Espanya encara ens pot fer molt més mal del que ens fa ara
Per Jesus el 29 de juny de 2012 a les 03:35
A “Pel de les 17:06”. Anònim, 27 juny 2012, 17:17.
“Ni que volguéssim podríem fer-los tant de mal com ells ens estan fent a nosaltres”.
De mal, Espanya sempre ens en pot fer més, molt més. Per exemple: multiplicar per deu l’actual invasió demogràfica tercermundista. Inundant Catalunya amb un milió més d’amazics, un milió més de llatinoamericans, un milió més de pakistanesos, un milió més de romanesos i un milió més d’àrabs. Amb la certesa que hispanitzaran Catalunya, com abans ho van fer els immigrants espanyols. Amb això no vull exculpar Espanya, ni donar-li les gràcies per no fer-ho. Només vull deixar clar que avui ja no cal fer la guerra per esborrar del mapa una nació. És molt més “democràtic i solidari” inundar-la amb una immigració massiva d’al•luvió de tot el Tercer Món. És el que està fent la Xina Roja amb el dissortat Tibet, on els immigrants xinesos invasors ja són més del doble que la població tibetana. L’agressió demogràfica és l’arma absoluta avui dia, la guerra ha quedat obsoleta i està mal vista.
SPAIN IS UGANDAIR
Per manolu al dal bombu el 28 de juny de 2012 a les 21:15
Resultat: SI 71% - 29% NO
Participacio: 78.9%
A cascar-la colons!!
Fent camí
Per AlterCat el 28 de juny de 2012 a les 19:36
Cada cop som més i aixó ja és imparable. No feu cas als comentaris dels que volen fer el ridícul ofenent el poble català, seran un minoria i hauran d'escollir si es queden amb nosaltres o marxen amb Espanya.
Fem camí perque tenim persones solvents que ens donen suport, i creiem-nos que podem. No ens deixem desanimar per la por, perque és l'estrategia de l'enemic.
Endavant i fem-nos ressó perque n´hi hagi més que com nosaltres vulguin fer el camí plegats !
ANONIMUS MAXIMUS:
Per BEJOTA el 28 de juny de 2012 a les 19:21
Jo crec que'l 51 % són uns babaus.De manera que del 12% de les consultes subiranistes ,hem passat al 51%.És clar:la mostra s'ha fet a Arenys de Munt.No hi ha comentaris.
Qui espolia Catalunya no són els polítics, és l'Estat hispà
Per Blai el 28 de juny de 2012 a les 19:01
No són els polítics, en abstracte, els qui espolien fiscalment Catalunya, això és fugir d’estudi. És l’Estat estranger espanyol, tingui el règim que tingui, mani el PP o bé el PSOE. De polítics corruptes n’hi ha, pocs, però la seva tònica no és la corrupció, sinó la covardia, l’apocament, la vacil•lació, la fluctuació.
ARENYS DE MUNT
Per BEJOTA el 28 de juny de 2012 a les 18:48
és el lloc on es fan les enquestes subiranistes.Res de nou.
títol
Per Català el 28 de juny de 2012 a les 15:33
Els que som catalans crec que seria el 100% que volem la independència! El títol de la noticia no està bé, seria el 51% dels que viuen a Catalunya, els que ens emocionem i se'ns posa la pell de gallina al sentir els Segadors. I que ens indignem amb tots el que ens foten i a sobre som mal vistos..... Perquè encara que la resta (49%) visquin aquí, sinó volen la independencia és que no són catalans.
Visca Catalunya!!!!
LLEGIR EL DIARI
Per Anònim el 28 de juny de 2012 a les 15:16
SR. MAS HA LLEGIT EL DIARI AQUEST MATI?, VAIGI A LA SECCIÓ DE POLITICA CATALANA, HI HAN UNES DADES, QUE L'HI PODEN INTERESSAR, PRENGUI NOTA
PREPARI LA LOCOMOTORA PEL TXOC DE TRENS I LES BARQUES PER ANAR A ITACA
RECTIFICACIÓ
Per Anonimus Maximus el 28 de juny de 2012 a les 13:48
Perdó, el 48,8% és gilipolles
L'1% (o menys) viu al planeta Marte i nosequecollonsproposen del l'Estat Federal que no el volen enlloc: ni a Espanya, ni a França ni als Països Catalans…
ESTAT FEDERAL
Per Anònim el 28 de juny de 2012 a les 13:17
Salvadors de la pàtria, que por em doneu, us creieu que sou els bons de la pelicula i que tots els altres són els dolents, aquesta història ja la coneixem.
On merdes estan els que defensen un estat federal???. De que tenen por??? perquè s'amaguen???
ESTAT FEDERAL JAAA!!!
El 51,1% és independentista
Per Anonimus Maximus el 28 de juny de 2012 a les 12:23
CONCLUSIÓ: el 48,9% dels catalans és gilipolles!
resentimen amb motius
Per Anònim el 28 de juny de 2012 a les 12:08
me sento mol mal-tractat per la politica catalana,no vull dir lo que penso per respecte,al resta de ciudadans
resposta 16:58
Per Anònim el 28 de juny de 2012 a les 10:28
Vaja ja ha sortit el demòcrata. Sembla que solament és quedaria la raça ària amb els seus rucs(persones extremistes). M'agradaria coneixer els teus cognoms ja que en menys de vint anys les teves filles parlarant àrab, urdu, xines o altre llegua extranya, excepte castella i ademés oraras direcció la meca i ja t'enrecordaras de les teves paraules.Quina pena si són dirigis per persones que pensen com tú. Lo que si es cert que perro ladrador poco mordedor. Canvia els teus polítics que a les primeres de canvi amb un centims canviaran de bandol i us deixaran menjant barratines, estelades i tota la parafernalia independentista.
SPAIN IS AFRICAIR
Per Colonito el 28 de juny de 2012 a les 09:47
Resultat: SI 71% - 29% NO
Participacio: 78.9%
A cascar-la colons!!
Celebreu l'eurocopa igual que els serbis van celebrar el mundial de basqueta de Iugoslàvia.
Es busca líder que culmini el procès
Per Anònim el 28 de juny de 2012 a les 09:39
Si ja tenim la majoria social, només falta la valentia. Si hi ha algun líder polític a l'atur, que envii currículum.
No es precisen estudis de cap mena, després del Montilla tot cola.
http://vaderiure.blogspot.com.es/2012/06/es-busca-wanted.html
Que penita me dais. . . .
Per CATALONIA IS SPANAIR el 28 de juny de 2012 a les 00:07
Ya sabeis que os habia dicho que rezaria para que la seleccion nacional española de futbol perdiera ante Portugal para daros una alegria que fuese un balsamo para tanta frustracion como teneis ultimamente, pero a pesar de que han jugado bastante mal, Portugal lo ha hecho peor y ESPAÑA ESTA EN LA FINAL DE LA EUROCOPA.
Pero no os preocupeis, ahora si ,Alemania dara un repaso a a La Roja, apoyad a Alemania, pero con mas fuerza de la que apoyasteis a Italia,Portugal,Croacia,Francia,etc. etc.
el problema
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 23:37
que hi veig,és que no hi ha ningú,prou rellevant,amb noms i cognoms que ens porti a la independència.Com ens ho farem,si no hi ha cap partit en qui confiar?S´hauria de votar abans,amb llistes obertes,per saber quins son els liders que han de gestionar aquesta transició
Enllaç al CEO
Per ccm1714 el 27 de juny de 2012 a les 22:06
Pardoneu,
l'enllaça a l'informe és el de la primera onada. El de la segona i darrera és:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs/2012/06/27/10/36/60220d32-3dde-4bbe-bd32-e66085959a29.pdf
quina por!!
Per zack el 27 de juny de 2012 a les 22:00
n'hi ha q estan una "mica" cagats! sempre podreu fer les maletes, si no esteu disposats a lluitar per la terra|¡*¡!
Ets independentista imbècil?
Per Pere de Clariana el 27 de juny de 2012 a les 21:33
Ets votant de SI i fots a parir ERC sempre que pots?
Ets votant d'ERC i fots a parir SI sempre que pots?
Ets independentista conservador i fots a parir les CUP sempre que pots?
Doncs ets un independentista imbècil.
Quan es tracta de fotre Catalunya, els partits espanyols ho tenen ben clar i van tots a una...
L’estrès del CNI
Per Astruch el 27 de juny de 2012 a les 21:19
Constato que els “col·laboradors” del CNI treuen fum per intentar argumentar el manteniment de la unió amb l'estat que ens espolia i ens oprimeix.
La realitat és crua, però agrairia una mica més d'esforç, si us plau!
El problema per Ciu no es guanyar el referendum
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 21:12
Ciu no te por de guanyar un referendum , podria proclamar la independencia al Parlament i posteriorment convocar un referendum de ratificacio que davant dels fets consumtas seria un passeig triomfal
Ciu , com a fidel reflexe de la societat catalana , del que te por es de la reaccio d´un Estat intolerant , violent i antidemocratic com l´espanyol
una cosa es una enquesta i l'altre un referendum
Per vigatà 2012 el 27 de juny de 2012 a les 21:06
Pot sortir el que volgueu en l'enquesta, pero si mai es planteja seriosament ser independents per referendum, sortirà un 70% de NO.
Penseu Catalunya manada pels 4 ximples de ERC i els "fills de puta de ICV", (Camats, Herrera) quin futur tindriem??
oper un trispartit.
D'entrada estariem més quebrats que ara
Teoricament tots son independents, però a la hora de la veritat vindria la sorpresa.
Si CIU pensés que pot guanyar la independencia, ja faria dies que hauria convocat el referendum o proclamat la independencia.
I la Sanchez Camacho també s'ho plantajaria més seriosament
A Fedor
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 20:49
El que vol dir es que si Espanya fos un pais civilitzat i la independencia es pogues aconseguir amb la simple voluntad del poble catala i Espanya ho acceptes democratica i amigablement . Aleshores en un referendum el SI arrassaria
Pero malauradament tots sabem que Espanya no es Anglaterra i que en el cas que Catalunya volgues independitzar-se , Espanya actuaria , pero no democratica ni pacificament , ni amigablement
I aixo fa mes dificil el SI , perque la por es innerent a l´esser huma
Tirem coets
Per Fedor el 27 de juny de 2012 a les 20:26
Amic del post "No tirem coets". Estic d'acord que no és el mateix una enquesta que votar en un referèndum, com no és el mateix unes maniobres militars que una batalla amb foc real, però és que anem molt sobrats.
Una petita reflexió: 51% de vots sí, 21% de vots no, la resta o no votar o vots nuls. Això significa que els vots vàlids es reparteixen el 71% de vots SI, el 29% de vots no.
ÉS PER TIRAR COETS.
1714-2014
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 20:10
I ni un dia més! Amb 300 anys de patiment, saqueig i escarni ja estem servits.
+ que ahir, pero - que demà
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 20:02
Independència o decadència total i absoluta.
Pastoreo
Per Monfort el 27 de juny de 2012 a les 19:19
El pastoreo sigue con el dinero de mis impuestos a que esperan los borregos indepes para declarar la independizarse. Unilateral menudos borregos
No tirem coets
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 19:18
Jo soc independentista a mort , pero siguem realistes .
No es el mateix dir que Si a la independencia a una enquesta , cosa que surt gratis total perque no compromet a res ni significa res a nivell real
Que fer-ho en un referendum real en el qual s´hi va de debo i si surt que SI , s´hauran d´asumir tots els riscos i incerteses que genera un proces independentista d´un estat tant intolerant , violent i poc democratic com l´espanyol
La cosa aniria molt mes ajustada
Jo estic d´acord en que la independencia l´ha de proclamar el Parlament i un cop proclamada fer un referendum de ratificacio que seria molt mes facil de guanyar
Pel de les 17:13
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 19:14
En democràcia, s'hauria de necessitar almenys un 93% per a no convocar un referèndum. Però no estem en democràcia (a algú no li ha quedat clar?).
Com els en fa de por que el poble decideixi, preguntar i saber què vol la gent!
Estamos ante un momento histórico
Per Andaluz en Cataluña el 27 de juny de 2012 a les 18:08
Estamos ante un momento histórico, único, inigualable y me prometo a mi mismo y a mi familia que no lo voy a dejar escapar.
Construir un nuevo Estado, fuera de la opresión española, la que obligó a mi familia y a mí a emigrar de Andalucía para Cataluña. Ni un Euro para los señoritos de Madrid. En mi familia se pasó hambre por culpa de los españoles que nos tenian en el campo viviendo como animales y haré todo lo posible para que no vuelva ser posible.
¡Viva Cataluña Libre!
Adiós España y tu puta crisis
Las encuestas de Juan Palomo.
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 18:01
Jordi Argelaguet, nuevo director del CEO, ex de MDT y ex de ERC
Militó en el movimiento violento MDT y dejó ERC, en 2003, tras el acuerdo de los independentistas con el PSC.
El Gobierno autonómico ha nombrado al frente del Centro de Estudios de Opinión -el instituto autonómico que elabora, cocina y publica las encuestas encargadas por la Generalidad- a Jordi Argelaguet, en sustitución de Gabriel Colomer. El cargo es uno de los más importantes en el campo sociológico. El CEO publica encuestas que, según sus resultados, crean corrientes de opinión. Pero, ¿quién es Argelaguet?
Jordi Argelaguet i Argemí (nació en Sabadell, en 1965) es profesor de Ciencia Política en la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) y militante de Convergència Democràtica de Catalunya (CDC). Argelaguet militó en el Movimient de Defensa de la Terra (MDT) -organización hermana de la banda terrorista ya desaparecida Terra Lliure- y, posteriormente, hasta 2003, en ERC.
El CEO, menos independiente
El ahora director del CEO dejó la militancia de ERC, tras el acuerdo del primer tripartito (PSC, ERC e ICV-EUiA) por el que la formación independentista, en la que ocupaba un cargo intermedio (presidente de ERC en Sabadell), apoyaba a un presidente autonómico del PSC. Por lo que, desde su nuevo cargo público, nadie duda de que Argelaguet cocinará, no solo las respuestas del CEO, sino las mismas preguntas.
En este contexto se entiende el cambio que, con la llegada de CiU a la Generalidad, ha hecho el nuevo Gobierno autonómico en relación al CEO. Hasta ahora, el CEO dependía de la Consejería de Economía y Finanzas, para preservar una cierta independencia del poder político, a partir de ahora, depende directamente de Presidencia autonómica.
El lladre és un demòcrata i la víctima és un feixista, segons Internacional
Per Blai el 27 de juny de 2012 a les 17:32
Resposta a Internacional "Estaba claro", 27 juny 2012, 14:54.
No voler que et robin cada any 22.000 milions d’euros et fa ser un feixista? Altrament dit, per evitar que ens ho puguin dir, ens hem de deixar robar cada any 22.000 milions d’euros? Les raons primeres de la secessió són identitàries i després vénen les prosaiques. Catalunya les té de totes dues menes, Padània només de prosaiques; cap de les dues no se les pot titllar de feixistes. L’autor acusa de feixisme qui es nega a ser "solidari", com si la solidaritat fos una obligació. Perquè la "solidaritat", en boca d’Espanya, és l’eufemisme de l’espoliació fiscal, de la depredació hispana contra Catalunya. Ara resulta que l'atracador és un demòcrata i l'atracat un feixista. Sense comentaris.
Pel de les 17:06
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 17:17
No és el mateix. Ells ens censuren a casa nostra. A les escoles, als instituts, a la burocràcia, amb les consultes i la democràcia efectiva, amb els símbols, amb les polítiques d'infraestructures i educatives.
Jo no estic a favor de censurar a ningú, però ni que volguéssim podríem fer-los tant de mal com ells ens estan fent a nosaltres.
Tractat nº 172 de les NN.UU.
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 17:13
Diu que es necesita un 93% per convocar un Referèndum. Encara falta.
pel Julianico Carnonil
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 17:08
doncs si noi, és el mateix que quan ens censuren des d'intereconomia, libertad digital, etc etc...
no mola oi? doncs així portem nosaltres 300 anys!
Hi haurà censura?
Per Julianico Carnonil el 27 de juny de 2012 a les 17:04
En la propera Catalunya independent les opinions que no agradin a la suposada "majoria" seran censurades, marcades i perseguides?
Resulta descoratjador que el comentari que escrivim els que temim una opinió diferent al "majoritari" en aquest web sigui constantment amagat. Això diu molt poc del rigor de nació digital.
Al de les 16:16
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 17:01
Què fàcil és auto-enganyar-se i creure's que espanya ens fa un favor robant-nos el 40% dels nostres imposts.
- Seria un estat pitjor d'oportunitats del que tenim ara a la resta de l'estat espanyol, sí, però el mateix que a la resta de països, i molt millor a casa nostra.
- Què ha passat amb la resta d'independències que s'han esdevingut en l'últim segle? Es retorna l'import que correspon per persona i llestos. Són els nostres imposts.
- Per què hauria d'obligar a una resituació de cap mitjà de comunicació? Perquè les empreses haurien de pagar imposts per estar establides aquí i tenir-hi drets d'emissió? Que marxessin per haver-ho de fer no seria tanta desgràcia com que hagi marxat Yamaha perquè el govern no li podia cedir crèdits. Això és un cataclisme, i hi ha hagut molts cataclismes pitjors.
- Amb més (algun) finançament i sense l'estrangulació de l'estat espanyol, la llengua i la cultura catalana veuria més llum al territori i a l'exterior.
- Hauríem de pagar sanitat a Espanya, sí (que ara tampoc ens surt gratis, no t'enganyis), però al nostre país la gent no es moriria esperant als quiròfans per falta d'inversió.
- La Convenció de viena preveu que si una regió s'independitza pot decidir lliurement si hereta o no els drets i deures subscrits pel seu ex-Estat. Ho han dit des d'Europa, i hi ha estudis al respecte http://blocs.mesvilaweb.cat/media/aW5mb3JtZV9DRVNfYW1wbGlhY2lvX2ludGVybmE=_223408_1_7093_1.pdf .
- Jo no em deixaré d'estimar a la meva família política i a la meva parella només perquè siguin de Pinto i Valdemoro, i ella ja saben que sóc independentista. Si ho fas, és perquè tampoc te'ls estimaves tant.
- Hi ha moltes sortides a això. Fins i tot es podria organitzar una lliga ibèrica (i a més Catalunya podria jugar a la intranscendent champions, i podria tindre sel·leccions a altres esports enlloc d'estar censurada com ho està ara).
- Quin és el meu estatus, jo que vull la independència? No puc tenir la meva nacionalitat, però si la vostra. No seríem el primer país en admetre doble nacionalitat.
- Tal com poden seguir participant SI, Esquerra, Reagrupament i les CUP. No s'ha de vetar la vida política excepte quan s'arriba a extrems violents, racistes, ofensius i de justícia molt dubtosa.
Que Déu ens empari si s'esdevé una secessió.
les opcions dels fatxilles
Per Anònima catalana el 27 de juny de 2012 a les 16:58
quan siguem independents, a tota aquesta colla de convivència civica, PP, Ciudadanus, i fatxilles en general que viviu a catalunya tindreu dues opcions:
a) marxar a les espanyes o al nord d'africa, que es el vostre hàbitat original i natural.
b) si us quedeu, us esterilitzarem a tots, que no ens continueu ompliu de merda el país. De fet, això serà seguir la dinàmica de la selecció natural, perquè sense catalunya haurieu mort de gana!!!!
Internacionalitzem el cas Català
Per CATALONIA NEXT STATE OF EUROPE el 27 de juny de 2012 a les 16:56
http://www.youtube.com/watch?v=Es3oRLUAIjE&feature=related
After almost 300 hundred years after the violent and bloody dissolution of the Catalan Corts by Spain and France, Catalonia is still being treated as a colony by Spain. Today Catalonia have the dubious honor of maintaining the highest tax in the EU. Not only that but besides paying taxes the money never goes back to Catalonia. Spain and Spanish nationalism seem to don't understand Catalonia is a nation ( as stated on the constitution) and they constantly attack the language of Catalonia, it's traditions, history and economy. It's time for a change.
SEPARATISME
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 16:54
ARA QUE ESTEM EN CRISI AURIEM DE SER UNA PINYA I NO FER BOSSINS NI CATALUNYA NI ESPANYA. A CATALUNYA ES PUJARIEN MOLT ELS IMPOSTOS I NO GUANYARIEM PROU PER PAGAR TANT POLITICS QUE VIUEN DEL CONTE, PER AIXO PREGO QUE ES UNIM MES QUE MAI, RES DE FER BOSSINS, PENSEU QUE SI FOSSIM UNA NACIO PER SUBSISTIR TINDRIEM QUE FER DE CATALUNYA UN PARADIS FISCAL I AIXI RECUPERA TOTS ELS DINERS QUE S'HAN ENDUT ELS POLITICS DE TORN.
Lleida
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 16:49
Aquest dissabte tothom a Lleida. Comença la Marxa per la Independència, impulsada per l' ANC. No hi podem faltar!!!
Al "Julianico Carmonil", l'acollonit
Per rcde1900 el 27 de juny de 2012 a les 16:44
Em sembla molt bé que defensis el teu posicionament, però per favor, no atribueixis afirmacions com a verídiques quan en realitat és mera percepció teva:
Les conseqüències d'una independència serie devastadores:
- Trencaria un mercat d'oportunitats socials i econòmiques per a milers de catalans que poden desenvolupar la seva vida professional i econòmica a qualsevol lloc d'Espanya (empreses, opositors etc.).
Els mercats no desapareixen així perquè així. Espanya no desapareixerà del seu lloc i Catalunya tampoc. Continuem estant a la peninsula ibèrica i continuarem tenint Aragó a l'oest i el país valencià al sud. Fins i tot, pot arribar a comportar oportunitats de nous mercats, seguint amb la tendència exportadora cada cop més europea.
- Les pensions. El sistema estatal de pensions és de règim de caixa única. Això vol dir que els beneficiaris catalans no cobrarien cap pensió excepte els qui tinguin sistemes de pensions privats. Imagineu el cataclisme.
Em sembla que això no va gaire així. Les pensions es liquiden amb les aportacions actuals dels cotitzadors. És a dir, el que entra, es fa servir com a suport del que surt. Apa, cataclisme evitat.
- Obligaria a una resituació de tots els mitjans de comunicació: televisions, ràdios, empreses de comunicació. Això susposaria una pèrdua de llocs de feina espectacular.
No entenc el perquè, si tots els mitjans de comunicació tenen sucursals a tots els territoris tant espanyols com europeus actualment. Que no ens serrarem per la franja i pels pirineus i surcarem a la deriva pel mediterràni, eh? Hahahaha!
- La llengua catalana es veuria gairebé isolada a Catalunya i perdria els vincles amb Balears i el País Valencià.
Tampoc entenc el perquè. I menys encara veient com el PP està liquidant tota la parla catalana a ses illes i al país valència. Més aviat, seria una mesura per blindar el català, ja sigui al principat o a la xina popular, doncs esdevindriem estat sobirà de ple dret i amb llengua pròpia.
- L'atenció sanitària per a qualsevol català que viatgés a la resta d'Espanya deixaria de ser pública, universal i garantista.
?????????
- Catalunya sortiria del règim comunitari de la Unió Europea. Seria una mena d'Estat pària.
Tant si sortissim com si ens quedessim, els avantatges són descomunelas en ambdós casos.
- Es trencarien els vincles afectius i familiars amb la resta de ciutadans espanyols.
Oitant, els actuals vincles afectius i familiars amb la resta d'Espanya és patent el dia a dia: liquidació de la immersió lingüística, espoli fiscal permanent, menyspreu envenrs les nostres institucions, amenaçes, marraneria, garruleria castellana i "orgullo nacional contra el separatismo". No veus que ens tenen fàstic i així ho demostren dia a dia per tots els mitjans?
- Els clubs professionals esportius que s'han fet grans competint amb la resta de clubs espanyols perdrien tota la dimensió professional perquè seria impossible mantenir pressupostos en lligues catalanes intranscendents.
Ui si, quin tema més important, el futbol! El Monaco és un estat independent i està assignat a la lliga francesa. No crec que la LFP li convingués perdre Barcelona i Espanyol de la "mejor liga del mundo".
- Quin seria l'estatuts dels qui no volguessin la independència. Podrien tenir els mateixos drets i tenir drer a la doble nacionalitat.
Doncs exactament els mateixos dels que ara volem la independència i no la tenim.
- Els partits que no volen la independència -PSC, PP, C's, UPYD i fins i tot ICV- podrien seguir participant de la vida política catalana.
Evidentment, això és democràcia, només faltaria!
El negre futur de l'Espanya que quedi quans ens en anem
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 16:29
Si CatalunyaEskadi i Navarra se'n van d'Espanya, la Miniespanya que quedi perdrà el 50% de les exportacions, i bona part del turisme. Ho tindren força difícil per surar. després si que haurann de sirgar de valent i estalviar en comptes de viure com ara amb l'esquena dreta robant-nos als catalans
per a Julianico carmonil,
Per Deutscher el 27 de juny de 2012 a les 16:27
No hi ha una caixa amb fons per les pensions, cada any aquests diners entren i surten. No existeix aquest diners físic per a pensions en cap país occidental.
Menys bajanades espanyoles si us plau!!!!
Cadascú és lliure d'enganyar-se
Per Julianico carmonil el 27 de juny de 2012 a les 16:16
Tothom té la llibertat d'enganyar-se a la seva manera. De fet, qui més qui menys alguna vegada tots ho hem fet.
Aquest resultat expressa la voluntat calculada de qui paga l'enquesta; de qui vol generar un estat d'opinió. M'imagino que la propera enquesta el sentiment independentista seguirà creixent i així fins que li calgui a qui la paga. Ras i curt. Les terminals mediàtiques que genera el poder local al seu servei.
Evidentment que aquest resultat és pura ficció. La societat catalana és prou plural i complexa com per una unanimitat d'aquesta índole.
Això no és un joc de nens ximples. La independència d'un territori amb qui ens uneixen no només elements econòmics és un procés molt més difícil i traumàtic que aquesta enganyifa que fa l'ex militant de la causa, dit Argelaguer.
Les conseqüències d'una independència serie devastadores:
- Trencaria un mercat d'oportunitats socials i econòmiques per a milers de catalans que poden desenvolupar la seva vida professional i econòmica a qualsevol lloc d'Espanya (empreses, opositors etc.).
- Les pensions. El sistema estatal de pensions és de règim de caixa única. Això vol dir que els beneficiaris catalans no cobrarien cap pensió excepte els qui tinguin sistemes de pensions privats. Imagineu el cataclisme.
- Obligaria a una resituació de tots els mitjans de comunicació: televisions, ràdios, empreses de comunicació. Això susposaria una pèrdua de llocs de feina espectacular.
- La llengua catalana es veuria gairebé isolada a Catalunya i perdria els vincles amb Balears i el País Valencià.
- L'atenció sanitària per a qualsevol català que viatgés a la resta d'Espanya deixaria de ser pública, universal i garantista.
- Catalunya sortiria del règim comunitari de la Unió Europea. Seria una mena d'Estat pària.
- Es trencarien els vincles afectius i familiars amb la resta de ciutadans espanyols.
- Els clubs professionals esportius que s'han fet grans competint amb la resta de clubs espanyols perdrien tota la dimensió professional perquè seria impossible mantenir pressupostos en lligues catalanes intranscendents.
- Quin seria l'estatuts dels qui no volguessin la independència. Podrien tenir els mateixos drets i tenir drer a la doble nacionalitat.
- Els partits que no volen la independència -PSC, PP, C's, UPYD i fins i tot ICV- podrien seguir participant de la vida política catalana.
Això només és un tastet perquè tots els irresponsables que van alimentant de falses expectatives el seu ramat se n'adonin del disbarat que estan organitzant.
curts de gambals
Per Rogerdeflor el 27 de juny de 2012 a les 16:16
S'ha de ser molt curt de gambals per viure a Catalunya i no voler ser independent quan està demostradissim que sense Espanya seriem dels més rics d'Europa. Segur que ho fan per la Roja. Que farien sense els Catalans? l'únic consòl que els queda se n'aniria al carall.
AGRAÏMENTS
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 16:10
Al PP, a Ciudadanos,a Alternativa Española, al Tribunal Superior de Justicia de Catalunya. al Tribunal Suprem, al Tribunal Constitucional... I als que viuen a Catalunya o fóra d'ella i l'odien.
separatistas delirando
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 16:10
51% de independentistas ??
con el ridiculo que hicieron en sus consultas ??? Quien se cree esa cifra ???
No pasan del 15-20% como quedo demostrado en las encuestas a escala real que hicieron. (segun sus propios datos...)y donde voto ante todo la Cataluña más nazionalista.
en la próxima encuesta diran que son el 80%
51%?, 76%?, 89%?
Per Carles Viñals Casado el 27 de juny de 2012 a les 16:08
De cara al món, una majoría social per la independència, ja sigui del 51% o del 76% és i serà sempre invisible i inoperant mentre el Parlament no la reflecteixi i la representi. El món no entén de nebuloses majoríes sustentades en enquestes, sinó de partits, diputats i parlaments que es manifesten per un objectiu concret, en aquest cas la independència de Catalunya.
Carretero ens ho ha explicat una i mil vegades, del dret i del revés, però els catalans, -tan assenyats ells- no volen sentir ni entendre les paraules d'un "il.luminat". Si el 51% d'avui o l'hipotètic 89% de demà segueix votant CiU, podem pintar-nos la independència a l'oli mentre ens fem palles mentals amb les enquestes.
Adéu, inmersió!!
Per Joan Carasóc Espanyol el 27 de juny de 2012 a les 15:58
¿Y los porcentajes de esta encuesta quién los ha calculado, Millet?
XDDD
(Son tan tontitos que se lo creen todo, los pobres).
El vi encara és aigualit
Per Jordi C el 27 de juny de 2012 a les 15:55
No entenc massa que un 51% voti a favor del referèndum i un 34% es manifesti a favor de la independència. Tampoc entenc com dimonis hi poden haver federalistes encara, un 28% gens menyspreable. Tampoc em quadra que un 74% estigui a favor del pacte fiscal ¿com alguns poden estar a favor del pacte fiscal i voler la independèmcia?. Anem bé, però cal afinar i pencar més.1-L'independentisme s'ha d'unificar, viam si ajuda l'ANC.2- Lo que la política ens separa, com a mínim la defensa de la llèngua ens hauria d'ajuntar de manera inqüestinable. 3-Cal que ens aclarim i no divagem amb coses que ens poden entorpir (pacte fiscal. 4- S'ha de fer veure d'una manera clara que el federalisme ha estat un intent fallit d'integració amb espanya. 5-no valen mitges tintes, els darrers atacs ens han de fer veure que hem de militar sigui a un partit polític i si no ens agrada (com és el meu cas) en una entitat cívica i o cultural, però ens hem de mure, defensar i encara lluitar per fer creixer més el nombre d'independentistes.
Adéu, inmersió!!
Per Joan Carasóc Espanyol el 27 de juny de 2012 a les 15:54
@ Anònim, 27/06/2012 a les 12:25
Con todo el afecto, pero esa cita no es de Carmen Rico Godoy, sino de Alejo Vidal-Quadras.
@ Anònim, 27/06/2012 a les 12:23
Con afecto idéntico, te digo que esa cita ―ésa sí― es de Carmen Rico Godoy y no de Txiki Benegas.
Un abrazo para ti.
Española de les 15.20
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 15:49
Aquesta noia (?) de les 15.20 té tota la raó: "Menos Europa, menos democracia, menos cataluña = MÁS Y MEJOR ESPAÑA". Els europeus, els demòcrates i els catalans sempre hem sapigut que no eren dels nostres.
Ya vereis...
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 15:48
...Los hombres de negro de Bruselas os meterán la independencia por donde no brilla el sol...entonces me voy a reir...jajajajaja
a l'estupida Española
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 15:45
sobre el tema de votar,és evident que els espanyols com tu que vau arribar aqui morts de gana no us hauriem de deixar votar. No sou del pais, no ho sereu mai, i a sobre us hem hagut de mantenir. ja pots estar contenta doncs que no t'haguem deixat morir de gana, que això és el que es mereixen les meuques com tu.
Dissacada com en Franco hauries d'estar per dir el què dius puta covarda!
SEGURO??
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 15:45
..Que el barómetro este se llama CEO?...no se llamará quizás PEM ( Puta Encuesta Manipulada ) ??
S'acosta l'hora de la veritat
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 15:38
A les properes eleccions catalanes cal votar de forma massiva a SOLIDARITAT (SI) i fer fora del poder a tots els llepaculs, lladres, feixistes i botiflers que ens governen i sotmeten a la voluntat d'un estat estranger anomenat "ESPAÑA".
Visca Catalunya lliure.
Dirigit a "España a metido la pata"
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 15:33
Gràcies, mil gràcies !
L´independentisme us deu molt. Gràcies als vostres comentaris, ja hi ha una majoria a favor de la secessió.
Tranquils, quan siguem lliures podreu demanar-nos asíl pol.litic...nosaltres sí que serem una autèntica democràcia ..
//*\\
España ha metido la pata
Per Española el 27 de juny de 2012 a les 15:20
España y los españoles hemos metido la pata aceptando las modernidades europeas, de democracia y tal. No estabamos preparados para funcionar a la europea y aun menos bajo un régimen democrático que sólo hace que llevarnos a la ruina. Yo nunca he mirado con simpatia que vascos y catalanes pudieran votar, propongo hacer lo mismo que se hizo con HB pero extenderlo a todo partido que no sea unitario en todo el estado. Debemos acabar con el nacionalismo periférico, el regionalismo y los separatismos. Menos Europa, menos democracia, menos cataluña = MÁS Y MEJOR ESPAÑA
Endavant Catalans!
Per Núria el 27 de juny de 2012 a les 15:08
Si no ens deixem atemorir serem lliures!
Diran de tot, ens amenaçaran amb tot tipus de desgràcies, si som capaços de mantenir-nos ferms, serem lliures.
Marxa per la Independència
Per Comença aquest dissabte 30 Juny a LLeida el 27 de juny de 2012 a les 14:57
http://www.assemblea.cat/
La Marxa arrencarà el proper dissabte a Lleida i culminarà a Barcelona en una gran concentració l’11 de setembre per forçar que les institucions catalanes "negociïn la secessió d'Espanya". El propet 7 de juliol, s'iniciaran els actes de la Marxa a Osona.
SOLS EL POBLE SALVA AL POBLE
De nosaltres depèn.
UNITAT
Per Montserrat el 27 de juny de 2012 a les 14:57
UNITAT de tots els catalans....INDEPENDENCIA
Vull viure en un país normal...com a totes les nacions del món...no vull que em tractin com si fossim un reserva india
Prou menyspreus...llibertat per als catalans...és per cas que som inferiors que espanyols...francesos..portuguesos i no podem tenir estat català????
Estaba claro
Per Internacional el 27 de juny de 2012 a les 14:54
Estaba claro que la independencia de catalunya es por sentimiento, no por dinero que entonces seria muy fascista, como la padania, no?? Jajajaja colla de fachas catalanes.
Pròxima estació: ressorgiment dela consciència nacional i estat propi ja!
Per Jordi Valls (Catalunya) el 27 de juny de 2012 a les 14:41
El genocidi cultural és un tipus de extermini que consisteix a l'eliminació, substitució o inutilització de la cultura d'un grup humà sense necessitat d'eliminar físicament a les persones que practiquen aquesta cultura. Aquest és un procés d'agressió en el qual s'imposa una nova cultura aliena (la dels agents agressors) en anar eliminant, substituint o inutilitzant els lligams socials que permetien les manifestacions culturals que el grup tenia inicialment, de forma tal que la llengua originària, l'art, les tradicions musicals, la literatura oral o escrita, les conviccions religioses, les conviccions morals, les institucions polítiques tradicionals i altri són extingides o absorbides dins de la nova cultura aliena. Aquest procés duu implementat la substitució d'una identitat cultural per una altra, però el fet que a la majoria dels casos no comporti una agressió física, fa que, sovint, no sigui percebuda com a tal pels membres de la cultura agredida.
El timo de la independencia.
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:36
Con franco era: fútbol y toros.
SÍ Si, ja m'afeitaràs...al de les 14:22
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:35
a mi tampoc m'han preguntat..però votaré que SÍ, i com jo en conec moltissims: a la escala on visc, al barri, a la feina, ...i saps què,.... el dia que siguem independents gent com tú, dirà amèn i es farà passar per independentista de tota la vida com el primer. I molts com tu voldran el millor pels seus fills, i es quedaran. Marxar a Espanya dius? hahahaha. La gent no es imbècil. Per cert (es veridic) conec a un paio que fa temps era peperu, es va fer partidari de la Nebrera, tant que es va apuntar al seu nou partit durant les eleccions del 2010. Ara aquest home, accepta com inevitable que siguem un estat propi, diguem-ne que no ho diu (encara) obertament, que no duu enganxada l'estelada al cul...però admet que es la millor opció que li pot passar a Catalunya en aquests moments i ho assumeix amb naturalitat. Aquests són els canvis que estem assolint. Tu també...o bé seràs part del passat.
Apa, que passi un bon dia Don "CataluÑa"
D'aixó es tractarà anònim de les 14.22 h.
Per Reagrupat el 27 de juny de 2012 a les 14:33
Justament d'aixó, que foteu el camp "els catalans" com tu, que no sou més que residents i colonitzadors, quans més foteu el camp més superàvit tindrem i menys despesses. Au... bon vent.
Referenda
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:30
Si no ho fem ara no ho farem mai .
Independència ja !
I els del comentaris insultants a la dignitat catalana que se'n vagin d'una puta vegada i que no en tornin més . NO US VOLEM ACÍ . I prou del conte " cuento" que us en porteu.
Trampes al solitari
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:29
Mentre la majoria d'aquest 51% continui votant ciu, el percentatge independentista real continuarà sent molt minoritari. Sap greu, però les coses com són.
cataluÑa
Per cataluÑa el 27 de juny de 2012 a les 14:22
jajaja segons Baròmetre del CEO, y perquè a mi no m'han preguntat ? Ni conec ningú al que li hagin preguntat. Yo mai votaria l'indepèndencia, i ningú de la meva ciutat y propers, això es una trola jajaja em pixo de riure. I si algún dia aconseguiu la idependència, hi haurà una gran fuga de catalans jajaja.
Marxa per la Independència
Per Comença aquest dissabte 30 Juny a LLeida el 27 de juny de 2012 a les 14:20
http://www.assemblea.cat/
La Marxa arrencarà el proper dissabte a Lleida i culminarà a Barcelona en una gran concentració l’11 de setembre per forçar que les institucions catalanes "negociïn la secessió d'Espanya". El propet 7 de juliol, s'iniciaran els actes de la Marxa a Osona.
SOLS EL POBLE SALVA AL POBLE
De nosaltres depèn.
Som molt forts si estem units
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:19
Us heu fixat que des que coneixem aquestes dades ja no parlem dels tribunals espanyols ni de lse seves sentències anticatalanes? Que el que ens puguin fer o dir no ens importa tant? Som forts, i ells ho saben millor que nosaltres. Potser que en siguem conscients perquè serem imparables.
ABANDONEM ELS PARTITS TRADICIONALS!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:13
Ni PPC, ni CyU, ni PSC, ni ERC, ni ICV ENS DURAN ENLLOC. FORA INTERESSOS DE PARTIT, DEUTES MIL·LIONARIS AMB ENTITATS BANCÀRIES, AFERRAR-SE A LA POLTRONA I A LES AVANTATGES QUE ELS HI PROPORCIONA "LA SEVA ESTIMADA AUTONOMIA" QUE ELLS MATEIXOS VAREN REIVINDICAR, ACORDAR I CONSTITUIR PLEGATS. ARA TOT AIXÒ QUEDA PREHISTÒRIC. ALGUNES CARES DE LES PRINCIPALS FIGURES D'AQUESTS PARTITS SÓN LES MATEIXES QUE EN AQUELLS TEMPS DE 1979. COM A MÍNIM LES QUE ENCARA MOUEN ELS FILS. FORA DINOSAURES DEL PASSAT, LES NOSTRES ASPIRACIONS HAN CANVIAT, ELS TEMPS HAN CANVIAT, LA GENT HA CANVIAT, I PER TANT, EL MODEL POLÍTIC A SEGUIR.
DEIXEM ENRERE ELS ANTICS PARTITS AUTONOMISTES QUE VIUEN D'AQUEST "SISTEMA ESPANYOL".
ES L'HORA DE SOLIDARITAT CATALANA!
ES L'HORA DE L'ASSAMBLEA NACIONAL CATALANA!
ES L'HORA DE QUE LA SOCIETAT CIVIL CATALANA PARLI SENSE POR!
VISCA CATALUNYA LLIURE!
INDEPENDÈNCIA JA!!
Catalunya vol viure en llibertat
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:09
Guanyem-nos la llibertat.
la veritat
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:09
es que es normal, PERO QUE VOLEM QUE PENSEM?
Deixem-nos de SELECCIONS, LLENGÜES, BANDERES, ... una vegada tret aixo NOMES LA INDEPENDENCIA ECONOMICA DE CATALUNYA pot salvar les generacions properes, i aix`ho saben tots els que viuen a catalunya des del nascut a blanes fins el nascut a Murcia.
LA independencia no es una opció, ES LA SOL·LUCIÓ
TOTS CAP A SOLIDARITAT!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 14:02
SI VOLEM VEURE ALGUN DIA EL NOSTRE SOMNI D'UNA CATALUNYA LLIURE FET REALITAT... TRASLLADEM AQUEST 51% DELS VOTS DEL REFERENDUM CAP A SOLIDARITAT CATALANA PER LA INDEPENDÈNCIA (SI)!
TENA PRESIDENT, CATALUNYA INDEPENDENT!
independència.
Per independència el 27 de juny de 2012 a les 13:49
independència!!
català de llengua materna castellana
Per Formigueta el 27 de juny de 2012 a les 13:43
Català de llengua materna castellana,qué vols per als teus fills i nets, seguir amb el show Spain actual de crisi i miséria, a pesar dels importantíssims ajusts alemanys i catalans de fa molts anys, o be ser el 4t Païs mes ric de la U.E.?= Pénsat-ho bé.-Jo sóc a Catalunya amb arrels carolíngies
i també vull el millor per als meus descendents.
IN...INDE....INDEPENDÉNCIAAAA!!!
independència!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 13:38
Pío Baroja
Anònim, 27/06/2012 a les 12:17
......................................
i tant que nosaltres som els jueus perque vosaltres sous els nazis que voleu imposar en catalunya el castellà mitjançant el bilinguisme,fes-te una pregunta,has vist a l'estat espanyol que el català volguem imposar-ho?doncs a veure aqui qui es el nazi i qui es el jueu.
cap a la independència!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inmigrants estrangers espanyols
Per FELIU el 27 de juny de 2012 a les 13:30
Perdó: Els catalans i els colons immigrants són partícips de l'enquesta. Si fossin només els catalans, el resultat seria diferent. Mana ous definir com a català a tota persona que viu a Catalunya, inclosos els estrangers espanyols.
FREEDOM FOR CATALONIA
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 13:29
"El cas de Catalunya és una injustícia social col·lectiva. No és l'explotació d'una classe social per una altra classe: és l'explotació d'un poble per un altre poble. L'obrer català és doblement explotat: ho és per l'amo d'ací i ho és per l'amo d'allà, l'estat espanyol que, a Catalunya, explota conjuntament obrers i amos. Així com hi ha classes explotadores i classes explotades, també hi ha pobles explotadors i pobles explotats". (Josep Armengou)
http://www.youtube.com/watch?v=HQkvHm8KlQE&feature=plcp
Alliberament nacional és progrès econòmic i social.
CATALONIA IS READY FOR INDEPENDENCE
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 13:21
http://www.youtube.com/watch?v=nMCxUD0omYo
Catalonia lost its sovereignty in 1714
when it was conquered by the Spanish Bourbon Kingdom (with french troops collaboration), since then, Spain has not treated with respect the catalan nation. Now, 300 years after, Catalonia is ready for independence.
Ja només falta l'espurna
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 13:18
Qui vol ser el primer ajuntament a sublevar-se contra l'estat espanyol i proclamar la independència? Va va vaaa!
SI 71% - 29% NO
Per Aixo vol dir: el 27 de juny de 2012 a les 13:18
Resultat: SI 71% - 29% NO
Participacio: 78.9%
Desde el campo la Bota
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:57
Que sus den pol culo
LLÀSTIMA
Per Ricard Pruna el 27 de juny de 2012 a les 12:57
La dada seria excel·lent sinó fos perquè entre aquest 51% s'hi compten, segurament, la tropa d'ERC. I l'experiència ens diu què fa la gent d'ERC a l'hora de la veritat. Passar-se tots els ideals pel forro dels collons, i vendre's a l'enemic. Això fa, una vegada i una altra, ERC. Amb ERC per entre mig, no hi ha possibilitat d'independència. Ens tornaran a enredar. Ens tornaran a traïr.
Eurocopa
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:57
I d'aquest 51%, el 30% es farà MERDA si els veíns guanyen l'Eurocopa.
Siguem seriosos, i no parlem per parlar
Desde un Cigarral de Toledo
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:56
jojojojojojojojo
siudadANO
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:55
Ho, ho, ho...com borden els colons estrangers...
Resultat: SI 71% - 29% NO
Participacio: 78.9%
ENDAVANT CAYALUNYA!!!!
Búnker de la Sarsuela
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:54
jijijijijijijijijjijijji
Federar-se amb qui ???
Per Reagrupat Andorrà el 27 de juny de 2012 a les 12:54
Et pots federar amb qui es sobirà, i amb negociacions i pactes de comú acord. D'entrada es podria explorar la via de federar-se Catalunya i Andorra, si anés bé per amdos perfecte, sinó cada ú a casa seva i tant amics. BYE SPANISTAN!!!
los tubos ya estan puestos, vayan pasando
Per El de los tubos el 27 de juny de 2012 a les 12:53
¿Alucinación colectiva?, ¿o MANIPULACION A LA COLECTIVIDAD?, el BUTIFAREFEREMDUM mas largo de la historia, con el voto AFIRMATIVO del President....18% de independentistas. ESO, son hechos, lo de hoy, ILUSIONES ALUCINATORIAS TELEDIRIGIDAS para satisfacewr el EGO de ese 18% tan poco mayoritario y tan bocazas. Lo dicho, MINORITARIOS ademas de crédulos, bobos y sumisos lamenalgas patrioteros y nazzionalistas de patera. Otra vez más, SEREIS BARRIDOS por el Pueblo español que sigue siendo MUY mayoritario también en Cataluña. A lo sumo, podéis decir que sois cinco gatos, en vez de cuatro...no está tan mal...jejejeje...que us moqui la iaia amb la estelada, i, digueu amb mi, amb una veu molt alta, VISCA ESPANYA i VIVA CATALUÑA...(en ese orden).
Desde un despacho recóndito en la Castellana
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:52
jejejejejejejejeje
jotambé
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:51
@sócprogressista
I de què serveix debatre quines polítiques volem aplicar si no tenim les competències?
Quines polítiques socials vols que apliquem si ens espolien 20.000 milions d'euros cada any?
Va no vingueu amb la cançoneta de "ara no toca", primer, la independència, llavors ja decidirem quin model d'Estat volem.
@ sóc progressista
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:48
el que tu ens diguis té el matix valor que el que pot dir el friki de "capitan canalla" o l'altre tarat de "catalunya spanair", o sigui zero.
tu ets tant lliure de pensar com vulguis, però no d'anar d'enterat com vas, per acabar fent el ridicul. Com vols practicar les teves politique socials si no tens calés???
aquest ha estat sempre el problema dels pijo-tarats, que no teniu ni puta ideia de gestionar els diners!
siudadANO
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:47
Ho, ho, ho...com borden els colons estrangers...
Resultat: SI 71% - 29% NO
Participacio: 78.9%
ENDAVANT CAYALUNYA!!!!
a l'anònim dels comentaris espanyolistes
Per Joaquim Bofill el 27 de juny de 2012 a les 12:46
Espanyol: tens tot el dret i legitimitat d'expresar els teus sentiments (encara que de forma covarda per la boca dels altres i en el teu anonimat).
Però la notícia a comentar no denota sentiments, sinó dades objectivables que es desprenen probablement d'un debat més racional que místic, i entenc que encara que et cogui, els teus arguments no poden res en el nou escenari cap a on anem.
jotambé
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:42
@sócprogressista
I de què serveix debatre quines polítiques volem aplicar si no tenim les competències?
Quines polítiques socials vols que apliquem si ens espolien 20.000 milions d'euros cada any?
Va no vingueu amb la cançoneta de "ara no toca", primer, la independència, llavors ja decidirem quin model d'Estat volem.
Que penita me dais. . . .
Per CATALONIA IS SPANAIR el 27 de juny de 2012 a les 12:42
SI, CLARO Y VOY YO Y ME LO CREO.
SEGURO QUE EN ESE 51% ESTA EL DURAN Y LLEIDA.
feixistes
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:40
en els comentaris he pogut llegir prous comentaris de feixistes espanyols! aquest és un dels grans problemes d'aquest pais! els feixistes q van acabar amb l'espanya democràtica dels 30 i van assassinar a la millor gent del pais , encara continuen fent d les seves!sense demanar perdó, al contrari, sentint-se orgullosos d les seves atrocitats!
ara més q mai INDEPENDENCIA JA!!!
ENDEVANT
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:37
Ara es l'hora catalans, que tot el mon sapiga que hi ha un poble oprimit i que vol ser un pais independent
Manipulacio ???
Per Quim Sius el 27 de juny de 2012 a les 12:34
i perque nomes un 20/25% va votar SI als municipis en l,ultima NOSALTRES DECIDIM ??? No cuadren els numeros. No hi han tants independentistas ni molt menys
Independencia.cat
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:33
Por favor, reférendum mañana mismo! Catalanes somos todos los que vivimos aquí, hayamos nacido donde hayamos nacido. Todos debemos querer lo mejor para esta tierra y para nuestros hijos y nietos. Independencia ya. Visca Catalunya Lliure!
NO PERDEM L'OPORTUNITAT
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:33
GRACIES A LES SENTENCIES DELS TRIBUNALS, FAR QUE CADA VEGADA HAGI MES INDEPENDENTISTES, EL 11 DE SETEMBRE ES TÉ QUE FER UNA MANIFESTACIÓ MULTITUDINARIA, AMB UN SOL CRIT
INDEPENDENCIA,VOLEM UN NOU ESTAT CATALUNYA, TOTHOM AL CARRER, TE QUE SER LA MANIFESATCIÓ QUE MARQUI LA HISTORIA DE CATALUNYA
CATALANS NO PERDEM L'OPORTUNITAT, PODEM SER ELS CATALANS QUE ACONSEGUIM L'INDEPENDENCIA PEL NOSTRE PAIS
sóc progressista
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:31
quantes vegades us he dit que el que preocupa a la ciutadania és tenir feina, arribar a final de mes, tenir unes pensions dignes, una sanitat i educació gratuites, etc, etc, i no està tot el sant dia debatint sobre l'essencialisme, sobre el sexe dels angels, entre essencialistes i no essencialistes, o entre essencialistes d'un bàndol i essencialistes de l'altre bandol,
el debat es entre neoliberals que es volen carregar l'estat del benestar i progressistes que el defensen, aquest és el debat pesats
Santos Juliá
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:29
"Vasco o catalán, hay unos que entran en la fábrica por la puerta de atrás vestidos de mono y viven en unos barrios marginales, y hay otros que entran en la fábrica por la puerta de delante bajándose del Cadillac. Yo estoy bastante más cerca, evidentemente, del obrero vasco, o del obrero catalán o del trabajador campesino de Soria que de la oligarquía vasca y catalana, a la que se le llena la boca de nacionalismo, y fue la primera que fue colaboracionista con el régimen de Franco, cosa que la gente está olvidando".
Josep Plà
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:27
“¿Quién duda que Cataluña se ha hecho rica por España y con España? ¿Quién duda que para hacerse rica, ha habido necesidad de concederla en las leyes ciertos privilegios, que le han dado ventajas sobre sus hermanas, las demás provincias de España? (…) ¿Es esto hostilidad a Cataluña? ¡Ah, no! Ésta es la realidad de los hechos y ésta es la demostración de que Cataluña no haría bien si no estuviera ligada a España como está ligado el hijo querido a la madre amantísima y cariñosa."
Antonio Gala
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:26
"La historia romántica es una historia falsa. ¿Tendremos algún día en Cataluña una auténtica y objetiva historia?, ¿tendremos una Historia que no contenga las memeces de las historias puramente románticas que van saliendo?"
Som-hi!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:25
Fantàstica notícia!
Tots i totes a fer-ne ressò per les xarxes socials, que de moment el silenci dels grans mitjans és imperant.
Per cert, dissabte tots a Lleida a l'inici de la Marxa per la Independència! Som imparables!
Carmen Rico Godoy
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:25
""Si llegara el día en que una oscura pesadilla se abatiera sobre Cataluña y los niños nacidos en Cuenca, en Trujillo, en Gijón o en Jerez de la Frontera, pero residentes en Olot, en Hospitalet, en Balaguer o en Tortosa, fueran considerados realmente extranjeros, si ese día aciago viese la luz, al firmante de este artículo, catalán de tantas generaciones que le sería difícil averiguar su número, se plantaría en la Plaza de San Jaime y declararía solemnemente, aunque con el corazón roto -Jo sóc un estranger".
Volem ser més
Per sobirà el 27 de juny de 2012 a les 12:23
La evidència és clara i la tendència també, els catalans de naixament i d'adopció volem treball i un futur clar i esperançador per nosaltres i els nostres fills, "volem prosperitat económica", això ens porta a deixar autonomismes, federalismes i tos els altres ismes espoliadors. Tenim un únic cami i desitg "L'ESTAT PROPI" encara que tinguem dificultats al menys tindrem un objectiu "positiu" que ara mateix NO TENIM. !!Visca la terra!! !!Visca Catalunya lliure!!
Txiqui Benegas
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:23
"De catalanes y vascos abertzales estamos todos mucho más que hartitos...Según los partidos lituanos españoles hay que reformar la Constitución para incluir en ella el derecho a la autodeterminación. NO saben lo que se les vienen encima, porque, bien pensado, a lo mejor tienen razón. Quizá lo primero que hiciéramos muchos en este caso fuera pedir inmediatamente la independencia de todas las regiones de España, de Cataluña y el País Vasco y Navarra, si se empeñan,Lo único que perderíamos serían problemas. Al fin y al cabo es el resto de España el que está constantemente sometido a los caprichos imperialistas y veleidosos de catalanes y vascos abertzales. Dado que ambas nacionalidades son tan superiores a nosotros en todos los aspectos sería maravilloso poder auto determinarnos y perderlos de vista con un simple voto...Los vascos y catalanes lituanos no se sienten españoles . Muchos españoles tampoco se sienten muy catalanes ni muy vascos ni lituanos, así que estamos en paz. Disfrutan de unos estatutos de autonomía con bastantes más competencias de las que son capaces de gestionar de manera adecuada, precisamente porque son incompetentes. Cuantas más competencias tienen, más incompetentes.
Juan Negrín
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:20
"No estoy haciendo la guerra contra Franco para que nos retoñe en Barcelona un separatismo... y pueblerino (...) No hay más que una nación: ¡España! (...) Antes de consentir campañas nacionalistas que nos lleven a desmembraciones que de ningún modo admito, cedería el paso a Franco sin otra condición que la que se desprendiese de alemanes e italianos"
Fantàstic
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:18
Això és fantàstic, anem per bon camí. Convé fer circular la notícia, que se n'assabenti com més gent millor (twitter, facebook).
Convé que els catalans obrim els ulls i veiem que la independència és possible. No ens deixem enganyar per veus prudents (i poderoses) que parlen d'unitat i de concordia amb espanya. Ara és el moment, no el deixem escapar.
Independència!
Pío Baroja
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:17
"Los catalanes han tenido la habilidad de lanzar el sambenito de judíos a los demás españoles, cuando precisamente los judíos son ellos. (...) El aspecto, las aptitudes, la classe de arte que se hace en Cataluña; todo tiene carácter marcadamente semita."
Què és l'Estat castellà? Un crim històric i un fracàs econòmic.
Per MIK. el 27 de juny de 2012 a les 12:17
L'Estat castellà és l'estat que van construir els castellans amb violència i que han governat amb incompetència. Els catalans hem de fugir-ne com de la pesta.
ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS. ELS CATALANS NO SOM CRIMINALS.
@ Anònim, 27/06/2012 a les 12:09
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:16
tu ni de conya ets català! per això, quan siguem independents et repatriarem a les espanyes o al nord d'africa, que és d'on veniu els xonis invasors que porteu 300 anys putejant-nos!
tindrem superhàbit sense haver de mantenir l'escoria!!!
Miguel de Unamuno
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:16
"Petulante vanidad de un pueblo que se cree oprimido."
Alfonso Rodriguez Castelao (un castellano)
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:14
“Los catalanes, los gallegos y los vascos serían anti-españoles si quisieran imponer su modo de hablar a la gente de Castilla; pero son patriotas cuando aman su lengua y no se avienen a cambiarla por otra. Nosotros comprendemos que a un gallego, a un vasco o a un catalán que no quiera ser español se le llame separatista; pero yo pregunto cómo debe llamársele a un gallego que no quiera ser gallego, a un vasco que no quiera ser vasco, a un catalán que no quiera ser catalán. Estoy seguro de que en Castilla, a estos compatriotas les llaman "buenos españoles", "modelo de patriotas", cuando en realidad son traidores a sí mismos y a la tierra que les dio el ser. ¡Estos si que son separatistas!”.
||\*/|| INDEPENDÈNCIA PAÏSOS CATALANS ||\*/||
Per Tinent Tramuntana el 27 de juny de 2012 a les 12:12
EL que és evident és que aquest cami ja s'ha esgotat, el de voler-nos explicar continuament a Espanya, desitjar encaixar sigui com sigui i si cal perdonant-los l'espoli i la nostra llengua. Aquesta tàctica és la que solament afavoreix als lobbyes del PSC, CDC i Unio que anant de ploramiques victimista arriben a acords "molt importants per Catalunya".
El més penos de tot plegat és veure que un President de la nostra Generalitat faci una gira Europea per explicar l'espoli dels Catalans. No siguem ingènus, Europa n'està perfectament al corrent!
Menys plorar, menys anar de victima, menys eufemismes.
La nostra Independència només l'aconseguirem si ens fem ferms i actuem amb coratge i perseverança.
El moment de la insurreccio pacifica ha arribat.
*
El ESTADO CASTELLANO NO ES LA CASA DE LOS MEADOS
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:09
El Estado castellano que no existe, sino el Estado español representado por el Gobierno de España es un Estado serio, entrenado y avezado en sus funciones. Más de 500 años le avalan, tanto en los momentos malos como en los momentos malos. Al contrario que el gobierno regional y sus súbditos rebeldes más ridículo y cobarde de Europa y del mundo entero. Que nada más saben que insultar y descalificar, porque si es por resultados, son de puta pena. Y soy catalán.
Que penita me dais. . . .
Per CATALONIA IS SPANAIR el 27 de juny de 2012 a les 12:08
SI, CLARO Y VOY YO Y ME LO CREO.
SEGURO QUE EN ESE 51% ESTA EL DURAN Y LLEIDA.
Tartarín de Tarascón
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 12:05
Tiene la Tarara
un vestido blanco
que sólo se pone
en el Jueves Santo.
La Tarara sí,
la Tarara no, (estribillo)
la Tarara madre
que la bailo yo.
Tiene la Tarara
un dedito malo
que no se lo cura
ningún cirujano.
(estribillo)
Tiene la Tarara
un cesto de frutas,
y si se las pido
me las da maduras.
(estribillo)
Tiene la Tarara
un cesto de flores,
que si se las pido
me las da mejores.
(estribillo)
Tiene la Tarara
unos pantalones
que de arriba a bajo
todo son botones.
(estribillo)
Tiene la Tarara
un vestido verde
lleno de volantes
y de cascabeles.
L'ESTAT CASTELLÀ ÉS CAN PIXA.
Per Anònim català. el 27 de juny de 2012 a les 12:00
Fugim aviat de Castella i del seu fracassat Estat castellà.
Que Castella se la quedin els castellans nadius i els castellans assimilats. ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS.
Majoria justeta entre els habitants de Catalunya ergo majoria aclaparadora entre els catalans
Per Jordi M el 27 de juny de 2012 a les 12:00
Em sembla de traca, que algú li refregui l'enquesta als morros del President. Perdoneu, però la pregunta es fa ara. La pregunta no s'havia fet mai i s'ha començat a fer ara amb el govern Mas. El fet en si mateix de fer la pregunta ha estat un gran pas endavant. Un altre pas que caldria fer, no sé si la cosa està prou madura però jo ho apunto, és discriminar les respostes en funció de la nacionalitat. Se'ns diu què pensen els catalans en funció de la renda, l'edat, el sex, si viuen en medi rural o urbà, però no tinguis por que poguem mai saber si opinen una cosa o altra en funció de la nacionalitat... malgrat que em fa l'efecte que aquest és el determinant fonamental de molts parers polítics a Catalunya.
SI 71% - 29% NO
Per Oscar Cabestany el 27 de juny de 2012 a les 11:58
Aixo vol dir:
Resultat: SI 71% - 29% NO
Participacio: 78.9%
INDEPENDENCIA DELS PAÏSOS CATALANS, AVUI I PER SEMPRE
No perdem més el temps amb ejpaña!!!!
Per Som-hi ja ||*|| el 27 de juny de 2012 a les 11:57
a que espera el fovern dels millors a fer el millor per Catalunya i fer una declaració unilateral al Parlament per la creació de l'Estat Català, no perdem més temps intentant aconseguir el vuitè pacte fiscal amb ejpaña, que segur que diran que no o en cas molt improbable que fos que si no el complirien, com l'últimp acte Mas-Zapatero d'iversions, o el de rodalies, etc, etc... A més la independència ens soluciona la resta dels problemes i blindar el català i la nostra cultura del genocidi cultural ejpañol. President Mas llegeixi bés les dades del CEO que esn està dient que un 70 % dels vots en cas de referèndum serien favorables a la independència!!!!! ARA ÉS EL MOMENT, NO SIGUI COVARD I ENVIÏ AL DURAN AL SEU PAÍS A LA SUITE DE LUXE DEL PALACE DE MADRID
Prudència
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:57
No vull ser tocapebrots... però he mirat els resultats del CEO... i les enquestes estan una mica esbiaixades.
Si us hi fixeu hi ha massa votants d'ERC en relació a la realitat del país... i massa poc votants del PP i C's.
Segurament encara som majoritaris els independentistes, però cal no exagerar la realitat perquè sinó podríem tenir una patacada més gran.
De totes maneres, crec que ha arribat el moment de declarar la independència unilateralment!
VISCA CATALUNYA LLIURE!!
Institucions espanyoles deslegitimades
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:56
Veient això, tant se me'n refot el que diguin els tribunals dels espanyols i els poders públics de més que dubtosa qualitat democràtica de l'estat castellà. No tenen legitimitat sobre el nostre país. Visca l'Estat Català, i Visca la Llibertat.
Tomorrow is a long time
Per Jordi M el 27 de juny de 2012 a les 11:54
Votar demà mateix SÍ a la independència? No hi estic d'acord. No hi estic d'acord pel 'demà'. Em sembla esperar massa.
Ja es l'hora de tirar el "barret al foc" !!!....
Per alfons de santes creus el 27 de juny de 2012 a les 11:45
@President Artur Mas: Miri aquesta enquesta, es del tot fiable, dons està feta pel "Govern dels Millors".... Poder ja "estem prou madurs" els catalans... no creu?
si senyor!!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:43
cada dia ho veig més a prop! i aquest és el millor moment per assolir el nostre objectiu! la colla de xonis de l'àrea metropolitana que fins ara eren espanyolistes, ja veureu com canvien d'opinió ara que els toquen la cartera!
Cada cop serem més, i el 2014 INDEPENDÈNCIA!!!
politica
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:43
Aixo vol dir que la majoria de politics i partits a catalunya defenen els interesos d, una minoria.2014
Als senyors diputats.
Per Pirineus el 27 de juny de 2012 a les 11:42
Tal com ahir sostenia el senyor Vicent Partal, cal que els 58 autodenominats diputats independentistes, més almenys uns altres 10 més, us reuniu en seu parlamentària per proclamar la independència i l'estat propi.
Els catalans, en el moment que feu la proclamació, us donarem suport al voltant del Parlament i el món ho podrà seguir en directe.
Aquests diputats heu de liderar el procés, el camí ja el teniu aplanat.
Visca Catalunya lliure!
Adéu!!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:42
Amb espanya no anem en lloc, són la ruïna d'Europa i la del nostre país: Adéu Espanya!
Així és com m´agrada a mi
Per Miramar el 27 de juny de 2012 a les 11:41
L´únic sistema d´autodefensa de la nostra identitat catalana en front dels opressors és fomentar l´independentisme. Per altra banda cosa natural a tot el món, no som cap excepció. Com més encotillats i obligats ens vulguin, més lliurem hem de voler ser, és natural. Visca la Catalunya independent !!!!!!
si senyor!!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:38
cada dia ho veig més a prop! i aquest és el millor moment per assolir el nostre objectiu! la colla de xonis de l'àrea metropolitana que fins ara eren espanyolistes, ja veureu com canvien d'opinió ara que els toquen la cartera!
Cada cop serem més, i el 2014 INDEPENDÈNCIA!!!
Quebec
Per Turista el 27 de juny de 2012 a les 11:36
Al tanto amb les enquestes. Jo vaig ser testimoni de la campanya del referèndum per la sobirania del Quebec. Les enquestes semblaven favorables al si. Però la campanya pel no va ser fortíssima i van acabar guanyant els federalistes. M'imagino una campanya similar aquí i veig tots els mitjans madrilenys i la meitat dels d'aquí (incloent La Vanguardia i El Periódico) jugant fort i brut en contra de la sobirania. A més la patronal catalana i poderoses forces econòmiques d'aqui (la Caixa, p.e.) amenacarien amb tota mena de desgràcies econòmiques, no oblidem que molts depenen del mercat i dels favors del govern espanyols. Al Quebec, l'amo de Bombardier - la principal industria del pais que fa avions, trens i motos d'aigua i de neu- va dir que plegaria i traslladaria les seves fàbriques si guanyava el si. La gent es va cagar. I ja us podeu imaginat totes les celebritys de la tele fent campanya en contra de la independència i dient que ens estimen molt, com van fer allà. La pressió seria tremenda i a més amb l'ajut de molts països europeus i la pròpia UE que ens amenaçaria amb l'expulsió. Ja heu vist la coacció sobre Grècia en les eleccions. Què us penseu que faria França la jacobina? No crec que el bàndol del si, de moment, sigui prou fort per resistir aquest enemics tant poderosos. I encara més si el principal partit suposadament sobiranista és CiU que ni tan sols té nassos de qualificar-se com a tal i té com o soci favorit el PP.
independència!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:34
Vigila, esperit, vigila,
no perdis mai el teu nord,
no et deixis du´ a la tranquila
aigua mansa de cap port.
Gira, gira el ulls enlaire,
no miris les platges roïns,
dóna el front an el gran aire,
sempre, sempre mar endins.
Sempre amb les veles suspeses
del cel al mar transparent,
sempre entorn aigües esteses
que es moguin eternament.
Fuig-ne, de la terra innoble,
fuig dels horitzons mesquins:
sempre al mar, al gran mar noble;
sempre, sempre mar endins.
Fora terres, fora platja,
oblida't de tot regrés:
no s'acaba el teu viatge,
no s'acabarà mai més...
GRACIÈS TRIBUNALS ESPANYOLS I EN GENERAL GRACIÈS ESTAT ESPANYOL PER FER-NOS CREIXER L'INDEPENDENTISME SENSE QUE NOSALTRES TINGUEM QUE BALLUGAR CAP DIT.
JA VEIEU ESPANYOLS QUE ELS POLITICS VAN PER LA SEVA BANDA I NOSALTRES LA SOCIETAT PER L'ALTRE BANDA I MENTRES VOSALTRES TINGEU FICAT AL CAP LA POLITICA I ELS POLITICS ANIRAN MILLOR PER NOSALTRES LES COSES I VOLDRAR DIR QUE NO HEU ENTÈS RES DE RES.
EL POEMA ES JOAN MARAGALL I EL TRET DEL VIDEO DEL SENYOR VICENÇ RAMONEDA,ESPERO QUE NO LI SAPIGA GREU,DISCULPI.
CAP A LA INDEPENDÈNCIA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pinta bé!
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:34
Germans, hermanos, qui visqui a Catalunya, quien viva en Catalunya, és el moment del canvi, penseu quin futur voleu pels vostres fills, que futuro quereis para vuestros hijos?És el moment, hem de votar Independència, ser un país potent i poder surtir de la crisis...
Resultats
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:34
Un 51.1 i un 21.1 sobre el total, son 70.8 i 29.2 sobre la participacio.
Si jo fos unionista, em comencaria a preocupar.
El titular
Per Savalls el 27 de juny de 2012 a les 11:30
El titular hauria de ser: En un referendum la independe`ncia guanyaria amb el 70% dels vots.
No se si sabeu sumar...
Unitat amb Espanya
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:30
El suport a la unitat amb Espanya és del 21% de la població, una àmplia majoria com veieu. No podem pas apostar per la independència perquè el que valen són els projectes amb un ampli consens, com és la Unitat amb Espanya.
Juicios tengas y los ganes
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:28
Dolça independència, agra dependència.
Per MIK. el 27 de juny de 2012 a les 11:27
CATALÀ SEMPRE. CATALÀ A L'ATAC. ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS. "CATALONIA IS NOT CASTILE".
DEPENDENT L'ÚLTIM.
INDEPENDÈNCIA O MORT.
hmm
Per Tomppa el 27 de juny de 2012 a les 11:27
Vol dir que independència guanyar amb 60-65% dels vots o potser amb encara més depen de participació.
Segons el president convergent...
Per rcde1900 el 27 de juny de 2012 a les 11:26
Mas, al Parlament: "La independència té bastant suport, però no és majoritari".
I ara, què?
i creixerà més i més
Per Anònim el 27 de juny de 2012 a les 11:24
A què espera Sr. Mas???
El titular
Per Savalls el 27 de juny de 2012 a les 11:23
El titular hauria de ser: En un referendum la independe`ncia guanyaria amb el 70% dels vots.
No se si sabeu sumar...
Seguim el nostre nord!
Per Vicenç Ramoneda el 27 de juny de 2012 a les 11:19
Seguim el nostre nord, Catalunya. http://www.youtube.com/watch?v=9ew0it6Dbjc&feature=relmfu
Visca la llibertat!
Visca Catalunya estat!