Micos, Mossos o sindicalistes?

| 13/01/2012 a les 23:59h
Arxivat a: L'article del dia, mossos, català
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/01/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La natura és sàvia... quan vol. Ho demostren els papions gelades, uns micos que viuen al sostre d'Àfrica, a Etiòpia. A quatre mil metres d'alçada, els papions només tenen herbetes per menjar. Així que per no gastar calories ni ferir-se innecessàriament, quan es barallen només fan ganyotes. Ensenyen les dents i eviten el contacte a cops i esgarrapades perquè el seu entorn és dèbil, pobre i delicat. Els micos, conscients que formen part d'un equilibri feble, no juguen a fer-se mal. Els micos, també quan volen, són intel·ligents.

Una mica més al nord d'Àfrica, lluny de les muntanyes altes i fredes d'Etiòpia, també hi viu una espècie de primat.  És més alt, camina sobre dues potes amb facilitat i enraona en una llengua perseguida, castigada però resistent.  De fet, és un ramat que viu en un entorn dèbil, escarransit i que aguanta amb estoïcisme les envestides de la ramada de primats que tenen per veïns. Gràcies a la constant pressió a què han estat sotmesos des de fa uns 300 anys, aquests primats han desenvolupat un extravagant concepte de la resistència. Fins i tot, han creat estructures d'estat avançat com és establir el principi del monopoli de la força.

Per fer-ho, han triat uns primats que vestits d'uniforme, placa i armats vigilen que els drets dels altres primats no siguin manllevats per altres primats desaprensius. Una feina que hauria de ser vocacional, respectada i seriosa, sobretot en un país feble com el que representen i pel qual treballen. Però ve t'ho aquí, que sense solta ni volta i, a canvi de tiquets per menjador, els primats que vigilen han decidit malbaratar el principal recurs, tresor i ADN d'una ramada perseguida, asfixiada i extorquida. I de retruc, passen de protegir els drets a atacar el principal dret que tenen tots els membres de la tribu, enraonar en la seva llengua.

Els papions gelades, allà a les muntanyes altes d'Etiòpia, ni se'ls passaria pel cap cremar les herbetes ni matar-se entre ells. Si s'han d'esbroncar, s'ensenyen les dents que prou feina tenen a resistir. La natura és sàvia, quan vol. I segurament, els papions gelades s'enrojolarien en veure què fan els seus cosins teòricament més avançats que viuen més al nord. "Uns sindicalistes que són Mossos fent de micos?", deuen pensar els papions mentre s'ho miren des de les muntanyes altes d'Etiòpia. Segurament, serien expulsats de la ramada i amb la cara caiguda per la vergonya.La natura és sàvia, quan vol.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Malfactors fora del Cos!
Anònim, 13/01/2012 a les 23:49
+53
-8
La expulsio del cos es el minim que es pot fer amb aquesta colla de malfactors. Si no hi son per defensar els nostres dretes no hi son per a res. Fora!
Fàstic, fan
Anònim, 14/01/2012 a les 00:05
+32
-8
Expulsem aquests mossos, del cos! Fàstic, fam!
Canviem uns primats pels altres
Anònim, 14/01/2012 a les 00:18
+14
-7
Hauriem d'enviar al mossos a Etiòpia, a quatre mil metres d'alçada, i donar els uniformes als papions gelades. Tot seriamé civilitzat i les coses anirien molt millor pels catalans.
Sallés, Mande Firmes, Viva España!!
Timbaler, 14/01/2012 a les 00:19
+10
-19
Benvulguts Sallés i parròquia, convindrem que algunes mosses, amb l´uniforme, donen molt de morbo. Fem una consulta popular (i una pàgina de Facebook), aprofitant la nova llei, per fomentar el sexe amb manilles.
...
Anònim, 14/01/2012 a les 00:42
+35
-9
Jo crec que la cosa va així: molts líders sindicals dels mossos son pròxims a Ciudadanos o similars. Dins del cos de Mossos d'Esquadra hi ha molts guàrdies civils i policies espanyols reciclats.

Madrid (com a concepte) sap molt bé que s'acosten temps de protestes, confrontació i "marxa" al carrer. sobretot que s'acosten moments d'enfrontament bèstia entre Catalunya i Espanya. Els mossos son l'únic cos armat català.

Per altra banda saben que una acció de protesta com aquesta (em refereixo a això de "hablar en cristiano") no tindrà seguiment entre la majoria dels mossos. És igual, no es tracta d'això. La questió principal és que crearà molt rebuig entre la població.

Molts catalans es posaran en contra del cos. Molts indignaos, sociates i emsentotancatalacomaspanyols veuran als mossos com "la policia de CiU, de la dreta". L'objectiu és girar la població contra la policia pròpia de Catalunya de manera que, quan vagin mal dades, els Mossos tinguin una posició dèbil.

Això els hi és molt útil per dos motius:

1) Aixecarà molt els ànims de la població, farà perdre autoritat als Mossos i causarà que hi hagi més aldarulls i que siguin més difícils de controlar. Augmentara la conflictivitat social i debilitarà les eines que te la Generalitat per reprimir-la. A Madrid ara li interessa una conflictivitat social molt alta a Catalunya per erigir-se com a "guardián del orden" i que "no se os puede dejar solos" i acabar amb l'autonomia política i l'únic cos armat català. La capacitat financera ja se l'han polit.

2) En un cas de confrontació entre cossos armats espanyols i catalans, fer que la població catalana vegi amb menys simpatia els Mossos i en debiliti la posició de força.

Una jugada mestra per part d'Espanya. Recordeu que estem en guerra freda Catalunya vs Espanya. I que hi ha molts agents espanyols infiltrats a totes les capes socials i polítiques catalanes. Tenim l'enemic a dins.

Això que ha passat és molt gros. I vol dir que l'Estat espanyol te por a que això de la independència aquest cop vagi de debò. Han passat a la ofensiva.

Espero que estiguem tots a l'alçada de les circumstàncies. Espero que no caiguem en la trampa que ens han parat i dividir-nos els espanyols que viuen a Catalunya per una banda i els catalans per una altra. Mai oblidem que tenim un enemic en comú que ens perjudica a tots per igual: Espanya.
@....Anònim, 14/01/2012 a les 00:42
adria, 14/01/2012 a les 01:06
+14
-5
GUANYAREM!!!!
Quan parles de Madrid com a concepte i d'Espanya, en aquest comentari tan encertat que has fet, al que he sumat un positiu, suposo que ets conscient de que el representant d'Espanya responsable dels mossos és el conseller Puig.
Per altra banda, fer-te veure que la divisió entre espanyols que viuen a catalunya i catalans és una realitat forçada per la banda espanyola que no podem obviar. L'enfrontament està servit. Estar a l'alçada de les circumstàncies vol dir estar preparat per guanyar. Preparem-nos per la victòria en lloc d'amagar la realitat.
Ignorants
Anònim, 14/01/2012 a les 01:17
+16
-7
Quan intervingui l'estat español desballestaran els mossos. Els sindicalistes sereu els primers que no voldran tenir al cuerpo nacional de policía. En quin idioma denunciareu que us foten al carrer? En quin idioma denunciareu els diners que es gastaran en nous uniformes del cuerpo nacional de policia?

Mossos que no us enganyin. Cap policia del món canvia el seu propi idioma en una reivindicació laboral. Us esteu fent mal a vosaltres mateixos. Qui està proposant aquestes accions volen alguna altra cosa, o potser no volen ser la policia del seu poble.
Seriositat als mossos? No, seriositat als responsables dels mossos.
Anònim, 14/01/2012 a les 01:29
+16
-4
No veig clara la manera d'empaitar aquests senyors que ens afronten tan descaradament, però, segur que n'ha d'haver-hi alguna. Allò que seria realment intolerable fora que tot continués igual. Jo desitge els promotors d'aquest afront fora de la funció pública catalana, però, si no pogués ser almenys que camejen pel carrer, que se'ls vigili amb atenció i se'ls faci complir extrictament amb les obligacions que tenen.
La "secció espanyola" dels Mossos s'ha destapat
Anònim, 14/01/2012 a les 01:39
+29
-8
Cal anar apuntant el nº de identificació d'aquesta colla, doncs servirà per imputar-los i fotre'ls fora del cos.
G.C.
Anònimo, 14/01/2012 a les 01:49
+11
-22
Como dijo uno mas abajo, que vuelva la guardia civil y la policia nacional, por lo menos nos saldrian mas barato pues lo pagaba el estado español, ademas trabajaban mejor y mas que los mozos.

Asumir tantas competencias vale mucho dinero, ¿lo vais notando en vuestro bolsillo?, pues dejarlo abierto que el govern necesita pagar todo esto cada mes, tomad competencias.
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 14/01/2012 a les 01:50
+12
-3
Timbaler: Com es aixo del sexe i la "manilla" que t'agrada tant?.
Molt bon text.
Anònim, 14/01/2012 a les 01:57
+13
-6




Difonguem el nostra cas per tot arreu.
FREEDOM FOR CATALONIA
¿Los efectos de otra visión de un moreno con gorra nacional?
Anònim, 14/01/2012 a les 03:38
+13
-20
Actualízate, Quico, en 1979 se sacó al gelada del género Papio y se le incluyó en el Theropithecus. Es un primate catarrino, un cercopiteco.

De historia andas también fatal, jomío...
Para el anonimo de las 00:42
Anònim, 14/01/2012 a les 03:40
+14
-22
Te estás refiriendo con tu posts a que los Mossos sería el unico cuerpo armado en una guerra contra España?

Cada día alucino más con las paranoias de algunos independentistas.

Suponiendo que el estado hiciera lo que usted dice, intervenir por la fuerza en Catalunya (cosa a la que yo me opondría, que conste),
¿COMO NARICES PRETENDE USTED QUE UN CUERPO POLICIAL POR MAS ARMADO QUE ESTE SE ENFRENTE A UN EJERCITO CON CAÑONES Y TANQUES ?
No volem aquesta policia
Anònim, 14/01/2012 a les 08:37
+16
-5
Crec que s'haurien de denanar explicacions no solament als mossos sinó als sindicats, als dirigents sindicals. Això és un afront als ciutadans d'aquest país, Catalunya, i un afront contra la nostra llengua, ja prou feble i delicada.
Una atra cosa: jo no voto mai, en sentit positiu o negatiu, els comentaris, en general injuriosos, contra el català i Catalunya escrits en castellà. Votar-los en sentit negatiu vol dir que els hem llegit. Ignorem-los.
Mozos?
Anònim, 14/01/2012 a les 08:46
+22
-6
Fins ara agraíem que els estrangers o els espanyols no catalans que viuen a Catalunya parlessin en català. Sovint he felicitat aquestes persones que s'esforcen a parlar en la nostra llengua, diu molt al seu favor i es una mostra de respecte i de civilització.
Mai m'hagués imaginat, però, que hauria de felicitar o agrair els agents de la nostra pròpia policia, la catalana, que parlessin el català en fer la seva feina a Catalunya. Mai.
Potser aconsegiran les seves reivindicacions, no ho sé, però han perdut el meu respecte.
al mestretites de les 03.38
innisfree, 14/01/2012 a les 09:02
+10
-18
"Actualízate, Quico, en 1979 se sacó al gelada del género Papio y se le incluyó en el Theropithecus. Es un primate catarrino, un cercopiteco."

Ja ha sortit el mestretites. Posi's al dia vostè, senyor meu.

El canvi del nom científic d'una espècie no implica una modificació de la terminologia popular. Això sempre ha estat així, i vostè ho hauria de saber. Que el papió gelada pertanyi ara al gènere "Theropithecus·, i no pas al "Papio", no obliga de cap manera a deixar de dir-ne popularment "papió gelada".



%C3%B3_gelada

O és que no podrem anomenar l'elefant africà amb aquest nom pel sol fet que pertany al gènere "Loxodonta", i no pas a l'"Elephas"?

Ignorant, ridícul. Vostè sí que és un cercopitec.
Mossos o Mozos
Anònim, 14/01/2012 a les 09:40
+19
-5
Sense dubte els que parlen en castella haurien d'anar vestits de gris,la gran policia armada española, o de verd, benemerita guardia civil, i cridar com diu el Bono i amics VIVA ESPAÑA. El sr. Puig deu expolsar-los dels mossos.

...Anonim 00.42
Rural, 14/01/2012 a les 10:07
+6
-2
Totalment d'acort amb el teo raonament.
Jo ahi de una forma inconcient deia que semblabe que actuaba una quinta columna,per desgracia nostra putse es veritat.
G.C.
Emili BCN, 14/01/2012 a les 10:29
+10
-6
Tros d'ase, si diem que eren més "baratos", la G.C. i la P.N., és perquè cobraven molt menys que el Mossos, no perquè els pagués Espanya.
Que quan els pagava Espanya era amb calers nostres, i ara paguem els Mossos i el altres: impostos que patim els esclaus...
El rei papió
naturalista, 14/01/2012 a les 10:43
+10
-15
Caram Quico, es veu que vas viure molt temps entre els papions d'Etiòpia fins que et van llogar a ND. Allà també devies remenar les cireres (ja ho saps, "en el país de los ciegos el tuerto es el rey").
...
Anònim, 14/01/2012 a les 11:25
+8
-10
A l'anònim de les 3:02, però sobretot a tots vosaltres.

No es tracta de guerra oberta, pallús. Imagina que estem a la setmana crucial. La setmana en què el president català està preparant el discurs per proclamar un nou estat.

Els traïdors catalans reben instructions de fer una mega-manifestació en contra de la independència. El govern espanyol porta en autocar milers de persones de fora de Catalunya per fer la manifestació molt més gran.
Evidentment, des de la societat civil catalana s'organitza una manifestació alternativa igual de gran. Nosaltres no tenim que posar gent en autocars per fer manifestacions històriques, per cert.

A la manifestació espanyola hi haurà un munt de guàrdies civils i soldats infiltrats. I portaran protecció de guàrdies civils uniformats, no ho dubtis. El seu objectiu serà liar-la molt. Mostrar al món i als catalans cagadubtes què això de la independència genera conflicte i violència amb l'esperança de sabotejar el procés.

És aquí on els mossos han de fer el que sigui per garantir l'ordre. Si no tinguéssim mossos aquesta manifestació espanyola podria posar-se enmig de la plaça Catalunya i carregar-se tot el centre de Barcelona. La policia espanyola i la Guàrdia Civil s'ho mirarien amb un somriure a la cara i no farien res per aturar-ho.

Per tant, tot el que sigui debilitar els mossos és beneficiós per aquesta feina de generar conflicte.

PD. Fins i tot en cas de guerra oberta (que no succeirà) serien útils. Els ianquis van haver de fugir de Vietnam, d'Afganistan i d'Iraq amb la cua entre les cames.
...
Anònim, 14/01/2012 a les 11:27
+8
-10
Ah, per cert: el nivell de l'article és absolutament lamentable.
grupo balañá
Andaluz, 14/01/2012 a les 11:32
+7
-7
A favor del catalán, sí señor!
GRUPO BALAÑÁ

ARENAS DE BARCELONA MULTICINES
Gran Via, 385 08015 Barcelona
Tel. 902 42 42 43


ARIBAU CLUB 2 SALAS
Gran Vía de les Corts Catalanes, 565-567
Tel. 902 42 42 43

ARIBAU MULTICINES
Aribau 5 y 8-10
Tel. 902 42 42 43

BOSQUE MULTICINES
Rambla de Prat, 16
Tel. 902 42 42 43

CLUB COLISEUM
Rambla Catalunya, 23
Tel. 902 42 42 43

GLORIES MULTICINES
Diagonal, 208 (Ctre Comercial Les Glòries)
Tel. 902 42 42 43

GRAN SARRIA MULTICINES
Ronda General Mitre, 38-44
Tel. 902 42 42 43

PALAU BALAÑA MULTICINES
Carrer de Sant Antoni, 43
Tel. 902 42 42 43

URGEL
Carrer del Comte d'Urgell, 29-33
Tel. 902 42 42 43

CLUB CAPITOL

TEATRE BORRÀS

TEATRE TIVOLÍ

Las comparaciones son odiosas...
XxX, 14/01/2012 a les 11:36
+17
-22
Y no está bien decir que los catalibanes son "una especie de primates"..."ganado"..."que andan con facilidad sobre sus dos patas" (es decir, que mejor a cuatro, ¿no?)...

Ya sabemos que Quico (casualmente rima con Mico) es uno de ellos...pero por favor...no hay que insultarlos...ni siquiera para escribir el artículo del fin de semana de guardia..



El cas del catalans
Anònim, 14/01/2012 a les 12:18
+9
-6



www.casdelscatalans.cat
Adhereix-te
La manifestació del passat 10 de juliol de 2010 la volem fer extensible a tots els parlaments d'Europa.
Per això, necessitem el teu suport.
Catalunya, nou Estat europeu.
Perquè amb un sol clic pots contribuir a fer-ho possible.
Para el anonim de las 10::25
Anònim, 14/01/2012 a les 12:29
+9
-11
Joder, mira que se ha de tener imaginación para plantear esas situaciones, jeje.

Se nota que usted debe tener un buen trabajo o tener la vida solucionada para estar perdiendo el tiempo imaginado todo eso.

Y en caso de que usted esté en paro

¿SE HA PLANTEADO OFRECERSE COMO GUIONISTA EN ALGUN CULEBRON DE TV?
Los yankis han uido de Afganistan?
Anònim, 14/01/2012 a les 12:44
+8
-10
Sr, Anonimo de las 11:25 si intenta justificar sus delirios militaristas, por lo menos sea exacto en sus ejemplos.

Usted ha escrito:

"PD. Fins i tot en cas de guerra oberta (que no succeirà) serien útils. Els ianquis van haver de fugir de Vietnam, d'Afganistan i d'Iraq amb la cua entre les cames. "

Que yo sepa, EEUU, en Vietnam no se enfretó a un cuerpo policial, si no al ejercito del "Viet Cong" armado y apoyado por la URSS y China. De Afganistan los "ianquis" no han huido para nada, ni siquiera se ha ido el ejercito español,están ahí todavia, jjee. Y de Irak el ejercito americano se ha marchado por un compromiso electoral de Obama, no pq los hayan echado.

PD; Y que conste que yo no defiendo los EEUU para nada, no me parece bien ninguna de esas intervenciones, pero las comparaciones del anonimo este de las 11:25 es que son RIDICULAS
Estigueu tranquils
postfederalista, 14/01/2012 a les 14:07
+3
-2
Estigueu ttranquils que amb el paparàs de CIU trad o d'hora tornaràn els grisos i los mozos hi seràn incorporats.
Insultón, pedante y nada riguroso innisfree, 14/01/2012 a les 09:02
Anònim, 14/01/2012 a les 14:15
+11
-8
Usted delira y/o mitifica corporativa y solidariamente "p'adentro". ¿Terminología popular?. ¿A qué ignoto y culto pueblo se refiere usted?. ¿Al que ve un pájaro muy gordo en el cielo y exclama de la forma más natural ¡oh, un Gyps fulvus!...en lugar de utilizar el nombre común, buitre?. O quizás...¿al que no distingue entre especies y géneros y cuando ve semovientes de gran parecido a su imagen en el espejo les denomina micos y alguna más "científica" que las publicaciones "serias" no reconocen (ni con el "Pop"...)?. Creo que debería quejarse usted ante las "autoridades" competentes a fin de que corrigieran sus carencias. Tal que esta:

Enciclopédia.cat
Papió gelada: RESULTATS DE LA CERCA: No s'han trobat resultats de la vostra cerca


Es evidente que, en lo "histórico" y en lo científico un sector muy concreto del pueblo catalán tiene una fuerte tendencia a "pasar" de realidades y construírselas a medida. Tal y como se demuestra en su "catalán" vinculillo, "libremente" anclado en el pasado (¿popular?). Creo que debería usted unirse a Quico y actualizarse también, ya que mi conocimiento (y fuente) está (n) perfectamente al dia.





Otro día hablaremos del gobierno (o de elefantes...).

Con Dios, hermano...
avui el quillamen ha descobert la viquipèdia, caram!
quillus pseudointelectualus vulgaris, 14/01/2012 a les 14:32
+2
-14
quillus pseudointelectualus vulgaris
Es una espècie, que aviat desapareixerà de les contrades catalanes, o sia espècie en extinció. No hi ha cap problema, perquè emigrarà pel seu propi peu. El científics diuen que té els dies comptants, quan es proclami la Independència de Catalunya.
Característiques: gràcies al tarannà democràtic i acollidor del poble català, varen tenir l'oportunitat d'estudiar i desenvolupar-se com a persones, però porten inscrit en el seu ADN l'odi envers a català.
Acostumen a mancar el respecte, els hi agrada l'autoritarisme, enemics de la democràcia, amants del feixisme, masclistes (acostumen a maltractar la femella de la seva espècie.

Insultón, pedante y nada riguroso innisfree, 14/01/2012 a les 09:02

Anònim, 14/01/2012 a les 14:15
Usted delira y/o mitifica corporativa y solidariamente "p'adentro". ¿Terminología popular?. ¿A qué ignoto y culto pueblo se refiere usted?. ¿Al que ve un pájaro muy gordo en el cielo y exclama de la forma más natural ¡oh, un Gyps fulvus!...en lugar de utilizar el nombre común, buitre?. O quizás...¿al que no distingue entre especies y géneros y cuando ve semovientes de gran parecido a su imagen en el espejo les denomina micos y alguna más "científica" que las publicaciones "serias" no reconocen (ni con el "Pop"...)?. Creo que debería quejarse usted ante las "autoridades" competentes a fin de que corrigieran sus carencias. Tal que esta:

Enciclopédia.cat
Papió gelada: RESULTATS DE LA CERCA: No s'han trobat resultats de la vostra cerca


Es evidente que, en lo "histórico" y en lo científico un sector muy concreto del pueblo catalán tiene una fuerte tendencia a "pasar" de realidades y construírselas a medida. Tal y como se demuestra en su "catalán" vinculillo, "libremente" anclado en el pasado (¿popular?). Creo que debería usted unirse a Quico y actualizarse también, ya que mi conocimiento (y fuente) está (n) perfectamente al dia.







Otro día hablaremos del gobierno (o de elefantes...).

Con Dios, hermano...
Imbècils i irresponsables
Anònim, 14/01/2012 a les 15:08
+12
-3
Ni micos ni mossos ni sindicalistes sinó imbècils irresponsables.

Dimissió Valentin Amadós i Antonio Castejón!
No ens poden representar els que actuen com a falangistes.
Para el innesfree con otro nik de las 14:32
Anònim, 14/01/2012 a les 15:13
+12
-2
intolerable
Anònim, 13/01/2012 a les 21:50
A partir d'avui quan vegi a un Mosso d'Esquadra pensaré que estic davant d'un grandíssim fill de puta.

merda de gent
Anònim, 13/01/2012 a les 21:35
quins fills de puta... i així es pensen que guanyaran la simpatia de la ciutadania? guanyaran que els odiem.... i a mes, quin cony de culpa en te la llengua catalana de tot això???? quina merda de gent

¿SOLO LOS "QUILLOS" SON LOS QUE FALTAN AL RESPETO, LES GUSTA EL AUTORITARISMO, SON ENEMIGOS DE LA DEMOCRACIA Y AMANTES DEL FASCISMO?

Canya
Ermessenda, 13/01/2012 a les 19:08
Canya contra aquesta xusma!! Puig no et tremoli el pols per fer una purga masiva de xarnegos dins la nostre policia nacional!! Tot el meu suport!!
angles?
Anònim, 14/01/2012 a les 15:16
+6
-4
I com no se'ls hi ha passat pel cap fer la protesta en anglés? i enlloc ser comentari a Esa-panya, ser-ho a la BBC o la CNN?
Molt fàcil: són POLICIES, no en saben.
a l'insultón pedante, Anònim, 14/01/2012 a les 14:15
Joan Despertaferro, 14/01/2012 a les 15:33
+5
-9
Diuen que qui sap i calla és un criminal, però qui no sap i no calla UN CARCAMAL.

Tu, noi, tractant de donar lliçons a d'altri si que t'has quedat ben retratat. A més d'ignorant, per no saber, no saps ni buscar al viquipèdia, mira que fàcil:



ó_gelada


ó_gelada

Ja es veu el rigor científic i històric dels de la teva espècie. Com diuen en el teu idioma "por la boca muere el pez". Així que fés-t'ho mirar.

Apa, de res i estigui bo.
pena
cris, 14/01/2012 a les 15:54
+11
-2
La veritat es que jo sempre era una defensora de la nostra policia però ahir i avui han fet molta pena. Han demostrat que no mereixen portar l'escut de Catalunya a la solapa i al barret. Estic segura que tenen raó en les seves reivindicacions però amb aquestes accions l'estan perdent tota.
pena
cris, 14/01/2012 a les 15:57
+13
-3
La veritat es que jo sempre era una defensora de la nostra policia però ahir i avui han fet molta pena. Han demostrat que no mereixen portar l'escut de Catalunya a la solapa i al barret. Estic segura que tenen raó en les seves reivindicacions però amb aquestes accions l'estan perdent tota.
Joan Despertaferro, 14/01/2012 a les 15:33
Anònim, 14/01/2012 a les 16:13
+10
-10
Te estás liando. Ya sabía que solo en "lo catalán" encontrarás ese "papió gelada", que goza de la propiedad de no ser reconocido en la enciclopedia catalana NI como término popular ni ser científicamente el correcto desde el 79. También sé que la capacidad para conciliar sin sonrojo lo antitético en el mismo parlamento forma parte de algún que otro milenario hecho diferencial.

Que usted lo despierte bien.

-El mandril (Mandrillus sphinx) es una especie de primate catarrino de la familia Cercopithecidae (monos del Viejo Mundo).
Con un peso de hasta 55 kg son los monos más grandes del mundo.
Su área de distribución comprende el oeste de las zonas tropicales de África, desde Guinea Ecuatorial hasta Congo.

-El dril o drill (Mandrillus leucophaeus) es una especie de primate catarrino de la familia Cercopithecidae similar en apariencia al mandril, pero sin la cara vivamente coloreada de éste. Se encuentra en los bosques de Camerún, Nigeria y en la isla de Bioko, en Guinea Ecuatorial. Es una de las especies de primate más amenazadas del mundo.

-El papión oliva, papión de Anubis o babuino (Papio anubis) es una especie de primate catarrino de la familia Cercopithecidae, una de las más esparcidas de papiones, se encuentra en 25 países alrededor de África, extendiéndose desde Mali hasta Etiopía y hacia Tanzania. Poblaciones isoladas son encontradas en las regiones montañosas del Sahara. Los babuinos olivas habitan en sabanas, estepas y regiones forestales.

-El papión de Guinea (Papio papio) es una especie de primate catarrino de la familia Cercopithecidae del África occidental. Muy emparentado con el babuino y otras especies de papiones.

-El hamadríade (Papio hamadryas), también conocido como papión, babuino hamadryas y babuino sagrado egipcio, es una especie de primate catarrino de la familia Cercopithecidae que vive en los semidesiertos, sabanas secas y zonas rocosas de Egipto, Sudán, Eritrea, Etiopía y Somalia. También existen pequeñas poblaciones en la Península Arábiga, cercanas a las costas del Mar Rojo, que se ignora si son de origen natural o han sido introducidas por el hombre (cosa que parece más probable).

Existen además las especies: Papio cynocephalus y Papio ursinus, que se distinguen por su distribución sobretodo.

-El gelada (Theropithecus gelada) es una especie de primate catarrino de la familia Cercopithecidae endémica de las tierras altas de Etiopía y Eritrea. Al igual que los babuinos, son terrestres y pasan el tiempo alimentándose en las praderas.

Algunos autores incluyen el gelada dentro del género Papio, pero desde 1979 se le ha incluido en otro género separado, Theropithecus. Theropithecus gelada es la única especie viviente, aunque se conocen al menos otros dos linajes en separados en el registro fósil. A pesar de que los geladas están restringidos hoy a Etiopía y Eritrea, se conocen fósiles del género procedentes de Sudáfrica, Malawi, República Democrática del Congo, Tanzania, Uganda, Kenia, Etiopía, Argelia, Marruecos, España e India.

De yahoo.
Algu ho ha comprovat!!
Anònim, 14/01/2012 a les 16:14
+3
-5
Veig que no hi ha cap comentari, i per tal cap comentarista que tingui ni idea del que esta parlant!!!

Primer informar-se i despres criticar!!!

Quants mossos heu escoltat parlant en castellà!!!

Es que la gent es creu tot el que llegeix a la prensa sense veure si es veritat o no!!!
ay Quico
Anònim, 14/01/2012 a les 16:17
+12
-15
Se ve que el Quico éste se encarga de depurar los comentarios de sus propios artículos.

Como son tan rematadamente malos e impopulares, pues tiene que pasar la brocha... que viene el jefe Cot y le toca el cogote.

Mejor postear con el Cot, que no tiene complejos de inferioridad.
Llegiu això
Anònim, 14/01/2012 a les 16:32
+2
-4
Quin sindicat
Queralt, 14/01/2012 a les 17:00
+8
-5
Quina mesura, no parlar català, però que es pensa aquest sindicat...El català és la llengua de la policia catalana no n'hi ha cap d'altra
Las competencias hay que pagarlas
Anònimo, 14/01/2012 a les 18:38
+8
-6
Como dijo uno mas abajo, que vuelva la guardia civil y la policia nacional, por lo menos nos saldrian mas barato pues lo pagaba el estado español, ademas trabajaban mejor y mas que los mozos.

Asumir tantas competencias vale mucho dinero, ¿lo vais notando en vuestro bolsillo?, pues dejarlo abierto que el govern necesita pagar todo esto cada mes, tomad competencias.
a l'anònim que veu fantasmes
innisfree, 14/01/2012 a les 18:48
+2
-7
A veure.

No sóc "innesfree", sinó "innisfree", i no he canviat de "nick" en cap moment.

Qui tingui algun tipus de paranoia, que s'ho faci mirar.

No cal que ens vingui a fer una lliçó de zoologia ni que al·ludeixi a "un sector muy concreto del pueblo catalán" que "tiene una fuerte tendencia a 'pasar' de realidades y construírselas a medida".

Ja l'hi he dit: les paranoies, a cal metge.

La major part de llengües de cultura s'han dedicat a fixar noms comuns o populars per a les espècies animals i vegetals que no en tenien perquè el poble no els n'havia donat. Ho fan l'anglès, el francès, el castellà... i també el català, senyor, ho sento per vostè.

Sovint passa que el nom popular és una adaptació del nom científic, i també passa sovint que el nom científic canvia per qüestions taxonòmiques, però això no implica que canviï també el nom popular.

Això és tot. No busqui tres peus al gat.




Policia !
Ara si !, 14/01/2012 a les 19:08
+7
-3
Això és una ocasió per canviar el nom del cos i que deixi de ser "Mossos d'esquadra", que ben bé podria ser un cos de guàrdia presidencial ( a mi m'agradaria més recuperar el nom dels "Miquelets") i al cos de policia, simplement "Policia", si estan a Catalunya és dona per descomptat que és el cos de la "Policia Catalana". i punt.
"Miquelets"
Ara si !, 14/01/2012 a les 19:14
+6
-6
Els "Miquelets" amb guàrdia Presidencial, i fen un canvi de guàrdia a l'alçada i recuperant la nostra història.
Desparasiteu-vos
Alacantí, 14/01/2012 a les 19:34
+3
-7
No pareu esment als comentaris en foraster.
EL PP I CS JA HAN ACONSEGUIT EL QUE VOLIEN!
Anònim, 14/01/2012 a les 19:36
+8
-7
L'ENFRONTAMENT SOCIAL! JA EL TENIM AQUÍ! AQUESTA MALA GENT EN AQUESTS MOMENTS S'HO PASSEN D'ALLÒ MÉS BÉ!!!!!
escamots
un senyor antic, 14/01/2012 a les 19:54
+8
-8
Caldran escamots catalans, patriotes dispossats a enfrentarse amb una xusma que ens vol destruïr, i si no al temps, l'historia es repeteix.
POLÍTICS SOBIRANISTES
Anònim, 14/01/2012 a les 20:36
+4
-8
ÉS EL MOMENT D’ENSENYAR LES DENTS AL FEIXISME QUE CREIX. VOLEN UN ENFRONTAMENT SOCIAL.

CAL SORTIR AL CARRER I COMENÇAR A ENCETAR EL PROCÈS CAP A LA INDEPENDÈNCIA.

HAN BALCANITZAT CATALUNYA!

NO PERMETEM QUE UNA GENT CORRUPTE ENS DIGUI EL QUE HEM DE FER, JA N’HI HA PROU!

LES CUPS JA ESCALFEN MOTORS, CAL AFEGIR-SE I ANEM A CERCAR ELS NOSTRES DRETS: LA INDEPENDÈNCIA!

CYU NO FARÀ RES, ABSOLUTAMENT RES PEL POBLE CATALÀ, ENS HO HEM DE FER TOT NOSALTRES. RECORDO, QUAN ENCARA ENS DEIEN QUE LA LLEI DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA HAVIA FRACASSAT PERQUÈ ELS CATALANS NO PARLAVEM EN CATALÀ O QUE LES DONES NO TENIEN FILLS I LA CONCILIACIÓ LABORAL ERA MISSIÓ IMPOSSIBLE!

SEMPRE HA ESTAT EL MATEIX, ACI TENIM EL PEIX AL COVE!!!

ÉS EL MOMENT, TOTHOM AL CARRER!
Mosso, emmanilla’ns, dispara’ns, mata’ns
Anònim, 14/01/2012 a les 21:03
+3
-7





"Hem fracassat perquè el teu país és un sindicat i no Catalunya. La teva pàtria una butxaca eterna"
llegiu aquest ARTICLE SENSACIONAL
SIUDADANUS
Anònim, 14/01/2012 a les 21:22
+1
-5
És el problema d'admetre a picoletos i espanyols
Anònim, 14/01/2012 a les 21:31
+8
-8
Caldria netejar el cos de Mossos
Jajaja que chorreadas
Anònim, 14/01/2012 a les 22:12
+8
-6
Si ya lo dicen, ser independentista y papion seguro mariQUION jajaja jajaja anda y que os den por el culo malditos bastardos.
innisfree, 14/01/2012 a les 18:48
Anònim, 14/01/2012 a les 22:50
+6
-4
Veo que finalmente lo ha entendido.

Ahora, o más bien de futuro, solo le quedaría procurar no realizar en el mismo post dos contestaciones dirigidas al mismo cuando sus interlocutores son dos. Salvo que obtenga alguna "ventaja" con ello, que se me escapa.

¿Veo fantasmas, hombre refranero?. ¿Paranoias?. ¿Al médico?. Yo, desde luego, no. La ciencia tiene muy bien puestos los pies en el suelo. Y no voy a calificarle ni a diagnosticarle. Gratis...

Desde la capital del reino, un saludo.