Cristians per la Independència emplaça la jerarquia

La sectorial de l'ANC avisa que en l'actual conflicte el "silenci és traïció", i critica la cúria per no defensar l'independentisme

| 05/09/2012 a les 00:36h
Especial: Assemblea Nacional Catalana
Arxivat a: Política, anc, marxa11s, cristians per la independència
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/09/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Un moment de la constitució de la sectorial de Cristians per la Independència. Foto: Q.S./ND

Allunyats d'una cúria eclesiàstica marcada per l'espanyolisme, la sectorial de l'Assemblea Nacional Catalana Cristians per la Independència ha emès un comunicat força contundent per tal de mostrar el seu suport a la manifestació de l'11S.

A través d'un comunicat, Cristians per la Independència argüeix que la doctrina social de l'Església "ofereix una vasta fonamentació sobre els drets de les nacions, fet que ens il·lumina i encoratja en aquest moment transcendental pel nostre país". En aquest sentit deixa clar que el conflicte està servit i que no hi ha camins fàcils, ans al contrari. "En la defensa dels drets de les persones i dels pobles, els cristians sabem que sempre toparem amb criteris totalment oposats i que per això la tensió, l’enfrontament i la divisió seran inevitables", diu el document. I recorden que són "seguidors d’Aquell que, quan la hi prenien, va lliurar la vida per fidelitat a Déu i al proïsme".

Així mateix, assegura que Catalunya es troba en un "moment crucial" de la seva història i, per tant, el "silenci seria sinònim d’inhibició i de traïció a la missió que com a cristians i ciutadans tenim encomanada".  Afegeix el manifest que "l’argument de la divisió -en referència al trencament de la cohesió social- no pot ser mai una excusa per no defensar un dret bàsic". I defensa aquest postulat en el mateix evangeli de Sant Lluc quan cita Jesús: "Us penseu que he vingut a portar la pau a la terra? Us asseguro que no. He vingut a portar-hi divisió. (Lc 12,51)"

Bufetada a la cúria

Aprofita el comunicat per emetre una dura crítica als "pastors" de la comunitat cristiana, ja que si bé estan disposats a defensar els drets individuals, no ho estan per defensar els drets de Catalunya com a nació. "Quan es tracta de la defensa dels drets de la nostra nació, els prelats catalans se circumscriguin només al nivell econòmic −coincidint plenament amb un clar posicionament polític−, i no apel·lin conseqüentment al subjecte de Catalunya com a pàtria, cultura i nació i als seus trets, entre els quals el de la independència", sentencia el manifest.

Document Cristians per la independència

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

11S2012, Independència!
boxedpress, 05/09/2012 a les 00:40
Interessant
+57
-2
La situació no deixa dubtes: la independència és urgent, necessària i imprescindible.

qui són aquests il-luminats?
?, 05/09/2012 a les 00:45
+12
-46
-
Violència no
Anònim, 05/09/2012 a les 01:08
+32
-10
I ara!, , jo l' indepedencia es amor a la terra i a la gent de la terra, no te a veure amb la religió , per favor no volem guerres i menys santes, ja ens ho farem soltes cristians i ateus plegats pro sense capellans.
la historia ha d´ensenyar tan els acnostics com els creients
Anònim, 05/09/2012 a les 02:11
+18
-6
l´esglesia pel seu futur te de està lligada al poble i recordeu que mai no s´equivoca.

la gent ha de analitzar be tota la historia de catalunya i en pararel els diversos posicionaments que ha tingut la esglesia a lo llarg dels segles anvers catalunya.

i el resultat no pot ser mes NITIT, quan catalunya a tingut l´es glesia al costat HA GUANYAT i en canvi quan l´ha tingut en fron ha perdut sempre.

Doncs si sr. també cal aquet grup
Observant, 05/09/2012 a les 02:25
+28
-6
La curia s'iniveix públicament excepte els monjos de Motserrat i la Teresa Forcades.

Ningú està obligat a "combregar" amb capellàns, però hi ha una Catalunya cristiana.

Històricament al periode medieval europeu i català la fè, l'esglesia i la religió eren una de les raóns de viure del poble. I un dels temors que servien per controlar els abusos dels nobles feudals, la por de déu.
Es en aquest periode que destàquen grans figures com l'Abat Oliva, que va fer una feina de pacificador de conflictes feudals i va establir la treva e inmunitat que l'església oferia dins del temple i a les sagreres als pleveus, i posteriorment es va establir en calendari per protegir els pagesos i les seves cases.
Títol
Anna de la Mota, 05/09/2012 a les 03:48
+34
-6
Aviam el títol de la notícia, és tendenciós, els independentistes no som violents, no posin la paraula guerra, si us plau
Alliçonen abans d'aprendre!
Albert (Esplugues de Ll.), 05/09/2012 a les 04:01
+8
-24
·Primer de tot, cal aclarir que aqueixa colla, no són pas "Cristians" (només d'arrel), són Catòlics (una de les MOOOLTES branques del cristianisme).

-Deixant de banda aquest punt (que de ben segur vosaltres menystindreu, tanmateix com menysteniu la resta de religions), abans d'alliçonar ningú (fins i tot les Espanyes) potser caldrà que n'aprengueu dels "Drets Humans" que n'esmenteu! Coma ara:

Article 1
Tots els éssers humans neixen lliures i iguals en dignitat i en drets. Són dotats de raó i de consciència, i han de comportar-se fraternalment els uns amb els altres. (homes i dónes,blancs i negres, bi/hetero/homosexuals, biològics i trans, catòlics o d'altra creença, religiosos o no!)

Article 2
Tothom té tots els drets i llibertats proclamats en aquesta Declaració, sense cap distinció de raça, color, sexe, llengua, religió, opinió política o de qualsevol altra mena, origen nacional o social, fortuna, naixement o altra condició. (Copia i enganxa de l'apunt d'abans, TOTHOM, no només qui a vosaltres, colla de feixistes, us agradi).

Article 5
Ningú no serà sotmès a tortures ni a penes o tractes cruels, inhumans o degradants. (Açò només per a les persones GLBTI: no proveu de guarir la natura, prou electroshoks, prou tractaments químics i hormonals, que fins no fa ni dos anys, els fèieu a Montserrat, fet constatable cercant al TV3alaCarta o a qualsevol altre mitjà digital d'informació.)

Article 6
Tota persona té el dret arreu al reconeixement de la seva personalitat jurídica. (També pel què fa als contractes públics que es poden signar, com ara lo contracte de matrimoni [Contracte Mercantil], indiferentment de la teva orientació sexual. És espatarrant, que us negueu a cassar als pocs homosexuals-catòlics que hi ha, però alhora casseu noietes i noiets gitanos menors d'edat... val a dir que paguen molt bé aqueixos cassaments, o potser és mentida?)

Article 7
Tots són iguals davant la llei i tenen dret, sense cap distinció, a igual protecció per la llei. Tots tenen dret a igual protecció contra qualsevol discriminació que violi aquesta Declaració i contra qualsevol incitació a una tal discriminació. (Novament, les persones homosexuals, bisexuals i transsexuals, també tenen dret a ésser tractades amb igualtat davant la llei, a ésser protegides i a no ésser discriminades per vosaltres, directa o bé indirectament, així com les dónes pel que fa als homes.)

Article 16
Els homes i les dones, a partir de l'edat núbil, tenen dret, sense cap restricció per motius de raça, nacionalitat o religió, a casar-se i a fundar una família. Gaudiran de drets iguals pel que fa al casament, durant el matrimoni i en la seva dissolució. (No cal pas dir res... homes i dones, tenim dret a casar-nos.)

Article 18
Tota persona té dret a la llibertat de pensament, de consciència i de religió; aquest dret inclou la llibertat de canviar de religió o de creença, i la llibertat, individualment o col·lectivament, en públic o en privat, de manifestar la seva religió o creença per mitjà de l'ensenyament, la pràctica, el culte i l'observança. (Talment, no podeu voltar pel món provant d'adoctrinar-ne tothom, no podeu dir qu ela vostra religió, el/els vostre/s déu/s o la vostra creença siguin absolutes, únics o veritables en negació de la resta: democràcia vol dir no posar-te mai per damunt de ningú!)

Article 19
Tota persona té dret a la llibertat d'opinió i d'expressió; aquest dret inclou el de no ser molestat a causa de les pròpies opinions i el de cercar, rebre i difondre les informacions i les idees per qualsevol mitjà i sense límit de fronteres. (Tothom recera lo dret a expresar-se, sense haver de patir la vostra censura. També tenim dret a fer documentals i publicacions de tota mena explicant els vostres crims, sense que no ens poguéssiu denunciar quan us ofenen les veritats que lo Vaticà no vol desmentir. Tenim dret a la manifestació, a expresar el nostre art [fins i tot quan va en contra d'allò que heu escollit creure] i a ballar i ballar el que ens vingui de gust, en privat i al carrer; talment com vosaltres feu processós al carrer, la gent del Gay-Pride [que personalment no m'agrada, però ho haig de respectar] té dret a ballar i a fer l'ase, sense que els poguéssiu prohibir pas!)

Article 20

Tota persona té dret a la llibertat de reunió i d'associació pacífiques.
Ningú no pot ser obligat a pertànyer a una associació. (Prou batejar els infants quan encara no ho saben que seran inscrits al Llibre Vaticà, quan encara no ho saben que el seu país pagarà molts diners via imposts al Vaticà, per totes i cadascuna de les persones batejades, creguin o no; quan encara no ténen edat de creure en ésser mitològics invisibles, amb els quals pots parlar [tot/a sol/a] sense més ni més, tot i que si ho fas i no ets creient, vas de dret al manicomi.)

Article 21
Tota persona té dret, en condicions d'igualtat, a accedir a les funcions públiques del seu país. (Novament: matrimoni, adopció, pensió de viduïtat, reconeixemnt dels fills, etc. per part de tothom, a banda de la seva orientació sexual i identitat de gènere.)

Article 22
Tota persona, com a membre de la societat, té dret a la seguretat social i a obtenir, mitjançant l'esforç nacional i la cooperació internacional, segons l'organització i els recursos de cada país, la satisfacció dels drets econòmics, socials i culturals indispensables per a la seva dignitat i el lliure desenvolupament de la seva personalitat. (Novament, GLBT, la dóna, els no creients... prou de lluitar contra els qui no són com vosaltres. La nostra dignitat i el nostre LLIURE DESENVOLUPAMENT PERSONAL, val tant o més que el vostre.)

Article 23

Tothom té dret a constituir sindicats per a la defensa dels seus interessos i a afiliar-s'hi. (les persones homosexuals i transsexuals també, així com les dones, els negres, el gitanos... No ens digueu sectaris després d'arraconar-nos a la marginalitat per defensar-nos com podem de la vostra maleita ignorància, tot fent partits, entitats, associacions i federacions en defensa dels DRETS HUMANS!)

Article 26

Tota persona té dret a l'educació. L'educació serà gratuïta, si més no, en la instrucció elemental i fonamental. La instrucció elemental serà obligatòria. L'ensenyament tècnic i professional es posarà a l'abast de tothom, i l'accés a l'ensenyament superior serà igual per a tots en funció dels mèrits respectius. (Com és que totes les escoles religioses, o si més non lo 99%, són privades/de pagament? Els catòlics no t'eduquen pas de franc...)
L'educació tendirà al ple desenvolupament de la personalitat humana i a l'enfortiment del respecte als drets humans i a les llibertats fonamentals; promourà la comprensió, la tolerància i l'amistat entre totes les nacions i grups ètnics o religiosos, i fomentarà les activitats de les Nacions Unides per al manteniment de la pau. (no podeu fer servir les vostres escoles per alliçonar la mainada a odiar-se, envers la seva identitat de gènere, tipus trans/biològic, orientació sexual, etc. Ensenyeu a ressar, a tèmer càstigs divins i, en darrer, l'infern etern, a tothom que no seguís les vostres lleis antinaturals: QUIN/A NEN/A NO HAURÀ DE D'ANAR AL PSICÒLEG SINÓ ELS DEIXEU DESENVOLUPAR-SE COM CAL SENSE POR AL COS, SENSE POR AL SEXE, A L'AMOR, ALS SENTIMENTS HUMANS, POSSITIUS I NEGATIUS... SÓU UNA COLLA DE TENALLERS TORTURADORS, I ENCARA DEMANEU RESPECTE EN NOM DE CATALUNYA?

Deixeu les vostres "GUERRES SANTES" al cove, que només ho són de SANTES per vosaltres, els creients (i de ben segur, que no pas tots!). Això de les guerres EN NOM DE DÉU, ho han fet els més grans dictadors de la història: DÉU EM VOL A JO. I ARA NO PAS, EM VOL A JO! I així un rere l'altre: QUAN DEIXAREU ENRRERE L'ÈPOCA MEDIEVAL ON ENCARA HI ROMANEU? o.O

Lo catolicisme, és feixisme! (sinó ho copses, fes-t'ho guaitar!) Catalunya, nació d'avenç, desenvolupament, democràcia, igualtat i justícia... i als creients que se'ls deixi viure en pau, però sense donar-lis credibilitat revatua! Com es pot confiar en qualcú que diu parlar amb éssers divins? Dels endevinaires ens en fumem, però d'aquests no, com és? o.O Quina manca de rigor T.T
Yihadistes per la independència
Anònim, 05/09/2012 a les 05:41
+7
-19
Volem una ANC plural! l'11S recollirem signatures per una ANC plural!
Quin flac favor amb el títol
jotovi, 05/09/2012 a les 07:21
+32
-5
El redactor de la notícia ha fet un flac favor a una bona causa al posar-hi aquest títol.
No hi ha religió bona que no tingui per objectiu compartir els anhels de les persones i dels pobles. El cristianisme no és pot entendre sense aquest compromís dels creients amb la història i el futur del poble que els acull. Avui la lluita per la plenitud del nostre poble, i per tant per la independència, és també una tasca pels cristians i cristianes.
persistirem
davids, 05/09/2012 a les 08:16
+15
-15
jo només voldria fer-vos memòria dels molts serveis que apaña,amb el seu fascisme,a fet cap a la esglèsia,primer la evangelització de sud amèrica i filipines,desprès la guerra santa contra el comunisme,on desprès de la guerra civil va impossar un regim fasciocatòlic(en deien reserva espiritual d'occidente),a les hores que tingueu clar que l'esglèsia sempré serà al costat dels apañolots,el millor que podeu fer es deixar l'esglèsia,ja que si no ho feu sou complices de la seva actitut
Malament
Anònim, 05/09/2012 a les 08:56
+29
-5
Títol de la notícia totalment desencertat. Podríeu esmenar-lo, amb l'esglèsia de base catalana a facor de la independència.
vaja
Anònim, 05/09/2012 a les 09:27
+8
-22
S'ha de reconéixer el mèrit de cada dia dir més ximpleries que el dia anterior, però aquest diari es supera.
Ara resulta que els "indepes" titllen tot plegat de "guerra santa".
Sense comentaris
Musulmans per la independència
Mahmoud, 05/09/2012 a les 09:36
+32
-9
I tant que si! I en quan hi hagi uns "Musulmans per la Independència", ja hi podem comptar amb mi. Això si, la futura república catalana ha de ser laica, res de teocràcies de cap mena com Iran o Israel.
Quin titular nés desgraciat
Anònim, 05/09/2012 a les 09:42
+29
-6
Ja us val amb aquest titular.
Patètic
Anònim, 05/09/2012 a les 09:50
+5
-23
s'esta arribant a un nivell de tonteries impressionant amb el tema independentista. Al final no m'estranya que mai arribem a res, com també passará ara. Que tal sona:

"alcoholics i drogadictes per la independencia i si no la donen, ho destrossarem tot",

Patètic.
@ Quico Sallés
Toni Arregui, 05/09/2012 a les 09:59
+30
-8
Quico, deixa't estar de titulars estúpids, que anirem millor.
Guerra?
Anònim, 05/09/2012 a les 10:11
+30
-5
No m'agraden les sectes ni religions, però això de la "guerra santa" no ho he llegit enlloc del comunicat. Sou poc curosos amb els titulars, no?
Títol desgraciat
Anònim, 05/09/2012 a les 10:55
+34
-5
És molt poc oportú i diu molt poc del redactor (que per altra banda ja ens hi té acostumats, oi Quico?) fer la gràcia fàcil de, com que estem parlant de religió, fer servir l'expressió "guerra santa". I us ho dic com a ateu practicant.

Trobo que ND hauria de corregir el titular.
Quins pebrots de titular
Anònim, 05/09/2012 a les 11:31
+15
-5
CAL CANVI DE TITULAR.
Nois i noies ens hi haurem d'esforçar una mica, no?
Més enllà del títol
Mon, 05/09/2012 a les 11:36
+12
-5
Sí, la independència és urgent i necessària però també saber com serà aquest nou estat i els catalans no ens podem permetre una imposició d'altres cultures com la islàmica perquè això significaria la destrucció de Catalunya i per això és necessari que l'Església catalana faci el seu treball.
Titol tendenciós
Montserrat, 05/09/2012 a les 12:01
+15
-5
Però qui Ha fet aquest títol??????????????
Com a minim és un infiltrat dels nacionalistes espanyols....per despistar-nos....i no comentar la gran noticia....més gent que se suma a la independencia....i que diu una gran veritat
"Silenci és traíció"
Que plegui l'impresentable que ha fet el titol...se suposa que aquest digital treballa per a la independencia
Cristians o catòlics?
Rafael, 05/09/2012 a les 12:42
+17
-2
Per què sempre aquesta ambigüitat per part dels catòlico-romans? Ells no són "els cristians". Només són una facció del cristianisme, malgrat que sigui la més sorollosa, per tot el muntatge que tenen establert. ¿que potser, no ens consideren cristians als protestants, als ortodoxos, als anglicans?
Ni confederació ni concert econòmic: secessió!
Blai, 05/09/2012 a les 12:49
+15
-0
.
La nació catalana és cristiana, l'Estat català haurà de ser laic
Jesus, 05/09/2012 a les 12:54
+15
-1
-
Una cosa és l'Església espanyola i l'altra l'Església catalana,
Anònim, 05/09/2012 a les 12:58
+12
-5
la disfunció rau en què la catalana malviu segrestada per la hispana. Vet aquí la raó espiritual del separatisme català.
El cristianisme és la religió nacional de Catalunya
Anònim, 05/09/2012 a les 13:05
+16
-7
L'islam és una religió estrangera i invasora de Catalunya.
L'Església no és un bloc monolític, hi ha l'espanyola i la catalana
Anònim, 05/09/2012 a les 13:16
+12
-5
l'una és fidel a Espanya i l'altra a Catalunya. Fins ara el papat ha fet costat a l'espanyola. Ara toca que faci costat a la catalana, oimés en el procés per recuperar la independència política de Catalunya. El Vaticà anà a favor de la independència d'Irlanda, la de Croàcia, la de Polònia... No veig per què no ha de fer costat a la cristiana Catalunya.
Vuit comentaris.
Carles Viñals Casado, 05/09/2012 a les 13:21
+15
-4
Nou amb el meu, manifesten la seva disconformitat am el titular d'aquesta notícia, que no diu res de bo dels cristians autèntics ni dels vertaders independentistes. Compte amb les preteses gracietes fàcils.

Som majoría en aquest país els qui sabem que no hi ha guerres "santes."

No, Quico; aquesta vegada, no.
El cristianisme és consubstancial a la catalanitat
Anònim, 05/09/2012 a les 13:47
+13
-10
-
El cristianisme és la carcassa espiritual de Catalunya
Anònim, 05/09/2012 a les 13:50
+15
-13
El cristianisme forma part de la substància nacional catalana, de la nostra etnicitat.
Per a l'anònim de les 4:01
Anònim, 05/09/2012 a les 14:26
+0
-7
ALBERT: has redactat el Catecisme cristià. El que has escrit té ja 2012 anys.
Aquesta és la Catalunya independent que voleu? Aleshores votaré NO!
Albert (Esplugues de Ll.) ||*||, 05/09/2012 a les 15:26
+10
-15
·Els catòlics m'han de governar? o.O Que se'n vagin a fer el seu Catalunyistà a qualcun indret àrab, on puguin impossar llur lleis antidemocràtiques i medievals! a més a més, fan comentaris XENÒFOB contra l'islam, es creuen millors que no pas els àrabs! XD QUE SOU LA MÀFIA MÉS GRAN DEL MÓN! No us fa pas vergonya? Colla d'autòmats sense cervell!

-Heu votat en contra de tots els comentaris que defensen la igualtat, la democràcia i fins i tot LA DIVERSITAT! Sembleu escarbats, sortiu de vés a saber on, i enverineu tot allò que tá en recera una mica d'humanitat.

Us heu llegit? o.O Foteu POR!

El cristianisme és la carcassa espiritual de Catalunya
Anònim, 05/09/2012 a les 13:50
El cristianisme forma part de la substància nacional catalana, de la nostra etnicitat.
(Les ètnies per vosaltres, SEM UN PAÍS DEMOCRÀTIC, no sem pas musulmans, no hi ha cap religió atesa a l'estat! Un país religiós, és una dictadura, com ho va estar lo règim NACIONAL-CATÒLIC d'en Franco, com ho són els EMIRATS ÀRABS, colla de feixistes!)

L'Església no és un bloc monolític, hi ha l'espanyola i la catalana
Anònim, 05/09/2012 a les 13:16
l'una és fidel a Espanya i l'altra a Catalunya. Fins ara el papat ha fet costat a l'espanyola. Ara toca que faci costat a la catalana, oimés en el procés per recuperar la independència política de Catalunya. El Vaticà anà a favor de la independència d'Irlanda, la de Croàcia, la de Polònia... No veig per què no ha de fer costat a la cristiana Catalunya.
(Aviam "Anònim", d'Església només n'hi ha UNA, la ROMANA, l'Església Vaticana [estat independent], i només recolza a qui li permeti fer el què han fet a Espanya: ESPECULACIÓ INMOBILIÀRIA, EVASIÓ DE DIVISES, COBRAR PER CADA PERSONA BATEJADA, FER POLÍTICA SEXISTA, ETC. Sabeu quan n'ha tret l'església de la crisi actual? Els fills de puta s'han fet d'or, robant i sense pagar!)

El cristianisme és la religió nacional de Catalunya
Anònim, 05/09/2012 a les 13:05
L'islam és una religió estrangera i invasora de Catalunya.
(I tu qui ets? Un militant falangista de n'Anglada? o.O T'ho tornaré a dir [tot i que tu te'n fumis de la democràcia] NO HI HA CAP RELIGIÓ PRÒPIA A CAP ESTAT DEMOCRÀTIC! Si no hi ha llibertat de culte, no hi ha democràcia. Sisplau, ND, feu fora els feixistes d'aquest diari!)

I després TOTS fotent amb lo títol i fotent en Quico Sallés. Què vol dir que sempre us foten? o.O Si m'he hagut de fer un tip de llegir articles i comentaris catòliuco-feixistes a aquest diari! I m'heu blocat lo comentari on us recorde els articles de la DECLARACIÓ UNIVERSAL DELS DRETS HUMANS! Aleshores els catòlics esteu en contra del Drets Humans, oi? Que no us adoneu que no hi ha cap diferència entre vosaltres, els islamistes, els jueus i qualsevol altra religió monoteista majoritària? ... Recolzeu als amos del món, recolzeu pederastes, feixistes, enemics de l'avenç i de la igualtat, enemics de la justícia!

Els autèntics catalans, no anem a l'església a sentir missa... ja m'enteneu, oi?

La Trinca: IN SAECULA SAECVLORVM



La Trinca: EL MEU COL·LEGI


A l'Albert d'Esplugues de Llobregat
Anònim, 05/09/2012 a les 17:03
+9
-8
Dubto molt que els Drets de l’Home validin l’avortament, el malthusianisme, la ideologia de gènere, la inversió sexual i la invasió demogràfica tercermundista contra Catalunya. Mal que et pesi, Catalunya és cristiana i no es deixarà islamitzar. Massa sovint, el laïcisme és la tapadora de l'islamisme que està envaint Catalunya. Catalunya no necessita immigració, ni espanyola ni tercermundista.
Les ideologies totalitàries s'oposen al cristianisme
Anònim, 05/09/2012 a les 18:36
+4
-0
Que l'anarquia i el marxisme siguin anticristians, s'entén perquè són ideologies totalitàries, atees. El que no s'entén és com hi pugui haver catalans separatistes que també ho siguin, a no ser que siguin àcrates o marxistes per damunt de tot, per damunt de la catalanitat; és a dir que prioritzin la ideologia i releguin la condició nacional catalana.
Con la Iglesia hemos topado.
BEJOTA, 05/09/2012 a les 18:43
+1
-5
L'Esglesia de Roma ha estat sempre aprop del César i no de Deu...Fa uns dia ,fou l'Abat de Montserrat qui ficava els nasos a la politique."No comments".
No es pot dir "guerra santa" !
Emma Herrea, 05/09/2012 a les 21:57
+5
-0
Són un petit grup de cristians (probablement de la branca catòlica) que es reuneixen i volen donar la seva veu en el tema de la independència de Catalunya.
Crec que són gent ben normal, tenen la peculiaritat de ser cristians, però són gent normal i corrent. No són en absolut bel·licistes, ni criden a una "guerra santa".
Molts dels comentaris que llegeixo són de persones que només han llegit el titular, i precisament és un titular del tot desafortunat.
Guerra Santa? Els catòlics?
Marta Armengol, 05/09/2012 a les 22:00
+3
-0
Quin són aquests frikis que volen fer una guerra en nom de Déu? Si és cert el titular d'aquesta notícia, de ben segur que es tracta de 3 ò 4 pirats.

O és que potser el titular diu "guerra santa" on hauria de dir un simple "demanen la independència", que seria menys espectacular.

Els periodises haurien de ser més seriosos i ajustats a la realitat, i les persones haurien de llegir les notícies al complet abans de posar-se a criticar.

més encertat
Anònim, 06/09/2012 a les 17:19
+6
-0
Aquest titular ja és més encertat. Llàstima que hagi corregut l'altre. Sent una mica més curosos i respectuosos no hagues calgut tan de rebombori. Potser seria qüestió de tornar a posar la notícia, amb aquest titular, al diari
Tornarem al Nacional-Catolicisme...
Anònim, 12/12/2013 a les 09:57
+0
-0
...però en català
Possible?
Roger PUIG, 21/09/2017 a les 12:03
+0
-0
Quant d'odi en algunes frases... i es atacant a una opcio humana, legítima des d'una fe de certes persones. Tots els que comenten de forma negativa aquest manifest, pregunto a més de crispació què OFEREIXEN?
Què fàcil insultar!!!!!
Buda diu: Quan alguna cosa de l'altre et molesta, és una cosa teva que et molesta però desconeixes.