Pujol: «Només ens pot salvar la independència»

| 09/03/2012 a les 12:39h
Arxivat a: Política, jordi pujol, independència
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/03/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Pujol, a Esade, on va reclamar directament la independència. Foto: Patri Mateos

L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol insisteix en la seva faceta independentista. Després que diumenge apostés per la secessió explicada en format espanyol al programa Salvados de la cadena estatal La Sexta, aquest dijous va fer una nova volta de clau.

En una conferència a ESADE, amb el títol "En el tombant del camí. 1714-2014", Pujol va alertar que l'únic que pot salvar Catalunya de la desaparició és el pensament independentista, perquè això faria possible "una actitud de resistència forta" davant de l'intent d'Espanya de residualitzar els catalans, intent que ha comparat amb el Decret de Nova Planta.

"Amb les condicions que Espanya ens imposa, Catalunya no és viable", emfatstzava Pujol perquè "ofegaria" Catalunya. Davant d'aquesta premissa Pujol assegura que no hi ha alternativa: "Entre la residualització i la independència hauríem d'optar per la independència".

"Ja no valdrà refugiar-se en el treball com el 12 de setembre"

Pujol demana no caure en el desànim i en la frustració malgrat les dificultats evidents. "Que ningú es rendeixi ni renunciï al nostre dret a decidir sobre allò que és essencial, de la identitat a una estructura social justa, cohesionadora, convivencial i integradora", reclama l'expresident.

Però sobretot, Pujol va clamar als catalans que no renunciïn a la seva dignitat, perquè més enllà de les finances, la llengua i les competències d'autogovern, el que s'ha "ferit" és la dignitat dels catalans.

Durant la seva conferència, Pujol va fer un repàs històric de la trajectòria de Catalunya des de la desfeta del 1714 fins a l'actualitat. Fins i tot va comaprarl'actual intent de residualitzar els catalans per part d'Espanya amb el Decret de Nova Planta. Però ha apuntat que ara no val només la resposta del 12 de setembre de 1714, "la de la resignació política i institucional i de refugiar-se en el treball", perquè això provocaria la desaparició de Catalunya.

El motiu és clar: la Catalunya del segle XVIII era homogèniament catalana de llengua, de sentiment i de consciència, cosa que no passa avui, i no existia un Estat tan fort ni els mitjans de comunicació.

La conferència de Pujol va comptar amb l'assistència del portaveu del Govern, Francesc Homs, i del conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, però també altres dirigents de CDC com Lluís Corominas. Tots van parar l'orella.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

això que diu té una lògica
Anònim, 09/03/2012 a les 12:55
+18
-1
això que diu té una lògica que ja s'hagués pogut aplicar ja a la farsa dels reis catòlics trastàmara... fa 500 anys... i a la farsa dels àustria i borbons fa 300 anys... i a la farsa de la renaixença fa 150 anys.. i a la farsa de la guerra civil fa 76 anys... i a la farsa de la transició postfranquista de fa 34 anys.. aquesta lògica l'aplicarà algun dia Catalunya?... amb la burgesia dominant a la política que tenim... mai... perquè el seu interès és el negoci personal, no el país.
Ara s'ha il.luminat el Molt Honorable!
Republicana, 09/03/2012 a les 12:58
+14
-5
Fins ara i des de CyU deieu que l'independentisme era infantil, deixeu fer al poble català, perquè l'heu arruinat. Gràcies per votar a favor de la reforma laboral, moltes gràcies!
pERSONALMENT AL FINAL M'OFENDR
Anònim, 09/03/2012 a les 13:01
+22
-5
Voleu fer el refotut favor President? De no marejar mes la perdiu, miri que es senzill, eh...Poseu-vos al costat de qui reclama la independncia a diari en el Parlament i arreu i aglutinareu tamb com a mnim a ERC (sino ja n'hi haura per llogar-hi cadires) i feu un cop de cap.
De vosaltres depen, pero perque no ho feu? Ja us esta be ser espanyols, no he conegut enlloc partit mes fals i hipocrita com vosaltres! Si us heu de posar barret cordobes doncs us podeu barret cordobes, tot per quedar be amb l'amo, oi...que no fos dit...aneu a cagar a la via ja home!
Enquestes
Anònimes 100%, 09/03/2012 a les 13:02
+5
-4
A veure fem un recordatori de l'Era d'en Pujol:

Vegades en que es va posicionar a favor de la indepnència durant el seu "viregant de més de 23 anys" = 0
Vegades que desde que és expresident ho ha afirmat directe o indirectament = + de 10 com a mínim.

Conclusió-1 = Fa politica de partit i amb les seves declaracions intenta amagar els pactes denigrants amb un PP amb majoria a Espanya que els colla desde Catalunya.
Voteu positiu

Conclusió-2 = Diu el que pensa ara que no li suposen molt maldecaps desprès ja que no li salten a la jugular pel que diu ja que no està actiu.
Voteu negatiu

Joc de simulació Politico-Militar i Econòmica molt real:
Si voleu entrar-hi cliceu l'enllaç:



AIXO MATEIX RECOLZIN SOLIDARITAT
Per l'anterior comentari, 09/03/2012 a les 13:02
+17
-4
Aglutinar CIU i SI (ERC hauria d'aparcar els egos/personalismes) i per primer cop en sa vida encarar el proces d'independencia.
A bones hores
Anònim, 09/03/2012 a les 13:09
+7
-4

Jordi Pujol va crear una gran ficció i va fer que ens la creguessim. Durant els anys que va ser president va voler-nos fer empassar que l'autonomia era bona pel país que, pessic a pessic, anàvem guanyant poder, que manavem dins Espanya i sempre érem decisius per condicionar la seva política, que la immersió era un guany que ningú ens podria treure, que Catalunya comptava dins el concert europeu. Trenta anys després la ficció ha esclatat i el mateix Pujol, que va recollir el premi espanyol de l'año de l'ABC, se sent decebut. Però em temo, ara com llavors, Pujol no farà res, i seguirà fent la viu viu. A bones hores, hem perdut 30 anys, president. 30!
Unitat d'acció des de la societat i des del Parlament per l'estat propi.
Pirineus, 09/03/2012 a les 13:19
+19
-0
CDC, CUP, DC, ERC, IC, RI, SI, UDC, també AMI, ANC, OC, i d'altres associacions i partits.
Sr. President
Xavier V, 09/03/2012 a les 13:22
+9
-3
Sr. President, faria vost un gran servei al seu pas presentant-se a les el.leccions, encara que fos noms a ttol honorfic, en les llistes d'un partit autnticament independentista.
En cas contrari, el millor que pot fer s callar.
MIREN EL FUTUR, MIREM L'INDEPENDENCIA
Anònim, 09/03/2012 a les 13:26
+14
-1
EL PRESIDENT PUJOL VA FER EL QUE TOCABA EN ELS ANY QUE VA GOVERNAR, ALS 80 NO ESTABA EL PAIS PER INDEPENDENCIES, NOMÉS ACABAMEM DE SORTIR D'UNA DICTADURA, VA HABER UN INTENT DE COP D'ESTAT, ARA AMB LAS RESOLUCIONS DEL CONSTITUCIONAL S'HA TRENCAT EL ENCAIX AMB ESPAÑA , EL POBLE ESTÁ MES PREPARAT PER FER EL SALT CAP L'INDEPENDENCIA, ENS QUEDA CAMI, PRO ANEM AVANÇANT, TOTS ELS QUE VOLEM L'INDEPENDENCIA MOBLITZEMNOS, EL PRESIDENT PUJOL HO FAR, ES EL QUE PARLA MES CLAR, LAS DECLARACIONS SON MOLT IMPORTANTS, PEL FET DE QUI LAS DIU, TOTS ENDEVANT, I DEIXEM DE CRITICAR EL PASSAT, MIREM EL FUTUR...
Unineuronals i amb la neurona avariada
Jordi M, 09/03/2012 a les 13:28
+1
-7
Que burro que arriba a ser el nostre independentista-tipus! Però que burro!
La Lluna la pruna...
Anònim, 09/03/2012 a les 13:28
+3
-8
President, canvieu més sovint que la lluna. No sou seriós. Jo d'ençà el 96 ja no us crec. Perdoneu, ja sé que sou intocable i molts us idolatren, però entre vós i Churchill ( o Gandhi, Kennedy, De Gaulle, etc,) no hi ha color. Pancho Villa era millor que vós.
Molt Honorable i vull informar que la majoria social la tenim i que anem vers la independència, ja vindreu!
Anònim, 09/03/2012 a les 13:34
+16
-0
Font Vilaweb
'Que ningú no es rendeixi'

La independència, és cert, encara la veu molt difícil. 'Econòmicament una Catalunya independent seria perfectament viable. Això és ben estudiat', va sentenciar; 'la majoria social es pot aconseguir, amb temps i molta mobilització'; però la viabilitat política seria molt més difícil. 'Per la radical oposició espanyola i pel recel inicial de la Unió Europea, que ja té prou maldecaps i que ja ha mirat de frenar algunes independències recents. Si bé ha acabat acceptant-les.' Ara, 'que ningú no es rendeixi; no deixem que s'apaguin mai ni la nostra fe ni la nostra esperança', va acabar demanant. Com havia fet Vytautas Landsbergis.

Apa siau!
Un home honest i Honorable
almogaver.cat, 09/03/2012 a les 13:41
+29
-1
Nomes un home honest i honorable, pot fer aquesta reflexió.
El Sr. Pujol sempre ha desitjat lo millor per nostra Nació. I amb la mesura de les seves possibilitats i coneixement,(equivocat o no) aixi o ho va fer.
Si, fa un canvi de timó, es perquè coneix i reconeix la mar i la costa per on navega nostra Catalana Nau. i altres propòsits imminents, que públicament no diu; per no causar desestabilització.
Es d'esperar que ben aviat nostra Independència sigui propera i lo menys traumàtica possible.
I desitjaria que Deu, vulgui donar al Sr. Pujol molts i venturosos anys i salut per enjoiar i veure els seus nets i els besnets que vindran, córrer i jugar lliures, en nostra alliberada terra. En la Beneïda Terra Lliure i Sobirana de Catalunya.
Quin setciències...
Català Anònim, 09/03/2012 a les 13:44
+4
-5
Unineuronals i amb la neurona avariada
Jordi M, 09/03/2012 a les 13:28
Que burro que arriba a ser el nostre independentista-tipus! Però que burro!

Doncs perquè no ens ilumina senyor Jordi M,

Segur que molts anem/van desorientats i mas està de més que un iluminatis ens enlluerni amb la seva sabiduria.
N'hi ha més fora que dins
Jordi M, 09/03/2012 a les 13:48
+8
-0
Érem a finals dels 80 i ERC no es pronunciava oficialment independentista. Entenc, per tant, que, qui insulta CiU per no haver-ho fet en aquella època, amb major contundència deurà insultar ERC perquè, coi, li hauria resultat més senzill fer el pas perquè no tenia ni responsabilitats de govern, ni electorats nacionalment tebis que conservar, ni eleccions per guanyar si no volíem que la Generalitat caigués en mans del partit sucursalista i botifler que va estar-se el període Pujol sencer fent tot el que va poder per fer fracassar l'intent de redreçament nacional. Dit d'una altra manera, si CiU no té perdó de déu per no haver-se proclamat independentista els anys 80, aquí només se salven els quatre sonats dividits en tantes fraccions com sonats i que mataven iaies de les Borges Blanques.
Té raó
Anònim, 09/03/2012 a les 13:56
+11
-0
Efectivament, Pujol: "Mentre no assolim la llibertat, continuarem capficats en mil batalletes. Al mateix temps que Espanya ens desmunta la parada de petit país, la immersió exercida pels seus òrgans de poder no deixa d'assolir profunditat: és la nostra immersió en la insignificança. Aturem-la."



Paraula d'en Pujol
Anònim, 09/03/2012 a les 13:59
+16
-5
Les paraules d'en Pujol valen més que les que puguin dir molts independentistes, te molt més resó mediatic i la gent se les escolta més i l'hi dona molta importancia
Endevant Sr. Pujo está fent molt per Catalunya
Convergència
Josep Fourier, 09/03/2012 a les 14:38
+6
-4
Plagiant el dropo del Guerra quan va dir allò de "Tocino, Oreha ... ehto no é un partio, é hun potahe" podriem dir que Convergència no és un partit, és un camaleó. No té color propi i adopta el del medi on es mou. Un partit camaleó pot ser eficient a l'hora de recollir vots, però és una indecència.
El Rei del peixalcove s'ha reciclat
Anònim, 09/03/2012 a les 14:46
+10
-2
Tots els esgarriats haurien de fer com en Pujol i redimir-se fent-se idependentistes: Botiflers, autonomistes, peixalcovistes, col.laboraciosnistes de tot el món, feu com el president Pujol, feu-vos independentistes.Encara hi sou a temps per salvar-vos.!!!
Ara, t´escolto Jordi!
Josepa, 09/03/2012 a les 15:29
+15
-1
Indepedència o decadència this is the question.
catalunya lliure de trolls
davids, 09/03/2012 a les 15:49
+6
-2
quans anys té aquest bon home????.....80,doncs jo en tinc 49 i fa temps que ho tinc clar això que ell a descobert fa poc temps,potser que aquesta lentitut hagi sigut donada per una diguem-ne,questió crematística,es a dir que a xupat del sistema castellaborbònic anys i panys,i ara li surt més a compte fer aquest discurs perque aixì encara algú li fot una miqueta de cas,això si, el senyor demana perdò en el puto borbó,per dir tot això
Canvi
Sobirà, 09/03/2012 a les 16:04
+15
-1
Sr.Pujol, si vol fer un gran favor a la causa catalana i a la independència po´litica, faci un pas més fent valdre el seu prestigi i amor a la nostra terra; encapçali l'unió del sobiranisme entre tots els partits, tant de dreta, com de centre com d'esquerra. Ara si que toca l'unió del sobiramisme i "ES URGENT"; hauria de començar per CyU amb un canvi de timó cap CiU.
Hipòcrita!
Anònim, 09/03/2012 a les 16:16
+6
-6
J. Pujol .-Només la independència ens pot salvar, i Ciu no la vol.
ACN
Jeronimo, 09/03/2012 a les 16:39
+10
-0




Assemblea Nacional Catalana ANC - MxI

ASSEMBLEA CONSTITUENT 10 MARÇ AL PALAU SANT JORDI
Ja la pujarem recta, així, la paret!
Jordi M, 09/03/2012 a les 16:48
+0
-8
De debò que ningú no se n'adona de la intenció retòrica de Jordi Pujol? Bé, sí, d'acord, Espanya. Espanya segur que se n'adona. Però de debò que cap independentista ho pesca? Doncs és per fotre el barret al foc.
Demà omplim el Palau Sant Jordi !
Josep P. (Calella), 09/03/2012 a les 17:21
+16
-1
A les 10h. constitució de l'Assemblea Nacional Catalana:



I cal ser valents:



VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
Benvolguts comentaristes:
Carles Viñals Casado, 09/03/2012 a les 17:22
+17
-0
Ja no serveix de res recriminar Jordi Pujol pels seus errors, ambigüitats i dilacions. Nosaltres tenim raó i ell es va equivocar, sí, i mil vegades sí, però rabejar-nos en la recriminació, l'atac sistemàtic i girar-nos-hi d'esquena no ajudarà la nostra causa.

Pujol és, independentment de les nostres justificades desconfiances, una personalitat que arrossega encara centenars de milers d'adhesions i voluntats, tan indecisses i dubitatives com ell ho ha estat fins fa ben poc, que podríen decantar-se en el mateix sentit en que ell acabi fent-ho.

Podem descoratjar-lo amb el nostre refús rancuniós, o donar-li la benvinguda a les nostres files i encoratjar-lo a implicar-s'hi plenament en la lluita per l'alliberament nacional de Catalunya. Tota aportació personal serà necessària. No hi tenim res a perdre, i sí molt a guanyar. Pensem-ho.
300 ANYS DE PENITENCIA
Anònim, 09/03/2012 a les 17:24
+14
-0
AQUESTA SITUACIÓ DE TRANSICIÓ NACIONAL, NO ES POT ALLARGAR GAIRE, LAS POSICIONS S'ESTAN RADICALITZAN I AIXÓ ES DOLENT PER LES PERSONES QUE VIUEN A CATALUNYA
EL FULL DE RUTA ES:
PRIMERS DE 2013 PACTE FISCAL NO
MITJANS DE 2013 EXPLICAR CLARAMENT LES AVENTATGES DE L'INDEPENDENCIA
PRIMERS DE 2014 REFERENDUM AUTODETERMINACIÓ
MITJANS DE 2014 PROCLAMACIÓ INDEPENDENCIA
AIXÓ COM A MOLT EN DOS ANYS
EL 2014 ESTAT CATALÁ, HAURAN SIGUT 300 ANYS DE PENITENCIA
UNITAT
Anònim, 09/03/2012 a les 17:28
+17
-0
Molt bé Carles Vinyals, totalment d'acord, tots units ho aconsseguirem, els catalans units en contra dels espanyols que volen marginar Catalunya
Alguns comentaris...
Carles Viñals Casado, 09/03/2012 a les 17:42
+6
-0
... com el de "Sobirà" de les 16:04, ressumeixen en quatre línies la llarga carta personal que li vaig adreçar fa cinc anys. Vull creure modestament que la lenta, tardana però tot i així indubtable evolució del seu pensament no és aliena a aquella crida i apel.lació -la carta no era pas altra cosa- que llavors vaig fer a la seva consciència.
Independència ja!
Anònim, 09/03/2012 a les 18:31
+2
-7
Quan s'han de fer les coses
Fedor, 09/03/2012 a les 18:42
+11
-1
Si als anys 80 i fins i tot als 90 Pujol hagués proclamat la independència o hagués fet un referèndum, tot plegat hauria sigut un fracàs monumental i ara no estaríem on som respecte a ella. En aquells temps encara estàvem una mica satisfets de tenir un estatut després de quaranta anys sota la "bèstia inmunda".

Les coses cal fer-les quan hi ha clars indicis de viabilitat, com ara que ja s'ensuma més d'un 50% de ciutadans favorables al sí a la emancipació.
perfecte doncs
Anònim, 09/03/2012 a les 19:06
+8
-0
Sr Pujol vostè va triar com a successor en Mas, alguna cosa tindrà dret a dir-li, doncs li fa una bona estirada d'orelles per la política que ha fet fins ara de no portar el país enlloc, segurament rel dels seus pactes constants amb el PP, i li explica tot això. Ah sí, i li diu al molt honorable que ja n'estem cansats de parlar d'independència i que els altres no hi podem fer res, que ho ha de fer ell, i si no té nassos per fer-ho que actui amb responsabilitat i que trii un successor per fer-ho
President?
Anònim, 09/03/2012 a les 19:14
+5
-18

En aquest país encara hi ha molt de beneit que riu les gràcies en aquest individu al que encara anomenen president. President de què? Ell mateix ho va confessar que quan anava per Europa, i se'n feia un fart a costa dels calés de tots, els polítics europeus li preguntaven si la Generalitat era una companyia d'assegurances. En trenta anys el fet nacional que el va emprenyar més va ser que tanquessin Banca Catalana, un xiringuito que havia dirigit tot i ser llicenciat en medecina i no saber ni un borrall de finances. Aquest personatge, que té un despatxot a Passeig de Gràcia i segueix cobrant de tothom, ara va d'independentista però, no fa gaire anys, reia les gràcies a tots els espanyols i maldava per modernitzar Espanya. Hi ha qui el disculpa i que l'entén. Em foteu pena, aquest personatge va anestesiar Catalunya i ens va fer perdre anys cabdals per la nostra llibertat. I no us preocupeu, a banda de xerrar i fer conferències, no mourà ni un dit per la secessió. President?
deu ni do...
Anònim, 09/03/2012 a les 20:01
+14
-0
aquest home s'ha tirat 60 anys de la seva vida intentant encaixar catalunya a espanya, 60 anys!!, i ara, als seus 80 anys accepta (cosa que l'honora) que ha fracassat i que no ha aconseguit el seu objectiu i que la única sortida es la independencia, com ell diu és penós i molt dur haver de canviar els teus plantejaments quan ja estàs jubilat politicament i haver de reconeixer el teu fracàs....
Estat propi català ja !
Anònim, 09/03/2012 a les 20:33
+8
-0
L’exacerbació constant dels supremacistes d’arrel carpetovetòniques amb els seus fums de propietaris de tota la península i la seva (des)consideració d’esser únics en capacitat de comandament, organització i iniciativa.
en pujol es un botifler
pere007, 09/03/2012 a les 21:18
+7
-17
Es un fill de puta botifler, ell sol té la culpa del 80% dels problemes dels catalans i ell viu com un raja
Doncs ja triga
Toni Arregui, 09/03/2012 a les 22:58
+5
-1
Doncs avi, ja triga a tocar el crostó al Masell i tota la colla de botiflers que poblen CyU, i massa!!!
alzeimer
Anònim, 10/03/2012 a les 15:01
+0
-6
Aquest corrupte val més que calli per sempre. L'únic que sap fer es tocar els ous.
Gràcies Pujol, per tot plegat.
jfk, 10/03/2012 a les 17:12
+7
-0
Jordi Pujol va portar la immersió a l´escola, i la televisió i la ràdio en la nostra llengua a les cases. Ara, també, ens ajudarà a assolir la independència. I passarà a la història com un dels catalans més il.lustres que ha parit aquesta terra.