Adif s'espolsa responsabilitats

El seu president assegura al Congrés que el conductor del tren accidentat a Galícia tenia temps de frenar | Recorda que, de les 300 al·legacions a la línia, cap d'elles es referia al tram sinistrat

per ACN/Redacció, 8 d'agost de 2013 a les 13:16 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 8 d'agost de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Mariano Rajoy, amb la ministra Ana Pastor i el president de Galícia, Núñez Feijóo, visitant l'accident. Foto: La Moncloa

La tragèdia ferroviària de Santiago de Compostela ha arribat aquest matí al Congrés, on el president d'Adif ha buscat els culpables a fora. Gonzalo Ferre ha admès que la línia Ourense-Santiago on es va produir l'accident es va planificar inicialment com a alta velocitat amb ample de via internacional però Adif va decidir modificar-lo perquè provocava una "distorsió innecessària a l'explotació" i perquè l'ample d'alta velocitat tampoc reduiria "el temps del viatge".


Aquesta variació també va suposar el canvi del sistema de seguretat passant de l'ERTMS, per a trens d'alta velocitat i amb un mecanisme de frenada automàtica, a l'ASFA, per trams amb ample de banda convencional. A més, ha explicat que, de les més de 300 al·legacions rebudes al projecte, cap d'elles feia menció al tram accidentat.

Segons Ferre, no era necessari instal·lar el sistema de frenada perquè en la zona sinistrada els combois només podien circular a un màxim de 80 quilòmetres/hora i que el conductor, que ha quedat en llibertat amb càrrecs, tenia temps de frenar.

El màxim responsable d'Adif desitja que "es conegui tota la veritat" sobre l'accident amb l'objectiu de "prendre les mesures perquè no es torni a produir en el futur". La investigació judicial continua el seu curs.

Orgullós de la xarxa


D'altra banda, Ferre ha aprofitat l'avinentesa per assenyalar que el ferrocarril espanyol "ha fet grans progressos i està considerat un dels millors del món".

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació