El Club Patí Vic lluirà l'estelada a la seva samarreta

| 05/10/2012 a les 08:15h
Arxivat a: Esports, CP Vic, hoquei patins, estelada
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/10/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La nova samarreta del CP Vic. Foto: Eumogràfic

El Club Patí Vic lluirà aquest any a la seva samarreta un logo de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i l’estelada. D’aquesta manera, el club d'hoquei osonenc vol posar el seu granet de sorra al procés d’alliberament nacional.

La proposta va sorgir d’un grup de socis, vinculats a les dues entitats. El club no va trobar cap espònsor per aquesta temporada, que comença aquest diumenge, i va decidir obrir converses amb l’ANC.

L’acord encara no està del tot lligat i s’espera signar-lo en els propers dies, segons van assegurar aquest dijous fonts del club a Osona.com. De totes maneres, ja hi ha fins i tot un disseny per a la samarreta, com podeu observar a la fotografia, que ha estat confeccionat per Eumo Gràfic, tal com va publicar ahir Osona Comarca.

A l’esport català ja hi ha un precedent d’un club amb l’estelada a la seva samarreta, la Unió Esportiva de Llagostera de futbol que juga a Segona B.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

La independència és amor.
MIK., 05/10/2012 a les 09:25
+28
-2


Gràcies, Patí Vic. Gràcies, president Miquel A.
El Club Patí Vic acaba de passar a la història de la lluita per l'alliberament de la nació catalana.

DORMIR NO ÉS LA SOLUCIÓ.

CAP A LA INDEPENDÈNCIA... I MÉS ENLLÀ.

CATALÀ SEMPRE. CATALÀ A L'ATAC. VIC ÉS AMOR.

ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS.

Magnífic
David, 05/10/2012 a les 10:07
+10
-2
Em sembla una magnífica idea! Tant de bo es d'altres equips ho féssin!
Se sap si es podrà comprar fora de Vic, aquesta samarreta? o per internet?
Magnífic
David, 05/10/2012 a les 10:09
+15
-4
Em sembla una magnífica idea! Tant de bo es d'altres equips ho féssin!
Se sap si es podrà comprar fora de Vic, aquesta samarreta? o per internet?
anticonstitucional
MPU, 05/10/2012 a les 10:30
+3
-19
La estelada es anticonstitucional, igual que la del aguila. Pero en fin, veo que para unos es normal y para los otros es incitación a la violencia!! viva la libertat, si señor.
No se han dado cuenta que la Guerra se acabo, o es que quieren seguir?
Todas las guerras son malas y lo que no puede ser es que vivamos del pasado, asi nunca habra ni paz ni convivencia.
La culpa es de todos los politicos de este Pais que han llevado al Pueblo al enfrentamineto. A la Mierda los Politicos que se han reido del pueblo. Donde estas Zapatero?
Ya no se cumple las leyes, y lo que es peor la gente se pelea ya por estas cosas, como si no tuvieramos bastante con la crisis. Gracias Sres. Politicos.
"L’estel·lada, inconstitucional
Vicenç Ramoneda, 05/10/2012 a les 11:07
+9
-1
"L’estel·lada, inconstitucional i antiestatutària"?
Tenen la pell molt fina els nacionalistes espanyols.
Avancem en el temps però retrocedim en les llibertats. Cada cop em d’anar més en compte amb el que fem i el que diem no fos cas que algú s’ofengui. Demanar perdó per no haver fet res s’ha convertit en una obligació.
La darrera ha estat la polseguera que s’ha aixecat perquè Cesc va celebrar la Supercopa amb una estel·lada al coll. És patètic que en un país que es diu democràtic i avançat aquestes coses puguin passar.
Els símbols són importants a totes les societats, són allò que ens identifica i ens representa, allò que fa que els altres ens reconeguin com el que som. Aquesta importància, portada a l’extrem ens fa caure en la intolerància. No admetre la simbologia de l’altre i imposar-li la nostra és la màxima expressió del despotisme.
Quin mal fa Cesc, o qualsevol altre jugador que celebri un títol amb una bandera estel·lada? Cap, no fa cap mal a ningú.
A Intereconomia es va desfermar un debat al voltant d’això que és una mostra de la intolerància que cada vagada és més present en la política i en la societat en general.
Es va titllar la bandera estel·lada vermella de “anticonstitucional”, es va dir que és una bandera associada a “moviments comunistes”. Ni una cosa ni l’altre. Ni és anticonstitucional ni és comunista.
Les estel·lades (vermella o blava) no són anticonstitucionals perquè no van contra la constitució. Tampoc són oficials, perquè no hi ha cap llei que les oficialitzi. No són il·legals, perquè cap llei les prohibeix. Què son doncs? Són banderes legals, però no oficials. Res més. No és cap delicte portar-les, no pot ofendre a ningú veure-les. Què els molesta? Que son banderes associades a partits nacionalistes i, per tant, amb connotacions separatistes. És el significat separatista el que els molesta. És aquí on els fa mal. No admeten la opció contrària a la seva “unidad nacional”. D’aquesta manera un fet que a mi em va passar desapercebut mirant les imatges per TV3, ells ho van esbombar als quatre vents, li van fer publicitat, i ho van elevar a la categoria d’acte anticonstitucional que fereix la sensibilitat espanyola.
Ells ho barregen tot, el que no els agrada és anticonstitucional, i amb això ja s’obre la caixa dels trons i ja la tenim organitzada.
Tenen la pell molt fina, tot els molesta, tot els ofèn. O espanyols o res, o penses com jo o vas contra mi. No volen convèncer, volen vèncer. No volen raonar, volen imposar. Només amb el pensament únic és possible una convivència en aquest país.
El mal de tot això és que sempre s’acaba demanant perdó. Ens disculpem per no haver fet res de dolent, simplement per si algú s’ha sentit ofès. Doncs no és això, les coses no son així. Una bandera no pot ofendre. A mi la bandera espanyola no m’ofèn, simplement no em fa ni fred ni calor, no em representa, res més. Cesc es guanya el sou jugant a futbol i també juga a la selecció espanyola. Quan vagi amb el Barça a jugar pels camps d’Espanya el xiularan, s’hagi posat la bandera estel·lada al coll o no, pel simple fet de jugar al Barça. I l’insultaran per jugar en un equip català. No haurà servit de res disculpar-se. Però quan jugui amb la selecció espanyola i marqui un gol l’aplaudiran perquè defensarà la samarreta espanyola. Són així.
Això que passa al futbol, també passa en tots els aspectes de la vida social i política. Tot el que és català, i es reafirma com a tal, és vist com un perill i un atac a l’essència espanyola. Tot allò que és català només s’accepta si no surt del terreny folklòric, de la peculiaritat, del fet curiós, però sempre en un segon pla i només de tant en tant. L’essència, lo important, el que representa internacionalment, només pot ser espanyol en estat pur i en les manifestacions més tronades. Aquest és el corrent i si vas en contra ja has begut oli.
El que passa al futbol és l’expressió del que passa a la societat. Anem malament, acabarem prenent mal. Ja no son un grapat d’exaltats, ara ja tenen els seus canals de comunicació de masses d’abast estatal, tenen les eines per acabar estenent aquesta intolerància pel mètode de la pluja fina, van calant a poc a poc. El pensament únic s’estén com una taca d’oli i penso que als partits nacionalistes espanyols PP i PSOE ja els està be, és una manera més de treure vots.
Que n'aprenguin !!
MAC, 05/10/2012 a les 12:17
+16
-2
Orgullós de ser de Vic i del CP Vic.
Si es així...
Anònim, 05/10/2012 a les 14:40
+5
-1
... jo vull saber com comprar-la! I si s'ha d'anar a Vic, es va!