Reunió inèdita de CiU, ERC i Govern per «posar ordre estratègic»

| 27/03/2013 a les 12:37h
Arxivat a: Política, govern, procés català, ciu-erc
Aquesta notícia es va publicar originalment el 27/03/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Sala 9 que va acollir la reunió tripartita. Foto: QS/ND

Dilluns a la tarda el Parlament va viure una reunió inèdita. Segons ha pogut saber Nació Digital , a la reunió setmanal de coordinació parlamentària entre CiU i ERC s'hi va afegir per primera vegada el Govern. L'ocasió ho requeria després d'un cap de setmana marcat pel joc de declaracions, contradeclaracions i avisos amb la data de la consulta, l'aposta difosa del diàleg i alguna demora en els compliments per part de l'executiu d'Artur Mas dels compromisos amb ERC.

Els portaveus de CiU, comandants per el co-secretari general per delegació, Jordi Turull; els portaveus d'ERC, amb Marta Rovira i Lluís Salvadó, i el secretari del Govern, Jordi Baiget -home de màixma confiança de Mas- i amb Miquel Puig, director general de Relacions Institucionals i amb el Parlament es van tancar durant dues hores a la discretíssima Sala 9 de la cambra catalana . Dues hores de trobada, lluny dels focus, que van acabar amb certa "entesa" per articular una llarga llista de pendents de l'agenda parlamentària i governamental.

La reunió, que fonts parlamentàries de les tres parts han qualificat de "balsàmica", "profitosa" i "aclaridora", va servir escatir les diferències existents entre les tres parts sobretot pel que fa la tàctica parlamentària. En aquest sentit, ERC va expressar cert "malestar" per la lenta posada en pràctica per part de l'executiu d'algun dels compromisos del Pacte de Governabilitat -com la trigança en la formació del Consell de Transició Nacional- i explicacions sobre la polèmica "d'ajornar o no la consulta en pro del diàleg".

CiU per altra banda va demanar una mica més d'oxigen parlamentari als republicans i van esmerçar esforços per explicar que la "consulta no s'ha bellugat de lloc". En aquest sentit, els convergents van pregar als republicans comprensió de cara la negociació dels pressupostos. Baiget i Puig van posar negre sobre blanc la "traducció operativa" dels acords de governabilitat així com les explicacions per l'endarreriment d'algunes de les decisions. "La reunió ha servit sobretot per posar ordre", reconeixien les mateixes fonts a Nació Digital.
 

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Jo tambe els pregaria, pels collons!
En Siscu d'Artesa, 27/03/2013 a les 13:22
+6
-34
" En aquest sentit, els convergents van pregar als republicans comprensió".

Jo també els pregaria, pels collons.

Jo els hi diria: Au!, aquí teniu el Govern, tot per vosaltres, a veure com us n'ensortiu.
no anem bé
Anònim, 27/03/2013 a les 13:28
+1
-29
Això acabarà fatal!! ja es veu.
La força social
Anònim, 27/03/2013 a les 13:40
+31
-0

Em semblen perfectes aquestes reunions de coordinacio estrategica. Tinguem en comte que la força social derrere CiU i Esquerra fan possible aqueste coordinacio i necessitat de consensuar estrategies.
Tots derrere fiscalitzant i empenyent d'una manera sempre constructiva fent pinya, som imparables, vingue que ja es veu el cim.
ERC no afluixen
Anònim, 27/03/2013 a les 14:10
+11
-5
es un parat de CIU per guanyar temps, ERC no hauria de subscriure pressupostos fins que hi hagi data i pregunta concretes, molta de la gent no ens refiem ni mica de CIU.
VEJAM QUE HA DIT RAJOY
Anònim, 27/03/2013 a les 14:31
+8
-0
Ara ho sabran a ERC
se m'acaba la paciència
Mestressa de casa emprenyada., 27/03/2013 a les 17:30
+8
-0
Aquí, cal fer els esforços que calgui. Una casa no tira endavant, sense l'esforç de tothom.
cal saber on i com anem
Anònim, 27/03/2013 a les 18:19
+9
-1
Llegint i escoltant alguns comentaris de vegades tinc la sensació que de tant dir que volem la independència la farem descarrilar abans d’hora amb la dèria de cremar etapes sense consolidar l’anterior.
La votació s’ha de fer per guanyar-la i no per perdre-la. I també ens cal arribar a la consulta amb un país no destruït, perquè ens cal viure cada dia.
La Declaració de Sobirania és el full de ruta que de vegades sembla oblidada, la votació del 13 de març ampliant aliats per poder votar un altre. Ens cal seguir el full perquè tot plegat no sigui paper mullat.
Espanya ens vol fer claudicar ofegant-nos econòmicament i amb guerra bruta. I les preses d’alguns són es converteixen en col•laboradors en el descarrilament.
Seguim i seguirem la nostra ruta aprovada. Però cal fer-ho sense pressa i sense pausa. Ens cal el reconeixement internacional i només ho aconseguirem si esgotem prèviament el diàleg amb Espanya. I fer tot això no té res de traïdor és, simplement, responsabilitat.












Ho sap algu...
Anònim, 27/03/2013 a les 18:39
+1
-3
Que hi eren els del Metodo 3, 4, o 5, per sapiguer el que han dit, sembla ser que ara toquen reunions amagades o clandestines, fins que algu tirara la pedra, i es fotran de osties com als del METEORO.. PERDO METODO 3.. UFFFFFFFFFF QUIN FART DE PAIS... I PER CERT QUE VOLEN ACLARIR EN UN PAIS ENFOSAT...QUE SAPIGUEM CAP CORRUPTE DE CAP PARTIT POLITIC ANAT A LA PRESO.. TOTS GAMPEN I AMB UN BON SOMRIURE...
Poc a poc que tinc pressa
EEE, 27/03/2013 a les 21:38
+5
-0
Visió, calma, unió, idees clares. Tots jonts arribarem lluny allà on volguem. No escoltem les veus del desànim. Endavant!!!
Fins un altre, company!!!
Anònim, 28/03/2013 a les 13:11
+2
-0
Reunió entre Convergents i Republicans...Bé, però, quí parlava per boca d'en Duran? Aqui està el "quit" de la qüestió. Desenganyem-nos! O potser no cal, hores d'ara. Potser què ningú ens expliqui "sopars de duro".
ordre estratègic?!
Anònim, 29/03/2013 a les 20:16
+0
-1
Quina stratègia? La sap qualqu'un?!

La unica stratègia: la declaracion unilaterala d'Independència. Abans de St. Joan!