Enric Millo, el primer a carregar contra el tricentenari del 1714

El portaveu del PPC sosté que es tracta d'una "despesa innecessària" i que "Catalunya és l'única zona europea obsessionada amb el passat"

| 27/04/2013 a les 16:05h
Arxivat a: Política, 1714, tricentenari, millo
Aquesta notícia es va publicar originalment el 27/04/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El portaveu del PPC, Enric Millo, durant la roda de premsa que ha realitzat aquest dissabte a la seu del partit a Girona Foto: ACN

El president Mas ha advertit al seu parlament durant la presentació dels actes de commemoració del tricentenari del 1714 que  segur que hi haurà qui “es preguntarà si calia fer-ho o que ho criticaran perquè creuran que suposa despeses inadequades”. Dit i fet, el portaveu del PPC Enric Millo ha saltat com un resort per, tot just acabar l'acte -al qual no hi ha assistit- carregar contra el tricentenari tot titllant-lo de "despesa innecesària".

En la seva habitual declaració gironina del cap de setmana Millor ha relacionat la celebració del 1714 amb la petició d'augment del sostre de dèficit, tot assegurant que si el govern demana una xifra del 2% o superior significa que no vol "renunciar" a mantenir "despeses innecessàries" com els actes per commemorar els 300 anys de l'11 de setembre del 1714 o les 'ambaixades' catalanes.

"Catalunya és l'única zona europea obsessionada amb el passat", ha afegit Millo, ignorant que tot just fa un any l'executiu espanyol va commemorar el bicentenari de la Constitució del 1812 o que Madrid va recordar el 2008 un aixecament popular contra les tropes franceses acantonades a la ciutat de l'any 1808 i ha insistit que "el Govern s'ha de comprometre a mantenir una política econòmica de racionalitat i austeritat, no gastar diners en coses innecessàries com els actes del 1714. Això no és una prioritat com tampoc ho són les ambaixades o els assessors", ha explicat Millo, insistint en la teoria -encara per demostrar- que la Generalitat té ambaixades arreu del món.

Millo, que ha quantificat els actes del tricentenari en "un milió d'euros" i ha afirmat que en cap cas es tracta "d'una prioritat", ha recordat al Govern que "ara tenim una gran guerra que és l'atur i la crisi i el Govern hauria de concentrar-se en això en comptes de perdre temps i diners en altres coses com el procés sobiranista o aquesta mena d'actes", al temps que ha insistit que "l'any 1714 els catalans no lluitaven per la independència i estaven defensant una manera d'entendre Espanya, hi havia castellans lluitant per Barcelona".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

i tant
Miracomploren, 27/04/2013 a les 16:31
+41
-2
Millo mantenir les espanyes si que és una despessa innecesaria, o mantenir-te a tu i el cañas.
A veure quan mires per el poble i no per els interessos de l'aznar.
//*//
el "Karanka"
Canyís, 27/04/2013 a les 16:36
+36
-2
Osti tu ! El Millo, el "KARANKA de la política catalana... Segurament que la seva "quefa" està acabant de dinar a "La Camarga"...
Visca la DUI
Llafranc, 27/04/2013 a les 16:36
Interessant
+56
-2
No és el passat és el present i el futur el que ens agrada.Catalunya no es España i mai ho sera.Adéu siau.
Cínics
Anònim, 27/04/2013 a les 16:42
+44
-2
I els actes del bicentenari de la Pepa, li van semblar bé, al senyor Millo?
Té raó
Anònim, 27/04/2013 a les 16:44
+48
-2
Té tota la raó. Nosaltres, mirant cap al passat, quan podríem mirar cap al futur cridant "Gibraltar español!". Perdoneu-nos, Millo, que no sabem què fem...
Mira que vosaltres.
Cartanya, 27/04/2013 a les 16:47
+43
-3
Dons vosaltres també esteu obsessionats amb la Constitució. Que també es del passat.
Vergonya, pollastre, vergonya
Quico Ventalló, 27/04/2013 a les 16:55
+42
-3
La pregunta és: és necessari el deute de 35.000 mil.lions d'euros en armament encarregat pel "Gobierno de la Nación Española" ?
Tricentemillo
Oriolet, 27/04/2013 a les 16:55
+39
-3
Ara també hi ha una majoria de castellans lluitant per la independència.

Gràcies PP per la vostra aportació a tot el procés de conscienciació nacional.
AUTO-ODI
Anònim, 27/04/2013 a les 16:58
+41
-4
L'odi dels espanyolets té un passi però que els mateixos catalans reneguin del seu passat i s'auto-odiïn ja és patètic
Conviccions líquides
Anònim, 27/04/2013 a les 17:01
Interessant
+65
-2
Josep Enric Millo, va iniciar la seva carrera política com un dels dirigents destacats d'Unió Democràtica de Catalunya (UDC) fins el 2003, quan va fer el salt a la formació popular de la mà de Josep Piqué. Però seu el pas d'Unió al PP no va ser automàtic, sinó que entremig va arribar a flirtejar amb Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) per veure si hi aconseguia un tracte més profitós, segons que confirmen fonts properes tan a Millo com a la direcció republicana.

Es veu que les seves conviccions polítiques són tant fortes com el vent que bufa.
Sr.Millo...
Panissars, 27/04/2013 a les 17:06
+16
-0
Senyor Millo,

Catalunya tampoc pagarà els traidors...

...i si Déu vol i Catalunya ressisteix, vosté s'acabarà enfonsant també en la merda, com els seus.

VISCA CATALUNYA LLIURE!!!!
Res d`un altre manera de entendra Espanya.
Cartanya, 27/04/2013 a les 17:07
+12
-0
"l'any 1714 els catalans no lluitaven per la independència i estaven defensant una manera d'entendre Espanya” No estic gens d`acord amb aquestes paraules que no son la primera vegada que es diuen. Atenen al que he llegit extensament, entenc que Catalunya defensava avanç del 1714, una Espanya austriacista, que li respectava els seus fets diferencials, en el moment de l`abandonament del arxiduc Carles per marxa a regna al seu país, Catalunya decideix lluitar contra la Espanya Borbònica, si la Espanya Austriacista l`abandona a la seva sor, llavors per qui lluita Barcelona i els Catalans? , jo o tinc mol clar lluitaven per la seva llibertat, per tenir i mantenir els seus fets diferencials, res de un altre manera d`entendre Espanya. Com deia aquell; “AL LORO” que no nos embauquen. Catalans de veritat nomes ni a una, per mol que els espanyolistes i unionistes en vulguin interessadament expliquin les histories a la seva manera.
Expliqueu-li a aquest franquista
Anònim, 27/04/2013 a les 17:27
+13
-1
El passat que ens carrega és tot el que es relaciona amb Espanya i els seus auosos amb nosaltres.
Burro! Aspirem a una altra cosa.
No ho entenc
Millor qu' ell, 27/04/2013 a les 17:33
+13
-0
Com pot ser que aquests populars, que només els han votat els seus familiars i quatre arreplegats mes, surtin tan sovin en els mitjans de comunicacio ? Si no sabeu que posar, millor acudits o be cançons.
Mals aguanyats espais en els mitjans , dedicats aquestes pocavergonyes.
MANCA D?AUTOCONSCIENCIA
Anònim, 27/04/2013 a les 17:34
+15
-0
Aquest membre del partit popular no diu ni piu quan la senyoara Esperanza Aguirre diu que Espanya te més de 3000 anys o del descubriment d'America o del 18/7/1936, de l'1 d'abril del 1939 o del 20-N o de tantes altres dates que celebren ell i els seus correligionaris...
Srs.. del PP deixin de ser fidels a la dictadura i siguin democrates.
Charly Brown, 27/04/2013 a les 17:38
+12
-0
Estavem defensant el 1714 junt amb altres espanyols no catalans una manera d'entendre Espanya que el partit popular nega quan preten fer prevaldre la manera franquista que vam haver d'acceptar els catalans a la transició només per tal de sortir de la dictadura evitant la seva actitud violenta. Ara desrmada i vençuda la dictadura exigim almenys al territori catala un nou peridode constitucional.
Demagogia de Millo
Anònim, 27/04/2013 a les 17:39
+18
-0
Sembla menida que pugui haber gent que ataqui el que es català de manera tan barroera i que a sobre es digui català.
no poden celebrar el passat
Anònim2, 27/04/2013 a les 17:39
+8
-0
Els espanyols perque estarien recordant l' assasinat sistematic de les pernones que no eran fi als seus interessos.
Obsessions
Anònim, 27/04/2013 a les 17:39
+13
-0
Home, recordo que el 1992 els escanyols van celebrar "por tó lo arto" els 500 anys de la descoberta d'Amèrica (per un català, però deixem-ho estar).

I de fet no entenc de què es queixen: al cap i a la fi, el 1714 van guanyar els seus. Bé que ho podrien celebrar i amb més raó que nosaltres.
Com els germans Marx
Ivan el terrible, 27/04/2013 a les 17:45
+14
-0
Les conviccions polítiques d'en Millo són com les dels germans Marx: "Si no li agraden els meus principis, no s'amoïni. En tinc d'altres".
Els botiflers
Català de Socarrel, 27/04/2013 a les 17:46
+12
-0
Lamentablement... sempre hi han hagut botiflers..
1714-2013
Anònim, 27/04/2013 a les 17:59
+1
-4
L'onze de setembre hauriem d'omplir de banderes españoles el monument a Rafael de Casanova. Doncs aquest home va ser un grandisim español. El Govern d'Espanya així ho va creure quan li va retornar tots els béns que avans li van confiscar.

història
Anònim, 27/04/2013 a les 18:05
+19
-0
Del nostre passat se'n diu "LA NOSTRA HISTÒRIA"
La despesa vertaderament innecessària del tot
Concís, 27/04/2013 a les 18:06
+13
-1
La despesa innecessària és contribuir a la bona vida de comunitats espanyoles altament improductives i avesades a viure de subsidis finançats amb els nostres diners.
Pagueu o calleu botiflers.
Joan Pere, 27/04/2013 a les 18:18
+14
-0
Millo, ja heu pagat el que deveu a Catalunya els del pp? Perdó vull dir els del govierno, no? dons mes val que callis.
i?
Anònim, 27/04/2013 a les 18:21
+10
-0
on és la noticia?
Barruts
Anònim, 27/04/2013 a les 18:26
+17
-0
Lladres, pagueu el que deveu a Catalunya. I ja no parlem de l'espoli fiscal.
El nostre passat
kim, 27/04/2013 a les 18:34
+17
-0
El que passa és que a vosaltres us sap greu que abans eren catalans de ple dret i això no us agrada recordar.
I el que passa és que molta gent ho vol tornar a ser i això us sap molt greu.
Per molt que us pesi no ens Espanyolitzareu , ans el contrari.I això us fa mal, molt de mal, perquè no hi podeu fer res.
Un oferiment de franc
Taradellenc que avisa, 27/04/2013 a les 18:37
+15
-0
El senyor Millo pot tenir, davant una Catalunya independent, una jubilació molt dissortada. Hauria de començar a reciclar-se si no vol viure amargat durant la resta de la seva vida. Encara hi és a temps. Encara el podem ajudar, si es deixa, a estimar el país on viu amb tanta mala gana. Fa cosa veure'l arrossegant la creu tan feixuga de l'autoodi.
El passat el tenim present i mirem cap a futur
Som i serem, 27/04/2013 a les 18:52
+31
-0
Gràcies senyor Millor, gràcies a gent com vostè que ens assessora i ens guia cap on hem d'anar, gràcies a gent com vostè que ens il.lumina i diu que no cal mirar al passat, gràcies a gent com vostè, Rajoys, "niñatos" jugant a fer política i senyores de rams de flors amb micros.

Gràcies a tots vostes cada dia ho tenim mes clar.

Ens dirigim cap a una Catalunya lliure.

//*//
OBSSESSIONATS PEL PASSAT
Anònim, 27/04/2013 a les 18:58
+15
-0
Perquè el vam resoldre malament. Els nostres avantpassats i per tant nosaltres!!!!
Millo
Anònim, 27/04/2013 a les 19:15
+19
-0
Qui perd els origens perd l'identitat
CAT
//*//, 27/04/2013 a les 20:13
+9
-0
Ei, ei, diuen que Millo donarà de la seva butxaca i donacions "anònimes" 1 milió d'euros aquest any a la Fundació Francisco Franco per conmemorar en 3 anys el cop d'estat de 1936
Madrid 2020
Anònim, 27/04/2013 a les 20:19
+17
-0
Qui ha pagat Madrid 2012, Madrid 2016, Madrid 2020 ? Espanya oi ? Catalunya la primera oi ? I quants mil.lions d'euros ?. I ........MERDA !!!!!!!
Despesa inútil?
Astruh, 27/04/2013 a les 20:47
+19
-0
Com molt bé ha explicat el senyor Miquel Çalzada, la commemoració del tricentenari pretén explicar "què érem , què som i què serem". Evidentment, vostè, senyor Millo, ens vol amagar "què érem" i condemnar-nos tres-cents anys més al “què som”.
ridícul
Un altre, 27/04/2013 a les 20:56
+14
-0
Ridícul es el que fa amb aquestes declaracions. A aquestes alçades del procés, el PP cada dia esta més lluny de Catalunya, més minoritari, marginal, amb el cervell de un mosquit.
En record d'en Josep Moragues.
Anònim, 27/04/2013 a les 23:55
+15
-0
Per anular un poble només cal anular la seva cultura i la seva historia i el poble desapareix per si sol.
És curiós com el Sr. Millo no vol celebrar la trista derrota del poble català.
A lo millor estaria del tot satisfet poden celebrar el tres-cents aniversari de l'aixafament del poble català per la gran gesta de Felip V.
Tal és el despropòsit, que ni tant sols volen que els catalans tinguem la nostra història.
¡Res ha canviat en aquesta democràcia!
Segant cadenes
Observant, 28/04/2013 a les 01:16
+8
-0
Quí és el rei de l'Espanya actual? un Borbó. Quin era el rei que volien els catalàns per les espanyes? un Àustria. Doncs tot dit, el projecte borbònic d'Espanya no és el nostre, és el de Franco, Primo de Ribera, Espartero, Aznar i Rubalcaba, Wert i Bono, Llanos de Luna i Ribera, Cañas i Vidal-Quadras...i no hi ha marxa enrera. Aquesta Espanya borbònica només ens pot engolir més i més. S'ha de segar d'arrel.
obsessió?
Anònim, 28/04/2013 a les 02:35
+9
-0
el 2008 vaig parlar amb un responsable de la Bilblioteca Nacional de Madrid i em va comentar que havien esgotat els documents i llibres sobre la Guerra de la Independència, a causa de les moltes exposicions i actes que s'havien fet amb motiu del 200 aniversari. El sr. Millo llavors no va dir res.
......
Anònim, 28/04/2013 a les 10:23
+9
-0
El Millo, la seva fam de poder l´ha portat a vendre´s com una mercaderia falsa, a molt baix preu (per més que cobri el que sigui). I com si no, una persona pot anar probant d´encaixar en partits tant diferents fins a entaforar-se al PP? No hi ha altra explicació, i per això mateix és un dels que, els catalans, hauriem de tenir en menor consideració.
Això ho saben els europeus i els de la Xina popular.
Ai Pillo.
Anònim, 28/04/2013 a les 12:59
+9
-0
Ara resulta que el Pillo va estar a la guerra de successió a primera línia, y sap fil per randa qui lluitava a favor del Borbó i qui per l´Austria. Peró, d´un tret que va rebre al cap, no recorda que el Borbó, que havía jurat respecte als furs i constitucions catalanes ens les va anorrear. Com Franco, un perjur més. Catalunya tornarà a ser rica i plena, i punt.
Sense nous arguments
M.T.Valls, 28/04/2013 a les 14:23
+6
-1
Són insoportables i previsibles.
PPC, PSC i C's vam amb la mateixa canxoneta:
Els nacionalistes catalans som:que si uns provincians, que si ens hem cregut allò del expoli, que si Mas és corrupte i ens enganya, que si ens hem inventat l'història, que si patatin, que si patatan......
Endavant!!! Visca el nou estat Català!!!! Visca la República Catalana!!!!!
Millo = curt de mires
lector_333, 28/04/2013 a les 21:16
+3
-0
Possibles respostes al Millo aquest:
1 - A falta de futur, al menys preocupem-nos de coneixer be el passat
2 - Qui perd els origens, per identitat
3 - Vosté potser potser renega del uqe van fer i de que van patir els seus avantpassats. Molts, no.
4 - Molts no tenim cap dubte que si s'abolís el Decret de Nova Planta i s'adeqüessin les lleis recuperades a la realitat actual, Catalunya sería un pais prosper a on viure amb dignitat. No com ara.
En vol més?
CAZO OMIZO !
Anònim, 29/04/2013 a les 14:12
+3
-0
Com és que els grans botiflers tenen tan seguiment als nostres mitjans de comunicació?
ja es hora
romà, 30/04/2013 a les 12:39
+1
-0
En Millo també vol fer d´historiador i fà la historia dels vencedors. Tal com ho esxplica, i si fós veritat, a que vé la implantació del decret de nona planta?. Els Borbons eren uns absolutistes i varen aprofitar l´ocasió per clavar-nos la daga. Ja es l ´hora que ens l ´arranquem.