La DO Penedès tindrà una sala de tast permanent a Barcelona

per Redacció/ACN, 5 de febrer de 2013 a les 10:04 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 5 de febrer de 2013 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ampolles de vi de la DO Penedès. Foto: ACN

L'Acadèmia Tastavins, amb la col·laboració del Consell Regulador de la Denominació d'Origen Penedès, obrirà una sala de tast permanent a Barcelona. Així ho ha explicat el director del Consell Regulador, Francesc Olivella, qui ha assegurat que el nou espai "es podria posar en marxa en un termini de tres mesos". Tot i que encara s'està estudiant la ubicació, Olivella ha confirmat que "serà en un espai cèntric" de la ciutat. L'Acadèmia Tastavins té l'objectiu d'instal·lar aquesta sala de tast per "millorar el posicionament dels vins del Penedès a les cartes dels restaurants i hotels de l'àrea metropolitana de Barcelona per posicionar-nos millor". La institució també reforçarà la seva presència a Madrid i Palma.


La sala no aniria dirigida al consumidor de carrer, sinó que l'objectiu dels impulsors del projecte és convidar a restauradors, responsables de botigues especialitzades i hotelers. D'aquesta manera, ha explicat Olivella, "volem fer tastos professionals per promoure el producte". "Barcelona i l'àrea metropolitana són mercats molt propers als vins del Penedès i per això volem intentar millorar el posicionament", ha expressat Olivella.

Promoció a través de fires, maridatges i tastos


El director de la DO Penedès ha explicat que durant aquest 2013 potenciaran el tema de promoció de la qualitat dels vins penedesencs a través de presentacions, maridatges i la pàgina web. Olivella ha apuntat que tornaran a organitzar l'activitat 'Ostres, Xarel·lo Penedès!, una proposta que maridarà els vins de Xarel·lo de la DO Penedès, amb les ostres del Delta de l'Ebre.

A més, Olivella ha afirmat que també estan treballant campanyes promocionals en botigues especialitzades de l'àmbit metropolità per "donar a conèixer els vins amb l'objectiu que la gent entengui que són productes de qualitat i que mariden amb qualsevol menjar". Un altre dels mercats on la DO Penedès fixarà els seus interessos és a Madrid i Palma a través de presentacions dels vins del Penedès. Segons ha explicat Olivella, aquestes dues ciutats són, darrere de Barcelona, "els mercats més forts".


Entrada en economies emergents

Malgrat que el mercat principal de la DO Penedès és Catalunya, aquesta Denominació d'Origen augmenta any rere any la seva presència als mercats internacionals. Les últimes dades que es coneixen sobre l'exportació dels vins de la DO Penedès és que durant el 2011 es van exportar 5,5 milions de litres, un 7,5% més que l'any anterior. Dels 114 països del món on s'envia vi, mercats com Alemanya, Suècia, Canadà, Finlàndia o els Estat Units, són els principals consumidors.

El director de la DO Penedès ha explicat que en aquests moments "estem entrant molt en països d'economies emergents com el Brasil, la Xina o Rússia" i "estem estudiant noves formes de promoció per potenciar aquests mercats", ha afegit.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació