Mas qualifica Fraga de «personatge important en la vida política»

Dóna el condol al PP "per la mort de qui n'ha estat un dels polítics actius més destacats de la història recent espanyola"

| 16/01/2012 a les 10:44h
Arxivat a: Política, Manuel Fraga, Artur Mas, CiU-PP
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/01/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Manuel Fraga va morir el 15 de gener de 2012.

El President de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas, i el Govern han fet públic un comunicat a través del qual expressen el seu condol per la mort de l'exministre de Franco Manuel Fraga Iribarne. Al comunicat, se'l defineix com a "personatge important en la vida política espanyola i gallega en la segona meitat del segle XX" i trasllada el seu condol tant a la família com al PP, "per la mort de qui n'ha estat un dels polítics actius més destacats de la història recent espanyola".


A través del comunicat, l'executiu català també expressa el seu condol al poble gallec pel que va ser el seu president durant 25 anys.

La capella ardent per l'exministre franquista i fundador del PP, que fins fa un mes encara ocupava un escó del Senat, s'establirà aquest dilluns al matí al seu domicili de Madrid.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

COMENTARIS

Un criminal de primera categoria.
A. Nònim, 16/01/2012 a les 10:58
+42
-3
El senyor Fraga va ser un criminal espantós. Que descansi de qualsevol manera.
A l'infern
Arnau R (Calella), 16/01/2012 a les 11:13
+25
-2
Pels feixistes si que va ser un personatge important, peró pels catalans que va torturar, no! Que cremi a l'infern amb Franco, Carrero i companyia. Clar i català!
Per mi també !
Josep P. (Calella), 16/01/2012 a les 11:17
+18
-1
Gràcies a ell i a les garrotades del grisos sota les seves ordres van fer que el meu compromís cap a la llibertat i per una Catalunya LLiure fos encara més ferm.
VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
DIMITEIXI SENYOR MAS..!!
Miquel del Fai (VIC), 16/01/2012 a les 11:19
+32
-0
Aquestes paraules sorgides del qui es ara encara avui President de la Generalitat, es un INSULT a la memòria de milers de catalans i una ALTA TRAÏCIÓ AL PRESIDENT LLUÏS COMPANYS i JOVER, assassinat pels botxins amics i companys de Manuel Fraga.
Senyor Mas, pot ser es arribada ja la hora de que tingui i doni un xic de coratge i de dignitat nacional al càrrec pel que ha estat escollit en representació del poble i la nació catalana. Si no si veu amb cor i valentia millor que deixi de representar.nos i DIMITEIXI ARA MATEIX..!!
Anem malament
Anònim, 16/01/2012 a les 11:42
+22
-1
Molt honorable President Mas, comprenc que estigui espantat i sense ganes d'ofendre el PP, no sigui que s'enfadin a Madrid.
Però ha pensat que amb la seva valoració del franquista Fraga, està ofenent a tot un poble que amb el seu esforç és el ha aconseguit que hi hagi el càrrec que vostè està ocupant actualment.
Potser ho ha pensat però sembla que tant se li fa .-
Ho he dit sempre
Anònim, 16/01/2012 a les 11:42
+25
-0
Quan fa temps que dic que essencialment CiU i PP són la mateixa mala cosa, és per alguna cosa. Però tothom m'ha mirat sempre malament quan ho he dit. Bé, doncs mira...
Sr. Mas.....
no tinc nom, 16/01/2012 a les 11:49
+22
-1
... ha sentit a dir allò que és millor estar en silenci que parlar, sobre tot perque un mostra sempre l'estupidesa hu(mas)na.


El govern dels covards
Anònim, 16/01/2012 a les 11:52
+25
-1
Mas, aixo si que no ho esperava. S'ha acabat. Una cosa és lluitar pel peix al cove i un altra de molt diferen voler quedar be amb un fexista anticatala. Mas a fer la ma per sempre mes covard pro espanyol
Vergonyòs
Barceloní emprenyat, 16/01/2012 a les 12:18
+19
-1
Com a català sento vergonya de tenir com a president de la generalitat, un espanyolista, unionista i pactista del PP, hereus del franquisme, culpables de morts inocents, "recordar campanades a morts de Lluis Llach", per tant son còmplices desgraciadament. Vergonyòs.
campanades a mort
Anònim, 16/01/2012 a les 12:26
+17
-1
Sento vergonya del President del meu país. Convergents demòcrates, quants li direu al "padrino" que ja n'hi ha prou? Des d'ara estic esperant un comunicat de la directiva de Convergència desautoritzant les declaracions del Mas. D'Unió no n'espero res, però vosaltres ... on heu deixat la dignitat?
TOXICITAT
NO EN PARLEU MES, PERILL RESIDUS TOXICS, 16/01/2012 a les 12:42
+17
-1
IMPORTANT PER A LA CAUSA FEIXISTA.......
IMPORTANT PER A LA CAUSA CONTNUADORA DEL DICTADOR....
IMPORTANT PER A L'ESPANYA CASTELLANA....
TOXIC, NOCIU, DESTRUCTIU PER A CATALUNYA.....
ARA NO EM FEM UN HEROI... DE TANT PARLAR-NE MASSA...
ARA ESPANYA ÉS MÉS DÈBIL, EL TEMPS NO PERDONA.
Mas i Fraga, dos espanyolistes de la perifèria al servei dEspanya
Anònim, 16/01/2012 a les 12:46
+14
-2
Mas i Fraga, dos espanyolistes de la perifèria al servei dEspanya
CYU està tan emmerdada amb el feixisme espanyol com ho estava Fraga
Anònim, 16/01/2012 a les 12:49
+16
-2
la burgesia catalana de CYU està tan emmerdada amb el feixisme espanyol com ho estava Fraga
Vergonya
Anònim, 16/01/2012 a les 12:49
+16
-1
El "comunicat" l´ha dictat la Camatxo??
Una mica més de dignitat siusplau!
vergonya
Anònim exiliat, 16/01/2012 a les 13:06
+18
-1
Quin president que tenen els catalans,parlan be d'un criminal que quan va canviar la truita, la va canviar una miqueta perque les coses fossin com eren. El pp son els hereus del franquisme. I en Mas es fill o net del catalans de la dreta que sempre han mirat mès la butxaca que Catalunya.
Joan Tardà
Anònim, 16/01/2012 a les 13:14
+12
-4
Joan Tardà necesitem que donis l´opinió d´aquest personatge.Els altres només volen quedar bé a la foto.
Volem eleccions ara.
adria, 16/01/2012 a les 13:19
+14
-2
Algú creu que en temps del tripartit CyU s'hauria rebaixat fins aquest execreble nivell?. De cap manera, en aquells temps tot era diferent, no perdien cap oportunitat per a criticar Ecspanya.
És evident que tenim el parlament segrestat. La política que s'hi fa no té res a veure amb el que vol el poble. Ho veiem cada dia
Don Manuel
Anònim, 16/01/2012 a les 14:02
+2
-23
Mi mayor desprecio hacia todos los carroñeros que ofenden a una persona de cuerpo presente. Nuestra satisfaccion es que Don Manuel murio con 89 años de vida politica y se va viendo a su partido con mayoria absoluta en el Gobierno y con los maximos historicos en Cataluña.
A l'anònim de DON MANUEL
Anònim, 16/01/2012 a les 15:27
+12
-0
Prefereixo que em titllis de carronyer abans que sentir-me complice d'un desgraciat que aplaudia les penes de mort, que pensava que calia bonbardejar Barcelona sovint, que va tenir un paper assessí a Montejurra i a Vitòria. Sí, ja és mort i no en diria res si no fos perquè ha estat actiu políticament fins al final. Per cert, m'importa un rave que el seu partit governi España i crec que aquells que lloen a aquest monstre tenen la consciència tant bruta com gola de llop. Cal recordar que Fraga mai va demanar perdó per la seva trajectòria criminal de colaboració amb el franquisme.
DIMITEIXI SR. MAS, DIMITEIXI!
Anònim, 16/01/2012 a les 16:11
+15
-0
DIMITEIXI SR. MAS, DIMITEIXI!
Morir dempeus i no viure agenollat !
Josep P. (Calella), 16/01/2012 a les 17:59
+12
-0
A "Don Manuel"
I el teu ídol ni una cosa ni altra, ja que va ser botxí durant la dictadura i no va tenir els pebrots de demanar perdó pels crims consentits.
En un estat democràtic hauria mort a la presó.
"Ni oblit, ni perdó"
Un feixista menys !
VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
Indignitat...
Joan Despertaferro, 16/01/2012 a les 18:10
+12
-0
Qui lloa els responsables de la dictadura, per molt reconvertits i suposats artífex de la transició a aquesta pseudo-democràcia que ens volen vendre (inclosos els seus hereus), és indigne de considerar-se un autèntic demòcrata.

Sr. Mas (això d'Honorable President encara és hora que se n'hagi fet mereixedor) vostè no és digne del càrrec que ocupa, actuant així no representa la ciutadania de la nostra Nació, no en respecta els seus sentiments, ni n'honora la seva memòria.

La mal anomenada transició es va dur a terme malgrat la seva voluntat. Hi van "contribuïr" per mantenir-ho sóta el seu control, i per que no podien evitar el gir cap a un estat més "democràtic". D'aquesta manera es garantien també mantenir la impunitat i no ser jutjats, com ho són ara els criminals de la dictadura argentina.
Estupor
Clara i Catalana, 16/01/2012 a les 19:01
+7
-0
Quina vergonya. Dimiteixi, senyor Mas, dimiteixi. Vostè no es mereix el títol que se li ha atorgat. Vagi-se'n.
Fraga
Vigatà, 16/01/2012 a les 20:54
+6
-0
A españa, que sempre presumeixen de la riquesa de la seva llengua, hi ha una dita molt contundent i que acostuma a ser veritat:"A cada cerdo le llega su San Martin"...
Vergonya Cavallers, vergonya.
Sant Jaume, 16/01/2012 a les 23:22
+2
-0
Pujol va ser un traïdor a la seva pàtria, relativament llest i ens va enganyar molt be durant molts anys amb l'ara no toca.
Per desgràcia, l'Artur Mas no és tan llest i la seva traïció a la pàtria és tan cruel , descarada i evident que mes baix ja no podem caure.
Lloar al botxí del teu veí, del teu amic,dels teus germans, dels teus fills és d'una misèria moral injustificable.
Realment tants i tants catalans que han votat a CiU.... sabien el que estaven votant?
Vergonya cavallers, vergonya.
Traïdors fills de traïdors
Virginia, 16/01/2012 a les 23:29
+2
-0
L'Artur Mas és el fill de l'Oncle Oleguer que Pere Calders tan be descriu al seu conte de "La Societat Consumida"
I Felip Puig és l'hereu i fill predilecte de Pere Anton Veciana.
Ens cap mes vergonya com a país humiliat i traït?
Tonenc
Anònim, 17/01/2012 a les 00:11
+4
-0
Descansi en pau Sr. Fraga, però....a L'INFERN!!!!
Fraga
Rural, 17/01/2012 a les 09:57
+2
-0
El Sr. Mas pot canta les eccelencias den Fraga,si es el seu criteri.
Si el President de Catalunya,ens vol fer entrar amn bons ulls al difunt,con a democrata esta molt equivocat,es patetic que li bulgui tapa les vergonyas , amb tots els calificatios que la gent, que te mamoria li a dedicat.
Si els pactes amb el PP al condicinen a ser mesurat,i a favor den Fraga,ja o entec pero no o comparteijo.
Viura per veura.
Aquest home és un artista...
Anònim, 17/01/2012 a les 13:13
+1
-0
... del no dir mai res ni pels d'aquí ni pels d'allà. Que Fraga ha estat important en la vida política espanyola?. Oi, i tant que sí, com a mà executora del dictador. Que algú potser ho dubta?. De fet, fins la premsa estrangera així se'n fa ressò. Vegeu: