De jesuïtes a claretians donen fe al procés sobiranista de Catalunya

Una seixantena d'entitats catòliques i d'inspiració cristiana presenten al Parlament la seva adhesió al Pacte Nacional pel Dret a Decidir

, Parlament | 31/10/2013 a les 12:42h
Arxivat a: Política, procés català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 31/10/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Les entitats catòlicques amb Núria de Gispert. Foto: Premsa Parlament 


Un total de 55 entitats catòliques de Catalunya han presentat aquest matí en un acte solemne al Parlament, un manifest a favor del dret a decidir. Un document que signen des dels jesuïtes als claretians passant per les Vedrunes a les dominiques s'un alt contingut polític, social i cristià. El cristianisme civil i oficial, doncs, dóna fe del dret a decidir, del procés sobiranista i de la legitimitat de la consulta i així ho han fet saber a Núria de Gispert.

El document  considera que el dret a l'autodeterminació és una reivindicació coherent amb la doctrina social de l'Església, ja que suposa un "reconeixement dels drets dels pobles i de les nacions, entre els quals hi ha el de l'autodeterminació". El text recalca també que els bisbes catalans s'han manifestat històricament a favor dels drets de Catalunya en documents com 'Arrels cristianes de Catalunya' redactat el 1985 i 'Al servei del nostre poble', del 2011.

Alhora recalquen que si decideixen fer aquest posicionament, és perquè està en coherència "amb la trajectòria d'arrelament al país" i amb el pensament social de l'Església Catòlica, per la qual cosa s'adhereixen al 'Pacte Nacional pel Dret a Decidir'.

En els parlaments dels seus portaveus, la provincial de les Vedrunes, Montserrat Espinalt, ha assegurat que al procés sobiranista s'hi veuen "trets del projecte alliberador de Déu" i una "dimensió política de la caritat".

Un bon gruix d'entitats

Entre els promotors d'aquest text, figuren ordres religioses com la Companyia de Jesús, Claretians de Catalunya i la junta directiva de la Unió de Religiosos de Catalunya (URC), la Fundació Joan Maragall i l'Institut Superior de Ciències Religioses de Catalunya (Iscreb). També hi participen el Moviment de Professionals Catòlics de Barcelona, la Lliga Espiritual de la Mare de Déu de Montserrat, l'ONG Justícia i Pau, i l'Editorial Claret, entre d'altres.

A l'acte hi han assistit l'expresident del Parlament, Joan Rigol, que va redactar a proposta del Govern el manifest del Pacte Nacional pel Dret a Decidir. També estaran entre el públic el director d'Assumptes Religiosos de la Generalitat, Enric Vendrell, els exconsellers Oriol Badia -que va ostentar la cartera de Treball entre el 1984 i el 1988- i Josep Maria Cullell, un dels fundadors de CDC que va ser conseller entre el 1980 i el 1987 i entre el 1993 i el 1994, i els tabé exconsellers Antoni Comas i Lluís Farreras.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Ja arriben tard!
Anònim, 31/10/2013 a les 13:39
+3
-12
Benvingudes siguin aquestes adhesions; peró em fa l'efecte que ja serviran de poc,, perquè els nostres polítics ja han passat full del dret a la independència que vàrem reclamar tanta gent l'onze de setembre. Ara estan tan esporuguits que ja se'ls veu demanant a Madrid que els donin una sortida "digna", que els permeti salvar la cara, tot renunciant a la independència. Són uns porucs!
En plena efervescència dels moderats...
Pirineus, 31/10/2013 a les 13:52
+21
-1
Espectacular l'adhesió de totes aquestes entitats cristianes al PNDD. Grandiós el fet i el moment.

Cada cop més, aquells que han volgut fer jocs de mans amb el concepte moderació han sortit escaldats.

La majoria és moderada i vol votar. Les minories que no volen votar són moderades?
Tot el poble junt
Anònim, 31/10/2013 a les 14:00
+16
-2
Estic orgullós del nostre poble.

Hem d'estar units, independentment de les nostres creences, els nostres sentiments, les nostres ideologies...

FEM FORÇA!!!
i què no faran?
Anònim, 31/10/2013 a les 14:18
+5
-16
L'esglèsia, en especial la catalana, ben a prop del poder. No sigui que perdin privilegis en la futura "Arcàdia ideal" o, un cop arribats allà, es reprengui la crema de convents.
I el Sant Pare de Roma, que es mulli
Anònim, 31/10/2013 a les 14:37
+15
-0
de tant en tant se sent dir, que està al corrent de la nostra problemàtica del procès pel referèndum, per la independència, doncs trobo que com a lider espiritual de la religió catòlica, donc que pronunciï si està d'acord o no, i el perquè
sí sí
Anònim, 31/10/2013 a les 15:05
+18
-3
Catalunya catòlica però no espanyola
Visca Catalunya lliure!!!
Una molt bona notícia
Josep-Maria, 31/10/2013 a les 15:10
+18
-3
És un gran pas endavant, un grandíssim toc d'atenció a Madrid.
Nacionalcatolicisme
JRRiudoms, 31/10/2013 a les 15:56
+4
-11
Pel que es veu, aquest de l'Església catòlica romana volen continuar amb els privilegis.

Quant tinguin com a fonament de la seva fe la Bíblia, aleshores els hi agafare una mica més seriosament.

Atentament
¡Babilonia La Grande ha caido!
Anònim, 31/10/2013 a les 16:32
+5
-17
Ya no pintan nada.
UNITAT, UNITAT I UNITAT
fisher_bcn, 31/10/2013 a les 21:15
+9
-2
Visca Catalunya lliure.

*
////
La llibertat d'un país, un deure transversal
Anònim, 31/10/2013 a les 21:21
+8
-3
Molt bona notícia
QUE HI SON ADHERITS TAMBÈ?
Anònim, 31/10/2013 a les 21:23
+6
-0
Els franciscanus del frare Casrlos Fuentes de Intereconomia-Canal Català????
Ja sento el 'rechinar' de dents!!!
Mal dia pels catolics catalans:, 31/10/2013 a les 21:32
+6
-3
Al cesar,el que es del cesar;a Deu,el que es de Deu!!!Avui satanas es frega les mans!!!Que el -PARE FILL ESPERIT SANT-;us agafi confesats!!!
Ja sento el "rechinar de dents"
VERGONYA!!!, 31/10/2013 a les 22:16
+4
-2
Al cesar,el que es del cesar;a Deu el que es de Deu!!!!I a sobre posant l'EVANGELI d'ejemple.Fariseus!!!Deu jutjara...
Catalunya es una nacio cristiana, ha de tornar a ser independent, sobirana i unificada.
Jesus, 01/11/2013 a les 04:10
+4
-4
Els catalans no som espanyols, ni per aproximacio.
jesuïtes i claretians
Sigma, 02/11/2013 a les 13:08
+0
-2
Són les ordres reliogioses que més valors humans i cristians han tingut i han donat a l'Esgèsia Caótica
Dios