Una «tarifa en funció de la utilització» del transport públic?

per M.P., 14 de març de 2012 a les 12:24 |
Aquesta informació es va publicar originalment el 14 de març de 2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Un nou sistema tarifari del transport públic podria regular-se "en funció de la utilització" que cada usuari en faci, així ho ha anunciat aquest dimecres el secretari de Mobilitat del Govern, Damià Calvet, al vuitè congrés de l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU). Calvet ha explicat que les actuals targetes de transport públic a l'àrea metropolitana, com la T-10, la T-Mes o la T-Trimestre, podrien desaparèixer "i l'usuari disposaria d'una targeta sense contacte que tindria una tarifa en funció de la utilització".
 
Calvet ha explicat que la nova "tarifa en funció de la utilització" permetria adaptar la tarifa a l'usuari, i no a l'inversa, com passa actualment. "A més utilització del sistema de transport públic hi haurà menys cost del viatge, i a menys utilització, més cost", ha dit, com també que d'aquesta forma "desapareixeria l'actual gamma de títols de manera que es cobrés en funció d'aquesta utilització real que faran els usuaris de la xarxa ". "Passaríem del concepte usuari al concepte, gairebé, de client", ha conclòs.
 
A més a més, Calvet ha recordat que la Generalitat no pensa signar el contracte de servei de Rodalies amb Renfe si l'Estat no posa sobre la taula un calendari "clar i concret" per invertir els 4.000 milions d'euros que va prometre en el Pla de Rodalies. "Som conscients que en aquest moment totes les administracions tenen mancances en la disponibilitat pressupostària, i per tant no pretenem que aquests 4.000 milions s'executin tots de cop i amb rapidesa, però sí que hi hagi un calendari clar", ha reclamat.
 
El secretari de Mobilitat ha insistit també a reformar la llei perquè el Govern pugui triar lliurement el concessionari del servei. "Cal expressar molt clarament el compromís del canvi de la llei", ha dit. 
 
Calvet ha fet aquestes declaracions després de presentar les línies mestres del Pla Director d'Infraestructures 2011-2020 als assistents al congrés de l'AMTU, en què ara mateix treballa la Generalitat. Aquest pla, segons Calvet, manté la prioritat de les línies 9 i 10 de metro o la connexió de les línies del Llobregat i del Vallès de FGC. Ara bé, preveu la realització d'aquestes obres "en funció de les disponibilitats pressupostàries".

 

Mostra el teu compromís amb NacióDigital.
Fes-te subscriptor per només 5,90€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

 

Arxivat a:
Política, T-11, T-10, Renfe
Participació