a aquestes alçades us sorpren la reacció?
Per Albert_O el 9 de desembre de 2013 a les 19:44
A veure si al final tots plegats serem una colla d'ingenus. I doncs què us pensaveu? que la caverna d'aquí i d'allí entendrien res? Vejam, què esperem d'uns palmeros com els ciudadanos? i d'aquests individus com el Carlos Herrera o César Vidal? Precisament no són els mes adients per dir o comentar quelcom al respecte. A part de tenir idees feixistes, no aporten absolutament res que pugui interessar. Només vergonya aliena (pels espanyols dignes, que n'hi han, espero) i fàstic pels seus exhabruptes.
Ufff!
Per Anònim el 9 de desembre de 2013 a les 18:18
Com a historiador, no em sembla que pertanyi a l'ordre de les coses discutibles la tesi de que un poder central basat en els recursos de Castella, ha actuat històricament en el sentit d'arrabassar esferes de poder, autogovern, control de recursos econòmics, etc, a altres èlits de poder dintre la Península Ibèrica.
Això no té res d'extraordinari. Ha estat la manera habitual de construir-se els estats moderns, el paradigma dels quals és una França unificada sota els senyors de París. El poder central castellà ha estat en aquest sentit menys exitòs, ja que no se'n va sortir amb Portugal i només se n'ha sortit a mitges amb Catalunya i Euskadi.
La manera en què el balanç de poder entre les èlits es reflexa en el benestar (en diversos sentits) dels respectius "pobles", és un tema molt matisable, però personalment trobo força discutible que no hi hagi cap relació, com pretenen els plantejaments "antinacionalistes"
Com que en una relació de 600 anys hi caben molts de matisos (i interessos), hom pot trobar col.laboracionisme de les èlits locals, suport obert, divisions internes, i també "persuasió", suborns, amenaces, dret i abusos de dret, i violència exercida directament per part del senyor central.
D'aquest pou cadascú treurà els arguments que li convinguin per a la lluita política actual. No em sembla tan estrany però que en la commemoració d'una derrota que suposà la fi de les institucions polítiques catalanes, es seleccionin els aspectes més opresius de la relació amb Castella. Tan "manipulador" és mostrar-los com callar-los, per tant els denunciadors de la manipulació haurien de preguntar-se perquè només reaccionen davant de l'exposició i no davant del silenci.
En qualsevol cas, que es desautoritzi i es banalitzi el treball d'historiadors seriosos a la recerca d'una mica de llum entre les tenebres, com si només puguessin ser fanàtics d'un o altre equip, diu molt poc de la capacitat humana d'assumir els aspectes de la realitat contraris als seus desitjos. Es pot ser nacionalista català o espanyol i continuar ser intel.ligent, i sobretot, just.
Punt 1 del simposi alternatiu del PP
Per Anònim el 9 de desembre de 2013 a les 15:00
"Nunca se obligó a nadie a hablar el castellano".
història españa = mentida i vergonya
Per Anònim el 8 d'agost de 2013 a les 15:54
espanya sempre ha amagat la veritat --- http://www.histocat.cat/index.html?msgOrigen=6&CODART=ART02324 --- http://www.elpuntavui.cat/ma/article/3-politica/17-politica/550648-un-espoli-de-cinc-segles.html
....
Per Dasein el 6 d'agost de 2013 a les 08:39
A mi, particularment (i crec que a la majoria d'unionistes els passa el mateix) no ens molesta que uns historiadors organitzin un simposi rajant d'Espanya. El que ens molesta és que en aquest simposi no s'hi convidi a historiadors amb tesis contràries. Per tant, no té "alta solvència científica", ja que la ciència, per definició, ha de contrastar el seus resultats.
I allà no es contrasta res, perquè tots els presents són de la mateixa opinió.
Per cert, la guerra dels segadors va ser una guerra doble: de separació per part de la Diputació del General i una guerra social contra tota autoritat (incloses les autoritats catalanes) per part dels segadors. Per tant, Catalunya no volia separar-se: només ho volien fer alguns, que per cert havien de vigilar de no creuar-se amb els segadors, ja que aquests volien carregar-se els senyors i els poderosos.
K asco
Per Anònim el 8 de juny de 2013 a les 14:09
De catalanes
La guerra de Successió va ser una guerra civil hispana
Per Blai el 8 de juny de 2013 a les 13:16
La guerra de Separació o dels Segadors 1640-1652, tal com el seu nom indica, va ser una guerra de secessió de Catalunya de l’Estat espanyol o corona hispana. Per contra la guerra de Successió 1700-1714, tal com el seu nom indica, va ser un plet dinàstic en què Espanya hi va arrossegar Catalunya en mala hora. Va ser una guerra civil espanyola, la primera segons els historiadors; a Catalunya en cap moment no va tenir el caràcter secessionista, ai las!
El poble català l’havia d’haver aprofitat per retirar Catalunya de l’Estat espanyol, en franca secessió, tant si manava Carles d’Habsburg com Felip de Borbó. Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes. Visca Catalunya independent, catalana, sencera, neutral i democràtica!
Endavant Sr. Sobraqués, feu una feina encomiable.
L'esquerra hispana es mostra molt hipòcrita envers Catalunya
Per Blai el 8 de juny de 2013 a les 13:03
Al començament de la guerra de secessió d’Algèria,al 1954, tota l’esquerra francesa, sense excepcions, reprovà el separatisme algerià, bo i defensant que Algèria era propietat de França. Ara l’esquerra hispana malda per salvar la unitat de l’Estat espanyol, però de manera sibil•lina ataca el separatisme català des de posicions confederadores o federadores. El que compta que impedir costi el que costi la llibertat nacional de Catalunya. Nosaltres no n’hem de fer cabal, ni cas. Hem posat proa a la secessió i no pararem fins pervenir-hi. Visca la independència nacional de Catalunya!
Sr. Sobraqués, no canviï el nom del simposi, ja està bé.
Per Blai el 8 de juny de 2013 a les 12:47
L'espanyolisme no s'ha de sortir amb la seva. Una qüestió de dignitat.
Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes.
Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes.
Per Blai el 8 de juny de 2013 a les 11:54
Els catalans no som espanyols, no en volem ser, ni ens convé de ser-ho
T'ho miris per on t'ho miris, no som espanyols ni en volem ser
Per Blai el 8 de juny de 2013 a les 11:35
A SUSI PI. 7 juny 2013, 21:34
T'ho miris per on t'ho miris, els catalans no som espanyols, no n'hem estat mai, no en volem ser, ni ens convé de ser-ho. Ni que sigui com a sinònim de peninsular. En qualsevol circumstància, no som espanyols; ni els bascos, ni els portuguesos, ni els andorrans, ni els gibraltarencs. El determinisme geogràfic és l'estratagema més recurrent de l'espanyisme; és més puixant que el determinisme confessional i que l'històric. La nació espanyola o hispana és, només, una de les quatre que hi ha a la Península. Totes tenen dret a viure en independència política i integritat territorial respectiva.
Els espanyols són ells, nosaltres som catalans i prou.
Per Blai el 8 de juny de 2013 a les 11:23
A PERFECTE, Tarragoní. 7 juny 2013, 22:43.
T'ho miris per on t'ho miris, els catalans no som espanyols, no n'hem estat mai, no en volem ser, ni ens convé de ser-ho. Ni que sigui com a sinònim de peninsular. En qualsevol circumstància no som espanyols.
Al Susi Pi de las 21 :34
Per Anònim el 8 de juny de 2013 a les 11:14
Pues parece que los Srs. Casanovas y Villaroel no debeian tener el concepto de España tal como usted lo explica ¿no?.
Es que tiene tela que usted venga a decirnos el concepto que tenían de España los ciudadanos del 1714.
¿En algún momento de la guerra de sUcesión alguien habló de independencia?
20:23
Per Anònim el 8 de juny de 2013 a les 00:27
Això, menda, va ser quan Espanya era un projecte en el que molts catalans hi van creure (el darrer, potser, en Jordi Pujol). Vist el vist en el decurs dels segles, tenim motius més que suficients, per a no creure-hi mai més.
Frases com:
-"En Amèrica, no cometimos ningún genocidio, solo se trató de un choque de civilizaciones".
-"En los Países Bajos, Espanya no aniquiló pueblos enteros. Todo fué propaganda del protestantismo centro-europeo".
Com si els pobles fossin imbècils!.
Per sort, de llibres de l'Història d'Espanya i les barbaritats amb acarnissament que en el seu nom es van arribar a fer, n'hi han de repartits per a totes les biblioteques del món sencer, per molt que ara volgueu transformar-ho o amagar-ho.
El senyor Sobrequés
Per Nosaltres no som d'eixe món el 8 de juny de 2013 a les 00:00
Definitivament el senyor Sobrequés ha perdut els papers. El títol del simposi és una autèntica bestiesa i un insult a la intel•ligència. El que fou una guerra dinàstica d'antic règim pel tron d’Espanya, en la qual participaren molts catalans a favor d’un altre candidat a la corona, es presenta com la pèrdua d'una suposada independència d'un estat. Res més lluny de la realitat. El que és sorprenent és què alguns historiadors s’avinguin a estar presents en aquest joc polític. La ignorància és sublim i l’ús de la història per finalitats polítiques, vingui dels sectors de la dreta tradicional espanyolista i tronada o del nacionalisme català que no hi veu clar perquè encara mira amb les ulleres desenfocades de Prat de la Riba o de Rovira i Virgili (a qui Jaume Vicens Vives ja va desqualificar per romàntic i esbiaixat), és un acte espuri, poc honest i anacrònic. Les mateixes acusacions que es tiren les dues parts són vàlides per aquestes mateixes. Manipulen, menteixen i miren al passat amb els ulls d’avui, una bona manera per no entendre res. Per mi, com a català, m’avergonyeix veure tanta ignorància per part dels meus conciutadans. Sincerament, amb simposis com aquests fan quedar malament, fan quedar en ridícul. I aquestes estupideses faran que ningú, a Europa i el món, ens pregui seriosament. El ridícul és monumental, la ignorància pregona. Però el més trist és que en les alçades que estem els discursos anacrònics s’han convertit, gairebé, en una qüestió de fe. I això és el realment perillós que els dogmes puguin crear enfrontaments innecessaris i totalment estúpids. Senyors! Mirem bé, que no ens desviïn ni ens atabalin. Estem vivint una lluita de classes molt cruenta. Ja n’hi ha prou de contes de fades... El senyor Eliott mereix tots els respectes i una profunda admiració. Catalans! No perdeu l'esperit crític, sinó se us emportarà la corrent de les borratxeres patriòtiques i sentimentals que afecten l'intel·lecte.
Perfecte
Per Tarragoní el 7 de juny de 2013 a les 22:43
A mi me parece perfecto el simposium. Nada que objetar. Quizas tambien deberían explicar que Colon pertenecía a la casa real catalana. Que el Quijote fue escrito por una catalan. Que los catalanes descubrimos america. Que Franco era catalán (en realidad se llamaba Francesc). Que los Borbones en realidad eran descendientes de los primeros habitantes de la catalunya nord. Que Francisco de Pizarro, conquistador del Perú en realidad se llamaba Francesc Pissarro y era natural de Girona. Que la cabra de la legión, en realidad es descendiente del ruc català. Tantas y tantas verdades ignoradas de la gloriosa historia del imperio catalán e injustamente ignorada por la historiografía española.
En fin un poco de justicia vendría bien. Por cierto, se me olvidaba, el castellano es un dialecto del catalán, todo el mundo lo sabe, pero nadie quiere hablar de ello.
A l'anònim de les 20.23
Per Susi Pi el 7 de juny de 2013 a les 21:34
Senyor o Senyora nosequè,
sàpiga vostè que el s XVIII Espanya volia dir Península Ibèrica, i incloïa Portugal. Al s. XVIII els catalans se sentien espanyols en tant que habitants de la Península Ibèrica, com també els portuguesos. Arran de la guerra de successió, Castella s'apropià del nom d'Espanya, per això catalans i portuguesos van deixar de considerar-se espanyols, perquè el gentilici s'havia convertit en sinònim de castellans. La corona portuguesa se'n va queixar diplomàticament cap a l'any 1720. En el poema nacional portuguès Os Lusíadas de Luis Vaz de Camoens (s. XVI) en diversos passatges es parla de "gent d'Espanya" per referir-se als portuguesos.
L'apropiació del nom d'Espanya per part de Castella és com si Anglaterra s'hagués apropiat del nom de Gran Bretanya o si Suècia s'hagués apropiat del nom d'Escandinàvia. Però això només ha passat a Espanya, per culpa de l'imperialisme castellà. Pel mateix motiu s'ha passat a denominar llengua espanyola a la que simplement és castellana. Oi que els anglesos no anomenen "britànic" la seva llengua? Ni els suecs "escandinau"? Espanya és l'únic país en què els polítics canvien les denominacions culturals per interessos polítics, per això el català d'Aragó ara el volen anomenar lapao, una llengua que ja existeix, a Xina. La casta política castellana analfabeta fa aquestes barbaritats.
En conclusió: els catalans som ESPANYOLS, tant com els portuguesos i els castellans, però mentre Castella s'apropiï del nom d'Espanya i n'exclogui tots els qui no som castellans, no voldrem ser considerats espanyols.
Ho ha entès o li faig un dibuix?
per 20:23
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 21:27
El teu "copia pega", està molt rebé. Però abans que et tornis a canssar fent-ho, mira que era Espanya al 1714 i en que es va convertir després, res a veure.
Me parece muy bien el simposium.
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 20:23
Si, me parece muy bien el simposium, ¿ pero alguno de los ponentes explicarán ésto?
Que Viallaroel, arengó a las tropas que defendían Bracelona con :
“Señores, hijos y hermanos: hoy es el día en que se han de acordar del valor y gloriosas acciones que en todos tiempos ha ejecutado nuestra nación. No diga la malicia o la envidia que no somos dignos de ser catalanes e hijos legítimos de nuestros mayores. Por nosotros y por la NACION ESPAÑOLA peleamos. Hoy es el día de morir o vencer. Y no será la primera vez que con gloria inmortal fuera poblada de nuevo esta ciudad defendiendo su rey, la fe de su religión y sus privilegios.”
Y que Rafael de Casanovas se drigió a los ciudadanos con:
“Se hace también saber que siendo la esclavitud cierta y forzosa, en obligación de sus empleos explican, declaran y protestan a los presentes, y dan testimonio a los venideros, de que han ejecutado las últimas exhortaciones y esfuerzos, protestando de los males, ruinas y desolaciones que sobrevengan a nuestra común y afligida patria, y del exterminio de todos los honores y privilegios, quedando esclavos con los demás españoles engañados, y todos en esclavitud del dominio francés; pero se confía, con todo, que como verdaderos hijos de la patria y amantes de la libertad acudirán todos a los lugares señalados a fin de derramar gloriosamente su sangre y vida por su rey, por su honor, por la patria y por la libertad de TODA ESPAÑA.”
¿O esto no interesa a los independentistas que se sepa?
I què diuen els altres països que han estat sotmesos a l'imperialisme espanyol ?
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 20:01
Els espanyolistes haurien de llegir el que diuen els llibres d'història de Portugal, els Països baixos i els països sudamericans, potser es tornarien més humils en les seves apreciacions.
El que haurien de fer...
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 19:47
Els historiadors espanyols, per a ser veritables docents, haurien de matricular-se novament a la facultat. Tenen la visió molt esbiaixada, i amb tants anys d´història podem dir que han après ben poca cosa. Sempre han cregut amb ulls clucs el que els dictaven els dictadors de torn apañols.
Que es reciclin o que visitin algun oculista estranger, per si de cas.
Espanya = imposició i bel·licisme
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 19:29
Castella (Espanya) ha manipulat la història sempre al seu gust i interés. Ha tractat al seu propi poble com a ignorant, sempre ha entés que dient una mentida mil vegades alguna cosa queda. Però, com bé demostra la història, les mentides tenen les cames curtes i subestimar els pobles i nacions que han sotmés mitjançant les armes, i manipulat amb mentides, acabarà per tornar-se'ls en contra. Per opressors i impositors, Castella tornarà aproximadament als seus límits del S. XIII-XIV, en el millor dels casos per a ells.
ni anomenar-lo
Per trrago el 7 de juny de 2013 a les 19:25
penso que ningú i sobretot els historiadors tenen de anomenar a Pio Moa o Cesar Vidal, que són pamfletistes no historiadors
hmm
Per Tomppa el 7 de juny de 2013 a les 19:16
Espanya defensa que no han atacat mai els catalans atacant contra els catalans ... són surreals de debò! :) Personalment penso que estat espanyol es un dels pitjors estats de Història d'humanitat ( ja ho veieu un dia quan sou lliures de debò ).
Estic de Castella, Espanya, fins els "pebrots"!
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 19:06
Sincerament, i encara que semble contradictori, bé puc dir que no m'agrada gens emprar la terminologia que usaré tot seguit però lamentablement no he trobat altres mots que expressen millor el que fa molt de temps pense i mai no he dit d'aquesta manera però és que ja cansa, i molt: "M'importa una merda el que pense l'espanyolisme. Que se'n vaja a fer la mà, i si pot ser, amb una canya de bambú que no es trenca".
Estic de Castella, Espanya, fins els "pebrots"!
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 19:06
Sincerament, i encara que semble contradictori, bé puc dir que no m'agrada gens emprar la terminologia que usaré tot seguit però lamentablement no he trobat altres mots que expressen millor el que fa molt de temps pense i mai no he dit d'aquesta manera però és que ja cansa, i molt: "M'importa una merda el que pense l'espanyolisme. Que se'n vaja a fer la mà, i si pot ser, amb una canya de bambú que no es trenca".
L'espanyolisme tronat és tot l'espanyolisme
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 18:52
Des d'El Pais a la Razón. (El País de manera més vergonyant perquè el sr Cuya els pot haver informat)
Cuestión de años
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 18:36
Estos reivindican un pasado de 500 años y otros vendieron un futuro de 1.000,ambos nacionalistas
És una guerra sense quarter
Per Gombau el 7 de juny de 2013 a les 18:22
Els mitjans espanyols, treballant al dictat de la casta dominant secular espanyola, desacrediten el simposi com un acte de propaganda nacionalista. Vegeu, per exemple, el Libertad Digital d'avui, on ataquen àdhuc la figura del Sr. Sobrequés. No hi haurà cap comprensió per part d'Espanya, cap racionalitat ni tolerància. Duen l'odi i la barbàrie dins el moll dels ossos. En el mateix diari, per exemple, mireu com ironitzen i se'n foten del Sr. Mas Colell, el qual, tot concedint que estigué proposat per Premi Nobel, consideren un pertorbat per les perverses idees nacionalistes, fins al punt que no sap ni tan sols calcular un dèficit fiscal. Segon ells, que ho saben de bona tinta, el dèficit fiscal de Catalunya seria el 0,4% del PIB, una ridiculesa.
No hi ha a Espanya ni un sol diari, ni una sola ràdio o TV que parli amb equanimitat de Catalunya. Els uns en to foteta, d'altres presagiant-nos desgràcies, els altres titllant-nos de retardats mentals o de venuts, els de més enllà perdonant-nos la vida, TOTS, tots estan en contra nostra. Mai cap comentarista explica les raons de Catalunya, mai un tertulià diu que Catalunya sap perfectament el que vol, mai ningú es fixa en la nostra escrupolositat democràtica i civil.
No hi ha cap contemporització ni comprensió possible, mai no hi haurà un enteniment entre Catalunya i aquella casta infame de dominadors colonialistes. La lluita és incruenta i solament política, però no ens enganyem: és una guerra total i sense quarter, una lluita en què ens juguem l'existència com a catalans lliures.
I aquest enfrontament total i radical no pot acabar més que de dues maneres: o aconseguim ara la independència o ens destruiran fins que de la nació catalana no en resti ni el record. A hores d'ara, hem d'ésser ben conscients que no és possible cap terme mitjà. O assolim aviat ésser un estat lliure i independent o serem en poc temps reduïts a unes simples províncies espanyoles, submises i servils. Aquest és llur objectiu declarat.
Al inmigrante español, por desgracia, en Reus
Per FELIU DE CASTELLA el 7 de juny de 2013 a les 18:21
Sempre igual:
El varen pelar per Catalanista
Mireu el que va dir el General Prim, que va arribar a ser president de govern, fill de Reus, en un discurs al “Congreso de los Diputados" al 1851. Té una plena vigència malauradament.
Mirar lo que dijo el Gral Prim, que llego a ser presidente del gobierno, hijo de Reus, en un discurso en el CONGRESO DE LOS DIPUTADOS en 1851.Tiene plena vigencia desgraciadamente
General Prim, «Diario de sesiones del Congreso de los Diputados», 27 de novembre de 1851, pàg. 1765
Ciento cuarenta y tres son los catalanes arcabuceados como perros, sin sentencia legal, sin formación de causa siquiera, sin haberles dado tiempo para despedirse de sus familias. (...) Pero también son muchos centenares los que juzgados por la misma legislación han sido conducidos, unos a Filipinas, otros a Islas Canarias, otros a provincias del interior.
Cataluña pide que gobernéis con justicia, que gobernéis con seguridad, que no saquéis al pueblo más dinero que el que pueden dar buenamente según el estado de su riqueza, para que no veamos infelices labradores abandonar sus tierras, infelices artesanos cierran sus tiendas por no poder pagar lo que pedís.
Los catalanes, ¿Son o no son españoles? Son nuestros colonos o son nuestros esclavos? Sepamos lo que son. Dad el lenitivo o la muerte, pero que cese la agonía.
El horizonte amenaza grandes tempestades; es muy posible que antes de mucho se abra una lucha de gigantes; dos banderas flotaran por los aires; cada una tendrá sus partidarios, y para entonces es preciso que los catalanes sepa a cual de las dos habrán de prestar su brazo robusto.
¿Son los catalanes españoles? Pues devolvedles las garantías que les habéis arrebatado, garantías que son suyas, que tienen derecho a usar de ellas, porque las han conquistado con su sangre. Igualadlos a los otros españoles.
Si no los queréis como españoles, levantad de ahí vuestros reales; dejadlos que para nada os necesitan.
Pero, si siendo españoles los queréis esclavos; si queréis continuar la política de Felipe V, de ominosa memoria, sea en buena hora, y sea por completo: amarradles a la mesa la cuchilla como lo hizo aquel rey, encerradlos en un círculo de bronce; y si eso no es bastante, sea Catalunya talada y destruida y sembrada de sal como la ciudad maldita; porque así, y sólo así, doblegaréis nuestra cerviz; porque así, solamente así, venceréis nuestra altivez; así y solamente así domaréis nuestra fiereza.
Declaració Unilateral d'Independència!!!!!
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 18:20
//*//
Fastos
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 18:18
El mes divertit i revelador és el text de "el País". Hi surt 4 vegades! la paraula "fastos" per parlar de la commemoració de 1714. La tàctica és clara: fastos=despesa enorme ' inútil. D'això se´n diu periodisme rigorós. M'agradaria saber si en deien "fastos" de la commemoració del descobriment d'Amèrica que va costar molts "pellones" i que segurament Prisa en va rebre molts. Proposta de tema per a "Nació digital": veure en quants simposis ha participat el professor Elliot pagats pel govern espanyol i els seus respectiu títols i el seu biaix polític. Els aniversaris de Carles III, el mateix '92 ("encuentro de culturas" en deien, res de genocidi, conquesta, expoli, etc.)i dàltres que ara no em vénen al cap.
ESPANYA ENS ROBA!!!!!
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 18:14
//*//
Castella contra Catalunya.
Per Capità Nemo. el 7 de juny de 2013 a les 18:01
El nom del simposi és completament erroni, Jaume. El Jorge Verstrynge té les coses més clares que tu.
ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS.
És una guerra sense quarter
Per Gombau el 7 de juny de 2013 a les 17:59
Els mitjans espanyols, treballant al dictat de la casta dominant secular espanyola, desacrediten el simposi com un acte de propaganda nacionalista. Vegeu, per exemple, el Libertad Digital d'avui, on ataquen àdhuc la figura del Sr. Sobrequés. No hi haurà cap comprensió per part d'Espanya, cap racionalitat ni tolerància. Duen l'odi i la barbàrie dins el moll dels ossos. En el mateix diari, per exemple, mireu com ironitzen i se'n foten del Sr. Mas Colell, el qual, tot concedint que estigué proposat per Premi Nobel, consideren un pertorbat per les perverses idees nacionalistes, fins al punt que no sap ni tan sols calcular un dèficit fiscal. Segon ells, que ho saben de bona tinta, el dèficit fiscal de Catalunya seria el 0,4% del PIB, una ridiculesa.
No hi ha a Espanya ni un sol diari, ni una sola ràdio o TV que parli amb equanimitat de Catalunya. Els uns en to foteta, d'altres presagiant-nos desgràcies, els altres titllant-nos de retardats mentals o de venuts, els de més enllà perdonant-nos la vida, TOTS, tots estan en contra nostra. Mai cap comentarista explica les raons de Catalunya, mai un tertulià diu que Catalunya sap perfectament el que vol, mai ningú es fixa en la nostra escrupolositat democràtica i civil.
No hi ha cap contemporització ni comprensió possible, mai no hi haurà un enteniment entre Catalunya i aquella casta infame de dominadors colonialistes. La lluita és incruenta i solament política, però no ens enganyem: és una guerra total i sense quarter, una lluita en què ens juguem l'existència com a catalans lliures.
I aquest enfrontament total i radical no pot acabar més que de dues maneres: o aconseguim ara la independència o ens destruiran fins que de la nació catalana no en resti ni el record. A hores d'ara, hem d'ésser ben conscients que no és possible cap terme mitjà. O assolim aviat ésser un estat lliure i independent o serem en poc temps reduïts a unes simples províncies espanyoles, submises i servils. Aquest és llur objectiu declarat.
Un altre
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 17:48
Un alte que xupa de la mamella convergent. Aquest sí que és un fet sense discussió.
odi
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 17:39
SI TANT D'ODI NOS TENEN PER QUE NO S'EN VAN.
Confeti de Ministre Mato
Per Observants el 7 de juny de 2013 a les 17:34
>
Aha...si. Per això als catalàns els disparàven confeti, i els disparava Ronald McDonnals amb Epi i Blas.
Doncs no senyor, els dispareven projectils de canó LluisXVIII tropes castellànes i francèses. I encabat un cop derrotats va venir l'enderrot de fortíns i muralles i la repressió silenciosa de la identitat. L'imperi que encara s'ha de desfer no és l'espanyol (fa anys que és mort) sinó l'imperi castellà que és que s'ho menjà tot.
Normal
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 17:21
El castellà mig no sap que vol dir "acadèmic" i que va passar més enllà del 1939. Per tant, com que no saben de que parlem, s'emprenyen.
Estafadors unionistes
Per estelada el 7 de juny de 2013 a les 17:12
La història que presenta Espanya, ha estat i és mentida, és la història basada en el "ordeno y mando",és un gran engany,és la "seva" història lluny del estudi científic i del contrast d'opinions i interpretacions del historiadors reconeguts. Per Castella som una possessió, som el tribut als seus drets de conquesta, que hauran de durar fins la fi del món. Gràcies al Sr. Jaume Sobrequés, encara que el que diu ja ho sabem tots.
s'indigna cualsevol amb un mínim de coneixements de Historia i sentit comú.
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 17:05
Realment no sé de quina part està aquest diari, pero cada vegada que el llegeixó em torno mes anti-independentista.
La manca de rigor, les reiterades faltes de respecte, els febles arguments.... cada vegada veig mes clar que el sufle del 11 de setembre de 2012 s'està desinflant dia a dia.
Sobren politics, sobren administracións i funcionaris....
manca seny.
SOBREQUES
Per ILERGETE el 7 de juny de 2013 a les 17:05
OTRO EX PSC(PSOE)QUE GRACIAS AL VOTO PSOE DEL BAIX LLOBREGAT, HA PODIDO OCUPAR CARGOS Y MAS GARGOS, DENTRO DE LA SOCIEDAD CATALANA,MUCHOS VOTANTES SOCIALISTAS(PSOE)SE SIENTEN TRAICIONADOS,DE MARAGALLES, TURA ,CASTELLS,NADALES ETC... COMO NO VAN A VOTAR C,s LAS COSAS NO PASAN PORQUE SI
1714
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 17:02
Este anciano entiende por acto académico la falsificación de la historia.
Convierten una Guerra de sucesión en una guerra de secesión. Cambian una vocal y listos.
Es ley de vida, a todos nos llega el día en que comienzan a resbalar nuestras neuronas.
Ha ha ha ha ha ha ha.
Mireu el barret
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 17:00
Res per aquí, res per allà. En poques hores, el simposi canviarà de nom.
Donde les jode: debemos expresar nuestros sentimientos
Per FELIU DE CASTELLA el 7 de juny de 2013 a les 16:55
Ha on fa mal: la veritat i cultura.
Calma ?
Per Anònim el 7 de juny de 2013 a les 16:40
Una bona metzina necessiten !