Neix «Independentistas en Castellano»

| 07/10/2012 a les 16:20h
Arxivat a: Política
Aquesta notícia es va publicar originalment el 07/10/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Independentistas en castellano. Així s'han batejat aquest perfil, de moment, de twitter, que reclama un independentisme en espanyol, semblant al famós #vacontigo creat durant les darreres eleccions espanyoles i impulsat pel candidat d'ERC-Rcat, Alfred Bosch. "Por nuestro futuro, el de nuestros hijos e, incluso, por una mejor relación con España. #IndependentistasEnCastellano", explica el perfil d'aquest moviment que s'identifica amb una estelada en la qual l'estel ha estat canviat per una "Ñ".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

O és ara, o ja pleguem per sempre més.
Anònim, 07/10/2012 a les 16:29
+34
-12
I què "COÑO" volen?
Bienvenidos
Anònim, 07/10/2012 a les 16:34
Interessant
+91
-12
Haciais falta.
ñ
Anònim, 07/10/2012 a les 16:38
+18
-4
no patiu, si ens volen fotre, ens fotran. Però si ells són 'xulos' nosaltres encara més. Això només és el principi
Per que ?
Anònim, 07/10/2012 a les 16:47
+36
-25
Per que els espanyol, sempre tracten d'impossar les seves normes ?
Son superiors a la resta o s'ho creuen?
Per que no demanen una Catalunya Independent en alemany ?
A poc a poc
ToniBCN, 07/10/2012 a les 16:50
+58
-11
El castellà haurà de tenir un espai social, que no polític o legal, a la Catalunya independent, per exemple rebent una part de televisions en castellà d'Espanya, premsa, revistes, cinema, i mass media, però no haurà de ser una llengua oficial, només el català, única i oficial. Així la independència serà ben rebuda per la majoria, per una banda, i no s'hipotecarà el futur de la llengua catalana, per l'altra.

El català haurà de ser la única llengua oficial, i el català haurà de ser la llengua principal socialment, en televisió, ràdio, premsa, cinemes, etc, un espai on també el castellà haurà d'estar, fins que el català ocupi tot l'espai, que no serà de la nit al dia.

Sí al castellà socialment i mediàticament en un principi, per a no fer de la independència un trauma a part de la població; no al castellà políticament o legalment, per a no hipotecar el futur del català.
Normal
Anònim, 07/10/2012 a les 16:55
Interessant
+94
-5
Igual com hi han independentistes que parlen amazig, urdu, quètxua, wolof o ucraïnès, el més normal és que n'hi hagin que parlin castellà.

Benvinguts.
El castellà, llengua oficial i plena.
Berenguer Rodríguez, 07/10/2012 a les 16:59
+33
-65
Hi estic d'acord, a la Catalunya independent el castellà ha de ser llengua oficial i la igualtat amb el català total pel que fa a drets ciutadans.

Però ha de quedar ben clar que el fonament d'aquesta oficialitat i aquesta plena acceptació és el fet que molts catalans la tenen pel seu origen personal i familiar a regions d'Espanya; no per un dret de sobirania de l'estat espanyol que ha intentat anihilar el català i tampoc per complaure els trànfugues autòctons com Vidal-Quadras i tots els seus confrares "catalanes de muchas generaciones que hablamos en español".

Esperem que això no sigui problema a l'estat que ens il.lusiona. Hi haurà deure de conèixer ambdues llengües i el dret a usar-les, cosa que el TC espanyol va anul.lar a l'Estatut de 2006. I el compromís de tots de protegir el català.



Ei, O ES ARA i Ñ
Aniol, 07/10/2012 a les 16:59
Molt interessant
+178
-13
Nois,per la independència ´fem falta tots els catalans, tinguin l'orígen i llengua que tinguin, TOTS!
Per tant, benvinguts al camí de la llibertat.
com Bolívar
Segador, 07/10/2012 a les 17:14
+17
-0
que jo sàpiga, Simón Bolívar no era pas quètxua ni aimara... tenia com a idioma matern el castellà.

Dit això, ens podem inspirar en països com Irlanda o Finlàndia. A Irlanda, per exemple, un treball escolar o tesi en gaèlic rep punts extra per afavorir aquesta llengua (sense gaires resultats, però, perquè la independència va arribar quan ja estava moribunda).
Finlàndia va ser sempre possessió sueca fins que a principis del XIX Rússia se la va quedar com a "Gran ducat de Finlàndia" (fins aleshores mai no havia existit com a entitat política!!). Al XIX la burgesia sueca va ajudar a que el finès es comencés a escriure i cultivar. Avui en dia el finès i el suec són llenües d'obligat coneixement, i periòdicament es defineixen zones de predomini (per a decidir p.e. la llengua vehicular de l'administració). Això últim no em sembla bona idea per a Catalunya, però sí que es podria continuar ensenyant a les escoles com fins ara. Per cert les tensions entre comunitats després de la independència el 1917 es van resoldre quan el 1939 molts voluntaris suecs van lluitar per ajudar contra la invasió soviètica.
MADRIDISTES PER L'INDEPENDENCIA
indptista instrumental, 07/10/2012 a les 17:15
+14
-1
I tant que sí!
Catalunya no és Espanya
Carlemany, 07/10/2012 a les 17:21
+34
-3
Llibertat lingüística, per descomptat. Llengua oficial, la catalana.

Tothom és lliure de parlar i relacionar-se en la llengua que vulgui i de publicar i llegir escrits en qualsevol llengua, però a Catalunya la llengua oficial ha de ser la catalana -tret del cas de la Val d'Aran.

Ràdio i televisió en espanyol, peruè no? I en romanès, i en italià , i en àrab, i en alemany i en anglès. Pero la ràdio i latelevisió públiques, en català.

L'escola en català, i en anglès. I desprès que els alumnes trïn entre l'espanyol o el francès.
Bienvenidos
Anònim, 07/10/2012 a les 17:23
+34
-1
Es molt important que la defensa de Catalunya incorpori a tothom qui viu a Catalunya. Desitjar la normalització del català no implica anar en contra de cap altre llengua. Hi cabem tots i quants mes serem mes riurem!
?
jaumell, 07/10/2012 a les 17:26
+11
-0
A un pais sobira una llengua que agermana i un altre, mes potent, d'us social acceptat com fins ara. L'independencia te de servir per que arribi de un cop per sempre l'idioma oficial a tots els organs de poder i desicio del estat. El castella, que ja es prou fort tot sol que se estudii com fins ara. I una tercera llengua estrangera per poder ser com qualsevol pais dels que ens tenim de assemblar, noruega,holanda suecia...
Calma.
NY, 07/10/2012 a les 17:28
+41
-4
No ens passem de generosos. El castellà ( idioma de Castella, per cert), hi té gran presència en la societat catalana, com tots sabem, però en la Catalunya independent, l´unic idioma oficial ha de ser el català, ja que pel sol fet de ser independents, la situació de la nostra llengua en l´àmbit de la justícia, cinema, restaurants, bars,i d´altres espais on és minoría, no canviaria i continuaria patint la mateixa discriminació. La convivència de les dues llengües no ha de sofrir gaires més canvis, però el català ha d´ocupar el lloc que es mereix com a llengüa pròpia del pais. Després de 300 anys de submissió, ara que no ens cuinin una Independència de fireta, un Estat propi de pa sucat amb oli.
La teva fórmula mataria el català
petrus, 07/10/2012 a les 17:36
Interessant
+55
-1
Berenguer, vas més enllà del compte. Aquesta igualtat que vols pel castellà és una falàcia. És la fórmula per eliminar el català.
1- la llengua natural no imposada a Catalunya és el català.
2- la llengua d'identificació de la majoria de catalans és el català. Es fa l'error de pensar que com que hi ha quasi un 50% de castellanoparlants ells tindran el castellà com a llengua d'identificació amb el país i voldran una Catalunya castellana. Això és fals. Més de la meitat dels castellanoparlants prefereixen el català com a identificació amb el país.
3- Quan una llengua forta i una llengua feble conviuen, SEMPRE la llengua forta acaba per imposar-se. Al ser més útil, la gent per simplificar usa la més útil.

En una Catalunya independent, respecte pel castellà, però les mesures necessàries perquè el català no corri perill.
Abans espanyol que català espanyolitzat
Anònim, 07/10/2012 a les 17:37
+36
-20
Ja us ben dic des d'ara mateix, tant si agrada com si no, que jo no lluito pel mateix estat independent que aquests. El meu serà un estat que respetarà totes les altres llengües, però que tindrà el català com a única llengua pròpia i oficial.
I si no ha de ser així, aleshores no em cal cap independència només per motius econòmics.
perque no
Anònim, 07/10/2012 a les 17:40
Interessant
+89
-11
yo me siento tan independestista como el que mas y no tengo problemas porque hable castellano ya que si queremos la independencia todas las lenguas y pensamientos tienen que ser admitidos porque si no seremos peores que ellos que quieren que nos traguemos todo como enviar a la guardia civil visça catalunya lliure
...
Anònim, 07/10/2012 a les 17:44
Interessant
+72
-7
Endavant! Una associació d'independentistes en castellà és una arma molt potent al nostre favor i molt difícil de contrarestar per part d'Espanya.

I celebro que hi hagi patriotes de totes les llengües i procedències. Del costat de la llibertat no hi sobra ningú.
Visca Catalunya!! Viva Cataluña!!!
Catanyol, 07/10/2012 a les 17:45
+53
-11
Som un país integrador, quan el castellà deixi de ser la llengua que s'utilitza per fotre'ns, aquí no hi haurà cap problema de llengües entre persones, de fet com ha estat fins ara amb raríssimes excepcions que en general provenen de individus castellans o catalans de perfil clarament espanyolistes.I a mes tampoc serem tan burros de llençar per la finestra un actiu ta valuós com el domini del castellà.
No serà cap problema
Antonio, 07/10/2012 a les 17:47
+29
-3
A mi em sembla que el català és la llengua del país (Catalunya no seria Catalunya sense el català). Dit això, sabem que el castellà, com l'anglès, és una llengua molt parlada al món, sabem que el castellà és la llengua d'una part important de la població de Catalunya (i per tant haurà de merèixer el respecte de la nova República de Catalunya); per això estic convençut que amb independència i democràcia, tots junts acordarem com ens organitzem amb això de les llengües. No serà cap problema.
Al loro
Catanyol, 07/10/2012 a les 17:48
+39
-2
Catalans i Catalnes no confundir Castellano con Español.
Ni castellano parlantes con españolistas.
Fes-te el coix i veuràs l'hora que arribes...
Anònim, 07/10/2012 a les 17:49
+25
-12
A veure si ho entenc.
Em podeu explicar què haig de dir si veig una estelada amb ñ, en lloc d'estrella?
No siguem tant moderns, collons.
Cada cosa al seu lloc.
Sabeu com es diuen els que viuen a Catalunya?
I si vas pels mons de Déu, com ho sabràs que dos o més són catalans?
Perquè parlen el català.
Vinga jovent, una mica de seriositat.
Hem de fer pinya
turquesa, 07/10/2012 a les 17:51
+26
-4
Crec que en un moment històric com aquest el que és important és anar sumant-hi gent. Tant si parlem català, castellà, aranès... tant si som nascuts a Catalunya o no, si tenim els origens catalans o no , si estimem la nostra terra,la seva llengua, la seva cultura... i creiem que Catalunya es mereix ser lliure HEM DE FER PINYA TOTS JUNTS. No serà un camí gens fàcil però com més siguem més força i veu tindrem. SOM-HI DONCS !!!!!
Que ?
Anònim, 07/10/2012 a les 17:57
+14
-2
Tres peus al gat...
Mil vegades abans nació sense estat que estat sense nació
Jordi M, 07/10/2012 a les 17:57
+25
-21
El problema de xuminades com aquesta és que els únics que ens les acabem empassant som nosaltres mateixos. O els més imbècils dels nostres.
Tranquils
Anònim, 07/10/2012 a les 18:04
+12
-28
Tranquils, no us esvereu. Ara, si hi ha un col.lectiu de catalans i un castellà, diuen que es de bona educació parlar-li castellà. Quan Catalunya sigui un Estat d’Europa, ja veureu com aquest castellans, PER EDUCACIÓ, tots sense excepció parlaran català. I per que no es sentin discriminats si volen educació en castellà, doncs en castellà per tothom, total si a Catalunya el català el parlen quatre gats. I en Rivera, un catalanista de pro, president de la Generalitat.
Catalunya es un pais democràtic.
Josep Pedrol, 07/10/2012 a les 18:10
Interessant
+56
-2
A la Constitució Catalana s'ha de declarar que ningú podrà ser discriminat per raó de la llengua, sigui el Castellà, l'àrab, el xinès, el Fula o el que sigui.
Cap problema
Anònim, 07/10/2012 a les 18:26
+12
-15
A Antonio (No serà cap problema)
Estic d'acord amb tu, no serà problema, si tu entres en una botiga i dius: "Bon dia" i et responen: "Buenos dias, que desea.." i tu contestes per ejemple: "un botella de agua", ja veuràs com no hi haurà cap problema.
El problema pot surgir si un diu: "Buenos dias" i l'altre (maleducat per supost) respon: "Bon dia". Aqui si que hi ha un problema.
La independència també és independencia
Saa, 07/10/2012 a les 18:28
+12
-5
Hi ha algun carallot que es fa dir independentista que renega de la gent que parla en espanyol habitualment i que creu que el millor pel seu futur és el d'una Catalunya independent.
Jo en camvi renego d'aquells catalanoparlants que per interès o per autoodi desitgen que Catalunya segueixi sotmesa a Espanya.
Pels que volen,com jo, que l' ús del català s'estengui i si es vol assegurar l'incert futur de la llengua catalana segur que serà més fàcil des d'un estat propi que no pas la pertinença a un estat que considera el català una llengua estrangera.
En l'independentisme cap tot aquell demòcrata que cregui que la independència de Catalunya és la millor sortida per poder resoldre els greus problemes que viu la nació.
no sé...
fill d'espanyols, 07/10/2012 a les 18:29
+22
-6
D'una banda bé, sumem forces.
Però de l'altra...no sé, em sembla que aquesta gent són els que no han volgut mai parlar català i continuaran sense fer-ho després de la independència.
De tota manera, hauria de llegir bé el seu ideari.
Jo crec que ha de quedar clar que el català ha de ser la llengua nacional. I això al marge de la llengua que dacascú parli a casa.
Després podem veure l'estatus del castellà (cooficial o llengua preferent) i de l'anglès.
Ara bé, estiguem a l'aguait perquè, si triguem 20 anys a assolir l'estat propi, potser la llengua oficial serà l'àrab...
Castellà sí, durant un temps
Anònim, 07/10/2012 a les 18:31
+24
-5
Independentistes en castellà sou benvinguts, però això no vol dir què el castellà hauria de ser llengua co-oficial a un nivell igual que el català a la Catalunya independent. Hauria de ser llengua usada, en paral·lel al català, a les institucions públiques, durant una o dues generacions, el temps suficient per que el català esdevingui realment llengua vehicular al país amb l'arribada dels més joves. I hauria de ser sempre, juntament amb altres llengues estrangeres, un idioma no propi proper, tolerat i apreciat.
adelante!
Anònim, 07/10/2012 a les 18:33
+39
-6
todos juntos haremos un país grande! me gusta la idea, me apunto.
Llengua oficial i multilingüisme
Indígena, 07/10/2012 a les 18:35
+24
-3
El principal obstacle que impedeix la normalització de la llengua catalana és l'oficialitat del castellà per imposició de les armes. Si mantenim l'oficialitat del castellà en una Catalunya independent, no solament continuarem impedint la normalització del català, sinó que a més estarem discriminant els parlants d'altres llengües que tenen comunitats nombroses a Catalunya. Per tant, llibertat individual per parlar i escriure la llengua que cadascú vulgui, no solament EL CASTELLÀ, també l'àrab, el xinès, el rus, etc; oficialitat ÚNICA de la llengua catalana. I amb el temps, a poc a poc, la situació del català s'anirà normalitzant i totes aquestes persones s'apropiaran del sentiment de pertinença a Catalunya, de manera espontània i lliure.
Per la normalització del català
Jordi M, 07/10/2012 a les 18:41
+13
-0
Jo en canvi, Pedrol, jo en canvi sóc partidari que Catalunya sigui un país normal. Jo preferiria que fos un país com absolutament tots els altres i no com el que tu proposes.
Hope.
Anònim, 07/10/2012 a les 18:45
+11
-15
Els castellanoparlants que viuen a Catalunya tenen un origen massa recent a Espanya. Van venir dels anys 50 als 70, sobretot en el període 1959 a 1973. Això és molt poc temps. Encara que hagin nascut a Catalunya tenen molt vius els vincles amb la seva regió d'origen, tenen els pares que són castellans, cosins al poble, cases i horts dels avis per heretar, hi van de vancances, etc.

Ja m'explicaran com es pot evitar que aquesta gent se senti hostil a un estat català si ho perceben com una cosa només "dels catalans de tota la vida". Ja estem veient una desfilada de figures públiques que demostren la seva distància, sovint injusta del tot, perquè ningú pot negar que persones com Buenafuente no sols han estat entusiàsticament acceptades fins i tot com a figures representants de la catalanitat i venedors de més llibres que ningú en en la nostra llengua.

Però si som seriosos i volem analitzar la situació amb realisme, no és el mateix una persona que tingui els referents culturals i lingüístics paterns exclusivament catalans, o bé un progenitor català i un altre castellà, que algú que els té totalment castellans. No es poden demanar ni esperar impossibles. Acceptar el castellà potser no els farà independentistes, però almenys, se suposa, evitarà que no vegin com quelcom estrany i hostil.
Indepèndencia
Agustí, 07/10/2012 a les 19:04
+25
-1
Ara, el que cal, és l'estat propi. Tothom que viu a Catalunya hi sortirà guanyat. (Fins i tot a Espanya, que no se'ls farà una pedra al fetje!)
Hope, volies dir Jope?
Jordi de Bagà, 07/10/2012 a les 19:08
Interessant
+57
-4
T'equivoques. Els que som fills de gent nacuda fora de Catalunya no es un grup homogeni, és força heterogeni. No som d'on eren els pares, i això ho hem vist especialment si hem anat, però no t'ho perdis, els pares tampoc son d'allà i majoritariament no volen tornar.

Som els nous patriotes catalans, els que teniem els pares que parlaven en castellà, i som els pares dels futurs mestres de català del nou estat català.

Entre tots ho farem.

Visca la terra lliure!!!
hmm
Tomppa, 07/10/2012 a les 19:23
+5
-1
Imperialisme es negatiu.
no m'els crec
Anònim, 07/10/2012 a les 19:30
+8
-1
aquesta gent no m'els puc creure, entre altres com és que no han sortit abans?
els espanyols saben que voler-nos enfrontar amb el discurs de la llengua, ja no té efectes, doncs només cal veure on ha arribat el desitg de independència amb el també suport dels castellanoparlants i sense que aquests mai haguesin reivindicat res en el tema de llengua
per això crec que aquest de moment suposat moviment persegueix dos objectius
primer introduir un element de discordia precisament ara que la gent de peu està més unida que mai i depàs amb aquesta discordia disuadir a tans com puguin
segon que un cop Catalunya sigui independènt deixar un element espanyolitzador dins de Ctalunya per on l'estat espanyol continuar ficant zitzania alhora de lluitar contra la identitat catalana
no siguem babaus i no anem amb el lliri a la mà
Ctalunya independènt cap llengua oficial, el català llengua propia de Catalunya i prou
amb una menció que digui que la gent que ho desitgi és podrà dirigir i ser atés a l'administració en castellà
en definitiva com diuen ells a la seva constitució però canviant català per castellà:el casrtellà serà llengua d'especial respecte i protecció

penseu que si cedim amb la llengua i la deixem ser co-oficial ens trobarem amb gent que no estaran ni tan siquiera obligada ha entendre el català

Allá cada cual
Anònim, 07/10/2012 a les 19:30
+3
-7
Independentistas en castellano, mirad el cometario de las 18:01 y ahí teneis la respuesta a toda vuestra buena intención. Ya se sabe que Roma no paga a traidores. Pero nada, seguid pensando que hay buena fe en aquellos a los que defendeis, seguid siendo los tontos útiles. Allá vosotros, ya tendreis tiempo de arrepentiros.
si
Anònim, 07/10/2012 a les 19:31
+3
-8
No ens enganyem catalunya serà independent si també ho és en castellà.A tots aquests independentistes "ignorants", els hi diré que viatgin una mica i veuran que a Holanda, Dinamarca,Alemanya; la seva segona llengua és l'anglès.I perque? primer perquè és la llengua més parlada al món, però no ens enganyem perque és una llengua de rel molt propera a la seva.Nosaltres hem de tenir el castellà com ells tenen l'anglès.El castellà és una de les llengües més parlades al món i per mi és un actiu importantíssim a l'hora de viatjar i treballar.Per tan, com independentista, benvinguda sigui aquesta nova realitat; nosaltres farem del castellà el que els espanyols no han volgut fer amb el català.
Allá cada cual
Anònim, 07/10/2012 a les 19:33
+1
-11
Independentistas en castellano, mirad el cometario de las 18:01 y ahí teneis la respuesta a toda vuestra buena intención. Ya se sabe que Roma no paga a traidores. Pero nada, seguid pensando que hay buena fe en aquellos a los que defendeis, seguid siendo los tontos útiles. Allá vosotros, ya tendreis tiempo de arrepentiros.
no m'els crec
Anònim, 07/10/2012 a les 19:36
+7
-2
aquesta gent no m'els puc creure, entre altres com és que no han sortit abans?
els espanyols saben que voler-nos enfrontar amb el discurs de la llengua, ja no té efectes, doncs només cal veure on ha arribat el desitg de independència amb el també suport dels castellanoparlants i sense que aquests mai haguesin reivindicat res en el tema de llengua
per això crec que aquest de moment suposat moviment persegueix dos objectius
primer introduir un element de discordia precisament ara que la gent de peu està més unida que mai i depàs amb aquesta discordia disuadir a tans com puguin
segon que un cop Catalunya sigui independènt deixar un element espanyolitzador dins de Ctalunya per on l'estat espanyol continuar ficant zitzania alhora de lluitar contra la identitat catalana
no siguem babaus i no anem amb el lliri a la mà
Ctalunya independènt cap llengua oficial, el català llengua propia de Catalunya i prou
amb una menció que digui que la gent que ho desitgi és podrà dirigir i ser atés a l'administració en castellà
en definitiva com diuen ells a la seva constitució però canviant català per castellà:el casrtellà serà llengua d'especial respecte i protecció

penseu que si cedim amb la llengua i la deixem ser co-oficial ens trobarem amb gent que no estaran ni tan siquiera obligada ha entendre el català

Aquest Ñ ens ha fet molt de mal
Anònim, 07/10/2012 a les 19:37
+16
-4
No estic d'acord. Soc castellà i mai de la vida m'hauria plantejat un independentisme catalá en castellà. La reconstrucció nacional catalana ha d'esser en catalá. Altre cosa serà quin tractament o estatus tindrà la llengua castellana en la Constitució catalana. Evidentment que no farem la bestiese que han fet els colos espanyols amb la nostra lengua al liarg de 300 anys, peró tampoc podrà gaudir el castellà de cap privilegi, es a dir, que no em demanin ni u céntim per promoure cultura castellana a Caalunya ni pel sosteniments de cadenes de TV o radios en castellá. El castellá en la nova Constitució catalana ha de ser respectat i podrà ser válid per comunicar-se amb l'administració pública pero no a l'inrevès, es a dir, l'administració pública catalana retolarà i s'adreçarà als ciutadans únicament en català. Si aquest de la Ñ volen ajudar a recuperar les nostres llibertats que ho facin, i si volen fer-lo en castellá em sembla molt bé, el que no poden fer ès reclamar un independentisme castellà, aixó no faría una Catalunya independet, mes aviat, ens convertiría en una sucursal d'Espanya i a la que sumesin reclamarien l'unificació amb Espanya. Aquesta gent de la Ñ no son gent de fiar.

" A on hi ha un idioma, hi ha una nació" (Andrea Ricardi)
Benvinguts
RicardKP, 07/10/2012 a les 19:48
+5
-4
La meva família va venir de la Catalunya Vella a la Nova de la mà de l'Abat Oliba, fa uns 1.000 anys, sempre parlo en català i no he tingut mai cap problema. Si un català em parla en castellà continuo sense tenir cap problema, sapigueu que avui en dia sense tots el que viviu a Catalunya i voleu ser catalans la nostra terra no no pot ser plena.
Todos catalanes
f b, 07/10/2012 a les 19:55
+3
-12
Pues yo tengo una idea estupenda, que da solución inmediata al problema. Adoptemos todos los españoles la estelada con ñ como otro símbolo nacional común más, hagámonos todos catalanes castellanohablantes (si es que aún hay alguno que no lo sea) y por fin, consigamos de nuevo la independencia a través de un referéndum en todo el territorio. La mayoría sería absoluta.
No us equivoqueu de debat
Anònim, 07/10/2012 a les 19:56
+13
-4
Aquí la questió no és que els castellano-parlants no puguin ser independentistes o que estiguin demès, no és aixó, no ens sobren ningú, ara bé, del que es tracta es de no renunciar a la nostra llengua pel fet de que hi hagin catalans que "encara" no la parlin. Si aquesta gent el que volen és l'oficialitat del castellá a la Catalunya independent en igualtat de condicions que el catalá, ja poden quedar-se a casa veient el "sálvame", abans una Catalunya catalana ocupada que una Catalunya lliure castellana. Amb amics com aquests no necessitem enemics.
NO ENTREM EN PROVOCACIONS
Anònim, 07/10/2012 a les 20:03
+12
-3
lO PITJOR QUE PODRIEM FER EN AQUEST MOMENT ES DIVIDIR CATALUNYA ENTRE CATALANO PARLANTS I CASTELLANO PARLANTS. aIXO ES EL QUE VOLEN ELS DEL PP-CIUTADANS I ALGUNS SECTORS DEL PSC I SOBRETOT DESDE ESPANYA . TENIM QUE DEIXAR BEN CLAR QUE ES PARLI EL QUE ES PARLI TOTS SOM CATALANS ,SI AIXI ENS HI CONSIDEREM . ES TRACTE DE SENTIMENTS NO DE LLENGUES.NO ENTREM EN AQUEST JOC BRUT ,PERQUE AIXO ENS PERJUDICA , PER LES NOSTRES ASPIRACIONS NACIONALS.
endavant
robertg, 07/10/2012 a les 20:05
+7
-5
La pitjor cosa que podría succeir fóra que ara sortissin quatre identitaires.amb menys de dos dígits de brain tipus Alexandre a torpedinar amb les seves palles mentals aquestes iniciatives valuoses.
Necessitem sumar tothom .Ens hi juguem massa.
ES UNA QÜESTIÓ JURÍDICA.
JOAN1714, 07/10/2012 a les 20:32
+6
-0
Està clar que amb bons sentiments es vol que tothom es senti còmode a la Catalunya independent. Ara bé, hem d'anar en compte en la traducció jurídica de tot plegat. Si es planteja amb tota la bona fe co-oficialitat es retardarà la normalització del català i a més a més es donarà peu al dret d'injerencia per part d'Espanya i a la intrusió en afers interiors (aquest país continuarà existint després de ser independents). Per tant m'inclino amb la formula de garanties mitjançant una llei orgànica respecte el castellà i tota una serie de normatives que deixi mitjans d'expressió i ús. El Castellanisme ha estat anti-català, el Catalanisme no es anti-castellà(a pesar de totes les putades rebudes ).
"formes" catalanes, les justes
Anònim, 07/10/2012 a les 20:52
+11
-1
Tot aquell que hagi vingut fa molt, fa dies, o, vingui en el futur, benvingut sempre i quan, no vulgui transformar, no vulgui imposar la seva cultura, ni la seva llengua, ni la seva forma de vestir o religió. Qui vingui, amb respecte, amb estimació, amb ganes d'integrar-se i acceptar els nostres trets identitaris, endavant. La resta, adeu, ja n'estic tip de gent que tot venint a casa nostra, ens diu que fer, com sentir i com parlar, ens exigeixin centres religiosos, o ens
fotin denuncies per ensenyar català a l'escola. Prou de formes, prou de seny. Si volem respecte, ens hem de respectar a nosaltres mateixos, exigint sense embuts el que es natural.
Es normal que gent que fa poc que hi es a casa nostra no parli en català, però ha de fer l'esforç d'aprendre la llengua natural del lloc on ha triat viure-hi, i no obligar-nos als catalans a utilitzar una llengua imposada, la castellana. Com diuen en castellà -alla donde fueres, haz lo que vieres! i no que posin en practica allò de -de fora vingueren que de casa ens tragueren...

INDEPENDÈNCIA ||*||
Al anonim de las 17:40
Anònim, 07/10/2012 a les 20:53
+6
-21
Pues esperate a la indeepndencia y verás el respeto que tienen por el castellano.

Solo has de ver los posts que escriben en este artículo y en Nació Digital en general.

"formes" catalanes, les justes
Anònim, 07/10/2012 a les 20:54
+13
-2
Tot aquell que hagi vingut fa molt, fa dies, o, vingui en el futur, benvingut sempre i quan, no vulgui transformar, no vulgui imposar la seva cultura, ni la seva llengua, ni la seva forma de vestir o religió. Qui vingui, amb respecte, amb estimació, amb ganes d'integrar-se i acceptar els nostres trets identitaris, endavant. La resta, adeu, ja n'estic tip de gent que tot venint a casa nostra, ens diu que fer, com sentir i com parlar, ens exigeixin centres religiosos, o ens
fotin denuncies per ensenyar català a l'escola. Prou de formes, prou de seny. Si volem respecte, ens hem de respectar a nosaltres mateixos, exigint sense embuts el que es natural.
Es normal que gent que fa poc que hi es a casa nostra no parli en català, però ha de fer l'esforç d'aprendre la llengua natural del lloc on ha triat viure-hi, i no obligar-nos als catalans a utilitzar una llengua imposada, la castellana. Com diuen en castellà -alla donde fueres, haz lo que vieres! i no que posin en practica allò de -de fora vingueren que de casa ens tragueren...

INDEPENDÈNCIA ||*||
Independentist in English
Anònim, 07/10/2012 a les 20:54
+13
-4
Molt bona notícia i no només independentistes en Castellà, també en Anglès, Occità, Urdú i totes les llengües que es parlen a Catalunya.



Catalonia Calls to the World - Official English Version -

.
Catalunya necesita de tothom
Anònim, 07/10/2012 a les 20:58
+16
-6
Endavant , els castellanoparlants tenen de veure que aquesta es la seva causa també i perquè guanyi el SI ells son inprecindibles també
A mi em sembla molt bona cosa
Òscar, 07/10/2012 a les 20:59
+18
-5
A mi em sembla molt bona cosa. Vaig naixer a França després que els meus avis vagin maxar fa ja avui 70 anys. Mai he pogut aprendre català com cal, i per tant el meu parlar es molt aproximatiu. Però em sento tan català com cualsevol, i per tant, també vull indepèndència!
Salut a tothom!
Benvinguts
Anònim, 07/10/2012 a les 21:04
+17
-7
Benvinguts! La Catalunya lliure l´hem de fer entre tots. Els immigrants son, sempre, de les persones més valentes i emprenedores d´una societat.(D´on, si no, treurien el coratge per llençar-se al desconegut? Si no fossin valents i emprenedors, es quedarien a vegetar en la seva societat d´origen i no assumirien riscos.) Per això, perquè són persones molt valuoses, hem d´estar contents que formin part del nostre país. I, si volen que Catalunya també sigui la seva pàtria, encara hem d´estar més contents. Senyal que s´hi troben bé i la valoren. Benvinguts!
Principat d'Andorra
Anònim, 07/10/2012 a les 21:07
+17
-4
Ja hi ha un territori català petit independent, no està de més recordar-ho: Andorra, al Pirineu.

El català n'és la llengua oficial, però, també hi són presents i s'utilitzen l'espanyol, el francès, el portuguès, l'anglès...

Perquè al Principat de Catalunya independent ha d'ésser diferent?

L'important és primer tenir l'estat propi, després ja en parlarem lliurement.

L'important és també i molt, que amb la independència adaptarem les normatives, les lleis, els sentit comú... al desenvolupament del país sense interferències exteriors ni constitucions estrangeres, ni els Werts de torn.

Salut i independència!
Endavant
Anònim, 07/10/2012 a les 21:07
+7
-15
Millor almenys aquest els porten ven posats ,no son de mena parucs com els catalanets
ES UNA QÜESTIÓ JURÍDICA.
JOAN1714, 07/10/2012 a les 21:18
+14
-0
Està clar que amb bons sentiments es vol que tothom es senti còmode a la Catalunya independent. Ara bé, hem d'anar en compte en la traducció jurídica de tot plegat. Si es planteja amb tota la bona fe co-oficialitat es retardarà la normalització del català i a més a més es donarà peu al dret d'injerencia per part d'Espanya i a la intrusió en afers interiors (aquest país continuarà existint després de ser independents). Per tant m'inclino amb la formula de garanties mitjançant una llei orgànica respecte el castellà i tota una serie de normatives que deixi mitjans d'expressió i ús. El Castellanisme ha estat anti-català, el Catalanisme no es anti-castellà(a pesar de totes les putades rebudes ).
separatisme amb eñe
l'Escurçó Negre, 07/10/2012 a les 21:48
+21
-14
Deu ser una operació dels serveis secrets espanyols...
Sino, mo m'explico la tonteria.

en Baldric AC
Bilingüísme
Anònim, 07/10/2012 a les 21:51
+13
-12
Necessitem el suport dels castellanoparlants i de la hemigració. Sense ell no serà possible, lamentablement. Cal respectar-los i no els poem tractar de la mateixa manera que Espanya ens ha tractat a nosaltres. Si sabem el que és patir, no els ho podem fer al demés. Per tant, cooficilitat dels dos idomes, sense cap problema.
Al cap d'un parell de egenracions ja veureu com tot ha canviat. Serà llavors el moment de revisar el "bilingüisme" de l'estat català. Ja no afectarà a tanta gent.
Cal tenir fredor, serenitat i visió de futur. I sobre tot UNITAT.
Benvinguts al club!
all i oli nacional, 07/10/2012 a les 21:53
+26
-3
Perfecte, segur que tota la family de la meva novia que son extremenys i independentistes es podrien afegir! Ara només falta que surtin altres grups independentistes en urdú, àrab, quetxua, guaraní, francès, italià, anglès, romanès...etc
Benvinguts al club! Entre tots o farem tot!
es clar que sí
Anònim, 07/10/2012 a les 22:13
+30
-12
independentisme en català i en castellano, perquè no. Tots som catalans.
VISCA L'ESTAT CATALA
EM SEMBLA UN ERROR MÉS
Anònim, 07/10/2012 a les 22:38
+26
-14
El símbols representen quelcom. Hi ha qui vol crear confusió de simbols o signes. Una estel (símbol de la independència de Catalunya) suposa això. Altra cosa és canviar l'estel per qualsevol altre cosa. Ara un lletra Ñ, després una creu potser o una mitja lluna... No compliquem les coses. Si hi ha independentistes que volen seguir parlant en castellà i no articular cap paraula en català, doncs benvinguts, diuen. Si hi ha islamistes que volen que en una Catalunya independent puguin seguir la seva religió, doncs benvinguts, diuen.
Però de bandera independentista de Catalunya només n'hi ha una. La ESTELADA. El demés, perdoneu, SON COLLONADES i MÉS EL DIA QUE AL CAMP NOU S'HA DIBUIXAT UNA SENYERA!!!!
ALERTA AMB ELS "CONFUSIONISTES"
Molt be!
lector_333, 07/10/2012 a les 22:40
+25
-10
Em sembla molt be!
Catalunya real
Anònim, 07/10/2012 a les 22:44
+33
-9
Jo vull la independència del meu país, i la vull perquè el nostre patrimoni reverteixi en bé tots. I el castellà és un grandíssim actiu, una gran riquesa...

La nostra nació no és ètnica, sinó política: la unió dels ciutadans i la protecció dels seus drets... I entre aquests drets i hi ha els del català, és clar, i els del castellà
Ni cas
Jordi M, 07/10/2012 a les 23:22
+12
-10
Aquestes iniciatives són funestes des de tots els punts de vista i només poden venir d'agents d'Espanya o d'independentistes estupidíssims. Seria millor que vinguessin d'agents d'Espanya perquè no ens podem permetre l'estupidesa en les nostres files. Però em temo que no.
Confusionisme i venceràs
Anònim, 07/10/2012 a les 23:52
+13
-9
Els qui es neguen a a parlar en català per qüestions ideològiques són tots espanyolistes: això és una gran enganyifa per a crear confusió.
Cap castellanoparlant que tot i no parlar català, accepta com a llengua comuna i vehicular el català, ja en té prou amb la senyera o l'estelada.
I tant que els castellanoparlants poden ser independentistes, però no els que ho són ideològicament, sinó funcionalment.
Els ideològicament castellanoparlants voten partits unionistes.
No sigueu tan innocents: ens volen enredrar!
?
PEPQ, 07/10/2012 a les 23:57
+11
-1
penso que si estan disposats a respectar al catalá com a llengua propia de les persones que viuen a aquest pais i el fet de parla castellá els fa sentir mes comodes no ho trobo malament.
Ara be, a mi no sem esborrará mai que tot i estan a Catalunya vaig ser humiliat per un capitá metge perque s'em ba escapa tres paraules amb catalá durant una visita. Jo no amb merexia aquest tracta que s'em va donar amb nom del castellá, a part estem inmersos tot el dís amb aquest idioma, per tan a mi no amb queden arguments per donaro per bo.
aranès
Ares, 08/10/2012 a les 00:59
+26
-2
he de recordar que l'arenès també és oficial i pròpia a catalunya. tanmateix és molt minoritària. si saber espanyol ha de ser obligat a la catalunya independent, que essent molt estesa no és pròpia, l'aranès també ho hauria de ser?? és una qüestió que no em deixa dormir. per si de cas, poso la meva persona a disposició de tot aquell que vului aprendre 'era lengua mair deth catala'
salut a tots!
mi caaasa
Anònim, 08/10/2012 a les 01:01
+7
-39
Soy nacido en Barcelona, pero por suerte o desgracia, he vivido en muchos sitios, cada vez que viajo a un punto de España, me siento en mi casa, tenemos las mismas costumbres, horarios, cordialidad, una rica gastronomía, unos paisajes increíbles, un clima variado y envidiable, unas playas idílicas, unos monumentos que son la envidia del mundo, un entorno natural maravilloso, ciudades ideales, una riqueza cultural variada y única. En el resto del mundo, también hay sitios impresionantes, pero no me siento en casa, no es lo mismo, aunque este en sitios increíbles, cuando llego a mi país, la sensación es diferente, ahora, muchos me dicen que mi país ya no es el que era, me encanta la Costa Brava, Barcelona, la Sagrada Familia, el Valle de Aran, los Pirineos, pero me dicen que he de renunciar a la Alhambra, a Sevilla, al Jerte, a Galicia, a Burgos, Valladolid, Madrid, Toledo, El Pilar, Cantabria, et. etc. etc. que todo esto ya no será mi casa, yo les digo, que aya ellos, el que quiera empequeñecerse, que lo haga, yo quiero seguir sintiéndome en la misma gran casa de antes. Si finalmente hay mayoria para empequeñecer mi casa, que sea con la ley y la verdad.
Hablad de todo
Anònim, 08/10/2012 a les 02:05
+1
-12
Aranès, si es clar!
Anònim, 08/10/2012 a les 02:32
+12
-7
aranès
Ares, 08/10/2012 a les 00:59

a Solidaritat per la independència ho tenim clar, la resposta es si. Entra tu mateix a la web.
Personalment, i si puc votar al respecte, les llengües que haurien d'ésser oficials a Catalunya com estat, son el català i l'aranès. El castellà no ho serà pas si depen del meu vot.
El meu país, la meva llar
Anònim, 08/10/2012 a les 02:44
+12
-3
mi caaasa
Anònim, 08/10/2012 a les 01:01

Doncs per a mi, la meva llar es, com diu la cançó

-El meu país és tan petit
que quan el sol se'n va a dormir
mai no està prou segur
d'haver-lo vist.
Diuen les velles sàvies
que és per això que torna.
Potser sí que exageren,
tant se val! és així com m'agrada a mi
i no en sabria dir res més.
Canto i sempre em sabré
malalt d'amor pel meu país.
El meu país és tant petit
que des de dalt d'un campanar
sempre es pot veure el campanar veí.
Diuen que els poblets tenen por,
tenen por de sentir-se sols,
tenen por de ser massa grans,
tant se val! és així com m'agrada a mi
i no en sabria dir res més.
Canto i sempre em sabré
malalt d'amor pel meu país.
El meu país és tant petit
que sempre cap dintre del cor
si és que la vida et porta lluny d'aquí
i ens fem contrabandistes,
mentre no descrobreixin
detectors pels secrets del cor.
I és així, és així, com m'agrada a mi
i no en sabria dir res més.
Canto i sempre em sabré
malalt d'amor pel meu país.
El meu país és tant petit
que quan el sol se'n va a dormir
mai no està prou segur
d'haver-lo vist.

I quan he d'anar a ejpaña, em sento i soc a l'estranger, no m'identifico, no hem sento a casa, ni parlen, ni senten com jo i els meus. A mi i als meus ens han obligat durant segles a formar part d'un lloc hostil, ens han obligat a parlar en una llengua imposada, ens han torturat per mostrar els nostres símbols identitaris, ens han mort per ser el que som.
No, ecspaña no es casa meva, es casa dels botxins del meu país, la meva cultura i part dels meus avantpassats.
Es l'hora de que es faci justícia, es l'hora de no permetre mes violacions als drets, de no permetre que ens continuïn espoliant, de permetre que els nostres descansin a la fi en pau, de permetre que els nostres fills tinguin l'estat que els pertany, de no formar part (a la força) d'un imperi sanguinari i maquiavèl·lic amb tones de sang a les espatlles.
Em sento a casa, quan soc a Catalunya, i espero que ningú em continui obligant a ser el que no soc i que em provoca veritable fàstic i vergonya.

INDEPENDÈNCIA
Espanya no és casa meva
XX, 08/10/2012 a les 03:24
+24
-2
Jo em sento com a casa a Catalunya, a les Illes, a la major part del País Valencià, a Itàlia, a Alemanya, a Estats Units, al Regne Unit o a França, perquè parlo els seus idiomes i són societats obertes, acollidores i civilitzades, en general. En canvi, per alguna raó mai m'he sentit còmode a Madrid o a Saragossa, per exemple. Conec gent que és d'origen espanyol i quan va al seu poble els anomenen "los catalanes". Espanya està molt bé però no és casa meva, està ple de gent a qui caiem malament (que es fotin). Una altra cosa és la gent castellanoparlant que viu a Catalunya: no es pot permetre que esdevinguin una mena de catalans de segona ni que se sentin desplaçats. Ara bé, si aconseguim la independència, espero que el meu fill no l'obliguin a aprendre el castellà a l'escola.
Catalunya i Espanya són dues nacions diferents, distintes.
Blai, 08/10/2012 a les 04:02
+19
-0
-
Ens calen tots els maons
xavier65, 08/10/2012 a les 04:38
+50
-5
Jo en soc fil d'inmigrants i he passat la vida mes com castellanoparlant que no pas com catalanoparlant, pero sempre he cregut que som un pais diferent: un pais que absorveix tota cultura que ens arriba i la fem nostre, per que quanta mes cultura tinguem serem més lliures.
Es els que ens diferencia dels espanyols: Les ha importado un rabano el idioma que hablan al lado de su pueblo(y ahora aprenden ingles porque se lo exige la tecnologia) aunque estan a pocos kilometros.
Hi tinc amics portuguesos que s'extranyen de que quan intentar parlar amb un castellá aquest no els enten mentre que ells al castellà si.
Per aixó estic a favor d'aquest grup i no sigueu tan radicals en aquest aspecte. Si tenim la sort de construïr la nostre nació ENS CALEN TOTS ELS MAONS PER FER UN GRAN PAIS.
ximpleries
innisfree, 08/10/2012 a les 06:31
+34
-19
Ja començo a estar tip de tanta ximpleria.

El català ha de ser l'ÚNICA llengua ofical de la Catalunya independent (amb l'aranès a la Vall d'Aran).

Per al castellà es pot estudiar un estatus especial, però, si el fem cooficial, el català és mort en un parell de generacions.

No siguem imbècils.

Per a això volem la independència? Per a autoimposar-nos una llengua sobrevinguda?
sentimens
papa, 08/10/2012 a les 08:30
+19
-26
Si estimen Catalunya han de respectar els símbols identitaris catalans, per a mi aquesta "Ñ" és una punyalada als meus sentiments.
web
Carlos, 08/10/2012 a les 08:42
+15
-4
En www.independenciaencastellano.eu encontraréis algo más de información.

Los objetivos de este movimiento son:

- Publicar información relativa al sobiranismo de Cataluña en lengua castellana. La lengua materna de de muchos soberanistas. Una de las lenguas propias hoy de Cataluña, y una de las más habladas en el mundo.

- Ampliar la oferta de páginas web nacionalistas, sobiranistas e independentistas con una página en castellano. Permitiendo a los castellanohablantes que quieren que Cataluña sea un estado libre en Europa informarse y expresar sus ideas.

- Conseguir que la cuestión sobiranista sea tema de diálogo y discusión entre las personas castellanohablantes.

- Responder preguntas de personas indecisas.

web
Carlos, 08/10/2012 a les 08:47
+15
-2
En www.independenciaencastellano.eu encontraréis algo más de información.

Los objetivos de este movimiento son:

- Publicar información relativa al sobiranismo de Cataluña en lengua castellana. La lengua materna de de muchos soberanistas. Una de las lenguas propias hoy de Cataluña, y una de las más habladas en el mundo.

- Ampliar la oferta de páginas web nacionalistas, sobiranistas e independentistas con una página en castellano. Permitiendo a los castellanohablantes que quieren que Cataluña sea un estado libre en Europa informarse y expresar sus ideas.

- Conseguir que la cuestión sobiranista sea tema de diálogo y discusión entre las personas castellanohablantes.

- Responder preguntas de personas indecisas.

Sí, Sí, Sí
Carme, 08/10/2012 a les 09:20
+15
-2
En els comentaris anteriors sospito que o bé hi ha molts espanyolistes infiltrats d'independentistes, o bé hi ha molts d'independentistes cecs.
Només qui no conegui la realitat pot menysprear una iniciativa com aquesta. A Ripollet, que és on visc, tinc molts veïns castellanoparlants que no per això, és clar, són catalanòfobs. Aspiren a una Catalunya independent i ells han fet que els seus fills s'eduquessin en català i estimessin el país. Són gent que s'emociona pensant en una Catalunya independent ¿Qui, si no un inconscient, pot prescindir d'aquesta força social? No siguim estúpids, si us plau. Aquests no són enemics de la democràcia: són els nostres germans.
Perfecte, la pedagogia que fa falta
Anònim, 08/10/2012 a les 09:28
+10
-2
Jo ho trobo perfecte!!! el independentisme català ha de ser incluient per demostrar que està adaptat socialment a la realitat catalana. Els meus cosins castellanoparlants se sentiran representats. Una Catalunya independent només serà possible si és capaç de sumar i de no trencar famílies.
Bona iniciativa per sumar!
Mendiguren, 08/10/2012 a les 09:29
+15
-4
Molt bona iniciativa!
Ja era hora!
Tots junts sí que podem!
Hem de respectar el castellà a Catalunya i que els castellanoparlants tinguin el respecte que es mereixen.

Independencia!
No té color
Anònim, 08/10/2012 a les 09:33
+9
-3
Es que això cau pel seu propi pés.La gent que no es catalana .però viu a Catalunya s´ha de donar compte que pel futur dels seus fills és millor Catalunya que el desastre d´Espanya
El castellà , actiu dels catalans.
Anònim, 08/10/2012 a les 09:37
+21
-9
Catalunya, es bilingüe, i serà independent si es respecta i protegeix aquest bilingüisme que ens enriqueix.

La transcendent diferència es que ja no hi haurà Estat que agredeixi la nostra llengua. No ens caldrà una actitud super protectora i defensiva.

I l' ús del castellà no sent imposat per ningú es convertirà en un actiu molt important de la nova Catalunya. A la nostra Catalunya convindrà parlar i parlar bé, almenys 3 idiomes.





Visca!!!
Amics castellanoparlants, 08/10/2012 a les 09:40
+18
-4
L'estelada ens uneix a tots. Ho trobo perfecte, gràcies a ells i no al 100% dels catalanoparlants aconseguirem l'independència. Benvinguts siguin aquests amics! Els admiro!!!
FELICITATS!
sergimoix, 08/10/2012 a les 09:41
+13
-5
OBLIDEU ALS ESSENCIALISTES, QUE SON IGUAL QUE ELS D'ESPANYA.
EL NOU SOBIRANISME QUE ABRAÇA:ERC,CIU,ICV I UNA PART DEL PSC AVUI DEMÀ AMB UN ALTRA NOM. ES BASA EN CONSTRUIR UNA NACIÓ, ENCARA INACABADA RESPECTANT ELS ORÍGENS I CULTURES QUE LA INTEGREN PERÒ AMB UN PROJECTE COMÚ DE LLIBERTAT NACIONAL I JUSTICIA SOCIAL. SOM UN SOL POBLE! I SENSE VOSALTRES NO TINDREM NACIÓ.
PURISMES INÚTILS
Eduard VF, 08/10/2012 a les 10:06
+22
-6
N'hi ha que es queixen de la "Ñ" a l'estel·lada. Jo he vist, com tots vosaltres, com els partidaris de l'esquerranisme hi canvien el color de l'estel, pel carrer es veuen banderes amb el disseny de l'estel·lada però amb els colors del Barça, n'hi ha molts que la porten lligada a la cintura com si fora una tovallola i, la majoria, penjada al coll com si fora una capa... I ningú s'havia queixat fins ara.

Per que ens queixem de la "Ñ"? L'estel·lada és una bandera de les dites de combat; les banders seculars del País son la Senyera i la de Sant Jordi; Deixem que la gent s'apunti a la lluita per la llibertat nacional! Benvinguts siguin, que cony!
ALERTA, , PROVOCACIÓ
Anònim, 08/10/2012 a les 10:46
+23
-3
ALERTA AIXÓ ES UNA PROVOCACIÓ, PERQUE ENTREM EN POLÈMICA ENTRE EL CATALÁ I EL CASTELLÁ, ES FARÁ EL QUE ES TINGUI QUE FER,
CATALUNYA ES CATALANA, RESPECTAN TOTS ELS IDIOMES QUE PARLI LA GENT
NO ENTREM EN AQUESTES POLEMIQUES
Tot el meu suport
Anònim, 08/10/2012 a les 10:59
+34
-7
Els que exigiu el català sigui idioma exclusiu a Catalunya us dic: jo em nego que els meus nets (quan els tingui) hagin de llegir El Lazarillo de Tormes traduït al català, que hagin de veure pelicules sudamericanes doblades o subtitulades, que no puguin relacionar-se amb la família d'Aragó i d'Andalusía.
Amb un estat propi el català tindrà la supervivència garantida i el castellà no ens farà cap nosa.
L´anglès és més útil
Anònim, 08/10/2012 a les 11:14
+16
-13
Aquí el castellà hauria de tenir el mateix recorregut que a Filipines...

Prou rucades!
endavant
Jordi Joaquimdi, 08/10/2012 a les 11:20
+23
-4
Sin vosotros no será possible! Gracias!
Orgullós d'aquesta Catalunya Terra d'adopcio!
endavant
Jordi Joaquimdi, 08/10/2012 a les 11:26
+27
-5
Sin vosotros no será possible! Gracias!
Orgullós d'aquesta Catalunya Terra d'adopcio!
això és una provocació
Anònim, 08/10/2012 a les 11:39
+10
-14
penso com l'anònim de les 10.46.
la bandera és en un estel blanc, doncs no hi ha motiu per canviar-ho.
nosaltres no hi posem pas una "ç".
l'estel englobar a tothom.
compte que ens volen dividir i enfrontar-nos, no ens deixem emportar per falsos argumens.
catalans, tots unit cap a l'independencia.
Visca Catalunya!!!
Pels que esteu en contra
Jordi Joaquim, 08/10/2012 a les 11:56
+9
-5
Mireu, En la situació actual, després de la historia de prohibicións i multilacions del Català pateix desde el 1017 quan s'inicia la imposició del castellà a la Corona d'Aragó, era normal, i jo el primer en soportar, la discriminació positiva del Català.

Pero quan siguem estat, les coses canvien.. El Català ja no estarà mai més amenaçat ni menystingut,

llavors que voleu fer? com els Españols? menystenir el Castellà, tot i que serà una de les llengues parlades per una amplia majoria de ciutdans del Estat Català? i que passa amb l'Aranés?

Volem repetir el model Castellano/Español? o volem ser com Bélgica que respecta i te com com a llengua oficial també al alemany per una petita comunitat de poc mes de 200mil habitats?

Volem realment fer els que ens han fet a nosaltes?

Per què ens queixem de la bandera
Anònim, 08/10/2012 a les 12:12
+16
-2
La senyera independentista té dos versions la estelada amb fons blau i la estelada amb fons groc amb la estrella vermella. Hi ha gent utilitza la primera per què diuen qué la original la que va utilitzar el partit Estat Català de Francesc Macià i la segona la utilitzen els catalans d'esquerres la va fer popular el PSAN e IPC. Sincerament jo crec de la estelada amb la ñ per mi serveix per sumar gent al nostre projecte d'alliberament nacional.
Com sempre, s'estan traient les coses de context... penso vaja...
olodelbages, 08/10/2012 a les 12:19
+13
-1
Pel què em sembla i ho dic així perquè jo les xarxes socials aquestes me les miro de lluny, no hi ha més que uns quants que han creat a Twitter un perfil per englobar als independentistes catalans que tenen en comú la llengua castellana...

No ho trobo ni preocupant ni perillós, ja que om crec que té molt clar que en una Catalunya independent, la única llengua oficial i que és a més a més pròpia del país és/serà el català.

Els catalans, com sempre, serem i hem de ser molt respectuosus amb totes les llengues que es parlin a Catalunya, entre elles el castellà... no hi veig què pot canviar... farem veure que no entenem el castellà?? NO. Obligarem a la gent a parlar el català?? NO.

Digueu-me ingenu, però l'únic que se m'acut és rebre la iniciativa com un afegit més a aquesta majoria que estem reclamant un estat propi.

Salut i Independència!!!
Tenim dos enemics: Espanya i nosaltres
Jordi M, 08/10/2012 a les 13:03
+9
-13
Possibilitat A: Que la iniciativa vingui de serveis espanyols per provocar rèpliques nacionalistes catalanes que després les utilitzarien amb finalitats lerrouxistes, d'afavorir la reacció unionista. Possibilitat B: Que la iniciativa vingui d'independentistes imbècils. Jo m'inclino per la B perquè en conec. Conec independentistes així d'imbècils.
Pels que esteu en contra
Jordi Joaquim, 08/10/2012 a les 13:15
+22
-3
Mireu, En la situació actual, després de la historia de prohibicións i multilacions del Català pateix desde el 1017 quan s'inicia la imposició del castellà a la Corona d'Aragó, era normal, i jo el primer en soportar, la discriminació positiva del Català.

Pero quan siguem estat, les coses canvien.. El Català ja no estarà mai més amenaçat ni menystingut,

llavors que voleu fer? com els Españols? menystenir el Castellà, tot i que serà una de les llengues parlades per una amplia majoria de ciutdans del Estat Català? i que passa amb l'Aranés?

Volem repetir el model Castellano/Español? o volem ser com Bélgica que respecta i te com com a llengua oficial també al alemany per una petita comunitat de poc mes de 200mil habitats?

Volem realment fer els que ens han fet a nosaltes?

Fe d'errates
Jordi Joaquim, 08/10/2012 a les 13:18
+0
-0
Volia dir 1707!! no 1017!!

Salut!
M'AGRADA!
Eduard VF, 08/10/2012 a les 13:21
+40
-4
Aquest logo de la estel·lada amb la "Ñ" és el que més pot tocar els webs als unionistes, per qué és l'expressió del seu FRACÀS ABSOLUT en l'intent criminal de sembrar la discòrdia civil a Catalunya. Bienvenidos a la barricada, què carall!
Jordi M
Anònim, 08/10/2012 a les 13:31
+9
-4
Efectivament hi ha independentisme imbècil. Per exemple, el teu.
Volem estat perquè som nació
Jordi M, 08/10/2012 a les 13:31
+12
-11
Tant si la iniciativa prové d'agents espanyols com si prové d'independentistes estupidíssims, els efectes, nefasts, presenten dues idèntiques vessants. La primera és que la resposta nacionalista catalana podrà ser usada per fer lerrouxisme. I la segona vessant, més preocupant encara, és que aquestes bestieses 'no nacionalistes' no convencen mai ni un sol castellanoparlant i els únics que acaben comprant la cabra són independentistes unineuronals que llavors passen a utilitzar arguments i vocabularis contra la normalització del català que en el passat només els havien usat els enemics més aferrissats de la nació catalana. Oh i tant, que la Catalunya independent normalitzarà la seva llengua pròpia o almenys ho intentarà. Nació sense estat és malviure, però estat sense nació és morir.
Endavant!
Xarnego, 08/10/2012 a les 13:32
+37
-10
Pels que esteu en contra de l'oficialitat del castellà en la futura república catalana:

Si allò que volem són uns Països Catalans lliures, ja em direu que fem doncs amb la meitat (interior) del País Valencià. També estem en contra de la oficialitat del francès? I què fem amb la Catalunya Nord?

Als Països Catalans en català (amb tot l'impuls i la protecció que calgui), però també en castellà i en francès.
Republica Catalana
papa, 08/10/2012 a les 13:40
+22
-8
Si comencem la transició a la República Catalana amb els mateixos defectes i concessions de la transició espanyola, amb el temps tindrem els mateixos fatídics resultats.

Desitjo una república Catalana, amb respecte i coneixement del Castellà, el Mandarin, el Àrab, el Amasit, el Polonès i tots els idiomes que es parlen a Catalunya.

Però també desitjo que es respecti que a Catalunya l'idioma és el Català.

No em digueu que en Confederació Helvetica hi ha diversos idiomes oficials i no passa res, perquè a la Confederació Helvetica es parla en cada Canto el seu, aquí que farem el Castellà oficial al Baix Llobregat, i el xinès oficial a Santa Coloma de Gramanetm i el Marroqui oficial a Manresa.
L'aqntipujolisme com a patologia crònica
Jordi M, 08/10/2012 a les 13:54
+15
-2
Mireu si n'arriba a estar de perjudicat, l'independentista no nacionalista, que arriba a referir-se al català com la llengua de la tribu. Aspirar a normalitzar la llengua pròpia de Catalunya seria voler 'tornar a la tribu'. Sabeu qui utilitza també aquesta expressió? Rosa Díez.
ADÉU A UN SOMNI CATALÀ
Anònim, 08/10/2012 a les 14:04
+26
-16
Corren temps electorals. I sento a alguns independentistas (Junqueras “El castellano y la república catalana”El periódico 8/10/2012) defensar la hipótesis de la cooficialitat de les dues llengües (català i castellà) a la Catalunya Independent. No canviaria doncs gaire l’estat actual, on la majoria de converses a l’escola, universitat, comerços, llocs de treball i al carrer i als mitjans de comunicació predomina el castellà.
Em pregunto que resta del desig d’aquell poble i el seu poeta que havien viscut per salvar els mots de la nostra llengua. Em pregunto si la llengua és una estructura d’estat. Em pregunto si no estarán alguns copiant el model de la Constitució española del 1978 per a la Catalunya Independent!!!!
AQUESTS INDEPENDENTISTES DE LA Ñ
Anònim, 08/10/2012 a les 14:18
+24
-15
No seran del PP????
ÉS NORMAL
ferran2, 08/10/2012 a les 15:06
+19
-1
Ignoro si tot això és una manipulació, però parlin Català o Castellà, pateixen el mateix i brutal espoli.

A més, ells saben millor que ningú que l'espoli serà etern en el temps perquè si no fos així, aquest estat s'enfonsaria.

Saben molt bé, que aquest estat corrupte que patim voldrà mantenir les mateixes estructures del segle XIX com: a) Unes forces armades i cosos de seguretat sobre-dimensionades que amaguen atur i que al mateix temps, els hi serveix per tenir controlades les “provincias”...b) La gegantesca casta de l'alt funcionariat madrileny/espanyol...c) Autopistes i trens d'alta velocitat per on només hi circulen els conills...d) Els reietons autonòmics, que mentre ens escupen a la cara es reparteixen els diners procedents del nostre espoli.

Per tant, com ells saben molt bé que l'espoli serà etern en el temps, aposten per la independència. És normal.
Ñ, lletra fatxa
Anònim, 08/10/2012 a les 15:16
+10
-20
La seva ratlleta és com el bigotet dels fatxes...
Catalunya i Espanya son dues nacions diferents, distintes
Blai, 08/10/2012 a les 15:50
+16
-1
.
L-espanyol ha de ser substituit per l-angles
Jesus, 08/10/2012 a les 16:02
+9
-22
.
si de cas copiem les virtuts.........
alfons de santes creus, 08/10/2012 a les 16:53
+24
-1
En un país lliure i normal, la llengua es un vehicle perquè les persones s'entenguin. Es tenen de respectar tots, però tenir un de propi; la llengua pròpia de Catalunya es el català. En el nostre cas, i degut als lligams de tota mena que tenim amb l'estat espanyol, tenim el deure de situar el castellà com segon idioma preferent, per sobre de les altres llengües que es parlin a Catalunya. No podem caure al parany de, per un ànim de revenja mal entès, actuar contra la llengua castellana com han fet ells els darrers 300 anys.... nosaltres som diferents!!!!
És clar que sí
Anònim, 08/10/2012 a les 17:05
+34
-5
A ningú li hauria de preocupar que la gent també es pugui expressar en castellà. Això no és important, el que és important és que siguem nosaltres els que decidim quin és l'idioma vehicular de l'escola i les administracions i que siguem nosaltres els que decidim quantes embaixades tenim i quines infraestructures són les més urgents. La gent que acabi parlant el que vulgui al carrer i em sembla bé que el castellà sigui co-oficial, agradi o no ja és part de la nostra història i cultura.
MODEL ESTATS UNITS
Anònim, 08/10/2012 a les 17:57
+17
-1
ENDAVANT AMB AQUESTA INICIATIVA, LA QUESTIÓ ÉS SUMAR, I NECESSITEM UNA PART IMPORTANT DE LA GENT DE CATALUNYA QUE SÓN CASTELLANO-PARLANTS.
ALS ESTATS UNITS HAN ACONSEGUIT QUE XINESOS, HISPANS, AFRICANS,... SENTIN EL PAÍS TANT COM UN AMERICÀ D'ORGIN, I AQUEST TAMBÉ HA DE SER EL PROPÒSIT DE CATALUNYA.
Per la normalització del català
Jordi M, 08/10/2012 a les 20:11
+10
-0
Hem passat de només gosar insinuar la hipòtesi d'un estat propi com l'única manera de poder normalitzar el català a xerrar pels descosits d'independència buidant-la de qualsevol contingut nacional. I jo què voleu que us digui. L'absurd plantejament a mitges del problema s'explica perquè els anys 80 hi havia unes pors -bàsicament la reacció militar- i ara n'hi ha unes altres -bàsicament la reacció lerrouxista-. Però és evident, que prudències i estratègies retòriques a banda, malament rai si no tenim clar que necessitem les dues coses. Necessitem l'estat perquè, sense estat, la vida d'un poble és molt dura. Però més encara necessitem la nació perquè, sense nació, la vida d'un poble simplement deixa de ser.
Viska la Meva Terra
Anònim, 08/10/2012 a les 22:28
+36
-0
jo parlo castellà perquè el meu pare és cordovès (encara que a penes tenia un mes quan va arribar a catalunya) la meva mare és catalana (però els meus avis son gallecs) la malloria dels meus amics parlen castellà, però a mi m'encanta llegir en català, veure la televisió en català, veure les pel · lícules en català i sobretot parlar el català, perquè estimo el meu idioma i estimo la meva terra. Amb tot això vull dir que les dues llengües oficials de Catalunya han de ser 1 º el Català i 2 º el castellà perquè nosaltres no farem el mateix que ens han volgut fer a nosaltres. Visca Catalunya i el Català.
Intel.ligència i pragmatisme
Pol H, 09/10/2012 a les 13:49
+11
-0
Bé:
Si volem esdevenir estat propi, l'idioma ha de ser el nostre,però mai, i sobretot, venint de la història de la que venim, MAI, hem de renunciar a que el castellà sigui un idioma "preferent" per a nosaltres; Per l'rigen de molts de nosaltres, per veinatge, i perque ens agradi o no,per l'evolució de la història del món mundial, el astellà és el segón idioma de l'hemisferi occidental més parlat, ipossiblement, d'ací poc, serà el primer. Per temes ecoòmics, i no nomès per es relacions amb Espanya, sino amb llatinoamèrica, es fonmental, en una prespectiva de futur, no perdre aquest bagatge cultural.
hola a tothom!
Anònim, 18/10/2012 a les 12:31
+4
-0
Hola a todos.
Yo no formo parte de esta iniciativa, pero por casualidad la he encontrado en la red y siguiéndola he llegado hasta vosotros y este interesante debate.
Yo nací aquí y mis padres son castellanos. Soy català y no español porque me siento así y no me gustaría que nadie lo pusiera en duda. Si escribo en castellano es porque si lo hiciera en català cometería muchas faltas de ortografía, ya que hace tiempo que dejé de estudiarlo, (aunque en vista de lo que nos esta cayendo me parece que voy a comenzar a desoxidar “My català”).
Mi opinión es que si alguna vez conseguimos la independencia el català, por supuesto, tiene que ser la lengua oficial del país, sin ningún género de duda. Aunque creo que no vamos a tener ningún problema en ese aspecto, ya que queramos o no cada uno hablará en el idioma que le da la gana y eso al fin y al cabo es lo más bonito.
La iniciativa me parece muy buena, aunque para mi gusto sobra la ñ, es demasiado castiza, pero eso es lo bonito de nuestra tierra, el respeto y la tolerancia hacia los demás de la mayoría de nosotros. En mis 38 años nunca he tenido problemas por el idioma en Catalunya, sin embargo sí que los he tenido en España, no por hablar català, sino solo por serlo.
Sin embargo a los que, intuyo, no me consideráis català, os digo que me parece que confundís el castellano con lo “español”. Es lógico y lo entiendo, que relacioneis el castellano con amenaza e insulto, pero creo sinceramente que estáis equivocados, porque la única amenaza que hay es España (y no toda) no el castellano. Porque el castellano no es solo propiedad española, como algunos creen. Y además creo que nos enriquece como pueblo.
Ojala algún día veamos nuestros sueños cumplidos, pero no va a ser fácil, ya que estamos tratando con España y allí mucha gente, la mayoría, esta totalmente desinformada de nuestra realidad y muchos, empezando por el gobierno/s , son cerrados y reaccionarios por naturaleza. Aptitud esta que no me gustaría ver nunca reflejada en la sociedad catalana, ni ahora ni en un futuro.
Visca Catalunya lliure!
hola a tothom!
Anònim, 18/10/2012 a les 12:34
+5
-0
Hola a todos.
Yo no formo parte de esta iniciativa, pero por casualidad la he encontrado en la red y siguiéndola he llegado hasta vosotros y este interesante debate.
Yo nací aquí y mis padres son castellanos. Soy català y no español porque me siento así y no me gustaría que nadie lo pusiera en duda. Si escribo en castellano es porque si lo hiciera en català cometería muchas faltas de ortografía, ya que hace tiempo que dejé de estudiarlo, (aunque en vista de lo que nos esta cayendo me parece que voy a comenzar a desoxidar “My català”).
Mi opinión es que si alguna vez conseguimos la independencia el català, por supuesto, tiene que ser la lengua oficial del país, sin ningún género de duda. Aunque creo que no vamos a tener ningún problema en ese aspecto, ya que queramos o no cada uno hablará en el idioma que le da la gana y eso al fin y al cabo es lo más bonito.
La iniciativa me parece muy buena, aunque para mi gusto sobra la ñ, es demasiado castiza, pero eso es lo bonito de nuestra tierra, el respeto y la tolerancia hacia los demás de la mayoría de nosotros. En mis 38 años nunca he tenido problemas por el idioma en Catalunya, sin embargo sí que los he tenido en España, no por hablar català, sino solo por serlo.
Sin embargo a los que, intuyo, no me consideráis català, os digo que me parece que confundís el castellano con lo “español”. Es lógico y lo entiendo, que relacioneis el castellano con amenaza e insulto, pero creo sinceramente que estáis equivocados, porque la única amenaza que hay es España (y no toda) no el castellano. Porque el castellano no es solo propiedad española, como algunos creen. Y además creo que nos enriquece como pueblo.
Ojala algún día veamos nuestros sueños cumplidos, pero no va a ser fácil, ya que estamos tratando con España y allí mucha gente, la mayoría, esta totalmente desinformada de nuestra realidad y muchos, empezando por el gobierno/s , son cerrados y reaccionarios por naturaleza. Aptitud esta que no me gustaría ver nunca reflejada en la sociedad catalana, ni ahora ni en un futuro.
Visca Catalunya lliure!
Castellanoparlant i sobretot CATALÀ
Anònim, 10/11/2012 a les 11:02
+4
-0
A veure, no sigueu rucs... Jo em sento MOLT IDENTIFICAT amb aquesta bandera. Vinc d'una família andalusa, vaig néixer i créixer a Catalunya. Sóc independentista. Aquesta bandera és només el símbol d'una "campanya" per fer que els independentistes que poden ser indecisos a l'hora de votar l'independència perquè la seva llengua materna és el castellà (com em passa a mi), ens sentim més recolzats i integrats en al vostra societat.
No ens confongueu amb els qui volen eliminar el català o imposar la cultura espanyola, només volem integrar-nos més a la realitat de la Catalunya.

En un futur, serem molt més rics, perquè podrem comunicar-nos amb tres llengües, tindrem menys probabilitats d'alzheimer i serem molt més rics en el que a cultura es refereix, fent-ne un ús prioritari del català, és clar, com fins ara.
Recolzeu-nos a nosaltres, als castellanoparlants independentistes, torno a repetir, i sobretot, MAI, MAI, ens confongueu amb uns "fatxes" que odien el català :(

Vinga, que ho aconseguirem! ||*||
D'Èxits
Anònim, 21/01/2013 a les 21:28
+1
-1
És evident que un dels últims grans èxits de l'independentisme català es que ha pogut convèncer a castellanoparlants o catalans de famílies castellanes, com és el meu cas. El català com a llengua oficial, però no hi ha dubte de que no hi haurà cap problema per parlar en castellà. Tenim la sort de viure en un lloc que entenem força bé el significat de llibertat i convivència.
hello
mrs lillian, 07/05/2014 a les 07:32
+0
-0
És Dr.EBHOSE vostè pot email ell si necessita la seva ajuda en la seva relació ,
prometen you.Your problemes es resolen immediatament. Després d'estar en
relació amb ell durant set anys , ell em va deixar , jo vaig fer tot
possible portar-ho de tornada enrere , però tot va ser en va . Jo volia que ell l'esquena
per l'amor que sento per ell , li va suplicar , però ell es va negar fins que
explicat el meu problema amb algú en línia i ella em va suggerir que hauria
més bé per correu un llançador d'encanteris que podrien ajudar-me a un encanteri que li portés
esquena , però jo sóc el tipus que mai creuen en encanteris , no vaig tenir més remei que
Prova-ho , vaig enviar el llançador d'encanteris , em va dir que no hi havia problema que
tot estarà bé abans de tres dies , que el meu ex es torna a mi
abans dels tres dies , ell va llançar l'encanteri i , sorprenentment , en el segon dia ,
això va ser al voltant de les 4:00 de la tarda . El meu ex em va trucar , jo estava tan sorpresa , em va contestar el
diuen i l'únic que va dir va ser que estava tan malament per tot el que va passar ,
que volia tornar a mi , que m'encanta tant . Jo estava tan feliç i
sorprès . Des de llavors , he fet una promesa que tots els que conec es
mai tenir un problema de relació , que em referiré a l'encanteri
llançador de ajudar-los. Qualsevol podria necessitar l'ajuda del bruixot , el seu
[email protected] email
Ell també va llançar tants sortílega ,

(1 ) vol que el seu ex enrere .
( 2) Vostè sempre té malsons .
(3 ) Per ser promogut a la seva oficina
( 4) Vols un nen .
( 5) Vols ser ric .
(6 ) que vulgui mantenir el seu marit / dona sigui només seva per sempre .
( 7 ) la necessitat d'assistència financera .
8) Vols estar en control que el matrimoni
9) Vols que atrauran la gent
10) La falta de fills
11) NECESSITA UN MARIT / DONA
13 ) COM GUANYAR LA LOTERIA
14 ) PROMOCIÓ ENCANTERI
15 ) ENCANTERI DE PROTECCIÓ
16 ) ENCANTERI DE NEGOCI
17 ) ENCANTERI DE TREBALL BO
18 ) cura per a qualsevol malaltia / h.i.v.
Poseu-vos en contacte amb ell avui : [email protected]
una associació explícitament xarneguista més, com tantes n'hi ha
un altre jordi, 12/09/2014 a les 21:10
+0
-0
Quan parlem del xarnec no ho fem en els mateixos termes que ho fem quan parlem de l'erder. Car el xarnec és la lyengua de la Metròpoli com a invasiva de sengles províncies; i l'erder és una lyengua estrangera, amb la qual el parlar pla no hi té cap conflicte. El xarnec de Catalunya, Gascunya i Lyenguadoc és l'anglès i l'espanyol o francès. L'erder ho són totes les altres, incloses el francès o espanyol. Dit tot això, simplificant molt.
Per més àrabs i xinesos que resideixin al nostre país, per exemple, amb lyur família i descendència i tot, i per més que siguin lyengües que xarneguen impunement enjondre, que no pas ací, no hi ha cap malentès a fer entendre que l'àrab i el xinès siguin mai de coneixement obligatori i ineludible en la generalitat del mercat formatiu, social i laboral catalans, des de l'eduació bàsica i la vida de barri fins a la més reeixida promoció professional i veïnal. A ningú no se li acut, en nom de "la convivència i la lyibertat", que perquè els seus veïns o els sogres són àrabs se li ha de presumiir coactivament i efectivament el coneixement de l'àrab. Això no passa així en el cas del xarnec; especialment el de l'espanyol, quan el xarneguistes apellen cínicament a "la convivència i la lyibertat", i el que en veritat hi ha són mesures invalidants a poder fer si s'ignora l'espanyol. Que se'n vagin a Rússia, per exemple, on també hi viu un fum d'espanyols, d'aixarnegats en espanyol en lyur país d'origen, i sengles parents i descendents. Quan aconsegueixin que els russos acceptin que totom ha de saber i perfectament l'espanyol, almenys per respecte a la immigració resident ispano-parlant a Rússia, que tornin i en parlem. Mentrestant, lyur 'convivència i lyibertat' les continuaré entenent com a eufemismes perversos de xarneguisme.
El coneixement de l'espanyol és un afer individual i intransferible. No se'n pot presumir en públic pas més coneixement que, d'una banda, qualsevol alta lyengua estrangera; i sobretot, de l'altra banda, que el català no sigui presumit en la publicitat espanyola. Si tenim en compte que Espanya és un imperi i que ho és a escala colonial -abasta Castelya i territoris ocupats, gran part d'Amèrica i la projecció internacional que aqueix imperialime hi ha proporcionat, tant en ex-colònies africanes i asiàtiques con el concert aristocràtic europeu- no cal pas ésser gaire lyest per saber que la reciprocitat no deurà passar de la ignorància mútua, car les lyengües tingudes com a superiors menyspreen intencionadament les altres -i molts n'hi ha que voldrien que el català pogués fer això mateix. Són els mateixos que defensen el coneixement obligatori i ineludible del xarnec anglès i espanyol.