Els Mossos es revolten contra Puig i només parlaran en castellà

Agents i sindicats decideixen deixar d'emprar el català entre ells i amb la ciutadania com a mostra de protesta pel deteriorament de les seves condicions de treball

| 13/01/2012 a les 14:25h
Arxivat a: Política, mossos d'esquadra, català, Felip Puig
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/01/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Els Mossos d'Esquadra es passen al castellà per protestar contra Interior. Foto: Adrià Costa

Els Mossos d'Esquadra han decidit deixar de ser "els nens bons" de l'administració catalana i han decidit emprendre mesures contundents per protestar pel que entenen com a deteriorament de les seves mesures de treball. D'una banda, una cinquantena d'agents s'han tancat a la comissaria de la plaça d'Espanya de Barcelona. De l'altra, agents d'arreu del país han decidit comunicar-se exclusivament en castellà -tant entre ells mateixos com amb els ciutadans- perquè "sabem que a Interior li farà mal". Segons que explica a Nació Digital el portaveu del Sindicat de Mossos d'Esquadra SME-CCOO, Toni Castejón, "com que a Interior li farà mal la llengua, doncs anem a per la llengua".

Castejón retreu a Felip Puig que "tenim un conseller molt mediàtic" i assegura: "La imatge sempre s'ha valorat molt als Mossos: la uniformitat, el fet de parlar català... Sempre se'ns ha presentat com un cos elitista, mirant més la imatge que no pas el fons, i la policia és poder treballar en condicions, no pas imatge", raona. Per tant, ara la protesta lingüística també seria en un cas "d'imatge".

El portaveu de SME-CCOO recorda que, ja durant l'etapa del president Jordi Pujol, "els agents ja van decidir comunicar-se en castellà". Ara també ho haurien decidit espontàniament, i els portaveus sindicals els donen suport absolut, fins al punt que realitzen les declaracions en castellà. "És una mesura que va contra el departament, perquè sabem que no els agradarà absolutament gens", assegura.

Politització de la llengua

Sobre la possible politització que aquesta mesura pot suposar per a la llengua catalana, Castejón respon: "No tenim efectius, hi ha agents que han de patrullar en solitari, la nostra seguretat no està garantida, ens retallen el sou... Per tant, parlar en castellà potser no és una mesura popular, però toca fer-la."

"La gent sap que som la policia de Catalunya i esperem que entengui que és una mesura contra Interior, una mesura absolutament laboral. Si n'hi hagués alguna altra, l'aplicaríem, però és que el moment policial actual és crític", s'exclama Castejón.

"La conselleria es pensa que som els rucs de l'administració", afirma, i prossegueix: "Sense anar més lluny, amb els funcionaris de presons bé que estan negociant. En canvi, amb nosalres, no. S'ha acabat això de ser els nens bons ."

Renovar els uniformes o els vehicles

La gota que hauria fet vessar el got de la paciència dels mossos hauria sigut la decisió del departament de renovar els uniformes dels agents, coneguda aquesta mateixa setmana. "Estem d'acord que s'han de renovar, però no és ni la primera ni la segona prioritat. Al juny van entrar 700 agents nous al cos i, per tant, s'haurien d'haver comprat 300 cotxes nous, però no es va fer. A més, a l'octubre no es va renovar el contracte de renting de 380 vehicles, fent que no n'hi hagi prous", explica.

Castejón denuncia que hi hauria comissaries -com les de l'Hospitalet, Esplugues de Llobregat i Badalona- que només disposen d'un vehicle, insuficient per a poder oferir un servei correcte. "Els agents que fan el torn de tarda s'han d'esperar a què arribin els del matí. Però si aquests estan atenent un servei, ells no poden patrullar", assegura.

També s'exclama que "hi ha motocicletes que no passen la ITV i que, per tant, no podem utilitzar", i assegura que ja s'ha donat un cas en què uns agents van haver d'anar a atendre un cas de violència domèstica en un vehicle de Trànsit.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te subscriptor per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Cara dura
Anònim, 13/01/2012 a les 14:34
Interessant
+85
-11
Quina mesura més estúpida, quina culpa tenen els ciutadans i el català? Els més desfavorits!
Això demostra que els filtres per seleccionar mossos no és gaire bo, quins frikis!
I la diferencia?
RPerez, 13/01/2012 a les 14:34
Interessant
+66
-10
O sigui que ara només parlaran castellà? I la mesura de protesta on és? N'hi ha molts que ja ho feien, i de fet n'hi ha alguns que van passar els exàmens justet per la seva falta de comprensió de l'idioma.
Policia elitista? Deu ser pel que cobren, perquè van deixar entrar "pinxos", "verds" i d'altre púrria per poder complir les dates de desplegament, per ser un cos elitista i que es guanyin el respecte cal primer que facin neteja de dins.
No mereixeu dur la Senyera
Ramon 33, 13/01/2012 a les 14:35
Interessant
+101
-9
Tinc amics patriotes catalans que són Mossos però si aquesta notícia es verídica, crec que alguns membres de la Policia Catalana no mereixen dur la nostra senyera al seu uniforme.

Visca Catalunya LLiure !!!!!!!!!!!!!!!!
Fills de la gran puta
Pere el Gran, 13/01/2012 a les 14:35
Interessant
+69
-11
Per mi ja us poden fotre a tots al carrer, colla d'imbècils.
Espanyolisme
Anònim, 13/01/2012 a les 14:38
+52
-8
La "punta de llança" de l'espanyolisme, dels sectors que lluitaran en contra de la independencia, sortiran del funcionariat espanyolista/progre. Del sindicalisme espanyolista.
Mossos
Anònim, 13/01/2012 a les 14:38
Interessant
+73
-6
El sou mínim d’un mosso, que només ha de tenir el graduat escolar és de 1.800 euros nets. Fan la tira de vacances i a sobre es queixen. S’hauria de pujar el requeriments per ser mossos, no pot ser que qualsevol quillo amb el graduat o pugui ser i cobrar aquests calers.
Això ja passa de sempre
joanbo, 13/01/2012 a les 14:39
+54
-6
De sempre que hi ha mossos que et parlen unica i exclusivament castellà per collons... quina "mesura de pressió" més estúpida...
JO ERC
JO ERC, 13/01/2012 a les 14:41
+33
-17
El govern dels millors deien...

Mossos revoltats, funcionaris de presons revoltats, pactes amb el PP a tot arreu, retallades a dojo...
estupidessa
un senyor antic, 13/01/2012 a les 14:46
+55
-6
El cervells pensants d'aquesta idea de parlar nomes en castella deuen pesar tots junts, com uns 500 gr, es a dir , com un grup de reptil del jurasic park, s'entendria molt be que fessin una vaga, pero aixo, es fer l'ase, no aconseguir res i fer un paperot , per lo qu8e a mi em toca , si em tinc que adreçar a un i no em parlan en catala, els hi penso posssar una denuncia, calen sancions i escarments, "picar crestes de galls" sindicals.
Mesura erronea
Anònim, 13/01/2012 a les 14:46
+49
-3
No crec que els hi vingui de nou aixó de parlar castellà,sobretot als que s´han trasladat de guardies civils a Mossos.Per tocar els collons,no tindrien que pendra aquesta mesura que segons ells va en contra d´Interior,peró que també va en contra de tots els catalanoparlants, si no la contraria, parlar a tothom en català.
O tots o ningú
Passi-ho bé!, 13/01/2012 a les 14:47
+22
-7
Els nostres honorables polítics ja fa temps que practiquen aquest tipus de protesta quan es relacionen amb Espanya, tant si és a Las Cortes com als Ministeris, com amb els Mitjans. O us pensàveu que ho feien espontàniament?
Ara, que jo trobo que posats a fer potser seria millor que ho fessin al revés: res de castellà. A alguns costaria una mica entendre'ls, però la immersió seria contundent i no ens sabria gens de greu que els augmentessin el sou. Mossos i mosses, que hi ha coses que s'han d'anar polint perquè no se us vegi el llautó!
Som idiotes del tot
Oriolet, 13/01/2012 a les 14:50
+53
-6
Perquè sempre ha d'acabar pillant la llengua catalana, o la cultura catalana en general per qualsevol cosa?
És que ens hem tornat gilipolles o què??

PROU!!!!
"Haciendo amigos"
Anònim, 13/01/2012 a les 14:55
Interessant
+59
-6
Podrien tenir tota la meva simpatía, crec que tenen raó en moltes coses. Però amb una mesurta com aquesta de parlar en castellà... que els donguin pel sac!
Doncs moltes gràcies!
Ramon Sargatal, 13/01/2012 a les 14:57
Interessant
+59
-6
Han pensat aquests mossos el mal que ens fa això als voluntaris per la llengua, que dediquem hores i hores a normalitzar el català entre els nouvinguts? Per què han de barrejar la llengua amb les seves reivindicacions?
Sorprenent mesura
JMM, 13/01/2012 a les 15:06
+46
-5
Algú em pot explicar què té a veure la llengua amb les seves reivindicacions? Per què no decideixen anar tots amb els cabells tenyits de vermell? O amb calçotets? O per què no decideixen patrullar fent el pi?

No crec que aquesta sigui una mesura consensuada entre tots els policies. Aquí hi ha quatre llestos que han decidit utilitzar aquest tema per a polititzar la llengua i fer el joc als ultra-espanyolistes. Com a ciutadà tinc el dret a ser atès en la meva llengua en el meu país. Aquest és un dret innalienable. Que els hi paguem el sou collons!!
VENJANÇA
Guillem, 13/01/2012 a les 15:08
+51
-8
ROMA NO PAGA TRAÏDORS. CATALUNYA TAMPOC.
Em dedicaré a preguntar qualsevol cosa al primer Mosso que em trobi, encara que sigui la localització d'un carrer. SI es nega a atendrem en català, número i denúncia (als mateixos Mossos).

Un bon policia serveix al poble, no l'ataca!
A sobre...
Anònim, 13/01/2012 a les 15:12
+44
-4
Només us falta fer animalades com aquesta per millorar la vostra imatge! Quina merda de sindicats que tenen!
Mireu i didongueu aquest vídio
Anònim, 13/01/2012 a les 15:15
+5
-4



Mireu i didongueu aquest vídio. Per Catalunya!
La culpa és del
Tripartit: ERC PSOE ICV, 13/01/2012 a les 15:19
+17
-12
El tripartit va castellanitzar totalment els Mossos: ara són la Guardia Civil vestida de blau. I a CyU i als seus amics del PP ja els hi va bé.
Equivocació
Anònim, 13/01/2012 a les 15:19
+30
-7
Crec que se equivoquen els mossos, lo lògic seria
per molestar més, només parlar i usar el català.
No us mereixeu esser Mossos
Nin, 13/01/2012 a les 15:24
+38
-9
Quina vergonya que fan alguns Mossos... jugant amb la Llengua del païs per defensar els seus drets sindicals, son una colla de pesseters que només treballen per diners i sels en fot el país i la seva llengua.
Ah! és que parlen català?
Anònim, 13/01/2012 a les 15:24
+39
-7
Jo entre ells sempre els he sentit parlar en castellà.
A qualsevol empresa quan un no segueix les normes el foten al carrer.
Potser cal fer el mateix amb els funcionaris que posen els seus interessos laborals particulars davant dels del seu país!
Denunciem-los!
Mireu i difongueu aquest vídio
Anònim, 13/01/2012 a les 15:25
+10
-6



Mireu i difongueu aquest vídio. Per Cataluny!
Huuyyy kina por!!!
Victor-lee, 13/01/2012 a les 15:26
+32
-6
- Sempre he apreciat aquest cos, on tinc moltes amistats, pero trobo que això es una pataleta de guaderia. Els creia mès llestos. Pero, si els escoltes pel carrer i només parla català 1 de cada 10??.
- Conseller, així et paguen que defensis totes les seves actuacions?. Prengui nota. Això si, amb el Saura, que els tractaba com un drap, pero els hi va fer un munt de pujades salarials, cap queixa.
- Espero que si m'adreço a un d'ells, no em parli en castellà. La tindriem molt grossa.
- President Pujol, que està pasant??
Equivocació
Anònim, 13/01/2012 a les 15:28
+29
-10
Crec que se equivoquen els mossos, lo lògic seria
per molestar més, només parlar i usar el català.
I ho ha de pagar la llengua??!!!
Robert, 13/01/2012 a les 15:29
+44
-6
Un mosso d'esquadra que castiga la llengua catalana en nom d'uns interesos gremials no mereix ser mosso d'esquadra. Demostra que no ha entès res sobre quin ha de ser el seu paper a la societat. Qui ho faci mereix ser purgat i apartat del cos com a mínim temporalment. És una vergonya que llenci a la societat el missatge que, davant d'una discrepància amb un conseller, ho ha de pagar la llengua. Com si els obliguessin a parlar en català, com si fos una imposició o un càstig davant del qual es rebel·len quan tenen ocasió. Deplorable.
mercat del peix
Anònim, 13/01/2012 a les 15:31
+22
-5
Identitat per diners, diners per identitat.
Aquesta és la política de peix al cove que hi havia durant el franquisme i Pujol va continuar invertint el flux.
Ara ens trobem, passats 40 anys més, davant un nou canvi de flux: Tornem al franquisme pur i dur. El PP se'n deleix i en Mas hi va de pet. Renunciarà a la identitat a canvi de quatre duros, com en els millors temps d'en paco.
Com si ara no ho féssin!
Anònim, 13/01/2012 a les 15:32
+34
-6
Com si ara no ho féssin! Si són tots una colla d'arreplegats i quinquis repentinats... Dels últims que m'he trobat, directament dirigint-se a mi amb espanyol, i sense canviar de llengua ni per error.

Va home va!
Vergonya
Ciutadà ppcc, 13/01/2012 a les 15:34
+37
-5
Quina vergonya fer-ho pagar a la llengua! En quin país passa això?

Aquests mossos ja s'ho poden fer mirar. I ben a fons.
Sipaios
Anònim, 13/01/2012 a les 15:37
+36
-8
Ara se us veu el llautó ! són una colla d'espanyolistes ! Tothom s'atreveix a l'hora de putejar al poble català ! Ja n'hi ha prou !!
Català i Mosso
Albert DM, 13/01/2012 a les 15:37
Interessant
+62
-10
Escolteu, com a mosso que soc, trobo una absoluta vergonya aquesta mesura i no la penso seguir. Això mai. La meva llengua és el català i no ha de pagar ni la meva llengua ni el meu país perquè uns quants vulguin parlar en la seva llengua materna.
Jo també m'avergonyeixo de tots els membres del cos que no els hi dóna la gana reiteradament d'utilitzar el català.
A mi no em sentireu mai adreçant-me en alguna persona en castellà. Si em parlen en castellà, però entenen el català, no tinc cap necessitat de canviar.
Per part meva, no faré pagar ni la meva llengua ni al meu país ofenent-lo d'aquesta manera.

Visca Catalunya lliure! Una catalunya en català!
Botiflers
Anònim, 13/01/2012 a les 15:39
+32
-7
Aquí no hi diran res ni l'Albert Rivera ni la Alicia Sanchez Camacho, per que és el bilingüisme que volen
AlbertDM
GDR, 13/01/2012 a les 15:40
+37
-5
Mossos Patriotes, organitzeu-vos!
Español y Anticatalan
Anònim, 13/01/2012 a les 15:40
+15
-47
Viva los Mozos !! Arriba España !!
Català i Mosso
Albert DM, 13/01/2012 a les 15:42
+48
-8
També va per la gent que comenta, siusplau no generalitzeu que no tots pensem igual. N'hi ha que pensem completament el contrari i que estimem Catalunya i el català tant com ho va fer en el seu moment els presidents Macià o Companys, o com ho va fer Pompeu Fabra amb la nostra llengua.
Puc ser mosso, però mai Policia Nacional o Guàrdia Civil. Crec en el meu país i en la seva gent i mai els ofendria d'aquesta manera ni a ells ni als símbols del nostre país.

Gràcies per la vostra comprensió.

Repeteixo: M'avergonyeixo d'aquesta mesura que s'ha pres, però no ens poseu a tots al mateix sac perquè no ho compartim ni de bon tros.
"Cop d'estat pocial"
Emmanuel Riambau Ribot, 13/01/2012 a les 15:44
+20
-6
"catalanistes i d'esquerres "
Aquells que van robar el
prestigi i la dignitat al país,
miren ocults de sota d'altres
paraigües el resultat de la
seva obra.. .
SENYOR PUIG, ESPEREM
CONTUNDÈNCIA...
sindicaleros fdp!!!!
Anònim, 13/01/2012 a les 15:45
+38
-5
cal que els mossos que no accepten aquesta bestialitat es signifiquin ja!
Recull el que sembres
pius, 13/01/2012 a les 15:46
+14
-23
Aixó passa quan s'utilitza una llengua per fer política i no pel que realment és una llengua: per comunicar-se. Fer pressió utilitzant-ne una en lloc d'un altra és igualment estùpid que fer pressió utilitzant-ner un altra en lloc d'una.
"Cop d'estat pocial"
Emmanuel Riambau Ribot, 13/01/2012 a les 15:47
+7
-8
"catalanistes i d'esquerres "
Aquells que van robar el
prestigi i la dignitat al país,
miren ocults de sota d'altres
paraigües el resultat de la
seva obra.. .
SENYOR PUIG, ESPEREM
CONTUNDÈNCIA...
Sóc mosso i INDP
Anònim, 13/01/2012 a les 15:47
Interessant
+60
-8
Jo també sóc mosso i aquesta mesura no la penso complir. A veure si aconseguim la independència ben aviat i podem cardar fora del cos als elements feixistes espanyols. Visca Catalunya LLIURE !!!!
Són més grisos que els de l'època del Fraga
Anònim, 13/01/2012 a les 15:48
+33
-9
Espero que els acomiadin a tots, sense excepció.
increible
Anònim, 13/01/2012 a les 15:49
+32
-5
I que coi te que veure Puig amb el catala???
Tenen rao, els mossos no necessiten uniformes nous, el que necessiten es un cervell !!
Faran com sempre
JB, 13/01/2012 a les 15:50
+30
-6
La majoria no farà res de diferent, és la llengua que sempre utilitzen, he estat a la comissaria de Glòries i de 10 mossos que hi havia cap parlava català, on son les protestes de les dones dels tricornis que s'havien d'anar de Catalunya perquè s'havia arribat al límit del 15%, doncs dintre, els polítics els van col·locar a tots i tenim els repressors de la nostra llengua i del nostre país dintre del cos dels mosssos.
"Cop d'estat pocial"
Emmanuel Riambau Ribot, 13/01/2012 a les 15:52
+17
-9
"catalanistes i d'esquerres "
Aquells que van robar el
prestigi i la dignitat al país,
miren ocults de sota d'altres
paraigües el resultat de la
seva obra.. .
SENYOR PUIG, ESPEREM
CONTUNDÈNCIA...
Catalunya, dues nacions
Anònim, 13/01/2012 a les 15:56
+36
-8
Cal admetre-ho: els espanyols immigrats, fins i tot en segona generació, han covat una animadversió contra els catalans que no té cap relació amb res que se'ls hagi fet o com se'ls hagi tractat.

Simplement, no són com nosaltres, diguem el que diguem, són d'una altra nació.

Això dels mossos d'esquadra ha donat ocupació molt bona i fixa a molts milers de "quillos" amb mediocre preparació intel.lectual, i en una cosa relacionada amb la construcció nacional, però tot i així, ens odien.
mossos analfabets
Anònim, 13/01/2012 a les 15:56
+42
-8
Nomes cal veure els cartells que portaven, que no s'entenen en cap llengua. Jo sempre he defensat els mossos com un pilar del nostre pais, pero ells mateixos estan demostrant que nomes son una cara mes de l'anticatalanisme
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 13/01/2012 a les 15:59
+36
-5
Expulsio immediata.
Sipais
Anònim, 13/01/2012 a les 16:03
+34
-4
UGT-CCOO: Policies de Catalunya al servei de la potència estrangera Espanya.
això si que cou..
Arnau Pitarch, 13/01/2012 a les 16:04
+37
-6
això si que cou... el castellà com arma de destrucció massiva... i després diuen que l'espanyol no està polititzat. que és una llengua natural... natural i fa mal...
De pena
Inde, 13/01/2012 a les 16:04
+35
-2
Si no surt un gruix de mossos desmarcant-se del tema, perdran tota la credibilitat i el meu respecte. Perquè
Patètica protesta
Mossa, 13/01/2012 a les 16:06
+47
-8
Jo també sóc mossa, i em nego rotundament a parlar en castellà a ningú.... És més, em sembla molt malament aquesta mesura, i em nego a seguir aquesta merda de sindicat.
No en el meu nom!
Us heu retratat.
Carles Viñals Casado, 13/01/2012 a les 16:08
+31
-6
I vosaltres sou la policía de Catalunya? Vosaltres sou la PN i la GC de blau i amb les quatre barres!!! I parlant de barres, la barra que teniu -i la indecència- de fer servir la llengua catalana com a ostatge de les vostres pretensions. No és al govern de CiU que ataqueu amb aquesta inqualificable decisió, sinó al poble català, al qual teniu confiada la missió de servir i de les butxaques del qual surten els vostres sous. L'heu estacat fins el melic, nois, i heu demostrat el poc que us costa fer causa comú amb els enemics de Catalunya i de tot el que la identifca i representa.

I ja que es tracta de manifestar l'opinió de cadascú caigui qui caigui i peti qui peti, invito els catalans a manifestar-vos el seu rebuig girant-se ostensiblement d'esquena davant de vosaltres mentre acompanyen aquest gest xiulant l'himne nacional espanyol, en justa correspondència.
Los enemigos salen del armario
Anònim, 13/01/2012 a les 16:10
+37
-6
M'imagino que n'hi han càmares que graben les plaques de tots aquests espanyols infiltrats en el cos dels Mossos per fer-los fora el més aviat possible!
Mosso en català sis plau
Anònim, 13/01/2012 a les 16:12
+34
-5
Dons jo lis parlaré el català!!! Sancions per a ells!"!!
Preguntes
Anònim, 13/01/2012 a les 16:12
+36
-5
+Què te a veure la gimnàsia amb la magnèsia?
+En quina tómbola els han donat el graduat escolar a aquests?
+A qui pretenen fer mal amb aquesta bajanada i a qui fan mal veritablement?
+Hi ha la possibilitat que puguin ser traslladats al cos de la Benemèrita i ser substituits per agents normals, amb capacitat per relacionar-se en la llengua del seu país?
I dit això,...
Carles Viñals Casado, 13/01/2012 a les 16:20
+26
-5
...(16:08), vull que consti que les meves desqüalificacions no van adreçades en absolut als membres d'aquest cos que senten Catalunya en el seu cor i la defensen amb lleialtat i honor, que estic segur que hi són; (15:37) i (15:42), encara que hi siguin en minoría i no hagin pogut evitar que majoritàriament s'imposés aquesta vergonyosa decisió. A tots ells, el meu respecte i sincer agraïment.
BAJA,ARA SURTEN ELS FATXES DE COMISARIA...
zcs, 13/01/2012 a les 16:21
+31
-8
...Aquests falsos catalans i fatxes epño,que vagin a fer-se guardia civils a Castilla.Ignorants.
Reflexioneu
Sants, 13/01/2012 a les 16:21
+29
-4
O els mossos que no esteu d'acord amb aquesta mesura "lingüística" demaneu que inmediatament els sindicats es desviculin d'aquestes informacions, o la lluna de mel que mantenieu amb una petita part del país se n'haurà anat en orris
Increïble
Anònim, 13/01/2012 a les 16:25
+33
-7
Ho sento mossos, però tota la raó que pugeu tenir se’n va a fer punyetes amb aquesta mesura de força.
Castellans.
gat escaldat, 13/01/2012 a les 16:26
+34
-6
Què té a veure la llengua de Catalunya amb un problema salarial? És que només parlen català pel sou, són la quinta columna, uns traïdors al poble català.
Perquè no reclamen que desaparegui l'espoli fiscal?
no em pareix bé
Anònim, 13/01/2012 a les 16:28
+19
-12
Mossos: No utilitzeu la llengua com un arma, dues llengües catalanes tan belles com el català i el castellà no tenen cap culpa de tot açò.
patètic
Anònim, 13/01/2012 a les 16:31
+38
-5
Jo soc funcionari i això em sembla totalment fora de lloc, és una animalada que només servirà perquè la societat encara tingui més rencúnia envers els funcionaris.
En el meu servei públic, MAI renunciaré a utilitzar la llengua Catalana, i amb tanta correcció com sigui possible.
Ignorants
Lord Halifax, 13/01/2012 a les 16:32
+33
-6
Què esperàveu d´un cos de seguretat creat per Felip V, i actualment ple d´ex-guàrdies civils?
S´ha de ser totxo per fer aquest tipus de pressió...en fí.
Si un Mosso es nega a parlar català, denúncia i avall. Tenim dret a que es dirigeixin a nosaltres en la nostra llengua.
CATALANS I MESELLS
Anònim, 13/01/2012 a les 16:37
+33
-5
Ens pensavem que teniem una policia nostra,doncs no,cal sols veure una part del personal que hi ha dins a Mossos,l'idioma emprat de manera majoritària és el castellà,aquesta mesura facil.lita i justifica el seu ús dins el cos.Els catalans no tenim Estat, i aquest espanyolots infiltrats i pagats amb els nostres diners ho saben. Saben que la fablessa de la nostra llengua és moneda de canvi.Quina mesura més estúpida,espero sancions exemplars i que vagin a cobrar del seu futur Estat,que es facim Guardies Civils o Sargentos Legionarios,es a dir que emigrin,tal com van fer els seus pares o avis en venir per aquestes terres.
La N-II es colapsarà diumenge 15 per la independència
Anònim, 13/01/2012 a les 16:37
+26
-9
L’Assasmblea Nacional Catalana del Maresme ha convocat una caravana independentista de vehicles que recorrerà la nacional entre Montgat i Tordera






Quants més siguem millor!!!
Twitter portaveu Toni Castejon
Anònim, 13/01/2012 a les 16:41
+15
-4
Tot això li podeu dir al Twitter del portaveu dels mossos racistes aquests: Toni Castejón @CastejonToni
Què hi tenen al cap?
Anònim, 13/01/2012 a les 16:46
+24
-6
això no és un atac a interior, és un atac directe a la llengua catalana i als catalans per extensió!
Quina mena de mesura és aquesta??
El senyor Castejón diu que no ha trobat una altra solució... deu ser que no ha pensat gaire, perquè mira que es poden fer coses! Aquí es demostra el nivell que tenen...
A destruir
Anònim, 13/01/2012 a les 16:46
+14
-4
Jo sóc agent forestal i si en Pelegrí em toca allò que no sona incendiaré el bosc i llençaré oli del nostre parc de vehicles al riu.
Fart no, fins al capdamunt!
JoMateix, 13/01/2012 a les 16:47
+24
-5
La llengua com xantatge i moneda de canvi política i laboral? Que se'n vagin a la merda. Si ells desobeeixen, nosaltres també. Al proper control passaré de llarg.
Després es queixaran de la mala imatge que tenen. Ja li està bé al sr Puig per intentar justicicar l'injustificable per demostrar que era dels seus. Aquesta gent no té límit. EL que cal fer és purgar la nostra policia, especialment els sindicats (terreny abonat per a aquest tipus de gent) dels talps espanyolistes que s'han deixat colar, primer en l'època Tura i després amb Saura. Costi els diners que costi (ja no ve d'aquí). A partir d'aquí tornar a començar deixant clar que són la policia més ben pagada de l'estat, tornar a exigir nivell lingüístic, psicològic i intel·lectual, i no encobrir els carnissers sinó posar-los en evidència. Pel bé de la pròpia institució i, sobretot, dels ciutadans que som els qui els paguem el sou a aquesta colla per si se n'havien oblidat.
Bfff.
Adria, 13/01/2012 a les 16:49
+19
-4
Donc jo els hi dire que em parlin en Catala o Angles, que el castella pobre de mi no l'entenc... :)
inadmisible
Anònim, 13/01/2012 a les 16:49
+26
-5
doncs jo proposo inspectors camuflats entre la població i cada mosso o mossa que no es dirigeixi en català a un ciutadà, sanció. Això és un atac intolerable contra la nostra llengua. I perquè no deixen de parlar en castellà...? Sanció i ben grossa, però JA!.
Doncs jo,no
Anònim, 13/01/2012 a les 16:49
+39
-7
Jo sóc mosso i mai utilitzaré la nostra llengua pels nostres interessos. Us asseguro que la majoria de mossos no secundarem aquesta mesura.
CCOO??
Anònim, 13/01/2012 a les 16:50
+23
-5
El Castejón aquest és un mala ànima i acabarà malament. Jo sóc treballador afiliat a CCOO i acabo de donar-me de baixa després de llegir aquesta notícia. Només em tornaria a afiliar si expulsessin fulminantment aquest desgraciat, cosa que no faran. I si algun mosso es nega a parlar-me en català el denunciaré i no penso obeïr-lo en res fins que canvïi d'idioma. Algú que fa això és que li importa una me Catalunya i no mereix ni respecte, ni formar part del CME, ni res.
Qui perd els orígens perd la identitat !
Josep P. (Calella), 13/01/2012 a les 16:54
+18
-8
Si jo amb els anys que España ens roba hagués arraconat el català i emprar el castellà com a protesta, ara mateix ja no sabria ni parlar-lo.

M'uneixo a la crida per omplir aquest diumenge la NII de vehicles amb la CARAVANA PER L'ESTAT PROPI que el MARESME PER LA INDEPENDÈNCIA (ANC) ha convocat:



%20Caravana%20per%20l%92Estat%20Propi%20recorrer%E0%20el%20Maresme%20aquest%20diumenge%2015%20de%20gener

"ESPAÑA FA LLENYA, CATALUNYA FA PINYA ! "
VISCA LA TERRA LLIURE !
Josep //*//
CCOO??
Anònim, 13/01/2012 a les 16:55
+24
-6
El Castejón aquest és un mala ànima i acabarà malament. Jo sóc treballador afiliat a CCOO i acabo de donar-me de baixa després de llegir aquesta notícia. Només em tornaria a afiliar si expulsessin fulminantment aquest desgraciat, cosa que no faran. I si algun mosso es nega a parlar-me en català el denunciaré i no penso obeïr-lo en res fins que canvïi d'idioma. Algú que fa això és que li importa una me Catalunya i no mereix ni respecte, ni formar part del CME, ni res.
De què van???
Noemí, 13/01/2012 a les 16:55
+22
-8
Com se´ls acut fer aquest tipus de reivindicació!. Quina culpa hi tenim els ciutadans per rebre aquesta agresió?.
És que no tenen altre recurs que atemptar contra el dret a parlar la llengua nostra?. De qui ha estat la idea i perquè hi estan d´acord?.
És demencial tot plegat; a quins exttrems estem arribant...
Mossos: us heu deixat enredar
Josep-Maria, 13/01/2012 a les 16:58
+21
-4
Probablement els mossos tenen raó quan es queixe: el que fa la Generalitat amb ells –ja des del Tripartit– no és admissible. Però segurament hi ha altres maneres de fer-se respectar.
Si la situació dels mossos no és admissible, tampoc no ho és la situació de la llengua catalana a Catalunya. Els sindicats dels Mossos han deciditi maltractar la llengua, que és tant o més maltractada, a Catalunya, que ells, els Mossos. I sovint pels mateixos que ara els maltracten a ells.
¿És que la llengua catalana no és cosa de tots els catalans? ¿És que els Mossos no la senten com a seva i no perceben l'estat d'arraconament progressiu en què es troba a Catalunya? Segurament hi ha mossos que s'han equivocat de feina.
D'altra anda, ja sabem com va això de la "representació" sindical i de com es prenen certes decisions. No crec que la majoria dels Mossos (no dels seus "representants") hi estigui d'acord. La mesura presa per Castejon i companyia és molt sospitosa. Estan fent el joc a certs partits.
La llengua catalana, a Catalunya, no ha der ser moneda de canvi. Ni entre els Mossos i el govern de la Generalitat i entre aquesta i el govern de l'Estat.
Si la Generalitat en pot sortir tocada, els Mossos encara hi sortiran més, davant la ciutadania. Aquests dirigents sindicals s'han ben lluït.
Castejón és de CIUDAD-ANOS!!
Jaume (Gràcia), 13/01/2012 a les 16:59
+21
-7
Aquí el veieu donant "arguments" al racista anticatalà del canyita brava:





Aquest és el representant dels moZos? Perquè l'han votat? No haurien d'EXPULSAR aquesta colla de miserables colons espanyols del cos? Mossos: si no exposeu, denuncieu i arraconeu aquests collons, NO US QUEIXEU.
Torna el seny, Catalunya espanyola, com sempre.
Juliette, 13/01/2012 a les 17:00
+13
-29
Ho trobo perfecte i molt raonable. Catalunya és Espanya i l´espanyol es la llengua d´una gran majoría dels catalans. Prou ficcions identitàries.
Que aprofiten per tancar-los a tots però de veres.
Anònim, 13/01/2012 a les 17:01
+20
-5
No cal comentar-hi res. vull que els tanquen però, de veres. Vull que els acomiaden. No vull pagar impostos per mantindre aquesta colla de gossos malfaeners sense cap sensibilitat per la ciutadania a la qual s'hi deuen.
Són imbècils?
Carles T.L., 13/01/2012 a les 17:02
+24
-4
És que no saben que això no ho poden fer?.
EstAn obligats a parlar en català a qui es dirigeixi a ells en aquesta llengua; ho diu la Llei. I ara, què faran?.
TOTHOM a parlar en català quan veiem un Mosso. Encara que només sigui per preguntar-els l´hora!!.
Llengua
Agusti Vilella, 13/01/2012 a les 17:03
+21
-3
Aquesta mesura de pressió ja fa anys que l'utilitzen: si alguna vegada en algún control rutinari se m'han adreçat a mi SEMPRE ho han fet en castellà, i més d'una vegada, fins a la xx resposta meva en català no han canviat ells de llengua i en algún cas amb visibles mostres de fer-ho de bén mala gana, per tant, rès de nou (carta signada per mi i publicada a l'AVUI de 13-09-08). D'altra banda se m'en refum aquesta mesura perquè si qualsevol membre de qualsevol força policial del meu país s'adreça a mi en qualsevol llengua que no sigui la del meu país, no rebrà de mi cap resposta que no sigui en català.
Clarissim
Clar, 13/01/2012 a les 17:05
+18
-4
Desprès per que en Mas digui que la societat no está dividida i que segons quina acció no la pendrà per no fragmentar la societat catalana.Si mai en aquest país es declara la independència sempre tindrem la societat dividida,en cap nova nació ha hagut unitat en la decisió, per tant a Catalunya tenim i tidrem els independentistes i els unionistes espanyols, !!Clarissim!!
una altre més efective
Anònim, 13/01/2012 a les 17:05
+16
-1
Podrien deixar de possar multes. Això si qué seria una bona per Puig. Dos dies i tornaria enrere.
Per què ens odien (Catalunya dues nacions II)
Català renegat, 13/01/2012 a les 17:06
+17
-6
Ens odien precisament per la tebior, l'excessiva tolerància, la falta d'ús de l'energia, de la mateixa manera que una dona acaba odiant un calçasses massa complaent o un home que no afirma la seva condició. Si els diguéssim "xarnegos", com feien els pares, almenys tindrien al davant algú de qui haurien de guanyar-se el respecte, i no uns estrafets amb estirades musculars involuntàries que llencen la nació a les escombraries per viure bé i sense conflictes. Som la nació "que no vol molestar" (Artur Mas dixit).

...
Jordi Roca, 13/01/2012 a les 17:06
+17
-3
A Girona es queixen per la "mala imatge" que se’ls hi va donar al cartell dels pastorets ( on els dimonis eren els Mossos i el pastorets els indignats) i ara això? a veure, que don més mala imatge? no se... em sembla que està arribant l'hora de tornar a agafar la falç i segar ben arrant...
Bfff.
Adria, 13/01/2012 a les 17:06
+18
-4
Donc jo els hi dire que em parlin en Catala o Angles, que el castella pobre de mi no l'entenc... :)
Poc intel.ligent
Anònim, 13/01/2012 a les 17:06
+25
-5
Una mesura així no fa cap favor a la causa dels mossos, en tot cas els perjudica i espatlla encara més la seva imatge (ja molt tocada). Com que tinc amics i coneguts mossos, i sé que la majoria són gent completament normal (això del mosso quillo-macarra és majoritàriament una llegenda urbana) i no recolzaria una bajanada com aquesta aleshores l'explicació lògica és que la representació sindical dels mossos està segrestada per una minoria molt polititzada (cap a l'espanyolisme militant) i que utilitzen el conflicte laboral amb la Generalitat pels seus fins particulars de deslegitimar a la vegada l'autogovern de Catalunya i el propi cos policial autonòmic. Mossos, vigileu, que teniu l'enemic a dintre.
UN FUNCIONARIO DE LA GENE.
Anònim, 13/01/2012 a les 17:07
+17
-38
YO TAMBIÉN SOY FUNCIONARIO DE LA GENERALITAT Y LA MAYOR PARTE DEL TIEMPO HABLO EN ESPAÑOL; NUNCA NADIE SE HA ATREVIDO A DECIRME ABSOLUTAMENTE NADA.
Policia catalana?
Le Gendarme, 13/01/2012 a les 17:08
+31
-6
La pregunta és perquè volem una poicia catalana que ens parli en espanyol? Tots al carrer acomiadats!
Disolució
Jordi M, 13/01/2012 a les 17:09
+31
-7
Bona ocasió per disoldre el cos i crear, de bell nou, una policia catalana. I que aquesta vegada no tingui un nom estrambòtic i botifler sinó normal i català. Policia. La nostra policia.
No rest for the wicked
Kazatkin, 13/01/2012 a les 17:09
+14
-22
¿¿¿hablando en castellano????, uy, uy, uy,uuuuuy,

ya son hijos del diablo.
expulsats
Anònim, 13/01/2012 a les 17:10
+28
-7
Doncs quan ja no feu la vaga, espeero que us expulsin del cós quan us dirigiu a un ciutadà en castellà o empreu aquesta llengua entre vosaltres.
Sou uns impresentables.
PD
JoMateix, 13/01/2012 a les 17:10
+16
-3
Torno a insistir en el fet sindical perquè és cabdal. Una altra de les mentides qu ens hem tragat durant tots aquells de Generalitat de façana (en això tenen raó els gossos, vull dir mossos) és que n'hi havia prou amb que els dirigents de CCOO i UGT a Catalunya parlessin català per a ser els nostres sindicats. Doncs no, no ho són. A Euskadi ho tenen clar i per això tnene sindicats propis. Aquí no perquè la ciutadania abdica de la seva condició, deixant-ho tot en mans dels polítics. I els polítics es limiten a viure en la seva bombolla d'altra societat, dirigents i, com dèiem, aparador. Sense trepitjar el carrer ni copsar la situació del poble, que és l'únic i autentic motor d'una nació. Tenim una bona oportunitat per encarar la realitat i posar-nos a pencar de valent a tots els nivells als barris, pobles, a la feina, on sigui. Cal tenir el valor d'afrontar la realitat sense plorar. Si no diem les coses pel seu nom mai reaccionarem. Que ningú s'afiliï a aquests sindicats que, a banda d eno representar-nos com a poble, tampoc ho fan com a treballadors, per més escarafalls d'última hora que facin. ON eren els darrers 10 anys? Pactant i col·laborant amb la patronal totes i cadascuna de els marranades que els han imposat, per tal de seguir a les seves cadires. Tant se'ls en va fotre la degradació de les condicions laborals, la contractacció il·Legal (paral·lela a la baixada de sous i poder adquisitiu), la manca de productivitat,etc.
Gossos fora!
Anònim, 13/01/2012 a les 17:13
+26
-6
Fora tots aquests gossos del cos del Mossos!
Desagraïts i incivilitzats, qui es comporta d'aquesta manera de cap manera pot seguir fent de polícia! Els paguem nosaltres i no tolerarem aquest xantatge antidemocràtic!
No tenen autoestima
Anònim, 13/01/2012 a les 17:14
+25
-6
Jo en prendria nota, i tots aquests mossos deslleials amb Catalunya els despatxaria a la més mínima ocasió. L'autodestrucció és senyal de manca d'autoestima per tant no ens perdrem res si se'n van tots a la merda. Catalunya no els deu res.
¿que te a veure?
Anònim, 13/01/2012 a les 17:14
+20
-6
Estic al·lucinant, que collons te a veure una cosa amb l'altre. Es com si haguesin decidit no parlar castellà. Ells tenen l'obligació de parlar els dos idiomes, si no es axi expulsats del cos. A pendre vent la colla de botiflers.
Disolució
Jordi M, 13/01/2012 a les 17:14
+21
-7
S'ha de ser miserable. Disolució. Partim de zero. Aquest cop sense romanços. I els altres col·lectius de funcionariots anticatalans sabran el pa que s'hi dóna.
El castellano no es el problema
Anònim, 13/01/2012 a les 17:18
+14
-29
es el colmo que hablar en español sea un problema en catalunya. utilizan la lengua para protestar, yo hablo castellano y no tengo que pedir disculpas por hablarlo,y los mosos pues que hablen lo que les de la gana, pero dado que atienden a la ciudadania en la medida de lo posible tienen que hablar con el objetivo de comunicarse. lo que no puede pasar es que con esto se refleja como los catalanistas ven el castellano como problema. de ahi que pueda ser utilizado como elemento de discordia
espanyol no existeix
Espanyol NO, 13/01/2012 a les 17:18
+18
-6
L'idioma castellà és coneix internacionalment com espanyol. A espanya no existeix, el que existeis és el castellà de castella, de la castella imperilista.
Volem policies catalans. No només bisbes.
Jordi M, 13/01/2012 a les 17:20
+27
-6
El sol fet que se'ls hagi acudit de tenir una iniciativa com aquesta ja és més que suficient per concloure que gent així no té en cap estima la nació catalana i per tant ni de conya pot servir-la, molt menys encara des d'una funció com la policial. Els Mossos d'Esquadra fan honor a l'estupidíssim nom botifler escollit per al cos.
Que tornin es tricornis
Anònim, 13/01/2012 a les 17:21
+13
-4
Els tricornis eren lleials amb el país que servien.
Quins collons!
Anònim, 13/01/2012 a les 17:22
+12
-3
Està clar, no saben fer altra cosa que el funcionari, i espanyol per colmo, per això els vam plomar tant? així n'acomiadin la meitat i en especial dels que només están per posar multes
Per a: "Anònim, 13/01/2012 a les 16:49"
JoMateix, 13/01/2012 a les 17:23
+14
-2
No n'hi ha prou amb això. Heu de deixar clar que qui ha près la mesura no us representa i fer-lo caure. ja sé que no sou l'únic col·lectiu mal representat o en mans de sindicalistes dubtosos, però sou un sector prou sensible com per no deixar-se enredar.
AL segle passat la Guardia Civil es va posar al costat de Macià. Ara mateix tenim una policia suposadament catalana, que si hi hagués problemes actuaria contra el poble català sense cap problema (malgrat excepcions com la teva). Hem estat un passarells, els mossos són l'únic cos armat que tenim i en cas d'escala, l'únic que ens podria defensar al marge de els guerrilles. ALs catalans no els agrada escoltar o llegir aquestes coses però més val estar preparats que tornar a lamentar el nostre destí tràgic. Per això és tant important el·Laborar un filtre exigentíssim dins d'aquest cos, com proposava Sellarés, que serà el que vulgueu en qualsevol altre àmbit, però és dels pocs que ho tenia clar. Si no ha de ser la nostra policia més val no tenir-la. Perquè a sobre stàs facilitant informació i evidneciant les teves flaqueses.
La paga als covards catalans.
Anònim, 13/01/2012 a les 17:25
+17
-6
Sí, ara els fareu fora.

Estan aquí, són castellanoparlants en la seva majoria, molt ben pagats, funcionaris de carrera, i paguem impostos per mantenir-los.

Els seus sous són un capítol important de la ruïna fiscal de la Generalitat.

Ara us abaixen els pantalons, us natgen i us fan plorar no usant la llengua nacional.
A pendre pel cul!!!
Anònim, 13/01/2012 a les 17:26
+23
-5
Que els fotin al carrer. No son dignes de formar part de la Policia Nacional de Catalunya.
Per una policia nacional catalana!
Jordi M, 13/01/2012 a les 17:30
+24
-4
Només hi ha algú més fill de puta que qui fa aquesta proposta: qui se n'alegra.
Puga dins els Mossos
Anònim, 13/01/2012 a les 17:34
+13
-7
S¡hauria de fer neteija total dins els mossos, en posar una data que en 10 anys no quedi ningun de la ultradreta frenquista dins d'aquest cos. Lamentable que per la meva part que sempra he dafengut a la policia, avui hagin perdut un aliat.

Apendre vent y que torni la policia nacional.
Il.legal?
Victor-lee, 13/01/2012 a les 17:34
+11
-5
- Hi a alguna normativa que "obligui" a adreçar-se en català?. Si existeix, si us plau, exposeu-la. Així sabré sota quina normativa tinc que posar la denúncia al Mosso que em parli en Català.
- Si existeix, graveu-los amb el movil, i denuncia.
- Conseller Puig, ànims i miri com li pagan.
Sindicats catalans
Jordi M, 13/01/2012 a les 17:36
+19
-2
La proposta és de Ce Ce O O i U Ge Te. O sigui que les cúpules d'aquestes dues sucursals de mantinguts es desmarquen de la proposta per rebutjar-la sense matisos de cap mena o ja, però ja i d'una puta vegada, sindicats catalans.
fem boicot als productes dels empresaris catalans botiflers espanyolistes.
Anònim, 13/01/2012 a les 17:39
+14
-7
fem boicot als productes dels empresaris catalans botiflers espanyolistes del PPCYU i PPPSOE
Mossos poseu ordre!
Anònim, 13/01/2012 a les 17:45
+19
-4
El representant aquest "Toni Castejon" es el mateix que surt al video dels siudadanos amb el Canyita Brava?? Em sembla increible que la nostra policia es deixi manipular per una colla de marginats anticatalans com aquestos.
España
Anònim, 13/01/2012 a les 17:46
+11
-27
Formais parte de ESPAÑA y aunque os joda el castellano es vuestra lengua, mirad tambien el DNI y comprobad si pone reino de CATALUNYA!!! jajaja rojossss
censura a NACIODIGITAL?
PITU, 13/01/2012 a les 17:47
+7
-4
Moltes gràcies Naciodigital per haver censurat el meu coemntari? També sou censuradors en aquesta casa? Mai ho hagués dit!
Motiu suficient per expulsar-los del cos
Anònim, 13/01/2012 a les 17:47
+22
-5
Això passa per deixar entrar espanyols als Mossos.
España
Anònim, 13/01/2012 a les 17:48
+13
-28
Formais parte de ESPAÑA y aunque os joda el castellano es vuestra lengua, mirad tambien el DNI y comprobad si pone reino de CATALUNYA!!! jajaja rojossss
En castellà no, si us plau!
Vicenç Marquès i Sanmiquel - SABADELL (Vallès Occidental) CATALUNYA., 13/01/2012 a les 17:48
+15
-6
Antoni Castejón, l’has ben cagat! Això de voler fer servir només el castellà en totes les actuacions i serveis policials, pot portar a un esfereïdor conflicte amb la població, de grans dimensions.
Hi haurà moltes persones que, en veure que el col•lectiu dels Mossos d’Esquadra és dirigeix a elles amb castellà, poden reaccionar desfavorablement fins el punt d’enfrontar-se amb algun Mosso o Mossa.
Et sembla bé, doncs, que hi hagi enfrontaments, potser verbals de primer, però que s’acabi primer a les mans i a les porres més tard?
Ningú que sigui i es senti català de soca rel; acostumat a parlar a Catalunya sempre en català; i havent tingut el privilegi de poder-se dirigir a la policia pròpia en la nostra llengua i ser correspost, després d’haver de parlar per collons en castellà amb la policia franquista, passarà a parlar en castellà per molt que els/les agents s’escarrassin a seguir parlant en castellà. I això, dic, pot generar greus conflictes, màxim si un té la desgràcia de topar-se amb uns/unes agents que pel què sigui hauran passat una mala nit i estiguin de mala hòstia, com acostuma a passar massa sovint últimament.
Estic d’acord amb totes les reivindicacions que menciones en les teves declaracions, però no hi estic d’acord que deixeu el català de banda, després del què ens ha costat poder arribar on hem arribat en quan a poder parlar lliurament en la nostra llengua i sense cap por a cap represàlia policial. Que això no vol dir que hàgiu d’estomacar al personal, pel fet de què aquest no us vulgui seguir en la vostra protesta.
No te n’adones que deixant de banda el català, els hi estàs fent el llit als del PP que van com bojos cercant la manera que el català quedi abolit a Catalunya?
O potser hem de pensar que hi estàs d’acord amb els del PP i tot aquest enrenou de no voler parlar en català és tot un muntatge perquè estiguin contents els d’aquest odiós partit?
Rumia-t’ho bé. Rumieu-s’ho bé. Però la llengua catalana és la última cosa que hauríeu de fer servir per coaccionar al Govern de la Generalitat.
Per començar, per què no crideu fins que us ofegueu, que dimiteixi l’impresentable Felip Puig? Crec que és per aquí per on hauríeu de començar. Qui us està fotent la punyeta és en Puig: no el poble català.

cat
llpv, 13/01/2012 a les 17:49
+14
-1
On és la noticia?, encara és hora de que senti a una parella de mossos parlant en català pel carrer.
Res més
Anònim, 13/01/2012 a les 17:50
+18
-5
Grans patriotes, els mossos, ja es veu. Demostren que consideren el català una obligació professional, res més.
España
Anònim, 13/01/2012 a les 17:50
+12
-29
Formais parte de ESPAÑA y aunque os joda el castellano es vuestra lengua, mirad tambien el DNI y comprobad si pone reino de CATALUNYA!!! jajaja rojossss
Apunteu-los el nº de identificació
Anònim, 13/01/2012 a les 17:50
+18
-5
Serà més fàcil apartar-los del cos dels Mossos per haver col·laborat activament en la ocupació espanyola de Catalunya.
Folclòrics amb boina d'ensaimada
Serenor, 13/01/2012 a les 17:51
+12
-6
Molt malament. Si són castellàns que es noti, parlar en català per estètica em sembla un insult a la llengua catalàna. El català és la llengua dels catalàns, no per caprici sinó perque es aquesta i punt. I si aquest senyors són castellàns que parlin la seva entre ells si volen. Amb els catalàns els haurien de parlar en català igualment, no per respecte a cap llengua sinó per respecte a aquests ciutadans.

patètic...definitivament Espanya i catalunya són territoris que viuen al pleistocè.
MA DURA
Anònim, 13/01/2012 a les 17:51
+22
-6
NO ES PERMETRE UNA INSUBMUSSIÓ, SI NO VOLEN PARLAR EL IDIOMA DEL PAIS, EXPULSATS DEL COS I DURES SANCIONS,, AMB EL CATALÁ NO S´HI JUGA, ARTUR MAS, FELIP PUIG DEMOSTREU QUE DEFENSEU CATALUNYA
EL PROBLEMA DELS MOSSOS ES QUE SOBRRE TOT EN EL TEMPS DEL TRIPARTIT HAN AGAFAT GENT DE TOTA MENA,SON UNS MERCENARIS, NO TOTS CLAR, I NO TENEN LA CULTURA QUE NECESSITA LA NACIO CATALANA,
No t'entenc
Anònim, 13/01/2012 a les 17:51
+21
-7
La solució es fàcil:

Quan els mossos em preguntin quelcom en castellà, els i penso dir que no els entec.
España
Anònim, 13/01/2012 a les 17:52
+13
-28
Formais parte de ESPAÑA y aunque os joda el castellano es vuestra lengua, mirad tambien el DNI y comprobad si pone reino de CATALUNYA!!! jajaja rojossss
ALERTA
Anònim, 13/01/2012 a les 17:53
+22
-8
TOT EL PROBLEMA VE PER LA FALTA DE DINERS, UNICA SOL.LUCIÓ L'INDEPENDENCIA,, SI NO S'ENFONSA EL PAIS, EL GOVERN ESPAÑYOL ES EL QUE VOL, ALERTA
España
Anònim, 13/01/2012 a les 17:55
+15
-33
Formais parte de ESPAÑA y aunque os joda el castellano es vuestra lengua, mirad tambien el DNI y comprobad si pone reino de CATALUNYA!!! jajaja rojossss
senyor Valentín Anodón
Anònim, 13/01/2012 a les 17:55
+19
-8
¿S'imagina la policía nacional o la guardia civil, amparant-se en la Constitució per parlar només en català a mitjans de comunicació o persones de parla castellana, encara que fos dins de les comunitats de parla catalana?
Em sembla que pixa fora de test i vol amagar altres intencions i això diu molt contra els que l'han escollit de portaveu.
Anònim, 13/01/2012 a les 17:50
Serenor, 13/01/2012 a les 17:56
+24
-8
Tarat! el castellà no és la meva llengua. L'he après a l'escola però només la faig servir quan vull. No em fa cap falta realment per anar enlloc d'allá on vaig. L'anglès és molt més útil.
Proteste sin molestar
Anònim, 13/01/2012 a les 17:56
+14
-30
Una protesta que no hace daño no es una protesta real.
Por las comentarios recibidos esta claro que esta protesta cumple el objetivo marcado, molestar.
Siempre estaré a favor de aquel que luche por sus condiciones laborales en esta etapa de privatizaciones del sector publico.

Si se ha de hacer con la lengua , así sea.
Mi apoyo.

Proteste sin molestar
Anònim, 13/01/2012 a les 17:58
+11
-29
Una protesta que no hace daño no es una protesta real.
Por las comentarios recibidos esta claro que esta protesta cumple el objetivo marcado, molestar.
Siempre estaré a favor de aquel que luche por sus condiciones laborales en esta etapa de privatizaciones del sector publico.

Si se ha de hacer con la lengua , así sea.
Mi apoyo.

FASTIC DE ESPANYA
PORQUERIA CASTELLANA, 13/01/2012 a les 18:01
+26
-7
QUINA VERGONYA , ON HEM ARRIBAT, POBRA CATALUNYA QUE SE LA UTILITZA COM A XANTATGE. ESTA BEN CLAR SENYOR QUE EL NAZISME CASTELLA, S'HA INSTAL.LAT ENTRE NOSALTRES PER DESTRUIR CATALUNYA, QUI NO HO VEGI ÉS IDIOTA. ARA BÉ, VENINT DE LA POLICIA DE CATALUNYA EM SEMBLA D'UNA PERVERSIÓ POC HABITUAL EN UNA SOCIETAT DEMOCRÀTICA. SENTIA UN PROFUND RESPECTE PER LA NOSTRA POLICIA PERÒ ESTIC ABSOLUTAMENT DECEPCIONAT D'AQUESTA MISÈRIA INTEL.LECTUAL DELS CASTELLANS QUE ODIEN EL PAIS ON HAN NASCUT QUE NO ES ALTRE QUE CATALUNYA ON ES PARLA CATALA. EM SEMBLA QUE AIXO PORTARA MOLTA I MOLTA CUA I HI HAURA UNA GUERRA INEVITABLE, ESPANYA ES LA NOSTRA RUINA, VERITABLEMENT. ESTIC TRISTAMENT EMOCIONAT DE VEURE TANTA INMUNDICIA HISPANICA PODRIDA D'ODI CONTRA LA LLENGUA DE GAUDI, DE DALI I DE RAMON LLULL , DE MONTSERRAT I DE TANTS CATALANS DES DE FA 1200 ANYS. ES UN AUTÈNTICA PORQUERIA EL QUE ESTÀ PASSANT.
juas juas
Anònimo, 13/01/2012 a les 18:03
+15
-35
Como os jode a los catalanes ser Españoles eh!!

Pues os vais a seguir jodiendo por que sois parte de España!!! Als paisos catalans el resto de España se los pasan por el forro, que lo sepais.


Pardals!!!
Quina pena de país. I de sindicats.
Anònim, 13/01/2012 a les 18:05
+27
-5
No he sentit mai una parell de mossos, o un mosso i un municipal (per Nadal patrullaven per Reus) parlant en català. És a dir, no protesten, fan el que han fet sempre: parlar en espanyol. Per cert, si aquesta és la mesura de pressió que proposen els sindicats, n'hi ha per cagar-se en tots ells (amb perdó dels lectors sensibles). El poble català i la seva llengua, no té cap culpa que un grapat de malparits, en nom de Catalunya facin negocis.
juas juas
Anònimo, 13/01/2012 a les 18:06
+11
-33
Como os jode a los catalanes ser Españoles eh!!

Pues os vais a seguir jodiendo por que sois parte de España!!! Als paisos catalans el resto de España se los pasan por el forro, que lo sepais.


Pardals!!!
España
Anònim, 13/01/2012 a les 18:06
+10
-32
Formais parte de ESPAÑA y aunque os joda el castellano es vuestra lengua, mirad tambien el DNI y comprobad si pone reino de CATALUNYA!!! jajaja rojossss
MERDA CASTELLANA
PORQUERIA CASTELLANA, 13/01/2012 a les 18:06
+25
-5
QUI HAGI PROPOSAT AQUESTA MESURA ÉS UN MALALT QUE TRENCA TOTA LA REPRESENTACIÓ QUE SIGNIFICA UNA POLICIA PUBLICA EN UN PAIS COM CATALUNYA. HAURIA DE SER APARTAT DEL COS I COPM A CIUTADÀ SENTO VERGONYA PROFUNDA PEL GRUP DE PERSONES QUE PER UNA RECLAMACIO DE DINERS EN UN MOMENT SABUT DE CRISI COM L'ACTUAL SON CAPAÇOS DE DIVIDIR EL PAIS EN LA QUAESTIO DE LA LLENGUA. MAI COM ARA HAVIEN DEMOSTRAT TANT POC SENY INSTITUCIONAL. ESTA CLAR QUE AQUESTS POLICIES NO MEREIXEN EL RESPECTE MORAL DE LA GENT. AIXO DIVIDIRA LA POLICIA CATALANA I ES UN FET MOLT I MOLT GREU QUE EN UNA DEMOCRACIA PASSI AIXO. ES PERVERIT.
ENS HEM DE MOBILITZAR, ES VERGONYOS !!
BARBARS CASTELLANS !!!, 13/01/2012 a les 18:08
+21
-5
I NOSALTRES ELS CIUTADANS FAREM UN REFERENDENDUM PER FOTRE FORA AQUESTS POLICIES QUE CORROMPEIXEN LA LLENGUA DEL PAIS. ES LA COSA MES BRUTA I PERVERTIDA QUE ES PODIA FER, I DESDE LA POLICIA. FA UN FASTIC QUE NO ES POT EXPRESSAR AMB PARAULES. AFORTUNADAMENT ELS CATALANS SOM MES DIGNES QUE ALGUNS POLICIES, QUE NO DEUEN SER TOTS, SEGURAMENT. ES ODI ANTICATALA, COM ES POSSIBLE QUE HAGUEM ARRIBAT AL NAZISME CASTELLA TAN BARBAR . AIXO S'ACABARA MOLT I MOLT MALAMENT ........
E
Anònim, 13/01/2012 a les 18:09
+6
-25
EN UN PAIS COM CATALUNYA ,JAJAJAJAJA NO ME HAGAS REIR
no mereixen
Anònim, 13/01/2012 a les 18:10
+25
-5
Si aquests policies posen per devant els seus interesos als de Catalunya, no mereixen está amb aquest cos
Català i Mosso
Albert DM, 13/01/2012 a les 18:11
+45
-5
Com he esmentat en comentaris anteriors, totalment en contra de la mesura. El que he fet immediatament quan he sapigut això, ha estat trucar als sindicats i donar-me de baixa. No viuran dels meus diners uns sindicats que són incapaços de respectar la meva llengua i utilitzar-la d'aquesta manera tant degradant, que lluiten pels seus interessos i no pels nostres i que fan que la ciutadania de Catalunya es posi en contra d'aquest cos. No acceptaré que embrutin el nostre cos amb mesures com aquestes i ho denuncio públicament.
Ara faig una crida als ciutadans de Catalunya: Siusplau, no generalitzeu! Encara som molts els membres del cos de policia de la Generalitat de Catalunya que creiem en el nostre país i els seus valors.
GENTUSSA DINS DE LA POLICIA, ES MOLT GREU
BARBARS CASTELLANS !!!, 13/01/2012 a les 18:12
+20
-7
CIUTADANS EN DEFENSA DEL SR. PUIG CONTRA LES RATES QUE XUCLEN DELS IMPOSTOS ! VISCA CATALUNYA I ELS MOSSOS D'ESQUADRA CATALANS, ELS QUE NO HO SOM, QUE PLEGUIN O MARXIN A CASTELLA, JA ES EL COLMO QUE HAGUEM D'AGUANTAR GUARCIA CIVILS DINS DELS MOSSOS, UNA VERGONYA ESTRATOSFERICA D'UN PAIS ON NO ES POT EXPRESSAR LA LLIBERTAT I FA CADA DIA MES PUDOR A DICTADURA CASTELLANA I BORBONICA. ES PENOS I BRUT . DESITJO QUE ESPANYA S'ENFONSI BEN ABAIX, MERDA DE CASTELLADRES !!
Frase única útil en castellà:
Patriot, 13/01/2012 a les 18:12
+21
-8
JO NO HABLA ESPANYOL!
Vergonya
Guerau, 13/01/2012 a les 18:12
+23
-5
És gravíssim aquest fet. D'entrada com diu en Partal relacionen el català amb la política i com a imposició. I a sobre utilitzen arguments feixistes com que hi ha 2 llengües oficials per igual. S'oblida que només el català és la llengua pròpia de Catalunya?

A més a més, ataquen directament la població (que per cert, si tan volen respectar les lleis la seva obligació és atendre en català). Us imagineu que els professors per anar en contra de l'administració anéssim en contra directament dels nostres alumnes???? Quina falta d'ètica i de professionalitat.


Resumint, crec que això no és cap mesura de protesta. Això és simplement un dels atacs més vergonyosos que ha patit la llengua catalana des de fa temps per parts d'uns inadaptats espanyolistes que a sobre es fan dir la nostra policia. Jo els acomiadaria a tots i sense indemnització.
En català
Anònim, 13/01/2012 a les 18:14
+38
-5
I perquè no protesten deixant de parlar en castellà? A veure què passa!!
FORA ELS CASTELLANS QUE DIVIDEIXEN ELS CATALANS
CATALUNYA S'ESTIMA LA SEVA POLICIA !!, 13/01/2012 a les 18:16
+25
-4
ENDAVANT ALBERT !, SENTO UNA PENA PROFUNDA PER AQUESTA ACTITUD DESPRES DELS ANYS QUE HA COSTAT UNA POLICIA CATALANA. SEGUR QUE D'AIXO EN SORTIREM REFORÇATS. AQUESTS MOSSOS NO SABEN QUE SIGNIFICA SER POLICIA, HO ENTENEN AL REVES. FA PENA QUE TINGUEU GENT AIXI DINS DEL COS, US HEU DE DEFENSAR CONTRA AQUEST ATAC SOCIAL VINGUT DES DE LA MAXIMA AUTORITAT QUE SOU, SINO QUI HO FARA ?? NO EM CAP AL CAP EL QUE POT HAVER PASSAT PERÒ QUI HA INICIAT AIXÒ ÉS EL PARADIGMA MÉS HORROBLE DE LA IRRESPONSABILITAT EN UN PAIS AMB PROBLEMES, ÉS MOLT I MOLT GREU.
als borinots torracollons
Anònim, 13/01/2012 a les 18:18
+27
-3
És veritat, des del 1714 el castellà (jo crec millor dir espanyol a aquesta llengua de transició) és oficial a tot el regne d'Espanya.
També és veritat que el DNI, al passaport, al carnet de conduir, als elàstics, als mercenaris de la roja, i a tot arreu on poden, hi posen la paraula Espanya.
Tanmateix això també passava abans amb altres territoris del regne, com Guinea, el Sáhara Espanyol, Ifni, amb el protectorat marroquí amb els seus mercenaris i abans amb Cuba, les colònies americanes, Filipines,...i continua passant en el 10% de colònies que els hi resta.
No tinc res contra Espanya, però si tots els seus adalils són com els fatxes que emprenyen per aquí no té gaire futur.
Proteste sin molestar
Anònim, 13/01/2012 a les 18:22
+5
-21
¿Que ocurre? ¿Las protestas molestan?
Están para eso. ¿O que pasa?, Una manifestación en el centro de Barcelona es muy molesta, así que mejor que la hagan en el extrarradio. O mejor aún, en el campo que así no molestaran nada.

Por que hay que ver que malos son los controladores aereos que hacen paros en vacaciones. A ser posible que las hagan cuando menos trafico haya. Mejor cuando estén reparando el aeropuerto.

[/ironic]
La nostra llengua esclavitzada
Anònim, 13/01/2012 a les 18:23
+10
-1
sou patetics indepes
indepe de veritat no com la xusma, 13/01/2012 a les 18:24
+4
-28
111Aquests soldats, reivindiquen alguna cosa subnormals, ni van contra catalunya ni a favor de españa. Indepes de merda, ara defensareu CyU!! Aneu a la merda!
cat
llpv, 13/01/2012 a les 18:25
+14
-1
On és la noticia?, encara és hora de que senti a una parella de mossos parlant en català pel carrer.
Vergonya
Guerau, 13/01/2012 a les 18:25
+26
-1
És gravíssim aquest fet. D'entrada com diu en Partal relacionen el català amb la política i com a imposició. I a sobre utilitzen arguments feixistes com que hi ha 2 llengües oficials per igual. S'oblida que només el català és la llengua pròpia de Catalunya?

A més a més, ataquen directament la població (que per cert, si tan volen respectar les lleis la seva obligació és atendre en català). Us imagineu que els professors per anar en contra de l'administració anéssim en contra directament dels nostres alumnes???? Quina falta d'ètica i de professionalitat.


Resumint, crec que això no és cap mesura de protesta. Això és simplement un dels atacs més vergonyosos que ha patit la llengua catalana des de fa temps per parts d'uns inadaptats espanyolistes que a sobre es fan dir la nostra policia. Jo els acomiadaria a tots i sense indemnització.
FORA MOZOS
Anònim, 13/01/2012 a les 18:29
+33
-1
Volem una policia catalana, no un cos infestat d'espanyols. Amb el nom que tenen quin criteri voleu que tinguin. Aquests són els que ens han de defensar el dia que declarem la independència?
Artur Mas no vol dividir, i li paguen així.
Anònim, 13/01/2012 a les 18:29
+25
-1
No vol dividir, no vol importunar, no vol molestar: la meitat dels "catalans" (ehem) tenen lligams en altres regions espanyoles, i s'enfadarien.

Però els nombrosos castellans que s'han ficat als Mossos perquè el cap no els dona per d'altres treballs més professionals o la iniciativa, en canvi, no s'estan de ferir on més mal fa.

Anirem molt lluny, amb aquesta nació que no vol molestar ningú.
Ara es el moment
Anònimus, 13/01/2012 a les 18:30
+22
-2
Ara es el moment de fer campanya contra aquests sindicats quintacolumnistes.
ANC del Maresme
Vador , 13/01/2012 a les 18:31
+12
-2
L’Assemblea Nacional Catalana del Maresme (ANC) ha convocat una caravana independentista de vehicles que recorrerà lacomarca de cap a cap entre Montgat i Tordera
L’Assemblea Nacional Catalana del Maresme ha iniciat una mobilització per tal d’omplir la ctra. nacional II de vehicles amb senyeres i estelades amb el nom de Caravana per l’Estat Propi diumenge que ve 15 de gener.
Farem una caravana de vehicles de tota mena que aniran des de Montgat i Tordera cap a Canet de Mar, on, quan arribaran les dues corrues,cap a les dotze del migdia, es llegirà un manifest i hi intervindran alcaldes i alcaldesses de la comarca. També parlarà Xavi Ponsdomènech, membre del secretariat, i es repartiran begudes de la terra.
Els punts de sortida són a Todera (a la rotonda sud) i a Montgat (davant de l’estació de Montgat nord) i l’hora de trobada és les 9 del matí.Hi haurà però, una caravana que s’incorporarà al grup que surt de Montgat es trobarà a Barcelona a les 8:30 a plaça Espanya i anirà fins el Maresme travessant la capital catalana.
Que es fotin
Anònim, 13/01/2012 a les 18:32
+14
-4
Aquesta colla de mossos no van para de tocar els pebrots a l'anterior govern. Doncs que es fotin i refotin i se les endeguin amb l'ou de la serp que han fet créixer.
Empasseu-vos Convergència i parleu com us passi pels collons!
cal refundar la policia nacional catalana
Anònim, 13/01/2012 a les 18:33
+28
-2
Primer dissolució dels Mossos d'Esquadra, nom que es deu als enemics del poble català, els felipistes.
Segon creació de la nova Policia Nacional de Catalunya, amb aquells membres que no hagin participat en actuacions contra el seu país i que prometin ser fidels per sempre més al servei d'aquest poble.
La independència, a tocar
Anònim, 13/01/2012 a les 18:33
+10
-2
A les nacions que no volen molestar ningú, els ho agraeixen concedint-los la independència nacional.

Els xaiets sempre guanyen, no en dubteu.
S'ha acabat
lluis v.a, 13/01/2012 a les 18:35
+16
-2
S'ha acabat ser funcionari i encardar-se dels que no ho són. Els sidicats han perdut el temps fent reivindicacions i s'han descuidat de prestigiar la seva feina. Han cobert una colla de lladres, ineptes i ganduls i aquests han podrit els funcionaris. Ara la societat els girem l'esquena.
Repració española
Anònim, 13/01/2012 a les 18:36
+11
-5
Mossos d'esquadre creats el 1719, per reprimir els vençuts. Sembla que l'història es tossuda.
Gràcies señores de la transición
sORPRENDENTE DECISIÓN
Anònim, 13/01/2012 a les 18:36
+9
-31
Si es que la verdadera realidad catalana en toda su complejidad la conocen los Mossos d´Esquadra y son los que se dan cuenta de cuál es la lengua más propia por su uso de Cataluña y es la de Cervantes, la de García Márquez, la de Martin Sheen. Muy bien, seguid adelante, pronto terminaremos con esta lacra que sacude Cataluña como es el nacionalismo y el independentismo.
Repració española>incorrecte
Anònim, 13/01/2012 a les 18:37
+8
-2
Repressió
S'ha acabat
lluis v.a, 13/01/2012 a les 18:39
+26
-4
S'ha acabat ser funcionari i encardar-se dels que no ho són. Els sidicats han perdut el temps fent reivindicacions i s'han descuidat de prestigiar la seva feina. Han cobert una colla de lladres, ineptes i ganduls i aquests han podrit els funcionaris. Ara la societat els girem l'esquena.
Independència
Montse, 13/01/2012 a les 18:40
+27
-4
Si tinguessim independència no tindriem tants problemes en cap lloc!!!
Fart d'aquesta gentuça
Anònim, 13/01/2012 a les 18:40
+27
-4
L'estat actual de Catalunya es deplorable. Només ens faltava això. Si fos per mi encara els i fotia una retallada mes gran. No hi ha dret.
Fart d'aquesta gentuça
Anònim, 13/01/2012 a les 18:43
+24
-4
L'estat actual de Catalunya es deplorable. Només ens faltava això. Si fos per mi encara els i fotia una retallada mes gran. No hi ha dret.
Felip, fot-los fora !!!!
Anònim, 13/01/2012 a les 18:45
+33
-4
S'ha de fer net als cos dels Mossos, començant per apartar els "reciclats" dels cossos espanyols.

Volem una policia catalana !
mozos, despreci absolut als drets dels ciutadans (jutgessa espanyola)
Anònim, 13/01/2012 a les 18:45
+16
-6
ai, pobre pais de curs de gambals... molts de per aci defensant 'la nostra' (vostre) policia' i ara ves per on es foten a parlar (com el 99% dels cops, ara al 100% en castellano, idioma de l'invasor) i pq no parlen andalu ? :) la pasma catalana s'hauria de dir MINYONS i no mossos (fastic de nom) com tv3 hauria de tenir un nom mes digne i no un nom paleto-provincia... (tve1, tve2, tv3) ai, pero, el feixista asqueros del pujolet... 'atado i bien atado' a veure q dira solidaritat q an comes l'error de defensar la pasma varies vegades... per cert, a la republica d'irlanda la pasma es diu Garda a seques i no police, i no com a cat. que diu mossos i policia :) apa doncs, a gaudir dels MOZOS i MOZAS :) en castellano...
discriminació positiva
Anònim, 13/01/2012 a les 18:46
+32
-3
Es molt interessant veure com es fa pales fins a quin punt tot l'aparell de l'estat esta ocupat pels espanyols.
Delirant !!!
Anònim, 13/01/2012 a les 18:47
+31
-4
Aixo es absolutament delirant !!! , algu s´imagina que la policia espanyola per protestar per questions laborals parles en frances com a protesta ? o la policia francesa parles en alemany per protestar d´una reduccio de sou ? Tenen rao els sindicats , es una questio d´imatge , la que han perdut els mossos , que s´han embrutat a ells mateixos i si tenien rao, per mi l´han perduda totalment . Per aixo ens podiem haver quedat amb la Guardia Civil que era mes barata
a que
Anònim, 13/01/2012 a les 18:49
+28
-5
i a que esperen els mossos que respecten la llengua a sortir a desautoritzar aquests m*rd*s
Sí és clar.....
Vador , 13/01/2012 a les 18:50
+22
-5
Sí és clar ara ja s´entén més tot plegat: els Mossos estan dirigits, avui, per comandaments polítics manifestament incompetents. Estan trufats d'elements provinents de la Policia Nacional i la Guardia Civil.
És il·legal.
Pirineus, 13/01/2012 a les 18:56
+34
-6
És il·legal. Si algun mosso no es dirigeix a mi en català, si cal, després de demanar-li que es dirigeixi a mi en català i no ho fa, m'haurà d'ensenyar la seva placa amb el seu número i portaré una denúncia a una comissaria dels mossos, a més de trametre'n còpies a la conselleria d'Interior i a la Plataforma per la Llengua. Què s'han cregut? Què s'han pensat qui són aquests?
Com si...
Anònim, 13/01/2012 a les 18:57
+30
-4
Com si durant la ocupació alemanya de França la policia francesa parles en alemany.
sorprenent
Anònim, 13/01/2012 a les 18:59
+28
-2
SÓN INUTILS, no hi ha més paraules
Para el Català i Mosso de las 18:09
Anònim, 13/01/2012 a les 19:00
+7
-32
Me parece muy bien su postura. Pero espero que si algún día usted me para en un control, y yo le hablo en castellano, cumpla la ley y tb me conteste en castellano.

Por cierto, es impresionante la cantidad de posts que está generando esta noticia, en un 99 % en contra de los Mossos.
Veo que los sindicatos de los Mossos saben dode hacen daño y tocan las narices.

¿Seguro que son ellos los que politizan el idioma?

¿O SABEN QUE PRECISAMENTE ESA MEDIDA TOCA LAS NARICES A LOS QUE HACEN POLITICA CON EL IDIOMA?

Posats a "españolear" , fem-ho tots
Anònim, 13/01/2012 a les 19:01
+10
-18
Si a aquesta colla de quillos uniformats i manipulats pels sindicats espanyolistes enemics de Catalunya els surt bé la jugada, potser que la resta de funcionaris (de cossos generals) fem el mateix: atendre els ciutadans en castellà i tramitar tots els expedients en aquella llengua. Total, si el nostre govern "tan nacionalista ell" no té cap problema per pactar amb els feixistes espanyols, els mateixos que estan fent un autèntic genocidi lingüístic amb el català (cas únic a l'Europa del segle XXI), per què no podem seguir el seu exemple els treballadors i treballadores públics?
I si aixo no funciona ,despres que faran ?
Anònim, 13/01/2012 a les 19:03
+44
-3
Si amb aixo no els fan cas , que faran despres ? es faran tots socis del Real Madrid ? es possaran els mossos calçotets amb la mandera espanyola i les mosses es vestiran de sevillanes ? , cantaran el cara el sol cada mati ? faran servir la senyera per rentae-se el cul ? foteu puta pena mossos
UNA PENA...
XxX, 13/01/2012 a les 19:05
+17
-7
El usar las lenguas como arma arrojadiza...

Aunque supongo que tenemos lo que nos merecemos...

Canya
Ermessenda, 13/01/2012 a les 19:08
+37
-9
Canya contra aquesta xusma!! Puig no et tremoli el pols per fer una purga masiva de xarnegos dins la nostre policia nacional!! Tot el meu suport!!
Qué pasada
Eduardo González Palomar (Manlleu), 13/01/2012 a les 19:10
+6
-33
¡Tienen sus prontos estos “mossos”, pero hay que reconocer que no pecan de ignorancia al poner el dedo en la llaga del Govern de Catalunya!
Prou!
El senyor de la Ç, 13/01/2012 a les 19:10
+36
-4
Aquesta gent ha passat un examen psicotècnic?

Que els fotin a tots al carrer i agafin gent amb ganes de treballar i servir al país, Catalunya.

N'estem fins als pebrots de botiflers.
Al sr. juas juas
Anònim, 13/01/2012 a les 19:16
+29
-7
Si tu ets espanyol, pitjor per a tu.
Jo, gràcies a Déu, no ho soc.
Soc català (digui el que digui el meu DNI, per cer imposat)
Matís
JoMateix, 13/01/2012 a les 19:18
+19
-5
Ja he dit que en Puig és mereix el que s'ha trobat. malgrat això, en aquetst tema específic, que no cedeixi. Ja serem els ciutadans si cal els qui ens organtizarem per denuciar els infractors i que els els expedients d'expulsió pertinents per desacatament. Falta que mostri tant valor com ho fa a les rodes de premsa quan als mossos se'ls escapa la mà. Esperem-ho.
Quina vegonya!
Pep - Manresa, 13/01/2012 a les 19:19
+39
-4
Soc sindicalista, soc català i aquesta estupidesa que han proposat els sindicats de mossos, bàsicament UGT i CCOO em repugna; però tingueu clar una cosa: són una minoria que només lluiten pel peu interès personal, se'ls en fot el país i la ciutadanis, són unes sangoneres de la societat i han de ser els propis mossos qui els desenmascarin, si no ho fan, el seu prestigi en la societat catalana quedarà molt tocada
Qui riu l'últim, riu millor!
Anònim, 13/01/2012 a les 19:35
+19
-3
Això és una provocació en tota regla i serà castigada com a tal, no tinc cap mena de dubte.

Els Catalans som gent pacífica i civilitzada, però estem tant acostumats a tota mena d'insults, robatoris i menysteniments que hem aprés tornar el cop quan menys s'espera i a on més fa mal.

QUI RIU L'ÚLTIM, RIU MILLOR!!!!

Adéu lladres i espoliadors!!!
Res nou sota el sol
Indígena, 13/01/2012 a les 19:37
+15
-3
Els mossos d'esquadra sempre parlen en castellà perquè la majoria són quillos espanyols que han vingut a colonitzar-nos. Cap novetat, doncs
normal
jdrg, 13/01/2012 a les 19:38
+14
-3
El conseller farà fora els dirigents d'aquesta màfia repugnant? Per als que encara dubten, no hi ha més solució que la independència, aquesta xusma no piularia!
Per Pep - Manresa
Anònim, 13/01/2012 a les 19:38
+10
-2
Es qeu ha de ser ells i demostrar que son una minoria, sino a mi m'han perdut com valador d'ells.
apanyoles todos!
anunnaki, 13/01/2012 a les 19:39
+17
-3
que fant uns suposats catalans militant a uns sindicats castellans com ugt i ccoo quant hi ha La Intersindical-CSC ???

sindicat catala




mnys xerrameca estupida i mes accio i creure's aixo de ser catala.
Per començar només necessitem paper i llàpis
Anònim, 13/01/2012 a les 19:39
+14
-2
Apunteu-vos el nª de identificació de l'Agent botifler.


Bon cop de falç!!!
Anònim, 13/01/2012 a les 19:39
+34
-3
L'estupidesa humana no té límits, realment. Si la nostra policia nacional es dedica a renegar de la seva llengua meterna i institucional com a mesura de protesta, alguna cosa no acaba de funcionar en aquest país. No crec pas que guanyin cap simpatia amb aquesta actitud; si a mi m'aturen i no em parlen en català em rebelaré fins al final, encara que em portin a la presó i m'apallissin. Després els advocats ja s'encarregaran de posar les coses al seu lloc. Ara bé, jo no em sotmetré a l'autoritat de la policia del meu país si se m'adreça en castellà. Fins aquí podríem arribar, com en els temps dels grisos o els civils. Trenta anys de democràcia per arribar a aquest punt. Hauríem de començar a dir prou i a rebel·lar-nos a cops de puny, si convé. Que collons, tanta xuleria hispànica! A la merda. Bon cop de falç!!!
Discriminació
Torsimany, 13/01/2012 a les 19:40
+22
-3
Per protestar verament haurien d'haver triat el francès o l'alemany ja que el castellà tambés és la llengua d'una part de la ciutadania i així es descrimina als que som solament catalanoparlants. Ara es demostra que només s'estimen la Catalunya castellana. Mal llamp!
Contraproduent
Anònim, 13/01/2012 a les 19:40
+41
-3
Amb aquesta mesura no pressionen el govern, sinó que es descacrediten a ells mateixos.
Covards
Jordi M, 13/01/2012 a les 19:47
+21
-4
No recordo que, quan la Conselleria depenia d'Iniciativa, decidissin que no classificarien les deixalles que generen per revoltar-se contra Saura. I mira que li hauria fet mal!
Una reaccionaria i casernària influencia
Almogaver.cat, 13/01/2012 a les 19:50
+20
-4
Pot anar el col·lectiu dels Mossos, contra els drets de la població, i exigir/coaccionar als Catalans, en el repressiu i reaccionari "hablame en cristiano" Com ho feien (i fan encara als aeroports i aillades carreteres) els casernaris criminals del "paseillo" i criminals falangistes d'altre temps?
Crec que NO.

Es anar contra la pròpia llei i Catalans drets, que tendrien que emparar. (Al menys ho van jurar)


Els Mossos d'Esquadra, no tenen (o no tendrien) en absolut, que seguir una consigna, que els invite a anar contra la LLei.
Si ho fan, que no diguin que es per motius laborals. Perquè possiblement es il·legal. I perquè es, i sona absurd, facinerós, i sobretot còmic (si no fos lamentable) i gens creïble.
Quant aquesta comèdia reaccionaria s'acabi, millor tirar d'aquest fil i depurar els sediciosos per-que les pomes podrides no puguin mai mes, infectar aquest estimat i valorat cos de protecció i defensa dels Catalans i residents al Principat.


Discriminació
Torsimany, 13/01/2012 a les 19:51
+30
-3
Per protestar verament haurien d'haver triat el francès o l'alemany ja que el castellà tambés és la llengua d'una part de la ciutadania i així es descrimina als que som solament catalanoparlants. Ara es demostra que només s'estimen la Catalunya castellana. Mal llamp!
A actituds de GC, sou de GC
Anònim, 13/01/2012 a les 19:54
+34
-3
Si han d'actuar amb les maneres i habilitats lingüístiques de la Guàrdia Civil, que els posin sou de Guàrdia Civil, i llestos.
¿Nacionalismo?No, gracias
Jorge Polluelo, 13/01/2012 a les 19:56
+8
-30
¿En castellano?... En Cataluña no hay practicamente nadie que hable castellano medio bien.
¿Castellano?
Anònim, 13/01/2012 a les 20:01
+5
-33
¿Hay alguien en Cataluña que hable medio bien el castellano?
Expulsió
Jordi M, 13/01/2012 a les 20:02
+33
-3
El sol fet que se'ls hagi passat pel magí la idea sense que se'ls remogui l'estómac ja és raó suficient perquè no puguin pertànyer a la policia nacional de Catalunya.
Espanya no existeix
Anònim, 13/01/2012 a les 20:15
+7
-4
Tots a parlar mossàrab espanyol xDDD
Per què¿?
Anònim, 13/01/2012 a les 20:20
+16
-3
I què hi té a veure les retallades amb la llengua?? Sempre hi ha de sortir perdent el mateix!
No us entenc.
Anònim, 13/01/2012 a les 20:29
+11
-2
Que com a funcionaris i treballadors ens queixem, ho entenc, ara no crec que el pas ideal sigui parlar en castella, el primer es que els sindicats sapiguen negociar i despres agafar mesures oportunes, aquesta mesura perjudica al colectiu i a la nostra imatge, ara bé es el que volem endavant, veiam que i guanyem.
Déu n'hi do quina màfia...
Anònim barcelonauta, 13/01/2012 a les 20:32
+15
-3
Jo em nego a creure que la majoria del cos de mossos sigui de la corda anticatalana, però tot això demostra que en algunt moment ha fallat el procés de selecció i preparació de, com a mínim, algunes promocions d'aquest cos. És més, molt em temo que hi ha un problema de plantejament d'aquells que van decidir com havia d'anar tot plegat, perquè és precisament a la policia de Catalunya on hi hauria d'haver el més alt percentatge de patriotes d'aquest país.

El tarannà de la policia s'identifica i molt amb la imatge del país que protegeix. Per què voliem una policia pròpia si al final està controlada per la mateixa escòria de la que ens voliem oblidar? És així com volem que ens vegin a fora?

Que rodin caps. Tots els que facin falta
Denunciem-los
Jordi M, 13/01/2012 a les 20:32
+16
-2
La pensada, a més de repugnant, és covarda. Perquè, hòstia que no rebria l'hipotètic mosso que mantingués el català amb un castellanoparlant immigrat d'Espanya o d'Hispanoamèrica i aquest ho fes públic! Doncs igual. Jo, per descomptat. Mosso que no se m'adreci en català, mosso que li reclamo identificació -o simplement me l'apunto- per denunciar-lo.
A fer la mà!
Anònim, 13/01/2012 a les 20:35
+12
-2
Aleshores hi ha policies/mossos que fa anys que es revolten, car a l'aeroport de Barcelona-El Prat dos policies del cos dels mossos d'Esquadra parlaven espanyol entre ells.
Ara és l'hora catalans: I N D E P E N D È N C I A!
Anònim, 13/01/2012 a les 20:39
+26
-2
Als catalanoparlants ens foten sempre i ara per tots costats!

Ja n'estem farts de viure en un país ocupat i colonitzat!

Per l'alliberament nacional!

Despertem i actuem d'una vegada!
acció directa!
Anònim, 13/01/2012 a les 20:40
+12
-2
Demà si veig un mosso (mozo) li demano una adreça, i si em contesta en castellà el penso denunciar.
ratessociates
ratessociates, 13/01/2012 a les 20:40
+10
-4
Aquestes rates sociates "zindicalihtah" mereixen que els tallin la llengua i que els enviïn de retorn al seu país de merda.
Visca Catalunya!
Putos ocupants!
No estan obligats?
Anònim, 13/01/2012 a les 20:40
+10
-2
Els mossos, com la resta de funcionaris de la Generalitat, no estan sotmesos a normatives que els obliguen a atendre en català en primer lloc?
quina merda de polis que tenim
Anònim, 13/01/2012 a les 20:41
+13
-1
Si llengua de Guardia Civil i Policia Nacional els hi caldra sou de policia español, o sia: baixeulos el sou d'una punyetera vegada, que cobren mes i treballen menys que altres policies!!!!!!
Ecs!
Anònim, 13/01/2012 a les 20:41
+18
-3
A l'Ikea de Badalona els guardies de seguretat també es revolten! N'hi ha que el català ni el saben!
Decret 107/1987
Anònim, 13/01/2012 a les 20:43
+14
-2
Decret 107/1987, de 13 de març (DOGC 827, de 10 d'abril), pel
qual es regula l'ús de les llengües oficials per part de
l'Administració de la Generalitat de Catalunya

Article 14
Els funcionaris s’adreçaran als ciutadans en les seves comunicacions orals normalment en català, i
respectaran la tria que aquests facin de la llengua en què volen ser atesos.
destapemtalps
destapemtalps, 13/01/2012 a les 20:43
+18
-3
Molts mossos són patriotes, però d´altres són talps espanyols que es dediquen al tràfic de drogues i a fer merder. No visc a Catalunya, però penso trucar a diverses comissaries dels mossos, i si algú no em parla en català, el denunciaré.
destapemtalps
destapemtalps, 13/01/2012 a les 20:47
+11
-4
Al podre Santamaria, el Mosso de Roses independentistes, l´ETA l´assassinà vilment, i mentrestant aquesta xurma sincialista-feixista espanyola, continua amb vida. Amb raó diuen que són els millors els qui se´n van.
A MULLAR-SE PARTITS!!!!
Anònim, 13/01/2012 a les 20:48
+15
-2
Vull la opinio OFICIAL de SI, ERC, PSOE-rama nor-oriental, ICV-EUiA, ciudadanos, PP-catalunya, CiU sobre:

Rebel·lio del mossos
incompliment dels mossos
sou dels mossos

que es mullin un xic i no callin
els que votem,els veritables indignats, volem saber

que en pensen
quina sol·lucio hi posarien

i sobretot quina disciplina han de tenir
Botifleros Mozos
Galdric, 13/01/2012 a les 20:49
+15
-1
Alguns dels agents dels mossos potser reivindiquen sempre ja que només parlen castellà. Vaja mesura més reivindicativa, alguns delegats dels "sindicatos" ja semblen als de ciudadanos i peperos, el més reivindicatiu és "hablar en castellano". Caldrà anomenar a alguns pel seu nom més escaient: "mozos de quadra". A fer la mar, botifleros.
Todo el mundo os ataca
Anònim, 13/01/2012 a les 20:50
+4
-34
¿Esto de los mossos también viene del PP.

Mira si hay "botiflers" y castellanos... que los catalanistas sois una minoría.

Vosotros os indignáis cuando la gente usa el idioma más extendido en Cataluña. LA LENGUA PROPIA AQUÍ ES EL CASTELLANO. No será autóctona de Cataluña, pero es la más extendida.

Como decir que el Inglés no es propio de los EEUU... menuda chorrada. Allí la gente lo habla mayoritariamente y punto.
Quina vergo"Ñ"a....
EMolas, 13/01/2012 a les 20:51
+18
-2
Ho sento molt però no crec que aquesta sigui la millor manera de protestar, utilizant el castellà tireu l'imatge de la policia que us recordo és Catalana, pel terra, i sentint-ho molt el mosso que em trobi que em parli en castellà, número de placa i l'endemà denunciat.
Crec que hi han altres formes que poden fer més mal a la administració com ara no posar multes si no es tracta d'infraccions greus per exemple.
Hi ha certs principis que no haurieu de perdre, la vostra no és només una feina, sou la Policia de Catalunya i qui no es senti català no és digne de portar el vostre uniforme.
ni mossos, ni partits ni sindicats...alternatives
Jordi C, 13/01/2012 a les 20:52
+8
-3
Després de renegar una bona estona, m'he calmat, quan el raonament m'ha tornat he vist que en el fons els Mossos tornen als seus origens creats per empaitar catalans resistents després de 1714, i de fet els sindicats que ho recolzen no deixen de ser també eines que uns partits que fan servir a favor de la seva política espanyola. Per tant les coses estan al seu lloc i els catalans viam si anem aprenent la lliçó, hem de veure que lo que ens han donat desde la transició, només són coses per tenir-nos contents i enganyats, enganyats perquè en el fons ens han espanyolitzat més ...dit sigui de passada una altra clatellada de déu-vos-guard la van donar els de convergència, per tant busquem altres alternatives
País ocupat país malaurat
Anònim, 13/01/2012 a les 20:52
+20
-2
No és la primera vegada que el nostre cos de policia fan servir la nostra llengua com a mesura de pressió davant la Generalitat de Catalunya.

Els sindicats espanyolistes consideren que és una manera de fer evident que segons ells el Govern només es preocupa per la imatge del cos i deixa de banda altres necessitats menys vistoses.

S'ha de fer molta neteja
Jordi M, 13/01/2012 a les 20:53
+17
-3
Primer no volien que tinguéssim policia (un argument recurrent era que llavors totes les autonomies en voldrien). Després la guerra va ser limitar-ne les competències. I el Pla C espanyol -llegeixi's sociata- va consistir a aconseguir, per via de pressió sindical combinada amb pressió mediàtica, que el cupo de cossos policials espanyols passats als Mossos fos el més alt possible. Ara en veiem les conseqüències. Qualsevol dia pot passar el mateix a TV3, també plena de botiflers sociates valgui la redundància.
ma dura!
Anònim, 13/01/2012 a les 21:02
+5
-4
Els catalans hauriem de actuar amb els mossos que es revel·lin de la mateixa manera tal i com fan ells!! segur sortiriem als titulars de tot el mon!!
El cas es q si ets un mosso tocapilotes,el q t'hauria de passar es que ningu, al teu propi barri t'escolti, es a dir buling!! que va a un bar, dons q no el serveixin, que va a la fleca? el mateix, que es el sopar popular del barri? dons q ningu segui al seu costat... aixi! pas a pas i cop a cop. o amb el poble o contra el poble! i com que tots sabem q no tenen amics, els unics amics q te un mosso son altres mossos i prou, a la llarga hauran d'apendre conciencia social per força. Perque a l'hora de la veritat no serviu de res, quan de veritat se us necessita no hi sou! o almenys a mi no ma'n solucionat mai cap problema, només mels han creat! Ja no existeixen policies vocacionALS, els que ho son es perque han vist masses pelicules de espartans, per esborrar els seu antecedents penals o per la estavilitat economica que comporta ser-ho, peró a la hora de complir...
Visca la nostra llengua!
Anònim, 13/01/2012 a les 21:04
+24
-2
El que fan alguns sindicats dels mossos d'esquadra amb aquesta postura és deslegitimar el propi cos i la seva vocació de servei als ciutadans.
ma dura!
Anònim, 13/01/2012 a les 21:06
+5
-4
Els catalans hauriem de actuar amb els mossos que es revel·lin de la mateixa manera tal i com fan ells!! segur sortiriem als titulars de tot el mon!!
El cas es q si ets un mosso tocapilotes,el q t'hauria de passar es que ningu, al teu propi barri t'escolti, es a dir buling!! que va a un bar, dons q no el serveixin, que va a la fleca? el mateix, que es el sopar popular del barri? dons q ningu segui al seu costat... aixi! pas a pas i cop a cop. o amb el poble o contra el poble! i com que tots sabem q no tenen amics, els unics amics q te un mosso son altres mossos i prou, a la llarga hauran d'apendre conciencia social per força. Perque a l'hora de la veritat no serviu de res, quan de veritat se us necessita no hi sou! o almenys a mi no ma'n solucionat mai cap problema, només mels han creat! Ja no existeixen policies vocacionALS, els que ho son es perque han vist masses pelicules de espartans, per esborrar els seu antecedents penals o per la estavilitat economica que comporta ser-ho, peró a la hora de complir...
suport dels ciutadans
Peret, 13/01/2012 a les 21:06
+16
-1
Si el treball dels mossos funciona és perquè una majoria de població els donem suport, llevat dels delinqüents. I si els comencéssim a tocar els collons donant-los avisos falsos de robatoris, accidents, avalots, aturar-los per preguntar-los collonades etc...
Suport a Puig
Patriotes Associats, 13/01/2012 a les 21:13
+24
-6
Conseller Puig, ànims, coratge. Ni vós ni el país es mereix tenir aquest mossos. I bravo pels mossos que es desmarquen d'aital disbarat.
???????????????
Anònim, 13/01/2012 a les 21:15
+21
-3
Solament mancava això, ara un grup de la nostra policia o els seus sindicats esdevenen uns vulgars fraeks.
Para el Jordi C. de las 20:52
Anònim, 13/01/2012 a les 21:20
+5
-21
Ahora recuerdas aqui que los mossos fueron creados despues de 1714 por Felipe V? Juasssssssss

Como siempre los Nacionalistas, utlizando la historia según les conviene. JEJE
estafermat
Anònim, 13/01/2012 a les 21:22
+7
-2
bajanades, mesclant naps i cols, el govern dels pitjors al servei dels mercats internacionals o germànics se'n riu de les "pressions" d'aquests sindicatets al servei de la nació espanyola que volen tornar a la cova
TENIM EL QUE ENS MEREIXEM
Anònim, 13/01/2012 a les 21:22
+12
-7
El peix al cove dels convergents dona aquests fruits. Ja veieu el vostre projecte de país, una TV3 catanyolitzada, una policia espanyola, una escola pública que aquest any que vé haurà d'acatar la sentència i escolaritzar en castellà...

És el que passa quan poses a una majoria espanyolista dins d'un colectiu públic català.

Apa Convenients seguiu pactant amb el PP com fins ara!

I L'ELECTORAT DE CIU EN SOU ELS RESPONSABLES! TENIM EL QUE ENS MEREXIEM.

LA ÚNICA SOLUCIÓ: SI+ERC+RCAT+DC=INDEPENDÈNCIA
Para el anonimo de las 21:22
Anònim, 13/01/2012 a les 21:28
+4
-22
Como le sigas añadiendo más siglas a la solución, va a parecer esto el dialogo de los independentistas de Judea en "La Vida de Brian".

Ainssssssssss
lluita
Anonim, 13/01/2012 a les 21:30
+7
-3
I si persisteix, a ames a ames, deixarem de prendre cava
Sindicats
Anònima, 13/01/2012 a les 21:32
+15
-1
Els sindicats s'han de finançar amb les quotes dels afiliats i no amb subvencions gobernamentals. Els sindicats d'aquest pais fan pena, cobren de l'Estat, no mossegaran la mà què els hi dona el pà.
merda de gent
Anònim, 13/01/2012 a les 21:35
+22
-2
quins fills de puta... i així es pensen que guanyaran la simpatia de la ciutadania? guanyaran que els odiem.... i a mes, quin cony de culpa en te la llengua catalana de tot això???? quina merda de gent
Protesteu!
Toni de Mèxic, 13/01/2012 a les 21:37
+16
-2
Protesteu fent com la policia de Franco? Ja que hi sou, tortureu als qui parlem en català per fer la punyeta a Artur Mas.
Pur masoquisme
Anònim, 13/01/2012 a les 21:40
+14
-2
Pur masoquisme... Protesten fent-li el joc al PP, que fa les retallades més grosses. I fent mal a la seva llengua, la seva cultura i el seu país...

A més, quina mena de catalans i fins de persones, són aquests que poden decidir tranquilament "ara parlo en X". Per a més conya "entre ells" i tot!

I per cert, perquè no en anglès? Donaria molta més força a la seva protesta, seria cosmopolita i internacional.

Tot l'assumpte té un aire entre absurd i surrealista, tan per una part com per l'altre.
D E S P E R T E U - V O S! Via fora els adormits!
Anònim, 13/01/2012 a les 21:41
+24
-2
Coses així ens passen perquè no hi ha catalans desconeixedors de la llengua espanyola.

Des dels ays 60 del segle passat els espanyols van aconseguir que tots, tots els catalans parlessim espanyol.

L'ocupant espanyol des del 1707 que ho intentava alhora que desprestijava, quasi es carregava la nostra llengua i la deixava molt malmesa.

A sobre l'espanyolam se'n fot ara i sempre tal com l'actual Borbó fa uns anys va dir que l'espanyol mai s'havia imposat i restà tant ample!

MALGRAT TOT ENCARA HI SOM A TEMPS:

INDEPENDÈNCIA!

Caminem tots junts cap a la indepndència, no us desanimeu!
Solé, Cisco
Alexandre, 13/01/2012 a les 21:42
+12
-1
Sindicats=Lerrouxistes
Nota al comentari de les 21:41
Anònim, 13/01/2012 a les 21:44
+4
-1
[Excuseu si que hi ha catalans que desconeixen el català, però, són d'Andorra i la Catalunya del Nord a les comarques de la Cerdanya, el Capcir, el Vallespir, el Conflent i el Rosselló]
Nota al comentari de les 21:41 i 21:44
Anònim, 13/01/2012 a les 21:48
+11
-1
[Excuseu si que hi ha catalans que desconeixen l'espanyol, però, són d'Andorra i la Catalunya del Nord a les comarques de la Cerdanya, el Capcir, el Vallespir, el Conflent i el Rosselló]

Excuseu de nou, però, aquesta noticia m'ha afectat.
intolerable
Anònim, 13/01/2012 a les 21:50
+16
-4
A partir d'avui quan vegi a un Mosso d'Esquadra pensaré que estic davant d'un grandíssim fill de puta.
Si no sabeu de que va un tema, calleu.
Mosso, 13/01/2012 a les 21:53
+10
-39
Hablaremos en CASTELLANO porque es igual de CONSTITUCIONAL que hacerlo en catalan en CataluÑa. Y porque no podemos hacer vaga.

Os preocupa mas la lengua, la cultura y la historia que las condiciones de trabajo de un colectivo??? Pues esto es lo que teneis.

I dubto que cap dels presents es senti mes català que jo. Pero primer soc persona i tinc gana, i desprès soc català.
lluita
Anonim, 13/01/2012 a les 21:55
+5
-1
I si persisteix, a ames a ames, deixarem de prendre cava
al Mosso de les 21:53
Anònim, 13/01/2012 a les 21:58
+17
-3
No tens vergonya noi o noia, tots sabem el sou i els privilegis que teniu com a Mossos; us esteu posant la soga al coll, esteu perdent legitimitat entre els catalans i entre els treballadors; perdona, s'ha de ser ruc per no entendre això, t'ho diu un sindicalista de l'empresa privada; baixa del núvol del privilegi i siguen un treballador catlà més; gana? jajajajaja, s'ha deser curt per utilitzar aquest argument, tothom coneix el teu sou mínim que curts que sou, Déu meu!
vaja...
peret2, 13/01/2012 a les 21:58
+17
-4
curiosa manera de defensar drets;
tant ccoo, com ugt, no son ni de bon tros representatius, de
CAP majoria de treballadors;
només saben parar la mà al final d'any dels presupostos de l'estat, a canvi de pau "social";

i si pensen que defensen drets als mossos, que s'ho facin mirar, una policia com cal MAI ha de caure tant baix.....
lo altre, es ser prostitut,,,,....
I aquesta policia ha de defensar els nostres drets?
Anònim, 13/01/2012 a les 22:01
+18
-3
No em puc creure que tots els mossos hi estiguin d'acord, la veritat és que hi ha molts que són ex guardia civils reciclats...




Catalonia Calls to the World

Expliquem-nos al món.
Para Anònim, 13/01/2012 a les 21:28
Anònim, 13/01/2012 a les 22:04
+2
-7
Sembrao, has estao sembrao.
Independentista que votes CiU: com pots dormir tranquil, traidor?
Anònim, 13/01/2012 a les 22:13
+16
-7
La realitat ja l'ha apuntada algú per aquí, però cal no oblidar el que tenim:

-Policia espanyola

-TV3 adulterada, espanyolíssima

-Panorama mediàtic marcat per un descarat favoritisme a determinats interessos unionistes

-Escolarització en castellà

-I CiU pactant a tort i a dret amb l'ocupant

Aquest és el panorama amb el que ens despertarem cada dia durant els propers anys. Tots els que us dieu independentistes i heu tornat a votar CiU sou la gent més hipòcrita i detestable de la història de Catalunya.
Policia catalana
Anònim, 13/01/2012 a les 22:17
+11
-5
Necessitem una policia cent per cent catalana. Ara podem començar des de zero
al 21:53
Anònim, 13/01/2012 a les 22:19
+9
-2
Si els espanyols vos llevaren les engrunes de l'autonomia (en un hipotètic cas, molt hipotètic), ja vouries com es valoraria el "treball d'un col·lectiu". Si tens gana treballa, com faig jo. Els inútils els llancen les culpes als altres, i els miserables i baliga-balagues ho fan amb els dèbils o directament l'agafen amb conceptes abstractes, sistemes de comunicació, o follets. Qui no treballa és perquè no vol, i qui cobra poc és perquè s'ho creu. En resum, es pot patrullar sense cotxes si treballes, altra cosa és la seguretat amb per exemple el tema de les armilles. Però si el PSOE hagués continuant enfonsant la Generalitat Catalana, ara no hauria ni Mossos.
Es pot ser ruc
Marc - Girona, 13/01/2012 a les 22:25
+11
-3
Quina manera tant estúpida de protestar, si això és veritat, ja em perdonareu senyors mossos, per mi, us en podeu anar tots a fer les espanyes, allà podreu parlar el castellà que volgueu sense que ningú se senti ofès.

Contra qui protesteu, contra els catalans? O contra el govern? Perquè jo m'estic perdent alguna cosa.

I tu mosso de les 21:53, si tens gana, menja, llavors pensa amb el cap i protesta com has de protestar, i no et facis dir català, que de català no en tens absolutament res si ets capaç de fer una protesta d'aquest tipus, perdona però algú t'ho havia de dir! Es pot ser ruc, mare meva...
Encara com no passa més sovint
Anònim, 13/01/2012 a les 22:27
+9
-4
La classe treballadora catalana valdria la pena que recordés o sapigués que hi han sindicats catalans com Intersindical CSC i la COS i que no cal deixar-se "defensar" per aquesta colla de paràsits i sindicats grocs espanyols.
Lengua oficial
Anònim, 13/01/2012 a les 22:27
+4
-22
La Constitución Española es de obligado cumplimiento y está por encima de cualquier ley autonómica. Cualquier español tiene el derecho y el deber de conocer el castellano y a usarlo si le place. Por ello, la Constitución ampara a los Mossos y no van a poder adoptar ninguna medida legal contra ellos.
intolerable
Anònim, 13/01/2012 a les 22:28
+20
-7
Els fills de puta de Mossos d'Esquadra que ataquen a la llengua, han aconseguit el que ningú havia conseguit : que de manera clamorosa una immensa majoria de catalanoparlants avui donguem suport al Govern. A ells,que els defensi el PP i C's. No han atacat al Govern, sinó que ens ataquen a nosaltres que ni farts de vi votaríem a CiU. El Govern de Catalunya avui tindrà el suport clamorós de la ciutadania si decideix abaixar-los el sou un 50%. Sí,sí: el Mosso que diu que té gana, per mi que es podreixi al carrer de gana i vagi a buscar el PP que el defensi. Perquè no us negueu a parlar en espanyol? El mal que han fet els Mossos avui al país durarà molts anys. Insisteixo : per a mi són uns fills de la gran puta.
Al mosso de les 21:53
Anònim, 13/01/2012 a les 22:30
+16
-1
A Catalunya hi ha gent que passa veritable gana, però dubto molt que tu en siguis un d'ells, noi
Al mosso de les 21:53
Anònim, 13/01/2012 a les 22:37
+13
-3
Si et donc un euro em parlaràs en català, mort de gana. Ha, ha, ha, ... com es pot ser tan hipòcrita.
Depuració
Jordi M, 13/01/2012 a les 22:44
+14
-2
La notícia té un vessant positiu: aquests fills de puta de Ce Ce O O i U Ge Te l'encerten quan pensen i diuen que negant-se a usar el català li faran mal a l'actual Govern. Cert. Cert i magnífic: efectivament, tenim un Govern d'intenció nacional catalana. Ara, per tant, l'únic que cap esperar és que aquest Govern actuï en conseqüència i rellevi de funcions tot quant fill de puta se sumi a aquesta proposta sindical que, com pot llegir-se a aquest fòrum mateix, tan feliços fa a uns altres fills de puta.
al carrer
pepet, 13/01/2012 a les 22:50
+14
-3
Som molts els ciutadans que estem al atur, i per això no renunciem a la nostra identitat. Tots aqueste que els bombim. S'ho han buscat. Que els hi rebaixin un 50 per cents el sou o que els fotin directament al carrer. Per molts ciutadans s'han fet el haikiri. Jo a partir d'ara no els parlaré en res, en tot cas amb anglès però per lo rucs que demostren ser no crec que entenguin res en cap idioma.
Nada nuevo
Anònim, 13/01/2012 a les 22:53
+8
-18
No veo que sea una notícia tan impactante, de hecho los mossos se dirigen mayoritariamente en castellano desde siempre por la sencilla razón que es la lengua común de uso mayoritario, a no ser que vivas en pedanías y comarcas del interior.

Que digan que no van a hablar catalán porque sus condiciones laborales son malas es una tonteria bien gorda...
Tornar a començar
Jordi M, 13/01/2012 a les 22:54
+6
-2
Ara que el PSC està groggy, ara que els tancs no podrien enviar-nos-los, ara que ja no cal témer per l'avalotament lerrouxista perquè més avalotat ja no pot estar -i, total, ja veiem amb quin minso pes polític-, ara que hi ha amplíssima majoria nacional al nostre Parlament i que fins i tot podríem comptar amb progres rebotats contra el PP, contra la deriva ja definitiva del PP, contra la sentència del TC i de fet contra les seves vides, ara és el moment perfecte de replantejar moltes coses que havien estat tabú. Una, per exemple, la barbaritat que per ser funcionari de la Generalitat hi hagi la inexcusable condició de ser 'espanyol'. O sigui que algú de Burgos podria ser-ne mentre que algú de Perpinyà, no. Per cagar. Els Mossos d'Esquadra, o els fills de puta dins els Mossos que abandonin el català com a mesura de pressió sindical, no són l'excepció sinó, per desgràcia, bastant la norma d'un funcionariat que treballa més per l'enemic que per Catalunya. I en aquest aspecte sí que treballa. En aquest, sí.
mossos l'heu cagada
Anònim, 13/01/2012 a les 22:56
+18
-3
en l'ADN del Mossos hi ha molta gent que provenen de cossos espanyols de seguretat.
Si fossin professionals això no hauria de ser cap problema. Crec que s'està demostrant que no és així i que les pomes podrides estan despretigiant tot un col·lectiu que per molt nivell C de català que tinguin (i que fan servir poc)demostra que tenen una baixa inteligència col·lectiva que els pot portar a un desprestigi irrevocable entre sectors de població que hurien de ser el seu suport moral i la justificació de la seva existència.
O els mossos acaben amb els seus sindicalistes o els sindicalistes acabaran amb ells.
Tornar a començar 2.0
Jordi M, 13/01/2012 a les 22:58
+14
-2
Ara que el PSC està groggy, ara que els tancs no podrien enviar-nos-los, ara que no cal témer per l'avalotament lerrouxista perquè més avalotat ja no pot estar -i, total, ja veiem amb quin minso pes polític-, ara que hi ha amplíssima majoria nacional al nostre Parlament i que fins i tot podríem comptar amb progres rebotats contra el PP, rebotats contra la deriva ja definitiva del PSC, rebotats encara contra la sentència del TC i de fet rebotats contra les seves vides, ara és el moment perfecte de replantejar moltes coses que havien estat tabú. Una, per exemple, la barbaritat que per ser funcionari de la Generalitat hi hagi la inexcusable condició de ser 'espanyol'. O sigui que algú de Burgos pot ser-ne mentre que algú de Perpinyà, no. Per cagar. Els Mossos d'Esquadra, o els fills de puta dins els Mossos que abandonin el català com a mesura de pressió sindical, no són l'excepció sinó, per desgràcia, bastant la norma d'un funcionariat que treballa més per l'enemic que per Catalunya. I en aquest aspecte sí que treballen. En aquest, sí.
barretina catalana
Anònim, 13/01/2012 a les 23:07
+3
-4
La propera protesta que sigui amb la barretina, en comptes de gorra


INDEPENDENCIA!!
Anònim, 13/01/2012 a les 23:25
+12
-8
MOSSOS=COBREU MASSA,TREBALLEU POC,CALLEU I PAGEU COM FEM MOLTS CATALANETS.I ELS QUE INSTIGUEN AIXÒ DEL CASTELLÀ,LÒGICAMENT SÓN UNS ATRASATS ESPAÑOLETOS DE MERDA.
Català i Mosso
Albert DM, 13/01/2012 a les 23:36
+22
-4
Hi ha gent que té les coses mal enteses. Si una persona se m'adreça en castellà i m'entén perfectament en català, no hi ha cap necessitat de canviar la llengua. Això va per algun feixista que he vist per aquí adreçant-se a mi i cap a la meva persona.
Si mai me'l trobo en un control, li parlaré en català amb tota naturalitat. Si és així de repelent, ja cridaré a un company meu perquè li parli en castellà, perquè jo amb individus com aquests...
I tranquil que si he d'acabar parlant en castellà ja li parlaré, però si cal, es faran totes les comprovacions necessaries al seu vehicle i a ell mateix abans de marxar.
Si vol buscar les pessigolles, les trobarà. Si s'ha d'estar tres hores aturat mentre fem comprovacions, s'hi estarà. I si es troba alguna cosa, haurà d'acceptar-ne les conseqüències.
A veure si a sobre ens haurem d'agenollar davant d'aquests "neofalangistes"! Ho porta clar!
soy mosso
Anònim, 13/01/2012 a les 23:38
+12
-28
os hablaré en castellano pq tb es una lengua cooficial y propia de cataluña, y como tal tenemos derecho a usarla, os preocupa más la identitad, el fanatismo identitario, el esencialismo rancio que las condiciones laborales de nuestro colectivo, viva los mossos, menos banderas y más protección de las condiciones laborales
Vivan los Mossos y la policia
Gaizka, 13/01/2012 a les 23:39
+12
-24
Di que si, ole los cojones de estos señores YA BASTA de que nos recorten de todo menos de banderita y de hacer país.

LO PRIMERO que debeeríamos de tener los ciudadanos es Educación, Seguridad y Sanidad. Que recorten en todo lo demás si hace falta.
catalunya, 4 provincies de la tercermundista castella
Anònim, 13/01/2012 a les 23:40
+3
-3
catalunya es un pais desmenbrat nacionalment, socialment i mentalment. un pais sense cap govern on tots els voltors abraonats volen la seva part de carronya. quant la policia i sindicats diuen q INCUMPLIRAN LA LLEI vol dir q la situacio es gravissima/tercermundista i q aviat nomes restara del pais uns ossos blanquejats al sol... si ja es demencial q la gent voti al pp$oecyu pq volen liquidar catalunya, encara podries dir, be, catalunya es plena de feixistes, pero no s'adonen q votant a aquests partidutxus ells mateixos es converteixen en carronya?
Estiguem alerta
Anònim, 13/01/2012 a les 23:42
+13
-8
La situació de Catalunya cada vegada és més insostenible. Cada minut que passa ens enfonsem a un inframón de conseqüències imprevisibles per a tots nosaltres.



Per un costat tenim l'asfíxia premeditada de les finances de la Generalitat per part d'Espanya. La idea és fer inviable la Generalitat amb la idea de rescatar-la a canvi de competències i centralització. El concepte és senzill però eficaç: la Generalitat viu al dia per a pagar les nòmines i mantenir un equilibri social cada vegada més precari. Quan la situació sigui insostenible el govern central es farà càrrec de competències importants com educació i sanitat, presentant-se com el salvador i elevant les virtuts d'un sistema centralitzat enfront d'unes comunitats autònomes deficitàries i corruptes. En aquest sentit juguen un paper importantíssim els mitjans de comunicació, que fa anys que culpabilitzen les CA de tots els mals (amb l'ull ficat a Catalunya, bàsicament).



I ja fa un temps que ha començat una fase encara més perillosa i denigrant per a nosaltres. La situació política en el fons és massa abstracte per a poder-la utilitzar de bandera. Els debats sobre competències i conflictes polítics no els entén gairebé ningú, i a més avorreixen profundament. Per aquest motiu, i aprofitant els greus problemes socials que té i tindrà Catalunya (immigració, atur, retallades, precarització laboral...) diferents actors socials (sindicats i polítics) estan instrumentalitzant el debat per a crear un conflicte social de proporcions èpiques. Fem una mica de memòria per a entendre el que ens està passant:



1. Durant la 2a legislatura de l'Aznar (2000-2004) va començar una ofensiva espanyolista mai vista desde la LOAPA. A diferència dels anys vuitanta, però, l'objectiu principal era crear una quinta columna dins de Catalunya. Fou en aquell moment quan començà a sonar amb força el discurs anti-immersió i anti-catalanista. Van córrer rius de tinta sobre el tema, creant tot un corpus ideològic espanyolista per a fer pinça a Catalunya. Intentar fracturar la societat catalana per motius lingüístics i de procedència. De res servia planificar l'espanyolització del Principat des de Madrid només en un pla polític si dins de Catalunya no hi havia un sector significatiu de la societat que combregués amb els conceptes ideològics i estratègics del nacionalisme espanyol. Aquesta campanya fou recolzada per TOTS els mitjans de comunicació espanyols. El terreny estava adobat desde fa segles, només calia despertar la catalanofòbia espanyola que estava mig adormida desde la transició. S'havia de donar una resposta contundent al catalanisme, acusant-lo de tots els mals de la societat, de manipulació i creant un vincle clar entre catalanisme i nazisme. La llengua ha estat, és i serà sempre el seu principal objectiu. Són conscients que la llengua catalana és la columna vertebral de la nació.



2. Durant els anys del Tripartit (2003-2010) es va consolidar la quinta columna espanyolista dins de Catalunya. Aparició de C's i enduriment de la línia espanyola del PP (marxa de Josep Piqué). L'augment espectacular d'ERC i el catalanisme renovador del Tripartit (Pacte del Tinell i Estatut de Miravet) van posar en alerta Espanya. La campanya s'intensificà de mala manera, i continuà tot i que el PP perdé les eleccions del 2004 per sorpresa. La socialdemocràcia espanyola ha estat, en el millor dels casos, passiva davant els atacs espanyolistes al nostre país. I tot i l'aire fresc que semblava que era Zapatero, es va demostrar que aquesta estratègia espanyolitzadora és una qüestió d'estat i no pas un tema exclusiu de partit. Carod-Rovira es convertí en l'enemic públic nº1 d'Espanya, conscients de la seva creixent ascendència i carisma entre la societat catalana.



3. Un cop consolidada aquesta xarxa de complicitats dins del Principat (quinta columna) el següent pas és enfortir-la i expandir-la. L'oportunitat que els brinda la crisi econòmica és immillorable. I és aquí on hem d'emmarcar aquesta mesura de presió d'alguns sectors dels Mossos. En una època en que els conflictes socials augmentaran de mala manera volen continuar fent forat instrumentalitzant els moviments sindicals i socials. L'estratègia passa per a fer creure que la prioritat pel catalanisme és la llengua catalana i la simbologia nacional, que el catalanisme malgasta diners públics amb subvencions i en polítiques nacionalistes mentre els treballadors catalans pateixen les retallades i la precarietat.



La jugada d'aquests sectors dels Mossos no és esporàdica ni casual. Aquí darrera hi ha un full de ruta perfectament traçat de sectors propers a la FAES i tots els moviments quinta columnistes. Preveuen que la reacció del catalanisme serà l'histerisme i la flamarada, fet que els permetrà dir que les mesures de pressió han funcionat i que, per tant, és certa la idea que el catalanisme només es belluga per temes "identitaris". Que en el fons els importa un rabe les seves legítimes reivindicacions sindicals.

Tenim un problema gravíssim. Més greu del que sembla a simple vista. Hem de ser conscients que Catalunya canviarà més en aquests propers 24 mesos que en els últims 25 anys. El més greu de tot és que Catalunya està en mans d'un partit que, de moment, s'està entregant a l'estratègia peix-al-covista de l'alta burgesia barcelonina. I l'independentisme, tot i gaudir d'una base social enorme, està dividit i probablement es presentarà a les properes eleccions a través de tres (!!!!!) partits diferents.








Català i Mosso
Albert DM, 13/01/2012 a les 23:43
+17
-4
Soc el primer mosso en contra de les mesures de parlar en castellà que prenen els "companys" si els hi puc dir així. Però n'estic segur que cap d'aquests que seguirà la mesura de parlar en castellà és de familia catalana. Serà el perfil d'un mosso, nascut a l'area metropolitana, de familia castellana i que no s'ha posat al cos per vocació. Els que si que hi estem per vocació i per servei de país, no crec que ho facin. El que passa que es va deixar entrar a massa gent de cop al cos i després ens hem trobat amb el que ens hem trobat... M'avergonyeix tenir gent així dins el cos.
oi!
mosso, 13/01/2012 a les 23:44
+5
-18
Cuando nos suban de sueldo podremos daros mejores ostias cuando protesteis por los recortes de sanidad por ejemplo. Yo tengo clinica privada. Si os lo gastais todo en porros es cosa vuestra.
visca catalunya lliure
//*//, 13/01/2012 a les 23:45
+19
-8
si un espanyol disfrasat de mosso d' escuadra es posa a parla en castalla, agafa-li el numero de placa, per llei la han de tenir sempre visible (si no la porten visible ja es denunciable de per si...), si no la porten visible fer-li una foto emb el movil i ha denunciar toca..., tant en els jutjats, en els mitjans de comunicacio i ha la consejeria d' interior.
no són catalans, són andalusos i extremenys
Anònim, 13/01/2012 a les 23:46
+18
-9
per albert DM...estic d'acord en que segur que els que sou de famílies catalanes no ho recolzeu, però com sempre he dit en aquest país van venir masses espanyols i aquest és el preu que em de pagar d'acollir a tants castelladres incults i inadaptats (altrament dits xarnegos)
Català i Mosso
Albert DM, 13/01/2012 a les 23:54
+24
-6
Soc el primer mosso en contra de les mesures de parlar en castellà que prenen els "companys" si els hi puc dir així. Però n'estic segur que cap d'aquests que seguirà la mesura de parlar en castellà és de familia catalana. Serà el perfil d'un mosso, nascut a l'area metropolitana, de familia castellana i que no s'ha posat al cos per vocació. Els que si que hi estem per vocació i per servei de país, no crec que ho facin. El que passa que es va deixar entrar a massa gent de cop al cos i després ens hem trobat amb el que ens hem trobat... M'avergonyeix tenir gent així dins el cos.
Mossos de CC
Anònim, 14/01/2012 a les 00:03
+10
-2
Després de veure com els sindicats de Mossos donaen suport a CC en aquest video





No m'estranya el que passa ara. Pel que es veu CC tenen uns quants Mossos.
desparasitemelsmossos
desparasitemelsmossos, 14/01/2012 a les 00:07
+22
-3
jo vaig treballar durant anys de funcionari a la Junta d´Andalusia, i si se m´hagués passat pel cap no parlar en espanyol, m´haguessin fotut al carrer en un minut. El cos dels Mossos està ple de paràsit, cal desparasitar a fons, per tal que quedin només els policies de debò, amb vocació; els paràsits, extermini total. Els espanyols ens roben la feina als catalans, i encara es riuen de nosaltres. Hem d´aprofitar Internet per crear-hi blocs, penjar comentaris a les webs, tot donant dades personals (noms, cognoms, números de placa...) dels mossos colpistes, per tal que siguin reconeguts per tothom.
desparasitemelsmossos
desparasitemelsmossos, 14/01/2012 a les 00:10
+16
-5
Els mossos espanyolistes són els qui es dediquen a traficar amb droga, fer xantatge a les prostitutes (sexe a canvi de no fer-les la vida imposible), etc. Són merda en estat pur, una vergonya per al cos de policia de Catalunya, i ésser menyspreables perfectament eliminables.
SPAIN'S SECRET CONFLICT
Anònim, 14/01/2012 a les 00:33
+10
-3
[email protected]
Anònim, 14/01/2012 a les 00:36
+6
-18
Esta molt ben la desision, la lengui castella es la de tutis los ciutatants.
Saluts de Bilbao.
Tots fora
Campatxano, 14/01/2012 a les 00:55
+5
-6
Jo del senyor Puig els fotia a tots fora ja! Pactem amb l'Estat la supressió dels Mossos d'Esquadra i ens estalviem una bona pila de calers. No cal una policia autonòmica si no parlen el català... Ens estalviem el seu sou i paguem les nòmines que no s'han pagat de la resta de funcionaris. El funcionariat públic català parla en català i punt. I sinó, aire! Ja veurien aquests quan estiguessin al carrer amb la Guardia Civil ocupant el seu lloc.
Doncs posats a soltar-se la melena
MArc., 14/01/2012 a les 01:11
+7
-3
Que es deixin tots bigoti i vagin amb tricorni. O que surtin a apatrullar vestits amb el xandal del Ejercito Ejpañol.
Espero que això només sigui cosa de la minoria quinqui i garrula, i que s'aprofiti el fet per a fer neteja de xusma al cos, ara que hi ha tanta gent amb ganes d'entrar-hi.
I si no dona resultat
Zacaries, 14/01/2012 a les 01:14
+6
-4
Si no dona resultat, parlaran a la gent amb accent latino. Primo, tu sabeh, aqui no se puede estasionar. Ahi van mis dies!
Les raons que tinguin les perden fent l'imbecil d'aquesta manera.
español
pep sig, 14/01/2012 a les 01:39
+8
-26
el español es idioma oficial en Cataluña, y poco hay mas que decir, salvo que parece que algunos politicos y catalanes paletos no lo quieren ver y desconocen su propio estatuto y la constitucion.
G.C.
Anònimo, 14/01/2012 a les 01:42
+6
-22
Como dijo uno mas abajo, que vuelva la guardia civil y la policia nacional, por lo menos nos saldrian mas barato pues lo pagaba el estado español, ademas trabajaban mejor y mas que los mozos.

Asumir todas estas competencias vale mucho dinero, ir preparando el bolsillo
I si no dona resultat
Zacaries, 14/01/2012 a les 01:52
+14
-3
Si no dona resultat, parlaran a la gent amb accent latino. Primo, tu sabeh, aqui no se puede estasionar. Ahi van mis dies!
Les raons que tinguin les perden fent l'imbecil d'aquesta manera.
Per als dos espanyols d'abaix
Carles..u, 14/01/2012 a les 02:01
+15
-3
"Asumir las competencias vale mucho dinero". Te collons.
Suposo que llavors vosté serà partidari d'un regim fiscal foral per a Catalunya que ens obligui a mantenir els nostres serveis sense demanar ajuda al Estado Ejpañol.
Son cinics fins el moll de l'ós.
espanyaculpable
espanyaculpable, 14/01/2012 a les 02:05
+15
-5
tot plegat, és culpa d´espanya. Fa poques setmanes, els Mossos (els de debò, no aquests franquistes-colpistes que parlen com franco) detingueren una banda de guàrdies incivils que es dedicaven a assaltar cotxes a l´A-7 a les Terres de l´Ebre. Cal fer fora la guàrdia civil, i els paràsits que infecten els Mossos, així tindrem un país pròsper, que és el que ens mereixem els catalans.
espanyaruïna
espanyaruïna, 14/01/2012 a les 02:06
+15
-5
Que espanya sigui un Estat independents i tingui competències d´estat, costa molt diners, és millor que espanya perdi la independència i sigui assimilada pel Marroc, així la policia marroquina podrà patrullar per les carreteres espanyoles, i són més barats, els agents marroquins, que no pas la guàrdia civil o la policia espanyola.
Jo proposo
Anònim, 14/01/2012 a les 03:57
+12
-5
Proposo que els Mossos que no parlen catala es vesteixin d'un altre color, per exemple taronja o blau cel amb una bandera espanyola enorme a l'esquena i una porra.

Els que parlen catala, que portin uniforme blau, amb un rat penat amb quatre barres discret al pit, pistola i metralleta.
bandera
Anònim, 14/01/2012 a les 09:19
+13
-4
mossos!!!! treieu la bandera espanyola de les comissaries!!
a
Anònim, 14/01/2012 a les 09:21
+10
-5
El que ha ideat aquesta manera de protestar, demostra que és un IBÈCIL DE CAP A PEUS !!!!!
Sindicalistes dropos
Anònim, 14/01/2012 a les 10:05
+10
-2
Aquests sindicalistes, dropos i talps haurien de dir coses maravelloses de aquells que de debo putegen Catalunya, amics Ribera, Bono, Camacho. Si jo fos mosso ja no els votaria a les el.leccions sindicals i si jo fos el Puig els faria al carrer.
¡¡¡300 COMENTARIOS!!!
XxX, 14/01/2012 a les 10:30
+9
-6
Al final...alguien ha conseguido lo que quería...

Pensad en eso...
VERGONYA
Avergonyit, 14/01/2012 a les 10:44
+11
-6
Tants anys i tan d'esforç per convertir el Mossos d'Esquadra en els "Mozos de Cuadra" ... Vergonya.
Com a col.lectiu he perdut la dignitat.
Marc
Anònim, 14/01/2012 a les 11:02
+9
-6
Jo també he pres una decisió que hauríem de prendre tots els catalans un dia o un altre: no parlar més en castellà amb els ciutadans que viuen a casa nostra. Deixem-nos d'educació i de veure els immigrants (els dels anys 60 i els d'ara) com a pobres idiotes que no poden aprendre la nostra llengua. Jo en conec uns quants i tots m'entenen i, fins i tot, el poden parlar (I em refereixo a Barcelona, no a la Vall de Boi). Si no comencem nosaltres a respectar la nostra pròpia llengua qui collons ho ha de fer?
I ara que?
Miquelet, 14/01/2012 a les 12:16
+3
-8
Tants anys de lluitar per una policia catalana i ara surten amb aquestes?
Que es pot esperar d'un cos que va neixer per ser la guardia dels Borbons, per combatre als "Miquelets" partidaris del Archiduc Carles.

Si en trobo cap que parli en castella, l'hi dire que no l'entenc, si hem diu que bufi, escupire i si hem demana la documentacio, l'hi ensenyare la cigala perque me la chupi.

El que no fare es contestar en castella.
Sembla que no volem entendre
David, 14/01/2012 a les 12:31
+3
-4
Els mossos ho han deixat molt clar, són la policia de Catalunya i ALS CIUTANTS que parlem en català ens contestaran en català (cosa que en aquest article no aclareixen), només és una manera de protestar (adreçar-se en primera instància en castellà) contra qui mana perquè saben que aixó molestarà i molt a CIU.
Llegiu més diaris que alguns comentaris semblen escrits per un franquista dels que no volen raonar ni entendre res però en versió catalana.
Tothom té dret a protestar per millorar la seva feina (hi ha qui crema pneumàtics per tallar carreteres), no ens indignem tant, que al carrer ningú notarà la diferència, els que parlem en català ens contestaran en català tot i que de manera temporal es dirigiran com a primera llengua de contacte en castellà.

Sembla que no volem entendre
David, 14/01/2012 a les 12:39
+7
-4
Els mossos ho han deixat molt clar, són la policia de Catalunya i ALS CIUTANTS que parlem en català ens contestaran en català (cosa que en aquest article no aclareixen), només és una manera de protestar (adreçar-se en primera instància en castellà) contra qui mana perquè saben que aixó molestarà i molt a CIU.
Llegiu més diaris que alguns comentaris semblen escrits per un franquista dels que no volen raonar ni entendre res però en versió catalana.
Tothom té dret a protestar per millorar la seva feina (hi ha qui crema pneumàtics per tallar carreteres), no ens indignem tant, que al carrer ningú notarà la diferència, els que parlem en català ens contestaran en català tot i que de manera temporal es dirigiran com a primera llengua de contacte en castellà.

David... David...
Miquelet, 14/01/2012 a les 12:45
+13
-5
David, soc un ferm defensor de la policia catalana, vaig fer manifestacions quan tocaba per demanar-la, sense cremar neumatics, ni trencar vidrieres, ni cremar contenidors, etc., eren manifestacions amb seny catala per demanar una policia propera i nostra.
Cal que entenguis, que ara que la tenim, despres de tants i tants anys d'opressio, ara que la sentim nostra i la paguem nosaltres, per que han de entrar en castella?
Per que no entren en catala com a protesta del que ens deu Madrid? i a mi que mes en dona que CiU s'anfadin o no, que en Puig puigi per les parets o no...
La policia catalana ha de parlar en catala, per parlar en castella ja teniem la guardia civil.
polonès
Anònim, 14/01/2012 a les 12:45
+10
-0
Ja tenim gag per al Polònia.
MANIPULATS
Anònim, 14/01/2012 a les 13:55
+6
-2
Malauradament crec que els Mossos deuen tenir raó en les seves reivindicacions, ells deuen ser una víctima més de la política "suïcida"? de l'administració catalana. Però no deixa de ser un greu problema la politització d'aquest col.lectiu, i més a costa de la seva pròpia imatge, que tan curosament hauríen de defensar, ja que les crítiques i els atacs,sovint completament malintencionats, a fi d'erosionar mes i mes el nostre fet identitari és practicament constants. Amb aquesta opció. tan malaconsellats i manipulats, l'ùnica cosa que fan és precisament, afegir mes llenya al foc i fer riure fortament als seus i nostres enemiocs.
Para el catala y mosso de las 23:36
Anònim, 14/01/2012 a les 14:16
+9
-15
No es que haya una necesidad de que contestes en castellano si un ciuddano te hala en esa lengua, ES QUE TIENES LA OBLIGACION POR LEY.

¿O es que tú solo interpretas y cumples las leyes que te interesan?

Explicando como actuarías en un control con un castellano hablante, aun tineslas narices de acusar a los demás de fascistas y neofalangistas, juasss.

Y viendo tus otros posts explicando de donde proceden los mosos, pienso que:

EN VEZ DE LLEVAR LAS CUATRO BARRAS EN TU UNIFORME, MEJOR TE PONES UNA CRUZ GAMADA QUE TE PEGARIA MEJOR CUANDO TUVIERAS LAS TRES HORAS QUE DICES ACOSANDO A UN CASTELLANO HABLANTE

PD PARA NACIO DIGITAL: Me he copìado este posts en el bloc de notas, cada vez que me lo borren (ya van 2 veces) como han echo antes (Viva la libertad de expresión de ND, se ve que solo vale para los Mossos Nazis que escriben aquí), lo volvere a poner.
Quina diferència hi ha?
Anònim, 14/01/2012 a les 14:18
+10
-6
M'afegeixo a l'encertat comentari de R. Pérez en el sentit que la decisió dels Mossos de parlar només en castellà no aporta res de nou al debat, PERQUÈ JA HO FEIEN. Personalment encara és l'hora que haig de sentir-los parlar en català. Ni el parlen ni el saben parlar. Almenys a Barcelona. Ara ens ensenyen la seva cara autèntica. No són mossos, són guàrdies civils. I a sobre, amics de Ciutadans. Amb aquest personal, que paguem entre tots, on podem anar?
De debó?
XaviXaviXavi, 14/01/2012 a les 15:19
+11
-9
Costa molt de creure aquesta notícia.
Si és certa, és vergonyós que els funcionaris als que pago el seu plat a taula, s’hagin atrevit a jugar d’aquesta manera amb quelcom tan seriós i necessitat de protecció com és la llengua i el nostre país.
Com autònom, per la crisi, estic patint una retallada del 50%. Protesten per una retallada que no deu arribar a un 10%, conservant avantatges socials i laborals que la gran majoria envegem.

Realment sembla una broma macabra, d’una altra época.
Potser creuen que tornant a atendre a qui els paga, en la seva llengua cobraran uns euros més.
Esperem que recapacitin, encara que el mal ja està fet, i que no els hi doni per radicalitzar més la seva protesta amb mesures com servir al pais que confiaba en ells vestits amb la semarreta de la “roja”, que aturin als catalans amb un “arriba España!”, que pasegin un “toro” ben gros enganxat al darrera de cada cotxe del cos o que substitueixin el so de la sirena pel “Cara al sol”, demanant diners per revertir la situació a la normalitat.
Quelcom està grinyolant molt. Crec que haurien de rodar caps, encara que no se de qui.
Ja ho fan en castellà
Pere Gavà, 14/01/2012 a les 15:55
+7
-8
Totalment d'acord amb les persones que han escrit que ja ho fan sempre en castellà. Només les persones de molt bona fe i que no tenen cap contacte amb els MMEE poden creure's que és d'ara que parlen castellà entre ells i amb els ciutadans i sols com a mesura de pressió.
Hi ha excepcions, és cert, per professió visito molt les comissaries i els escolto i parlo amb ells i n'he trobat algun de tant en tant que parla en català sempre, però la majoria parlen entre ells en castellà, malgrat que si parlen en mi individualment em contesten en català.
D'entrada gairebé sempre se m'adrecen en castellà, alguns continuen parlant-me en castellà i d'altres malgrat contestar-me en català, quan els truquen o parlen amb algun company (quasi sempre en castellà) quan tornem a adreçar-se, instintivament ho fan en castellà, per tant és evident que no tenen pas en el seu esperit i ment el català com a primer idioma per atendre.
Per últim explicar la indignació d'escoltar en una cafeteria fa uns mesos (no pas ara) a tres mossos comentant amb rialles d'un ciutadà que havien aturat en un control i del qual criticaven que el molt .... els hi parlava en català. Els MMEE eren ben joves, per tant suposo que no eren reciclats.

Ja ha mirat la conselleria que les proves psicològiques per accedir-hi no les hagi preparat algú contrari al idioma català?
Arriba España
Anònim, 14/01/2012 a les 16:54
+21
-22
Tendria que volver FRANCO para solucionar el problema
macroERO
Anònim, 14/01/2012 a les 21:56
+5
-8
Sóc independentista i no voto CiU, però dono tot el meu suport a Felip Puig i el govern de Mas. Espero que no es deixin intimidar i que en foti al carrer uns quants milers.
El Castellano es idioma oficial en Cataluña
Anònim, 15/01/2012 a les 03:16
+13
-13
Hola queridos amigos
Los Mossos y cualquier ciudadano de Cataluña tenemos el derecho de hablar y expresarnos en cualquiera de las dos lenguas oficiales .Catalán o Castellano .Yo habitualmente hablo en castellano, si me hablan en catalán si me apetece cambio al catalán , lo mismo que tú si te apetece cambiar al castellano cuando te hablan castellano. Pero teniendo muy en cuenta que la ley linguística en Cataluña se incumple siempre sistemáticamente en contra del castellano. Todo tipo de papeles oficiales, avisos de comunidades de vecinos, impuestos, ordenanzas municiplales etc han de venir por obligación enlas dos lenguas oficiales y en mi caso NUNCA he visto que esto ocurra y no precisamente por que venga solo en castellano.Me parece lamentable eso sí que se utilice el castellano como herramienta de protesta suponiendo que su uso indigna a un dirigente. Como puede indignar el uso de una lengua oficial a alguién. Esto es prácticamente nazismo puro y duro.
Al de la junta de Andalucia
Anònim, 15/01/2012 a les 03:29
+10
-5
Una cosita más.
Es que es de risa. Hay una persona que dice haber trabajado en la junta de Andalucía y que dice que le hubiesen echado a la calle si no habla castellano. Por supuesto que le hubiesen echado. Y bien hecho que hubiese estado que lo echasen. En Andalucía sólo hay una lengua oficial que es el castellano (esta persona decía el español) así que es evidente que para trabajar en la Junta de Andalucía habra que hacerlo en Castellano digo yo. Pero aquí oiga es distinto. Tenemos dos lenguas oficiales así que no veo yo el problema en utilizar una u la otra. Es evidente que si un funcionario se dirige a las personas en árabe, chino mandarín o chino cantonés debería ser puesto de patitas en la calle. A no ser que al que se dirigiese fuese de esta nacionalidad ( que esto es educación ) pero a un catalán no se le debe dirigir en Alemán pero sí en sus lenguas oficiales. Y es problema de ese catalán si no entiende o habla las dos. Cosa que también es su obligación. Pero derecho tiene de expresarse en cualquiera de las dos. Faltaría más
cop d'estat
Juri, 15/01/2012 a les 09:44
+5
-6
A un país sobirà aquest fet seria considerat com a cop d'estat i tindria unes conseqüències adients: o triomfen els rebels o acaben reprimits i sotmesos a la justícia.
Indubtablement no és el cas.
Aquest fet a un país colonitzat només té el significat de fer acotar el cap als separatistes com una demostració més del poder del que mana.
D'aquestes en tindrém moltes sino declarém la independència.
invasió castelana
Anònim, 15/01/2012 a les 11:02
+7
-9
Sòc un ciutadá d'aquesta terra on el meus rebesavis ja hi vivien, em sento profundament arrelat a la meva terra
que m'ha configurat la meva vida.
L'unica llengua que coneixiem era la que parlavem tots.
Però a partir de la guerra civil la nostra terra es va veure
envaïda per una gent que arribaven per tots els costats i parlaven castellà.
Aquesta va ser per nosaltres la pitxor invasió que va patir el nostre poble, molt més que la que estem patint actualment.
Es la meva opinió i la de molts catalans.
Cada vegada som mes pocs i tenim menys força
Jo per la meva part mai en el meu territori utilitzo un'altra llengua que no sigui el català.
Volem tornar a ser la gra familia que haviem sigut

"mai en el meu territori utilitzo un'altra llengua que no sigui el català"
Anònim, 15/01/2012 a les 11:43
+6
-8
Quin territori? El WC?

Cagat!
Entre CiU i el PP...
Rafael Pla López, 15/01/2012 a les 13:22
+4
-4
És que els Mossos d'Esquadra no s'han assabentat de la política de retallades del Govern del PP, al que satisfarà molt que potencien el castellà enfront del català? No s'els acudeix una mesura que no faça el joc al PP? Per exemple, negar-se a reprimir a manifestants pacífics, i declarar-ho públicament: això si que faria "pupa" a ambdós, CiU i PP
Ni un euro més!
Anònim, 15/01/2012 a les 16:58
+7
-8
Ja cobren prou per a la feina que fan! A més, no tenen ni l´estima del poble.
paletos
estimo Catalunya, 15/01/2012 a les 19:15
+9
-6
fins els collons dels espanyols...fins els collons...
asd
Anònim, 15/01/2012 a les 19:55
+6
-7
Mossos=quillos sense res al cap que es van presentar en unes oposicions i els van agafar
Quina feina més menyspreable la de mosso
Anònim, 15/01/2012 a les 19:56
+2
-8
NO HO OBLIDEM! Els mossos, per moooolt catalans que siguin, sempre seran policies.
els policies espanyols a espanya
Anònim, 16/01/2012 a les 03:32
+6
-7
si no parlen catala que marxin i prou!
al carrer!!
Anònim, 16/01/2012 a les 11:56
+4
-6
expedient disciplinari al mosso q parli en castellà i al carrer, a veure q passa
CIU CULPABLE
ORKO, 16/01/2012 a les 19:28
+3
-0
Mentre nosaltres discutim tonteries, els senyors de CIU estan fen un país a la seva mida, els pobres que només tenim dret a pagar... i ells.
Os esta bé...
Saubre, 17/01/2012 a les 12:54
+4
-1
jajajajaa començem, molts de nosaltres ens hem presentat per mosso d´escuadra, per res mes que tenir un bon sou europeu, per res mes, soc mosso tranquil ja tens una bona hipoteca, amb cotxe i tot, ja pague l´estat, també els nivells de catala que demanen per ser mosso queden tots anulats no... doncs, ja poden repasar tots el examents perque n´hi ha que no son aptes.. res una colla de pudrits...
Per el de "Arriba Franco"
Anònim, 18/01/2012 a les 19:43
+2
-3
Doncs noi!! Si Franco aixequès el cap cauria rodo! i jo contenta de veure-ho! És ridicol pensar que amb Franco es vivia millor, era un asesí i dicatador, u sento molt però no te res a veure el tema discutit amb Franco. Nen crec que hauries de tenir una miqueta més de culturilla i pensar el que dius. I si no u entents en Català! QUE TE DEN!