Ossa i Gas Gas concentren esforços per dominar el mercat mundial

Treballen en la creació d'un grup que compartirà enginyeria, distribució i compres. No hi haurà fusió ni absorció, les dues companyies mantindran marques, treballadors i números per separat

per Gemma Aguilera, 6 de juny de 2012 a les 14:00 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 6 de juny de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Ossa i Gas Gas buscaran sinergies per situar Catalunya a la primera divisió mundial.

Convertir Catalunya en la Silicon Valley de les motos de trial i enduro. Aquest és l’objectiu que es plantegen, en un termini màxim de tres anys, OSSA i Gas Gas, dues marques històriques en aquest sector que fins avui eren rivals. "Per separat no ens en sortiríem en el futur, Catalunya no podrà ser líder mundial en venda d’aquestes motos si les dues empreses més grans que ens hi dediquem anem per separat i ens fem la competència. No té cap sentit que les dues marques invertim molts diners en R+D+i, en producció industrial, en xarxa comercial internacional o en compra de tecnologia a Europa si podem fer-ho plegats. I tampoc no té sentit que no potenciem la indústria auxiliar a casa nostra", explica a Nació Digital Joan Gurt, director general d’OSSA Factory.


Ni fusió ni absorció

Aquesta unió, però, no implica ni una fusió de Gas Gas i OSSA, ni tampoc una absorció. "Això és totalment fals, ni tan sols ho hem parlat. OSSA seguirà essent OSSA, i en un futur, com a mínim d’aquí a quatre anys, ja en parlarem, de quin és el nostre futur en comú", aclareix Gurt. Així, els treballadors de cada marca seguiran a la mateixa empresa sota la seva marca, i com expliquen fonts de Gas Gas, "ja concretarem com repartim els costos dels serveis que intercanviem i dels que contractem conjuntament, però cada empresa és totalment independent, en cap cas no es parla de fusió ni d’absorció". Ambdues empreses insisteixen a deixar clara aquesta qüestió, després que un diari econòmic hagi publicat que Gas Gas absorbia OSSA, que passaria a tenir una participació mínima en el nou grup. "Mai no permetrem que se’ns mengi una altra marca", sentencia Gurt.

De fet, es tracta d’un preacord, i encara falten alguns serrells per tancar. Les dues marques sí que tenen clar que la col·laboració els permetrà, en un termini d’uns tres anys, arribar a una producció conjunta de motos d’enduro i de trial d’entre 20.000 i 25.000 unitats, i preveuen una inversió de 10 milions d’euros en aquest termini. "Gas Gas pot produir fins a 3.000 motos més a la seva planta, mentre que la d’OSSA ja ha quedat petita, així que podem fabricar-los la seva enduro a la nostra planta -a mitjans de 2013 o a principis de 2014 es començarien a produir-, i per altra banda, OSSA ja ha desenvolupat un motor d’injecció de dos temps, no té sentit que Gas Gas segueixi invertint en aquesta tecnologia si a Girona mateix ja la tenen", expliquen des de Gas Gas. Els números ja surten: Gas Gas és líder mundial en el sector de la moto de trial de gamma mitja, col·locant el 40% de la producció mundial, mentre que OSSA gaudeix ja de prestigi internacional en l’alta gamma amb la tecnologia més avançada disponible. Sumant totes dues línies, el nou grup pot col·locar al mercat entre el 60% i el 70% de les motos venudes de trial i enduro.

La segona vida de la indústria


Ambdues empreses són conscients que ha arribat el moment de fer un projecte de país, que va més enllà dels dos projectes empresarials per separat. "Volem revifar la indústria de la moto catalana, fent que les empreses del país puguin produir i desenvolupar la tecnologia que ara comprem a Europa. Hi ha potencial demostrat, i la nostra tasca és convertir-nos en els seus principals clients. Aquest grup que crearem ha de marcar el camí futur de la indústria catalana de la moto, i en un futur ja veurem si aquest grup creix i de quina forma. Però el que és segur és que no es poden perdre més marques històriques", expliquen fonts de Gas Gas. Joan Gurt coincideix en la diagnosi: "som un mateix país, quin sentit té que dues empreses de Girona competim com si fóssim rivals, sabent que totes dues juntes ens assegurem el futur?".

Si tot va sobre dues rodes, el nou grup es consolidarà com el principal productor a nivell mundial de trial, i intentarà l’assalt al gegant de l’enduro, KTM, amb la solvència competitiva de Gas Gas i la tecnologia puntera dels motors d’OSSA.

Després de moltes incerteses en el sector, sembla que, per fi, Catalunya pot començar a pensar en la segona època daurada de la moto catalana, quan als anys setanta, els japonesos ens copiaven la tecnologia.

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Arxivat a:
Economia, motos, Gas Gas, Ossa
Participació