Hermann Tertsch és fill d'un nazi protegit pel règim franquista

| 26/05/2013 a les 09:47h
Arxivat a: Mitjans, Partit Nazi, Hermann Tertsch
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/05/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ekkehard Tertsch, pare de Hermann, tenia predilecció pel Valle de los Caídos.

Hermann Tertsch és fill d'Ekkehard Tertsch (Viena 1906-Madrid 1989), un refugiat nazi que va aconseguir escapar-se de les forces aliades disfressat de capellà catòlic. Un cop a Madrid, va rebre protecció del règim franquista , que li va permetre relacionar-se amb les altes esferes de l'estat espanyol. Un fet que potser explica que el seu fill sigui capaç d'aplaudir, públicament, l'execució de Lluís Companys.

Tertsch va ser un afiliat primerenc al Partit Nazi a la seva Viena natal. Després de l'ocupació d'Àustria per part de l'exèrcit alemany va ascendir en l'escalafó de les Sturmabteilung (forces paramiliars al servei d'Adolf Hitler), arribant primer al grau  d'Oberrsturmführer (gener del 39) i, més tard, al de Sturmbannführer.

A Madrid va exercir de periodista i va aconseguir una certa rehabilitació per part del govern federal austríac. Va exercir diversos càrrecs en l'associació de corresponsals estrangers i el 1965, per encàrrec de la Unió Europea de la Premsa Econòmica, va organitzar a Madrid el sisè congrés de l'entitat. El lloc triat per Tertsch va ser el Valle de los Caídos.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

a veure
Anònim, 26/05/2013 a les 10:26
+22
-96
Aquesta noticia es copiada de fragments de la Viquipedia i prou.
Posats a copiar, podieu haver copiat tambe la part de la Viquipedia que diu que el pare de Tertsch va ser detingut, interrogat i internat en un camp de concentracio pels nazis com a sospitós de relacionar-se amb els autors de l'atemptat contra Hitler el 1944 i per oposar-se a la politica antisemita dels nazis, i que no va ser alliberat fins que els aliats van arribar al camp, i que tot seguit es va posar en contacte i va ser auxiliat per les autoritats britàniques.
2013
C//*//T, 26/05/2013 a les 10:35
+51
-7
Llavors el que volia dir el seu fill era "qualsevol NAZI l'hagués mort". Per a ell, el seu pare era un SS molt bó...
Vaja peça
jo, 26/05/2013 a les 10:36
+24
-10
El pecat original és un invent dels cristians? Aplicable en aquest cas?
Independència per no ser espanyol com aquest personatge.
Boi, 26/05/2013 a les 10:36
Molt interessant
+132
-7
Ens hauria de ser igual que va ser el pare. En el gust i porta la pena. Ara bé justificar un, sols un, dels assassinats d'en Franco, és ja de per si abominable i condemnable, però fer-ho amb la figura d'un President triat democràticament, demostra quina mena de persona ha de ser. Només pot ser un franquista, un antidemocràtic i un propens a fer costat a genocides com Franco, Hitler, Mussolini, Pinochet i Videla. Curiosament tots amics d'una Espanya que semblava que ja era historia.
Fàstic.
Anònim, 26/05/2013 a les 10:49
Interessant
+86
-7
O sigui, un nazi amb totes les lletres, autèntic, dels bons, dels veterans, de raça. Al final, és clar, totes les rates van fugir del vaixell i es van voler passar a l'enemic per salvar la pell. Els miserables generalment són amatents llepaculs, aduladors i llagoters fins a la nàusea amb el poderós de cada moment, no moren per la seva causa com el President Companys.
Volem la DUI,ja
Claravalls, 26/05/2013 a les 10:51
Interessant
+59
-6
Quin fàstic de gent.España és i serà misèria.Catalunya no és España.
Nazi
Anònim, 26/05/2013 a les 10:59
+41
-6
Es igual quina sigui l historia de la seva familia, ningú que es digui " persona" ja no " demòcrata" , por condemnar menys uns assassinats que uns altres, siguin franquistes o republicans. Es que hi algun independentista que pensi que el afuselllament de Jose Antonio Primo de Rivera estava justificat? , per exemple. Una vegada mes aquesta gent volen , intencionadament, fer passar independentista per assassí i terrorista i això hem satisfà, perque vol dir que no tenen cap argument mes sòlid per justificar l equivocació del nostre ideari i de les nostres raons.
I ex comunista i ex El Pais
Anònim, 26/05/2013 a les 11:14
+47
-4
Recordem també que va ser militant comunista i peix gros de El Pais anys i anys . La catalanofòbia a Espanya es transversal entre dreta i esquerra
a veure (a les 10:26)
guim, 26/05/2013 a les 11:31
+13
-47
Comprenc la teva bona fe, però pretendre que Naciò Digital expliqui segons quins detalls és força innocent. Sàpigues que no pot ser que la veritat espatlli un titular que faci salivar la parròquia.
El que és greu no és que sigui fill de cripto-nazi
Anònim, 26/05/2013 a les 11:46
+40
-5
Sinó que hagi estat cap de redacció d'un diari espanyol teòricament progressista i que els nostres veïns estiguin representant el diari de la marmota. Estan tornant al 36 i cada cop més aïllats d'Europa, per això mimen aquests tipus d'espantaocells
Declaració Unilateral d'Independència!!!!!!!
Anònim, 26/05/2013 a les 11:54
+47
-5
//*//
denuncia
Anònim, 26/05/2013 a les 12:13
+51
-6
els pecats del pares no s ha de culpa els fills ...ara be aquet es un tipejo .....denuncia a brusseles
Sense entrar-hi
Anònim, 26/05/2013 a les 12:37
+24
-3
Només em quedo amb això: "el 1965, per encàrrec de la Unió Europea de la Premsa Econòmica, va organitzar a Madrid el sisè congrés de l'entitat. El lloc triat per Tertsch va ser el Valle de los Caídos."

Doncs la premsa econòmica europea també es va cobrir de glòria, eh? Que si, com diu l'article, el tal Ekkehard va rebre una certa reahilitació, vol dir que Àustria sabia perfectament on era i què hi feia. I suposo que aquests "periodistes" també.
Israel
Sr.Moreno, 26/05/2013 a les 12:37
+10
-5
En 1967, au premier jour de la guerre des 6 jours, Serge Gainsbourg compose en une nuit cette superbe chanson du "Sable et du Soldat" pour l'offrir à Israel.

Il se pose en veritable défenseur d'Israel contre tous ses ennemis.

Cette chanson est toujours d'actualité.


#.UaHlUJXum2U

Oui, je défendrai le sable d'Israël,
La terre d'Israël, les enfants d'Israël;
Quitte à mourir pour le sable d'Israël,
La terre d'Israël, les enfants d'Israël;

Je défendrai contre tout ennemi,
Le sable et la terre, qui m'étaient promis

Je défendrai le sable d'Israël,
Les villes d'Israël, le pays d'Israël;
Quitte à mourir pour le sable d'Israël,
Les villes d'Israël, le pays d'Israël;

Tous les Goliaths venus des pyramides,
Reculeront devant l'étoile de David.

Je défendrai le sable d'Israël,
La terre d'Israël, les enfants d'Israël;
Quitte à mourir pour le sable d'Israël,
La terre d'Israël, les enfants d'Israël;

Quitte à mourir pour le sable d'Israël,
La terre d'Israël, les enfants d'Israël;
nacion
Anònim, 26/05/2013 a les 12:57
+3
-54
El tipo este ya sabemos quien es , por sus hechos.

Este medio que apenas conozco,eso de nación...ufff
Esbiaixat
Història, 26/05/2013 a les 13:15
+13
-35
Cal anar amb compte amb el que es diu. És veritat que el pare de Tertsch va ser membre del partit nazi. Però també és veritat que durant la segona guerra mundial va exercir de diplomàtic, i no de militar. A més, va ser acusat de ser contrari al règim i va acabar en un camp de concentració alemany a finals de la guerra. Posteriorment, fins i tot va col·laborar amb els britànics. Crec que són matisos que s'haurien d'especificar a la notícia.
Com ha decaigut, la "raça ària"...
Anònim, 26/05/2013 a les 13:20
+42
-6
Se suposa que el pare d'aquest noi estava ben convençut de pertànyer a un poble de senyors que havia se sotmetre per la glòria militar als inferiors.

Devia pensar, pobre home, que li sortirien fills atlètics i ben plantats, con les escultures d'Arno Breker... però aquest xicot sembla més aviat mal fet, asimètric, desproporcionat, amb dificultats d'expressió oral...

¿Què hi farem, Eberhard?

Esbiaixat
Història, 26/05/2013 a les 13:44
+20
-24
Cal anar amb compte amb el que es diu. És veritat que el pare de Tertsch va ser membre del partit nazi. Però també és veritat que durant la segona guerra mundial va exercir de diplomàtic, i no de militar. A més, va ser acusat de ser contrari al règim i va acabar en un camp de concentració alemany a finals de la guerra. Posteriorment, fins i tot va col·laborar amb els britànics. Crec que són matisos que s'haurien d'especificar a la notícia.
Gran periodista d'opinió.
Anònim, 26/05/2013 a les 13:49
+14
-6
Diuen que el periodisme deixarà de ser una professió i es convertirà en un hobby, una cosa que els que vulguin hauran de pagar per fer, mantenint els blogs o pàgines d'internet en què seguiran desfogant-se. Ja n'hi ha prou de cobrar per opinar sense cap qualificació ni categoria, això ho sap fer moltíssima gent que a més, tenen una professió o ofici que exigeix coneixements reals.

Com a regal de comiat d'aquesta pseudo-professió -pel que fa sobretot als carallots que escriuen o diuen "opinió"- hi ha una volada de pallassets insignificants, sense ofici ni benefici, dedicats a insultar fins i tot els seus lectors o espectadors i a fer actes de submissió a personatges tan ignorants i negatius com ells, però que tenen els mitjans de pagament. Per tenir una "professió" tan poc exigent, tan nociva, que és "no qualificada", els que treballen en coses de veritat i que ells -com tothom- necessiten, com metges, electricistes, mecànics, etc. els haurien d'engegar a fer punyetes i no servir-los.

Són els vells, sobretot, els que en la seva abúlia i falta d'actitud pro-activa, mantenen passivament diaris i tertúlies de ràdio o televisió i permeten que apareixin "professionals" com aquest: Quines misèries fa Déu! Segur que deu haver "estudiat de valent" la professió que resulta en "piular" així.
Per a "Història" (13.15)
Josep-Maria, 26/05/2013 a les 14:38
+18
-10
Doncs el que expliques resulta estrany.

Dius que que Ekkehard Tertsch va ser «acusat de ser contrari al règim [nazi]i va acabar en un camp de concentració alemany a finals de la guerra. Posteriorment, fins i tot va col·laborar amb els britànics»

¿I com és que tot i aquests antecedents va haver de fugir -segons Nació Digital- disfressat de capellà catòlic i va refugiar-se a l'Espanya de Franco, on hauria rebut protecció?

Potser hauries de donar una informació una mica més completa. ¿Vols dir que Nació Digital no està ben informada? Potser el que tu dius és compatible amb el que diu Nació Digital (no pretenc fer el graciós; segons com, la realitat sembla complexa i sorprenent). Tu deus saber per què dius el que dius.

XUSMA
JA, 26/05/2013 a les 15:49
Interessant
+71
-14
Nazis, fills de nazis i admiradors dels nazis. Això és España i això són els españols. A aquesta gentussa estem sotmesos. Fins quan?
Ekkehard Tertsch, l'home sense ombra
Despertaferro, 26/05/2013 a les 16:17
+40
-4
a Història, 26/05/2013 a les 13:15:

Això és el que diu l'article de la Wikipedia espanyola. És molt curiós, sinó significatiu, que no existeixi entrada en alemany. El fet és que entre els presoners del camp de Sachsenhausen no hi figura cap Ekkehard Tertsch.

Per tant, no seria tan estrany, tenint en compte la quantitat d'austríacs que, després de la segona Guerra, es van dedicar a relativitzar el seu passat nazi. Per tal de, com no, poder superar un procés de desnazificació i re-col·locar-se a l'Europa de la Guerra freda.
Al Josep Maria de las 14:38
Anònim, 26/05/2013 a les 18:14
+12
-60
Nació Digital, está muy bien informada, loq ue pasa es que SOLO informa de lo que a ella le interesa.
els fills
Anònim, 26/05/2013 a les 18:25
+22
-17
Els fills mai no poden ser culpables dels pecats dels pares. Això no lleva que els fills puguin dir (o fer) bestieses.
AL TRIBUNAL PENAL INTERNACIONAL PER ENALTIMENT DEL TERRORISME !
Anònim, 26/05/2013 a les 21:00
+35
-4
QUI ES AQUEST?
HEM DE SUPORTAR LOS ASSASSINS DELS NOSTRES ANCESTRES?
HEM DE SUPORTAR QUE AQUEST PUTALHA DE GENT NOS DONE LECÇONS?
SI EL SEU PARE S'ALCÉS DE LA TOMBA...
Sr Canons, 26/05/2013 a les 22:22
+18
-3
...N'ESTARIA ORGULLÓS!
Fill de ..
Anònim, 27/05/2013 a les 10:21
+16
-5
Què es pitjo ser un Fill de P. o un Fill de Nazi ?
No us deixeu embrutir!
esteveMS, 27/05/2013 a les 15:40
+10
-10
No. No estic gens d'acord en la simplificació. De cap manera amb el menyspreu generalitzat. Hi ha una Espanya que no té res de faixista, ni nazi, ni filo-nazi... Quan llegeixo comentaris de menyspreu dirigits a Espanya com un TOT sento tristesa. A dins de Catalunya, i fora, hem de saber que hi ha espanyols que no són beligerants amb la diferència. Algú vol simplificar perquè així encén els instints primaris, dels d'aquí o dels d'allà.
Injust
Anònim, 27/05/2013 a les 18:03
+7
-10
Hi ha molts de motius per criticar i combatre Hermann Terschel, però el genètic no s'hi val. Ningú té per què carregar les culpes dels seus avantpassats. A més, amb les pròpies ja en té prou.
És racisme, ni més ni menys, prejutjar una persona pels seus gens.
vergonya
Txell Coll, 27/05/2013 a les 21:13
+8
-4
Ja se que els errors dels pares no son una "herència" pels fills, però primer m'agradaría saber si Hermann Tertsch se sent orgullós dels seu pare (com ens agrada a tots sentir-nos) o be renegaría d'aquesta herència genètica.
Altra pregunta que em sorgeix ès perqué fins ara ningú no ha parlat d'aixó.
En Hermann Tertsch no ès un "qualsevol", ès un opinador visceral i polèmic, ademés de mot crític amb les esquerres i els pensaments progresistes.
Les seves últimes declaracions referents al President Companys demostren, malauradament, l'herència rebuda.
Declaracions com aquesta, penso que s'han de denúnciar allà on toqui.
HOLE
Anònim, 27/05/2013 a les 22:53
+4
-24
Cuando estos nacionalista respetarán a la gente que no queremos esta clase de políticos que solo representan a cuatro nacionalista.

Ya está bién de gentusas de esta calaña.

Soy y sere catala más os pese.!!!!!! Vizca Catalunya y vizca ESPAÑA.
I.. " la Puta de Babilònia" ... callada !
Sigma, 28/05/2013 a les 00:56
+9
-1
Un de tants que va salvar " la Puta de Babilònia " .....

I el traidor , tirano y criminal " Por la Gracia de Dios " ...
Hermann Monster
Charly Brown, 28/05/2013 a les 01:48
+8
-1
Jo no sé si el Hermann Monster aquest és nazi o no, ni m'importa. El que sé es que dient això ens ofen greument a tots els catalans. Franco va ser un perjur i assassí del poble que havia de protegir. Fins i tot els seus mateixos seguidors, ara que és mort, l'han hagut d'abandonar per no ser rebutjats de tot el mon. Però volent-lo sempre alliberar dels crims que va cometre contra catalans, perque com ja se sap per alguns espanyos, els catalans sempre tenen la culpa de tot.
PEPITO GRILLO
Anònim, 28/05/2013 a les 16:32
+3
-13
Que levante la mano quién esté convencido de que sus antepasados no eran monos!!!
En serio hay quién opina que es pecado que tu padre fuese nazi?
Cuantos de nuestros abuelos levantaron la mano gritando Viva Franco!
Yo tengo 50 años y todas las mañanas cantaba el caralsol con el brazo bien alto.
El periodista S.C. y la dirección de este periódico deberían explicar si los nazis son ellos"!
Biografia
Antoni Peiró (Lleida), 28/05/2013 a les 17:14
+2
-1
Hermann Tertsch és fill d'un nazi protegit pel règim franquista. Ekkehard Tertsch va tenir càrrecs al partit d'Adolf Hitler i va haver de fugir en acabar la Segona Guerra Mundial. Hermann Tertsch és fill d'Ekkehard Tertsch (Viena 1906-Madrid 1989), un refugiat nazi que va aconseguir escapar-se de les forces aliades disfressat de capellà catòlic. Un cop a Madrid, va rebre protecció del règim franquista , que li va permetre relacionar-se amb les altes esferes de l'estat espanyol. Un fet que potser explica que el seu fill sigui capaç d'aplaudir, públicament, l'execució de Lluís Companys. Tertsch va ser un afiliat primerenc al Partit Nazi a la seva Viena natal. Després de l'ocupació d'Àustria per part de l'exèrcit alemany va ascendir en l'escalafó de les Sturmabteilung (forces paramilitars al servei d'Adolf Hitler), arribant primer al grau d'Oberrsturmführer (gener del 39) i, més tard, al de Sturmbannführer.
Què és important
Àngel, 28/05/2013 a les 19:46
+6
-1
Que el Hermann o qui sigui sigui fill d'un nazi no és digne pas de menció. El que si que ens ha d'importar és que vivim en un país on gran part de la població (molts de l'alta esfera per dir-ho suaument)encara no ha condemnat el feixisme i el general Franco. Estem mantenint el valle de los caidos... què més cal? doncs que a sobre que se'ls ha protegit durant el franquisme, se'ls ha tolerat en democràcia i han seguit fent el que els hi agrada, ara el fill d'un d'aquests diu una barbaritat i encara hi ha gent que el defensa i el que és pitjor, ni tan sols el multen. Al país que va patir més profundament el nazisme (Alemània), aquest home seria jutjat per terrorista. Això és el que ens ha d'importar!
TVNazional
jose lluis, 30/05/2013 a les 20:26
+1
-0
Gritar,escupir verdades a medias,envenenar,despreciar al contrario,confundir causas con sintomas,causas con efectos,explotar los detalles de las noticias hasta la extenuación,decir barbaridades sin mover un pelo,odiar a quien no se conoce,meter en un saco a culturas y comunidades enteras para avasallarlas.
Todo se mezcla en un coctel turbio batido escandalosamente.
En general un periodismo de bajo perfil,bustos parlantes repitiendo mensajes en conserva,prefabricados.
Opinadores de estar por casa,que basan sus opiniones en refritos,protagonizando duelos penosos,ridiculos.
Da asco
Tal vez es el precio que debemos pagar por no echarnos a la yugular de algunos,nos desahogamos asi...
Catalunya es d´España
Anònim, 01/06/2013 a les 11:57
+1
-2
Per molt que remeneu la perdiu, i en podeu estar segurs segurs, Catalunya, sempre serà part d´Espanya.

Visca Catalunya i Visca España
quien es el NAZI ?
seugasJ, 03/06/2013 a les 13:33
+0
-2
ahora lo entiendo todo. Este individuo se define el solito. Ni caso ( tonterias no hace falta reproducirlas )
Anda que no se te ve el plumero, marinero
Miki, 21/07/2013 a les 01:38
+0
-2
Muy bueno el artículo, por eso el conocido nazi y presidente de Israel le invito en su última visita a España y porque los del Mosad están tan tarados como la eminencia que ha escrito la bazofia de arriba.