Carles Puigdemont: «Independents som millors»

| 12/02/2012 a les 16:17h
Especial: Assemblea Nacional Catalana
Arxivat a: Política, Carles Puigdemont, ANC, Assemblea Nacional Catalana
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/02/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aproximadament 1.600 persones s'han agrupat avui a l'Auditori de Girona en l'acte de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC). Foto: Nerea Guisasola.

L'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, ha assegurat avui, durant un acte promogut per les assemblees gironines de l'Assemblea Nacional Catalana, que "independents som millors que amb Espanya". Puigdemont ha destacat que Catalunya necessita la independència però que la llibertat del territori, ha subratllat, es guanya cada dia i depèn de l'esforç individual.

També ha subratllat que la "llibertat del país" es guanya cada dia i depèn de l'esforç individual de cada ciutadà. Ha comentat que l'Assemblea Nacional Catalana, és una gran forma per reivindicar la independència del país perquè es tracta d'un moviment "transversal, unitari i sense sectarismes". No obstant això, Puigdemont, ha detallat que cal "convèncer a tota la població" que la independència és "la millor sortida per als ciutadans" sobretot en aquests moments de crisi econòmica. En clau local, Puigdemont ha detallat que la vocació del poble de Girona és ser "una capital nacional" del país.

L'escriptora Maria Mercè Roca, exdiputada al Parlament per ERC, ha assegurat: "Ara per ara, l'Assemblea és l'eina més esmolada, útil, honesta i seriosa que tenim per la independència."

Per altra banda, l'alcalde d'Arenys de Munt, Josep Manel Ximenis, ha detallat que l'ANC és el "moviment independentista més important de la història de Catalunya perquè està creat pel poble". L'alcalde ha reiterat que es tracta d'un moviment "nou" que suposa la pota social del catalanisme. Segons Ximenis, la independència de Catalunya cada cop "està més a prop" perquè la ciutadania està avançant i conscienciant-se que el territori "necessita la llibertat per poder avançar".

L'acte ha agrupat 1.600 independentistes i s'hi ha criticat que Espanya "roba" a Catalunya. Prèviament a l'acte, una cercavila amb els elements festius gironins ha amenitzat el dia.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Espanya és feixisme racial bascocastellà
Anònim, 12/02/2012 a les 16:32
+31
-2
Espanya és feixisme racial bascocastellà
Espanya li passarà com a Sèrbia
Anònim, 12/02/2012 a les 16:39
Interessant
+55
-3
s'anirà fent petita, petita...talment, però, com li correspon.
Fets, no paraules
Anònim, 12/02/2012 a les 16:42
Interessant
+62
-2
Tot això que diu l'alcalde de Girona està MOLT BÉ, però fins que no vegi passos ferms de CIU en aquest sentit, hauré de pensar que s'emmarca en l'estratègia de CIu de jugar a la **** i la Ramoneta per anar traient rèdits electorals.
CyU attacks! Cuidaooooo
MATAMALA = CyU = AUTONOMISME PPACTISTA, 12/02/2012 a les 16:45
+24
-5
Convergència s'infiltra a Girona x la independència

El coordinador de Girona x la independència, Joan Matamala, és un dirigent de l'executiva local de CDC a Girona


Joan Matamala, militant i dirigent de Convergència Democràtica per Catalunya (CDC) a la ciutat de Girona, actualment coordinador de Girona x la independència, ha aixecat tota mena de sospites i polsegueres a la capital gironina pel fet de ser un conegut dirigent local de CDC.

Matamala, que ha format part de l'executiva local gironina de Convergència (

)
i també anava a la llista de l'actual alcalde Carles Puigdemont a les darreres eleccions municipals
(

)
va intentar "infiltrar-se" a Solidaritat Catalana per la Independència el passat mes de gener de 2011, quan va presentar-se a la votació del Congrés Regional de la formació independentista per votar per la candidatura perdedora i que va acabar marxant a Democràcia Catalana.
De fet, Matamala va pagar els 20 euros de quota d'adherit per poder votar en el mateix moment tot i ser un destacat dirigent de Convergència a Girona.

Solidaritat Catalana per la Independència va obrir-li un procediment d'expulsió per doble militància i intentar adulterar el procés electoral intern de la formació independentista i ara Matamala prova sort de nou infiltrant-se en el moviment Girona x la independència, on és el coordinador, per tenir-lo controlat per Convergència, una
formació, recordem, va posar pals a les rodes per a què el ple de l'Ajuntament se sumés a l'Associació de Municipis per la Independència o no ha volgut declarar-se moralment exclosa de la Constitució
VISCA L'ESTAT CATALÀ
Anònim, 12/02/2012 a les 16:53
+31
-0
//*//
CAU
Anònim, 12/02/2012 a les 17:07
+12
-36
No sé qui és aquest Matamala, el que sí que començo a veure, és que l'ANCcomença a ser un cau de solidaris. I això sí que fa por. Tot el que fan aquesta gent, és muntar moviments paral.lels a d'altres que ja hi ha, per dividir forces i engegar-ho tot a rodar. Així va passar amb la mateixa Solidaritat, per afeblir Reagrupament, la Fundaqció Catalunya Estat, quan no se'n van sortir d'ensorrar el CCN, tot i que ho van intentar de valent. Ara amb Escola en català, enfront de Som escola i l'ANC, per entretenir la gent dels partits, debilitar aquests i restar-los força per treballar per la independència. Es vol presentar com un moviment civil, però està dirigit i organitzat per gent dels partits polítics, sobretot SI i CUP. Ho amaguen, com sempre, mai van de cara ni diuen la veritat. Compte amb ells!! Ho sento però algú ho havia de dir.
deixeu de dir bestieses
Anònim, 12/02/2012 a les 17:18
+28
-3
ja seria hora que tots els catalans deixem de difamar de si un és d' aquest paprtit que si de l' altre..l' ANC, no es presentarà mai a les eleccions com a partit ni es vendrà a cap partit..però si alguns dirigents de partits si posen em trec el barret..que té de dolent?hi hauriem d' estar tots a dins entre altres coses pq hi ha gent de tots els partits a dins..prou divisions..hi ha gent de tots els partits politics excepte el pp..no sé pq diantre ens hem d 'enfadar per qui instrumentalitza què..això ho ha creat la societat civil aixi que tots cap a dins i prou de renegar..catalunya serà lliure o no serà i si hem d' esperar els partits ho portem clar..hem de ser la gent catalana de base la que reclamem aixi que a x totes amb l' ANC!
Amunt l'ANC !
Josep P. (Calella), 12/02/2012 a les 18:09
+29
-3
Primer de tot referint-me a "CAU, 17:07", t'he de dir que estàs molt equivocat en això que " l'ACN comença a ser un cau de solidaris".
A l'ACN et puc dir que hi ha "Gent de totes les edats i idieologies unides per la Independència", afiliats a partits o no.
En conec uns quants de diferents assemblees locals d'aquí el Maresme i et puc assegurar que la teva afirmació no és certa.
Uns quants valents ja hem donat la cara.



i en veuràs de procedència molt diversa.
VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
Més a prop del que hom creu
No perdem la fe, 12/02/2012 a les 18:21
+26
-2
Moltes costes semblaven utòpiques fa quatre dies.
Jo crec que cada vegada som més a prop de la màxima sobirania, dins de la globalització. Per tant cal tranquil·litzar sobretot els mercats, les multinacionals ,l'OTAN etc atès que aquest estat nou que ja s'albira o respecta les regles del joc o no hi serà. Per tant, els postulats de la clàssica esquerra independentista solament portarien a un carreró sense cap sortida.
Som més a prop del que hom creu.
VISCA LA LLIBERTAT DEL POBLE CATALÀ
Anònim, 12/02/2012 a les 18:42
+26
-2
//*//
Algú ho havia de dir
Anònim, 12/02/2012 a les 19:03
+12
-11
em sembla collonut , sobretot pel moviment de base que arrossega l'ANC (ara pèr ara, però el mateix de les consultes). Ara, el fet que dirigents de CiU estiguin possant-se al davant més que pensar que CiU gira cap a l'independentisme; penso que CiU està infiltrant-se i hegemonitzant les files del sobiranisme cívic i social per neutralitzar-lo.

temps al temps

La història de sempre. Malgrat tot, fent balanç es positiu que creixi aquest moviment. Però no són tots flors i violes. Dins seu està covant el corcó.
Amb permís
Martí de Troppau, 12/02/2012 a les 19:15
+14
-1
Catalunya , amb el permís de l’esquerra , serà de dretes o no serà , serà monàrquica o no serà , serà ejpanyola o no serà , serà de la roja o no serà , serà monolingüe ( versió bilingüe ) o no serà , serà grollera o no serà .

... que més voldríeu , si no coneixeu la força històrica d’un país que mai no podrà ser subjugat .
No ofenguis !
Josep P. (Calella), 12/02/2012 a les 19:37
+16
-2
A: Alicia De Guindos Wert, 12/02/2012 a les 18:55,

Pel teu comentari despectiu es demostra que ets un talp infiltrat, que ni ets a cap assemblea local de l'ANC ni coneixes la seva composició ni funcionament.

Els comentaris s'han d'argumentar. Pots aportar proves ?
VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
Felicitats A.N.C.
SISET, EL GIRONÈS, 12/02/2012 a les 19:39
+29
-2
Felicitats a A.N.C i gràcies per el seu esforç i treball per intentar aglutinar tota la societat civil, sigui quin sigui el seu pensament polític, religiós o estatus social, la Assemblea Nacional Catalana no es gens ambigua si no tot el contrari,les seves finalitats son molt clares, aconseguir un Estat propi i no exclou a ningú sinó tot el contrari vol ajuntar tota la diversitat possible del País, per fer la majoria necessària per aconseguir la INDEPENDÈNCIA.
CAP SUBVENCIÓ
Jordi d'Arbúcies, 12/02/2012 a les 20:08
+19
-2
RESPOSTA A:
Import de la subvenció?
Patty, 12/02/2012 a les 19:48

Patty, t'ho diré exactament=CAP. Tot é en base a aportacions particulats en base a 5 € i molta feina, molta, desenteressada de molta, molta gent. I no som prous. Tu també pots participar-hi, donat que t'interesses per un web com aquest, he de suposar que t'interessa el tema i desconfies que algú se'n pugui aprofitar en benefici propi. No és aquest el cas. O almenys ho volem evitar, per això també necessitem gent que vetlli per aquest tema.
Amic Patty de les 19.48h
Albert Vilà Vilar, 12/02/2012 a les 20:27
+16
-2
Com a membre de l'ANC puc dir-te que rebem la mateixa subvenció que varen rebre al seu dia els milers de voluntaris del Decideix on es va fer una consulta per la independència. Ni un euro. De fet ni n'hem demanat. No volem estar subordinats a ningú. Avui voluntàriament molts assistents en han ajudat amb donacions particulars. Ara, si vols ajudar a aquesta "colla" o millor dit, centenars de voluntaris que treballen conjuntament per la construcció d'una nova Catalunya, et faig saber que una de les maneres d'aconseguir fons econòmics és amb la venda d'uns petits tiquets de participació al preu de cinc euros. Si el que et preocupa és que part del teus diners siguin destinats a pagar les nostres despeses, estigues tranquil, ni un euro teu ens arribarà, a menys que vulguis col•laborar amb la compra d'algun tiquet. Sigui quina sigui la teva decisió, tota la gent de l'ANC seguirem treballant per a una Catalunya millor per a tothom, i també per què tu i els teus pugueu tenir un molt millor futur i benestar, i ho farem amb molta il•il•lusió.
CIU sí, CIU no !!!
Albert Vilà Vilar, 12/02/2012 a les 20:48
+8
-1
Molta gent desconfia de quin serà el VERITABLE paper de CIU vers el moviment independentista. Evidentment ho desconeixem. Jo estic del tot desconcertat. Escoltes en Duran i ...(per educació callo), escoltes avui l'alcalde de Girona i collonut!!!, escoltes en Mas i depèn ... avui sí però no, jo sí però encara no. En certa mesura sento per a Catalunya. És ven cert que molts volem que d'una vegada per totes CIU es decideixi en ella mateixa. És molt senzill!!! sabem què volem i com aconseguir-ho, però es clar, AVUI això pot significar perdre algun votant (per tant alguna butaca). Un preu que alguns no volen pagar, i amb això demostren què son, i què desitgen. Pena molta pena. Però també vull dir una cosa, si en l'acte d'avui no hi hagués vingut ni donat suport gent de CIU, què estaríem dient tots plegats ara?? si hi participen, critiquem, si no hi participen també!!!. Gent de CIU, l'empenta independentista no té aturador, si no us decidiu aviat potser el poble us ho tindrà en compte, i recordeu la dita: "qui tot ho vol tot ho perd" recordeu-ho !!!.
dais pena
Anònim, 12/02/2012 a les 21:01
+3
-30
vaya coya de frikys, a ver si trabajais más y dejais de ser tan panfilos,¿o sois niñatos?,el nacionalisto esta finiquitado,tres sentencias firmes del maximo tribunal ,mas pronto que tarde deberan acatarse,ademas quien se creen que son ustedes para obligar a nadie a nada,no se si me dan ustedes más pena o asco.
Subvencio ? No, gràcies !
Josep P. (Calella), 12/02/2012 a les 21:10
+16
-1
Resposta a Patty, 12/02/2012 a les 19:48
Si no fossis d'aqueslls de:
- Comença a passar, que després ja vindré !, sabries que l'ACN la paguem aquells que hi som de la nostra butxaca, 15 € cada trimestre, és a dir cada "associat" a corrent de pagament hem pagat 45 €.
Costa molt poc criticar i esventar falsedats arreu. Si creus en una Catalunya econòmicament més pròspera, culturalment més rica i socialment més justa, apunta't a l'assemblea local del teu poble o crea'n una si no hi és.
Si no és així, calla i deixa que els altres fem!
VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
FREE CATALONIA
Anònim, 12/02/2012 a les 21:17
+26
-0
Catalunya és una de les últimes colònies que li queden a espanya, tothom que ha pogut s'ha independitzat d'espanya.

Un 12 de Febrer com avui de l'any 1818 - Es signa l'Acta d'independència de Xile, que es lliura de la dominació espanyola.

A que esperem els catalans?
botifler?
miller, 12/02/2012 a les 21:18
+9
-3
És per això que veneu el país al PP?
botifler?
miller, 12/02/2012 a les 21:43
+9
-1
És per això que veneu el país al PP?
contra espanya! internet!
Anònim, 12/02/2012 a les 22:10
+2
-1
El comte Dràcula ha parlat
Anònim, 12/02/2012 a les 22:51
+8
-2
"Qué son 500 años de unión natural" le dijo su marido a la Juani después de la enésima paliza.
majories
minona, 12/02/2012 a les 23:33
+8
-0
el que ens convé és eleccions anticipades i votar menys ciu i més independencia!
Ens cal una majoria independentista a la generalitat i un bon parell de nassos, per no dir ous, per establir les basesd'una Catalunya lliure.
No serem mai un estat si no ho aconseguim democraticament,aquest és el joc que hem d'aprendre,,democracia és el poder de la majoria .Si no ho fem així ja podem anar cridant que a les minories ningú les escolta...
UE + ONU
català, 13/02/2012 a les 09:54
+6
-0
Visca la terra. Catalunya la darrera colònia del imperi castellà ja camina cap la llibertat. El moviment popular és del tot imparable,Catalunya no sera res (regió perifèrica) o ho será tot com ESTAT dins la UE i la ONU.
2012 DECISSIU
Anònim, 13/02/2012 a les 10:42
+3
-0
CIU ARA ESTÁ LLIGADA DE MANS, AQUEST ANY 2012 ES DECISSIU, SI FALLA EL PACTE FISCAL, QUE FALLARÁ, NO HI HAURÁ CAP EXCUSA PER SEGUIR AMB ESPAÑA, DONADA LA SITUACIÓ ACTUAL, LA MAJORIA DE CATALANS ES DONARAN CONTA QUE L'INDEPENDENCIA ES LA ÚNICA SOL.LUCIÓ PER CATALUNYA, I CIU ALESHORES TINDRÁ QUE FER EL GIR DEFINITIU CAP L'INDEPENDENCIA, ARA NO HO FAR PER QUE TE LA MAJORIA DELS VOTS I TE QUE MANTENIRSE EN EL SEU PROGRAMA, NOSALTRES LA SOCIETAT CIVIL SEGUIM LLUITAN, EL RESTE VINDRÁ SOL, ENDEVANT CATALANS, L'INDEPENDENCIA ES MES A PROP.
sensa enfrontaments
Anònim, 13/02/2012 a les 10:51
+4
-0
Catalans seguim endevant, sensa enfrentar-se a ningú tenim que buscar lo millor per nosaltres, l'independecia, tenim que fer pedagogía amb totohom que viu a Catalunya explicant la situació, pro sensa impossicions , ells ho entendran es de sentit comú, pensem qie hi ha molta gent catalans descendents d'espanyols, necessitem lo millor per tots, pro sensa enfrontaments
INDEPENDÈNCIA
INDEPENDÈNCIA, 13/02/2012 a les 11:44
+5
-1
Tots aquests que no sabeu el que és la ANC... informeu-vos-en.

Sols dir-vos que:

ANC.. ni de dretes ni d'esquerres sols independència.


amb els polítics ja porten molt temps de disputes sense sentit, ara el l'hora de la societat civil...
ANC
Anònim, 13/02/2012 a les 13:01
+1
-0
Com tot allò que està destinat a tenir èxit, l' ANC també serà atacada i s' intentarà desacreditar.
Per sort, la seva gent està ben blindada en aquest aspecte.
I com que no depenem de cap "subvenció" sóm ben lliures i senyors de les nostres decisions de futur.
L' ANC ja ha sabut neutralitzar algun intent d' apropiació, i és perquè la seva transversalitat li dona molta força.
L' ANC segueix endavant en un procés imparable. La gent que la forma a nivell de tot el territori té una dedicació exemplar. Amb aquesta gent, molts d' ells provinents de les Consultes Populars, es pot anar molt lluny, es pot confiar en ells. Fem pinya.

Qui no ho conegui, que s' apunti com a simpatitzant a les Assemblees locals i veurà com funciona. Qui sigui independentista, per la raó que sigui, seguirà el procés iniciat per l' ANC, en el que totes les forces independentistes acabaran convergint. Això ho haurem de fer des de la societat civil, no hi ha altre remei, de moment...
Violència domèstica
Formigueta, 13/02/2012 a les 13:10
+2
-0
El President de Catalunya és objecte de violència doméstica
i ell, pobrissó, no ho veu... i ens va retallant, retallant...Vol un idea senyor Mas ? Decreti que no es
pugui fer més que un sol àpat al dia.
Ara NO toca
Indep.cat, 14/02/2012 a les 12:48
+1
-0
És evident que Catalunya sera millor amb independència política. No pot ser que les decisions les prenguin a 600Kms de distància,uns estrangers contra els propis interesos catalans i a favor del interesos del imperi castellà. Així portem 300 anys d'espoli genocidi i des de la generalitat, "silenci" "mutisme" "estafa al poble".
Quan és divulgarán les avantatges del ESTAT PROPI ? Segur que per CyU ara NO TOCA
catalunya lliure de trolls
davids, 14/02/2012 a les 19:01
+1
-0
i jo vull sapiguer tota l'energia d'aquesta asamblea a l'hora de votar qui s'ha l'endú.els partits col.laboracionistes(cyu,erc, psc,icv)????? ho els independentistes de veritat.l'altre dia vaig ser en una reunió de l'anc al meu poble,el primer que em diuen,les sigles quedan fora de la reunió,per què es clar alla hi havia gent de cyu de psc i fins i tot un que votaba pp,automaticament els hi vaig dir que jo per parlar d'independència amb depen quins votans al costat no podia fer-ho,ja que podria vomitar.com és clar no vaig durar ni cinc minuts...mara meva parlar d'independència amb gent del psc,cyu i erc al costat...que som tots boixos o que?????