si..si primer la consti esjpañola
Per Anònim el 21 de setembre de 2012 a les 16:27
És cert, comprovat Deu no va crear el mont, el mon va ser creat per la CONSTITUCIÓN ESJPAÑOLA i Deu és només un complement directe del verb, jo constituciono, tu constitucionas, Esjpaña y su mierda de constitución....
1289
Per Scriabin el 20 de setembre de 2012 a les 23:16
En les Corts de Montsó de 1289 ja s'esmenta una Deputació del General, que obligava i afectava tothom o la generalitat del país, tot i que no fou fins el 1359 que s'acordà la figura de President que, a més, havia de ser del braç eclesiàstic.
1289
Per Scriabin el 20 de setembre de 2012 a les 23:11
En les Corts de Montsó de 1289 ja s'esmenta una Deputació del General, que obligava i afectava tothom o la generalitat del país, tot i que no fou fins el 1359 que s'acordà la figura de President que, a més, havia de ser del braç eclesiàstic.
Gallardon prepotente
Per Seneca el 20 de setembre de 2012 a les 22:40
El sr. Ruiz Gallardón demuestra ser un prepotente, lo cual es una pena dado que lo tenía por persona inteligente. El sabe perfectamente mal que le pese, que su gobierno , al igual que los de Zapatero, Aznar y Felipe Gonzalez nos han llevado a LA INDEPENDENCIA irrenunciable, esto es en España, Salvese quien pueda, por lo tanto a defender el terruño lo primero
cateto
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 19:27
a veure,la generalitat ja hi era desde el 1359 la constitució de 1978 va ser un apanyo per a desenvolupar "el cafe para todos".
aquest individu encara està amb una carta magna desfasada amb una barreja amb las leyes fundamentales del movimiento.
encara deu perseguir el "contubernio judeo-masónico"
És evident..
Per Lu el 20 de setembre de 2012 a les 19:14
Primer va ser la Consti i després -mooolt després- La Bíblia.
Sobre Gallardón
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 18:55
Jo hi afegirà,que gràcies a la constitució espanyola,varen sorgir totes la resta de constitucionsl europeas,l'anglessa,l'italiana,la belga....
Realisme
Per Alec el 20 de setembre de 2012 a les 18:42
Es va reconèixer la Generalitat amb la tornada de Tarradellas abans d'aprovar la famosa constitució, o sigui que la institució no emana d'ella, doncs cal entendre que és el revés. Igual que el rei no emana de la constitució,(perquè ja hi era ell abans), per tant la consti emana del rei, i de la seva "taaan bona voluntat",
Ells sí que no tenen història. Ni bandera, recent inventada
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 18:35
És espanyol. Què se'n pot esperar? Es deu pensar que la història del món mundial comença fa trenta anys quan tots els seus corrien a inventar-se aquell drapot vermell de la "comunidaz".
responent als impresentables
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 18:29
al de les 13:58 Democraticament?, pero com goseu els espanyolistes a parlar de democracia? Franco, Juan Carlos... molt democratics.
al de les 14:38 Memoria històrica, saps que ès?, tal i com parles tu has de ser dels que no volen qu´es remoguin les fosses de la guerra; potsèr embrutarien a algù proxim a tù.
al de les 14:53 Ni escrius bè en català, ni segurament ho has de fer en castellà, ets un viu exponent de que qualsevol incult pot ser ministre a españistan.
cerverina
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 18:06
per la gent que diu que aixo de la generalitat es molt antic i que estem al 2012,tambe dirles que la constitucio es va fer nomes tres anys despres de una dictadura a tot correr i fa gaire 40 anys que esta feta i que es podria tornar a mirar,no?'o es que nomes es revisa quan ells volen
Cataloniawatch
Per Candide el 20 de setembre de 2012 a les 17:45
16:03
Sí, en quin article ho diu aquesta Constitució, que no esmenta ni Catalunya ni la Generalitat?
ha parlat el ministre
Per Carles V el 20 de setembre de 2012 a les 16:30
De fet la Generalitat es va restaurar el 1977,ço és, un any abans que la Constitució dels espanyols. La pretensió que el nostre autogovern "emana" de la constitució aquella és ridícul, és com pretendre dir que ser català és una manera particular de ser espanyol...a la que li parles de la Generalitat del segle XV o de catalans de Perpinyà, al senyor Gallardón se li deu cortcircuitar la neurona en actiu.
Constitución ANTIDEMOCRÀTICA
Per Fart d'escanya el 20 de setembre de 2012 a les 16:27
Queda palés el nivell democràtic totalment inscipient dels (des)governants escanyols ja que continuen confonent la seva Constitución amb la democràcia.
Cataloniavàter
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 16:03
Sí, de la consti deriven totes les institucions. Llàstima que la Generalitat no va ser instituïda per la Constitució sinó que en va ser reconeguda perquè ja existia abans.
Si aprenguessis a llegir, a més d'enganxar lletres, segurament te n'hauries adonat.
Impresentable.
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 16:02
Amb aquet nivell de cultura es pot ser ministre ? Potser a espanya si.
parlament
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 16:02
a l'anònim que s'enriu del parlament català. Per començar això que ha definit era la cúria comtal que existia als segles XI i XII, i no el parlament. El nostre parlament, les Corts, incorporava tots els membres dels tres estaments, la noblesa, el clergat i les ciutats i viles. Era el mecanisme més representatiu que hi havia en aquell moment, sí, ja sabem que no és el que ara s'entén per democràtic.
Era força útil perquè servia per limitar l'autocràcia del rei i els seus oficials, i reconduir la política del país cap a l'expansió mediterrània, limitava també les despeses del rei, a més a més, promulgava les constitucions, capítols i actes de cort, amb tota mena de garanties cap als súbdits. Finalment, com les Corts es reunien sovint, la legislació podia adaptar-se als nous temps i necessitats polítiques.
NO SAP QUÈ DIU
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 15:47
Tarradellas va tornar de l'exili com a President de la Generalitat, va ser l'única institució d'abans de la guerra reconeguda per l'Estat espanyol a la transició, i reconeguda no vol dir creada, evidentment. Així doncs, què diu aquests ignorant.
això és pixar fora de test
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 15:41
A banda de l'antiguitat, també cal recordar que el restabliment de la Generalitat i la tornada del president a l'exili van tenir lloc abans de què es votés la constitució.
HIJO DE PAPÁ
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 15:09
Aquest senyor no sap ni fer la o en un canut
estelades al vent
Per gatell el 20 de setembre de 2012 a les 15:01
nivell cultural pp,no hace falta decigg nada más
MES SESERA
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 14:53
Dons jo ho he entes perfectament. Ell no parla de segles enrera com vosaltres feu continuament , ell fa la relaccio transisio=constitucio=Generatitat i demes parlaments taifas. Pot ser es que amb tanta inmersio no acabeu d´etendre ben be el castella. Aixins no arrivarem en lloc.
és el que hi ha
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 14:45
Tenim uns polítics que no han passat pel vernís de la cultura, i el pitjor de tot és que al ser polítics se'ls puja l'ego.
La barreja d'ambdues coses és una barreja perillosa: incultura i orgull (arrogància) fa els que surtin declaracions que els posen en evidència.
Però el pitjor de tot, és que tinguin incultura democràtica.
Surucucu
Per Torna a l'escola el 20 de setembre de 2012 a les 14:40
La millor cosa que pot fer aquest ministre de justícia español és tornar a l'escola a estudiar una mica d'història.
Cataloniawatch
Per Candide el 20 de setembre de 2012 a les 14:38
"l'origen del qual deriven totes les institucions de l'Estat" és correcte. Vivim en el 2012. Mal que pesi a alguns.
Tros de ruc
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 14:36
La constitució no crea ni el parlament ni l'autogovern de Catalunya, sinó que el reconeix (en tant que JA EXISTIA). Aquests fatxes no saben el que es diuen.
Més del mateix
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 14:22
No tenen arguments, passem d'ells el millor tracte que podem fer és la indiferència.
Game Over Spain
Welcome to Catalonia.
10 en manteniment
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 14:22
Recony, quina làpida més ben conservada!
Normal
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 14:08
Aquest Gallardón és el que a Escanya en diuen Ministre de Justícia: un carallot que no sap res de les institucions que, de fet, dirigeix.
La generalitat abans que la constitució
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 14:01
La restauració de la generalitat va ser el 29 de setembre del 1977
http://www.gencat.cat/generalitat/cat/guia/antecedents/antecedents18.htm
La constitució espanyola entrà en vigor el 29/12/1978, més d'un any després.
Parlamento propio?
Per Anònim el 20 de setembre de 2012 a les 13:58
¿A que le llamaba Pau Casals, un parlamento?
¿Al consejo de nobles y obispos que rodeaban al rey o en el caso de Catalunya al Conde de Barcelona?
Seguro que en el siglo XI el pueblo los elegía muy democraticamente ¿no? Es que es de risaaaaaaaa.
independència!
Per badaloní i català 100% el 20 de setembre de 2012 a les 13:56
per negar-ho tot,aquests son capaços de negar fins el holocaust nazi,si juga en favor seu
A favor de la Constitució
Per Sr Canons el 20 de setembre de 2012 a les 13:54
Jo tinc un exemplar de la constitució al vàter i he de reconèixer que no hi ha cap paper més enèrgic i suau amb la pell. Us la reconmano.
independència!
Per badaloní i català 100% el 20 de setembre de 2012 a les 13:42
es a dir,gracìes a la generositat espanyola tenim llibertat?,doncs jo dic que gracìes a la generositat en les paraules i situacions de certs espanyols obtindrem sense fer nosaltres els catalans gaire cosa mès LA NOSTRA LLIBERTAT,GRACÌES GALLARDON PER SER UN CATALÀ MÈS I ESTAR A FAVOR DE LA INDEPENDÈNCIA COM TOT EL TEU GOVERN I CADELLS DEL PARTIT, no hi ha cap comentari mès,nomès dir que el propi GALLARDON ho ha dit tot.
independència!
Per badaloní i català 100% el 20 de setembre de 2012 a les 13:41
es a dir,gracìes a la generositat espanyola tenim llibertat?,doncs jo dic que gracìes a la generositat en les paraules i situacions de certs espanyols obtindrem sense fer nosaltres els catalans gaire cosa mès LA NOSTRA LLIBERTAT,GRACÌES GALLARDON PER SER UN CATALÀ MÈS I ESTAR A FAVOR DE LA INDEPENDÈNCIA COM TOT EL TEU GOVERN I CADELLS DEL PARTIT, no hi ha cap comentari mès,nomès dir que el propi GALLARDON ho ha dit tot.
Història
Per Vicenç Ramoneda el 20 de setembre de 2012 a les 13:36
Una cosa és la història i l'altre són les històries.
La història ningú la pot canviar, les històries, si!