Ciudadanos i el Sindicat de Mossos, col·laboradors

Les amistats perilloses del portaveu del SME-CCOO, Toni Castejón

| 14/01/2012 a les 11:01h
Arxivat a: Política, toni castejón, albert rivera, català, mossos
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/01/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.


L'hemeroteca és més actualitat que arqueologia. El portaveu del sindicat policíac Sindicat de Mossos-Comissions Obreres (SME-CCOO), Toni Castejón, un dels impulsors que els agents deixin d'utilitzar el català com a mesura de reivindicació laboral, treballa conjuntament amb Ciudadanos, el partit que té com a prioritat desmuntar la immersió lingüística.

De fet, Toni Castejón, fins i tot, va comparèixer al Parlament acompanyat del líder de la formació unionista, Albert Rivera.  El 15 d'abril de l'any passat, Castejón i Rivera van presentar des dels faristols del Parlament "un pla de mesures per eradicar la violència a les celebracions multitudinaris".

Segons el comunicat de C's de la reunió d'aquell dia, Albert Rivera "va destacar la voluntat de C’s de convertir Barcelona en una capital cívica dintre d’Espanya i dintre d’Europa i que no sigui reconeguda pels aldarulls i per la violència”.

Així mateix, el comunicat afegeix que "com aquesta coincidència entre el que demana el sindicat de SME-CCOO de Mossos d’Esquadra i el que demana C’s és 'absoluta', Rivera afirma que hem acordat presentar aquesta sèrie de mesures per a que C’s ho pugui canalitzar en seu parlamentaria”, sentencia la nota de premsa del partit.

Així que Ciutadans i la branca sindical de CCOO dels Mossos col·laboren en l'acció política.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

BOICOT ALS CINEMES
Anònim, 14/01/2012 a les 11:14
Interessant
+68
-1
BALAÑÁ al darrera està tota la penya de CIUDADANOS! S'ha acabat el bròquil! Deixeu d'anar-hi!
SENSACIONALISTES
ALMOGAVER 1714, 14/01/2012 a les 11:21
+18
-8
Senyors de Nació digital, us esteu tornant uns SENSACIONALISTES com Tele5 cada cop que treieu informació d'aquest element.
Aquest senyor no es mereix cap publicació i vosaltres únicament el treieu per l'únic que sap dir, la fòbia per tot el que comença per CAT.

VISCA CATALUNYA LLIURE
grupo balañá
Andaluz, 14/01/2012 a les 11:30
+28
-1
A favor del catalán, sí señor!

GRUPO BALAÑÁ

ARENAS DE BARCELONA MULTICINES
Gran Via, 385 08015 Barcelona
Tel. 902 42 42 43


ARIBAU CLUB 2 SALAS
Gran Vía de les Corts Catalanes, 565-567
Tel. 902 42 42 43

ARIBAU MULTICINES
Aribau 5 y 8-10
Tel. 902 42 42 43

BOSQUE MULTICINES
Rambla de Prat, 16
Tel. 902 42 42 43

CLUB COLISEUM
Rambla Catalunya, 23
Tel. 902 42 42 43

GLORIES MULTICINES
Diagonal, 208 (Ctre Comercial Les Glòries)
Tel. 902 42 42 43

GRAN SARRIA MULTICINES
Ronda General Mitre, 38-44
Tel. 902 42 42 43

PALAU BALAÑA MULTICINES
Carrer de Sant Antoni, 43
Tel. 902 42 42 43

URGEL
Carrer del Comte d'Urgell, 29-33
Tel. 902 42 42 43

CLUB CAPITOL

TEATRE BORRÀS

TEATRE TIVOLÍ

Ostres andaluz!
Anònim, 14/01/2012 a les 11:34
+14
-0
Andaluz, gràcies! Ens necessitem tots! Ets collonut!
Nacionalistes
Catalunya real, 14/01/2012 a les 11:35
+38
-0
aquests nacionalistes espanyols sempre obsessionats en els símbols identitaris (els seus), sempre barrejant la política amb l'idioma (el seu).
Amb la que està caient i aquest merda en lloc de defensar els drets legítims dels seus representats que l'han escollit i gràcies als quals gaudeix de bons privilegis, es dedica a conspirar amb el Chicholino i la seva tropa de frikis i fracassats. Quin fàstic.
Molta merda
Josep Ma., 14/01/2012 a les 11:37
+34
-1
Això demostra que al crear-se de nou el Cos dels Mossos d'Esquadra, no es va posar cap filtre pels ingressos de candidats.
Partint de la base que els aspirants a Cossos de Forces de Seguretat son majoritàriament castellans, com és històric a l'Estat (de catalans ben pocs), no és pas estrany lo que passa amb la llengua catalana entre els Mossos, puix segur que els "catalans" son molt minoritaris. Aleshores, és clar que s'hagi produït un comportament tant esperpèntic com l'actual, en passar a usar la llengua dels colonitzadors en detriment de la propia de Catalunya i mérs encara del Cos de Sefuretat del nostre país.
Això és una afrenta inadmisible i hauria de provocar una neteja fulminant de tots els solidaritzats amb aquella decisió. Hi ha accions intolerables i aquella n'és una. Si no ens fem respectar, mai assolirem la llibertat i ni tant sols un tracte d'igualtat amb la ciytadania de la resta de l'Estat.
Com hem dit milers de vegades, el principal enemic el tenim molt infiltrat a casa nostra, no sols ens ve d'Espanya.
dimissió o cessament
pepet grill, 14/01/2012 a les 11:52
+35
-0
un sindicalero marxista i un nacionalista espanyol juntets? A què espera el sindicat a fortre'l fora?
Dimissió o cessament.

CCOO el sindicat de l'autonomisèria i dels espanyolistes recalcitrants.

FORA!!!
Periodistes, més informació
Xandri , 14/01/2012 a les 11:52
+26
-0
Demaneu a la Comissió Obrera NACIONAL de Catalunya quina és la nostra (jo sóc afiliat) amb SME-CCOO perquè en poguem exigir rectificació i desvincular-nos si cal.

Quin és el pes de SME-CCOO en la representació sindical de la Policía de Catalunya? Quina és la participació dels mossos en les eleccions sindicals?
Després passa el que passa
Anònim, 14/01/2012 a les 11:57
+28
-2
La classe treballadora catalana valdria la pena que recordés o sapigués que hi han sindicats catalans com Intersindical CSC i la COS (coordinadora obera sindical i que no cal deixar-se "defensar" per aquesta colla de paràsits i sindicats grocs espanyols.
El cas del catalans
Anònim, 14/01/2012 a les 12:23
+20
-0



www.casdelscatalans.cat
Adhereix-te
La manifestació del passat 10 de juliol de 2010 la volem fer extensible a tots els parlaments d'Europa.
Per això, necessitem el teu suport.
Catalunya, nou Estat europeu.
Perquè amb un sol clic pots contribuir a fer-ho possible.
jejeje
PepdelaSeu, 14/01/2012 a les 12:25
+36
-0
Per arrodonir la protesta, nomes falta que reparteixin una sa manta de hòsties a qui parli català, com en èpoques anteriors.

Son uns .....

Genial, Cot!!!!!!
l'últimperiodista, 14/01/2012 a les 13:06
+30
-1
Molt bona feina periodística! Felicita sisplau al Quico Sellés i al B. Ferrer. I de pas a la Gemma Aguilera, per altres treballs que ha anat fent! Convinc amb l'Almogàver 1714 que no hem de fer publicitat de l'orangista del Rivera, però en aquest cas algú ho havia de dir, perquè se sabés. Salut!
i tant...
Anònim, 14/01/2012 a les 13:11
+27
-0
Doncs SI, boicot als cinemes BalaÑa...
Twitter
Albert_Albertet, 14/01/2012 a les 13:11
+28
-1
S'ha de dir que la informació a Quico Sallés l'ha rebut via twitter, i que Quim Monzó ho ha twitejat uns minuts abans. Enhorabona per publicar-ho.
Gràcies, Quim!
lúltimperiodista, 14/01/2012 a les 14:37
+18
-1
Doncs estenc la meva enhorabona al Quim Monzó, un cop més.
Ciudadanos
PepdelaSeu, 14/01/2012 a les 14:58
+25
-1
I aquests de Ciudadanos son bilingües ?

Jo diria monolingües, a part de pixar-se a la cara de tots els catalanoparlans.

micos
un senyor antic, 14/01/2012 a les 15:22
+24
-1
El Rivera torna a actuar, el mico neurstenic gesticula perque els espanyols li llençin cacahuets!, ara porta companya, el "cañas" i el "castejon" dos animalets de companya que li llepen les garcies.
Episodi neolerrouxista. Talleu d 'arrel
Anònim, 14/01/2012 a les 15:59
+22
-1
Els sindicats a Catalunya han estat historicament nius per inadaptats anticatalans. Als llibres d'historia del segle passat trobem alguns episodis mafiosos protagonitzats per aquesta gent i sempre, sempre han combinat les seves accions amb politics de la seva corda com ara C's.
Execrable accio i lamentable la no reaccio d'aquells mossos (si n'hi ha) que no se sentin representats
Llegiu això
Anònim, 14/01/2012 a les 16:24
+2
-0
Res de caceres de bruixes.
Daní, 14/01/2012 a les 17:38
+3
-9
No sóc, ni de bon tros, partidari de les tesis dels Ciudadanos, però no deixa de ser un partit absolutament legal que representa la visió d'uns quants habitants d'aquest país. El tal Castejón té tot el dret de sentir-se proper a les tesis del Ciudadanos i a fer-ho públic si li surt dels pebrots sense que això tingui efectes adversos o afavoridors en la seva feina. Els mossos, en Castejón inclós, tenen dret a votar i afiliar-se al partit que els doni la gana.

Però el que no han de fer és confondre la seva feina com a funcionaris amb agents polítics. Els mossos, ja fa temps que s'estan extralimitant amb les seves reclamacions. A molts els feia molta gràcia quan demanaven la dimissió de'n Saura, a qui tampoc suporto. Però en cap cas hem de permetre que els funcionaris, inclosos els mossos, es creguin amb el dret de poder fer fora els càrrecs polítics que la ciutadania hem escollit. Hem de deixar-los clars quins són els seu límits.
Las competencias hay que pagarlas
Anònimo, 14/01/2012 a les 18:54
+2
-18
Como dijo uno mas abajo, que vuelva la guardia civil y la policia nacional, por lo menos nos saldrian mas barato pues lo pagaba el estado español, ademas trabajaban mejor y mas que los mozos. Lo mismo digo con prisiones, antes lo pagaba España, ahora a pagarlo solo los catalanes, y asi tantas cosas.

Asumir tantas competencias vale mucho dinero, ¿lo vais notando en vuestro bolsillo?, pues dejarlo abierto que el govern necesita pagar todo esto cada mes, tomad competencias.

Por otra parte el estatut reconoce que el español es idioma oficial, de todos modos cada uno habla el idioma que le parece y meterse en lo personal es de franquistas-dictadores.
De nació i de mare només se'n tenen una
Jordi M, 14/01/2012 a les 18:57
+10
-0
Qui no admet que Catalunya és una nació no pot pertànyer a un cos de policia que pretén ser nacional. Tampoc tindria cap sentit que els que neguem la nació espanyola tal com la defineix la Constitució volguéssim defensar-la des d'un cos armat.
Que els cardin al carrer
Joan Pepet, 14/01/2012 a les 18:58
+14
-0
Aquesta xusma, aquests sindicalistes vividors, no havien d'haver entrat mai al cos de Mossos: és evident que el seu lloc natural era a la Policia Nacional, la Guardia Civil o Seguritas.

CCOO i UGT, per començar, haurien d'expulsar-los del sindicat per manipuladors, provocadors i creadors de confrontació social. Pels mateixos motius, se'ls hauria d'obrir un expedient des dels Mossos.

No tenen vergonya: fora escòria del país!
¡Fuera de quicio!
Eduardo González Palomar (Manlleu), 14/01/2012 a les 19:23
+2
-21
Muchas de las entidades hipersubvencionadas en Catalunya (¡cómo no!), a raíz de la decisión de los “mossos d’esquadra” de utilizar el castellano (lengua oficial en Catalunya) como una más de las medidas de protesta para reivindicar sus legítimas pretensiones profesionales, han salido como una exhalación para acusar al cuerpo de seguridad autonómico poco más o menos de “anticatalanes”. Y claro, parece mentira que así suceda. Sin embargo, luctuosamente, en Catalunya tiene mal cartel que se ponga de manifiesto aquello que se constata asomando la oreja por cualquiera de las plazuelas de nuestra comunidad autónoma. Así que, con decir que la lengua propia de más catalanes (después de tres décadas de imposición lingüística llevadas a cabo desde la Generalitat con gravísimas sangrías pecuniarias de las arcas públicas) es el castellano ya está dicho todo. Ahora bien, como ha quedado demostrado hasta la saciedad que los nacionalistas en Catalunya en asuntos de la “llengua patria” se ponen imposibles no les quepa la menor duda de que trataran de meter en razón a todo “quisque” hasta que vean gigantes donde sólo hay molinos. ¡A tragar quina y aguantar tocan!
ai, colomassa...
innisfree, 14/01/2012 a les 19:37
+5
-0
Tu ho has dit, et tocar aguantar-te. I que per molts anys!
EL PP I CS JA HAN ACONSEGUIT EL QUE VOLIEN!
Anònim, 14/01/2012 a les 19:38
+5
-0
EL PP I CS JA HAN ACONSEGUIT EL QUE VOLIEN!L'ENFRONTAMENT SOCIAL I ARA S'HO PASSEN D'ALLÒ MÉS BÉ!

BOICOT AL GRUP BALAÑA!!!
Anònim, 14/01/2012 a les 19:47
+10
-1
Com diu el company, boicot al Grup Balañà!!!
grupo balañá

Andaluz, 14/01/2012 a les 11:30
A favor del catalán, sí señor!

GRUPO BALAÑÁ

ARENAS DE BARCELONA MULTICINES
Gran Via, 385 08015 Barcelona
Tel. 902 42 42 43


ARIBAU CLUB 2 SALAS
Gran Vía de les Corts Catalanes, 565-567
Tel. 902 42 42 43

ARIBAU MULTICINES
Aribau 5 y 8-10
Tel. 902 42 42 43

BOSQUE MULTICINES
Rambla de Prat, 16
Tel. 902 42 42 43

CLUB COLISEUM
Rambla Catalunya, 23
Tel. 902 42 42 43

GLORIES MULTICINES
Diagonal, 208 (Ctre Comercial Les Glòries)
Tel. 902 42 42 43

GRAN SARRIA MULTICINES
Ronda General Mitre, 38-44
Tel. 902 42 42 43

PALAU BALAÑA MULTICINES
Carrer de Sant Antoni, 43
Tel. 902 42 42 43

URGEL
Carrer del Comte d'Urgell, 29-33
Tel. 902 42 42 43

CLUB CAPITOL

TEATRE BORRÀS

TEATRE TIVOLÍ

Al carrer amb ells sense que ens tremoli la ma
Anònim, 14/01/2012 a les 19:47
+9
-0
Al carrer amb aquests submarins dins els Mossos. Tampoc son tants, però fan soroll, que amplifiquen els canals dels enemics de Catalunya. Ells s'ho han buscat. Al carrer. Amb qualsevol excusa....perquè hi ha massa polis...perquè un dia arriben tard a la feina...perquè no estomaquen prou a les manis...perquè no detenen prou xorissos...perquè es tiren pets a la feina o perquè els hi fa pudor l'aixella. Al carrer. Sense dubtar-ho. Però ben fet, fotem-los bé i no els donem arguments a ells o als altres enemics de Catalunya. Usem el seu mateix mètode: "que surta el efecto sin que se note el cuidado". Perquè som nosaltres o ells. Hem d'aprendre a tenir més mala llet que ells, o serem nosaltres els que acabarem malament. Per tant, al carrer, i marquem-los, i que un cop acomiadats que ningú els contracti, que passin gana. Que per a menjar hagin de demanar caritat al metro, fer de xulos de putes o atracar bancs...en castellà, naturalment. O que se'n vagin al pais que tant els hi agrada. Prou d'anar amb un ciri a la ma. Treguem tota la mala llet nostra, ja!
PER L'ESPITLLERA
BLEDA, 14/01/2012 a les 20:27
+14
-0
EN TEMPS DE LA TRANSICIÓ LA GENT QUE VOLIA FER CARRERA SINDICAL (BARREJA D'EX-FALNGISTES I DROPOS), ES FEIEN PASAR PER CATÒLICS I ES REUNIEN A LES SAGRISTIES AMB LA COMPLICITAT DELS CAPELLANS, ARA LA GENT DE CIUDADANOS HA FET EL MATEIX AMB CCOO I SAURA AL GOVERN.
POLÍTICS SOBIRANISTES
Anònim, 14/01/2012 a les 20:44
+6
-0
ÉS EL MOMENT D’ENSENYAR LES DENTS AL FEIXISME QUE CREIX. VOLEN UN ENFRONTAMENT SOCIAL.

CAL SORTIR AL CARRER I COMENÇAR A ENCETAR EL PROCÈS CAP A LA INDEPENDÈNCIA.

HAN BALCANITZAT CATALUNYA!

NO PERMETEM QUE UNA GENT CORRUPTE ENS DIGUI EL QUE HEM DE FER, JA N’HI HA PROU!

LES CUPS JA ESCALFEN MOTORS, CAL AFEGIR-SE I ANEM A CERCAR ELS NOSTRES DRETS: LA INDEPENDÈNCIA!

CYU NO FARÀ RES, ABSOLUTAMENT RES PEL POBLE CATALÀ, ENS HO HEM DE FER TOT NOSALTRES. RECORDO, QUAN ENCARA ENS DEIEN QUE LA LLEI DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA HAVIA FRACASSAT PERQUÈ ELS CATALANS NO PARLAVEM EN CATALÀ O QUE LES DONES NO TENIEN FILLS I LA CONCILIACIÓ LABORAL ERA MISSIÓ IMPOSSIBLE!

SEMPRE HA ESTAT EL MATEIX, ACI TENIM EL PEIX AL COVE!!!

ÉS EL MOMENT, TOTHOM AL CARRER!
policia colonial castellana
sargatal, 14/01/2012 a les 20:53
+12
-0
No us enganyeu,els mossos de´esquadra són la policia colonial castellana,plena de guardia civils i "grisos".O és que no ho sabieu!I ara us estranya que cridin el que criden i estiguin contra el castalà!
Mosso, emmanilla’ns, dispara’ns, mata’ns
Anònim, 14/01/2012 a les 21:19
+5
-0



"Hem fracassat perquè el teu país és un sindicat i no Catalunya. La teva pàtria una butxaca eterna"
llegiu aquest ARTICLE SENSACIONAL
No tornaré a votar SME-CCOO
marcat, 14/01/2012 a les 21:19
+22
-0
Com a membre del CME m'avergonyeixo dels meus sindicats. Al SME no els tornaré a votar mai més.
SIUDADANUS
Anònim, 14/01/2012 a les 21:28
+0
-0
ALTRE TRASPAS FALLIT !!
Anònim, 14/01/2012 a les 23:17
+7
-0

El president Pujol, entre d'altres, va entendre coma exit el traspas de la policia autonomica. Com els de sanitat, educacio, assistencia ...sense pressupostos adjunts.ARA ES L'HORA DE REVISAR-HO TOT i entre això les condicions personals de la policia de Catalunya. Amb examens periodics, es clar, com a moltes professions i activitats!!



Fe de erratas
Xarnegada Nui, 15/01/2012 a les 00:50
+1
-8
Dónde "col.laboradors" debe decir "colaboracionistas". A ver si nos sacamos la carrera de periodismo copieando en la asignatura de "Etica periodistica aplicada".
Hauríem de ser menys imbècils
Jordi M, 15/01/2012 a les 01:34
+6
-0
'Hem de sortir al carrer per aturar el feixisme'. Mentre es diguin imbecilitats així i no sigui vist com la imbecilitat que és no hi haurà res a fer. Combatre el feixisme és com combatre gambusins: no n'hi ha. L'enemic no és 'el feixisme'. L'enemic és Espanya. L'Espanya d'esquerres també. Millor dit: l'Espanya d'esquerres més encara per una pila de raons. I m'estalvio de comentar la puerilitat progre de 'sortir al carrer'.
Bona feina
Anònim, 15/01/2012 a les 09:59
+12
-0
Gràcies Nació Digital per questa foto. Em recorda quan els "indignats" de la plaça de Catalunya també parlaven en castellà -la llengua no era prioritària- i vosaltres vàreu treure una foto d'un dels líders que va resultar ser de Fuerza Nueva o no sé quin partit feixista.
Felicitats.
C.CO.O.
Rural, 15/01/2012 a les 10:12
+10
-0
Sindicat de clase i d'esquerres.
Si no expolseo aquesta colla de fexistes dintre el vostra sindicat sou tan responsables com ells.
Tenio la quint acolumna adintra de les vostres files.
Que tenio la majoria d'afiliats castellano parlans es public i notori pero aijo no es cap problema per dingu,lo que si es patetic,vergonyos ,inaceptable que protestin el Mossos de la forma que o fan,que semblen mes un grup Falangista,que persones rendivican drets.
No cal dir res més
Anònim, 15/01/2012 a les 12:02
+13
-0
Infiltrats, serveis d'espionatge espanyols, cinquenacolumnistes i lerrouxistes.

Com més consciència nacional té el nostre poble, més actuaen els serveis d'intel·ligència espanyols per a infriltrat-se i sabotejar els nostres petits avenços nacionals aconseguits amb el mètode "tradicional" anomenat "peix al cove".

Això cada vegada serà més palpable, els catalans hem de deixar danar amb el ciri a la mà!

Lluitem per la independència, però, com cal i preveient i desenmascarant els infiltrats!
Ep!
Anònim, 15/01/2012 a les 14:05
+10
-0
Fa molts anys que porto l'acròmim CAT damunt les plaques de la matrícula el vehicle.

Sovint he passat per davant de policies i un cop vaig haver de fer el test d'alcoholometria i mai m'han dit res, però, espero no trobar-me mai amb en Castejón ni amb en serafín!
Siudadano del mundo
Hospitalenc, 15/01/2012 a les 21:03
+8
-0
Doncs que els igualin la nomina dels mossos amb la de la policia nacional ejpanyola, o els imposin les mateixes condicions laborals que la Guardia Civil. Per a que puguin cantar el vivaspaña amb dingitat i no sentir-se uns privilegiats.
Si despres es pregunten perque la Ertzaintza no te aquests problemes que s'informin una mica del deficit fiscal i el regim foral.
vergonya
mosso, 16/01/2012 a les 08:04
+19
-2
soc mosso i m.esborrare d.un dels sindicats que va donar suport a la mesura del castella concretament el sap.Espero que els burros dels dirigents dimiteixin i demanin perdo i pel que fa als mossos que parlen castella per emissora per mi els poden fotre tots al carrer avui mateix. Per la meva part nomes puc demanar perdo per ser mosso ara mateix i esperar que els filtres en properes convocatories siguin millors. Visca catalunya!!!
catalunya lliure de trolls
davids, 17/01/2012 a les 07:39
+3
-1
tots sabem qui va possar els criteris per fitxar mossos durant els ùltims 8 anys,varen fer una bona tasca d'apañolització,si tots ho sabem, varen ser els figures del tripartit,saura,montilla,puigcercos.....no oblidem amb l'ajut d'esquerda..per mi poden tornar els `picoletos quan vulguin,al menys aquets no donaran lloc a malentessos
Proper baixador : Cs , lerrouxistes i infiltrats a l'abocador !
Jordi Valls ( ciutadà sense ESTAT PROPI ), 17/01/2012 a les 21:22
+2
-0
El genocidi cultural és un tipus de extermini que consisteix a l'eliminació, substitució o inutilització de la cultura d'un grup humà sense necessitat d'eliminar físicament a les persones que practiquen aquesta cultura. Aquest és un procés d'agressió en el qual s'imposa una nova cultura aliena (la dels agents agressors) en anar eliminant, substituint o inutilitzant els lligams socials que permetien les manifestacions culturals que el grup tenia inicialment, de forma tal que la llengua originària, l'art, les tradicions musicals, la literatura oral o escrita, les conviccions religioses, les conviccions morals, les institucions polítiques tradicionals i altri són extingides o absorbides dins de la nova cultura aliena. Aquest procés duu implementat la substitució d'una identitat cultural per una altra, però el fet que a la majoria dels casos no comporti una agressió física, fa que, sovint, no sigui percebuda com a tal pels membres de la cultura agredida.