Rivera: «Els nascuts en democràcia ni coneixem el Movimiento Nacional»

Rebutja que el Movimiento Ciudadano ideat per treure el cap a la política espanyola pugui confondre's amb èpoques passades: "Si algú ho associa, és que té un problema: viu al passat"

, Barcelona | 21/10/2013 a les 16:21h
Arxivat a: Política, Albert Rivera, Ciutadans, Movimiento Ciudadano
Aquesta notícia es va publicar originalment el 21/10/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Albert Rivera, durant la roda de premsa a la seu del partit. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital.

La decisió de Ciutadans (C's) de promoure una plataforma que li serveixi per treure el cap a la política espanyola ha generat un cert malestar a l'entorn del partit. Tan per la manera com s'ha dut a terme la presentació, com pel nom escollit, Movimiento Ciudadano. Amb la boca petita, hi ha qui ha retret que el nom es podria associar al Movimiento Nacional. Preguntat avui per Nació Digital sobre aquesta possibilitat, i per la poca tradició que el nom 'Movimiento' té a l'Estat, el líder de la formació ha respost: "Quina imaginació... Quan aglú diu 'Movimiento 15-M', ningú no diu que sigui el Movimiento Nacional, no? És que és tan absurd... Els que hem nascut en democràcia ni coneixem aquesta paraula."

Qui, de dins o de fora del partit, equipari el Movimiento Ciudadano amb el Movimiento Nacional, "té un problema", assegura Rivera: "Que viu al passat." I ha reivindicat: "Nosaltres vivim al segle XXI, i els moviments civils seran els que canviaran aquest país, ja sigui el 15-M, ja sigui recollint signatures, ja sigui amb plataformes com el Movimiento Ciudadano. És una crítica que no me la vull prendre molt seriosament, perquè és impossible, associar els dos termes."

Segons Rivera, el nou Movimiento ara per ara és només una plataforma per pressionar el PP i el PSOE perquè materialitzin una sèrie de canvis al sistema polític espanyol. Si no se'n surten, no descarta que esdevingui un nou partit polític espanyol. "L'objectiu principal d'aquesta plataforma és fer pressió ciutadana per aconseguir tota una sèrie de reformes que proposem", afirma. "Si no canvien les coses, ens podrem presentar", ha avançat.

De fet, la gènesi de Ciutadans mateixa va tenir un plantejament similar: a partir del conegut com a "Manifest del Taxidermista", després es va crear una associació i, finalment, tot plegat va desembocar en l'actual partit. "Hi ha un paral·lelisme, és evident", diu ara Rivera, que afegeix: "La manera com es va gestar Ciutadans ens sembla una bona fórmula, no ho negarem."

El periodista Juan Carlos Girauta, el president de Ciutadans, Albert Rivera, i l'exministre del PSOE Antonio Asunción, durant la presentació del Movimiento Ciudadano. Foto: Europa Press

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

història
Anònim, 21/10/2013 a les 16:47
Interessant
+77
-3
Els pobles que obliden la seva història estan condemnats a repetir-la.
Cert, ni això...
Marçal, 21/10/2013 a les 16:48
Interessant
+64
-1
... ni tampoc va votar la constitució.
De Primo a Albert
Anònim, 21/10/2013 a les 16:58
Interessant
+67
-2
Diu "vivim al segle XX" però prohibeix votar als catalans en nom d'una Constitució que van tutelar els franquistes el 1978: el mateix segle que el "Movimiento Nacional" d'un altre Rivera.
Ara que els principals partits politics estan a la baixa
Anònim, 21/10/2013 a les 17:01
+30
-2
A lo millor,si aquesta colla fosin una mica mes vellets,i haguessin conegut lo del movimiento nacional,ara no estarian en un partit com el que estan.
De totas maneras,jo ho trobo be,ara quan Catalunya sigui independent,poden desde Espanya intentar reagruparse amb el movimiento ciudadano nacional,aixo si a pencar que ja toca.
Visca Catalunya Independent
Lerrouxisme
Anònim, 21/10/2013 a les 17:07
+45
-2
Es un nou Lerrouxisme, son un " clon" " una anomalia coneguda" , un " deja vu", per tant, tothom sab com acabara l historia de Cs, duraran mentre duri la deriva de la dreta espanyola, un cop refeta desapareixeran.
Per mi que ha estat un acte fallit
Jordi M, 21/10/2013 a les 17:11
Interessant
+66
-4
Que fluix, quin poc nivell. Així doncs per què associeu tant el nacionalisme català al nazisme? El Movimiento Nacional figura que no sabeu què era i en canvi el nazisme, que va desaparèixer tres dècades abans, sí que ho sabeu? Lamentable, Rivera. Lamentable no ja la ideologia. Que també, és clar. Lamentable el nivell.
pollastre del Prat
Anònim, 21/10/2013 a les 17:13
Interessant
+52
-1
Coi, doncs a la vostra concentraci de placa Catalunya hi havia un munt de banderes amb pollastre, i aixo que vau fer el possible per amagarles.
ANC
Lluis Blanc, 21/10/2013 a les 17:14
+44
-3
M'agradaria saber que opina en Rivera sobre la ANC. Quina autoritat democratica li dona a la ANC? Sap que al darrera de l'ANC hi ha molts milers de catalans? Que fara quan es presentin una majoria de vots per ka independencia de Catalunya?
En Rivera es un fals i baixara tan rapid com puja, per aixo busca suport a espanya, aqui a Catalunya ho te tot perdut.
FUTUR
Anònim, 21/10/2013 a les 17:26
+9
-42
RIVERA PRESIDENT!!!
El Primo del Rivera.
j.forès, 21/10/2013 a les 17:27
+45
-4
Si vols ja t'ho explicare jo el que va fer la teva "querida España",ensenyant a cops de basto ,la Formacion del Espiritu Nacional a la meva i a moltes generacions d'estudiants.
el Rivera fa de PRIMO,
Miquel Ricard, 21/10/2013 a les 17:29
+32
-4
L'altre dia me'l mirava en una entrevista, pel posat i el discurs em va semblar completament joseantoniano... i jo tampoc he viscut gaire temps sota el Movimiento Nacional, però si tens un mínim de curiositat i capacitat per saber el passat més recent d'aquest país, t'adones que són molt semblants. Possiblement no s'han pogut posar el nom de movimiento nacional per que deu estar registrat per algú altre de la seva família política.
Qui viu al passat, o el vol reviure, es el govern de l´estat.
Anònim, 21/10/2013 a les 17:43
+31
-2
Si poguessin cremarien tots el llibres d´història perque le gent jove no sabés res del passat. I aquest es per a ells el mal, que la història ja està escrita, amb moltes falsedats que es van corregint, però no es pot amagar.
Els joves, a falta de llibres, tenen pares i avis que els hi expliquen com foren les coses.
Neofexistes sempre oblidant la història i nazionalistes de "pesseta"
Anònim, 21/10/2013 a les 17:46
+25
-2
Colono's criticaven el 15M i ara volen assemblar-se?

Els votants de Colono's venen d'on venen, primer de Franco i després del Ppsoe.

Com els seus mentors del Ppsoe, ara sabem que també són corruptes i estan en política per forrar-se.
si ho hagués preguntat al seu gurú: Francesc de Carreras
Anònim, 21/10/2013 a les 17:49
+27
-2
que segur que ho coneixia de primera mà, per part de pare, li hagués explicat que dels 12 Principios Fundamentales del Movimiento Nacional, els 8 que no fan referència a Déu o la família-municipio-sindicato, estan recollits quasi literalment a la Constitución Española.
No és d'estranyar ni que estiguin recollits en el seu MOVIMIENTO CIUDADANO, ni que vosté faci veure que no en vol saber res.
Per cert, que els inspiradors dels Principios del Movimiento, creien, com vosté, que no totes les persones tenen el mateix valor humà.
Ppsoe, uPPyd y C's tanto monta...sus votantes de dónde salen?
Chorizos unionistas, 21/10/2013 a les 17:54
+28
-4
Son los que son, que os podeis esperar de un partido que recoje el voto de los mas fachas i frikis del PP y del Psoe?

Los que votan a C's, son los que hace poco votaban a Aznar, ZP, Camacho o Montilla.

Los neofachas que los votan, son responsables de la crisis actual, ya que en su momento hicieron ganar las elecciones al Ppsoe.

Ahora se sienten culpables de haber votado al Ppsoe? C's es mejor que el Ppsoe? son menos corruptos? son los mismos chorizos con distinto collar.

La única manera se sacarse esta gentuza de enzima es independizarse y deportar a España todos sus responsables políticos.

Fuera chorizos de Colono's!!!
ELL,SINÒNIM DE MOVIMENT NACIONAL
Anònim, 21/10/2013 a les 17:58
+18
-2

PERÒ EL CONEIXEN A ELL QUE PER EL CAS ES EL MATEIX.
Riurem (perquè els veuran i tractaran, no com espanyolistes, ans com catalans)
Jordi M, 21/10/2013 a les 18:26
+22
-0
Ja només falta, Rivera, que aquest Movimiento nacional et nomeni Secretari General. I atès que figura que ara vols actuar a nivell estatal també en el terreny polític, no com fins ara que només ho feies en el terreny televisiu, vés-te pensant ja quina resposta quan et preguntin si allò que els drets són de les persones, no dels territoris, val també per Gibraltar.
Visca
Anònim, 21/10/2013 a les 18:47
+2
-30
Rivera President!
La qual cosa em fa PPensar ... que l'Albertillo Riverola no ha nascut amb democràcia.
Sigma , 21/10/2013 a les 18:59
+16
-1
Ell el coneix molt bé ... al Movimiento.


El coneix tan bé, que jo crec que al final, l'hauràn d'operar de caderes com al "cazaelefantes" .
Ni sou demòcrates ni teniu vergonya
Anònim, 21/10/2013 a les 18:59
+20
-1
Democràcia? quina democràcia? Avui el Tribunal Internacional de Drets Humans us ha tornat a estirar les orelles. I ja van ... A veure si baixeu els fums que de demòcrates no en teniu res, colla d'arrogants.
_
Anònim, 21/10/2013 a les 19:00
+15
-1
Clar, quina folla, no és el Movimiento Nacional, és el Movimiento Nacional Ciudadano Con Problemas y Hechos del Pasado Franquista Más Reciente.
Trio de la benzina
Sixte Vandellós, 21/10/2013 a les 19:09
+13
-1
Ja tenim el trio de la benzina que ho enrederán tot, aquí i a Sebastopol. Quins aprofitats de la politica ! Com ceros a l´esquerra.
Algun dia se sabrà que la Faes es la impulsora de C`s.
Cartanya, 21/10/2013 a les 19:20
+18
-1
Però la FAES, ja os o han explicat, e inclòs alliçonat.
Educació
Aneto, 21/10/2013 a les 19:31
+12
-1
Si no saben el que va ser el Movimiento Nacional es perquè als de sempre no els va convindre ensenyar-lo a l'escola. Llestos!
ANC
Anònim, 21/10/2013 a les 19:37
+13
-1
dimarts 22 a les 18 h #DimecresEncerclemPedralbes //*//
LAS DOS ESPAÑAS YA LAS ENTERRO UNA VEZ
Anònim, 21/10/2013 a les 19:42
+25
-1
UNA DE LAS DOS ESPAÑAS! En octubre del 1933 se creo tambien un partido "harto de los partidos republicanos de derecha y de izquierda. Partido que se transformó en Movimiento Nacional. Otra coincidencia tambien tenian los fundadores el nombre de Rivera. La burguesia havia creado tambien una crisis economica y mucha miseria. Fue su "solucion" para mantener sus privilegios durante 40 años y luego con su "transicion" durante 35 años más. Ahora toca esto! El pueblo seguira otra vez el juego????
Soplagaitas
Nardi, 21/10/2013 a les 19:44
+13
-1
Aixo de giraflauta Sr Girauta amb espanyol deu ser soplagaitas
oi? Sempre n´estat convençut qu´eras un torrecollons.
LA DRETA UNIONISTA JA TE UN "MOVIMIENTO" NACIONAL ESPAÑOL
Anònim, 21/10/2013 a les 19:45
+11
-1
A CATALUNYA encara no tenim una PLATAFORMA NACIONAL D'ESQUERRES que vagi més enllà de Procés Constituent i CUP!
NO S'HI VAL A BADAR!!!! L'ANC no té ideologia per definició més enllà d'aconseguir un estat independent. Hi ha ciutadans catalans més aqui que els Rivera, Girauta, Nart, (Intereconomia)
INVERTIR ES POSAR CAP PER AVALL!
HIPOCRESIA I DEMAGOGIA.
Anònim, 21/10/2013 a les 19:50
+12
-1
primer de tot solament es DEMOCRATA qui respecta que las personas puguin VOTAR en unas Urnas i decidir el seu futur...i voste sR.Rivera.,aixo NO HO RESPECTA.,per lo tant
de Democrata voste.,RES.
SEGON...jo tinc 43 anys.,10 mes que aquet"senyor"..per lo tant soc de la generaçio que va creixer amb els pallasos de la tv1.,la Heidi i la Casa de la Pradera i esclar.,NO VAOG VOTAR AQUELLA CONSTITUÇIO QUE VA SER REDACTADA AMB UNA PISTOLA APUNTANT DESDE EL DARRERA....Jo si que se lo que es el Movimiento Nacional Sr.Riera...i ho se perque com jo.,hi han moltes personas de la meva generaçió.,que teniem familiars que van viure la repression Franquista durant mes de 40 anys!!FERIDAS QUE ENCARA A DIA DE AVUI NO ESTAN TANCADAS SR.RIERA!!..voste es un pijito que segurament.,tenia la familia en el Bandol Nacional.,els FATXAS vamos.,esclar.,logic que No sapigue lo que va ser EL MOVIMIENTO DE LA DESGRACIA Y LA MISERIA NACIONAL.
Fan vergonya
Estranger a CAT , 21/10/2013 a les 20:09
+16
-1
"Nosaltres vivim al segle XXI"

Si viuen al S. XXI per que es manifesten al costat de la Falange i grups feixistes? Per que no estan d'acord amb una consulta?
Solo saben..
Anònim, 21/10/2013 a les 20:13
+11
-0
Solo saben lo que les conviene o interesa. Sus votantes o almenos los que yo conozco, son franquistas y falangistas, o sea fachas; en las generales votan UPyD y en las autonómicas Ciudadanos. Muy bien, lo de que la mayoria de jovenes no han votado la constitución, ni la conocen, porque sabrian que la doctrina Parot es inconstitucional; así como recoge el derecho a una vivienda digna, a un trabajo digno, etc, etc... y eso no se tiene que hacer cumplir, lo único que importa es la consagrada unidad de su Ejpaña.
Pedrín, Pedrín....
Antibluf, 21/10/2013 a les 20:14
+7
-0
Que ja et coneixem...
Com diuen ells:
Antibluf, 21/10/2013 a les 20:16
+5
-0
Quien mucho abarca poco aprieta...
Si n'ha fet de mal, l'antifranquisme!
Jordi M, 21/10/2013 a les 20:52
+6
-2
Un post anterior afirma que 'algun dia se sabrà' que Colonos C's ha estat creat i finançat per FAES. Quan diu això, entenc que ell en deu tenir proves. Doncs que ens les expliqui perquè l'aparença és la contrària. L'aparença, tota la pinta, és que Colonos C's és una escisió del PSC. La sensació és que tots són d'esquerres. O d'extrema esquerra. Liberal, com FAES, cap ni un. Tots d'esquerres. També s'ha publicat repetidament que el propi Alfonso Guerra va tenir-hi quelcom a veure en el naixement d'aquesta escisió del PSC. I dius tu que FAES? Doncs francament no ho sembla. Per mi que això t'ho has tret de l'aixella. Ser d'esquerres i voler liquidar la nació catalana no és incompatible, saps?
Cuestión de nombre
Moreno Arderiu, 21/10/2013 a les 21:15
+10
-0
No es lo mismo Primo de Rivera que el Rivera hace el primo en Madriz
Demà m'afaitaràs
Josep-Maria, 21/10/2013 a les 21:18
+6
-0
«És una crítica que no me la vull prendre molt seriosament, perquè és impossible, associar els dos termes."

Si els dos «termes» («Movimiento Nacional» i «Movimiento ciudadano»)comparteixen una paraula i, a més, fan referència a entitats polítiques amb intencions regeneracionistes sorgides en temps difícils, no és gens estrany que la gent els «associï» (en el sentit de veure-hi una relació; no en el de veure-hi una equivalència). ¿O és que Rivera vol decidir quines associacions espontànies, involuntàries, han de fer les ments dels ciutadans de Catalunya?

«Impossible», doncs, no ho és; sí que sembla impossible, en canvi, que Rivera no s'hagi adonat que aquesta «crítica» la hi podrien fer.

Tan impossible que jo, p. ex., no m'ho crec. I penso que no és cap casualitat, la coincidència parcial de les dues denominacions; que es vol aprofitar de l'existència d'aquell «terme», que segurament sona molt bé en certs indrets de l'estat.
RIVERA I CIUDADANOS NO TENEN RES DE "PRIMOS"
Anònim, 21/10/2013 a les 21:51
+10
-0
Son moltt llestos. Aprofiten la decadencia del bipartidisme actual i engeguen el seu Movimiento Nacional més enllà de Catalunya, on no ho tenen gaire bé. Alerta! perque els feixiames van començar així. I les classes mijanes, dissortadament s'"enllumenaren" i s'hi van apuntar.
Caretes
Anònim, 21/10/2013 a les 22:31
+9
-0
Rivera, no cola. Nosaltres recordem molt bé què era el Movimiento Nacional i tot aquell, nascut en democràcia, que està ben informat, també ho sap. Molts ho sabem o ho recordem i, per això, t´hi associem. C´s = Populisme barat i... Fundación Cívica.
Crida ciutadana
Anònim, 21/10/2013 a les 22:37
+10
-0
dimarts 22 a les 18 h #DimecresEncerclemPedralbes //*//

En defensa del MHP i del país. Que el món s´assabenti que Catalunya no és Espanya i que volem la llibertat. FREEDOM FOR CATALONIA
doncs, pregunta-li
manel Xic, 21/10/2013 a les 22:46
+8
-0
Doncs, pregunta-li al teu fundador, Francisco de Carreras, i si diu la veritat, t'explicarà d'on venen aquesta gent, i qui et va preparar la maquinària de C,s
Vaja tres primos...
Sònia-Lucerna(Suïssa), 21/10/2013 a les 23:07
+7
-0
Os heu fixat amb la foto d'aquests tres tipos, ès del temps del NO-DO!!!
C's amaga que el 2012 va traslladar a Barcelona la seu de Tribuna Cívica.
Vicenç Ramoneda, 22/10/2013 a les 08:09
+8
-0
C's amaga que el 2012 va traslladar a Barcelona la seu de Tribuna Cívica.
El govern espanyol notifica a Hisenda els reiterats incompliments de la fundació –que no ha presentat els comptes en quatre anys– perquè la sancioni.

"L'informo que l'única fundació vinculada a Ciutadans és l'anomenada Tribuna Cívica, que no està sotmesa al protectorat de la Generalitat i que figura inscrita al registre de fundacions del ministeri d'Educació, Cultura i Esports del govern central". Amb aquesta argumentació Matías Alonso, secretari general de C's, tancava la carta dirigida a la Sindicatura de Comptes el 2 d'octubre en què defensava que la seva fundació estava eximida del control de l'òrgan fiscalitzador català. Després d'estudiar-ho detalladament -mai s'havia trobat en una situació similar-, la Sindicatura va acceptar la setmana passada que Tribuna Cívica quedés fora del seu control. Tanmateix, no va tenir en compte una informació que C's ha amagat en totes les compareixences dels seus portaveus els últims dies quan es referien a la polèmica, i és que el 2012 el partit va traslladar la seu de la seva fundació a Barcelona, segons han confirmat a l'ARA fonts del ministeri. I, tot i això, va evitar inscriure-la al protectorat de fundacions de la Generalitat.
De fet, Tribuna Cívica ja va néixer a finals del 2008 a Barcelona, però l'abril del 2009 va fixar la seva seu a Madrid i es va inscriure al registre estatal de fundacions, segons es va publicar al Butlletí Oficial de l'Estat . C's ha justificat fins ara que ho va fer perquè hi tenia un grup actiu de militants i perquè el partit -i, per tant, aquesta entitat vinculada- té vocació d'actuar a nivell estatal.
El que no havia explicat mai fins ara és que el setembre del 2012 va aprovar una modificació dels estatuts en què tornava a traslladar la seu de Tribuna Cívica a Barcelona, al local que C's té a la Gran Via, tal com es pot comprovar des del registre de fundacions del ministeri i com confirmava ahir mateix un portaveu. Per tant, quan Alonso va firmar la carta a la Sindicatura, ja feia un any que la fundació tenia la seu a Catalunya.
C's ha defensat fins ara que no s'havia de sotmetre a l'òrgan fiscalitzador català perquè no havia inscrit la fundació al protectorat de la Generalitat i perquè es regia per la llei estatal de fundacions, i en les intervencions dels seus dirigents havia evitat explicitar que Tribuna Cívica encara tenia la seu a Madrid -tot i que tampoc corregia el periodista quan aquest ho afirmava-. Tanmateix, el Codi Civil català sí que fixa que s'ha d'inscriure al protectorat de la Generalitat les fundacions "que exerceixen llurs funcions majoritàriament a Catalunya". Tribuna Cívica no tan sols ha desenvolupat totes les seves activitats a Catalunya (ben poques), sinó que hi té l'única seu.
Tanmateix, el Codi Civil fins i tot reclama que les fundacions "que amb caràcter regular exerceixen activitats a Catalunya hi han d'establir una delegació i l'han d'inscriure en el registre de fundacions". Per tant, encara que C's tingués voluntat d'actuar a tot l'Estat, hauria d'inscriure la fundació al protectorat català, un tràmit que no ha fet i que és el que li permet escapar a un control de la Sindicatura que ara caldrà replantejar.
Sigui com sigui, Tribuna Cívica tampoc ha retut comptes amb el ministeri. Entre el 2009 i el 2012 no ha presentat els comptes anuals ni els plans d'actuació, tal com va revelar diumenge l'ARA. Són les obligacions que tenen totes les fundacions inscrites al registre estatal, com és el cas de la vinculada a C's. Per això el ministeri explicava ahir que ja ha informat l'Agència Tributària espanyola perquè apliqui el règim sancionador que pertoqui pels incompliments reiterats de Tribuna Cívica. Una fundació amb seu a Catalunya i inscrita a Madrid però que no compleix enlloc.

Si fóssim al franquisme aquests tres en serien ministres
Anònim, 22/10/2013 a les 09:19
+5
-0
Fan veure que no saben que és el movimiento però coincideixen amb ell plenament, quina casualitat!
ah, ah, ah...
Anònim, 22/10/2013 a les 09:57
+4
-0
Això no s'ho creu ni ell. Està clar que juga amb el nom de movimiento o alzamiento.
Viure al passat?
Antoni Ramoneda, 22/10/2013 a les 10:13
+4
-0
En Rivera s'equivoca: no és que alguns visquem al passat. És que el present si sembla massa a temps preterits que seria millor no repetir. Ell si que s'ho a de fer mirar. Al menys donar un cop d'ull a la historia, i si ja ho ha fet, intentar ser més honest.
Conèixer la història
Benet XIV, 22/10/2013 a les 10:36
+5
-0
Presumir de conèixer una part important de la història del teu país em sembla força lamentable.

I això que per no conèixer el Movimiento Nacional us hi assembleu bastant.
Que no nos engañen,que nos digan la verdad.
Anònim, 22/10/2013 a les 11:19
+1
-2
Si s'oblida l'historia estem condemnats a repetirla? Potser si,pero si es tergiversa també.Jo veig que els que hem viscut els temps de la dictadura cada ú l'explica com li sembla i els que no l'heu viscuda també l'interpreteu com us interessa.L'unica realitat es una:El dictador va morir al llit amb una edad força avançada.Si hi haguessin hagut tants herois com avui ens explican no hauría estat aixi.I d'altra banda si els herois actuals haguessin viscut aquells temps haurien estat quiets com tothom.Per tant treure pit ara,que fa casi 40 anys que va morir el dictador,em sembla ridicul i vergonyos.
Ja.
dimarts, 22/10/2013 a les 12:11
+2
-0
Només els analfabets, els que no saben llegir, els que només saben el que han viscut desconeixen la història i, per això, la repeteixen, com aquests del Movimiento d'infausta referència.
Només els que no saben llegir....o els que volen repetir la infausta història.
Els vincles ideològics de Ciudadanos i la Falange espanyola.
Anònim, 22/10/2013 a les 13:28
+8
-1
Llegiu bé aquest escrit, ¿us sembla escrit per la gent de Ciudadanos?
Los que queremos llamarnos en alta voz españoles padecemos un verdadero calvario. El responsable es el catalanismo de derecha y de izquierda que controla estratégicamente todos los centros de la actividad en Cataluña y quien no quiere someterse fracasaba, de manera que por este motivo mucha gente se pasa al catalanismo. Delante de este dominio aclaparador, unos jóvenes catalanes que se sienten y confiesan en alta voz españoles, son casi los únicos en recordar que Cataluña és también española. Unidos a otros jóvenes, sabremos en todo momento 'dar la cara' frente a todas las zancadillas, las hostilidades, las burlas y el vacío que se forma en nuestro alrededor por los vividores del separatismo.
Doncs bé, no és pas de Ciudadanos, és una adaptació a l'escrit per Santiago Nadal a la revista Falangista Destino el 25 de setembre de 1938. Els vicles ideològics de la Falange i Ciudadanos queden força clars.



Tocar-hi de mig a mig.
Pere Rabassut ( Poble Cec), 22/10/2013 a les 15:17
+4
-0
Quanta raó té el gosat cabdill de l'antibipartidisme nonacionalista.
Un dels objectius constants de la dictadura franquista va ser tractar de que no hi quedés testimoniatge de les seves malifetes .
Nit i boira que deien els nazis promotors seus.
No se'n van sortir del tot .
I ara torna la sempiterna cançó de l'enfadós negacionista amb l'ardit de que s'ha de mirar el futur .
LLORO
Tate, 22/10/2013 a les 19:15
+3
-0
El Rivera es un LLORO..... UN MATEIX DISCURS........ SUBVENCIONAT PER?......
Treballava a la Caixa,,,, fent FOTOCOPIES, no servia per res mes , i mira.... fent el LLORO.....
El Rivera
Anònim, 22/10/2013 a les 23:18
+3
-0
És l'ésser més menyspreable i demagògic de la política catalana. Fins i tot més que la Camatxa.
AIXÒ ÉS MOLT LLEIG
Josep Mª Miquel, 23/10/2013 a les 08:37
+4
-0
Això de renegar dels pares és molt lleig. Només ho podies fer tu, Alberto. I més encara quan de "pares" en tens un grapat: ets fill ideològic del franquisme, o sigui, tardofranquista, neofalangista i neorelouxista. Ets un vell neotot el que es pot ser com bon anticatalà.
Formacion del Espiritu Nacional
Anònim, 28/10/2013 a les 23:55
+0
-0
Aquesta assignatura en va fer independentista en el 1952.