ERC veu la Declaració Unilateral d'Independència per abans del 2014

Els càlculs estratègics dels republicans situen la prohibició de la consulta el juliol de 2013, fet que "precipitaria l'agenda nacional"

| 04/03/2013 a les 23:59h
Arxivat a: Política, oriol junqueras, erc, ciu-erc, procés català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/03/2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Junqueras, reflexionant al seu escó. Foto: Jordi Borràs/ND

ERC ha encetat un procés de "reflexió estratègica" que implicaria canvis d'agendes i "d'accions polítiques". Això en el nou argot republicà de la Santíssima Trinitat Republicana - Oriol Junqueras, Marta Rovira i Lluís Salvador-  significa posar negre sobre blanc les diverses opcions i escenaris de l'agenda nacional de Catalunya a curt i mig termini contemplant, fins i tot, una virtual  Declaració Unilateral d'Independència (DUI) pel desembre de 2013 .

Així ho ha explicat aquesta tarda el pinyol del politburó dels republicans en una executiva ampliada amb el grup parlamentari celebrada al Parlament. Fonts de la direcció han explicat a Nació Digital que el programari d'ERC és "clar, directe i concloent" per enllestir o "precipitar" l'agenda nacional atesa la pressió que exerceix l'Estat espanyol al procés sobiranista que viu Catalunya.

Segons el full de ruta dels independentistes, amb la llei de consultes a la mà i seguint els terminis pactats amb CiU a l'acord de governabilitat, l'escenari és que l'Estat prohibeixi definitivament la consulta sobiranista pels voltants del mes de juliol de 2013. Un atzucac que, segons els republicans, permetria i legitimaria una Declaració Unilateral d'Independència abans d'acabar l'any. La proposta del nucli dur de la direcció compta amb la majoria de la direcció que calcula que l'empitjorament de la situació econòmica i social actui de catalitzador del procés sobiranista.

Altres opcions que contemplen els republicans serien les eleccions plebiscitàries amb una llista única -com a mínim fins a final de novembre, cal que passi un any des dels darrers comicis-, consultes impulsades pels ajuntaments en el marc de l'Associació de Municipis per la Independència o una gran mobilització social.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

No hen cansare de repetir ho
Anònim, 05/03/2013 a les 00:04
Molt interessant
+174
-4
Es cada vegada mes evident anem directe cap la DUI , Espanya ens hi porta, hi haurà noves eleccions plebiscitaries i una DUI, quedarem fore d Europa durant un parell o tres d anys, el 2017 serem estat i de nou a Europa i el 2020 a nivell de Suïssa o Dinamarca.
tenim pressa
Jordi60, 05/03/2013 a les 00:04
Molt interessant
+116
-3
PROCLAMEN LA INDEPENDENCIA I QUE PETI QUI PETI
-
Blai, 05/03/2013 a les 00:08
Interessant
+95
-5
Des del 1479 els catalans som separatistes, nacionalistes o independentistes, per exigències del guió, per prescripció facultativa i per preceptiva supervivencial.
Independència JA!
Anònim, 05/03/2013 a les 00:12
Molt interessant
+109
-3
Teniu tot el meu suport! Declaració Unilateral d'Independència i a la merda ESP!
Des de sempre volem esser liures
Anònim, 05/03/2013 a les 00:18
Interessant
+85
-3
La història comença ben abans del 1479...
Non confondre "Europa" & la "Union europea"
Anònim, 05/03/2013 a les 00:20
Interessant
+71
-2
Fora de la "Union Europea": sí
Fora de l'Europa: què vol dir?
VISCA LA DUI !!!!!!
Anònim, 05/03/2013 a les 00:21
Interessant
+91
-5
//*//
Al pas que anam...
Anònim, 05/03/2013 a les 00:21
+7
-43
cYu & esGuerra: menan cap a estat independent? Segur?
//*//
Miquelet, 05/03/2013 a les 00:26
+43
-3
Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

DUI JA!!

La tenim a tocar

Si uns treballem per aquí
i altres foten allà
segur que arriba arriba
i la podem declarar

VISCA CATALUNYA LLIURE!!!
Independència ja.
Anònim, 05/03/2013 a les 00:35
+34
-5
Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii fem-ho!!!! i fem una gran festa!!!!!! Que corri la birra!!! Això s´haurà de celebrar!!
I per que esperar ?
Jordi Potaroig, 05/03/2013 a les 00:37
+40
-4
No entenc per que hem d'esperar al desembre per fer la Declaració Unilateral d'Independència si ja savem el que pensa el Govern espanyol.
El 11S de l'any passat demanavem la INDEPENDÈNCIA per aquest any, no per el que ve.
DUI JA
Des del Nord del nord, 05/03/2013 a les 00:42
+51
-4
Tan aviat com madrit digui que no fem la DUI si us plau.
DECLARACIÓ UNILATERAL D'INDEPENDÈNCIA i bon vent i barca nova.
Un independentista de pedra picada ||\*/||
Junqueras anims!
Anònim, 05/03/2013 a les 00:46
+51
-3
Aixó ja té un bon color i es que, es evident, que cada pas d'escanya contra nosaltres, ens dona més força cada día; l'últim cas el del fiscal general de Catalunya. Per ells tot va contra la constitució i no veuen o no volen veure que tot el que diuen o fan es d'efecte boomerang. Que en son de curtets i dictadors. El mon véu aquest estat, pobre, plé de merda, corrupte, sense idees, feixiste etc., Hem de marxar avans que aquest tsunami ens porti 300 anys més sense poguer dir ni fer res. Junqueras endavant i proposa el DUI. Si no fotem el camp prompte, als catalans s'ens presenta un panorama molt pitjor que el passat: més mesells, més apretats socialment, més pobres per la crisi i sense cobrar de Madriz, etc., Ells solets ens porten al DUI. Aprofitem`ho i quan més aviat millor!
La CEE no ens vol fora
Jordi de Bagà, 05/03/2013 a les 01:02
+37
-4
Li farà molta molta por.

I si ens anés bé??

Quina por!!
Encara participarem als Jocs de Rio!
Jordi M, 05/03/2013 a les 01:58
+48
-3
Això de la independència deu ser una cosa estupenda perquè, quan es té, ningú no vol deixar de tenir-ho.
empenta
|¡*¡| manel.cat, 05/03/2013 a les 05:36
+45
-6
Ara Sí que podem treure'ns de sobre als vividors del país veí.

Senyor Junqueras sense vostè, els ciueros pararan tot, i això sería la mort de Catalunya.

Molts estem esperant per sortir al carrer, alegre i pacíficament per la nostra llibertat.
Nomès ERC ????
Sigma, 05/03/2013 a les 06:51
+42
-2
En sembla que cada vegada ho tenim més clar tots plegats !!

I més, quan veiem lo bé que ho gestiona tot " la PPuta Caverna " ( feixista , medieval i caci-quil ).
Prorroga dels pressupostos!
Anònim, 05/03/2013 a les 07:14
+44
-3
Perdre el temps amb un pressupost no pot esser; cal dedicar.se plenament a les relacions internacionals i a explicar al mon que España es un pais antidemocratic, que l'exercit bombardejarà barcelona i que l'OTAN no pot permetre aquest canivalisme propi del feixista Mariano Rajoy; Rajoy no controla res de res i es antidemocrata, i utilitzarà la força i el que faci falta contra la democracia i la llibertat del poble català; la UE no fa res, com va fer a Ioguslavia; prorrogar els pressupostos, a més, té la gran avantatge que posarà molt nerviós a la calamitat mental del Montoro
Lliures ja
Anònim, 05/03/2013 a les 07:23
Interessant
+54
-2
Tot el que no sigui fer una DUI abans d'acabar aquests any 2.013 seria un fracàs total.
claretat
Anònim, 05/03/2013 a les 07:30
+34
-11
Vingue a fer volar coloms, are no som capaços de proposar i executar la INSUBMISIO FISCAL, pero no patiu al Desembre proclamarem la INDEPENDENCIA. Sr Junqueras ja esta be de pendre el pel a la gent de bona fe, si es vol fer la declaracio unilateral de independencia es fa, no es posa en guardia al govern ESPAÑOL 10 mesos avants perque tingui temps de reaccionar, si us plau no juguem amb el sentiment de les persones.
L'11 setembre d'enguany!
Vicenç Ramoneda, 05/03/2013 a les 07:58
Interessant
+73
-3
L'11 setembre d'enguany no ha de ser un clam per la independència sinó un clam per la DUI!

La resistència s'ha tornat rebel·lió!

Visca la llibertat!
Visca Catalunya estat!!*!!
a quina hora quedem per la Independència?
Anònim, 05/03/2013 a les 08:02
Interessant
+70
-3
Si s'ha d'anar a Barcelona altre cop, i aquesta vegada no 1,5 sino 2,5 milions, es fa. i l'endemà proclamem.
Unica sortida la DUI i rapid
Anònim, 05/03/2013 a les 08:29
+42
-3
NO podem jugar a que referendum, consulta, negociació, etc i que al final CIU es faci enrerere. Veig molta gent de CIU i periodistes afins diuen que si l'estat ens dona una mica de pastenaga s'anirien tancant les portes del si a la independencia, exemple enganyifes com el corredor mediterrani, un millor finançament, una rectificacio de la llei d'educació, etc i amb aquest carmel votarien NO per que res no canvii.
Fem-ho bé.
Anònim, 05/03/2013 a les 08:34
Interessant
+71
-5
La DUI és el millor camí. Però cal fer-la ben feta.

Primer cal tenir ben lligats els botiflers. En Duran i Lleida, en Gai de Montellà, els diputats del PSC, La Caixa, La Vanguardia,... Han d'obrir els ulls i veure el que li ha passat al fiscal general de Catalunya. Espanya li ha tallat el cap com els hi tallarà a ells. Ells van en contra de Catalunya igual com hi anava el fiscal general, però Espanya no admet moderació. A qualsevol que no estigui radicalment en contra de la democràcia, a qualsevol que tingui una gota de sang catalana a les venes, li tallaran el cap. A ells també, si no fotem el camp d'Espanya. Ells es pensen que són espanyols, però per a Espanya, són merda catalana que cal utilitzar per atacar Catalunya i quan hagin guanyat, llençar-la a les clavegueres.

Segon cal tenir ben lligats als mecanismes espanyols de colonització de Catalunya: L'agència tributària, les televisions d'obediència espanyola, els bancs, els centres de control de telecomunicacions i energia, els membres de les forcés armades que resideixen a Catalunya, la policia i la guàrdia civil... Cinc minuts abans de la DUI, tots aquests organismes han d'estar sota el control del govern català i les persones crítiques, destituïdes del seu càrrec.

El govern pot acabar fent la DUI o no, però tant si la fa com si no, ha de tenir perfectament planificat el procediment, i com que el CNI espiarà els plans, ha de tenir més d'un pla, alguns de bons i d'altres trampa, ningú ha de saber quins són els bons ni quins els trampa, i dels bons ningú ha de saber quin és el que es tirarà endavant fins al últim minut.
Fets i no paraules !!*!!
Gerard Reus, 05/03/2013 a les 08:46
Interessant
+57
-3
Volem fets!!!!, prou de parauales i suposades estratègies!!!!
DUI, ja !!*!!
Espanya ens vol distruir. Enemics, ben lluny
Anònim, 05/03/2013 a les 09:03
Interessant
+73
-4
La Declaració Unilateral d'Independència és l'únic camí que ens queda als catalans. Que peti ja tot d'una vegada. I, a partir d'aquí, espanyols, ens veiem als tribunals internacionals.
Font Paulus
Sense defallir, 05/03/2013 a les 09:06
+39
-2
Artur, Oriol, no us arronseu. Solidaritat amb el Fiscal General de Catalunya, destituït per dir la seva opinió ponderada i demòcrata.

No confondre la DUI amb el dispositiu anticonceptiu ni la denominació actual de l'antic ATS.
junqueras
Anònim, 05/03/2013 a les 09:18
+11
-54
mucho bla, bla, bla y na de na.
ARA
kich, 05/03/2013 a les 09:23
+46
-3
Generalitat de Catalunya: Deixeu de pagar tributs a Espanya des d´avui mateix.La vostra prioritat és el benestar dels vostres conciutadans;els catalans.Tots!
Preparada al calaix
Anònim, 05/03/2013 a les 09:32
+36
-2
La DUI s'ha de tenir ben pensada, ben bonica i ben apunt, però desada i només treure-la en el lloc oportú en el moment oportú. I quan serà? Aviat Espanya ens ho farà saber.
Per fi!
Lord Halifax, 05/03/2013 a les 09:43
+52
-3
Ara comencem a anar bé! La declaració unilateral sempre ha sigut l´únic camí possible, i més coneixent als "demócratas de toda la vida" que habiten a l´estat espanyol.
artur mas SI ibarretxe NO
Anònim, 05/03/2013 a les 09:53
+41
-2
treballar la hisenda propia a fons i el dia de les eleccions europees eleccions tambe el parlament de catalunya 100 per 100 plevecitarias i declaracio unilateral de independencia
Preparada al calaix
Anònim, 05/03/2013 a les 10:00
+25
-2
La DUI s'ha de tenir ben pensada, ben bonica i ben apunt, però desada i només treure-la en el lloc oportú en el moment oportú. I quan serà? Aviat Espanya ens ho farà saber.
Cal anarse preparant...
Refer Endums, 05/03/2013 a les 10:15
+28
-2
No perdem ni un minut... Anem preparant la INDEPE...

CATALUNYA, D.U.I.
Anònim, 05/03/2013 a les 10:26
+48
-3
MAI ESPAÑA ENS DONARÁ LA POSSIBILITAT DE FER UN REFERENDUM, ENS PASSEM ELS DIES, MESOS, ANYS, PARLAN DEL MATEIX, LA ÚNICA SOL.LUCIÓ ES FER LA D.U.I, DESPRÉSS QUE HO REFRENDI EL POBLE.
AHIR EL SR. NIÑO BECERRA VA RATIFICAR QUE CATALUNYA EN EL TEMA DE LES PENSIONS TÉ SUPERAVIT PER CONTRA ESPAÑA DINTRA DE POC TEMPS NO LES PODRÁ PAGAR, NO PODEM SEGUIR AMB ESPAÑA,
SOM-HI CATALANS, ARA ES EL MOMENT DE SER LLIURES, TOTS JUNTS HO ACONSSEGUIREM, MOBILITZACIÓ TOTAL, LA DIADA DEL 11S D'AQUEST ANY TÉ QUE SER UNA MANIFESTACIÓ PRO D.U.I.
JA HO DEIEN
Anònim, 05/03/2013 a les 10:27
+45
-6
ELS DE SOLIDARITAT. NOMÉS ES PODIA ANAR A LA DUI
FEM MEMORIA??
SI A LA DUI
Anònim, 05/03/2013 a les 10:58
+42
-3
Si a la declaració unilateral desde el moment en què Espanya no deixi fer el referèndum. Aquesta ESCANYA és un ruïna, un cabaç d'antidemocràcia.
Ull no perdem la Vall d'Aran quan aquests vulgui fer un referèndum, Espanya en la voldrà treure.

el pròxim 11 de setembre em de sortir al carrer i apoiar la declaració unilateral d'independència.
Cal marejar la perdiu.
General Patton, estratega de la DUI, 05/03/2013 a les 11:00
+40
-2
La DUI és l'arma secreta del poble català. Cal que algú faci com Joan Pujol, alies Garbo, distreure al personal dient que el desembarcament aliat serà pel Cap de Creus, i no pel Cap de Salou. Qui sap si serà per Tarifa o per Portugal.No donem pistes al CNI.
Europa
Kani, 05/03/2013 a les 11:19
+47
-2
Totalment d'acord amb el comentari que diu: "No confondre Europa & la Union europea"
AEuropa i som i hi serem passi el que passi. A la Unió Europea, jo m'ho pensaria molt be abans d'entrar-hi.
No volem alliberar-nos de Madrid per esdevenir lacais de Berlin.
debilitat espanyola
s 68, 05/03/2013 a les 11:45
+51
-3
En un començament no ens prenien seriosament, però ara han vist que va de debó, que volem marxar, que marxem,...i a partir d'ara ja ho atacaran tot.
És aquest cinisme històric espanyol. De paraula diuen ser demòcrates i de fets...
Nosaltres a fer la nostra.
Força i resistència!
Esclavatge
sobirà, 05/03/2013 a les 11:52
+35
-2
Cal canviar la legalitat espanyola per la catalana, i això és farà amb una DUI. Estic d'acord amb ERC, cal precipitar els fets el més aviat possible, cada dia estem i esterem pitjor. VISCA CATALUNYA LLIURE DEL ESCLAVATGE !!!
QUI SE N'ANARÀ SERÀ LO GOBERN D'HISPÀNIA, NON PAS NOS ALTRES!
Atencion, important, 05/03/2013 a les 12:01
+26
-1
Molt diferent es.
Mariscal Montgomery,
Plamtem cara, no al lliri a la ma, 05/03/2013 a les 12:04
+36
-3
Fem com Winston Churchill,el millor estadista del segle passat, plantar cara al totalitarisme, encara que li va costar l'imperi a Gran Bretanya, però guanyà la llibertat del seu poble.
Aleluia !!!
Anònim, 05/03/2013 a les 12:12
+45
-3
Fa temps que ho penso, ho dic i alguna vegada ja ho he escrit: acabarem fent la DUI. Ejpanya ens ha ensenyat de sobres, i precisament ara, que és un Estat arrogant i superb amb el que no es pot negociar. Només cal recordar el procés de descolonització. Ara, per fi, es comença a veure la llum al final del túnel. Serem lliures, no ho dubto. Però haurem de prendre iexorablement decisions difícils. I una de elles és indestriable: la declaració unilateral d'independència. Després d'això ja serem sobirans per poder cel.lebrar un referèndum de ratificació. És l'únic camí legal, des del punt de vista internacional, que tenim. Endavant !!!
Jas hi som
Anònim, 05/03/2013 a les 12:36
+51
-3
Quan fem la DUI hem de tenir l'agència tributària a punt perquè la prima de risc espanyola es dispararà descontrolada i Espanya ens tallarà el fiançament. Espanya perdrà els nostres impostos i els seus creditors els obligaran a negociar el seu deute monstruós de 900.000.000.000. Serem lliures ja d'una puta vegada i tots haurem de tributar a la nostra agència tributària. Caldrà privatitzar l'aeroport del Prat i els ports rendibles per ananr fent calaix mentre els catalans van perdent la por i es decideixin a tributar a la nostra agència. Cal anar apretant La Caixa perquè es vagi posant les piles i ajudi el nostre Govern en els seus primers passos, sinó se'ls expropien les autopistes, el gas, l'electricitat, la telefonia (5% a Telefònica) i tot allò que produeixi calers. Serem lliures nois, ho tenim a tocar i no hi ha futur a Espanya. Qualsevol alternativa és pitjor que la independència. No cometem els mateixos errors típics de catalans, anem tots alhora, ja ens barallarem després.
Cap sorpresa
Anònim, 05/03/2013 a les 12:50
+32
-3
Ja al setembre passat vaig pronosticar que la declaració unilateral d'independència seria pel juny d'aquest any. Bé, potser no serà al juny sinó al juliol però en cap cas el 2014.

Benvingut al carro, Oriol!
Què esperan tots aquests del Parlament?
Anònim, 05/03/2013 a les 12:57
+16
-3
Calian eleccions?
Vinga, fem-ho!
Anònim, 05/03/2013 a les 12:59
+27
-1
Jo que fins any nou, si fa no fa, era un aferrissat defensor de la consulta tant sí com sí...ara, aquesta, em fa més por que una pedregada. És un atzucac, un cul de sac que ens ficarà en un fangar i ens distreurà. Anem per feina, l'Estat espanyol ja ha demostrat abastament que no és democràtic i ens tanca totes les portes possibles. declaració unilateral i acollim-nos en la democràcia i el dret ingternacional, ah i a les nostres llibertats ancestrals arrabassades per les armes pel rebesavi d'aquest Borbó,...no ho oblidem.
Siiii
Anònim, 05/03/2013 a les 13:06
+30
-1
Ara si que anirem bé! Ja n'estic fart de sentir-me ciutadà de segona. Només estem rebent garrotades, no ens hi tornarem? Malgrat que em fa por en Duran i els seus 13 diputats, DUI ara mateix!
Eleccions anticipades i plebiscitàries
Anònim, 05/03/2013 a les 13:12
+22
-2
Crec que tothom va veient (i si no, ja ho veurà) que no es podrà fer cap consulta ni referèndum per tant, si de veritat volen tirar endavant el procés independentista s'hauran de fer eleccions a finals del 2014 o a principis del 2015 com a molt tard. Aleshores com a mínim CiU i ERC hauran d'incloure al seu programa que el primer que faran és votar la independència en el Parlament, convertint-se les eleccions en plebiscitàries ja que tothom sabria que el primer que farien els partits és declarar la independència. Penso que fora bo fer les eleccions poc després de la diada del 2014. També serà interessant estudiar els resultats de les eleccions europees, previstes per principis de l'any que ve, a Catalunya i les coalicions que es faran.
ERC, espavila!
Davit, 05/03/2013 a les 13:19
+9
-1
Donat que alguns dels polítics escollits democràticament pel poble català no fan res per assolir la independència el poble haurà de fer la DUI i acabar amb tota aquesta situació surrealista amb espanya. Que no volen que fem la consulta? no passa res, fem la DUI i s'acabat el bròquil.
N'Alfons ja ho deia...
oriol.cat, 05/03/2013 a les 13:28
+22
-3
Deixeu-me començar dient que aquests d'ERC m'estan sorprenent positivament, en cas que no quedi tot en paper mullat.

Visió subjectiva dels fets: el gran president Artur Mas juntament amb la renovada ERC estan intentant esgotar totes les possibilitats per fer la consulta i en cas que aquesta no sigui possible tiraran pel dret i faran la declaració unilateral d'independència, o bé unes eleccions plebiscitàries. A mi tot això em sembla correcte, ja que sembla com si ens estiguem carregant de raons de cara la resta del món per una final declaració des del Parlament de Catalunya, tal i com li agrada dir al Sr. Mas. Tot i que, això també té conseqüències reals a curt termini. Quines? Doncs ben fàcil, cada dia que passa Espanya ens estrangula i la situació per milers de famílies a Catalunya es fa ben difícil. Si tinguéssim la independència ja, tindríem més poder d'actuació real per solucionar els problemes reals, i per no parlar de que no caldrien totes les retallades que s'estan carregant tot el sistema del benestar.

I unes eleccions plebiscitàries amb llista única no s'haguessin pogut fer en els darrers comicis? Quines ganes de perdre el temps mentre la gent sofreix...

Reflexió final: aquests d'ERC cada dia m'agraden més, perquè aquestes solucions ja les va dir en el seu moment n'Alfons López Tena. Ai si l'escoltessin més...

ja va sent hora!!!
Anònim, 05/03/2013 a les 13:38
+12
-0
Tot just ata despertem o què???? Això ja fa temps que ho sabem, espanya s'enfonsa amb nosaltres, i algú encara es pot pensar que s'hi pisaran bé i en voldran parlar????au va, que collons esteu esperant per fer-ho??????
somiar es de franc
S.G, 05/03/2013 a les 13:53
+2
-30
junqueras, tu a lo teu, tu continua somiant..al llit quan deus estar despert en alguna nit d´insomni deus estar donant.li voltes a això de separar-se d´Espanya....q bonics són els somnis i q dura la realitat...

hauries de repassar la història d´Espanya, tu q ets historiador....està plena de gent cvom tu q ha volgut estirar massa la corda, i de tant estirar, els efectes han estat molt dolorosos per la població....

Només demano sentit comú, i tu per desgràcia no en tens ni mica...

Aquesta gent manaran si algun dia marxem...? millor no imaginar-m´ho...
Tempus fugit
[email protected], 05/03/2013 a les 14:03
+17
-0
Cada segon que perdem és un cop de falç que ens mancarà demà.
Per fi!!
Capità d'allonses, 05/03/2013 a les 14:31
+22
-0
Per fi, cada cop estem mes a prop de esser lliures, no hi haurà cap consulta ni referèndum, tingueu clar que hi haurà declaració unilateral d'independència i llavors veurem els que quedem, em d'estar disposats a perdre mes d'un llençol pel camí cap a Ítaca, per fi ens podrem deslliurar dels ocupants del nostre territori i podrem abolir el decret de nova planta que encara es vigent, Catalans!! fins a la llibertat, ni un pas enrere!!.
DUI JA!!!!!
Anònim, 05/03/2013 a les 15:17
+20
-0
Si intentem fer eleccions plebiscitàries el Govern Espanyol anul·larà les eleccions i suspendrà el Govern de Catalunya. L'ùnic camí q ens queda és fer la DUI directament.

Per quan una altre manifestació com la del 11S???? Empenyariem molt el procès.

Visca la terra!
Mariscal Montgomery, guanyador de Al-Almain
Full de ruta alliberador, 05/03/2013 a les 17:12
+7
-0
Benvolguts compatriotes catalans i catalanòfils de tot el món sideral i mundial:

Aquí us dic que desprès que lo gran Winston Churchill plantés cara al totalitarisme, fou precís establir aliances planetàries per acabar d'alliberar la Gran Bretanya de l'influència del mal. Gràcies al Pais sense nom que les Illes Britàniques aguantàren l'embrenzida de l'adversari. Ara, a 2013 cal establir aliances molt precises amb:

Brasil, Corea del Sud, la Xina continental, Japó, USA, Canadà, Sudàfrica, Polònia , Israel, Turquia, Alemanya (millor sense la Merkel), Pays Bas, i d'altres potències emergents.

Cal que els diversos Garbos facin la seva feina per marejar al contrincant sobre on serà el desembarcament aliat.

Cordialment

Montgomery, Patton i Bradley.
QUAN MÉS ABANS MILLOR
Miquel d'Amsterdam, 05/03/2013 a les 18:02
+25
-0
Quan més abans millor.
No perdem més temps.
No es pot pactar res.
No volen cedir en res.
Fotem el camp JA!
Miquel d'Amsterdam
SI tenia raó
Anònim, 05/03/2013 a les 18:24
+18
-2
Cada dia que passa és més evident que els plantejaments de SI eren els correctes.
Si volem ser independents l'únic camí que ens queda és la Declaració Unilateral d'Independència (DUI) urgent.
Això està clar
Anònim, 05/03/2013 a les 20:30
+7
-3
La majoria dels catalans estem per la independència.Però imaginem que fem eleccions i els partits sobiranistes guanyen per un 70 o 80%.i el primer pas és proclamar la independència al Parlament.Automàticament el Govern espanyol en virtut de les seves lleis,impugna el procés i...o dissolt el Parlament,procesa als dirigents per deslleialtat i els aparta i invalida,vegeu com està ara A. Otegi.
Després comença una guerra de nervis,amb tota la premsa abocant-se contra Catalunya i la nostra censurada o sencillament clausurada.Qui ens ajudarà?Obama? la UE?Israel?
Tenim un Estat poc democràtic,la nostra democàcia es primitiva,rés a veure amb la del Regne Unit,d´Escòcia o del Canadà.
Aquí en aquest país treballador,però també somniatruites,(per això tenim la gosadia de fer el que hem fet),estem poc preparats per temps dolents.La nostra societat està poc preparada per aguantar el setge.Ens caldria abans haver-nos enfortit en democràcia,l´únic poder real de que disposem,tenir la gent darrera dels polítics elegits directament pel poble,però els nostres partits no estan per la feina,inclús devant el panorama de ser independents
No ens deixem manipular !!
Siscu, 05/03/2013 a les 21:22
+8
-4
Ultimament es parla molt del CNI per interferir en el procés cap a la independència, però no fa falta que hi siguin aquests del CNI perquè aquí en el nostre pais hi ha suficients altaveus en els mitjans de comunicació televisius per interferir, injuriar, menysprear,per a evitar per tots els mitjans que el procés català segueixi avançant. Em refereixo principalment a les tertúlies polítiques de TV3 com ELS MATINS i DIVENDRES i a 8tv al programa de la tarda-nit del gurú Josep Cuní. Els principals contertulians que posen totes les traves i són contraris a la independència són els següents , si m'he oblidat d'algú podeu dir-ho i agregar-los a la llista,


Juan Carlos Girauta
Toni Bolaño
Paco Marhuenda
Leonor Mayor
Miguel Porta Perales
Xavier Sardá
Manuel Milián Mestre
Milagros Pérez Oliva
Antoni Puigverd
Lluís Bassets
Jordi de Juan
Marius Carol
Antonio Franco
Juan José López Burniol
Joan Tapia
José Antich
Maria de la Pau Janer
Gonzalo Bernardos


i el que ho fan de forma sibilina pero no ens poden enganyar que són unionistes són ,

Jordi Barbeta ( es perico, ja està tot dit )
Rafel Nadal ( hi ha que saber escoltar-lo entre línees )
Joan Majó
Lluís Foix

Pot ser que em deixi algú podeu agregar-los

En canvi de contertulians soberanistes que hi van a les tertúlies aquestes són un nombre insignificant , la qual cosa significa que sempre estan en clar desavantatge, són els següents,

Magda Oranich
Toni Aira
Francesc Marc Alvaro
Patricia Gabancho
Pilar Rahola
Salvador Cardús
Joan Ridao
Marta Lasalas
Vicent Sanchís


Pot ser que em deixi algú podeu agregar-los
Curiós oi ?

I el ínclit Cuní a 8tv es deporable els discursos que fa posant pals a les rodes al procés , sempre criticant CiU i ERC i en plan derrotiste desenganyant a la audiència . Anem amb compte amb aquests servidors a sou del grup Godó personificats amb Josep Cuní


Veritats
Anònim, 05/03/2013 a les 23:22
+1
-20

I per què no demanen vostès la independència a França?

Espanya hauria d'adoptar el model francès. Ensenyar només la llengua castellana i la història d'Espanya en les escoles. I no permetre que als nens els ensenyin històries falses.

A Espanya s'haurien de prohibir els partits independentistes per ser totalment antidemocràtics. Doncs la finalitat d'aquests provincians és la destrucció de l'Estat més antic d'Europa.

La decisió sobre Catalunya la tenen tots els espanyols. Doncs Catalunya ha estat i és espanyola.

L'argument dels independentistes per defensar el seu dret a decidir és infantil i malèvol alhora. Doncs és com si la població d'un municipi o un barri adoptés per majoria no pagar impostos a la Generalitat. ¿Respectarà aquesta el dret a decidir dels ciutadans?















He he
Anònim, 05/03/2013 a les 23:28
+1
-9
2014?

30 de febrer de 2014, pot ser?

Quina manera de prendre el pèl a la gent.

Per què esperar a 2014 per declarar unilateralment la independència si ho poden fer ara?

El increïble no és el seu propòsit de declarar la independència, sinó que encara hi hagi gent que s'ho cregui.
EN SON MOLTS MÉS!
Anònim, 06/03/2013 a les 15:57
+0
-0
Resposta a Siscu 5/3/2012, 21:22 Si veiesis el dit "Canal Català" d'Intereconomia, hi trobaries molts altres. Fins i tot alcaldes!
Tornem a sortir
Anònim, 07/03/2013 a les 10:18
+2
-2
Hem de tornar a sortir al carrer, aquest cop 3 MILIONS, i simultàniament allà mateix davant de TOT el món, proclamar la independència, a veure si tenen collons de venir amb els tancs.
No pot ser.
Anònim, 27/05/2014 a les 16:35
+0
-0
Imparap-pla.