Ningú no vol el «Príncipe de Asturias»

| 30/10/2013 a les 12:22h
Arxivat a: Societat, exèrcit espanyol
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/10/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El portaavions de l'exèrcit espanyol serà convertit en ferralla. Foto: Wikipedia

El portaavions de l'exèrcit espanyol 'Príncipe de Asturias' finalment serà desballestat el 13 de desembre. Després d'haver-lo intentat vendre a països com Filipines o Indonèsia, finalment no s'ha trobat comprador i l'Almirall en cap de l'Estat Major de l'Armada (AJEMA), Jaime Muñoz-Delgado y Díaz del Río, ja ha dictat una resolució oficial per traslladar-lo de Roda (Andalusia) al Ferrol (Galícia) i allí convertir-lo en ferralla.

S'havia especulat amb la possibilitat de vendre el portaavions, el buc insígnia de la marina espanyola, per uns 100 milions d'euros, però finalment cap altre exèrcit s'hi va mostrar interessat, en tant que l'equipament que duu es troba obsolet i actualitzar-lo costava massa diners, alhora que tenia un cost de manteniment d'uns 30 milions anuals.

El vaixell, que va realitzar la seva primera sortida al mar el 1987 i que originàriament s'havia d'anomenar Almirall Carrero Blanco, tenia una alçada equivalent a un edifici de dotze pisos i una eslora equivalent a dues illes de cases, amb capacitat per a 596 tripulants.

Avions 'Harrier' al portaavions'Príncipe de Asturias'. Foto: Ministeri espanyol de Defensa.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

EL BUQUE INSIGNIA......
Anònim, 30/10/2013 a les 12:35
Interessant
+74
-8
.... fa aigües.... I tants calers que va costar!!!!

Quants serveis hospitalaris, educatius, d'habitatge, etc podríen estar actius si no s'ho haguessin gastat en ruqueries....

El millor de Catalunya Independent és que no haurem de mantindre un ejercito espanyol que ja dies que fa riure. Conquerir Perejil debia ser la última gran proesa...

VISCA CATALUNYA LLIURE

Más vale honra sin barcos que barcos sin honra....
Anònim, 30/10/2013 a les 12:40
Interessant
+98
-7
Más vale honra sin barcos que barcos sin honra.... però ara no tenen ni "barcos" ni "honra". País de desgraciats.
Entre això i el submarí
Anònim, 30/10/2013 a les 13:01
Interessant
+64
-1
que no pt navegar...
Ja ho va dir Joan Fuster, que no hi ha més lamentable que un poble que sotmet un altre a l'espectacle de la seua mediocritat...
el trobarem a faltar
Hugo Pladevall, 30/10/2013 a les 13:08
+43
-4
Desprès de tantes i tantes accions glorioses del vaixell insígnia de la marina espanyola, sens dubte una de les millors de la península ibèrica. Ens diuen que no la vol comprar ningú. I si la posen a l’estany de parc del Retiro?, així les generacions futures d’espanyols en podran gaudir. Si li volen buscar rendibilitat el poden convertir en saló per banquets i discoteca.
És un símil d'Espanya (i de la infrastructura de RENFE-ADIF a Catalunya)
Anònim, 30/10/2013 a les 13:10
+37
-0
Només serveixen, ferralla rovellada i obsoleta, per tal de portar a desbballestar i a reciclar, a veure si se'n pot treure res de bo. Però em temo que no cal perdre-hi gaire temps, val més anar directament a les escombreries o a la fundició...
Pues es muy bonito
Anònim, 30/10/2013 a les 13:14
+3
-49
Que pelamangos algunos, que espíritu supremacista jajajajaja como para soltarlos por nuestras ciudades...
Cura !
Anònim, 30/10/2013 a les 13:15
+40
-1
A veure si quan en el futur proper parlem de marxar i repartir el "patrimonio nacional" pagat amb els nostres calers, ens encolomen el portavions aquest.
Malgastar diners
Anònim, 30/10/2013 a les 13:28
+35
-1
Que el posin amb el submarí que no sura.
Chorizo's no el volen?
Anònim, 30/10/2013 a les 13:29
+36
-2
Que el comprin els Chorizo's de'n Rivera i la resta de postfalangistes!
Una opcio
Anastasi, 30/10/2013 a les 13:38
+11
-0
Ves que no se'l quedi la subhastera ferrallera del triangle. Amb aquest barco i la rotativa de la mañana ja farà duros, ja. On els amagarà?
España...
Anònim, 30/10/2013 a les 13:40
+26
-1
...tocada y hundida
Doncs ja ens podem anar apretant el cinturó...
XX, 30/10/2013 a les 13:56
+38
-0
L'armada espanyola no pot quedar-se sense portaavions perquè posaria en joc la seva supremacia mundial de gran potència que li correspon com a nació més antiga del món, etc. Així que ja podem anar preparant la cartera perquè se'n compraran un altre amb els nostres diners.
Ni princep ni rei
Corberan d'Alet, 30/10/2013 a les 14:16
+24
-1
A Felip V, "el preparao" ,tampoc el vol ningú.
Preu
Anònim, 30/10/2013 a les 14:20
+31
-1
En resum i segons la Viquipèdia, va costar 630 MEUR, cada any ha costat uns 30 MEUR de manteniment i ha estat en servei 25 anys, del 1988 al 2013. Cost total del Carrero Blanco, ai no, Príncep de Astúries, 1.380 MEUR; cost anual, 55,2 MEUR; cost diari 151.233 euros.

Súmali ara combustible, manutenció i avituallament de la tropa, consumibles diversos, munició que o es gasta durant les maniobres o es llença perquè caduca...

A quantes pensions de 300 euros equival això?
error
Eric Cerveto, 30/10/2013 a les 14:38
+8
-8
en el titol no hiha una doble negació? no hauria de ser "Ningu vol el «Príncipe de Asturias»" ?
error
Anònim, 30/10/2013 a les 15:10
+18
-0
És propi del català. Seria error si fos en castellà.
XXXX
jordi60, 30/10/2013 a les 15:35
+21
-0
MARCA ESPAÑA que no val ni per ferro vell
paranoies imperials
Anònim, 30/10/2013 a les 16:38
+11
-1
sí, com diuen per aquí, lo dolent dels sistemes d'armes no és el cost, que rai, el més car és el manteniment, mes rere mes, any rere any. Diners bolcats en un trasto de dubtosa utilitat que mai ha estat necessari per res.

Per a Espanya era un luxe innecessari. Quin veí hi havia a la vora per projectar la seva superioritat aèria sobre la flota espanyola? el Marroc? amos hombre!!!

Despesa
Anònim, 30/10/2013 a les 17:18
+9
-0
Els Harrier també han quedat obsolets.

Tenir un exèrcit modern costa molts diners, uns diners que Espanya no té i menys per un exèrcit tant gran com el que té. Per això tret de les grans potències la resta opten per tenir unes forces de defensa, ben petit però modern.
para XX, 30/10/2013 a les 13:56
Anònim, 30/10/2013 a les 17:51
+5
-1
No te procupes, que hay otro, el Juan Carlos I, y es más gordote ;-)
I què feia?
Lampègia, 30/10/2013 a les 18:54
+7
-0
Què ha fet aquesta insignia de buque tots aquests anys, a banda de mantenir uns quants militronxos amb l'esquena dreta?

Qui es quedarà amb els calés de la venda de ferralla?
a ejPPaña PPura .
Espinosa de los Monteros & galll de Montellà S.L., 30/10/2013 a les 19:19
+7
-0
" Cada día más conocidos y admirados en el mundo entero " ...
Perqué no el vol ningú ???
entés en logística, 30/10/2013 a les 22:27
+6
-0

El Principe d'Asturias es un "bodrio", no es una barco normal, peró tampoc es un portavions, es petit per tenir una pista de despegue d'avions, només poden enlairar-se els HARRIER, avions de despegue vertical, que son caríssims de mantenir i per hora de vol.

Per tot aixó i tenim en compte que ja es card de mantenir per si mateix, els avions que pot portar son encara mes cards de compra i manteniment.

Amb aquestes premises qui voleu que vulgui comprar una merda de ferros, que ni navega bé, ni pot portar avions normals, ni té sistemes avançáts de defensa.

El seu lloc es la chatarra, ferro si en té.

Els que el varen disenyar i els que van encarregar la seva construcció eren uns inutils, també per anar a la chatarra.
semo pañole!
Petrus, 31/10/2013 a les 00:41
+9
-0
semo pañole! argun problema lufitos!?

paña lo ma grande en la tierras y er planeta solá ese. ca tenemo má de tries mi años da itòria!

y cuantroscien osenta miyone de hispanopalantes! y todos muy curtos! casi todo catedráticors!

a vé si u enterái enseparatihta de lo cohone!
Avions harrier???????
Petrus, 31/10/2013 a les 00:44
+4
-0
Els harrier ja patinaven a la guerra de les malvines…

i aquests rucs va i els compren per al principito quan resulta que feien el fatxenda de que la rampa avortiva aquesta que té al final de la pista era un gran avenç tecnològic que permetia l'enlairament amb menys metres de pista…

a veure si al final serà que els hi va quedar la pista malament.

per cert a l'article s'hauria d'explicar que "el buque" no és de manufactura espanyola i que es va comprar junt amb un altre portavions de segona mà nordamericà que tenia més de 60 anys.
CONSELL
J.B., 31/10/2013 a les 04:15
+2
-0
Perque no l'enfonsen a la badia de Gibraltar per fer un ecosistema ?
Como renovar armamento sin coste alguno
Anònim, 31/10/2013 a les 08:38
+0
-1
que requisen el armamento de las 3000 viviendas para montar un nuevo ejercito, seguro que sacan hasta tanques ultima generacion de alli y hasta algun AH64 Apache escondido en el garaje, X-DD
Portaaeronaus
Jesús (Xess), 31/10/2013 a les 10:23
+3
-0
Jo vaig fer la mili en un dels destructors (ferralla pura) que se suposava que era l'escorta d'aquest vaixell (se suposava, pq mentre jo hi vaig ser no va sortir a mar obert pq s'espatllava a cada intent).
La denominació exacta d'aquest buc és portaaeronaus. No té prou llargària per a que els avions aterrin amb garanties a part dels helicòpters i els Harriers.
Torna d'on mai havia d'haver sortit
Josep Mª Esteve, 31/10/2013 a les 11:41
+3
-0
Jo el vaig veure mentre el feien al Ferrol (del caudillo), i quan el varen botar, ja estava anticuat. Una mostra mes del que es fa a Espanya: una vaixell que no ha servit per a res. Si tots els diners que s'han gastat els haguessin donat als treballadors de totes les industries que han participat en el projecte, encara en sobrarien diners per a pagar els sou a un nombre igual de persones. Clar que llavors no tindriem tants milionaris al pais, amos de contructores i empreses d'armament.
Solució
Anònim, 31/10/2013 a les 13:55
+2
-0
Que el lliguin al submarí que no sura i així no s'enfonsarà...i el pot treure a passejar plan tamagotxi...
Pocs paisos al mon no tenen exercit
Anònim, 31/10/2013 a les 19:05
+1
-1
Soc independentista i els que penseu que una Catalunya independent sobreviurá sense exercit viviu en un pais de flors i violes. Aquest es un del principals problemes que tindrá una catalnya independent, fer-se un exercit, o llogar-lo pero gratis no será.
a veure,
Peret2, 31/10/2013 a les 21:33
+1
-0
aquest vaixell", com algú comenta abans, es un trasto comprat als EUA, i modificat al ferrol, per "modernitzar-lo", i adaptar-lo a les necessitats de la "guerra moderna": i no serà que llavors no s'en fes propaganda; fou un "record" del règim anterior...
A BLANES HI HA UNA FIRA D'EMBARCACIONS D'OCASIÓ
Guardiolenc, 01/11/2013 a les 07:36
+2
-0
Si no l'han volgut ni a les Filipines, deu ser una andròmina de collons. El tema està fotut! Però abans de desballestar-lo, que provin de dur-lo al Mercat d'Embarcacions d'Ocasió de Blanes. 100kg no se'ls treuran ni de conya, però per mil eurillos poden trobar algun freakie que vulgui fer-se a la mar amb un portaavions.
Mil euracos donen per unes quantes gorres amb visera.
No tenéis ni idea, bocazas.
Ingeniero naval y oceánico, 01/11/2013 a les 11:38
+2
-6
Es un portaaeronaves no un portaaviones....... como los tienen otros paises, Reino Unido, Italia, etc, etc.

Alguno por ahí lo llama "bodrio" y otro increiblemente tonto dice que no es manufactura española. Otro que ya estaba anticuado cuando se construyó. ¿¿??

Otro aún más experto habla de que construyan portaaviones de verdad. Bueno esos "de verdad" solo los tiene USA y uno Francia (con muchos problemas en el proyecto) y otro a punto de salir de astillero el británico (que no ha parado de dar sinsabores y es carísimo)

Todo simplemente porque es español, aunque en realidad no tenga ni idea de ingeniería naval,

Este buque ha sido todo un éxito y ha sido considerado siempre como el mejor diseñado de todos los actualmente en funcionamiento. Con la máxima puntuación por la OTAN siempre.

No creo que se venda porque tiene demasiados años a sus espaldas y le queda poca vida operacional. Algún tonto más le saca punta a eso.

A este le sucederá el Juan Carlos I que también ha sido un éxito de diseño y se han exportado dos a Australia, además de 8 destructores basados en las españolas F100. (5 a Noruega 3 a Australia... por ahora)

También los BAM, Cazaminas y los Scorpene (1/3 español 2/3 frances) han sido un éxito.

Por cierto, el submarino que no flota en realidad simplemente no cumple requisitos contractuales de estabilidad por unos milímetros. Difñicilmente se le puede llamar a eso no flotar.

POr supuesto no tenéis ni idea de los problemas que han tenido los diseños británicos de los últimos años o los alemanes recientes.

En todos los comentarios que leo aquí veo dos cosas:

1) Una increible ingorancia sobre lo que se habla.

2) Una profundísima xenofobia.

( en realidad en esta noticia no hay nada especial, simplemente se da de baja un buque por antiguo y los sutituye otro)


"Al fantasmón del ingeniero".
Guardiolenc, 01/11/2013 a les 23:06
+3
-0
1) Aquí l'únic que no té punyetera idea de res ets tu. Hom és enginyer naval i punt. Deixa't de "y oceánico" o "transmediterráneo", fantasma! O ets enginyer naval o no ho ets. I tu no ho ets.

2) Un avió (o qualsevol medi de transport aeri) és una "aeronave". Són sinònims. Tot el món li diu "portaavions" excepte els garrul·los amb pretensions, que l'anomenen "portaaeronaves". Ridícul!

3)"Éste buque ha sido un éxito". Sí. "Y os lo quitan de las manos". El vetust HMS Illustrious, buc insígnia de la Royal Navy, és de 1978 (35 anys). L'aspecte és lamentable, però ha estat a les Malvines i al Golf Pèrsic. I encara gamba que se les pela. Aquesta meravella espanyola és de 1988 (25 anys) i a més de semblar una cafetera, no ha empatat amb ningú.

4)Respecte al submarí S-80. "No cumple requisitos contractuales de estabilidad por unos milímetros". I uns collons! Només té un sobrepès de 100 tones (això diu molt dels enginyers navals espanyols).

5)El sistema de propulsió a partir del bioetanol els hi va quedar gran. A l'hora de miniaturitzar-lo se'ls hi va incendiar. Un altre error de càlcul dels "ingenieros navales".

6)Per si fos poc, contracten experts nord-americans per trobar-li una solució. Aquests redacten un informe escuet: "Ja el podeu llençar!". La broma de l'informe costa una altra burrada de calers.

Espanya (Navantia) no ha fabricat mai sistemes de propulsió i l'experiment ha estat una concatenació d'errors que han costat milers de milions d'€ (hi ha gent que les passa putes, remenant contenidors per poder menjar).
Això, a banda del desprestigi internacional. Veure Fox News o Le Monde: "Plouf! L'agradable sensació d'enfonsar-se".

Ignorància? La teva, bocamoll.
Xenofòbia? No. Espanya és una puta ruina. És de domini públic mundial.
asdf
Anònim, 03/11/2013 a les 14:31
+0
-0
que el venguin per la meitat o 25m€

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Oriol Junqueras, Carles Puigdemont i Jordi Turull, l'endemà de l'1-O. | Martí Albesa
Roger Tugas | 2 comentaris
01/01/1970
Els republicans temen que, si el TC anul·la el ple que ratifica el president a l'exili, no hi hagi marge per fer-ne un segon i això doni ales a Rajoy per allargar i endurir el 155 | Rovira, que reclama a JxCat que s'obri a negociar un candidat alternatiu, ha treballat l'estratègia a Estremera amb Junqueras
01/01/1970
L'home desconeix l'autor de l'atac, tem que l'incident es pugui repetir i ha denunciat els fets als Mossos
01/01/1970
Una "normalització" de la situació en els propers mesos comportaria un impacte "moderat" de les tensions polítiques
Alejandro Fernández | Adrià Costa
01/01/1970
El diputat del PP, un dels noms que figuren a les travesses per succeir Xavier García Albiol, assegura que "Catalunya està avui molt més dividida que Espanya" | "No em provoca plaer veure Junqueras a la presó, però es va burlar dels requeriments judicials que rebia", afirma el dirigent popular
01/01/1970
La decisió l'hauria d'executar la mesa, segons la fórmula que triés per repartir els representants a la cambra alta i designar qui capitanejaria les comissions | Les concessions s'unirien a gestos com el to conciliador de Torrent en el seu discurs o la ubicació de Catalunya en Comú-Podem a l'hemicicle
Santi Rodriguez, Xavier García Albiol, Mariano Rajoy, Andrea Levy i Dani Serrano, en un acte de campanya | PP
Roger Pi de Cabanyes | 12 comentaris
01/01/1970
«L’equip de Mariano Rajoy dona per fet que ERC i el PDECat ja estan assumint que no faran president Puigdemont»
Una imatge de la sèrie «Merlí» | TV3
Toni Vall | 9 comentaris
01/01/1970
«Empescar-se que el millor final possible és enviar el protagonista al sot sona a sopar de duro, francament, a mandra de pensar alguna cosa més elaborada»