Espanya, tot volent reformar-la. Però, justament, el nostre procés actual ha sorgit arran de la constatació els darrers anys del fracàs històric d'aquestes propostes. Espanya es irreformable i, tot simplement, ens vol assimilats, mai ens reconeixerà com a tals, com a nació. Els qui perssistiu en l'encaix amb Espanya (més que encaix es submissió) teniu la batalla perduda, ja no hi sou a temps de plantejar res coherent i viable.

és temps de llibertat, és temps de ser amos del propi destí, és temps de la independència!
Català de raça
català de raça, 15/11/2013 a les 13:32
+4
-7
És curios però els catalans de veritat, els que tenim tots el cognoms catalans, com jo hem de suportar com xarnegos de les CUP de pares i mares del sud en diguin que els catalans no són Espanyols, o que ens hem de separar. Que tornis a casa seva. Catalunya és Espanya i el catalanisme va ser un moviment català i espanyol. Ho se per que la meva familia Almirall-Tarradelles van se dels primers catalanistes.
Cronica Global
Anònim, 15/11/2013 a les 13:35
+1
-2
Aquests de CG són el resultat de la unió de Voz de Barcelona, d'Alejandro Tercero, i El Debat, d'Alfons Quintà, tots dos digitals caracteritzats per un furibund anticatalanisme.

La unió, però, més enllà de la comunió ideològica, va venir forçada per la necessitat de reduir despeses i intentar salvar els mobles de totes dues editores. A més de la unificació (i pràctica desaparició del català present a El Debat), també s'han vist obligats a cobrar una subscripció que, la bàsica, costa 49 euros a l'any, crec recordar.

I tot i així, em consta que no se'n surten, clar.
La tàctica feixista de Plataforma per Catalunya
Plataforma per Catalunya (PxC), 15/11/2013 a les 13:37
+6
-1
Aquestos volen fer com el de PxC. Fer-se passar per catalans, catalanitzar els noms dels seus grups, parlar de Catalunya i en definitiva enganyar-nos.
Per al saragossà
Pep Cirera, 15/11/2013 a les 16:12
+5
-0
Sisplau, això digues-li als que es pensen que el Joaquín Costa era català.
Jo he visitat la seva cas nadiua a Monzón.
A més, no vull res que vingui de l'Aragó.
Per cert, el problema dels aragonesos és que us heu cregut la versió espanyola de la història. A nosaltres deixeu-nos tranquils.

//*//
Sou els comparses entranyables i necessaris
Anònim, 15/11/2013 a les 17:04
+2
-0
Tot procés seriós ha de tenir els seus comparses divertits per a qué no esdevingui tragèdia grega.
Els comparses simpàtics sou vosaltres, i la proposta és prou fora de temps per a què ningú dubti que es tracta d'urna catarsi.
Un gran futur en el camp del teatre clàssic, felicitats!
curios!
Anònim, 15/11/2013 a les 17:14
+3
-0
En els referents hi falta Duran i lleida
volem el referendum
catalana, 15/11/2013 a les 17:29
+3
-0
Es diuen catalans i sòn poc o antidemocràtics , no volen un referendum , que es validarà el que som i volem ser els catalans i quin païs volem tenir . però ells diuen que son catalans . Deuen ser una colonia de catalans diferents . El seu codi es un altre , per ells elmès important es continuar , manan , per sobre de tot . Catalans llestos , espavilats , no durmiu , lllegiu i madureu , per saber , qui son aquesta gent , i llavors no tingueu por . Aquesta vegada , tots junts , farem un païs nou , pero no hi ha prou , ens hem fet grans , i no ens enganyaran.
collons
botiflers, 15/11/2013 a les 22:34
+3
-1
soc santpedorenc i aniré a tafanejar demà per veure aquesta "CINQUANTENA" de botiflers, ostres noi... espero que aixo no sigui algo generalitzat a santpedor. Salut.