Abertis, sobre #novullpagar: «No podem impedir circular a ningú»

Els anti-peatges "representen el 0,001% dels clients que han fet servir les autopistes aquests dies", explica la concessionària, que no detalla quina via legal emprendrà

per Bernat Ferrer, 24 d'abril de 2012 a les 14:50 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 24 d'abril de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El peatge de la Roca del Vallès. Foto: Lluís Vilaró.

La concessionària d'autopistes Abertis reconeix que "no podem impedir circular a ningú" per les autopistes catalanes, en tant que són vies propietat de la Generalitat o de l'Estat i, per tant, públiques. "Nosaltres només la gestionem per indicació de l'administració, no tenim ni la potestat ni la voluntat d'impedir-hi l'accés a ningú; això, en tot cas, pertany a Trànsit", ha explicat la companyia a Nació Digital.


"Tampoc tenim la capacitat de regular qui entra o qui no entra a l'autopista", reconeix. Per tant, Abertis tampoc no pot impedir que un usuari que ja hagi incomplert una vegada el pagament d'un peatge, torni a fer-ho una o diverses vegades més, o bé obligar-lo a abonar la quantitat que no va abonar en l'anterior ocasió. "L'autopista és propietat de l'Estat, aquí no podem tenir penjat el cartell de Reservat el dret d'admissió", reconeix.

Llavors, què pot fer Abertis contra els conductors que no volen pagar els peatges? "Podem fer, i fem, dues coses: els reclamarem directament que abonin la quantitat impagada, i els denunciarem als Mossos d'Esquadra. Si aquesta denúncia acaba derivant en alguna sanció, o acaba arxivada, aquí la companyia ja no hi pot entrar...", explica.


Tot amb tot, opta per no detallar en quins termes jurídics es formularan les denúncies: "En funció de cada cas, argumentarem quins comportaments creiem que han estat els incorrectes. Per bé que cada cas pot ser diferent, i així els tractarem, el fet principal és el no-pagament del peatge: l'usuari no paga per un servei que, quan hi entra, ja sap que és de peatge. No satisfer el preu d'aquest servei -que és un preu públic, regulat per l'Estat- creiem que és una infracció. El que passi més endavant, ja no ho sabem..."

0,001% d'usuaris que no volen pagar


"Actualment, els clients que no han volgut pagar són el 0,001% dels que han fet servir les autopistes aquests dies. Per tant, per a nosaltres, el que és prioritari és donar un servei òptim a la gran majoria de clients que sí que utilitzen l'autopista correctament", explica la concessionària. "Quan algú no vol pagar, tots els treballadors dels peatges miren de minimitzar al màxim els inconvenients als que sí que volen fer-ho, perquè la nostra prioritat és oferir els màxims de qualitat i servei", reconeix.

Quantitativament, Abertis xifra en uns 200 els conductors que s'han negat a pagar els peatges apel·lant a la campanya #novullpagar.

El Govern «se sent proper» al #novullpagar





















 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 59,90€ a l'any, perquè és el moment de fer pinya.

Fes-te subscriptor

 

Participació