Alon Bar: «Sé que als catalans us diuen els jueus d'Espanya»

Entrevista amb l'ambaixador d'Israel per a l'Estat espanyol i Andorra

| 20/05/2012 a les 23:59h
Arxivat a: Política, israel, alon bar, diplomàcia, jueus
Aquesta notícia es va publicar originalment el 20/05/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aron Bar. Foto: Adrià Costa


Alon Bar (kibutz de Sasa, 1958). Un tipus extraordinàriament afable i de resposta mesurada, sagaç i delicada. De fet, és una habilitat que ha de tenir per exercir com ambaixador d'Israel a Espanya i Andorra. Té una activitat frenètica i assegura que Israel és terra d'oportunitats per a les empreses i els ciutadans de Catalunya. L'afalaga que l'autogovern de Catalunya s'emmiralli en la creació d'Israel i recorda que “per anar cap a la independència és millor fer-ho negociant amb els veïns”. Promet treballar per obrir un consolat a Barcelona. Segons el somriure franc i generós de Bar tenim molts, molts negocis per fer.


- Benvingut a Barcelona... un altre cop

- Fa nou mesos que faig d'ambaixador i vinc gairebé cada mes. M'encanta Barcelona, m'agrada molt. A més col·laborem molt amb la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament  de Barcelona, fet que justifica les visites.

- De fet, li agrada la ciutat però també als seus compatriotes, 300.000 israelians visiten cada any Barcelona i 40.000, Madrid... Ens coneixen bé?

-Existeix una relació d'amistat especial, i certa admiració, per exemple, en el sistema de renovació paral·lel de l'hebreu i el català. Recordem els contactes amb  Jordi Pujol abans de l'establiment de relacions diplomàtiques entre Espanya i Israel. Existeix una relació especial que amb les circumstàncies s'ha enfortit.

- Vostè diu que té bones relacions amb la Generalitat i amb l'Ajuntament de Barcelona, pot ser més concret i quines són aquestes circumstàncies?

- Són relacions bones i fluïdes, tant amb l'equip del  president Artur Mas, tant amb  la comissió d'Exteriors del Parlament de Catalunya com amb l'Ajuntament. Tenim un interès especial en els contactes comercials. Hem firmat convenis de projectes conjunts entre administracions per fomentar les relacions comercials i hem enfortit la Cambra de comerç catalana-israeliana, que és molt activa. Circumstàncies com les oportunitats en allò que pot oferir Israel en èpoques de crisi: sector TIC, energies renovables, tractament d'aigües, innovació... Moltes coses, de fet, per primera vegada un artista israelià actuarà al Festival Grec.

- Potser ens empelten alguna cosa, vostès tenen un 5% d'atur i nosaltres quatre vegades més..

-La innovació ha estat molt important. Cinquanta-set multinacionals com Apple o Google tenen centres a Israel i invertim més en capital en innovació que Xina, Japó i els estats europeus junts. Som un "Start-up nation", com defineix el llibre de Peter Singer, un dels gurus de la innovació que, per cert, presentarà la versió catalana el President Mas. Viure i conviure a Israel no és fàcil però tenim molta inquietud, molta empenta, i això,  per l'economia és important.

- És Catalunya una "start-up nation"?

- M'agrada el concepte, tenim una germandat que hem de fomentar. Tenim similituts però també diferències, i podem ser socis i clients. I així treballem, de fet, avui sóc a Barcelona per una trobada amb la PIMEC. Teniu una empenta suficient, més que altres llocs d'Espanya.

- Ja sap que els espanyols als catalans ens diuen jueus?

- Sí, sí, ho sé. Fa uns dies vaig estar a la setmana cultural catalana-israeliana a Sabadell, i m'ho recordaven. És un compliment. Sé que a Espanya quan es refereixen als jueus no ho fan necessàriament en positiu. Cert, tenim característiques nacionals catalanes que es corresponen amb les israelianes. Vostès amb esforç se'n sortiran de la crisi.

- Quan tindrem consolat a Barcelona?

- No puc donar cap data, però sí un compromís personal per esmerçar esforços per obrir-lo, perquè té sentit i justificació.


- Vostès tenen una imatge de Catalunya potser d'estar massa escorada en la causa palestina...

-Miri, allò negatiu és el que apareix en les notícies. Potser sí que hi ha un nivell gairebé d'obsessió de veure Israel des de l'angle del conflicte entre Palestina i Israel, i reconec que és important en la nostra vida. Ara, amb un govern de coalició, esperem obrir un procés de negociació i aproximació. Crec que la dedicació gareibé exclusiva als mitjans sobre el conflicte no ha contribuït a explicar bé les societats. L'angle molt reduït del conflicte no ajuda a l'enteniment d'una societat com Israel ni de l'anàlisi de la relació entre Israel i Palestina. S'ha de conèixer més Israel, i detalls que serien molt més rellevants per la societat catalana, i aquest és un dels objectius de la meva feina.

- De tota manera, ambaixador, aquí a Catalunya molta gent, fins i tot politòlegs, posen com exemple de la lluita per l'autogovern a Israel. Com ho valora tenint present que, fins i tot, el Govern veu possible una immediata confrontació de Catalunya amb Espanya?

- Em sembla magnífic que Israel sigui una inspiració per a Catalunya. I la manera amb què es resolgui la seva petició de més autonomia o independència és una qüestió entre Catalunya i Espanya. No tenim prou informació sobre el que passa. Però ens encantaria col·laborar amb Catalunya sigui quina sigui la seva situació en relació a Espanya, com autonomia, país o nació. Però no ens hi posarem en les tensions entre la Generalitat i el govern espanyol, amb qui també tenim bones relacions.

- Però si es fes un referèndum d'independència si sortís el sí, què faria Israel?

-M'encanta que s'emmirallin en Israel. Hi ha aspectes positius en la creació d'Israel. La realitat israeliana esdevé d'un compliment d'un mandat de les Nacions Unides, un estat àrab i un altre jueu. Els àrabs no ho van acceptar i amb la marxa dels britànics vam establir un estat. Per això recomano poder fer un estat, d'acord amb els seus veïns i entorns, fer un estat negociant amb tots, i aquest no ha estat el nostre exemple. La recomanació és arribar a la independència negociant amb tots els veïns, nosaltres des que ens vam establir busquem la manera de fer-ho, de viure en pau amb els nostres veïns.

- Ha visitat algun call jueu de Catalunya?

-Em falta el de Girona. La presència jueva a Catalunya ha tingut moments tristos i de glòria però és una història comuna per renovar el nostre interès.

- Li agrada el Barça?

-He vist diversos partits aquí, a Israel li encanta al Barça, l'admiren a ell i al Barça. Jo haig d'anar amb compte amb el que dic perquè visc molt aprop del Bernaubeu, (somriu) però reconec que gairebé va ser dia de dol nacional quan Guardiola va anunciar que plegava.

- Que s'emportaria de Barcelona?

- Haig de triar, tot m'agrada! Per cert, vinguin a Israel, paga la pena.

-Moltes gràcies

-A vosaltres

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Adèu Espanya
Avalon, 21/05/2012 a les 00:04
Interessant
+72
-7
Si Israel ens dona soport, els USA ens donen soport. Kosovo va ser recolzat pels USA, i no va haver Serbia que pogués fer-hi res. Adèu Espanya, fins mai més...
HELP CATALONIA
Anònim, 21/05/2012 a les 00:12
+25
-4



Help Catalonia is a blog made with the colaboration of many different persons with the objective of spreading the word on the situation of the Catalan nation, sharing objective data about the silent war the Spanish kingdom is waging against this millenary people and hoping to increase the awareness of the international community in this important matter.

Did you know that the Catalans lost independence in 1714 after being conquered? Did you know that they speak a different romanic language and have a distinct and very rich cultural universe that more than 12 milion people share? Did you know that Gaudí, the architect of the Sagrada Família, was beaten because he spoke Catalan, or that the Barcelona FC (Barça) was created to promote the Catalan culture? Did you know that Catalans are forbidden to call a referendum about their own destiny or that they would be one of the richest countries in the world if they just weren’t plundered 10%+ of their annual GDP? If this is news for you, please read our blog, spread the word, and help Catalonia.
anton
Anònim, 21/05/2012 a les 00:14
+36
-5
A veure si d'una vegada entra al cap de l'esquerra d'aquest pais els avantatges que te enmirallar-nos amb Israel enlloc d'estar tot el dia darrere dels penjats palestins.
aliats que convenen
pepet grill, 21/05/2012 a les 00:19
+47
-5
Aquests són els aliats que ens convenen.
Israel = EEUU = reconeixement de la INDEPENDÈNCIA de la NACIÓ CATALANA
Segur?
sionisme de sempre, 21/05/2012 a les 00:56
+10
-49
No em cansaré de repetir que Israel s'assembla a Espanya com cap altre país ja que tortura, assassina i maltracta a les minories. Que no ens vinguin a donar lliçons de res aquests.

Què, independència a qualsevol preu? Sabeu què és la Nakba? Llegiu una mica.

Abans que ens reconegui Suècia o Austràlia que no els hipòcrites sionistes.
Adèu Espanya
Anònim, 21/05/2012 a les 00:59
+34
-4
Visca Catalunya Lliure per sempre més !!

Anònim, 21/05/2012 a les 01:14
+8
-55
Pues sí se parecen los indepes a los judíos. Eternos agresores; eternamente víctimas.
Tornar
Anònim, 21/05/2012 a les 01:47
+32
-2
Jo ja hi he anat, va ser el 1990. Des de llavors que sóc proisraelià al 150%. Espero poder tornar-hi algun dia.
Tota la raó Pepet!
Anònim, 21/05/2012 a les 02:41
+21
-4
En Pepet Grill té tota la raó.

Tenim a Israel donant tocs a la porta, tenim als anglesos contents, tenim els escocesos que ens mirem amb enveja. Marroc també li convé. Així que USA amb aquest panorama dirà que sí de totes totes. Els països escandinaus votaran a favor.

Ja si poden posar fulles els espanyols. Si els parlamentaris Catalans al parlament europeu han de marxar els espanyols també. Per tan no marxaran ni uns ni altres. Per tan seguirem sent europeus.

Espanya té els dies comptats. Tothom els hi té ganes o els importa ben poc. N'estan farts de pagar i que no facin res.

Els espanyols paren la mà i obeeixen. Els catalans farem el mateix. "Si us poseu en contra, no paguem res." Veureu com faran que borden de cara a la galaria, però als despatxos firmaran qualsevol engruna. La truita es girarà. A partir de llavors pagarem però manarem.

S'ha acabat ser els tontos d'Espanya. I sort en tenen de la comprensió i paciència (o estupidesa reiterada) catalana. Encara viuran uns anys com a país del primer món. Llavors ja veurem si espavilen. Que ja són grandets.
Neutralitat entre palestins e israeliàns
Observant, 21/05/2012 a les 04:05
+9
-15
No tenim perque pendre part en el conflicte entre palestins e israeliàns, d'igual forma com l'ambaixador diu no prendreien part entre les tensions espanya-catalunya perque tenen bona relació amb tots dos. Podem ser amics de tot dos.

En els fons són ambdos pobles victimes del conflicte: els palestíns de viure confinats a les seves ciutats sota ocupació d'un territòri palestí fragmentat. I els isràelians de viure confinats en una presó d'alambrades i muralles que s'han fet ells mateixos per ficar-s'hi dins a causa de la seva por constant i crònica de ser agredits i eventuàlment expulsats, altra vegada, de la terra on resideixen.
Israel exemple de nació independent
Mortadelo, 21/05/2012 a les 05:19
+36
-9
Espanya que faci una aliança amb el Marroc i Siria, nosaltres els catalans amb Israel, cadascú al lloc que li correspón.
Hmm
tniemi, 21/05/2012 a les 06:12
+23
-3
Dubto que Israel de debò interessa que diu els veïns encara si tenen raó que seria sempre millor a negociar ... però si algú vol negociar amb Espanya es perquè no han de negociar mai amb Espanya sobre res. Espanya es un dels països més fills de putes ( sense alemanya nazi seria el pitjor ) que ha existit mai a història d'humanitat i més aviat es trenca i destorssa existencia d'un país tant merda com es Espanya, millor per no només a Catalunya sinó humanitat en general.
España es Africa
Anònim, 21/05/2012 a les 06:42
+33
-3
L'aliança amb la gent que mana el mon es importantissima; la independencia no la dona Espanya, amb aquests cafres franquistes del PP-PSOE, sino que les dona USA. o sigui Israel; uns es dediquen a viure del cuento com el PP-PSOE, altres ens agrada treballar i viure bé; dos models, els dels galtes, ganduls i borratxos com el Rajoy-ZP, i un altre basat en el treball i l'enginy; no tenim res en comú, res de res
TENIM UN NOM EL SAP TOTHOM
Anònim, 21/05/2012 a les 08:16
+5
-11
Llemosins d'Europa, Provençals, andorrans, valencians, Mallorquins, algueresos, Rossellonencs, Barçalonins, polacs, jueus, suecs, ...
Inquisidor de Berga
Anònim, 21/05/2012 a les 08:16
+9
-38
Los del Kibut de Sasa son conocidos como los Leperos de Israel.
Aquest no ha entès res...
Anònim, 21/05/2012 a les 08:23
+8
-21
I si no som d'hispània (sefarad) què passa?
Els de Perpinyà són també espanyols?
Només entenen el món segons les fronteres d'estat, aquesta gent. Si a més han de manar el món mundial, anem bé.
Pues como para vanagloriarse
Anònim, 21/05/2012 a les 09:12
+12
-46
Lo dice por que dominan el mercado del diamante gracias al sudor y la sangre de los marfileños, por el temor que causa sentir el nombrar a los servicios secretos israelíes, por el dominio de la banca mundial, el dominio de los medios de comunicación norteamericanos o ¿por su desapego hacia el interés?.
El poble d'Israel, un model a seguir.
Anònim, 21/05/2012 a les 09:26
+48
-5
El poble d'Israel, el poble jueu és un model a seguir, si tenen el seu estat tant somiat és exclusivament per no defallir mai, ni en mil·lennis, per tindre la responsabilitat d'estar units en els moments difícils, per tindre clares les prioritats i per intentar evitar dependre de ningú més que d'ells mateixos.

Haurien de ser un exemple a seguir pel poble català, per mi és un orgull que ens comparin amb els jueus, per mi és un orgull que ens comparin amb el poble del Rei David. Els catalans hem de fugir del sentiment antisemita castellà, hem de ser un poble que pugui defensar els drets de les nacions del mon des de la posició de respecte envers tots els pobles que s'han guanyat el dret i el respecte a tindre un estat.

Catalunya i Israel poden ser uns bon aliats i amics en els dos costats del Mediterrani, podem ser un estat com ells i podem créixer de forma similar.

Toda Bar.
CALL, no "call jueu"
Anònim, 21/05/2012 a les 09:29
+23
-3
Quico Sallés,

mira en el diccionari què significa CALL ?

no hi ha cap call que no sigui jueu, o sigui: no diguis "call jueu" !
sionisme de sempre, 21/05/2012 a les 00:56
Anònim, 21/05/2012 a les 09:36
+14
-6
Si noi, estic interessat en la Nakba i va Wikipedia en fa un resum prou acurat i amb referències.


#La_voluntad_de_convivencia_por_parte_de_los_l.C3.ADderes_jud.C3.ADos
I els arabs no hi queden, precisament, gaire bé.
El bo d'Alon
Rubèn, 21/05/2012 a les 09:43
+9
-12
"No tenim prou informació sobre el que passa" hehehe Alon, Alon !!! :)))
És el destí
profeta, 21/05/2012 a les 10:13
+20
-9
Nosaltres els bons catalans, com els jueus, som el poble escollit per Deu. Les passarem putes, com ells, però al final abordarem una "golondrina" i anirem a re-establir-nos a l'Alguer, on serem feliços per sempre.
GERMANS PER SEMPRE
Anònim//*\\, 21/05/2012 a les 10:25
+32
-6
JO i MA FAMILIA ESTIMEM EL ESTAT D'ISRAEL
EL ESTAT D'ISRAEL ESTIMA CATALUNYA
SOM GERMANS HISTORICS
33
Visca Israel
Josep Ma., 21/05/2012 a les 10:52
+31
-6
El "jueus" varen ser expolsats d'Hispania pels castellans.

Potser per això Espanya és una monarquia bananera, analfabeta, cutre, primitiva i tribal amb molta genètica musulmana. Segur que si haguéssin respectat als jueus avui seria Espanya una potència europea.

VISCA ISRAEL.
amic Alon
Anònim, 21/05/2012 a les 11:00
+21
-6
a la teva disposició. Com sempre, al vostre servei.

Naum
זעם האל

Shalom.
espavilem
jordi B, 21/05/2012 a les 11:05
+19
-9
Sr Alon Bar, si us plau, porti ja els seus avions, tenim un terreny que li diem franja de ponent, que te grans extensions per a fer bases militars i també li cedim el castell de Salses, i tot el que vostès necessitin.
Tenim presa, molta.
Anònim de les 11:00
Anònim, 21/05/2012 a les 11:05
+10
-9
Volem ser un estat amic, un aliat seu, no els seus servidors, ni d'ells ni de ningú, i no crec que sigui el que desitgen.

El món ens respectarà si tenim personalitat i coratge, com els respecten a ells pel mateix.

Shalom
Anònim de les 11:00
Anònim, 21/05/2012 a les 11:08
+11
-8
Volem ser un estat amic, un aliat seu, no els seus servidors, ni d'ells ni de ningú, i no crec que sigui el que desitgen.

El món ens respectarà si tenim personalitat i coratge, com els respecten a ells pel mateix.

Shalom
¿Estat espanyol?
CATALONIA IS SPANAIR, 21/05/2012 a les 11:21
+5
-34
No conec a ningú a la Catalunya "real" que digui "estat" per a referir-se a Espanya.

M'en vaig de vacances a "l'estat"
On va nèixer Pedro? a "l'estat"
La borrasca entrarà pel nord de "l'estat"

Ser independentista i tenir sentit del ridícul haurien de ser coses compatibles


Per que no diueu l´estat Andorra?
Quina barra, el Sallés
Anònim, 21/05/2012 a les 11:26
+8
-26
Els únics que diuen que els catalans són els jueus d'Espanya són els catalanistes, que a més tenen la barra de considerar que els patiments històrics del poble català són comparables als del poble jueu. I també obliden, interessadament, que els catalans van fotre fora els jueus al segle XV, igual que la resta d'Espanya. Uns anys abans, de fet.
TORNEN ELS CENSURADORS
Atlasac, 21/05/2012 a les 11:32
+2
-4
No els agrada les veritats que dic FORA!!!
BUFAAAAAA!!! encara és més forta de lo que creïa, NO no son els d´aquesta casa deuen ser ORDRES de més altura...en fí a mi ja tant .......
VIRGUERIES
Anònim, 21/05/2012 a les 11:52
+2
-15
Que he tingut que fer per recuperar aquestes línes...surtiran o dupto----De totes maneres necessitem una cadena de TV. per humanitzar als catalans....que per "ABORREGAR-LOS" en son MASSA...mira que VOTANTS CATALANS VOTANT PARTITS AMICS dels seus ENEMICS!!!! i a PARTITS QUE ES DIUEN D´ESQUERRA FENT FORTES POLITIQUES DE LA DRETA MES DRETA ! ! ! i la gent "abor..." VOTANT-LOS UF QUIN FASTIG...el mateix que els dono jo a ELLS!!!!. i....ara AQUESTS BORREGOS LOGRANT LA CENSURA ALTRA VEGADA!!!! es clar aquestes coses a ELLS no els agrada sentir....ES NATURAL ----FORA OPINADORS QUE DIGUEN LES VERITATS...FAN MAL!!!! SIIII ! ! !

Israel reconeixeria la Catalunya independent
Tània, 21/05/2012 a les 12:17
+41
-6
A veure, anem al gra: d'aquesta entrevista el que més ens interessa és que Israel reconeixeria la Catalunya independent quan fos proclamada. I tot seguit vindrien Estats Units. I Espanya s'aniria quedant sola esbufegant, histèrica, contra "el golpismo inconstitucional catalán, ilegal, insolidario...", mentre la bandera de l'estrella de David ens marcaria el camí. Gràcies, 'Todà', sr. Alon Bar, a la seva entrevista ha quedat tot claríssim.
Ese tipo es idiota
Anònim, 21/05/2012 a les 13:07
+9
-38
Yo tengo en muy alta estima al pueblo judío, al Estado de Israel, a los Sefarditas, a Los Askenazis y a los judíos ateos y al pueblo hebreo mundial... pero que me venga este tío en plan escarabajo pelotero es que no lo soporto. ¿Qué pasa que para quedar bien tienes que hacer distingos entre España y Cataluña?. Anda y pírate.
הבחור הזה הוא אידיוט
Anònim, 21/05/2012 a les 13:10
+9
-21
יש לי הערכה רבה לעם היהודי, מדינת ישראל, ספרדים אשכנזים לוס יהודים אתאיסטים והעם היהודי ברחבי העולם ... אבל הבחור הזה בא לי תוכנית חיפושית זבל הוא לא לסבול את זה. מה נראה טוב, כי אתה צריך לעשות הבחנה בין ספרד קטלוניה?. לכו פיראטים.
El que ha escrit en hebreu és el mateix totil de sota.
Anònim, 21/05/2012 a les 13:24
+17
-12
Qui ha escrit en hebreu diu el mateix que posa a sota, això:

"Yo tengo en muy alta estima al pueblo judío, al Estado de Israel, a los Sefarditas, a Los Askenazis y a los judíos ateos y al pueblo hebreo mundial... pero que me venga este tío en plan escarabajo pelotero es que no lo soporto. ¿Qué pasa que para quedar bien tienes que hacer distingos entre España y Cataluña?. Anda y pírate."

Fot el camp tu espanyol fracassat!!!
Amic de les 11:05
Anònim, 21/05/2012 a les 13:53
+20
-6
sóc els de les 11.00 (diga'm Naum) a qui t'has referit. No et confonguis, no estic a la disposició dels amics israelians per servilisme, sinó per patriotisme i respecte a la meua tradició i cultura jueva. Al servei d' una tasca encomiable per la democràcia al Pròxim Orient i per la defensa de l'Estat que els meus avis van establir. Shalom.
Al de las 13,24 h
Anònim, 21/05/2012 a les 14:16
+10
-30
Oye te piras de Cataluña tu indeseable, que te habrás pensado que eres so piojoso. Y para fracasados tu y tus parias cagones, que lo que faltan son cojones para conseguir la independencia. Aprended de los hebreos panda de maricas. Explicadles a ellos lo que significa robo, expolio y genocidio cultural, me parece que os enviaran a la mierda mis amigos judíos.
Al de las 12:17 h
Anònim, 21/05/2012 a les 14:22
+11
-30
Mira que sois ridículos con vuestra política ficción, a USA o a Israel les interesa una Cataluña independiente fuera de España, cielos que memez. Es que mira que sois algunos ilusos o mamertos. Lo que jode es que no os lanzáis a la calle a conquistar vuestra anhelada libertad. Claro sois tan cagones que pensáis o en que puedo hacerme pupila o perder mi patrimonio. Sois ratas.
Tens raó gamarús
Anònim, 21/05/2012 a les 14:26
+24
-4
Tens molta raó gamarús de sota, hem d'aprendre del poble jueu de com fotre fora als opressors, per això m'agrada aquest poble.

És més, en el nostre cas ho tenim més fàcil que ells, ja que els nostres opressors ja s'ha demostrat que reben de tots costats i son incapaços de mantenir cap imperi ni territori, tots ja han fugit d'ells i els que queden volen fugir també, ningú vol Espanya, ningú.

No ens cal tant de sacrifici com l'honorable poble jueu, només amb una mica d'esforç ja ens espolsem de sobre aquesta nosa espanyola.
Zoo espanyolero
Anònim, 21/05/2012 a les 14:49
+22
-5
El nivell lèxic i la histèria dialèctica és el termòmetre que medeix la seva por. Abans ni escribien; després ho fèien amb aquella aparent autosuficiència freda. Ara poc els falta per morir de ràbia davant del teclat.

Bon senyal, doncs. Anem bé, catalans
El Déu dels exercits lluita pels pobles justos.
Anònim, 21/05/2012 a les 15:41
+14
-4
Els espanyols, com es pot veure tenen un concepte de propietat sobre el seu territori, que es recolça en el dret de conquesta.

Lo primer que se li ocurreix dir al espanyolero és "anda y pirate". No soporten que es parli amb llibertat.

Però avuí en dia aquestes concepcions de nació estan molt antiquades.

El territori d'una nació en la actualitat no s'adjudica perque una colla de malparits armats violesin, saquejesin, subjuguesin i assassinessin en aquell territori.

Segons la concepció imperant a nivell internacional, el dret al territori i a la sobirania es guanya per l'exercici de l'autodeterminació. Si, exactament aixó que els NACIONAL-IMPERIALISTES espanyols no volen sentir ni parlar perque prefereixen el dret de conquesta i la herencia del franquisme que la democracia. Encara que es creuen més democrates que ningú, però és per que no tenen ni idea de lo que significa ser democrata.
Visca l'estat d'Israel
Anònim, 21/05/2012 a les 15:48
+23
-3
Ah i jo també hi he anat, el mes passat, i totes aquestes mandangues que ens expliquen a la TV no és res més que manipulació mediàtica. Els àrabs que viuen a Israel que són molts tenen molts més drets que els jueus que viuen a territori palestí, els mal anomenats colons (no se perquè els palestins a israel son ciutadans i els jueus a territoris palestins són colons, si els que no van acceptar la resolució de les Nacions Unides al 1948 van ser els àrabs i per això va començar la guerra, com també la van provocar al 67). Ah i els palestins en diverses ocasions han assessinat jueus a sang freda cosa que els jueus no han fet, en tot cas hi ha hagut morts en incursions militars. Es una vergonya total els telenotícies de TV3 que dia sí i dia també ens expliquen les històries dels "pobrets" palestins, no se quin interès poden tenir en dir tot això. Us ho dic, del que expliquen, cregueu-ne totalment el contrari. A més el dia a dia a Israel és tranquil, amb molts àrabs vivint i treballant a Israel i no passa res, al tema del conflicte li donen molt més rebombori mediàtic del que és en realitat.
Hitler Franco
Miquel S, 21/05/2012 a les 16:34
+21
-5
Si el nazis haguessin guanyat la segona guerra mundial el destí per la majoria del poble català hagués estat la deportació o pitjor. Afortunadament per nosaltres la cosa va quedar en taules.
SI HAGUÉS NASCUT A ISRAEL ...
Gustavo, 21/05/2012 a les 17:53
+8
-7
Qui pot no reconèixer l'holocaust del poble jueu?.
I els crims que, alguns diuen sistemàticament, comet el conjunt de l'estat israelià?. Invenció canallezca.
Pobra gent, que injustícia, com pot ser que centenars de milions de persones al món, tinguin una visió tan equivocada d'aquesta gent meravellosa?
És més, si em donessin a triar per salvar aquest planeta, tots israelians i jueus.
Els millors i els que més investiguen, inverteixen, treballen bé el top del top en tot.
Imagina't el orgullosos que s'han de sentir els catalans, quan algú els crida els jueus d'Espanya. Mai els perdonaré als meus pares no haver nascut a Israel o almenys a Catalunya.
Però bé que hi farem, tot no es pot a la vida, a veure si amb una mica de sort i el favor de superabino aviat podem tenir el consolat a Barcelona així podré reconciliar el son.
Visca ISrael
Anònim, 21/05/2012 a les 18:17
+32
-5
Israel un referent per Catalunya
Que Yahvé no ho vulgui!
Anònim, 21/05/2012 a les 19:00
+19
-4
Espero que quan vingui aquest artista israelià al Festival Grec, els d'ICV i tota la colla pessigolla indignada no li muntin una "performance" saurística.
ARRIBA ESPAÑA
Anònim, 22/05/2012 a les 12:37
+0
-19
VIVA FRANCO, VIVA JOSE ANTONIO, VIVA LA FALANGE, VIVAN LOS TERCIOS VIEJOS, VIVAN LOS REQUETES.

VIVA ESPAÑA!!!!!!!!!
ARRIBA ESPAÑA
Anònim, 22/05/2012 a les 12:45
+1
-21
VIVA FRANCO, VIVA JOSE ANTONIO, VIVA LA FALANGE, VIVAN LOS TERCIOS VIEJOS, VIVAN LOS REQUETES.

VIVA ESPAÑA!!!!!!!!!
INDEPENDÉNCIA
Anònim, 29/08/2012 a les 20:53
+5
-1
JO FARÍA COM ELS ISRAEILIANS, UN MUR DES DEL PIRINEU FINS A LES CASES DEL CANAR Y QUE S´EN VAGIN A LA MERDA ELS ESPANYOLS

JANA
És difícil parla de neutralitat amb qui no és neutral
Anònim, 02/10/2013 a les 17:18
+0
-1




DARRERA PREGUNTA DE L'ENTREVISTA

–No obstante, usted sabe que los separatistas vascos y catalanes con frecuencia invocan a su favor la causa palestina.

–Una España unida apoya mejor la causa palestina. Además, ¡ya nos gustaría a nosotros disfrutar de los derechos de los españoles que viven en Cataluña o en el País Vasco!

UN DIPLOMÀTIC MOLT POC DIPLOMÀTIC: "Una España unida apoya mejor la causa palestina", O POTSER ÉS LA POSICIÓ DE L'AUTORITAT NACIONAL PALESTINA?

home
Anònim, 06/11/2013 a les 12:17
+0
-0
-un home afable. No 'un tipus'
-més que la Xina. No 'més que Xina'

FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Cartells electorals de Ciutadans per al 21-D | Josep Maria Montaner
Pep Martí | 2 comentaris
01/01/1970
La campanya de la formació taronja explota la imatge presidenciable d'Inés Arrimadas a Catalunya pensant en els beneficis per a Albert Rivera a la política espanyola | Eixamplar la bretxa amb el PP a Catalunya és bàsic per consolidar les aspiracions del partit, que busca fer forat en el duel pel vot de centre-dreta a l'Estat
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb el procés d'independència i les eleccions del 21 de desembre
 23:26 LA CARAVANA. Layret, el «Nostradamus» de la CUP. Diversos mítings del partit de l'esquerra independentista recorden les paraules de l'advocat laboralista Francesc Layret sobre el poder popular; la contracrònica d'Aida Morales.
 23:18 LA CARAVANA El dia de Rajoy a Catalunya: del mercat de Badalona a les caves Freixenet. El president espanyol visita inesperadament la ciutat de Xavier García Albiol i al vespre demana "respecte" a l'empresariat català.
 22:52 Miquel Buch formalitza la seva renúncia a l'alcaldia de Premià de Mar al ple municipal. En el seu comiat, el número 22 de la llista de JxCat pel 21-D, ha dit marxar "orgullós de la feina feta" i confiat d'haver governat "sent una bona persona".
 22:16 LA CARAVANA. Puigdemont torna a casa (per videconferència). El president de la Generalitat rep l'escalf de Girona en un míting al qual assisteix la seva dona, Marcela Topor, a qui agraeix la comprensió. Per Oriol March
 22:13 «Empaperem» es reactiva i demana fotos de la repressió de l'1-O per tirar endavant una nova campanya. La iniciativa ha posat en marxa un nou projecte i sol·licita la col·laboració de la ciutadania.
 21:55 La CUP crida a trencar amb un estat «psicòpata» i «terrorista». L'exdiputat Quim Arrufat assegura que els catalans ha decidit deixar de ser "subdits" i que, per això, "no passaran". Informa Aida Morales.
 21:49 PÒQUER DE CAMPANYA 13 de desembre: Tardà parla per Junqueras, Iceta posa terminis, la CUP té socis i Rajoy brinda amb amics. El resum d'aquest dimecres de campanya per Joan Serra Carné.
 21:40 LA CARAVANA Marta Rovira s'encomana a Disney per fer realitat «Els impossibles»: Els periodistes regalen a la candidata d'ERC una samarreta de paròdia de la pel·lícula "Els increïbles", ja que els republicans asseguren a cada míting que són capaços de fer realitat "els impossibles"; contracrònica de Roger Tugas.
 21:33 Puigdemont eleva el to contra Iceta: «Representarà per sempre més el 155». El president i candidat de Junts per Catalunya assegura que el cap de files del PSC ha lligat el seu projecte polític al de Mariano Rajoy. Sosté que el bloc constitucionalista perdrà les eleccions i insta Iceta a acceptar el resultat de les eleccions. Informa Oriol March.
 21:29 
 21:19 LA CARAVANA Miquel Iceta és el 155. El candidat socialista al 21-D no ha viscut el seu millor dia de campanya: a Sabadell li han reservat el seient amb el número de l'article de la Constitució i el PSOE l'ha desautoritzat; contracrònica de Jordi Bes.
 21:13 Carles Puigdemont, en el míting de campanya de Junts per Catalunya: "Miquel Iceta, l’has feta tan grossa que la dimissió te la demanarà la vergonya d’haver empès els empresonaments i l’exili". Ho explica, des de Girona, Oriol March.
 21:18 Carles Riera, número 1 de la CUP per Barcelona, recorda "als companys de Podemos", que al feixisme "se'l fa fora a empentes i cops", i fa pública la "solidaritat" del partit independentista amb el "govern legítim que encara és a l'exili".
 21:12 Carles Puigdemont, des de Girona: "No pot quedar entre nosaltres cap dels efectes del 155 en vigor. Això inclou la intervenció de les finances de la Generalitat, l’ensenyament i els Mossos d’Esquadra". Informa Oriol March
 21:11 LA CARAVANA La Moreneta es posa taronja per un dia. Ciutadans fa campanya en places difícils com la capital del Bages; la contracrònica de Pep Martí
 21:08 
 21:06 El 21-D, el gran examen de Ciutadans per erosionar el PP (també a Espanya); crònica de Pep Martí. 
 21:00 Rovira acusa l'unionisme de perjudicar tots els catalans amb el 155 per guanyar vots a l'Estat. La dirigent d'ERC aposta per obrir "un gran diàleg constituent de país per posar fil a l'agulla de la construcció de la República" a partir del 21-D. Mundó critica que Cs, PSC i PP parlin del procés per obviar el Gürtel, els ERO andalusos, el rescat bancari o el buidat del fons de la seguretat social. Ho explica Roger Tugas.
 20:56 Arrufat assegura que Xavier Garcia Albiol fa uns "esforços enormes per moderar-se" i avisa al PP que els catalans són "prou intel·ligents" i "responsables" per saber què volen.
 20:45 Quim Arrufat, des de Vilanova, sentencia: "Aquest estat espanyol és democràtic perquè Franco ha mort, perquè els interessa i perquè així arriben les ajudes de la Unió Europea. Més hagués valgut que ens haguessin explicat això (a l'escola) i no hagués estat adoctrinament, sinó una imatge de la realitat".
 20:42 El líder del PSOE, Pedro Sánchez, obvia els ERO d'Andalusia i carrega contra els "mals dirigents" de Catalunya i Espanya. En un míting a Sabadell amb Miquel Iceta, Sánchez ha considerat que el PSC està en remuntada, i que "no es tracta de guanyar per tornar a separar, sinó per tornar a unir"; informa Jordi Bes.
 20:41 Els «comuns» s'erigeixen en el dic de contenció per frenar Ciutadans. Xavier Domènech posa els atacs a l'escola catalana com l'evidència que Inés Arrimadas és "la candidata del PP a Catalunya". Informa Sara Gonzàlez.
 20:31 Josep Rull es compromet a seguir fent política en un míting de Junts per Catalunya a Girona: "No vull que els meus fills visquin en un estat en què s'empresoni algú per les seves idees polítiques".
 20:36 Ciutadans carrega contra la proposta d'Iceta d'indultar l'independentisme: «Preparen un nou tripartit». Carlos Carrizosa acusa els dirigents sobiranistes d'haver violat els manaments evangèlics de "no robaràs" i "no mentiràs", i assegura que Ciutadans "mai insultarà". Ho explica Pep Martí.
 20:28 Eulàlia Reguant afirma que "només amb la unilateralitat" la societat catalana serà "capaç de moure el taulell de joc de l'estat espanyol" i "tombar el règim del 78". Un règim, ha prosseguit, que "està disposat a tot per no trencar la sacro santa unitat d'Espanya, amb cunetes plenes de morts".
 20:21 Rajoy agafa les regnes de la campanya d'Albiol. El president espanyol amplia l'agenda a Catalunya i demana des de les caves Freixenet que "no es castigui ni es boicotegi ningú" per ser català. Albiol, que cedeix protagonisme a Rajoy, acusa Iceta de no atendre la "prioritat" dels catalans quan demana l'indult per a "Puigdemont i Junqueras". 
 20:22 
 20:17 Eulàlia Reguant comença l'acte de campanya de la CUP a Vilanova i la Geltrú amb un record als presos i a les persones "que no poden fer campanya tal com voldrien". "Seguirem encara que segueixin amenaçant-nos amb més presons", ha declarat.
 20:18 Carles Mundó carrega contra aquells mitjans de comunicació que afirmen que l'independentisme sent "odi" cap a Espanya, la qual afirma que "és l'expressió més repugnant" que es pot sentir. "Volem ser els millor veïns dels ciutadans de l'estat espanyol", ha clamat. Ho explica Roger Tugas.
 20:16 Lluís Guinó, vicepresident primer del Parlament en funcions, sosté que Puigdemont és el "vot útil" i reclama que Ciutadans no guanyi les eleccions ni en escons. Desafia els liberals a explicar com tenen tants recursos econòmics per fer campanya.
 20:15 Inés Arrimadas, des de Manresa: "Aquestes són unes eleccions tan importants com el referéndum d'aprovació de la Constitució".
 20:13 Marta Madrenas obre el míting de Junts per Catalunya a Girona assegurant que l'Espanya actual prové "del franquisme i de Primo de Rivera". "És un estat corrupte fins al moll de l'os", ha insistit.
 20:14 Rajoy agafa les regnes de la campanya d'Albiol. El president espanyol amplia l'agenda a Catalunya i demana des de les caves Freixenet que "no es castigui ni es boicotegi ningú" per ser català. Informa Isaac Meler des de Sant Sadurní d'Anoia. 
 20:10 Junts per Catalunya ha difós aquest dijous a la tarda un vídeo que reforça el seu missatge de campanya: "Perquè torni el president, s'ha de votar el president".
 
 20:11 
 20:07 
 19:56 Xavier Domènech: "La candidata del PP a Catalunya es diu Inés Arrimadas. El pacte Frankenstein del PP, Ciutadans i PSC significa la destrucció del bo i millor que han construït les classes populars d'aquest país" 
 

Xavier Domènech, al míting de Sabadell Foto: Dani Gago / Catalunya en Comú

 20:04 El líder del PSOE, Pedro Sánchez reclama el 21-D sumar tots els vots socialistes perquè "cada vot compta". Considera que Catalunya no necessita més crispació sinó "la mà esquerra de Miquel Iceta".
 19:51 Mariano Rajoy, des de Sant Sadurní d'Anoia, agraeix a José Luís Bonet "el seu esforç empresarial i la valentia a l'hora de defensar les seves posicions". Ho ha dit en un acte a la capital del cava acompanyat del cap de llista del PP, Xavier García Albiol.
 19:52 El cap de llista de Catalunya en Comú-Podem, Xavier Domènech, titlla de "personatge infame" el diputat de Ciutadans Toni Cantó per presentar resolucions contra l'escola pública catalana al Congrés dels Diputats 
 

 
 19:48 Carlos Carrizosa (Cs) diu a Manresa que els dirigents sobiranistes han incomplert els manaments evangèlics de "no mataràs" i "no robaràs", i han insultat, però que ells mai insultaran. 
 19:49 El 155 persegueix Miquel Iceta. Abans de l'inici del míting del PSC a Sabadell, els periodistes s'han adonat d'una d'aquelles casualitats que preparades no surten millor. La cadira reservada per a Iceta, i que duia el seu nom, també tenia el número que ha marcat la política catalana en les darreres setmanes: 155. Membres de l'equip d'organització del míting s'han afanyat a arrancar l'etiqueta amb la xifra.
 

La casualitat ha volgut que a Iceta li toqui el seient... 155. Foto: Cedida

 19:46 Elisenda Alamany, número dos de Catalunya en Comú-Podem: "No volem les retallades de Puigdemont ni les imposicions de la senyora Inés Arrimadas. És l'escola pública la que garantirà i garanteix que siguem un sol poble" 
 19:48 
 19:48 6 de cada 10 europeus creuen que la imatge d'Espanya s'ha vist perjudicada per la crisi catalana. L'impacte al sector turístic podria arribar als 12.000 milions per la caiguda d'un 15,37% de visitants, segons un estudi.
 19:42 la numero dos de Catalunya en Comú-Podem, Elisenda Alamany, a Ciutadans: "Sabem d'on vénen i què volen fer amb Catalunya. Si Miquel Iceta no els investeix, jo els hi dic ben clar: No passaran!" 
 

Xavier Domènech i Elisenda Alamany, al míting de Sabadell Foto: Dani Gago / Catalunya en Comú

 19:37 Joan Mena, diputat d'En Comú Podem, assegura que el model d'escola catalana l'ataquen el PP i Ciutadans "inventant mentides", però també el PDECat i ERC "imposant retallades" i mantenint "el concert a les escoles de l'Opus" 
 19:42 Concentració divendres a Barcelona per la llibertat dels presos polítics. Una convocatòria anònima ha corregut per les xarxes socials i ja compta amb el suport de l'ANC.
 19:34 Joan Mena: "Miquel Iceta, us volem al costat defensant el model públic de l'escola catalana i no de la mà de la dreta catalanòfoba. Hi ha alguns dels vostres alcaldes que s'avergonyeixen de compartir projecte amb la dreta"
 

El diputat d'En Comú Podem Joan Mena Foto: Dani Gago / Catalunya en Comú

 19:35 Antoni Castellà, a l'acte d'ERC a Tarragona, assevera a Arrimadas, Iceta i Albiol que "el nacionalisme i populisme espanyol" que ells "defensen és la major amenaça d'Europa des de la segona guerra mundial".
Entrades anteriors »
Mariano Rajoy i Xavier García Albiol en un acte de campanya a Badalona | PPC/Job Vermeulen
Isaac Meler
01/01/1970
El president espanyol visita inesperadament la ciutat de Xavier García Albiol i al vespre demana "respecte" a l'empresariat català
Llançament de quatre satèl·lits des del Port Espacial de Kourou | ESA
01/01/1970
Aquesta setmana s'han posat en òrbita quatre satèl·lits que donaran servei de localització, navegació i rescat
Pancartes amb els lemes electorals de les tres candidatues independentistes, al centre de Vic | Adrià Costa
01/01/1970
Les enquestes projecten un ascens de la llista del president, disposat a córrer el "risc" de trepitjar Catalunya i ser empresonat si guanya el 21-D | Els republicans tornen a reivindicar la figura del vicepresident com a cap de llista i donen protagonisme a Mundó i Romeva per enfortir el missatge de Rovira