«Recuperar l'orgull de ser espanyol»

L'Alt Comissionat de la Marca España reivindica davant l'empresariat català la necessitat de fer pinya a l'entorn del "projecte comú" i ven la marca Barcelona com a subordinada a l'espanyola

per Bernat Ferrer, Barcelona, 4 de juliol de 2013 a les 10:52 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 4 de juliol de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Joaquim Gay de Montellà i Carlos Espinosa de los Monteros, durant l'esmorzar-col·loqui. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital.

Intencionadament o no, el 4 de Juliol, dia de la Independència nord-americana, ha estat el dia escollit per l'Estat espanyol per vendre els beneficis de la Marca España a l'empresariat català. L'Alt Comissionat de la Marca España, Carlos Espinosa de los Monteros, s'ha desplaçat avui a Barcelona per advertir-los que, "si tots treballem en la mateixa direcció, tots n'aconseguirem dividends". Acompanyat del president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, de la delegada del govern espanyol a Catalunya, María de los Llanos de Luna, i del líder de Ciutadans (C's) Albert Rivera, Espinosa de los Monteros ha proclamat: "És necessari recuperar l'orgull de ser espanyol, una cosa que tenen tots els països entre els seus actius."


"Els principals crítics de la Marca España som els espanyols", s'ha lamentat, apuntant a continuació: "Els argentins, tot i seus problemes, no han perdut la identificació amb el seu país". I, després d'aquesta crida al patriotisme de l'empresariat català, Espinosa de los Monteros ha defensat que una marca-país "té una repercussió econòmica perfectament mesurable", perquè "quan un país té bona imatge, els seus productes es poden exportar més, és més atractiu per ser visitat, per viure-hi, per retirar-s'hi... Un país que té una bona imatge, és un país que se'n beneficia, i que se'n beneficia a l'hora d'aconseguir finançament, té una prima de risc més baixa..."

Preguntat a continuació per la "marca Barcelona", ha defensat que és una excel·lent carta de presentació per a l'empresariat català si respecta que aquesta "marca Barcelona" està jeràrquicament per sota de la Marca España. "Els vins del Penedès caven dins la Marca España, i Torres se'n beneficia", ha afirmat. "La Marca España és un paraigües que convida tothom a participar-hi", ha defensat.

Del 1989 a la "gran varietat de flora" que té el país

"La Marca España gaudeix de millor salut del que pensen els espanyols. Perquè els espanyols hem tornat al nostre pessimisme històric, que té l'origen en 1898i la pèrdua de les últimes colònies, i que continua amb la Guerra del Rif, la Guerra Civil... Doncs, ara, aquest pessimisme ha tornat als espanyols", ha proclamat, per reivindicar uns minuts més tard que la Marca España s'associa a "flexibilitat", criticant que "hi ha països que s'enclaven en la història i que sempre miren al retrovisor, mentre que els països flexibles com Espanya són els que s'adapten a les noves situacions".


A banda d'aquesta flexibilitat, d'altres atributs que té Espanya com a marca són "tradició i modernitat", "solidesa i solidaritat" i "diversitat", ha apuntat. Però, lluny d'intentar tenir alguna deferència amb el fet català, ha detallat que aquesta diversitat es concreta en el fet que "Espanya és un país amb gran diversitat: tenim pràcticament tots els climes que existeixen al món, tenim la major riquesa de flora d'Europa, tenim una gran varietat cultural fruit del pas pel nostre territori de les principals civilitzacions de la història, tenim una gran varietat lingüística i gastronòmica..." És a dir, la llengua catalana, per darrere d'atributs com el clima, la flora i els mossàrabs.

Ningú no sap on és Catalunya

"Dels 7.000 milions d'habitants que hi ha al planeta, n'hi ha 3.000 que no saben on és Espanya. I, per tant, molt menys sabran on és Catalunya, o on està Barcelona", ha emfasitzat l'alt comissari. A partir d'aquest raonament, i citant l'exemple d'una conferència de Jordi Pujol a Davos el 1986, ha explica a l'empresariat català que, per anar pel món, cal "presentar on és Espanya i, dins d'Espanya, destacar què és Catalunya, i llavors digues que dins d'Espanya els que estan més desenvolupats són els catalans, que són els més industriosos, els que tenen més centres d'excel·lència... Tot això és compatible!"

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Participació